Skocz do zawartości

Samochody spalinowe… Czy ktos z Was jeszcze je kupuje?


Michal_O

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, delco napisał:

Masz w tym troche racji, ale też te spalanie IMO nie do końca jest miarodajne to cały rok nie jeździmy w temp 27 stopni... pewnie przy 10C pali troszke wiecej. 

Zaraz diesele i spalinowki znikna z centrum miast juz 2026 beda zakzay. Jezeli nie to bedziemy w wielkim kryzysie pozbawieni kasy z EU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, lucash napisał:

Od czapy takie porównanie.

Faktycznie od czapy rotfl:panic: porównaklem tego samego producenta, ten sam segment, taka sama pojemność i zblizona moc na tej samej trasie (jechalismy na dwa samochody)  Faktycznie od czapy :ee:

7 minut temu, lucash napisał:

A żeby zapierniczać cały czas 170 km/h? Nie da się bo musisz co chwila hamować i przyspieszać co powoduje wzrost spalania. 

alez ja pisałem o jeździe kodeksowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, delco napisał:

Faktycznie od czapy rotfl:panic: porównaklem tego samego producenta, ten sam segment, taka sama pojemność i zblizona moc na tej samej trasie (jechalismy na dwa samochody)  Faktycznie od czapy :ee:

 

No niezauważyłem takich samych aut:

A w moim volvo v70 przy 130 na tempomacie śroednia  wychodzi 5,3 litra... Natomiat Volvo So0  z 2 litrowym benzynowym  silnikiem przy takiej samej jezdzie bierze 9 litró na 100...

Poza tym jakieś słabe to Volvo noPb skoro moje 940 2.3 pali 8.6 przy 120 a opór Cx nieporównywalny. Musiał jakiś być popsuty ten Twój ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, ppmarian napisał:

Zasieg...
Jakby zbiornik był 60-70l to byłoby idealnie.

W innym modelu użytkowania krótsze jednorazowe przejazdy czy też oszczędniejsza (wolniejsza jazda) - super sprawa.

Jedynie chyba tylko MB ma phev z "normalnym bakiem" ale cena powala :(

PS. Obsługę przez aplikację (zdalna grzanie chłodzenie itp) Mam w dieslu teraz....

 

A czy w Mitsubishi Outlander PHEV ogrzewanie jest realizowane za pomocą elektrycznej grzałki czy system jak trzeba dogrzać kabinę załącza ICE? Teraz mamy w domu Priusa i na krótkich trasach do pracy i z powrotem jesień/zima największe zużycie paliwa jest generowane właśnie przez system ogrzewania. Tak kombinuje od jakiegoś już czasu żeby ogarnąć jakaś hybrydę PHEV i z tego co widziałem to większość ma właśnie ogrzewanie kabinowe z pomocą ICE a to mi kompletnie nie pasuje bo żadna oszczędność jak silnik spalinowy pracuje żeby dogrzać kabinę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, lucash napisał:

No niezauważyłem takich samych aut:

 

Ok faktycznie literówka miało być S80

 i dla mnie dalej Volvo V70 i S80 to jest ten sam producent, ten sam segment taka sama pojemność ( w tym konkretnym przypadku)  zblizona moc. Nie wiem gdzie wyczytałeś ze to był ten sam model:ee:

15 minut temu, lucash napisał:

Poza tym jakieś słabe to Volvo noPb skoro moje 940 2.3 pali 8.6 przy 120 a opór Cx nieporównywalny.

Trolujesz!  bo pisałem o 9 litrach na 100 km przy  jeżdzie 130 km/h...  

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
A czy w Mitsubishi Outlander PHEV ogrzewanie jest realizowane za pomocą elektrycznej grzałki czy system jak trzeba dogrzać kabinę załącza ICE? Teraz mamy w domu Priusa i na krótkich trasach do pracy i z powrotem jesień/zima największe zużycie paliwa jest generowane właśnie przez system ogrzewania. Tak kombinuje od jakiegoś już czasu żeby ogarnąć jakaś hybrydę PHEV i z tego co widziałem to większość ma właśnie ogrzewanie kabinowe z pomocą ICE a to mi kompletnie nie pasuje bo żadna oszczędność jak silnik spalinowy pracuje żeby dogrzać kabinę...
Jest grzałka el. Ale trzeba uważać z ustawianymi wartościami. Jak da się grzanie "na max" to odpali ICE.

Korzystając w trybie auto i nie w skrajnie minusowych temp ICE się nie włącza.
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, ppmarian napisał:

Jest grzałka el. Ale trzeba uważać z ustawianymi wartościami. Jak da się grzanie "na max" to odpali ICE.

Korzystając w trybie auto i nie w skrajnie minusowych temp ICE się nie włącza.

A można ustawić ogrzewanie wnętrza podczas ładowania? Tak aby mieć podłączone auto do gniazdka przed domem i powiedzmy na 20 minut przed planowanym wyjazdem do pracy grzałka się załączyła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, delco napisał:

Wydaje mi sie ze kiedys była informacja ze te testy robią przy wyłaczonej klimie. Poza tym w jednym z testów jest zimny start...

Ja pisałem o rzeczywistości a nie testach :phi: W ramach testów można udowodnić w zasadzie prawie każdą tezę. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Mike_wwl napisał:

Ja pisałem o rzeczywistości a nie testach :phi: W ramach testów można udowodnić w zasadzie prawie każdą tezę. 

