Randar Napisano 6 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2022 Jest Ford KA MK2 z fiatowskim silnikiem 1.2 i klimatyzacją. No i właśnie pytanie o klimę. Generalnie chłodzi ok ale bardzo często na postoju włącza się wentylator. Dosłownie co kilkanaście sekund na 2-3 sekundy. Jak jest podczas jazdy nie wiem bo to żona jeździ i nie potrafi powiedzieć. Pod maską pomacałem rurki od klimy i jak na zdjęciu wygląda to tak: - przewód zaznaczony czerwoną strzałką, gorący jak cholera prawie parzy. - przewód niebieski przy sprężarce zimny bardzo. - przewód zielony wyczuwalnie ciepły,spokojnie do utrzymania w ręce. To są prawidłowe objawy czy coś jest nie tak? A jak nie tak to co? Powtórzę że klima chłodzi dobrze i z kratek leci zimniutkie powietrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 6 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2022 Jeździć i obserwować. Jesli często załącza się wentylator to i kompresor klimy -> mało gazu w układzie, ale wystarczy jeszcze do załączenia kompresora. Zerknij w tym kierunku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Randar Napisano 6 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2022 9 minut temu, Pipper napisał: Jeździć i obserwować. Jesli często załącza się wentylator to i kompresor klimy -> mało gazu w układzie, ale wystarczy jeszcze do załączenia kompresora. Zerknij w tym kierunku. Ok ale co z tymi rurkami? To że jedna jest prawie parząca to jest OK? Dawno nie macalem rurek od klimy ale wydaje mi się, że chyba nie powinno tak być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 6 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2022 7 minut temu, Randar napisał: Ok ale co z tymi rurkami? To że jedna jest prawie parząca to jest OK? Dawno nie macalem rurek od klimy ale wydaje mi się, że chyba nie powinno tak być. Jedna jest zawsze ciepła, nawet mocno, a druga zimna. Sprawdź poziom gazu w układzie, bo jak mało, to kompresor zamęczysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 6 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2022 Jak wygląda chłodnica klimatyzacji? Lamelki na miejscu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Randar Napisano 6 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2022 8 minut temu, stig napisał: Jak wygląda chłodnica klimatyzacji? Lamelki na miejscu? Nie zaglądałem, podjadę do jakiegoś speca od klimy i niech popatrzy całościowo na zagadnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2022 2 hours ago, Randar said: Jest Ford KA MK2 z fiatowskim silnikiem 1.2 i klimatyzacją. No i właśnie pytanie o klimę. Generalnie chłodzi ok ale bardzo często na postoju włącza się wentylator. Dosłownie co kilkanaście sekund na 2-3 sekundy. Jak jest podczas jazdy nie wiem bo to żona jeździ i nie potrafi powiedzieć. Pod maską pomacałem rurki od klimy i jak na zdjęciu wygląda to tak: - przewód zaznaczony czerwoną strzałką, gorący jak cholera prawie parzy. - przewód niebieski przy sprężarce zimny bardzo. - przewód zielony wyczuwalnie ciepły,spokojnie do utrzymania w ręce. To są prawidłowe objawy czy coś jest nie tak? A jak nie tak to co? Powtórzę że klima chłodzi dobrze i z kratek leci zimniutkie powietrze. Mielismy 500-ke przez 3 lata i nie kojarze, zeby co chwila wlaczal i wylaczal wentylator na postoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 6 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2022 2 godziny temu, Randar napisał: Jest Ford KA MK2 z fiatowskim silnikiem 1.2 i klimatyzacją. No i właśnie pytanie o klimę. Generalnie chłodzi ok ale bardzo często na postoju włącza się wentylator. Dosłownie co kilkanaście sekund na 2-3 sekundy. Jak jest podczas jazdy nie wiem bo to żona jeździ i nie potrafi powiedzieć. Pod maską pomacałem rurki od klimy i jak na zdjęciu wygląda to tak: - przewód zaznaczony czerwoną strzałką, gorący jak cholera prawie parzy. - przewód niebieski przy sprężarce zimny bardzo. - przewód zielony wyczuwalnie ciepły,spokojnie do utrzymania w ręce. To są prawidłowe objawy czy coś jest nie tak? A jak nie tak to co? Powtórzę że klima chłodzi dobrze i z kratek leci zimniutkie powietrze. Może wentylator stracił I bieg i ciśnienie na postoju wzrasta na tyle że wrzuca od razu II bieg? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 6 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2022 11 minut temu, Piotrus napisał: Może wentylator stracił I bieg i ciśnienie na postoju wzrasta na tyle że wrzuca od razu II bieg? Też może być bo nie jest jasno napisane czy wentylator jak się załączy to „wyje” ( pracuje na II biegu). Wtedy opornik do wymiany montowany u góry w chłodnicy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Randar Napisano 6 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2022 8 minut temu, stig napisał: Też może być bo nie jest jasno napisane czy wentylator jak się załączy to „wyje” ( pracuje na II biegu). Wtedy opornik do wymiany montowany u góry w chłodnicy. pracuje dość intensywnie, nie znam się na tym stąd pytanie ogólne. Podjadę do jakiegoś mechanika i zobaczymy co tam się dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszek1207 Napisano 6 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2022 W tym silniku tak jest że masz włączona klimę to raz po raz załącza się sprężarka i wentylator. Poczekasz kilka minut i znów i tak w kółko. Jak się włącza to słychać cyk, zatrzęsie budą i za chwile się wyłączy. Tak od nowości jest w rodziców PIII z tym samym silnikiem. Wcześniej nie jeździłem autem co by tak klima robiła ( w sensie tak często się włączała sprężarka