Skocz do zawartości

Plug-in w sensownej kasie - co na polskim rynku?


Truecolor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chcialem kupić większe auto typu Sportage używane do 80k ale to nie ma sensu. Takich aut nie ma rynku, każdy kto takie ma i chciałby sprzedać nie robi tego.... teraz trzyma się auta jak ziemię, jako lokate kapitału....

Więc muszę szukać nowego, a jak nowego to raczej plug-ina bo to nie bedzie inwestycja na 2 lata tylko raczej na 6-8 i wtedy auto czysto spalinowe będzie wtopą, zwłaszcza w centrum większych miast.

Co warto kupić z takich hybryd? obecnie dostępnych w PL? Auto musi być lekko podwyższane czyli jakis crossover lub mały suw. Minimum to coś pokroju x-ceed.

Założenia:

-jako taki bagażnik

-nowoczesny wygląd

-bateria większa niż w smartfonie więc żeby te 30-50km przejechał na prądzie

-budżet 120-130 k? czy to starczy?

-fajnie jakbym go mógl dostać do konca roku....

 

Edytowane przez Truecolor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, Truecolor said:

Witam

Chcialem kupić większe auto typu Sportage używane do 80k ale to nie ma sensu. Takich aut nie ma rynku, każdy kto takie ma i chciałby sprzedać nie robi tego.... teraz trzyma się auta jak ziemię, jako lokate kapitału....

Więc muszę szukać nowego, a jak nowego to raczej plug-ina bo to nie bedzie inwestycja na 2 lata tylko raczej na 6-8 i wtedy auto czysto spalinowe będzie wtopą, zwłaszcza w centrum większych miast.

Co wartko kupić z takich hybryd? obecnie dostępnych w PL? Auto musi być lekko podwyższane czyli jakis crossover lub mały suw. Minimum to coś pokroju x-ceed.

Założenia:

-jako taki bagażnik

-nowoczesny wygląd

-bateria większa niż w smartfonie więc żeby te 30-50km przejechał na prądzie

-budżet 120-130 k? czy to starczy?

-fajnie jakbym go mógl dostać do konca roku....

 

 

Wg mnie w tym budzecie raczej nie ma szans na PHEV.

Najtansze propyzycja na rynku to chyba Xceed, ale tutaj tez min 140kPLN bez zadnych dodatkow czy lakieru.

Dodatkowo musialbys szukac cos ze stocku, bo na jesieni bedzie model po liftingu i nie zamowisz do produkcji.

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Truecolor napisał:

wtedy auto czysto spalinowe będzie wtopą, zwłaszcza w centrum większych miast

Nie bardzo rozumiem na jakiej podstawie uważasz, że phev nie będzie. Chodzi o strefy tylko dla bezemisyjnych? No to phev nie jest zawsze bezemisyjny i spełnia dokładnie te same normy co spalinówki. Liczenie na to, że phev będzie w wyjątkach jest niepoważne, bo nikt nie będzie sprawdzał każdego samochodu, czy aby na pewno w ramach strefy nie włącza mu się spalinowiec. Dodając do tego próg cenowy oraz nierealny czas produkcji to nic się tu w zasadzie nie spina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Truecolor napisał:

Witam

Chcialem kupić większe auto typu Sportage używane do 80k ale to nie ma sensu. Takich aut nie ma rynku, każdy kto takie ma i chciałby sprzedać nie robi tego.... teraz trzyma się auta jak ziemię, jako lokate kapitału....

Więc muszę szukać nowego, a jak nowego to raczej plug-ina bo to nie bedzie inwestycja na 2 lata tylko raczej na 6-8 i wtedy auto czysto spalinowe będzie wtopą, zwłaszcza w centrum większych miast.

Co warto kupić z takich hybryd? obecnie dostępnych w PL? Auto musi być lekko podwyższane czyli jakis crossover lub mały suw. Minimum to coś pokroju x-ceed.

Założenia:

-jako taki bagażnik

-nowoczesny wygląd

-bateria większa niż w smartfonie więc żeby te 30-50km przejechał na prądzie

-budżet 120-130 k? czy to starczy?

-fajnie jakbym go mógl dostać do konca roku....

 

Miałem tydzień xceeda phev jako zastępczy za sportage( która obecnie mogę sprzedać drożej niż kupiłem haha.) 

Bardzo przyjemny samochód, trochę cias iejszy od sportage ale szczerze jakby mi ktoś 1:1 wymienił za sportage to bym nie narzekał.

 

Ładowanie z gniazdka ok 3h. Na samym prądzie śmiga i 140km/h.

