Skocz do zawartości

Przegryziona wiązka - Hyundai ASO chce mnie naciągnąć?


Belisarius

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Pacjent Hyundai i30, niecałe 2 miesiące i przebieg 900km.

 

W zeszłym tygodniu na komputerze pojawiło mi się 6 błędów: 

- Sprawdź TPMS

- Sprawdź ABS

- Sprawdź ESC 

- Sprawdź układ bezpieczeństwa dla martwego pola

- Sprawdź przednie układy bezpieczeństwa

- Sprawdź układy bezpieczeństwa dla ruchu poprzecznego z tyłu.

 

Wczoraj byłem w ASO na diagnozę i gość mnie zwalił z nóg.

Okazało się, że przegryziona jest jedna z wiązek pod maską 😕  Ofc uszkodzeń mechanicznych gwarancja nie obejmuje. Koszt takiej całej wiązki to min 15k !! - Akurat mieli podobny przypadek z innego samochodu i pokazywał mi tę wiązkę - faktycznie ogromna, ale warta może z 200-500 zł max... 

Gość powiedział, że cena wysoka bo każda wiązka jest produkowana pod konkretną sztukę samochodu i nie ma ich na magazynie. Do tego dochodzi czas oczekiwania min 3 m-ce.

Proponują zrobić to z AC. Jestem trochę załamany. 

 

Zapytałem go, dlaczego po protu nie zlutują tych 2 kabli - one są na wierzchu, to tylko 2 kabelki, no ku**a. Odpowiedział że oni nie lutują, że tylko wymieniają na oryginały. Mówię mu że w takim razie sam se polutuje albo zawiozę do elektryka samochodowego niech fachura to zrobi i będzie papier na to. Gość na to że wtedy najprawdopodobniej stracę gwarancję na układ elektryczny. 

Jak dla mnie, to jest kpina. Wiadomo że im opłaca się to wymienić na oryginał bo kasa. Ale gdzie tu rozsądek. Tyle gadania o ekologii, samochody elektryczne... a zlutować 2 kabelków nie można.

 

Dzwoniłem dziś do Hyundai Motor Poland popytać o tę gwarancję bo nie pasowało to co mówił serwisant. Ofc potwierdzili to co ja myślałem. Gwarancję stracę dopiero wtedy gdyby samo lutowanie i potem połączone kabelki uszkodziły coś innego to wtedy ją stracę, ale nie że od razu. Po prostu podczas przyszłych ewentualnych usterek będą patrzeć czy nie mogły powstać od tego.

 

Największy dylemat mam taki, że to nie chodzi o samą kasę, mogę to z AC zrobić. Tylko wymiana tej wiązki, to rozbieranie całkiem sporej ilości elementów pod maską i prawdopodobnie przy desce rozdzielczej. Coś to zostało świetnie spasowane na fabryce zostanie rozkręcone i ponownie poskręcane. Na pewno nie będzie się im chciało utrzymywać dedykowanych momentów obrotowych dla każdej ze śrub, coś mogą połamać itp - wiecie - co fabryka to fabryka. Chyba że się mylę?

 

Gość w HMP powiedział mi dziś żeby pojechać też do innego ASO popytać, bo to od nich zależy co w tych przypadkach robić, i żeby ewentualnie podjechać do niezależnego serwisu co oni o tym sądzą. Najchętniej bym to zlutował i zapomniał o sprawie. Rozumiem taką wymianę gdyby ta wiązka była poszarpana, pogryziona w wielu miejscach...

 

Mamy kogoś z Hyundai tutaj?

 

WhatsApp Image 2022-06-03 at 19.27.11.jpeg

  • Haha 2
  • zszokowany 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Belisarius napisał:

Cześć,

Pacjent Hyundai i30, niecałe 2 miesiące i przebieg 900km.