i wyłączała) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 6 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2022 Godzinę temu, lukaszek1207 napisał: W tym silniku tak jest że masz włączona klimę to raz po raz załącza się sprężarka i wentylator. Poczekasz kilka minut i znów i tak w kółko. Jak się włącza to słychać cyk, zatrzęsie budą i za chwile się wyłączy. Tak od nowości jest w rodziców PIII z tym samym silnikiem. Wcześniej nie jeździłem autem co by tak klima robiła ( w sensie tak często się włączała sprężarka i wyłączała) Potwierdzam ze sprężarką, u żony w ypsilonce 1.2 tez tak jest od nowości, ale wentylatora nie słychać. Klima chłodzi, była też nabijana i nic się nie zmieniło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 7 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2022 14 godzin temu, Randar napisał: To są prawidłowe objawy czy coś jest nie tak? A jak nie tak to co? Powtórzę że klima chłodzi dobrze i z kratek leci zimniutkie powietrze. we Fiacie Bravo był taki rezystor-opornik odpowiadający za załączanie wentylatora. Wentylator miał dwa biegi, na pierwszym praktycznie go nie było słychać, na drugim wył. Jak padał ten rezystor to przestawał działać pierwszy bieg i wentylator działał tylko w trybie wyłączony albo od razu drugi bieg i efekt był taki jak piszesz, cisza, potem wycie, cisza, wycie. A że rezystorek był częścią eksploatacyjną, to usterka była popularna. Może tu jest tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 7 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2022 Właśnie zaobserwowałeś prawidłową pracę układu klimatyzacji w samochodzie. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Randar Napisano 7 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2022 6 godzin temu, Vadero napisał: Właśnie zaobserwowałeś prawidłową pracę układu klimatyzacji w samochodzie. A czemu w innych tak nie działa klima? W drugim aucie tego nie ma, w służbowych jakimi jeżdżę też nie. Ja wiem, że wentylator w klimie jest potrzebny ale to co obserwuje jest dziwne. Może fiatowskim wynalazki tak mają .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 7 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2022 30 minut temu, Randar napisał: A czemu w innych tak nie działa klima? W drugim aucie tego nie ma, w służbowych jakimi jeżdżę też nie. Ja wiem, że wentylator w klimie jest potrzebny ale to co obserwuje jest dziwne. Może fiatowskim wynalazki tak mają .... Mają jak im padnie ten opornik/rezystor. Do tego mało świadomy użytkownik który nie zauważy różnicy lub twierdzi, że „zawsze tak było” i przecież chłodzi. W MiTo akurat wentylator wchodził mi często na wyższe obroty bo była chłodnica do wymiany. W Bravo miałem padnięty opornik. Wycie wentylatora w takich interwałach to nie jest normalne. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 7 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2022 2 godziny temu, stig napisał: Mają jak im padnie ten opornik/rezystor. Do tego mało świadomy użytkownik który nie zauważy różnicy lub twierdzi, że „zawsze tak było” i przecież chłodzi. W MiTo akurat wentylator wchodził mi często na wyższe obroty bo była chłodnica do wymiany. W Bravo miałem padnięty opornik. Wycie wentylatora w takich interwałach to nie jest normalne. Może być że padnięty opornik. Włącza 2 bieg i dlatego wrażenie wycia buczenia itp..mes sprawdziłby jak działa wentylator. . Zbyt mała ilość gazu w układzie włączy i wyłączy kompresor po kilku sekundach(zabezpieczenie przed zniszczeniem sprężarki) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 7 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2022 5 godzin temu, Randar napisał: A czemu w innych tak nie działa klima? W drugim aucie tego nie ma, w służbowych jakimi jeżdżę też nie. Ja wiem, że wentylator w klimie jest potrzebny ale to co obserwuje jest dziwne. Może fiatowskim wynalazki tak mają .... Jak samochód się porusza, to wentylator nie zawsze musi pracować, ale jak stoi to musi wydmuchiwać gorące powietrze ze skraplacza i go chłodzić. W klimie masz dwa układy - niskiego ciśnienia i wysokiego ciśnienia. Dlatego masz jedne przewody zimne a drugie gorące. Czego to się człowiek nie nauczył montując do matiza klimatyzację, w której było wszystko zepsute i trzeba było ogarniać... 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 7 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2022 5 godzin temu, Randar napisał: A czemu w innych tak nie działa klima? W drugim aucie tego nie ma, w służbowych jakimi jeżdżę też nie. Ja wiem, że wentylator w klimie jest potrzebny ale to co obserwuje jest dziwne. Może fiatowskim wynalazki tak mają .... A skąd wiesz? Stałeś z otwartą maską i obserwowałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 8 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2022 8 godzin temu, Vadero napisał: Jak samochód się porusza, to wentylator nie zawsze musi pracować, ale jak stoi to musi wydmuchiwać gorące powietrze ze skraplacza i go chłodzić Praca wentylatorów zależy od producenta auta, dokładałem klimę do Octavi I i tam wiatraki pracowały zawsze na I biegu po włączeniu AC, niezależnie od ciśnienia w układzie. Tak samo było ze sprzęgłem kompresora - zawsze zapięte. Za to w autach azjatyckich kojarzę że praca ta jest przerywana. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Randar Napisano 8 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2022 17 godzin temu, marcindzieg napisał: A skąd wiesz? Stałeś z otwartą maską i obserwowałeś? Tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.