Skocz do zawartości

Golf 7.5 wykrywanie zmęczenia kierowcy - jak to działa?


KotLarry

Rekomendowane odpowiedzi

Bo u mnie nie działa ;] 

 

Tzn mam go jako takiego i aktywnego i w ogóle, ale jak ostatnio przycinało mnie spanie za kierownicą, to ani razu się nie odezwał.

Z resztą jak jeżdżę tym autem trzy lata, to nie mam pewności czy chociaż raz się uaktywnił;] 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.05.2022 o 05:34, KotLarry napisał:

Bo u mnie nie działa ;] 

 

Tzn mam go jako takiego i aktywnego i w ogóle, ale jak ostatnio przycinało mnie spanie za kierownicą, to ani razu się nie odezwał.

Z resztą jak jeżdżę tym autem trzy lata, to nie mam pewności czy chociaż raz się uaktywnił;] 

 

 

Mierzy ile jedziesz i jak jest za długo to pokazuje filiżankę kawy. Naprawdę długo trzeba jechać ponad 4h. W prestiż premium są kamery i one faktycznie wykrywają czy śpisz .

Edytowane przez sdss
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 30.05.2022 o 08:39, wujek napisał:

To tylko liczy czas od uruchomienia u siebie wyłączyłem. 

 

Na pewno jakiś bardziej skomplikowany algorytm, bo mi pokazało po 20 minutach jazdy w nocy. Wyruszyliśmy jakoś około 1ej w nocy od teściów.

Jak coś, byłem trzeźwy i wg mnie jechałem normalnie.

 

W ogóle to dzięki temu wątkowi przypomniałem sobie że to mam w aucie, bo dawno temu wyłączyłem. Strasznie wkurzające.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minutes ago, kravitz said:

 

Na pewno jakiś bardziej skomplikowany algorytm, bo mi pokazało po 20 minutach jazdy w nocy. Wyruszyliśmy jakoś około 1ej w nocy od teściów.

Jak coś, byłem trzeźwy i wg mnie jechałem normalnie.

 

W ogóle to dzięki temu wątkowi przypomniałem sobie że to mam w aucie, bo dawno temu wyłączyłem. Strasznie wkurzające.

 

To pewnie przez to, ze jezdzisz 100km/h na ekspresowkach ;]

 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mi się wydaje, ze algorytm jest bardziej złożony, u mnie na pewno brał pod uwagę zachowanie z Lane Assistent oraz trzymanie kierownicy , jak jechałem znużony autobahnem i interweniował to za jakiś czas byl komunikat o pauzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.06.2022 o 20:07, Pado napisał:

Tez mi się wydaje, ze algorytm jest bardziej złożony, u mnie na pewno brał pod uwagę zachowanie z Lane Assistent oraz trzymanie kierownicy , jak jechałem znużony autobahnem i interweniował to za jakiś czas byl komunikat o pauzie

 

LA też wyłączyłem (domyślnie wyłączone, mogę włączyć). LA - przynajmniej dla mnie, to durny wynalazek. Najbardziej wkurza przy wyprzedzaniu ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, twinsen napisał:

i przy wysuwaniu się celem zobaczenia czy coś nie jedzie

mam silne przeczucie, ze po prostu nie potrafisz poprawnie wyprzedzac, no chyba, ze masz kierownice z prawej strony :)

wystarczy trzymac odpowiedni odstep od pojazdu, ktory chcesz wyprzedzic i nie trzeba sie wysuwac :)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, komandos80 napisał:

mam silne przeczucie, ze po prostu nie potrafisz poprawnie wyprzedzac, no chyba, ze masz kierownice z prawej strony :)

wystarczy trzymac odpowiedni odstep od pojazdu, ktory chcesz wyprzedzic i nie trzeba sie wysuwac :)

 

Jest całkiem możliwe, że robię to niepoprawnie wg przepisów, natomiast tak się przyzwyczaiłem i ja migacz wrzucam dopiero w trakcie manewru, a nie w trakcie podlgądania czy się da. Zanim więc wrzucę migacz, LA mnie chce poprawiać, a ja tego nie lubię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Pado napisał:

no właśnie miałem pisać, czy nie używasz kierunków :)

ja u siebie nie zaobserwowałem tego problemu 

 

Używam kierunków, ale dopiero jak się upewnię że jest pusto. Wtedy włączam i wyprzedzam. Podczas patrzenia nie włączam, bo bym tak musiał czasem parę minut migać :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, twinsen napisał:

 

Używam kierunków, ale dopiero jak się upewnię że jest pusto. Wtedy włączam i wyprzedzam. Podczas patrzenia nie włączam, bo bym tak musiał czasem parę minut migać :))

 

no rozumiem OCB, ale u mnie nie ma takiego problemu, może masz bardziej zaawansowany system LA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, KotLarry napisał:

 

Podjeżdża pewnie pod samą dupkę i się wychylać musi ;]

 

Nawet bez podjeżdżania pod dupkę, żeby zobaczyć czy coś nie jedzie muszę przekroczyć linię.