 

W zeszłym tygodniu na komputerze pojawiło mi się 6 błędów: 

- Sprawdź TPMS

- Sprawdź ABS

- Sprawdź ESC 

- Sprawdź układ bezpieczeństwa dla martwego pola

- Sprawdź przednie układy bezpieczeństwa

- Sprawdź układy bezpieczeństwa dla ruchu poprzecznego z tyłu.

 

Wczoraj byłem w ASO na diagnozę i gość mnie zwalił z nóg.

Okazało się, że przegryziona jest jedna z wiązek pod maską 😕  Ofc uszkodzeń mechanicznych gwarancja nie obejmuje. Koszt takiej całej wiązki to min 15k !! - Akurat mieli podobny przypadek z innego samochodu i pokazywał mi tę wiązkę - faktycznie ogromna, ale warta może z 200-500 zł max... 

Gość powiedział, że cena wysoka bo każda wiązka jest produkowana pod konkretną sztukę samochodu i nie ma ich na magazynie. Do tego dochodzi czas oczekiwania min 3 m-ce.

Proponują zrobić to z AC. Jestem trochę załamany. 

 

Zapytałem go, dlaczego po protu nie zlutują tych 2 kabli - one są na wierzchu, to tylko 2 kabelki, no ku**a. Odpowiedział że oni nie lutują, że tylko wymieniają na oryginały. Mówię mu że w takim razie sam se polutuje albo zawiozę do elektryka samochodowego niech fachura to zrobi i będzie papier na to. Gość na to że wtedy najprawdopodobniej stracę gwarancję na układ elektryczny. 

Jak dla mnie, to jest kpina. Wiadomo że im opłaca się to wymienić na oryginał bo kasa. Ale gdzie tu rozsądek. Tyle gadania o ekologii, samochody elektryczne... a zlutować 2 kabelków nie można.

 

Dzwoniłem dziś do Hyundai Motor Poland popytać o tę gwarancję bo nie pasowało to co mówił serwisant. Ofc potwierdzili to co ja myślałem. Gwarancję stracę dopiero wtedy gdyby samo lutowanie i potem połączone kabelki uszkodziły coś innego to wtedy ją stracę, ale nie że od razu. Po prostu podczas przyszłych ewentualnych usterek będą patrzeć czy nie mogły powstać od tego.

 

Największy dylemat mam taki, że to nie chodzi o samą kasę, mogę to z AC zrobić. Tylko wymiana tej wiązki, to rozbieranie całkiem sporej ilości elementów pod maską i prawdopodobnie przy desce rozdzielczej. Coś to zostało świetnie spasowane na fabryce zostanie rozkręcone i ponownie poskręcane. Na pewno nie będzie się im chciało utrzymywać dedykowanych momentów obrotowych dla każdej ze śrub, coś mogą połamać itp - wiecie - co fabryka to fabryka. Chyba że się mylę?

 

Gość w HMP powiedział mi dziś żeby pojechać też do innego ASO popytać, bo to od nich zależy co w tych przypadkach robić, i żeby ewentualnie podjechać do niezależnego serwisu co oni o tym sądzą. Najchętniej bym to zlutował i zapomniał o sprawie. Rozumiem taką wymianę gdyby ta wiązka była poszarpana, pogryziona w wielu miejscach...

 

Mamy kogoś z Hyundai tutaj?

 

WhatsApp Image 2022-06-03 at 19.27.11.jpeg

 

Ja słyszałem, że gryzoń doprowadził auto do kasacji robiąc spustoszenie w elektryce. Więc z jednej strony to możliwe, z drugiej - faktycznie cena jaką krzyknęli jest zaporowa, ale .... masz jakieś wyjście ? kupisz to na Allegro ? 

 

 

Edytowane przez Raku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym porządnie zlutował te 2 kable, włożył w nowe peszle, pokasował błędy i zobaczył czy nie wracają. 

Jeśli będzie ok to włożyć kostkę od kibla pod maskę czy innego śmierdziucha i zapomnieć o temacie. 