Efekt drogi do pracy Zabrze-katowice i spowrotem ok łącznie 50km skutkowalo spalaniem na poziomie 1l.

Silnik spalinowy odpalił dopiero w drodze powrotnej jakieś 3km od domu.

 

Wada. Cena. Wersja która jeździłem to ok 150k zł. A nie był to full wypas. 

 

 

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Seth napisał:

Nie bardzo rozumiem na jakiej podstawie uważasz, że phev nie będzie. Chodzi o strefy tylko dla bezemisyjnych? No to phev nie jest zawsze bezemisyjny i spełnia dokładnie te same normy co spalinówki. Liczenie na to, że phev będzie w wyjątkach jest niepoważne, bo nikt nie będzie sprawdzał każdego samochodu, czy aby na pewno w ramach strefy nie włącza mu się spalinowiec. Dodając do tego próg cenowy oraz nierealny czas produkcji to nic się tu w zasadzie nie spina.

We Francji się da w PL nie ma szans. Tam jest lampka która swieci i sprawdzają jak jedziesz po bus pasie. Wiec jak się chce to

mozna. U nas zakładam ze będą traktowane jak spalinowki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się zrobić w kilka lat tyle stacji do ladowania w naszym kraju, zresztą sieć tego nie udźwignie. Wszyscy już przebąkują że plug-iny będą uprzywilejowane w stosunku do spalinówek i bedą mogły warunkowo wjeżdzać i parkować w centrach duzych miast. Założenie jest takie że każdy ma w domku ładowarkę która w kilka h jest w stanie naladować auto na te 25-40km, najlepiej z własnych paneli na dachu.

Chalek dzieki za opinie o xceed. Właśnie czegoś podobnego szukam. Jednak wydaje mi się on dużo mniej pojemny od Sportage ale nie miałem jednego obok drugiego. Szczerze to dałbym za niego 120k ale 140 czy 150k bo już boli trochę portfel. To tyko Kia.

Edytowane przez Truecolor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Truecolor napisał:

Nie da się zrobić w kilka lat tyle stacji do ladowania w naszym kraju, zresztą sieć tego nie udźwignie. Wszyscy już przebąkują że plug-iny będą uprzywilejowane w stosunku do spalinówek i bedą mogły warunkowo wjeżdzać i parkować w centrach duzych miast. Założenie jest takie że każdy ma w domku ładowarkę która w kilka h jest w stanie naladować auto na te 25-40km, najlepiej z własnych paneli na dachu.

Chalek dzieki za opinie o xceed. Właśnie czegoś podobnego szukam. Jednak wydaje mi się on dużo mniej pojemny od Sportage ale nie miałem jednego obok drugiego. Szczerze to dałbym za niego 120k ale 140 czy 150k bo już boli trochę portfel. To tyko Kia.

Musisz w takim razie pojeździć po salonach i zobaczysz co boli. Ja ostatnio widziałem jakiegoś T-Roc'a za 240 kPLN :facepalm: No złotych klamek to on nie miał. Teraz klasa C jest w  takiej cenie jak kiedyś zaczynała się klasa premium. Polecam weryfikację cen w głowie najpierw :oki: 

Edytowane przez lucash
  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, lucash napisał:

Musisz w takim razie pojeździć po salonach i zobaczysz co boli. Ja ostatnio widziałem jakiegoś T-Roc'a za 240 kPLN :facepalm: No złotych klamek to on nie miał. Teraz klasa C jest w  takiej cenie jak kiedyś zaczynała się klasa premium. Polecam weryfikację cen w głowie najpierw :oki: 

To chyba R musiałbyc ciekawy przypadek obecnej mody duzo gorszy od hb a droższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Truecolor napisał:

Nie da się zrobić w kilka lat tyle stacji do ladowania w naszym kraju, zresztą sieć tego nie udźwignie. Wszyscy już przebąkują że plug-iny będą uprzywilejowane w stosunku do spalinówek i bedą mogły warunkowo wjeżdzać i parkować w centrach duzych miast. Założenie jest takie że każdy ma w domku ładowarkę która w kilka h jest w stanie naladować auto na te 25-40km, najlepiej z własnych paneli na dachu.

Chalek dzieki za opinie o xceed. Właśnie czegoś podobnego szukam. Jednak wydaje mi się on dużo mniej pojemny od Sportage ale nie miałem jednego obok drugiego. Szczerze to dałbym za niego 120k ale 140 czy 150k bo już boli trochę portfel. To tyko Kia.