Dodatkowo, jak rok temu nad morze jechałem DK1 tam gdzie budują A1. Pasy były tak zrąbane czasem, że LA ciągnęło na bariery betonowe... Bo nie widział tych żółtych albo były jakieś bohomazy porobione... Wtedy lepiej wyłączyć.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
 
Nawet bez podjeżdżania pod dupkę, żeby zobaczyć czy coś nie jedzie muszę przekroczyć linię.
Dodatkowo, jak rok temu nad morze jechałem DK1 tam gdzie budują A1. Pasy były tak zrąbane czasem, że LA ciągnęło na bariery betonowe... Bo nie widział tych żółtych albo były jakieś bohomazy porobione... Wtedy lepiej wyłączyć.
Tu akurat zgoda. Dość często przy pokrętnych oznaczeniach trzęsie kierownica.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 30.05.2022 o 08:39, wujek napisał:

To tylko liczy czas od uruchomienia u siebie wyłączyłem. 

nie masz racji

jak zawsze jeżdżę dynamicznie to jak podczas budowy A1 jadac caly czas 70 nie minelo 40 min i mi darł japę że jestem zmęczony, bo zauwazyl zmiane stylu jazdy, a jechałem o 8 rano w pełni wypoczęty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Cinos napisał:

nie masz racji

jak zawsze jeżdżę dynamicznie to jak podczas budowy A1 jadac caly czas 70 nie minelo 40 min i mi darł japę że jestem zmęczony, bo zauwazyl zmiane stylu jazdy, a jechałem o 8 rano w pełni wypoczęty

 

Rozumiem że w VAG działa to wyłącznie na podstawie badania motoryki i generalnie behawioryzmu kierownika, nie ma żadnych kamer?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, format napisał:

 

Rozumiem że w VAG działa to wyłącznie na podstawie badania motoryki i generalnie behawioryzmu kierownika, nie ma żadnych kamer?

w moim G7 ruchy kierownica, prędkość, włączanie kierunków

ale nie ma tu kamery

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 28.07.2022 o 15:09, format napisał:

 

Rozumiem że w VAG działa to wyłącznie na podstawie badania motoryki i generalnie behawioryzmu kierownika, nie ma żadnych kamer?

 

Nie tylko w VAG. Dokładnie to bada sposób jazdy w porównaniu do asystenta pasa i tym podobnych systemów. 

Nawet płynność w kręceniu kierownicą jest brana pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, K3 napisał:

Nie tylko w VAG. Dokładnie to bada sposób jazdy w porównaniu do asystenta pasa i tym podobnych systemów. 

Nawet płynność w kręceniu kierownicą jest brana pod uwagę.

 

Spoko, nie miałem tego w żadnym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
W dniu 20.06.2022 o 00:18, twinsen napisał:

 

LA też wyłączyłem (domyślnie wyłączone, mogę włączyć). LA - przynajmniej dla mnie, to durny wynalazek. Najbardziej wkurza przy wyprzedzaniu ;] 

 

W Passku możesz takie rzeczy wyłączać na stałe? Czy jakims softem to wyłączyłeś?

 

Pytam, bo w Golfie 7 to można wyłączyć sobie na stałe i tyle.

W Golfie 8 nic nie możesz na stałe wyłączyc z tych *ebanych asystentów. Włącza się wszystko po ponownym uruchomieniu.

Tak mnie wkurza to szarpanie kierownicą, że już myślę żeby się zgłosić do jakiegoś machera celem "aktualizacji ustawień". Nie wiem tylko czy takie "patche" już są dla G8.

 

W G8 jak się jedzie drogą powiedzmy powiatową, trzeciej kategorii remontowej i się omija studzienki, to kierownica Cię ściąga na te ebane studzienki, bo auto twierdzi że jedziesz środkiem drogi. Jprdle!

 

Piszczenie z ostrzeżeniem o kraksie piszczy mi praktycznie codziennie. Kuźwa, ja jeżdżę jak emeryt!

A tego asystenta jak się wyłączy, to świecą dwie żółte lampki z niby "awarią" na zegarach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, kravitz napisał:

 

W Passku możesz takie rzeczy wyłączać na stałe? Czy jakims softem to wyłączyłeś?

 

Pytam, bo w Golfie 7 to można wyłączyć sobie na stałe i tyle.

W Golfie 8 nic nie możesz na stałe wyłączyc z tych *ebanych asystentów. Włącza się wszystko po ponownym uruchomieniu.

Tak mnie wkurza to szarpanie kierownicą, że już myślę żeby się zgłosić do jakiegoś machera celem "aktualizacji ustawień". Nie wiem tylko czy takie "patche" już są dla G8.

 

W G8 jak się jedzie drogą powiedzmy powiatową, trzeciej kategorii remontowej i się omija studzienki, to kierownica Cię ściąga na te ebane studzienki, bo auto twierdzi że jedziesz środkiem drogi. Jprdle!

 

Piszczenie z ostrzeżeniem o kraksie piszczy mi praktycznie codziennie. Kuźwa, ja jeżdżę jak emeryt!

