Skocz do zawartości

LPG do TSI w Krakowie - gdzie?


zinger

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, przymierzam sie do zagazowania Seata z silnikiem 1.4 TSI 150KM. 

Na innej gruie polecaja KME Direct, ale w Krk widze tylko jeden autoryzowany warsztat KME w Wieliczce - Stangaz.

 

Jakies alternatywy co do samej instalki jak i zakladu, ktory zna sie na rzeczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, zinger napisał:

Panowie, przymierzam sie do zagazowania Seata z silnikiem 1.4 TSI 150KM. 

Na innej gruie polecaja KME Direct, ale w Krk widze tylko jeden autoryzowany warsztat KME w Wieliczce - Stangaz.

 

Jakies alternatywy co do samej instalki jak i zakladu, ktory zna sie na rzeczy?

 

Katowice Silesia Cars, z tym że aktualnie to już na sierpień zapisują. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jednej firmie powiedzieli, ze sie nie da, z drugiej dostalem wycene jak nizej:
Screenshot_20220607-221826_Chrome.jpg.fadc1e7eddb390ed2d91d0c917f9a268.jpg
Da się i to bez problemu, tyle tylko, że masz dotrysk. Sam jutro dzwonię do gazownika i umawiam się na zagazowanie Golfa. Mój fachura robi na LPG Tech, cena ok. 5 tys.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Katowice Silesia Cars, z tym że aktualnie to już na sierpień zapisują. 
Ale u nich zawsze były min. 2-miesieczne terminy, nic nowego. We wrześniu jak dzwoniłem w sprawie C3 to dawali mi termin na koniec listopada.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, spad napisał:

Ale u nich zawsze były min. 2-miesieczne terminy, nic nowego. We wrześniu jak dzwoniłem w sprawie C3 to dawali mi termin na koniec listopada.


 

 

Nie zawsze, zależy jak trafisz.

W połowie zeszłego roku czekałem miesiąc.

 

Kolega Pado tez u nich w marcu temat ogarniał :

 

obraz.png.1b36e487521a359ca4a91afd43748f26.png

Edytowane przez 51cent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.06.2022 o 12:18, zinger napisał:

Panowie, przymierzam sie do zagazowania Seata z silnikiem 1.4 TSI 150KM. 

Na innej gruie polecaja KME Direct, ale w Krk widze tylko jeden autoryzowany warsztat KME w Wieliczce - Stangaz.

 

Jakies alternatywy co do samej instalki jak i zakladu, ktory zna sie na rzeczy?

 

Zapisywałem się wczoraj na montaż lpg u mojego fachowca w Rawiczu. Zaproponował trzy opcje: Zenit (nowa wersja instalacji, jeszcze poza oficjalną sprzedażą, tylko u wybranych monterów od pół roku) - koszt 4000 zł, coś włoskiego ale marki nie kojarzę za 3500 zł, oraz Prins za 6500 zł. I teraz po kolei o każdej opcji:

1. Zenit - to jest nowa instalacja, kończą fazę wdrożeń i prac z wybranymi warsztatami. Instalator ma duże pole manewru jeżeli chodzi o modyfikację softu. Na dzisiaj dotrysk w VW to 1,5 litra. Ogólnie schodzą w dół z dotryskiem, ale na dzisiaj ogarnęli KIA i Hyundai, w trakcie VAG żeby było jeszcze mniej i kolejne marki również na tapecie.

2. Włoszczyzna - sprawdzona, pewna instalacja, ale soft zamknięty i jak wyjdzie dotrysk tak wyjdzie, on tego nie będzie mógł modyfikować.

3. Prins - również sprawdzona instalacja, ale na całość pod konkretne auto czeka się ponad miesiąc, do dwóch. Instalator też ma małe pole manewru jeżeli chodzi o zmiany w sofcie, wszystkie korekty idą przez Holandię a to trwa. Dotrysk 5-20%.

 

Z wersji których nie polecał:

1. LpgTech - działa, ale słabo ogarnia przełączanie się na pracę na dwa cylindry i ponownie na cztery. W sensie, że kierowca to odczuwa. Ale jak tego nie masz to poleca.

