Skocz do zawartości

Box dachowy - zakup


lucash

Rekomendowane odpowiedzi

Czy są jakieś istotne punkty przy wyborze boxa dachowego? Pożyczałem tylko raz i za bardzo nie miałem uwag ale zastanawiam się czy warto za coś dopłacić czy jednak olać temat. Kolor istotny? Albo wnęka na belki? Marka chyba nieistotna ale Thule/Interpack najlepiej dostępny. Jak sprawdzić który będzie mniej hałasował? Chociaż przy nieprestiżu to chyba schodzi na dalszy plan ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, lucash napisał:

Czy są jakieś istotne punkty przy wyborze boxa dachowego? Pożyczałem tylko raz i za bardzo nie miałem uwag ale zastanawiam się czy warto za coś dopłacić czy jednak olać temat. Kolor istotny? Albo wnęka na belki? Marka chyba nieistotna ale Thule/Interpack najlepiej dostępny. Jak sprawdzić który będzie mniej hałasował? Chociaż przy nieprestiżu to chyba schodzi na dalszy plan ;) 


Co do hałasu to chyba jak trafisz.

Ja mam jeden i ten sam box od wielu lat o najcichszy był na Punto 2. Prawie bez różnicy czy auto jechało z boxem czy bez. Spalanie tez podobne.

 

Najgorzej było w Lancerze z hałasem, a w Golfie ze wzrostem spalania.

 

Nie trafisz.

 

Mam Thule.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, lucash napisał:

Czy są jakieś istotne punkty przy wyborze boxa dachowego? Pożyczałem tylko raz i za bardzo nie miałem uwag ale zastanawiam się czy warto za coś dopłacić czy jednak olać temat. Kolor istotny? Albo wnęka na belki? Marka chyba nieistotna ale Thule/Interpack najlepiej dostępny. Jak sprawdzić który będzie mniej hałasował? Chociaż przy nieprestiżu to chyba schodzi na dalszy plan ;) 

Ważna sztywność boxa, te tanie są miękkie. Przy większym musi być dwustronne otwieranie. Miałem kiedyś xtreme nie był zły. Od paru lat mam thule no im wszystko jest lepsze, zamykanie, zabezpieczenie przed otwarciem, szybkość montażu.

A co do hałasu to  ważniejsze są belki.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem używany zapuszczony, brudny, ze zagubionym kluczukiem. Tanio doprowadziłem do użyteczności i jestem bardzo zadowolony. Na okazjonalny wyjazd wakacyjny raz w roku jak znalazł. A bagażnik na dach jest z wyprzedaży w Norauto... 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, MarcG napisał:

Ważna sztywność boxa, te tanie są miękkie. Przy większym musi być dwustronne otwieranie. Miałem kiedyś xtreme nie był zły. Od paru lat mam thule no im wszystko jest lepsze, zamykanie, zabezpieczenie przed otwarciem, szybkość montażu.

A co do hałasu to  ważniejsze są belki.

Co daje sztywność boxa? Dwustronne otwieranie coś pamiętam ale w sumie to nie jakiś problem. Czy jest tak że podłoga jest sztywniejsza od góry czy można trafić na jakiś słaby model gdzie będzie w miarę giętko wszędzie? Nart ani butów narciarskich nie zamierzam wozić. Raczej lekkie rzeczy wakacyjne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lucash napisał:

A do belek warto dopłacać ? Właśnie...czy są jakieś belki które można użyć do różnych aut? Żeby nie trzeba było ich oddawać komuś z autem? 

 

Jeśli kolejne auto będzie podobnych rozmiarów to jak najbardziej tak. Będziesz musiał tylko ewentualnie dokupić inny zestaw montażowy do stóp bazowych.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 hours ago, lucash said:

A do belek warto dopłacać?

 

Tak. Kupujesz Thule Wingbary Evo (zestaw pewnie za ponad 1000zł), albo jakieś najtańsze G3 albo Nordrive.

 

Nie polecam kupować Wingarów Edge - mimo, że wyglądają zacnie, tracisz sporo szerokości, ani żadnych "lepszych" belek produkcji innej niż Thule - też hałasują.

 

10 hours ago, lucash said:

Właśnie...czy są jakieś belki które można użyć do różnych aut? Żeby nie trzeba było ich oddawać komuś z autem? 

 

Tak. W Thule wymieniasz tylko zestaw montażowy. Może się zdarzyć, ze same belki będą za krótkie.

