Skocz do zawartości

Zakup przyczepy z Niemiec - co potrzeba


Antoine

Rekomendowane odpowiedzi

za przyczepy ciężarowe nie ma akcyzy. tablica rej może być ale nie musi. jeśli nie ma tablicy to oświadczenie od przewoźnka ,że przyczepa była wieziona a nie jechała na własnych kołach . na os prywatną wystarczy zwykła umowa kupna i jej tłumaczenie do wydz kom . na spółkę nie wiem czy faktura czy umowa i po zarejestrowaniu można ją dopisać do spółki.w PL badanie przed 1 rej  koszt 79 zł , tablicy rej może nie być ale brief obowiązkowo tak. przyczepa ma mieć trwale wybity nr ramy i tabliczkę znamionową .  do rej w PL wszystkie dokumenty mają być w oryginale i dodatkowo przetłumaczone na PL przez tłumacza przysięgłego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, piter19731 napisał:

za przyczepy ciężarowe nie ma akcyzy. tablica rej może być ale nie musi. jeśli nie ma tablicy to oświadczenie od przewoźnka ,że przyczepa była wieziona a nie jechała na własnych kołach . na os prywatną wystarczy zwykła umowa kupna i jej tłumaczenie do wydz kom . na spółkę nie wiem czy faktura czy umowa i po zarejestrowaniu można ją dopisać do spółki.w PL badanie przed 1 rej  koszt 79 zł , tablicy rej może nie być ale brief obowiązkowo tak. przyczepa ma mieć trwale wybity nr ramy i tabliczkę znamionową .  do rej w PL wszystkie dokumenty mają być w oryginale i dodatkowo przetłumaczone na PL przez tłumacza przysięgłego .

Ale moge zostawic do przywiezienia normalna niemiecka tablice? Ile czasu mogę jezdzic bez przerejestrowanua, umowa dwujezyczna tez musi byc tlumaczona? Czy przyczepa towarowa o DMC 2000kg uznawana jest za ciężarowa? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 hours ago, piter19731 said:

za przyczepy ciężarowe nie ma akcyzy. tablica rej może być ale nie musi. jeśli nie ma tablicy to oświadczenie od przewoźnka ,że przyczepa była wieziona a nie jechała na własnych kołach . na os prywatną wystarczy zwykła umowa kupna i jej tłumaczenie do wydz kom . na spółkę nie wiem czy faktura czy umowa i po zarejestrowaniu można ją dopisać do spółki.w PL badanie przed 1 rej  koszt 79 zł , tablicy rej może nie być ale brief obowiązkowo tak. przyczepa ma mieć trwale wybity nr ramy i tabliczkę znamionową .  do rej w PL wszystkie dokumenty mają być w oryginale i dodatkowo przetłumaczone na PL przez tłumacza przysięgłego .

 

Podepne się z pytaniem - co się robi jeśli sprowadzona przyczepa nie ma trwale wybitego numeru ramy a numer znajduje się jedynie na tabliczce znamionowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.05.2022 o 03:37, CiniO napisał:

 

Podepne się z pytaniem - co się robi jeśli sprowadzona przyczepa nie ma trwale wybitego numeru ramy a numer znajduje się jedynie na tabliczce znamionowej?

To furum umarlo chyba, ciezko sie tu cokolwiek dowiedzieć :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.05.2022 o 03:37, CiniO napisał:

 

Podepne się z pytaniem - co się robi jeśli sprowadzona przyczepa nie ma trwale wybitego numeru ramy a numer znajduje się jedynie na tabliczce znamionowej?

brak wybitego nr na ramie to wynik N i brak mozliwości rejestracji w PL.

