Skocz do zawartości

Wzrost cen najtanszych aut w PL


Maciej__

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawe zestawenie, pokazujace jak bardzo wzrosly ceny najtanszych modeli aut w przeciagu roku:

https://francuskie.pl/ranking-20-najtanszych-samochodow-w-polsce-w-ciagu-roku-ceny-wzrosly-nawet-o-ponad-30/

Raczej nikt nie powinien byc zdziwiony, ze ceny uzywek rowniez osiagaja rekordowe poziomy.

Na przykladzie C3, ktorego kupowalismy dla zony w lutym 2021, to spokojnie w tej chwili trzeba dolozyc ponad ok 12 kPLN (cennikowo) 😕 

Wzgledem tego ile zaplacilem to prawie 18kPLN :facepalm:

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producenci podnoszą ceny, a i tak wszystko schodzi na pniu.

Przy takiej inflacji i nikłej podaży ludzie wolą mieć auto, niż $$ na koncie. Na razie chyba to będzie postępować. Za chwilę najtańsze auta będą koło 100kpln.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
7 lat kleptokracji, rozdawnictwo, drukowanie pieniędzy, zarzynanie małych i średnich przedsiębiorców; połączone z wybojami na drodze światowej gospodarki i niczym nieuzasadniona wojna za granicą …no i mamy nasz początek kuli śnieżnej.
A limit możliwych do odliczenia kosztów samochodu w firmie to ciągle 150k PLN. W takim tempie niedługo nawet na kompakta nie wystarczy.

Taptaraptap

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Zbynek napisał:

A limit możliwych do odliczenia kosztów samochodu w firmie to ciągle 150k PLN. W takim tempie niedługo nawet na kompakta nie wystarczy.

Taptaraptap
 

3 lata temu kupiłeś auto za 100, odpisałeś 50% Vat , teraz na wolnym rynku to auto sprzedaż również za 100, Vatu oddasz 100%😂

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ghost2255 napisał:

Za chwilę najtańsze auta będą koło 100kpln.

i o to chodzi, zaraz będą ci oferować tylko elektryki i jeszcze będziesz im wdzięczny, że elektryka masz w cenie benzyny:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Archer73 napisał:

i o to chodzi, zaraz będą ci oferować tylko elektryki i jeszcze będziesz im wdzięczny, że elektryka masz w cenie benzyny:)

Kilka lat temu prognozowano, że elektryki się spopularyzują i zrównają cenami ze spalinowymi.

Mieli rację. ;l

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Archer73 napisał:

i o to chodzi, zaraz będą ci oferować tylko elektryki i jeszcze będziesz im wdzięczny, że elektryka masz w cenie benzyny:)

Co najwyżej wynająć se będziesz mógł i to na minuty tylko.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Maciej__ napisał:

Ciekawe zestawenie, pokazujace jak bardzo wzrosly ceny najtanszych modeli aut w przeciagu roku:

https://francuskie.pl/ranking-20-najtanszych-samochodow-w-polsce-w-ciagu-roku-ceny-wzrosly-nawet-o-ponad-30/

Raczej nikt nie powinien byc zdziwiony, ze ceny uzywek rowniez osiagaja rekordowe poziomy.

Na przykladzie C3, ktorego kupowalismy dla zony w lutym 2021, to spokojnie w tej chwili trzeba dolozyc ponad ok 12 kPLN (cennikowo) 😕 

Wzgledem tego ile zaplacilem to prawie 18kPLN :facepalm:

tipo jeszcze nie tak dawno zaczynało się od 40 klocków ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Maciej__ napisał:

Ciekawe zestawenie, pokazujace jak bardzo wzrosly ceny najtanszych modeli aut w przeciagu roku:

https://francuskie.pl/ranking-20-najtanszych-samochodow-w-polsce-w-ciagu-roku-ceny-wzrosly-nawet-o-ponad-30/

Raczej nikt nie powinien byc zdziwiony, ze ceny uzywek rowniez osiagaja rekordowe poziomy.