 

Jakby błędy wracały dopiero bym myślał o wymianie wiązki (to gdyby gdzieś jeszcze były pogryzione kable czego nie widać) 

Edytowane przez iwik
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, iwik said:

Ja bym porządnie zlutował te 2 kable, włożył w nowe peszle, pokasował błędy i zobaczył czy nie wracają. 

Jeśli będzie ok to włożyć kostkę od kibla pod maskę czy innego śmierdziucha i zapomnieć o temacie. 

 

Jakby błędy wracały dopiero bym myślał o wymianie wiązki (to gdyby gdzieś jeszcze były pogryzione kable czego nie widać) 

 

Tylko, ze teraz masz okazje zrobic to z AC...

Jak zaczniesz grzebac na wlasna reke i nie zadziala, to moze sie okazac, ze TU sie wypnie i co wtedy?

IMHO sprawdzic w kilku innych ASO i moze znajdzie sie takie co polutuje :ok:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@iwik @Maciej__, i tu właśnie mam ten dylemat. Chciałbym polutować i zapomnieć, ale co jak właśnie jednak nie zadziała... Wtedy TU sie wypnie.

 

Widziałem błędy bezpośrednio z komputera, tam były tylko "zwarcie lub przerwanie wiązki przy przednim lewym kole".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minutes ago, Belisarius said:

@iwik @Maciej__, i tu właśnie mam ten dylemat. Chciałbym polutować i zapomnieć, ale co jak właśnie jednak nie zadziała... Wtedy TU sie wypnie.

 

Widziałem błędy bezpośrednio z komputera, tam były tylko "zwarcie lub przerwanie wiązki przy przednim lewym kole".

 

Pamietaj tylko, ze na zgloszenie szkody z AC jest zazwyczaj max kilka dni, sprawdz w swojej polisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Belisarius napisał:

i tu właśnie mam ten dylemat.

To choć tymczasowo podłączyć na krótko i sprawdzić czy błędy znikną. Żeby się upewnić ze to tylko te 2 kabelki. 

ASO wiadomo, że zwietrzyło okazję do szarpnięcia kasy z Twojego ubezpieczenia. Bo przecież lepiej wziąć 20k z robocizną i przyciąć na tym połowę na czysto, niż zlutować 2 kable za 200 pln. 

Edytowane przez iwik
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minutes ago, iwik said:

To choć tymczasowo podłączyć na krótko i sprawdzić czy błędy znikną. Żeby się upewnić ze to tylko te 2 kabelki. 

ASO wiadomo, że zwietrzyło okazję do szarpnięcia kasy z Twojego ubezpieczenia. Bo przecież lepiej wziąć 20k z robocizną i przyciąć na tym połowę na czysto, niż zlutować 2 kable za 200 pln. 

 

Tylko, ze tu masz nowe auto z przebiegiem 900km... Po co rzezbic na wlasna reke i ryzykowac problemy w przyszlosci?

Albo znajdujesz ASO, ktore to polutuje, albo robisz z AC.A
Przynajmniej ja bym na pewno tego na wlasna reke w nowym aucie nie robil.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wujek napisał:

Hyundai to marka premium. Jechać do innego ASO i niech to zlutuja. Choć to nie ma znaczenia czy ma 900km czy 9000 jakby mi tak ASO powiedziało to bym sam zlitował.

Do autoelektryka jechac. Zrobi za kilka stowek - jesli przegryzione to co widac.  Aso wymienia podzespoly. Prawdziwy mechanik/ elekteyk  naprawi tylko to co trzeba

Ja bym ASO nie ufal..wymiana calej wiazki to generalny rozp...l w samochodzie. Tez nie ma gwarancji ze nie bedzie szwankowac.

Ale jest tez kwestia gwarancji...skoro to nowe auto....