Jest jeszcze Niro, choć wchodzi nowy model. Rodzice rok temu za 140k kupili max wersję. Miejsca w środku jest podobnie jak w Ceedzie, mimo że nie wygląda na to z zewn. Średnie spalanie od zakupu oscyluje w ok 1.5l, ale jeżdżą głównie po mieście na prądzie. Słabo to przyspiesza w trybie EV, ale na turlanie się po mieście może być. Przesiedli się ze Sportage, gdzie 2.0 paliło w takich warunkach ponad 11l ;).

To jakie będą regulacje w miastach nikt nie wie i trochę to wróżenie z fusów, jeszcze kilka miesięcy temu kotły gazowe były eko i super a już nie są ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Truecolor napisał:

Nie da się zrobić w kilka lat tyle stacji do ladowania w naszym kraju, zresztą sieć tego nie udźwignie.

 

Sieć, to nie radzi sobie z fotowoltaiką, co dopiero jak ludzie zaczną masowo ładować samochody. W dzień 5kW w jedną stronę, a nocą 4 czy 8 w drugą. Obecnie, różnica pomiędzy dniem a nocą to 20V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sherif napisał:

Jest jeszcze Niro, choć wchodzi nowy model. Rodzice rok temu za 140k kupili max wersję. Miejsca w środku jest podobnie jak w Ceedzie, mimo że nie wygląda na to z zewn. Średnie spalanie od zakupu oscyluje w ok 1.5l, ale jeżdżą głównie po mieście na prądzie. Słabo to przyspiesza w trybie EV, ale na turlanie się po mieście może być. Przesiedli się ze Sportage, gdzie 2.0 paliło w takich warunkach ponad 11l ;).

To jakie będą regulacje w miastach nikt nie wie i trochę to wróżenie z fusów, jeszcze kilka miesięcy temu kotły gazowe były eko i super a już nie są ;).

Niro moim zdaniem jest jednak większa w środku od Ceed'a. Sprawdzałem i przestrzeń na tylnej kanapie jest odczuwalnie większa. Moim zdaniem fajne autko. Tylko nie wiem czy do Plug-in jest dwusprzęgłówka czy jakaś inna. Ja jednak wolę rozwiązanie Toyoty bo jeszcze nikt nie narzekał na sypiące się ich skrzynie czego nie można powiedzieć o Kijance. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Majkiel napisał:

 

Sieć, to nie radzi sobie z fotowoltaiką, co dopiero jak ludzie zaczną masowo ładować samochody. W dzień 5kW w jedną stronę, a nocą 4 czy 8 w drugą. Obecnie, różnica pomiędzy dniem a nocą to 20V.

Czasem sobie radzi, czasem nie. Od dawna o tym się mówi a nic nie robi.

Ci co mają panele to ładują przeważnie w dzień i to tak, żeby nie przekroczyć mocy produkowanej. Do plugina wystarczy te3-4h i 2.3kWh. Ci ładują w nocy to też zwykle używają std ładowarek z auta, czyli ciągną tyle co czajnik elektryczny w bloku ;).

 

4 godziny temu, lucash napisał:

Niro moim zdaniem jest jednak większa w środku od Ceed'a. Sprawdzałem i przestrzeń na tylnej kanapie jest odczuwalnie większa. Moim zdaniem fajne autko. Tylko nie wiem czy do Plug-in jest dwusprzęgłówka czy jakaś inna. Ja jednak wolę rozwiązanie Toyoty bo jeszcze nikt nie narzekał na sypiące się ich skrzynie czego nie można powiedzieć o Kijance. 

Może deko większe wnętrze i mniejszy bagażnik tak czy inaczej jest porównywalne. Nam osobiście bardziej podpasywało wnętrze Niro (bez wystającego tableta).

Tak, tam jest wolnossące 1.6i ale skrzynia dwusprzęgłowa (zupełnie odwrotnie jak np w Sorento). Dla mnie osobiście CVT jest nie do zaakceptowanie w mocniejszym aucie, dlatego dość szybko wyszedłem z Lexusa ;).

2 godziny temu, Seth napisał:

Co konkretnie jest nie tak ze współczesnymi kijankami, co nie występuje w innych samochodach?

Brzydki znaczek :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, sherif napisał:

Dla mnie osobiście CVT jest nie do zaakceptowanie w mocniejszym aucie, dlatego dość szybko wyszedłem z Lexusa ;).