Na przykladzie C3, ktorego kupowalismy dla zony w lutym 2021, to spokojnie w tej chwili trzeba dolozyc ponad ok 12 kPLN (cennikowo) 😕 

Wzgledem tego ile zaplacilem to prawie 18kPLN :facepalm:

 

Ja tylko czekam aż dealer mi napisze, że mojego auta które mam dostać we wrześniu mi nie dadzą....bo nie ;] I chętnie zwrócą to co wpłaciłem ;]

Znajdą innego jelenia na to auto z ceną pewnie +30% ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, kravitz napisał:

 

Ja tylko czekam aż dealer mi napisze, że mojego auta które mam dostać we wrześniu mi nie dadzą....bo nie ;] I chętnie zwrócą to co wpłaciłem ;]

Znajdą innego jelenia na to auto z ceną pewnie +30% ;]

co zamówiłeś? W Kia teraz ludzie mają takie akcje, pozamawiali automaty i wszystko z nimi jest wycofywane, niektórzy już 7mc czekali. W nagrodę mogą zamówić manuala w podobnej konfiguracji X złoty drożej ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, bielaPL napisał:

co zamówiłeś? W Kia teraz ludzie mają takie akcje, pozamawiali automaty i wszystko z nimi jest wycofywane, niektórzy już 7mc czekali. W nagrodę mogą zamówić manuala w podobnej konfiguracji X złoty drożej ;] 


Golfa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Maciej__ napisał:

Ciekawe zestawenie, pokazujace jak bardzo wzrosly ceny najtanszych modeli aut w przeciagu roku:

https://francuskie.pl/ranking-20-najtanszych-samochodow-w-polsce-w-ciagu-roku-ceny-wzrosly-nawet-o-ponad-30/

Raczej nikt nie powinien byc zdziwiony, ze ceny uzywek rowniez osiagaja rekordowe poziomy.

Na przykladzie C3, ktorego kupowalismy dla zony w lutym 2021, to spokojnie w tej chwili trzeba dolozyc ponad ok 12 kPLN (cennikowo) 😕 

Wzgledem tego ile zaplacilem to prawie 18kPLN :facepalm:

 

Panda za 58 tys. 🤪

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Archer73 napisał:

i o to chodzi, zaraz będą ci oferować tylko elektryki i jeszcze będziesz im wdzięczny, że elektryka masz w cenie benzyny:)

No, u mnie tak wyszło :skromny:.

 

10 godzin temu, ZUBERTO napisał:

Co najwyżej wynająć se będziesz mógł i to na minuty tylko.

Może być różnie. Swego czasu spora firma wynajmu elektryków we Wrocku się wysypała, Innogy w Warszawie podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, bielaPL napisał:

tipo jeszcze nie tak dawno zaczynało się od 40 klocków ;) 

 

Było 40, późnej 50, a teraz nie dość że wyleciał najtańszy 1.4, to jeszcze nie ma sedana w najnowszych cennikach. A pięciodrzwiowych nie było i nie ma w wersji total-bieda.

No i to spowodowało ten dość mocny wzrost ceny.

 

Właśnie sprawdziłem - teraz take rzeczy jak elektryczne szyby z tyłu, elektryczne lusterka, obszywana  kierownica, automatyczna klima, tempomat czy multimedia 7" są w podstawowej wersji hatchback'a czy kombi. Niby nic szczególnego, ale  wcześniej w biednych wersjach były korbki od szyb i dźwigienki do lusterek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Majkiel napisał:

 

Było 40, późnej 50, a teraz nie dość że wyleciał najtańszy 1.4, to jeszcze nie ma sedana w najnowszych cennikach. A pięciodrzwiowych nie było i nie ma w wersji total-bieda.

No i to spowodowało ten dość mocny wzrost ceny.

 

Właśnie sprawdziłem - teraz take rzeczy jak elektryczne szyby z tyłu, elektryczne lusterka, obszywana  kierownica, automatyczna klima, tempomat czy multimedia 7" są w podstawowej wersji hatchback'a czy kombi. Niby nic szczególnego, ale  wcześniej w biednych wersjach były korbki od szyb i dźwigienki do lusterek.

 

widocznie takich bieda-wersji jednak za bardzo nikt nie kupował i nie opłacało się tego oferować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tak, trochę na przekór, że samochody w ostatnich 20 latach taniały. Jak to? 

Ano w 1999 roku Tata brał Astrę F, więc już Classic czyli schodzący model. Wziął wersję MID+, była jeszcze tylko MAX, i na liście wyposażenia to był obrotomierz, halogeny, lakierowane zderzaki i klamki, 2xPP, metalik, i lepszy silnik 1.6 8V 75 KM w miejsce 1.4. A teraz popatrzcie co można było dostać za te same pieniądze w 2020. Klima, centralny, 6 poduszek, ABS z ESP, lepsze radio, komputery pokładowe etc., i to mimo inflacji 20 lat!

