Skocz do zawartości

Pytanie zakupowe do znawców Golf VII GTD/GTI


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym zmienić auto i w kręgu zainteresowania jest właśnie golf VII gti lub gtd.

Ponieważ to nie jedyne auto w domu auto będzie robiło jakieś 8-10 tys. rocznie. 

Więc w GTD obawiam się problemów z DPF, poza tym czy te auta trapią jakieś większe problemy?

I może ktoś z was ma doświadczenia z TSI w Golfie GTI po 2015 czy one mają jakieś problemy?

Jak problem z podcierającymi się wałkami rozrządu, nagar w dolocie, wypadanie zapłonów i inne?

 

Chętnie dowiem się czy warto pakować się niemiecką myśl techniczną. 

Pozdrawiam i z góry dzięki za każdą opinię.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 hours ago, krzys139 said:

Witam, chciałbym zmienić auto i w kręgu zainteresowania jest właśnie golf VII gti lub gtd.

Ponieważ to nie jedyne auto w domu auto będzie robiło jakieś 8-10 tys. rocznie. 

Więc w GTD obawiam się problemów z DPF, poza tym czy te auta trapią jakieś większe problemy?

I może ktoś z was ma doświadczenia z TSI w Golfie GTI po 2015 czy one mają jakieś problemy?

Jak problem z podcierającymi się wałkami rozrządu, nagar w dolocie, wypadanie zapłonów i inne?

 

Chętnie dowiem się czy warto pakować się niemiecką myśl techniczną. 

Pozdrawiam i z góry dzięki za każdą opinię.  

 

@Cinosma chyba G7 GTI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum G7 w zasadzie nikt nie narzeka na awaryjność, a jest tego sporo. Większość po chipie 260-300 KM, niektóre już mają ponad 300 kkm nakręcone. Problemem jest cena używek, za dobrego 6-7 latka zza oceanu trzeba dać minimum 75 kzł, za krajowego 90-100 kzł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od wersji performance coś tam ponoć jest zeszperowane. 

 

Zastanawia mnie tylko czy to są już poprawione silniki. 

Najbardziej popularne wersje to 220 i 230 KM.

Ale chyba trzeba będzie zaryzykować i przekonać się osobiście jak to z awariami. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A poprawione są od któregoś roku? Jakieś oznaczenie silnika czy od 2013 roku wszystkie są ok. 

Bo rozglądam się aby był pełny co najmniej 2016 rok. Ale w sumie oznaczenia silników od 2013 roku się chyba nie zmieniają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kaczorek79 napisał:

Silniki poprawione, to jest trzecia generacja ea888. Szpere miały chyba wszystkie GTI.

W rocznikach przed liftowych tylko performance (wersja 230 koni) + większe hamulce 340/310.

W poliftach chyba w PL były tylko performance 245koni i one też miały szperę.

 

Jak w większości Golfów u mnie przeciekały głośniki tylnych drzwi, odpadły szkła lusterek.

Zwyczajowo cieknie z obudowy pompy wody, ale to już mechanicy mają ogarnięte.

Olej potrafi wziąć.

 

Godzinę temu, krzys139 napisał:

A poprawione są od któregoś roku? Jakieś oznaczenie silnika czy od 2013 roku wszystkie są ok. 

Bo rozglądam się aby był pełny co najmniej 2016 rok. Ale w sumie oznaczenia silników od 2013 roku się chyba nie zmieniają. 

zmieniały się.

W przedlifcie były CHHB (220 koni) i CHHA(230, performance).Potem 220 silnik zniknął z oferty i jego miejsce zajał 230 CHHA, a miejsce CHHA w perf zajął DLBA/DKTB (245 koni).

Były jeszcze wersje Clubsport 265 koni CJXE, Clubsport S CJXG i GTI TCR czyli DNUC.

 

Najważniejsze imo by nie był powypadkowy jakiś z USA (no chyba że po gradobiciu i wyciagniete ladnie). A same z USA też są kiepsko wyposażone, manualna klima, bez czujnikow parkowania, halogen z przodu, brak ledów. Ale nie wiadomo po co, mają np elektryczne fotele.

Bardzo łatwo można rozpoznać wersje amerykańska po tym że ma hamulec ręczny mechaniczny, a nie elektryczny.

W wersji poliftowej jest też już DSG7, zamiast DSG6 jak w przedlifcie. Są tacy co twierdzą że DSG6 jest lepsze od DSG7.

  • Lubię to 1
  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Cinos napisał:

W rocznikach przed liftowych tylko performance (wersja 230 koni) + większe hamulce 340/310.

W poliftach chyba w PL były tylko performance 245koni i one też miały szperę.

 

Jak w większości Golfów u mnie przeciekały głośniki tylnych drzwi, odpadły szkła lusterek.

Zwyczajowo cieknie z obudowy pompy wody, ale to już mechanicy mają ogarnięte.

Olej potrafi wziąć.

 

zmieniały się.

W przedlifcie były CHHB (220 koni) i CHHA(230, performance).Potem 220 silnik zniknął z oferty i jego miejsce zajał 230 CHHA, a miejsce CHHA w perf zajął DLBA/DKTB (245 koni).

Były jeszcze wersje Clubsport 265 koni CJXE, Clubsport S CJXG i GTI TCR czyli DNUC.

 

Najważniejsze imo by nie był powypadkowy jakiś z USA (no chyba że po gradobiciu i wyciagniete ladnie). A same z USA też są kiepsko wyposażone, manualna klima, bez czujnikow parkowania, halogen z przodu, brak ledów. Ale nie wiadomo po co, mają np elektryczne fotele.