Edytowane przez norbert123
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już zgłosiłeś się z tym do ASO, to pewnie Cię zapamiętali

chyba bym zgłosił szkodę z AC, przedstawił kalkulację z ASO, a wygląda że będzie gruba (15k plus zastępcze auto na czas oczekiwania na części i naprawę, bo nikt nie podpisze się, że możesz tym bezpiecznie jeździć)

potem bym przyjął jakąś satysfakcjonującą mnie kwotę z ubezpieczenia i zrobił to sam, żeby naprawa była trudno lokalizowalna - wymieniłbym dłuższy kawałek okablowania w ładnych osłonkach

no ale ja jestem "typical janush" ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, aviator napisał:

Wiązka pod konkretną sztukę samochodu? Bzdura. To nie Maybach. Pod konkretne wyposażenie to owszem. 

W pierwsze kolejności próbowałbym to naprawić z ac. Ewentualnie oddał do elektryka... 

Wiazki robi sie pod auto

 

 

20180228_123535.jpg

  • Lubię to 2
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, zinger napisał:

Wiazki robi sie pod auto

 

 

20180228_123535.jpg

I dla tych dwóch kabelków ma wymienić całość :totalszok:

 

Zgłoś szkodę z AC, jedź do elektryka samochodowego a on to zrobi za jakieś drobne pieniądze. Pamiętaj by mieć na to fakturę, to gwarancji na auto nie stracisz.

Jak będą większe szkody to pokryjesz z AC, jak tylko te dwa to szkoda zniżek.  By było auto zastępcze to musisz lawetę raczej wezwać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie wytrzymał, tylko rozebrał plastiki, obejrzał wiązkę, jeśli to tylko 2 kabelki to podłączył "na krótko" i skasował błędy. Jakby było OK, to lutownica, peszelek i szkoda zniżek z AC.

 

Ale ja nie jestem normalnym użytkownikiem :phi:

Dzisiaj ściągałem zderzak w mojej kilkumiesięcznej Toyce.:palacz:

 

 

przód.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Artur_W_wa napisał:

I dla tych dwóch kabelków ma wymienić całość :totalszok:

 

Zgłoś szkodę z AC, jedź do elektryka samochodowego a on to zrobi za jakieś drobne pieniądze. Pamiętaj by mieć na to fakturę, to gwarancji na auto nie stracisz.

Jak będą większe szkody to pokryjesz z AC, jak tylko te dwa to szkoda zniżek.  By było auto zastępcze to musisz lawetę raczej wezwać. 

Nie napisalem, ze ma calosc wymienic. Sprostowalem tylko wypowiedz aviatora.

 

Dodam, ze takie wiazki produkuja takze w Polsce, kilka lat temu mialem okazje jedna z nich zobaczyc.

Edytowane przez zinger
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie wytrzymał, tylko rozebrał plastiki, obejrzał wiązkę, jeśli to tylko 2 kabelki to podłączył "na krótko" i skasował błędy. Jakby było OK, to lutownica, peszelek i szkoda zniżek z AC.
 
Ale ja nie jestem normalnym użytkownikiem :phi:
Dzisiaj ściągałem zderzak w mojej kilkumiesięcznej Toyce.:palacz:
 
 
159218507_przd.jpg.80fbac70f1758491b86168217e22edec.jpg
O a kolega jest inwalida ?

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mokrii napisał:

O a kolega jest inwalida ?

Na szczęście nie.

 

Takie miejsce sprzedał mi deweloper. :facepalm:

 

Mocno się zdziwiłem jak zobaczyłem oznakowanie, bo na planach to było zwykłe, większe miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Artur_W_wa napisał:

I tak będziemy się po jednym zdaniu pykać  hę.... :cfaniak:

Już odpowiadam 🙂

 

Montowałem siatkę aluminiową w zderzaku, bo fabrycznie są wielkie otwory i chłodnica cała zawalona owadami i narażona na kamyki z jezdni. Mimo małego przebiegu sporo tego wydłubałem z chłodnicy, która wygląda na bardzo delikatną.

siatex.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, zinger napisał:

Wiazki robi sie pod auto

 

 

20180228_123535.jpg

Moze jest kilka typow dla danego modelu-  w zaleznosci od wyposazebia.  Natomiast nie jest tak ze jak wyprodukuja 30 tys kia to jest 30 tys roznych typow wiazek- kazda unikalna.