A tego asystenta jak się wyłączy, to świecą dwie żółte lampki z niby "awarią" na zegarach.

Kup sobie obd11 albo podjedz do mnie to Ci wylacze. Zapamieta ustawienia i jak wylaczysz i wlaczysz auto to pamieta ostatni stan. Denerwuje mnie ze producent decyduje za mnie. Teraz tylko VAG jest na tyle opanowany, ze mozna to powylaczac.

Edytowane przez wujek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kravitz napisał:

Piszczenie z ostrzeżeniem o kraksie piszczy mi praktycznie codziennie. Kuźwa, ja jeżdżę jak emeryt!

 

Albo Ci się wydaje, ze jezdzisz jak emeryt albo mass cos zrąbane.

U mnie jak naprawdę zbliżam się do poprzedzającego pojazdu i to dynamicznie, wtedy się wyzwala. 
 

Ps to ze jezdzisz wolno,

ale podjezdzasz pod sam zad,

to faktycznie oznacza,

że jedziesz jak emeryt,

ale nie w pozytywnym znaczeniu ;]
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, KotLarry napisał:

 

Albo Ci się wydaje, ze jezdzisz jak emeryt albo mass cos zrąbane.

U mnie jak naprawdę zbliżam się do poprzedzającego pojazdu i to dynamicznie, wtedy się wyzwala. 
 

Ps to ze jezdzisz wolno,

ale podjezdzasz pod sam zad,

to faktycznie oznacza,

że jedziesz jak emeryt,

ale nie w pozytywnym znaczeniu ;]
 

 

 

Jadę wolno (po mieście), auto przede mną też jedzie wolno, jadę za gościem z 15-20m. Gość zmienia pas, ale tak, że musi przyhamować, bo się komuś tam wpieprza deko. Gościa juz praktycznie nie ma na moim pasie, wystaje mu rąbek zderzaka. I mam alarm na desce. Miejsca do przejechania na swoim aucie mam tyle, że bym się zmieścił nawet ciągnąc przyczepkę z koparką.

 

Inna sytuacja nagminna, to korek na S8. Zawsze w tym samym miejscu. Dojeżdżam do tego korka, wszyscy hamują, niezbyt jakoś mocno. I nagle zaczyna się alarm na desce, bo auto chyba zdecydowało, że ja hamuję zbyt wolno i przywalę w poprzedzającego.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Allegro kup OBD11 jak już wspomniano, podam Ci kodowanie :)

Jest mnóstwo wkurzających rzeczy. Ja sobie dodatkowo dokodowałem zapamiętywanie stanu grzanych zydli (przydatne w zimie) oraz obiegu zamkniętego i flitra AirCare (przeciwpyłkowy). 

 

Ale np. VAG zdecydował za mnie, że przy otwartych drzwiach kierowcy i załączonym silniku, jest taki wyjec którego nie idzie żadnym kodowaniem wyłączyć. Jest to wbudowane w soft na stałe, bo Unia zdecydowała że tak trzeba i koniec. Nawet jak kodziarz wyłączył ochronę komponentu, taki jakiś myk ichni - to nadal się tego nie da wyłączyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 18.06.2022 o 20:07, Pado napisał:

Tez mi się wydaje, ze algorytm jest bardziej złożony, u mnie na pewno brał pod uwagę zachowanie z Lane Assistent oraz trzymanie kierownicy , jak jechałem znużony autobahnem i interweniował to za jakiś czas byl komunikat o pauzie

 

Dokładnie tak jest, wczoraj mi wyskoczyło po godzinie jazdy a miałem jeszcze przed sobą siedem. :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.09.2022 o 11:31, kravitz napisał:

 

Jadę wolno (po mieście), auto przede mną też jedzie wolno, jadę za gościem z 15-20m. Gość zmienia pas, ale tak, że musi przyhamować, bo się komuś tam wpieprza deko. Gościa juz praktycznie nie ma na moim pasie, wystaje mu rąbek zderzaka. I mam alarm na desce. Miejsca do przejechania na swoim aucie mam tyle, że bym się zmieścił nawet ciągnąc przyczepkę z koparką.

 

Inna sytuacja nagminna, to korek na S8. Zawsze w tym samym miejscu. Dojeżdżam do tego korka, wszyscy hamują, niezbyt jakoś mocno. I nagle zaczyna się alarm na desce, bo auto chyba zdecydowało, że ja hamuję zbyt wolno i przywalę w poprzedzającego.

A wiesz, ze to mozna przestawic? Przestaw ostrzezenie na pozne i nie krzyczy bez sensu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
W dniu 27.09.2022 o 11:22, G.O.A.T. napisał(a):

 

Dokładnie tak jest, wczoraj mi wyskoczyło po godzinie jazdy a miałem jeszcze przed sobą siedem. :oki:

 

Bada między innymi sposób prowadzenia i tor jazdy. Im bardziej ktoś się odbija i robi korekty, tym szybciej wywali komunikat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.