Bardzo łatwo można rozpoznać wersje amerykańska po tym że ma hamulec ręczny mechaniczny, a nie elektryczny.

W wersji poliftowej jest też już DSG7, zamiast DSG6 jak w przedlifcie. Są tacy co twierdzą że DSG6 jest lepsze od DSG7.

 

A czy silniki posiadają jakieś typowe wady? Jak zasyfione sitko na okularze przy rozrządzie i zatarte walki rozrządu??

Rozglądam się raczej za manualem i miał być przedlift 230 Performance ale być może skusze się na polifta. 

Porozglądam się w Polsce jak nic się nie trafi pojadę do Niemiec troszkę większy wybór. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, krzys139 napisał:

 

A czy silniki posiadają jakieś typowe wady? Jak zasyfione sitko na okularze przy rozrządzie i zatarte walki rozrządu??

Rozglądam się raczej za manualem i miał być przedlift 230 Performance ale być może skusze się na polifta. 

Porozglądam się w Polsce jak nic się nie trafi pojadę do Niemiec troszkę większy wybór. 

ja nic nie slyszalem o rozrządzie ani wałkach, jedynie cieknące pompy wody

możesz poczytać jeszcze na grupach typu MQB Polska albo Golf VII Polska na fb

2.0 TSI gen 3 jest w wielu autach z MQB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, kaczorek79 napisał:

Wszystkie odmiany 2.0 TSI w G7, to wersja ea888 gen3. Ogólnie to jeden z lepszych współczesnych silników biorąc pod uwagę moc/spalanie/awaryjność.

 

To dobrze, pozostanie tylko poszukać sensownego egzemplarza. Skupie się na polifcie w manualu. Zobaczymy jaki będzie efekt. 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.05.2022 o 07:56, krzys139 napisał:

Dlatego przedlift to 230KM Performance a moze sie uda polifta 245KM. 

Pewnie w mniejszym budżecie szukasz ale tutaj jest kilka ciekawych sztuk

https://www.dasweltauto.pl/pol/pl/samochody-uzywane/volkswagen/golf/benzyna/?t_kw_fr=164&si=PRICE_SALE&sd=ASC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.05.2022 o 14:20, krzys139 napisał:

Witam, chciałbym zmienić auto i w kręgu zainteresowania jest właśnie golf VII gti lub gtd.

Ponieważ to nie jedyne auto w domu auto będzie robiło jakieś 8-10 tys. rocznie. 

Więc w GTD obawiam się problemów z DPF, poza tym czy te auta trapią jakieś większe problemy?

I może ktoś z was ma doświadczenia z TSI w Golfie GTI po 2015 czy one mają jakieś problemy?

Jak problem z podcierającymi się wałkami rozrządu, nagar w dolocie, wypadanie zapłonów i inne?

 

Chętnie dowiem się czy warto pakować się niemiecką myśl techniczną. 

Pozdrawiam i z góry dzięki za każdą opinię.  

 

Pamiętaj, że GTD nie jeździ jak GTI, chociaż nie to żeby jeździł źle

To jest akurat test wersji 8 gdzie GTD ma 200KM, a i tak widać że jest przepaść.

 

 

 

A co do szpery wymienianej w tym wątku, to z tego co pamiętam, to jest jakaś elektroszpera, która podobno mocno pomaga w zakrętach, ale niekoniecznie przy starcie pod światłami. Chociaż przyznam, nie próbowałem tego robić na testach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.06.2022 o 12:28, kravitz napisał:

 

Pamiętaj, że GTD nie jeździ jak GTI, chociaż nie to żeby jeździł źle

To jest akurat test wersji 8 gdzie GTD ma 200KM, a i tak widać że jest przepaść.

 

 

 

A co do szpery wymienianej w tym wątku, to z tego co pamiętam, to jest jakaś elektroszpera, która podobno mocno pomaga w zakrętach, ale niekoniecznie przy starcie pod światłami. Chociaż przyznam, nie próbowałem tego robić na testach.

 

Co do budżetu jaki chce przeznaczyć na auto to temat jest otwarty i do przemyślenia jak trafi się cos co wpadnie mi w oko. 

Z drugiej strony mam swoje lata i rodzinę i raczej nie będę się ganiał na światłach. To ma być nie duże zwinne i sprawne auto do zwykłej jazdy. 

Gdzie aby wyprzedzić nie trzeba szukać 2 kilometrów prostej. 

A że są wersję ze szperą chciałbym taką i w manualu, chociaż rozważam też dsg.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, krzys139 napisał:

Z drugiej strony mam swoje lata i rodzinę i raczej nie będę się ganiał na światłach. To ma być nie duże zwinne i sprawne auto do zwykłej jazdy. 

 

to polecę S60 z 2.0T 245KM, szczególnie z usa, naprawdę fajne cenowo i dobrze jeżdżące daily

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bielaPL napisał:

 

A co ze skrzynia geartronic? 

Myślałem o Golfie, bo nie jest za duży jest dynamiczny i masę gratów wszędzie do tego. Nowe, używane oryginały i zamienniki. 

A volvo tam gdzie mieszkam to chyba słabo z ogarnięciem. Dlatego myślałem o czymś bardzo popularnym . 

 

Myślę jeszcze o poliftowym Focusie ST ze względu na nadwozie kombi. Ale miałem chwilę przedlifta 1.6 EB i nie wiem czy chce to powtórzyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.