Skocz do zawartości

Odpala raz krócej raz dłużej


aniqwerty

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, aniqwerty napisał:

Meriva B 1,4T 120 KM LPG 140k przebiegu, w zeszłym roku wymieniony aku.

Od jakiegoś czasu dziwnie odpala. Raz załapie praktycznie zanim przekręcę kluczyk a raz kręci 3 sekundy.

Z tego co zauważyłem to temperatura silnika nie ma znaczenia.

Sprawdź ciśnienie sprężania czy jest równe dla wszystkich cylindrów. Niestety nie wiem jakie ciśnienie sprężania jest dopuszczalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, aniqwerty napisał:

Meriva B 1,4T 120 KM LPG 140k przebiegu, w zeszłym roku wymieniony aku.

Od jakiegoś czasu dziwnie odpala. Raz załapie praktycznie zanim przekręcę kluczyk a raz kręci 3 sekundy.

Z tego co zauważyłem to temperatura silnika nie ma znaczenia.

 

Masz lpg więc ja bym zaczął od typowych problemów z instalacją :

-zakręć gaz przy butli i pojeździj tylko na benzynie

-zanim to zrobisz sprawdź korekty LTFT

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, zzzz napisał:

A membrana w reduktorze ile ma lat i przebiegu? Może puszcza ..


Ale auto chyba odpala na benzynie tak czy siak, a dopiero po chwili się na lpg przełącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, kravitz napisał:


Ale auto chyba odpala na benzynie tak czy siak, a dopiero po chwili się na lpg przełącza.

ale lpg jest w układzie i to dość sporo, jak membrana puszcza czy też iglica w zaworku się zacina to próbując odpalić na benzynie masz już opary gazu w kolektorze dolotowym,

opary gazu+dawka benzyny przy uruchomieniu silnika to za bogata mieszanka aby silnik uruchomić, silnik wtedy zrobi ze 3 obroty aby wyrzucić przez zawory taką bogatą mieszankę i wtedy już odpali

Edytowane przez Waldek40
  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak akku nowy to do sprawdzenia przede wszystkim czujnik położenia wału potem kable / cewki (nie wiem co tam masz), czujnik temperatury silnika, finalnie pompa paliwa ew. immo.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, aniqwerty napisał:

Czy zamiast zakręcać gaz mogę go wyjeździć do końca? Chyba na jedno wyjdzie?

Nie do końca, pomimo że sterownik już nie włącza LPG, zawsze coś tam zostanie w butli i dalej może to iść do układu via  nieszczelny reduktor.

 

Przecież to są 3 minuty roboty.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 22.05.2022 o 18:01, aniqwerty napisał:

Meriva B 1,4T 120 KM LPG 140k przebiegu, w zeszłym roku wymieniony aku.

Od jakiegoś czasu dziwnie odpala. Raz załapie praktycznie zanim przekręcę kluczyk a raz kręci 3 sekundy.

Z tego co zauważyłem to temperatura silnika nie ma znaczenia.

 

Jak jest lpg to wszyscy od razu skupiają się na nim.

Tymczasem powód może być prozaiczny. Też spotkałem się z takim problemem w Astrze G. Odpalał raz lepiej raz gorzej. Z czasem częściej gorzej niż lepiej. Później pojawiły się szarpania przy jeździe na Pb (Na LPG jeździł jak trzeba). 

Okazało się że problemem były jakieś wężyki przy pompie paliwa. Po wymianie wężyków wszystko śmiga. 

Więc zerknij może czy pompa paliwa dobrze pracuje i w jakim stanie masz wężyki przy niej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.06.2022 o 10:49, kemosabe napisał:

 

Jak jest lpg to wszyscy od razu skupiają się na nim.

Tymczasem powód może być prozaiczny. Też spotkałem się z takim problemem w Astrze G. Odpalał raz lepiej raz gorzej. Z czasem częściej gorzej niż lepiej. Później pojawiły się szarpania przy jeździe na Pb (Na LPG jeździł jak trzeba). 

Okazało się że problemem były jakieś wężyki przy pompie paliwa. Po wymianie wężyków wszystko śmiga. 

Więc zerknij może czy pompa paliwa dobrze pracuje i w jakim stanie masz wężyki przy niej. 

Miałem podobne dolegliwości. Winna była pompa paliwa, która nie dawała odpowiedniego ciśnienia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje auto (motor M113) ostatnio dziwnie paliło. Raz od strzału, raz się musiało nakręcić. Trwało to 1.5 roku i w końcu pod robotą nie mogłem go odpalić. Za to po 2 dniach odpalił jak nowy. Sterownik silnika bez błędów.

 

Okazało się, że czujnik wału konał. Po wymianie problem ustał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Maxit napisał:

Okazało się, że czujnik wału konał. Po wymianie problem ustał.

 

Często jeśli jest problem z czujnikiem wału to auto gaśnie, albo nie może powtórnie odpalić,  gdy jest rozgrzane. Jeśli zimne-pali od strzała.

Szwagier miał taki objaw we Fiacie Uno 1.0 :ok:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, analyzer64 napisał:

Często jeśli jest problem z czujnikiem wału to auto gaśnie, albo nie może powtórnie odpalić,  gdy jest rozgrzane. Jeśli zimne-pali od strzała.

Szwagier miał taki objaw we Fiacie Uno 1.0 :ok:

 

A tu właśnie dziwna akcja, bo nie gasło. Natomiast był problem z rozruchem. Dodatkowo czysto w sterowniku silnika (tylko, że to technologia z II połowy lat 90-tych).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maxit napisał:

 

A tu właśnie dziwna akcja, bo nie gasło. Natomiast był problem z rozruchem. Dodatkowo czysto w sterowniku silnika (tylko, że to technologia z II połowy lat 90-tych).

Panda z 1.1 też tak miała, problemy z odpalaniem na ciepło. Czujnik wymieniony, przeszło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 28.06.2022 o 16:29, aniqwerty napisał:

Zakręciłem dopływ gazu i dwa dni odpalał normalnie. Pora na spotkanie z gazownikiem.

Czyli parownik, regeneracja czyli wymiana membran i uszczelnień, lub wymiana całego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Pipper napisał:

Czyli parownik, regeneracja czyli wymiana membran i uszczelnień, lub wymiana całego...

Jak oryginalna instalacja to masz LR, przy takim przebiegu skusil ym sie na wymiane reduktora, wtrskiwaczy i sterownika na polski. Ale nie kazdy da rade zrobic

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, aniqwerty napisał:

Wtryski wymieniłem 70k km temu po padły.

Tez na Landi ? Jestem ciekawy bo w jednym tez mam landi ori, ale dopiero 30 kkm. Na BRC potrafiłem do tych 300 kkm na wtryskiwaczach lpg  dojechać (ale to 1.2 nauka jazdy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Camel napisał:

Tez na Landi ? Jestem ciekawy bo w jednym tez mam landi ori, ale dopiero 30 kkm. Na BRC potrafiłem do tych 300 kkm na wtryskiwaczach lpg  dojechać (ale to 1.2 nauka jazdy).

Fabryczna instalacja Landi w oplu. Pomarańczowe Wtryski padły po 70k km. Czytałem, że to częsty problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.