Edytowane przez grogi
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, lucash napisał:

A do belek warto dopłacać ? Właśnie...czy są jakieś belki które można użyć do różnych aut? Żeby nie trzeba było ich oddawać komuś z autem? 

Zależnie, czy auta z relingami, czy z punktami mocowań, czy obejma. Do belek opływowych warto dopłacić, są cichsze. Box też istotny, cichy. W dłuższej trasie żeby głowa nie bolała. Ja kupiłem Mammooth 185cm długości. U mnie się sprawdza, wyjazd w wakacje w góry i w ferie nad morze przy porywistych wiatrach przeżył. Głośno nie było. Szwagier za namową kupił i z małym dzieckiem trasy PL- CH i powrót śmigają bez kłopotu. Otwieranie dwustronne jest, montaż łatwy. Troszkę brakuje sztywności pokrywy, ale do przeżycia, koszt boxu poniżej 1.5kpln.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja taki na strychu znalazłem. Ma ze 20 lat, zrobiony w Holandii z ABS. Odświeżony farbą w sprayu do zderzaków. Całkiem pojemny i na jeden, dwa wyjazdy wystarczy. Zero waste Mode On 😁

2B05A1C8-20F6-4232-BE36-4A1DCF8FFF7F.jpeg

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, lucash napisał:

Czy są jakieś istotne punkty przy wyborze boxa dachowego?

1. Otwierania- czy kluczyk musi być w zamku do otwierania, czy nie. Wbrew pozorom istotne.

2. Wanna boxa - sztywność, przstloczenia. Płaska wanna=gibka wanna

3. Sprężyny wspomagające otwieranie - ich mocowanie przegubowe do pokrywy, bo często wyskakują że sworzni. 

4. System montażu na belkach i możliwość przesuwania boxa na nich.

 

Halasliwosc to niestety loteria. 

 

 

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, lucash napisał:

Żeby nie trzeba było ich oddawać komuś z autem? 

 

To zależy od aktualnego i przyszlego auta. Masz relingi-masz wieksze prawdopodobienstwo ze belki podpasuja do nastepnego auta tez z relingami. Tu tylko jest jedna pulapka,a aminowicie reling zintegrowany - na niektórych z n8ch (np. Nowe Ople) wcale nie zamontujesz belek w dowolnym miejscu, a sam reling zintegrowany jest jedynie dodatkiem stylistycznym. W starszych Oplach reling zintegrowany miał możliwość zamontowania belek w dowolnym miejscu (były też otwory do montażu oryginalnych belek).

 

Generalnie: jeżeli reling zintegrowany jest od zewnętrznej strony (od drzwi) gładki = tylko belki dedykowane i tylko w odpowiednie miejsca relingu. Jeżeli reling zintegrowany od zewnętrznej strony ma "karb" = belki dedykowane do relingów zintegrowanych (mocowanie w dowolnym miejscu) oraz wiele belek uniwersalnych (także na wystające relingi). 

 

Szukalbym belek rozporowych lub takich gdzie można po środku popuscic śruby i lekko rozsuwac łapy.  

 

Przykład:

 

https://allegro.pl/oferta/belki-poprzeczki-dachowe-na-relingi-zwykle-modula-7765830583?utm_source=admitad&utm_medium=afiliacja&admitad_uid=b4e51cc75e0d05ec39c26c0ab047d41f&utm_content=90289

Edytowane przez el_guapo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, grogi napisał:

 

Tak. Kupujesz Thule Wingbary Evo (zestaw pewnie za ponad 1000zł), albo jakieś najtańsze G3 albo Nordrive.

 

Nie polecam kupować Wingarów Edge - mimo, że wyglądają zacnie, tracisz sporo szerokości, ani żadnych "lepszych" belek produkcji innej niż Thule - też hałasują.

 

 

Tak. W Thule wymieniasz tylko zestaw montażowy. Może się zdarzyć, ze same belki będą za krótkie.