2. KME - odradza bo tam soft w tym rozwiązaniu odłącza pompę paliwa. Nie znam szczegółów co i jak, ale on ma przypadki, że ran na KME auto chodzi ładnie, innym razem miał przypadki padniętych wtryskiwaczy.

 

Ja idę w Zenita. Gość zna się na rzeczy, mam zaufanie do jego decyzji co montować.

Edytowane przez spad
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, spad napisał:

 

Zapisywałem się wczoraj na montaż lpg u mojego fachowca w Rawiczu. Zaproponował trzy opcje: Zenit (nowa wersja instalacji, jeszcze poza oficjalną sprzedażą, tylko u wybranych monterów od pół roku) - koszt 4000 zł, coś włoskiego ale marki nie kojarzę za 3500 zł, oraz Prins za 6500 zł. I teraz po kolei o każdej opcji:

1. Zenit - to jest nowa instalacja, kończą fazę wdrożeń i prac z wybranymi warsztatami. Instalator ma duże pole manewru jeżeli chodzi o modyfikację softu. Na dzisiaj dotrysk w VW to 1,5 litra. Ogólnie schodzą w dół z dotryskiem, ale na dzisiaj ogarnęli KIA i Hyundai, w trakcie VAG żeby było jeszcze mniej i kolejne marki również na tapecie.

2. Włoszczyzna - sprawdzona, pewna instalacja, ale soft zamknięty i jak wyjdzie dotrysk tak wyjdzie, on tego nie będzie mógł modyfikować.

3. Prins - również sprawdzona instalacja, ale na całość pod konkretne auto czeka się ponad miesiąc, do dwóch. Instalator też ma małe pole manewru jeżeli chodzi o zmiany w sofcie, wszystkie korekty idą przez Holandię a to trwa. Dotrysk 5-20%.

 

Z wersji których nie polecał:

1. LpgTech - działa, ale słabo ogarnia przełączanie się na pracę na dwa cylindry i ponownie na cztery. W sensie, że kierowca to odczuwa. Ale jak tego nie masz to poleca.

2. KME - odradza bo tam soft w tym rozwiązaniu odłącza pompę paliwa. Nie znam szczegółów co i jak, ale on ma przypadki, że ran na KME auto chodzi ładnie, innym razem miał przypadki padniętych wtryskiwaczy.

 

Ja idę w Zenita. Gość zna się na rzeczy, mam zaufanie do jego decyzji co montować.

No to mi cwieka wbiles, bo juz jestem wpisany na montaz tego KME, ktorego do tej pory wszyscy polecali i nigdzie nie spotkalem sie z negatywna opinia jw :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, zinger napisał:

No to mi cwieka wbiles, bo juz jestem wpisany na montaz tego KME, ktorego do tej pory wszyscy polecali i nigdzie nie spotkalem sie z negatywna opinia jw :hmm:

 

Też mnie ten wątek z KME zaskoczył, ponieważ jest to najczęściej stosowana instalacja, o której piszą ludzie na forach lpg i moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.06.2022 o 10:46, spad napisał:

 

Zapisywałem się wczoraj na montaż lpg u mojego fachowca w Rawiczu. Zaproponował trzy opcje: Zenit (nowa wersja instalacji, jeszcze poza oficjalną sprzedażą, tylko u wybranych monterów od pół roku) - koszt 4000 zł, coś włoskiego ale marki nie kojarzę za 3500 zł, oraz Prins za 6500 zł. I teraz po kolei o każdej opcji:

1. Zenit - to jest nowa instalacja, kończą fazę wdrożeń i prac z wybranymi warsztatami. Instalator ma duże pole manewru jeżeli chodzi o modyfikację softu. Na dzisiaj dotrysk w VW to 1,5 litra. Ogólnie schodzą w dół z dotryskiem, ale na dzisiaj ogarnęli KIA i Hyundai, w trakcie VAG żeby było jeszcze mniej i kolejne marki również na tapecie.

2. Włoszczyzna - sprawdzona, pewna instalacja, ale soft zamknięty i jak wyjdzie dotrysk tak wyjdzie, on tego nie będzie mógł modyfikować.