 

W dniu 25.05.2022 o 23:41, Antoine napisał:

Ale moge zostawic do przywiezienia normalna niemiecka tablice?

tak 

 

W dniu 25.05.2022 o 23:41, Antoine napisał:

Ile czasu mogę jezdzic bez przerejestrowanua,

30 dni ( u nas WK wydłużył do 60 dni )

 

W dniu 25.05.2022 o 23:41, Antoine napisał:

umowa dwujezyczna tez musi byc tlumaczona?

lepiej zapytać WK , wg przepisów nie

 

W dniu 25.05.2022 o 23:41, Antoine napisał:

Czy przyczepa towarowa o DMC 2000kg uznawana jest za ciężarowa? 

nie ma osobowych więc innej opcji nie widzę 

 

W dniu 28.05.2022 o 00:21, Antoine napisał:

To furum umarlo chyba, ciezko sie tu cokolwiek dowiedzieć

mam ciekawsze zajęcia niż czytanie i pisanie na forum 😀

co do przyczepy - kupić spisując umowę , przytargać do PL ( może być TR niemiecka , może nie być tablicy ) , wykonać BT przzed 1 rej w PL , bez akcyzy i innych opłat rejestrujesz , kupujesz OC . podpinasz pod auto i targasz harcerskie plecaki.przed zakupem sprawdzić nr ramy i TZ . o światłach i oponach nie wspominam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.05.2022 o 22:41, Antoine napisał:

Ale moge zostawic do przywiezienia normalna niemiecka tablice? Ile czasu mogę jezdzic bez przerejestrowanua, umowa dwujezyczna tez musi byc tlumaczona? Czy przyczepa towarowa o DMC 2000kg uznawana jest za ciężarowa? 

Zadzwoń tam gdzie będziesz rejestrował. Mogą mieć dziwne praktyki i to oni najlepiej będą wiedzieć na czym uwalą proces rejestracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 czy ktos tutaj moze mi udzielic informacj na temat dokumentow?

w TEIL II jest 2 wlasciceli jeden wpisany w 2013, drugi w 2016, na TEIL I jest 3ci... wpisany w 2019.

na teil 2 jest adnotacja (25). Verbleib d.bisj.ZB II Nr.UG140985 : entwertet u. ausgehadigt

oraz stempel

"Zulassungsbeschelnigung TEIL II (Fahrzeugbrief) nr FEZ249407 ausgegeben am 13.06.19"

i ten numer FEZ249407 zgadza sie z nr w rubryce E TEIL I

czegos brakuje do zakupu tego pojazdu? rozumiem ze wlascicielem obecnym jest osoba wpisana w TEIL1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Antoine napisał:

 czy ktos tutaj moze mi udzielic informacj na temat dokumentow?

w TEIL II jest 2 wlasciceli jeden wpisany w 2013, drugi w 2016, na TEIL I jest 3ci... wpisany w 2019.

na teil 2 jest adnotacja (25). Verbleib d.bisj.ZB II Nr.UG140985 : entwertet u. ausgehadigt

oraz stempel

"Zulassungsbeschelnigung TEIL II (Fahrzeugbrief) nr FEZ249407 ausgegeben am 13.06.19"

i ten numer FEZ249407 zgadza sie z nr w rubryce E TEIL I

czegos brakuje do zakupu tego pojazdu? rozumiem ze wlascicielem obecnym jest osoba wpisana w TEIL1?

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale kolejność właścicieli za granicą nie jest sprawdzana, ważne kto przywiózł do Polski i dopiero wtedy ma to znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeci właściciel kupił /przejął pojazd w 2019 r i został wpisany jako właściciel 13.06.2019 r  . nie pamiętam dokładnie który teil jest dowodem rej a który teil kartą pojazdu . teil 1 jest kartą ( duży A4 , teil 2 ( mniejszy )dowodem ale w ich karcie chyba tylko 2 włąścicielli się zmieści . a na odwrotcie nic nie wpisane ? dawno nie miałem niemca na rej , ostatnio mam same francuzy , rumuny , węgry albo beneluxy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, piter19731 napisał:

trzeci właściciel kupił /przejął pojazd w 2019 r i został wpisany jako właściciel 13.06.2019 r  . nie pamiętam dokładnie który teil jest dowodem rej a który teil kartą pojazdu . teil 1 jest kartą ( duży A4 , teil 2 ( mniejszy )dowodem ale w ich karcie chyba tylko 2 włąścicielli się zmieści . a na odwrotcie nic nie wpisane ? dawno nie miałem niemca na rej , ostatnio mam same francuzy , rumuny , węgry albo beneluxy.