Dzięki. Widzę że mogę kupić szersze belki 127 cm które użyję na innym aucie w razie czego, bo tam jest dedykowane 118 . Stopy montażowe nawet te same pomimo 20 lat różnicy w wieku samochodów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, stig napisał:

Ja taki na strychu znalazłem. Ma ze 20 lat, zrobiony w Holandii z ABS. Odświeżony farbą w sprayu do zderzaków. Całkiem pojemny i na jeden, dwa wyjazdy wystarczy. Zero waste Mode On 😁

 

Myślałem że do kanciaka będzie pasować o taki ;l Ale nie mogłem się jakoś przemóc do zero-waste-mode ;) 

image.png.874e30333c94cbb3e556f7ebe3954cff.png

Edytowane przez lucash
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę trochę opowiedzieć, bo ostatnio zmieniałem Thule Ocean 600 na coś nowszego. 

 

Najważniejsze parametry przy doborze boxa wg. kolejności:

- długość

- pojemność

- mocowanie

- solidność

- firma 

 

Najpierw określ jaki ci potrzebny. Ja zmieniałem bo 300 l okazywało się ciut za mało. 2 deski, 2 pary nart, nuty i .... kaski już nie wchodziły. A 3-4 kaski to dla bagażnika dość duże gabaryty, chyba, że na narty każesz w kaskach jeździć ... w aucie. 

 

Tanie boxy, są mniej solidnie zrobione i mocowania mają zazwyczaj za pomocą tego pałąka w kształcie U. 

Mnie w moim starym Thulu denerwowało to, że ma nawiercone dziury i te pałąki U mogę wsadzić tylko w konkretne dziury, a przy obecnym bagażniku najlepiej jakby było mocowane w połowie tych dziur. Oczywiście dokupiłem mocowanie na T-wsuwki, ale to samo, precyzja montowania określa wywiercona dziura, w dodatku rozkłada się mocowanie nie na 2 ale na 1 dziurę, co spowodowało pęknięcie podszycia boxa. 

Te mocowania U tez nie są fajne, jak masz bagażnik nisko nad dachem. Ciężko włożyć, przy odpinaniu metal leci ci na dach ... 

 

Ale dzięki niemu wiedziałem jaką minimalna długość oraz jaką minimalna pojemność i szukałem z mocowaniem nie na T-wsuwki, nie na U. 

 

Co do bagażnika, polecam oryginał. 

Kiedyś miałem opla Vectre z oryginalnym bagażnikiem i zakładanie go trwało 10-15 minut. Sama przyjemność. Minus - hałas, ale jak się ściąga 10 minut to demontowałem go zaraz, jak był niepotrzebny, 

 

Zmieniłem auto na Volvo S80 i tam musiałem dokupić. Skusiłem się na jakiegoś Whispbar. Wg reklamy i filmów miał być zaj...rąbiście cichy. Na reklamie był. Do niego oczywiście aby zamocować były konieczne adaptery. 

I to był jeden z najbardziej nieudanych zakupów. Zakładanie tego dziadostwa trwało zazwyczaj ok 1-1,5 godz. A ile k i h przy tym leciało. 

Miał nie huczeć, a huczał. 

Był w dodatku za szeroki na mojego starego Thula (jakieś 1-2 cm), więc musiałem kombinować z zakupem mocowań na T-wsuwki. 

Po 3 -4 latach walki z nim w końcu kupiłem używany bagażnik do VOlvo S80 i .... znowu montuje go 15 minut. 

I z tego co słyszą moje uszy, jest chyba nawet cichszy niż ten zachwalany na reklamach Whispbar. 

 

Tak więc w sprawie bagażnika radze ci: oryginał, jak najmniej adapterów i przejściówek bo to wróży komplikację i nerwy. 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, wujek napisał:

Otwierany z dwóch stron żeby łatwiej zamontować plus belki thule żeby było cicho. Ja mam orginałów VAG i można oszaleć.

Thule robi też OEM dla niektorych producentów ;]

Belki wingbar są ciche pod warunkiem zastosowania tych gumek w rowku T (o czym niektórzy zapominają). Choć chyba wingbary evo już mają te gumki lepiej przemyślane niż w moich wingbarach ver. 1 i nie trzeba ich docinać do osprzętu zamontowanego na belkach. A np nie raz już widziałem wingbary zamontowane "pod wiatr" :hehe: (tym ostrym końcem do przodu). 

Ale i tak uważam, że najlepszy system mocowania bagażnika dachowego miał stary Peugeot 308, gdzie po prostu były zamki w dachu i montaż fabrycznych belek trwał minutę. 

Z tym 2 stronnym otwieraniem boxa to nie w każdym przypadku krytyczne. Ja montowałem bliżej prawej strony, żeby było łatwiej się dostać, bo jak był na środku to musiałbym mieć 2.10 wzrostu, żeby dosięgnąć z 2 stron (wysokie auto), więc wolałem mieć z jednej strony, ale wygodniej. 