3. Prins - również sprawdzona instalacja, ale na całość pod konkretne auto czeka się ponad miesiąc, do dwóch. Instalator też ma małe pole manewru jeżeli chodzi o zmiany w sofcie, wszystkie korekty idą przez Holandię a to trwa. Dotrysk 5-20%.

 

Z wersji których nie polecał:

1. LpgTech - działa, ale słabo ogarnia przełączanie się na pracę na dwa cylindry i ponownie na cztery. W sensie, że kierowca to odczuwa. Ale jak tego nie masz to poleca.

2. KME - odradza bo tam soft w tym rozwiązaniu odłącza pompę paliwa. Nie znam szczegółów co i jak, ale on ma przypadki, że ran na KME auto chodzi ładnie, innym razem miał przypadki padniętych wtryskiwaczy.

 

Ja idę w Zenita. Gość zna się na rzeczy, mam zaufanie do jego decyzji co montować.

Schodzenie z dotryskiem polega na oszukiwaniu monitoringu ciśnienia, wiec jesli testuja to emulacja problematyczna jest i beda probowac rozne metody zrzutu cisnienia. 1.5 litra to zaden szal w sumie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
W dniu 7.06.2022 o 12:18, zinger napisał:

Panowie, przymierzam sie do zagazowania Seata z silnikiem 1.4 TSI 150KM. 

Na innej gruie polecaja KME Direct, ale w Krk widze tylko jeden autoryzowany warsztat KME w Wieliczce - Stangaz.

 

Jakies alternatywy co do samej instalki jak i zakladu, ktory zna sie na rzeczy?

 

Dzisiaj odebrałem Golfa 7 1,5 130 KM TSI od mechanika. Założona instalacja Zenit, które jeszcze nie ma w oficjalnej dystrybucji, prowadzone są testy w wybranych warsztatach. Deklarowany dotrysk producenta to ok. 1,5 litra na 100 km\h, ale zaznaczali, że temat jest jeszcze rozwojowy i będą korekty, update, etc. bo zależy im na zejściu jeszcze niżej. Fachowiec to magik w instalacjach, więc mam do niego pełne zaufanie w tym co robi. Nawet sam zaznaczał, że gdyby wypadł jakiś check na desce to mam nie szukać mechanika a dzwonić prosto do niego. Nie powinno nic takiego być, ale uprzedza jakby co. W Golfie ponieważ jest podwójna podłoga bagażnika udało się wcisnąć butle o pojemności 71 litrów, dzisiaj nawet wbiłem 60 litrów i lekko przypanikowałem przy dystrybutorze. :)

 

Jako ciekawostka w Rawiczu zatankowałem gaz po 2,70 PLN, co przy cenie benzyny 7,25 PLN na tej samej stacji daje przebicie 3:1, chyba rekord w mojej historii posiadania lpg, że aż taka była różnica w cenie pomiędzy paliwami. 

 

Aha, padło na instalację Zenit bo ogarniają wyłączanie cylindrów, tzn. że instalka przełącza płynnie. Bo gdyby nie to to jeszcze LPG Tech jest ciekawym rozwiązaniem, gdzie można zejść bardzo nisko z dotryskiem. 

Edytowane przez spad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, spad napisał:

 

Dzisiaj odebrałem Golfa 7 1,5 130 KM TSI od mechanika. Założona instalacja Zenit, które jeszcze nie ma w oficjalnej dystrybucji, prowadzone są testy w wybranych warsztatach. Deklarowany dotrysk producenta to ok. 1,5 litra na 100 km\h, ale zaznaczali, że temat jest jeszcze rozwojowy i będą korekty, update, etc. bo zależy im na zejściu jeszcze niżej. Fachowiec to magik w instalacjach, więc mam do niego pełne zaufanie w tym co robi. Nawet sam zaznaczał, że gdyby wypadł jakiś check na desce to mam nie szukać mechanika a dzwonić prosto do niego. Nie powinno nic takiego być, ale uprzedza jakby co. W Golfie ponieważ jest podwójna podłoga bagażnika udało się wcisnąć butle o pojemności 71 litrów, dzisiaj nawet wbiłem 60 litrów i lekko przypanikowałem przy dystrybutorze. :)

 

Jako ciekawostka w Rawiczu zatankowałem gaz po 2,70 PLN, co przy cenie benzyny 7,25 PLN na tej samej stacji daje przebicie 3:1, chyba rekord w mojej historii posiadania lpg, że aż taka była różnica w cenie pomiędzy paliwami. 