Więc część tych podwyżek to może być urealnienie cen, a część to wpływ obiektywnych czynników zewnętrznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, AstraC said:

Ja powiem tak, trochę na przekór, że samochody w ostatnich 20 latach taniały. Jak to? 

Ano w 1999 roku Tata brał Astrę F, więc już Classic czyli schodzący model. Wziął wersję MID+, była jeszcze tylko MAX, i na liście wyposażenia to był obrotomierz, halogeny, lakierowane zderzaki i klamki, 2xPP, metalik, i lepszy silnik 1.6 8V 75 KM w miejsce 1.4. A teraz popatrzcie co można było dostać za te same pieniądze w 2020. Klima, centralny, 6 poduszek, ABS z ESP, lepsze radio, komputery pokładowe etc., i to mimo inflacji 20 lat!

Więc część tych podwyżek to może być urealnienie cen, a część to wpływ obiektywnych czynników zewnętrznych.

 

Ale artykul jest o 20 najtanszych modelach, ktore zdrozaly przez ostatni rok, a nie 20 lat...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, AstraC napisał:

Ja powiem tak, trochę na przekór, że samochody w ostatnich 20 latach taniały. Jak to? 

Ano w 1999 roku Tata brał Astrę F, więc już Classic czyli schodzący model. Wziął wersję MID+, była jeszcze tylko MAX, i na liście wyposażenia to był obrotomierz, halogeny, lakierowane zderzaki i klamki, 2xPP, metalik, i lepszy silnik 1.6 8V 75 KM w miejsce 1.4. A teraz popatrzcie co można było dostać za te same pieniądze w 2020. Klima, centralny, 6 poduszek, ABS z ESP, lepsze radio, komputery pokładowe etc., i to mimo inflacji 20 lat!

Więc część tych podwyżek to może być urealnienie cen, a część to wpływ obiektywnych czynników zewnętrznych.

Nie widzę tu ceny tej Astry, żeby patrzeć co można było dostać w 2020.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Majkiel napisał:

 

Było 40, późnej 50, a teraz nie dość że wyleciał najtańszy 1.4, to jeszcze nie ma sedana w najnowszych cennikach. A pięciodrzwiowych nie było i nie ma w wersji total-bieda.

No i to spowodowało ten dość mocny wzrost ceny.

 

Właśnie sprawdziłem - teraz take rzeczy jak elektryczne szyby z tyłu, elektryczne lusterka, obszywana  kierownica, automatyczna klima, tempomat czy multimedia 7" są w podstawowej wersji hatchback'a czy kombi. Niby nic szczególnego, ale  wcześniej w biednych wersjach były korbki od szyb i dźwigienki do lusterek.

Ja tylko pamiętam, że w 2017 z cennika wyszło mi 76 tysięcy za Tipo kombi z LPG (niestety dokladnej konfiguracji nie kojarzę).

Starego cennika, bo tego dnia co byłem w salonie nowy był nikomu nieznany.

Pakiety były tak poukładane, że jak już przypadkiem chciałeś coś mieć w tym aucie to trzeba było wszystkie wykupić.

W sumie dobrze się złożyło, że przy ogromie sprzedaży jaką mieli olali mnie totalnie i nawet oferty na maila nie przysłali.

 

Edytowane przez ZUBERTO
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minutes ago, AstraC said:

Czyli nie zrozumiałeś.

 

Raczej Ty sie wypowiedziales w zlym temacie...
To nie jest watek o tym, ile dostajemy w nowej Astrze z 2000 i 2020 i czy auta przez ten czas zdrozaly czy stanialy :hehe:

 

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

Raczej Ty sie wypowiedziales w zlym temacie...
To nie jest watek o tym, ile dostajemy w nowej Astrze z 2000 i 2020 i czy auta przez ten czas zdrozaly czy stanialy :hehe:

 

Oj tam, nie wnikajmy w takie drobnostki, ale dobrze byłoby napisać ile ta Astra w 2000 kosztowała i czy faktycznie styknęłoby na najbiedniejszą wersję Astry w 2020.

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minutes ago, Maciej__ said:

 

Raczej Ty sie wypowiedziales w zlym temacie...
To nie jest watek o tym, ile dostajemy w nowej Astrze z 2000 i 2020 i czy auta przez ten czas zdrozaly czy stanialy :hehe:

 

Dalej nie rozumiesz i brniesz.