Edytowane przez norbert123
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, norbert123 napisał:

Moze jest kilka typow dla danego modelu-  w zaleznosci od wyposazebia.  Natomiast nie jest tak ze jak wyprodukuja 30 tys kia to jest 30 tys roznych typow wiazek- kazda unikalna.

To jest przeciez oczywiste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, norbert123 napisał:

Moze jest kilka typow dla danego modelu-  w zaleznosci od wyposazebia.  Natomiast nie jest tak ze jak wyprodukuja 30 tys kia to jest 30 tys roznych typow wiazek- kazda unikalna.

 

 

Tak, ale to nie jest niestety kilka typów, wbiłem w katalog, wybrałem jakąś pierwszą z brzegu świeżą i30 i jak zobaczyłem listę wariantów wiązki głównej to mi ręce opadły, nawet tego liczyć nie próbowałem, od cholery tego opisane datami produkcji i opcjami wyposażenia. Wygląda to z grubsza tak, że jakakolwiek zmiana w opcji wyposażenia = wiązka o innym numerze części. Co jak co, ale na bank nie trzymają tego na stanach magazynowych, tylko po prostu jest plecione na zamówienie jak jest potrzeba i chyba tutaj diler nie ściemnia.

 

Ja bym to lutował, założysz nowe w piątek a w środę przyjdzie kuna na podwieczorek....

 

A tutaj masz wytłumaczenie dlaczego ta wiązka jest taka smaczna, o ile się nie opamiętali:

 

http://www.hyundaiproblems.com/soy-wiring/

Edytowane przez goofer007
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może zamiast lutować zrobić konektor ( męski i żeński)i zobaczyć co się dzieje...jak nic to zabezpieczyć przed wodą i czekać ...jak nie zadziała to zdemontować konektory i śladu nie bedzie i jazda z AC a wcześniej film z dobrym mikrofonem: wielkości szpar i braku trzaskow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, goofer007 napisał:

 

 

Tak, ale to nie jest niestety kilka typów, wbiłem w katalog, wybrałem jakąś pierwszą z brzegu świeżą i30 i jak zobaczyłem listę wariantów wiązki głównej to mi ręce opadły, nawet tego liczyć nie próbowałem, od cholery tego opisane datami produkcji i opcjami wyposażenia. Wygląda to z grubsza tak, że jakakolwiek zmiana w opcji wyposażenia = wiązka o innym numerze części. Co jak co, ale na bank nie trzymają tego na stanach magazynowych, tylko po prostu jest plecione na zamówienie jak jest potrzeba i chyba tutaj diler nie ściemnia.

 

Ja bym to lutował, założysz nowe w piątek a w środę przyjdzie kuna na podwieczorek....

 

A tutaj masz wytłumaczenie dlaczego ta wiązka jest taka smaczna, o ile się nie opamiętali:

 

http://www.hyundaiproblems.com/soy-wiring/

 

Lata temu, jeszcze przed ślubem, żona miała Accenta. Przysmak wszelkich gryzoni, które chętniej chrupały to auto niż ruda, a ta też je lubiła ;)

Jak czegoś szukałem na ten temat w sieci, to Hyundai na spółkę z Daewoo były w czołówce wśród "przysmaków". Nawet wymiana notorycznie gryzionych kabli WN do świec nic nie dawała, bo choć nowe były z innego materiału, to inne kable nęciły swoim zapachem, a kable WN jako najciekawsze i tak były przegryzione. Nawet węże od chłodnicy potrafiły pogryźć. W połączeniu z biodegradowalną karoserią, auto było naprawdę eko ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żebyś się nie zdziwił jak ubezpieczyciel zastosuje technologię naprawy w postaci lutowania, da przykładowo 3 roboczogodziny po 50zł, kolejne 50zł na "części". A Ty finalnie pokryjesz cały koszt, bo akurat zmieści się on w Twoim udziale własnym. Za to pozostaniesz z utratą zniżek.