 

Aha, padło na instalację Zenit bo ogarniają wyłączanie cylindrów, tzn. że instalka przełącza płynnie. Bo gdyby nie to to jeszcze LPG Tech jest ciekawym rozwiązaniem, gdzie można zejść bardzo nisko z dotryskiem. 

Gdzies w Krakowie zakladales?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, zinger napisał:

Gdzies w Krakowie zakladales?

 

Nie, Rawicz. Ja jestem z Wrocka, wiec Rawicz pod ręką. Ale nie ukrywam, że w Rawiczu raz, że fachowiec to i ceny konkurencyjne. Instalka kosztowała mnie 4kPLN + 200 zł za większy zbiornik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, spad napisał:

 

Nie, Rawicz. Ja jestem z Wrocka, wiec Rawicz pod ręką. Ale nie ukrywam, że w Rawiczu raz, że fachowiec to i ceny konkurencyjne. Instalka kosztowała mnie 4kPLN + 200 zł za większy zbiornik.

To zadowolenia :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak poza. Ile te tsi Ci paliło że zes poszedł w LPG?
Jaki czas zwrotu instalacji przewidujesz?
Pd. Cena LPG to jakaś z kosmosu. U mnie 3.65.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak poza. Ile te tsi Ci paliło że zes poszedł w LPG?
Jaki czas zwrotu instalacji przewidujesz?
Pd. Cena LPG to jakaś z kosmosu. U mnie 3.65.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka


We Wrocławiu w jeździe miejskiej 8 litrów potrafi wypić. To specyficzne miasto, jazda bardzo szarpana. Z długodystansowego (srednia z 5kkm) mam cos około 7,2. Przy wstępnych obliczeniach zakładam zwrot po ok. 15 tys. km, co u mnie nawet teraz gdzie mniej jeżdżę to jakieś 7-8 miesiecy.
No cena lpg w Rawiczu faktycznie kosmiczna. Ale dzisiaj okolice Koła lpg po 3,15. We Wrocławiu bliżej 3,40 za litr.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka


  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.07.2022 o 18:27, spad napisał:

We Wrocławiu w jeździe miejskiej 8 litrów potrafi wypić. To specyficzne miasto, jazda bardzo szarpana. Z długodystansowego (srednia z 5kkm) mam cos około 7,2. Przy wstępnych obliczeniach zakładam zwrot po ok. 15 tys. km, co u mnie nawet teraz gdzie mniej jeżdżę to jakieś 7-8 miesiecy.
No cena lpg w Rawiczu faktycznie kosmiczna. Ale dzisiaj okolice Koła lpg po 3,15. We Wrocławiu bliżej 3,40 za litr.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

 

Zakładając dzisiejsze ceny paliw, to realnie zwróci się po 25-26 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, kaczorek79 napisał:

Zakładając dzisiejsze ceny paliw, to realnie zwróci się po 25-26 kkm.

 

Nawet zakładając taki scenariusz zwrot mam w okolicach roku. Nie jest źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze podsumowanie po przejechaniu 1000km na lpg. Chciałbym tylko zaznaczyć, że nad samą instalacją, szczególnie wielkością dotrysku trwają jeszcze prace u producenta, o czym byłem poinformowany przed montażem. W zamian miałem dobrą cenę na instalację i pełne wsparcie na etapie tego okresu testowego przed wypuszczeniem nowej wersji instalki na rynek.

 

  • dotrysk 2,3 l/100km
  • spalanie lpg - 5 litrów
  • oszczędność na 100 km - 20 zł. Choć w pierwszym tankowaniu wyszło ok. 24 zł, ale to z powodu świetnej ceny lpg w Rawiczu 2,78
  • pojemność zbiornika lpg 60 litrów daje zasięg 1200 km na jednym tankowaniu

Problemy na dziś z instalacją to lekkie szarpnięcie przy 1800 obrotów. Temat jest diagnozowany przez producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@spad
Podziwiam za chęć eksperymentowania na dość drogim w naprawach mechanizmie jakim jest tfsi.


Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka




Ale gdzie tu eksperymentowanie? Na prawdę sporo aut tsi jezdzi na gazie i nie ma z tym problemu. W moim przypadku szarpnięcie o którym pisze to nie jakaś przerywana praca silnika czy coś podobnego. Auto jezdzi normalnie, pewnie niejeden mógłby nawet nie odczuć tego o czym pisze. Montuje to na prawdę fachowiec o ogromnej wiedzy w lpg, żaden monter od przykręcania elementów i odpalania gotowców.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to też jest eksperymentowanie. Ile tego jeździ w kraju? Liczymy w dziesiątkach, czy nawet setkach, w co wątpię. Zwykłe MPI zanim zaczęły dobrze chodzić (porównywalnie z Pb) na lpg, to przerobili tego miliony. Resurs 1.5 tsi to okolice 200 kkm, a częstowanie go innym paliwem nie wydłuży mu raczej życia. Mnie tam nawet przez moment nie przeszło przez myśl zakładać do swojego 1.4 tsi lpg przy średnim spalaniu 6,5, choć całe życie na tym paliwie jeździłem i nawet sam zakładałem.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
19 godzin temu, spad napisał:

Daj znać jak pierwsze wrażenia. Odczuwasz coś przy przechodzeniu na dwa cylindry?

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
 

Raczej za wczesnie na jakies wnioski, przejechalem ok 50km. Poki co ok, przelacza plynnie w zasadzie niezauwazalnie, takze w trybie eco. Na razie musze wyczaic ile paliwa bierze, co nie jest takie proste, bo mowa o nieduzych wartosciach i latwo zgubic 0.5 litra przy tankowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupelnie mi umknal fakt, ze musze teraz gaz wpisac do dowodu:facepalm:

Rozumiem, ze moge to zrobic jedynie w WK gdzie rejestrowalem auto (niestety inne miasto)? Czy przed wycieczka do WK musze odwiedzic stacje diagnostyczna, czy z wizyta na stacji moge poczekac kiedy wynika to z terminu kolejnego badania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, zinger napisał:

Czy przed wycieczka do WK musze odwiedzic stacje diagnostyczna, czy z wizyta na stacji moge poczekac kiedy wynika to z terminu kolejnego badania?

 

do urzędu idziesz tylko z fakturą z montażu i homologacją, a na stacje pojedziesz wtedy, kiedy jest planowo zapisane

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, blue_ napisał:

 

do urzędu idziesz tylko z fakturą z montażu i homologacją, a na stacje pojedziesz wtedy, kiedy jest planowo zapisane

 

Nie tylko, potrzeby jest DR, ale to chyba oczywiste ;] oraz Karta pojazdu, co jest mniej oczywiste ;]. @zinger pamiętaj :)

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, karta pojazdu nie jest potrzebna- wpisywałem do auta zony i nie chcieli. 
 
 
We Wrocławiu jest, wpisywałem dzisiaj i była adnotacja również do KP. I do września, do kiedy jest obowiązek karta mnie obowiązuje jeżeli chodzi o adnotację dot. pojazdu.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupelnie mi umknal fakt, ze musze teraz gaz wpisac do dowodu:facepalm:
Rozumiem, ze moge to zrobic jedynie w WK gdzie rejestrowalem auto (niestety inne miasto)? Czy przed wycieczka do WK musze odwiedzic stacje diagnostyczna, czy z wizyta na stacji moge poczekac kiedy wynika to z terminu kolejnego badania?
Najpierw urzad, potem diagnosta w dacie obowiązywania przeglądu lub rok od montażu lpg (zależy co wcześniej wypada). Chciałem ma urlopie nad morzem zrobic przegląd rejestracyjny bez wbitego lpg i odesłano mnie z kwitkiem. Na szczęście wracałem w ostatni dzien ważności badań technicznych.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.08.2022 o 20:03, blue_ napisał:

 

do urzędu idziesz tylko z fakturą z montażu i homologacją, a na stacje pojedziesz wtedy, kiedy jest planowo zapisane

Chyba, że auto młodsze niż 3 lata lub 5 (myślę, że wiadomo o co chodzi) to rok od montażu.