Chodzi o to, że samochody drożały znacznie wolniej niż przybywało e nich bajerów i względem inflacji, dlatego nadszedł dzień w którym to się odbiło czkawką. I o tym dokładnie jest ten temat, ale widać nie rozumiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, komor napisał:

Możesz im napisać podziękowanie, że nie byłeś zmuszony do jazdy Tipo ;]

Z Fiatem mi nie po drodze, jak pojechałem po Punto 1 to kupiłem Lanosa, chcąc kupić Tipo kupiłem Insignię.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minutes ago, AstraC said:

Dalej nie rozumiesz i brniesz.

Chodzi o to, że samochody drożały znacznie wolniej niż przybywało e nich bajerów i względem inflacji, dlatego nadszedł dzień w którym to się odbiło czkawką. I o tym dokładnie jest ten temat, ale widać nie rozumiesz.

 

Tak, nagle jak jeden maz, praktycznie wszyscy producenci sie obudzili, ze robia dobrze uzytkownikom i podniesli ceny w rok o +/-20-30% :hehe:

Covid, sytuacja geopolityczna na swiecie, wzrost kosztow produkcji, problemy z dostepnoscia komponentow, rozpedzajaca sie inflacja, przewaga popytu nad podaza nie maja z tym nic wspolnego...

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, Maciej__ said:

 

Tak, nagle jak jeden maz, praktycznie wszyscy producenci sie obudzili, ze robia dobrze uzytkownikom i podniesli ceny w rok o +/-20-30% :hehe:

Covid, sytuacja geopolityczna na swiecie, wzrost kosztow produkcji, problemy z dostepnoscia komponentow, rozpedzajaca sie inflacja, przewaga popytu nad podaza nie maja z tym nic wspolnego...

Czyli dalej nie czytasz uważnie, napisałem że to poza obiektywnymi innymi czynnikami jeden z dodatkowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Majkiel napisał:

Było 40,


W okolicach 2018 r. Fiat Tipo kosztował bodaj ~34500 zł (może mniej). Utkwiło mi w pamięci, bo pojechałem taką „zaślepką” na targi do Warszawy i bardzo miło mnie samochód rozczarował w kontekście cena/jakość.

 

Fakt, że był kupiony przez firmę z dużą flotą, więc pewnie mieli ceny lepsze niż człowiek z ulicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, camel00 said:


W okolicach 2018 r. Fiat Tipo kosztował bodaj ~34500 zł (może mniej). Utkwiło mi w pamięci, bo pojechałem taką „zaślepką” na targi do Warszawy i bardzo miło mnie samochód rozczarował w kontekście cena/jakość.

 

Fakt, że był kupiony przez firmę z dużą flotą, więc pewnie mieli ceny lepsze niż człowiek z ulicy.

 

Oficjalna cena na premierze w 2016 to bylo 42kPLN.

https://www.motofakty.pl/artykul/premiera-nowego-fiata-tipo.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

Oficjalna cena na premierze w 2016 to bylo 42kPLN.

https://www.motofakty.pl/artykul/premiera-nowego-fiata-tipo.html


Dlatego dopisałem, że duża flota. Podejrzewam, że przy kilkuset(?) samochodach dostali zniżkę 😉

Zupełnie się nie interesowałem cenami Fiatów, ale jakieś tam rabaty na „3” z przodu pewnie można było w którymś momencie wynegocjować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, camel00 said:


Dlatego dopisałem, że duża flota. Podejrzewam, że przy kilkuset(?) samochodach dostali zniżkę 😉

Zupełnie się nie interesowałem cenami Fiatów, ale jakieś tam rabaty na „3” z przodu pewnie można było w którymś momencie wynegocjować.

 

Szczerze watpie, ze realne byly rabaty 30% na podstawowy model z gamy... Jak flota, to predzej poslugiwali sie po prostu cenami netto.

NIe zmienia to faktu, ze prog zakupu nowego auta przesunal sie w ostatnim okresie naprawde mocno do gory.