Edytowane przez iwik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, iwik said:

Thule robi też OEM dla niektorych producentów ;]

Belki wingbar są ciche pod warunkiem zastosowania tych gumek w rowku T (o czym niektórzy zapominają). Choć chyba wingbary evo już mają te gumki lepiej przemyślane niż w moich wingbarach ver. 1 i nie trzeba ich docinać do osprzętu zamontowanego na belkach).

 

Nie, nie trzeba docinac. To jest gigantyczna zaleta tych belek.

 

Just now, iwik said:

Ale i tak uważam, że najlepszy system mocowania bagażnika dachowego miał stary Peugeot 308, gdzie po prostu były zamki w dachu i montaż fabrycznych belek trwał minutę. 

 

Francuzi mają bardzo wiele fajnych patentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, iwik napisał:

Thule robi też OEM dla niektorych producentów ;]

Belki wingbar są ciche pod warunkiem zastosowania tych gumek w rowku T (o czym niektórzy zapominają). Choć chyba wingbary evo już mają te gumki lepiej przemyślane niż w moich wingbarach ver. 1 i nie trzeba ich docinać do osprzętu zamontowanego na belkach. A np nie raz już widziałem wingbary zamontowane "pod wiatr" :hehe: (tym ostrym końcem do przodu). 

Ale i tak uważam, że najlepszy system mocowania bagażnika dachowego miał stary Peugeot 308, gdzie po prostu były zamki w dachu i montaż fabrycznych belek trwał minutę. 

Z tym 2 stronnym otwieraniem boxa to nie w każdym przypadku krytyczne. Ja montowałem bliżej prawej strony, żeby było łatwiej się dostać, bo jak był na środku to musiałbym mieć 2.10 wzrostu, żeby dosięgnąć z 2 stron (wysokie auto), więc wolałem mieć z jednej strony, ale wygodniej. 

Ja mam 450 litrowy kupilem za tysiąc złotych wystawke z ASO. Dużo za duży na moje potrzeby No ale szkoda mi było 3 tysiące na coś innego a i tam używam ze dwa razy w roku. Niestety w hb montuje się pod drzwiami co jest wyjątkowo kretyńskim rozwiązaniem. Nie dość ze szumi box belki to jeszcze uszczelki. Częściej do rowerów używam niż boxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, grogi napisał:

 

Nie, nie trzeba docinac. To jest gigantyczna zaleta tych belek.

 

 

Francuzi mają bardzo wiele fajnych patentów.

Peugeot 807 przebija wszystkich. Belki lub spojler w jednym 😁

8107BB68-D8BF-4481-8166-A1AC583045C2.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Raku napisał:

Tak więc w sprawie bagażnika radze ci: oryginał, jak najmniej adapterów i przejściówek bo to wróży komplikację i nerwy. 

Nie wiedziałem że są nawet oryginalne dedykowane bagażniki sprzedawane przez ASO. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peugeot 807 przebija wszystkich. Belki lub spojler w jednym
8107BB68-D8BF-4481-8166-A1AC583045C2.jpeg.4a2032432bce37389f428937d8c78eb5.jpeg
Pomysł niby dobry, ale próbowałeś tego używać? Po kilku latach nieużywania ciężko ruszyć to z miejsca. A przesuwanie tego jednoosobowo to gehenna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, s_krzychu napisał:
19 minut temu, stig napisał:
Peugeot 807 przebija wszystkich. Belki lub spojler w jednym emoji16.png
8107BB68-D8BF-4481-8166-A1AC583045C2.jpeg.4a2032432bce37389f428937d8c78eb5.jpeg

Pomysł niby dobry, ale próbowałeś tego używać? Po kilku latach nieużywania ciężko ruszyć to z miejsca. A przesuwanie tego jednoosobowo to gehenna.