Ja bym przycisnął serwis aby podłączyli to choćby na chwilę i dali gwarancję, że nic więcej nie jest uszkodzone. Jeśli nic więcej to porządne naprawienie wiązki i nie bawić się w żadne zgłaszanie szkód.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, volf6 napisał:

Jeśli faktycznie chcą wymieniać całą wiązkę za 15 tysi z powodu uszkodzenia 2 kabli to faktycznie trzeba ASO pogratulować wiary w znalezienie naiwnego klienta...

IMO mają swoje procedury.

Autoryzacja zobowiązuje.

Ale może niech popytać w innym.

A najlepiej u niezależnego elektryka samochodowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minutes ago, volf6 said:

Jeśli faktycznie chcą wymieniać całą wiązkę za 15 tysi z powodu uszkodzenia 2 kabli to faktycznie trzeba ASO pogratulować wiary w znalezienie naiwnego klienta...

 

Zaden klient by pewnie nie zaplacil, co innego ubezpieczyciel ;]

Jesli taka jest procedura naprawy, a szkoda wpada w zakrec AC, to niespecjalnie moga cos tutaj zdzialac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.06.2022 o 11:19, Belisarius napisał:

Cześć,

Pacjent Hyundai i30, niecałe 2 miesiące i przebieg 900km.

 

W zeszłym tygodniu na komputerze pojawiło mi się 6 błędów: 

- Sprawdź TPMS

- Sprawdź ABS

- Sprawdź ESC 

- Sprawdź układ bezpieczeństwa dla martwego pola

- Sprawdź przednie układy bezpieczeństwa

- Sprawdź układy bezpieczeństwa dla ruchu poprzecznego z tyłu.

 

Wczoraj byłem w ASO na diagnozę i gość mnie zwalił z nóg.

Okazało się, że przegryziona jest jedna z wiązek pod maską 😕  Ofc uszkodzeń mechanicznych gwarancja nie obejmuje. Koszt takiej całej wiązki to min 15k !! - Akurat mieli podobny przypadek z innego samochodu i pokazywał mi tę wiązkę - faktycznie ogromna, ale warta może z 200-500 zł max... 

Gość powiedział, że cena wysoka bo każda wiązka jest produkowana pod konkretną sztukę samochodu i nie ma ich na magazynie. Do tego dochodzi czas oczekiwania min 3 m-ce.

Proponują zrobić to z AC. Jestem trochę załamany. 

 

Zapytałem go, dlaczego po protu nie zlutują tych 2 kabli - one są na wierzchu, to tylko 2 kabelki, no ku**a. Odpowiedział że oni nie lutują, że tylko wymieniają na oryginały. Mówię mu że w takim razie sam se polutuje albo zawiozę do elektryka samochodowego niech fachura to zrobi i będzie papier na to. Gość na to że wtedy najprawdopodobniej stracę gwarancję na układ elektryczny. 

Jak dla mnie, to jest kpina. Wiadomo że im opłaca się to wymienić na oryginał bo kasa. Ale gdzie tu rozsądek. Tyle gadania o ekologii, samochody elektryczne... a zlutować 2 kabelków nie można.