3-4 lata temu Astre J sedan 1,4T mozna bylo kupic z mniej niz 60kPLN, a teraz tyle kosztuje Panda ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Maciej__ napisał:

Ciekawe zestawenie, pokazujace jak bardzo wzrosly ceny najtanszych modeli aut w przeciagu roku:

https://francuskie.pl/ranking-20-najtanszych-samochodow-w-polsce-w-ciagu-roku-ceny-wzrosly-nawet-o-ponad-30/

Raczej nikt nie powinien byc zdziwiony, ze ceny uzywek rowniez osiagaja rekordowe poziomy.

Na przykladzie C3, ktorego kupowalismy dla zony w lutym 2021, to spokojnie w tej chwili trzeba dolozyc ponad ok 12 kPLN (cennikowo) 😕 

Wzgledem tego ile zaplacilem to prawie 18kPLN :facepalm:

 

Wszędzie auta drożeją :( tylko Corolla u Oziego kosztuje tyle samo od 30 lat ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, AstraC napisał:

Dalej nie rozumiesz i brniesz.

Chodzi o to, że samochody drożały znacznie wolniej niż przybywało e nich bajerów i względem inflacji, dlatego nadszedł dzień w którym to się odbiło czkawką. I o tym dokładnie jest ten temat, ale widać nie rozumiesz.

 

w PL a jak w EU ? czy za zachodnią granicą też była taka sytuacja ?

bo u nas wynika to jednak z tego że płace mocno rosną ws do EU, trochę jednak gonimy 

dlatego realnie tanieje wiele rzeczy, a raczej rośnie siła nabywcza naszej wypłaty 

jaka była średnia pensja w PL w 1999 a jaka w Niemczech

i teraz jaka jest średnia dzisiaj 

 

euro też było tańsze w 99

 

w 99 w domu też pojawiała się astra F i z tego co pamiętam to wyjechała za 45tyś (cennikowo 42), oraz matiz za 23tyś :phi:

matiz full z elektryką i wspomaganiem, klimą poniżej 30kzł 

Edytowane przez Koonrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Koonrad napisał:

w 99 w domu też pojawiała się astra F i z tego co pamiętam to wyjechała za 45tyś (cennikowo 42), oraz matiz za 23tyś :phi:

matiz full z elektryką i wspomaganiem, klimą poniżej 30kzł 

w 97r CC 700 kosztował 17.500zł i oddawali 2.500zł przy kwicie ze złomowania poprzedniego auta 

w 95r Polonez Caro 1,6Gli ( na wtrysku ) kosztował bodajże  15-16.000zł  a 1,5/1,6 Gle ( gaźnik ) na wyprzedaży były bo wchodziła nowa norma spalin i każde auto musiało mieć katalizator i cena była poniżej 14kzł 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, mmaciejosss napisał:

w 97r CC 700 kosztował 17.500zł i oddawali 2.500zł przy kwicie ze złomowania poprzedniego auta 

w 95r Polonez Caro 1,6Gli ( na wtrysku ) kosztował bodajże  15-16.000zł  a 1,5/1,6 Gle ( gaźnik ) na wyprzedaży były bo wchodziła nowa norma spalin i każde auto musiało mieć katalizator i cena była poniżej 14kzł 

W 95 pod koniec roku próbowałem kupić Poloneza i mimo, że stały na placu, to nie sprzedawali 

W 96 r. CC 700 z katalizatorem pakiet 1 kosztowało około 20 kzl.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, maro_t napisał:

 

widocznie takich bieda-wersji jednak za bardzo nikt nie kupował i nie opłacało się tego oferować

 

Właśnie było odwrotnie. Bieda wersje schodziły jak ciepłe bułeczki, a inne zalegały na placach będąc wciskanymi tym co po bieda wersje przychodzili.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tak, trochę na przekór, że samochody w ostatnich 20 latach taniały. Jak to? 
Ano w 1999 roku Tata brał Astrę F, więc już Classic czyli schodzący model. Wziął wersję MID+, była jeszcze tylko MAX, i na liście wyposażenia to był obrotomierz, halogeny, lakierowane zderzaki i klamki, 2xPP, metalik, i lepszy silnik 1.6 8V 75 KM w miejsce 1.4. A teraz popatrzcie co można było dostać za te same pieniądze w 2020. Klima, centralny, 6 poduszek, ABS z ESP, lepsze radio, komputery pokładowe etc., i to mimo inflacji 20 lat!
Więc część tych podwyżek to może być urealnienie cen, a część to wpływ obiektywnych czynników zewnętrznych.
Ale nikt tego nie neguje....martwi nas tylko to że jak ktoś nie ma za wiele spraw intymnych to pensje jakby trochę wolniej wpisują się w ten trend
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Citric napisał:

Właśnie było odwrotnie. Bieda wersje schodziły jak ciepłe bułeczki, a inne zalegały na placach będąc wciskanymi tym co po bieda wersje przychodzili.