Kurcze, wczoraj objeżdżałem ES i po 800 km nie zauważyłem że tam jest CVT ;) Dziś dopiero sprawdziłem i się zdziwiłem. Fajnie to pracuje ale w sumie to mam słabe porównaniu bo jedynie do Forestera obecnie. Ryk silnika więc jest nieporównywalnie mniejszy w LEX'ie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, lucash napisał:

Kurcze, wczoraj objeżdżałem ES i po 800 km nie zauważyłem że tam jest CVT ;) Dziś dopiero sprawdziłem i się zdziwiłem. Fajnie to pracuje ale w sumie to mam słabe porównaniu bo jedynie do Forestera obecnie. Ryk silnika więc jest nieporównywalnie mniejszy w LEX'ie. 

Widocznie jesteś w tej grupie klientów, którym to nie przeszkadza ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze Niro, choć wchodzi nowy model. Rodzice rok temu za 140k kupili max wersję. Miejsca w środku jest podobnie jak w Ceedzie, mimo że nie wygląda na to z zewn. Średnie spalanie od zakupu oscyluje w ok 1.5l, ale jeżdżą głównie po mieście na prądzie. Słabo to przyspiesza w trybie EV, ale na turlanie się po mieście może być. Przesiedli się ze Sportage, gdzie 2.0 paliło w takich warunkach ponad 11l .
To jakie będą regulacje w miastach nikt nie wie i trochę to wróżenie z fusów, jeszcze kilka miesięcy temu kotły gazowe były eko i super a już nie są .
Kia Hyundai ma podstawową wadę jeśli chodzi o ogrzewanie w trybie EV po prostu go nie ma. Jakiekolwiek wymuszenie ogrzewania oznacza od razu start ICE
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, sherif napisał:

Widocznie jesteś w tej grupie klientów, którym to nie przeszkadza ;).

Może bardziej kwestia z czego na co się przesiada człowiek. Po Powershift jednak czuć/słychać różnicę ale magia Subaru zrobiła swoje. Teraz pozostaje mi jechać spokojnie lub pogłosić radio podczas dynamicznego przyspeiszania ale przy 150 KM to i tak nie ma sensu bo większość turbawek na ulicy mnie objedzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ppmarian napisał:
19 godzin temu, sherif napisał:
Widocznie jesteś w tej grupie klientów, którym to nie przeszkadza emoji6.png.

Ale Jedziles nowym eCVT ? To naprawdę dobrze działa!

Jeździłem nowym i starszymi Toyotami.

9 godzin temu, lucash napisał:

Może bardziej kwestia z czego na co się przesiada człowiek. Po Powershift jednak czuć/słychać różnicę ale magia Subaru zrobiła swoje. Teraz pozostaje mi jechać spokojnie lub pogłosić radio podczas dynamicznego przyspeiszania ale przy 150 KM to i tak nie ma sensu bo większość turbawek na ulicy mnie objedzie. 

Być może, sam dealer w Lexusie powiedział mi o dwóch grupach klientów. Jednej to zupełnie nie przeszkadza czy wręcz nie interesuje co tam pracuje. Ci drudzy są na nie i nie jestem pierwszym klientem który byłby zainteresowany gdyby nie ta skrzynia. Rozmawialiśmy m.in o nowym Nx który miał wchodzić do salonów, miał mieć ulepszoną tą skrzynię, ale nie jeździłem wtedy jeszcze nie był dostępny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ppmarian napisał:
W dniu 14.06.2022 o 11:41, sherif napisał:
Jest jeszcze Niro, choć wchodzi nowy model. Rodzice rok temu za 140k kupili max wersję. Miejsca w środku jest podobnie jak w Ceedzie, mimo że nie wygląda na to z zewn. Średnie spalanie od zakupu oscyluje w ok 1.5l, ale jeżdżą głównie po mieście na prądzie. Słabo to przyspiesza w trybie EV, ale na turlanie się po mieście może być. Przesiedli się ze Sportage, gdzie 2.0 paliło w takich warunkach ponad 11l emoji6.png.
To jakie będą regulacje w miastach nikt nie wie i trochę to wróżenie z fusów, jeszcze kilka miesięcy temu kotły gazowe były eko i super a już nie są emoji6.png.

Kia Hyundai ma podstawową wadę jeśli chodzi o ogrzewanie w trybie EV po prostu go nie ma. Jakiekolwiek wymuszenie ogrzewania oznacza od razu start ICE

Wrzucałem kiedyś fotki, tam jest jakoś namodzone z ogrzewaniem, bo i alternator jest pod obieg podpięty. Oczywiście dla niektórych może to być wada. U nas praktycznie nie jest to jakieś istotne. Auto stoi w ogrzewanym garażu i tak jest używane na krótkich odcinkach, prędzej więc siedzenia się nagrzeją niż wnętrze zdąży się ochłodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.