Nie. To był tylko przykład. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, iwik napisał:

Ale i tak uważam, że najlepszy system mocowania bagażnika dachowego miał stary Peugeot 308, gdzie po prostu były zamki w dachu i montaż fabrycznych belek trwał minutę. 

podobnie ma Insignia B. W karoserii są otwory montażowe i bolce. Zakłada się belki, uchwyty mocujące w dół i siedzi idealnie :ok: A w Alfie muszę skręcać :facepalm:

 

image.png.5df9bf06e306d8f6d4f21f203ea45e1b.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy są jakieś istotne punkty przy wyborze boxa dachowego? Pożyczałem tylko raz i za bardzo nie miałem uwag ale zastanawiam się czy warto za coś dopłacić czy jednak olać temat. Kolor istotny? Albo wnęka na belki? Marka chyba nieistotna ale Thule/Interpack najlepiej dostępny. Jak sprawdzić który będzie mniej hałasował? Chociaż przy nieprestiżu to chyba schodzi na dalszy plan  

IMO dwustronne otwieranie plus pochowane mocowania zamka w srodku.

Reszta to Twoj wybor. W sensie do czego ci ten box.

Mysmy kupili 10 lat temu najtanszy chyba Interpak na narty. Mialbyc jak najwyzszy, szerszy zeby 4 pary nart, kijkow i buty nie moczyly srodka auta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, lucash napisał:

Czy są jakieś istotne punkty przy wyborze boxa dachowego? Pożyczałem tylko raz i za bardzo nie miałem uwag ale zastanawiam się czy warto za coś dopłacić czy jednak olać temat. Kolor istotny? Albo wnęka na belki? Marka chyba nieistotna ale Thule/Interpack najlepiej dostępny. Jak sprawdzić który będzie mniej hałasował? Chociaż przy nieprestiżu to chyba schodzi na dalszy plan ;) 

Nalezy sie zastanowic tez czy kupic szerszy ale krotszy czy wezszy ale dluzszy. Te 1sze lepiej sie sprawdzaja jesli chcemy wózek tam schowac. Generalnie trzeba patrzec na wymoary zeby potem sie nie okazala ze walizka itp ktora chcemy zabrac nie wjecdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, bergerac napisał:

podobnie ma Insignia B.

 

Takie rozwiązanie koliduje z założeniem autora wątku o uniwersalności zestawu belki+box.

W S-max miałem belki fabryczne i mocowanie było na jedną śrubę z łbem imbusowym do nakrętek wspawanych w dach.

Wszystko super, bo belki od długości właściwej do rozstawu tych otworów, ale:

a) nakrętki wspawane w dach miały zatyczki z plastiku (ochrona gwintu wewnętrznego przed brudem i wodą - iluzoryczna) - i oczywiście zawsze był problem co z nimi zrobić;

b) plastiki przykrywające miejsca w rynienkach, gdzie były te nakrętki wspawane łamały się po pewnym czasie - wiadomo, dach, słońce, mróz...

c) gwint był drobnozwojny, więc pojawiał się problem z poprawnym wkręceniem śruby (zerwanie gwintu bardzo prawodopodobne), a że dostawały się tam nieczystości to nie wiedzialeś czy wkręcasz krzywo czy kurz/brud przeszkadza. 

Edytowane przez el_guapo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, lucash napisał:

A do belek warto dopłacać ? Właśnie...czy są jakieś belki które można użyć do różnych aut? Żeby nie trzeba było ich oddawać komuś z autem? 

Ja kupiłem ori używane belki dedykowane Audi. Pasują tylko do mojego modelu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, lucash napisał:

Czy są jakieś istotne punkty przy wyborze boxa dachowego? Pożyczałem tylko raz i za bardzo nie miałem uwag ale zastanawiam się czy warto za coś dopłacić czy jednak olać temat. Kolor istotny? Albo wnęka na belki? Marka chyba nieistotna ale Thule/Interpack najlepiej dostępny. Jak sprawdzić który będzie mniej hałasował? Chociaż przy nieprestiżu to chyba schodzi na dalszy plan ;) 

Mam używkę którą kupiłem tanio.

Gdybym teraz coś chciał kupić to patrzyłbym na solidniejszy montaż do belek, sztywniejszą konstrukcję i z jaką prędkością max można jechać bo na tym co mam nie jest napisane...

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, el_guapo napisał:

 

Takie rozwiązanie koliduje z założeniem autora wątku o uniwersalności zestawu belki+box.

W S-max miałem belki fabryczne i mocowanie było na jedną śrubę z łbem imbusowym do nakrętek wspawanych w dach.