 

Kolega miał dokładnie na odwrót. Chciał wersje Lounge (tą lepszą), na którą musiał czekać, a ci przekonywali na Pop czy Easy, którego mieli na placu.

 

Ale racja, patrząc na to, co jeździ, to jest bardzo dużo gołych sedanów. Pytanie jak w reszcie Europy. No i czy nie jest tak, że skoro mamy problemy z dostępnością części, to lepiej sprzedać droższy niż tańszy egzemplarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, rwIcIk napisał:

W 95 pod koniec roku próbowałem kupić Poloneza i mimo, że stały na placu, to nie sprzedawali 

W 96 r. CC 700 z katalizatorem pakiet 1 kosztowało około 20 kzl.

 

Za 20 można było mieć już chyba 900tkę

W wakacje 1996 roku rodzice kupili CC 700 Young (goły golas) za 17 tysięcy. A za Uniaka chcieli coś koło 25.

To były czasy, kiedy wielu jeszcze przeliczało pieniądze "na stare".

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.05.2022 o 07:16, bielaPL napisał:

tipo jeszcze nie tak dawno zaczynało się od 40 klocków ;) 

Teraz masz "okazję" na naszej giełdzie - możesz się cofnąć w czasie i nabyć takie tipo za cenę salonową... z 2017 r ;]

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minutes ago, iwik said:

Teraz masz "okazję" na naszej giełdzie - możesz się cofnąć w czasie i nabyć takie tipo za cenę salonową... z 2017 r ;]

 

Z drugiej strony, najtansze nowy kompakty to obecnie okolice 80-90kPLN ;)

Rozkminianie ile takie Tipo kosztowalo 5 lat temu nie ma sensu.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Citric napisał:

 

Właśnie było odwrotnie. Bieda wersje schodziły jak ciepłe bułeczki, a inne zalegały na placach będąc wciskanymi tym co po bieda wersje przychodzili.

 

dodaj że w Polsce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Maciej__ napisał:

Z drugiej strony, najtansze nowy kompakty to obecnie okolice 80-90kPLN ;)

Jeszcze gdyby były rzeczywiście do kupienia za te 80-90k to OK, bo to zupełnie inne auta niż tipo. Ale one występują w przyrodzie tylko w cennikach.

Okazuje się że moje używane auta są od 2 lat lepszą "inwestycją" niż najlepsze lokaty bankowe w tym okresie (i to nawet doliczając koszty ubezpieczenia) :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minutes ago, iwik said:

Jeszcze gdyby były rzeczywiście do kupienia za te 80-90k to OK, bo to zupełnie inne auta niż tipo. Ale one występują w przyrodzie tylko w cennikach.

Okazuje się że moje używane auta są od 2 lat lepszą "inwestycją" niż najlepsze lokaty bankowe w tym okresie (i to nawet doliczając koszty ubezpieczenia) :hehe:

 

One sa inwestycja tak dlugo, jak nie potrzebujesz ich wymienic na nowsze ;]

Ja tez kupilem 2 auta w 2020-2021 i kazde z nich bym pewnie sprzedal drozej niz zaplacilem ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, iwik napisał:

Jeszcze gdyby były rzeczywiście do kupienia za te 80-90k to OK, bo to zupełnie inne auta niż tipo. Ale one występują w przyrodzie tylko w cennikach.

Okazuje się że moje używane auta są od 2 lat lepszą "inwestycją" niż najlepsze lokaty bankowe w tym okresie (i to nawet doliczając koszty ubezpieczenia) :hehe:

ja się cieszę że rok temu kupiłem koreańca, miałem czekać jeszcze z rok ale jakoś dobrą cenę wrzucili z wyprzedaży rocznika i wziąłem, nadal kia ma najlepszy cennik w tym roku ale jednak odczuwalnie droższy, z kolei ubezpieczenie po roku wyceniło na tyle samo co był nowy, więc jakiegoś wielkiego zarobku na nim nie mam ;] aczkolwiek to przyjemne uczucie że auto nie leci Ci 30% w dół po wyjeździe z salonu ;) to były czasy ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.