 

Dzwoniłem dziś do Hyundai Motor Poland popytać o tę gwarancję bo nie pasowało to co mówił serwisant. Ofc potwierdzili to co ja myślałem. Gwarancję stracę dopiero wtedy gdyby samo lutowanie i potem połączone kabelki uszkodziły coś innego to wtedy ją stracę, ale nie że od razu. Po prostu podczas przyszłych ewentualnych usterek będą patrzeć czy nie mogły powstać od tego.

 

Największy dylemat mam taki, że to nie chodzi o samą kasę, mogę to z AC zrobić. Tylko wymiana tej wiązki, to rozbieranie całkiem sporej ilości elementów pod maską i prawdopodobnie przy desce rozdzielczej. Coś to zostało świetnie spasowane na fabryce zostanie rozkręcone i ponownie poskręcane. Na pewno nie będzie się im chciało utrzymywać dedykowanych momentów obrotowych dla każdej ze śrub, coś mogą połamać itp - wiecie - co fabryka to fabryka. Chyba że się mylę?

 

Gość w HMP powiedział mi dziś żeby pojechać też do innego ASO popytać, bo to od nich zależy co w tych przypadkach robić, i żeby ewentualnie podjechać do niezależnego serwisu co oni o tym sądzą. Najchętniej bym to zlutował i zapomniał o sprawie. Rozumiem taką wymianę gdyby ta wiązka była poszarpana, pogryziona w wielu miejscach...

 

Mamy kogoś z Hyundai tutaj?

 

WhatsApp Image 2022-06-03 at 19.27.11.jpeg

„Judyta, nie rób scen”. Kup termokurcza z klejem (dobrego), polutuj i zapomnij. 
 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.06.2022 o 11:19, Belisarius napisał:

Cześć,

Pacjent Hyundai i30, niecałe 2 miesiące i przebieg 900km.

 

W zeszłym tygodniu na komputerze pojawiło mi się 6 błędów: 

- Sprawdź TPMS

- Sprawdź ABS

- Sprawdź ESC 

- Sprawdź układ bezpieczeństwa dla martwego pola

- Sprawdź przednie układy bezpieczeństwa

- Sprawdź układy bezpieczeństwa dla ruchu poprzecznego z tyłu.

 

Wczoraj byłem w ASO na diagnozę i gość mnie zwalił z nóg.

Okazało się, że przegryziona jest jedna z wiązek pod maską 😕  Ofc uszkodzeń mechanicznych gwarancja nie obejmuje. Koszt takiej całej wiązki to min 15k !! - Akurat mieli podobny przypadek z innego samochodu i pokazywał mi tę wiązkę - faktycznie ogromna, ale warta może z 200-500 zł max... 

Gość powiedział, że cena wysoka bo każda wiązka jest produkowana pod konkretną sztukę samochodu i nie ma ich na magazynie. Do tego dochodzi czas oczekiwania min 3 m-ce.

Proponują zrobić to z AC. Jestem trochę załamany. 

 

Zapytałem go, dlaczego po protu nie zlutują tych 2 kabli - one są na wierzchu, to tylko 2 kabelki, no ku**a. Odpowiedział że oni nie lutują, że tylko wymieniają na oryginały. Mówię mu że w takim razie sam se polutuje albo zawiozę do elektryka samochodowego niech fachura to zrobi i będzie papier na to. Gość na to że wtedy najprawdopodobniej stracę gwarancję na układ elektryczny. 

Jak dla mnie, to jest kpina. Wiadomo że im opłaca się to wymienić na oryginał bo kasa. Ale gdzie tu rozsądek. Tyle gadania o ekologii, samochody elektryczne... a zlutować 2 kabelków nie można.

 

Dzwoniłem dziś do Hyundai Motor Poland popytać o tę gwarancję bo nie pasowało to co mówił serwisant. Ofc potwierdzili to co ja myślałem. Gwarancję stracę dopiero wtedy gdyby samo lutowanie i potem połączone kabelki uszkodziły coś innego to wtedy ją stracę, ale nie że od razu. Po prostu podczas przyszłych ewentualnych usterek będą patrzeć czy nie mogły powstać od tego.