Teil 1 jest maly Teil 2 duzy, jednak mam 2 duze drugi w ktorym jest wpisany tez ten z malego. w malym jest na odwrocie jakis stempel z napisem April 23, to rozymiem przeglad? 
nie dostalem do tego ubezpieczenia, wiec na wszelki wypadek ubezpieczylem w polskiej firmie. 

pytanie co dalej - umowa dwujezyczna, ten co sprzedawal mowil cos ze mam tabilce odeslac, ale wydawalo mi sie ze odsylaniem tablic to juz polski WK sie zajmuje?


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Antoine napisał:




pytanie co dalej - umowa dwujezyczna, ten co sprzedawal mowil cos ze mam tabilce odeslac, ale wydawalo mi sie ze odsylaniem tablic to juz polski WK sie zajmuje?


 

Nie WK nie odsyła tablic tylko przekazuje firmie zew. w celu zniszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.05.2022 o 03:37, CiniO napisał:

 

Podepne się z pytaniem - co się robi jeśli sprowadzona przyczepa nie ma trwale wybitego numeru ramy a numer znajduje się jedynie na tabliczce znamionowej?

 

Jezeli nie jest nabity to pojazd jest kradziony.

 

Niema opcji aby numer nie byl nabity !

 

 

.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.06.2022 o 13:50, Antoine napisał:

April 23, to rozymiem przeglad? 

jesli w kwadratowym okienku( jak w naszych DR ) to przegląd i teoretycznie powinien być honorowany w PL przy rej . tablice trzeba oddać do WK albo zgłosic ,że przyczepa nie przyjechała na kołach , wtedy oświadczenie kto i jak przyczepe przywiózł . wiem ,że może być cięzko ale lepiej do WK sie dodzwonic lub osobiście zapytać bo jak ktoś wczesniej wspomniał - co kraj to obyczaj a łódzki WK jest znany w całej PL ( specyficzny ) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.06.2022 o 20:49, dobromir napisał:

To WK nie interesuje, my mamy zabrać tablice jeśli diagnosta w zaświadczeniu z badania wskazał, że pojazd jest z tablicami.

Diagnosta nic niw wykazal bo jak wspomniane wcześniej przeglad niemiecki wazny. Wy cos zglaszacie co niemieckiego urzedu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Antoine napisał:

Diagnosta nic niw wykazal bo jak wspomniane wcześniej przeglad niemiecki wazny. Wy cos zglaszacie co niemieckiego urzedu? 

Jeżeli przyczepka jest używana to i tak musisz jechać na badania żeby diagnosta ustalił parametry techniczne żeby potem można było zarejestrować ja w cepiku. Jeśli jest nowa to wtedy dostajesz od sprzedawcy komplet dokumentów z danymi technicznymi włącznie. Jeśli chcesz oddać tablice do Niemiec to na badaniach podajesz że bez tablic i tak samo w oświadczeniu w wk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, dobromir napisał:

to i tak musisz jechać na badania

a co z przepisem który mówi o ważności zagranicznego unijnego badania technicznego wpisanego do zagranicznego DR ?  z drugiej str , jako diagnosta wiem ,że i tak  trzeba przeliczyć naciski osi na kN ( ach ta PL - wszędzie jest w kg )ew  skorygować masę własną ( w PL jest bez kierującego ). w przypadku michała  ustalenie danych to 61 zł a okresowe 79 czyli różnica niewielka .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.06.2022 o 19:01, piter19731 napisał:

a co z przepisem który mówi o ważności zagranicznego unijnego badania technicznego wpisanego do zagranicznego DR ?  z drugiej str , jako diagnosta wiem ,że i tak  trzeba przeliczyć naciski osi na kN ( ach ta PL - wszędzie jest w kg )ew  skorygować masę własną ( w PL jest bez kierującego ). w przypadku michała  ustalenie danych to 61 zł a okresowe 79 czyli różnica niewielka .

co tu ustalac? przeciez sa dane w brief

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.