Wszystko super, bo belki od długości właściwej do rozstawu tych otworów, ale:

a) nakrętki wspawane w dach miały zatyczki z plastiku (ochrona gwintu wewnętrznego przed brudem i wodą - iluzoryczna) - i oczywiście zawsze był problem co z nimi zrobić;

b) plastiki przykrywające miejsca w rynienkach, gdzie były te nakrętki wspawane łamały się po pewnym czasie - wiadomo, dach, słońce, mróz...

c) gwint był drobnozwojny, więc pojawiał się problem z poprawnym wkręceniem śruby (zerwanie gwintu bardzo prawodopodobne), a że dostawały się tam nieczystości to nie wiedzialeś czy wkręcasz krzywo czy kurz/brud przeszkadza. 

 

Też miałem S-maxa i belki oryginalne i nie zauważyłem żadnego z tych problemów. Zaślepki dobrze chroniły otwory na śruby, śruby dobrze się wkręcały. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wideo ilustrujące, jak się montuje elementy T-Tracku w Thule WingBar Evo.

 

Jakby trzeba było coś docinać, tak jak jest to w tańszych bagażnikach, to bym się chyba pochlastał i wolał instalować na szerokie obejmy U. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, grogi napisał:

Wideo ilustrujące, jak się montuje elementy T-Tracku w Thule WingBar Evo.

 

Jakby trzeba było coś docinać, tak jak jest to w tańszych bagażnikach, to bym się chyba pochlastał i wolał instalować na szerokie obejmy U. 

 

 

 

Ja po prostu wywalałem tę całą gumę gdy miałem coś wpięte w rowki. Zwiększenie hałasu jest pomijalne bo i tak to, co masz wpięte w rowki generuje większy hałas a nie trzeba się bawić w jakieś sztukowanie gumek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.05.2022 o 09:33, lucash napisał:

Dzięki. Widzę że mogę kupić szersze belki 127 cm które użyję na innym aucie w razie czego, bo tam jest dedykowane 118 . Stopy montażowe nawet te same pomimo 20 lat różnicy w wieku samochodów. 

 

Nie polecam takiego rozwiązania ;)

Kiedys na Punto 2 właśnie używałem nieco za dużych belek, które później były rozmiarowo dobre do Mitsubishi Lancera.

W Punto kilka razy jak wychodziłem z auta przy..łem głową w belkę. Przy wchodzeniu to samo. Serio mało zabawne i przyjemne.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.05.2022 o 09:38, Raku napisał:

Mogę trochę opowiedzieć, bo ostatnio zmieniałem Thule Ocean 600 na coś nowszego.

 

W dniu 24.05.2022 o 09:38, Raku napisał:

Najpierw określ jaki ci potrzebny. Ja zmieniałem bo 300 l okazywało się ciut za mało. 2 deski, 2 pary nart, nuty i .... kaski już nie wchodziły. A 3-4 kaski to dla bagażnika dość duże gabaryty, chyba, że na narty każesz w kaskach jeździć ... w aucie. 

 

Ja mam Atlantis 600, chyba gabaryty podobne. Nie wiem czy one się głównie lakierowaniem nie różnią.

Przewożę zimą podobny zestaw i wchodzi. Tylko u mnie jedna deska i 3 pary nart. Oczywiście buty i kaski do tego.

Przyznam jednak, że to trochę już gra w Tetrisa i trzeba pokombinować położeniem butów i kasków aby domknąć trumnę.

 

W dniu 24.05.2022 o 09:38, Raku napisał:

Tak więc w sprawie bagażnika radze ci: oryginał, jak najmniej adapterów i przejściówek bo to wróży komplikację i nerwy. 

 

Tutaj taka mała uwaga. Zdarza się że oryginał to jest....Thule ;]

 

Do Punto 2 kupowałem Thule w salonie Thule.

Później jak kupiłem Mitsubishi Lancera, to potrzebowałem zmienić te stopy na dach.

Okazało się, że dużo łatwiej kupić używany komplet belek i stopek, co też zrobiłem. Belki były takie jak miałem, ale też i swój komplet sprzedałem jako "komplet".

Ten bagażnik do Mitsubishi właśnie nie był już z napisami Thule, ale Mitsubishi, ale to było Thule.

 

I znowu, jak przesiadałem się na Golfa, to kupiłem używkę do Golfa, a ten do Lancera sprzedałem. I ten do Golfa też jest od VW, ale....to Thule ;]

 

Za każdym razem zmieniałem wkładki, żeby mieć ten sam kluczyk do bagażnika i do trumny.

Wymiana wkładek nawet dla takiego "z niepełnosprawnościami" jak ja, to 10 minut roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.