Edytowane przez ZUBERTO
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syn zameldowal, ze sprawa w WK zalatwiona.

 

Na pierwszym tankowaniu wyszlo spalanie 9l/100. Troche duzo, luczylem, ze ok 8 bedzie, ale jezdzil glownie mlody i mowil, ze raczej niezbyt oszczednie :cfaniak2:. Nakazalem mu teraz delikatna jazde, zeby miec porowanie spalania w zaleznosci o stylu jazdy, ale to tak bardziej z ciekawosci, bo nie bede sie o 1l gazu spieral ;)

 

Zastanawiam sie teraz, jak weryfikowac ilosc spalanej benzyny, zeby to bylo w miare wiarygodne? Gazownik kazal lac do oporu, az sie paliwo we wlewie pojawi, ale to tez nie ma pewnosci, ze za kazdym razem bedzie tak samo no i srednio mi sie usmiecha dobijac po kropelce. Myslalem, zeby tankowac do pierwszego odbicia, moge sie pokusic o tankowanie na tej samej stacji z tego samego dystrybutora, przynajmiej jakis czas, ale stwierdzil, ze to bedzie mniej miarodajne :hmm:

 

Jakies sugestie? Bo chodzi o to, zeby wylapac roznice na poziomie 0.5l/100km :bzik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.08.2022 o 16:20, zinger napisał:

Syn zameldowal, ze sprawa w WK zalatwiona.

 

Na pierwszym tankowaniu wyszlo spalanie 9l/100. Troche duzo, luczylem, ze ok 8 bedzie, ale jezdzil glownie mlody i mowil, ze raczej niezbyt oszczednie :cfaniak2:. Nakazalem mu teraz delikatna jazde, zeby miec porowanie spalania w zaleznosci o stylu jazdy, ale to tak bardziej z ciekawosci, bo nie bede sie o 1l gazu spieral ;)

 

Zastanawiam sie teraz, jak weryfikowac ilosc spalanej benzyny, zeby to bylo w miare wiarygodne? Gazownik kazal lac do oporu, az sie paliwo we wlewie pojawi, ale to tez nie ma pewnosci, ze za kazdym razem bedzie tak samo no i srednio mi sie usmiecha dobijac po kropelce. Myslalem, zeby tankowac do pierwszego odbicia, moge sie pokusic o tankowanie na tej samej stacji z tego samego dystrybutora, przynajmiej jakis czas, ale stwierdzil, ze to bedzie mniej miarodajne :hmm:

 

Jakies sugestie? Bo chodzi o to, zeby wylapac roznice na poziomie 0.5l/100km :bzik:

U mnie przez obd pokazuje litry w baku, dosc dokladnie, po za tym jedna kreska na blacie to 4 litry, pozwala to na w miare dokladne szacowanie. W miescie zuzycie mam od 1.5 do 2.5 litrow, ale glownie to jest ok 2 litry. W trasie to jest okolo litra, ale ostatnio zalalem pod korek, przejechalem 1000km i wlalem 6 litrow, az sie przestraszylem czy nie za malo. Instalacja stag 400dpi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syn zameldowal, ze sprawa w WK zalatwiona.
 
Na pierwszym tankowaniu wyszlo spalanie 9l/100. Troche duzo, luczylem, ze ok 8 bedzie, ale jezdzil glownie mlody i mowil, ze raczej niezbyt oszczednie :cfaniak2:. Nakazalem mu teraz delikatna jazde, zeby miec porowanie spalania w zaleznosci o stylu jazdy, ale to tak bardziej z ciekawosci, bo nie bede sie o 1l gazu spieral
 
Zastanawiam sie teraz, jak weryfikowac ilosc spalanej benzyny, zeby to bylo w miare wiarygodne? Gazownik kazal lac do oporu, az sie paliwo we wlewie pojawi, ale to tez nie ma pewnosci, ze za kazdym razem bedzie tak samo no i srednio mi sie usmiecha dobijac po kropelce. Myslalem, zeby tankowac do pierwszego odbicia, moge sie pokusic o tankowanie na tej samej stacji z tego samego dystrybutora, przynajmiej jakis czas, ale stwierdzil, ze to bedzie mniej miarodajne :hmm:
 