 

Największy dylemat mam taki, że to nie chodzi o samą kasę, mogę to z AC zrobić. Tylko wymiana tej wiązki, to rozbieranie całkiem sporej ilości elementów pod maską i prawdopodobnie przy desce rozdzielczej. Coś to zostało świetnie spasowane na fabryce zostanie rozkręcone i ponownie poskręcane. Na pewno nie będzie się im chciało utrzymywać dedykowanych momentów obrotowych dla każdej ze śrub, coś mogą połamać itp - wiecie - co fabryka to fabryka. Chyba że się mylę?

 

Gość w HMP powiedział mi dziś żeby pojechać też do innego ASO popytać, bo to od nich zależy co w tych przypadkach robić, i żeby ewentualnie podjechać do niezależnego serwisu co oni o tym sądzą. Najchętniej bym to zlutował i zapomniał o sprawie. Rozumiem taką wymianę gdyby ta wiązka była poszarpana, pogryziona w wielu miejscach...

 

Mamy kogoś z Hyundai tutaj?

 

WhatsApp Image 2022-06-03 at 19.27.11.jpeg

Współczuje;

Znajomy miał podobny problem w 1miesiecznym tiguanie; ale z tego co wiem Aso polutowało kable i auto jeździ do dzisiaj (jakieś 10lat).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, volf6 napisał:

Tylko o co tu pytać, kabel jak kabel. To nie światłowód, wielkiej filozofii w lutowaniu nie ma:)

Jak ktoś ma pojęcie to czemu nie.

Jak nie, to lepiej znaleźć kogoś, kto się zna na kablach i prądach 😎

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie duże naprawy reklamacyjne muszą z pewnością konsultować z centrala, a to trwa, co nikomu nie jest na rękę. Jedz do innego ASO, daj flaszkę gościowi co przyjmuje auto i wyjedziesz z polutowanymi kabelkami. Nie takie rzeczy w ASO przechodzą....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja bym zrobił tak.

 

połączył to czymkolwiek tak aby dało się to rozłączyć bez śladowo.

sprawdził czy działa i czy nie powoduje czegoś innego.

jeżeli działa i nic innego się wywala ,polutował zabezpieczył i zapomniał.

jeżeli po połączeniu na krótko są nadal problemy ,zdemontował prowizorkę łączenia i działał z ASO i AC.

 

tak na prawdę cały test przy dwóch kabelkach zająłby max parę minut ,zakładając że nie musimy mieć kompa do kasacji błędów.

Edytowane przez damianX
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.06.2022 o 11:42, Maciej__ napisał:

Tylko, ze teraz masz okazje zrobic to z AC...

Jak zaczniesz grzebac na wlasna reke i nie zadziala, to moze sie okazac, ze TU sie wypnie i co wtedy?

IMHO sprawdzic w kilku innych ASO i moze znajdzie sie takie co polutuje

Miałem bardzo podobna sytuacje  co prawda w Suzuki (ale ASO w którym byłem jest takze Hyundaia)  Przerwany kabel w wiazce i propozycja naprawy za 4,5 tys zł ... poprosiłem o rozmowe z elektykiem w ASO i zakończyło się na 200 zl na fakturze za cośtam i 200 zł do ręki dla elektryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu chcą naciągnąć? Taka jest cena i tyle ci pan powiedzial. Ceny w ASO już od jakiegoś czasu odleciały w kosmos, bo ASO zaczęły mieć w nosie takiego detalicznego klienta jak ty - mają floty, co podpisują po prostu faktury, albo mają klientów ze zgłoszoną szkodą z ubezpieczalni i ubezpieczenie płaci ile każą (a jaka jest cena wynika z cennika). 

Więc albo zgłaszasz z AC i ogarniasz sprawę tracąc zniżki, albo dogadujesz się z elektrykiem na fuchę.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.