Jakies sugestie? Bo chodzi o to, zeby wylapac roznice na poziomie 0.5l/100km :bzik:
U mnie na razie wygląda to tak, że spala mi 5 litrów lpg i reszta benzyny w zależności jaka średnia mi wychodzi. Jak na trasie mam 7,3 litra na kompie to 2,3 jest dotrysku. I analogicznie dla innych przypadkow. Choć u mnie jeszcze pracują nad kalibracja dotrysku. Tak czy inaczej oszczędność na 100 km to około 16,5 zł przy aktualnej cenie gazu. Nastukalem już że 4500 km, więc powoli się zwraca. Docelowo ma być więcej lpg i bardziej unormowany dotrysk.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.08.2022 o 15:20, zinger napisał:

Syn zameldowal, ze sprawa w WK zalatwiona.

 

Na pierwszym tankowaniu wyszlo spalanie 9l/100. Troche duzo, luczylem, ze ok 8 bedzie, ale jezdzil glownie mlody i mowil, ze raczej niezbyt oszczednie :cfaniak2:. Nakazalem mu teraz delikatna jazde, zeby miec porowanie spalania w zaleznosci o stylu jazdy, ale to tak bardziej z ciekawosci, bo nie bede sie o 1l gazu spieral ;)

 

Zastanawiam sie teraz, jak weryfikowac ilosc spalanej benzyny, zeby to bylo w miare wiarygodne? Gazownik kazal lac do oporu, az sie paliwo we wlewie pojawi, ale to tez nie ma pewnosci, ze za kazdym razem bedzie tak samo no i srednio mi sie usmiecha dobijac po kropelce. Myslalem, zeby tankowac do pierwszego odbicia, moge sie pokusic o tankowanie na tej samej stacji z tego samego dystrybutora, przynajmiej jakis czas, ale stwierdzil, ze to bedzie mniej miarodajne :hmm:

 

Jakies sugestie? Bo chodzi o to, zeby wylapac roznice na poziomie 0.5l/100km :bzik:

 

9l LPG po 3.3zł = 29,7

Do tego ze 2,5l Pb = 16,75

RAZEM: 46,5zł, za tyle idzie kupić 6,9l benzyny...

Wychodzi oszczędność na poziomie 1l benzyny na 100km (bo więcej jak 8l 1.5TSI w lekkiej budzie palić nie powinien). Serio to się Wam kalkuluje...?

U mnie  1.5TSI z 60kkm ma średnią na poziomie 6,5l/100km.

Edytowane przez nikt-znany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, nikt-znany napisał:

 

9l LPG po 3.3zł = 29,7

Do tego ze 2,5l Pb = 16,75

RAZEM: 46,5zł, za tyle idzie kupić 6,9l benzyny...

Wychodzi oszczędność na poziomie 1l benzyny na 100km (bo więcej jak 8l 1.5TSI w lekkiej budzie palić nie powinien). Serio to się Wam kalkuluje...?

U mnie  1.5TSI z 60kkm ma średnią na poziomie 6,5l/100km.

Imo za wszesnie na takie wnioski, ale u mnie zakladam, ze bedzie to blizej 8LPG+1-1.5lPb co daje kwote ok 30-35zl/100km po obecnych cenach i ok 15zl/100km oszczednosci, czyli po ok 1.5 roku powinno sie zaczac wychodzic na plus. Auto zamierzam potrzymac jeszcze ze 3-4 lata, wiec raczej nie strace do tego ma je w dzialalnosci wiec instalka poszla w koszty, zawsze kilka stowek taniej.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, nikt-znany napisał:

 

9l LPG po 3.3zł = 29,7

Do tego ze 2,5l Pb = 16,75

RAZEM: 46,5zł, za tyle idzie kupić 6,9l benzyny...

Wychodzi oszczędność na poziomie 1l benzyny na 100km (bo więcej jak 8l 1.5TSI w lekkiej budzie palić nie powinien). Serio to się Wam kalkuluje...?

U mnie  1.5TSI z 60kkm ma średnią na poziomie 6,5l/100km.

 

Na kme sky direct:

W kamiqu 1.5 tsi spalanie to 7l lpg +1l noPb

(na yt masz filmik z silsesia cars)

Edytowane przez Pado
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.