Alez ja przede wszytkim tez pisze o rzeczywistosci - jazda do wloch na dwa samochody V70 i S80 łacznie dobrze  ponad 3000 km w odległości rozmowy przez CB Ta sama marka , ten sam segment, ta sama pojemność, zblizona moc... - spalanie 5,3 kontra 9* litrów na 100 - ale to tylko tez jako przeciwwstawienie do twierdzenia że 15 tys zł dopłaty do diesla zwraca sie bardzo długo... A skode przywołałem tylko dla zanegowania tezy że trudno jest znaleźć samochód benzynowy spalajacy 10 l/100 km

*dokładnie chyba było 9,1 ale juz nie bądżmy drobiazgowi ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alez ja przede wszytkim tez pisze o rzeczywistosci - jazda do wloch na dwa samochody V70 i S80 łacznie dobrze  ponad 3000 km w odległości rozmowy przez CB Ta sama marka , ten sam segment, ta sama pojemność, zblizona moc... - spalanie 5,3 kontra 9* litrów na 100 - ale to tylko tez jako przeciwwstawienie do twierdzenia że 15 tys zł dopłaty do diesla zwraca sie bardzo długo... A skode przywołałem tylko dla zanegowania tezy że trudno jest znaleźć samochód benzynowy spalajacy 10 l/100 km
*dokładnie chyba było 9,1 ale juz nie bądżmy drobiazgowi  
To dziwne, bo mi S80 na trasie 850 km, Polska-Słowenia, czyli dane autostrady, spaliło właśnie 6 l/100 km
Silnik 2.4 w gnojówce.


Wysłane z mojego xyz76543 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, delco napisał:

Alez ja przede wszytkim tez pisze o rzeczywistosci - jazda do wloch na dwa samochody V70 i S80 łacznie dobrze  ponad 3000 km w odległości rozmowy przez CB Ta sama marka , ten sam segment, ta sama pojemność, zblizona moc... - spalanie 5,3 kontra 9* litrów na 100 

Nie wiem jaki styl jazdy preferujecie, ale lata temu (jak nie było jeszcze ekspresówki) znajomi takimi samymi corollami jadąc jeden za drugim na trasie W-wa Trójmiasto mieli ponad litr różnicy w spalaniu. Także ten... 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Mike_wwl napisał:

Nie wiem jaki styl jazdy preferujecie, ale lata temu (jak nie było jeszcze ekspresówki) znajomi takimi samymi corollami jadąc jeden za drugim na trasie W-wa Trójmiasto mieli ponad litr różnicy w spalaniu. Także ten... 

Autostrada tempomat, i automat ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, delco said:

Autostrada tempomat, i automat ;) 

 

A to Volvo noPB to z ktorego roku?

Bo jak starszy silnik na wtrysku posrednim, to nic dziwnego ze spalil 9l w takiej duzej budzie.

Takie licytacje nie maja sensu. Obecnie diesli coraz mniej w ofercie, a roznice przy wspolczesnych silnikach rzadko kiedy przekraczaja 1-2l przy normalnej jezdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

A to Volvo noPB to z ktorego roku?

Chyba 2014 - ale zastrzeliłes mnie pytaniem

 

Teraz, Maciej__ napisał:

o nic dziwnego ze spalil 9l w takiej duzej budzie.

V 70 jakoś IMO niespecjalnie jest mnniejsze

Teraz, Maciej__ napisał:

Takie licytacje nie maja sensu.

Alez oczywiscie - ja tylko odpowiedziałem ze przy róznicy w spalaniu powiedzmy 3 lity 15 tys doplaty do diesla zwraca sie w miere szybko - i od tego swie zaczeło

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

Obecnie diesli coraz mniej w ofercie, a roznice przy wspolczesnych silnikach rzadko kiedy przekraczaja 1-2l przy normalnej jezdzie.

W teorii faltycznie róznice sa niewielkie... ale ja pisze nie o teorii tylko o tym co jest weryfikowalne " na twardo" czyli rachunkach za paliwo ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Rado_ napisał:

Jedziesz np do Włoch 1500 km i wez tu tankuj benzynę do duzego suva...to musi boleć. ☹️

Wybór SUVa jako pojazdu do śmigania po autostradach to pomyłka u podstaw.

Przy dużych prędkościach kluczowym elementem wpływającym na zużycie paliwa jest aerodynamika nadwozia.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Rado_ said:

Jedziesz np do Włoch 1500 km i wez tu tankuj benzynę do duzego suva...to musi boleć. ☹️

 

Jak kogos stac na auto za 300-400kPLN to pare stow extra za urlop roznicy nie zrobi ;) Ale fakt, ze w takich autach diesel jeszcze ma caly czas najwiecej sensu :ok:

Edytowane przez Maciej__
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Jak kogos stac na auto za 300-400kPLN to pare stow extra za urlop roznicy nie zrobi ;) Ale fakt, ze w takich autach diesel jeszcze ma caly czas najwiecej sensu :ok:

Roznie to jest..Mamy suva służbowego, a na urlopie tankujemy za swoje, a swoje to czlowiek liczy. W tym roku trzeba zmienić, moze na GLE, ale juz sie zastanawiam, ze to przeciez pewnie wiecej pali, wiec może GLC bedzie ok😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni temu zrobiłem trasę Toruń radomsko Toruń, tempomat 140, w dużych opadach deszczu itp.
Volvo xc60 b4 mild hybrid benzyna - spalanie w jedną 7,9 spowrotem 7,7.
Wiem że przy 160 trzeba dodać 1 litr, bo też już tam jeździłem, ale realnie przy dosyć duzym ruchu 140 jest całkiem kulturalnie

Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, donpedro napisał:

Wybór SUVa jako pojazdu do śmigania po autostradach to pomyłka u podstaw.

Przy dużych prędkościach kluczowym elementem wpływającym na zużycie paliwa jest aerodynamika nadwozia.

nie tylko spalanie , ale i wiatry boczne 

 

Vitara 1,4T MH Gdynia - Zakopane ( kilkakrotnie ) zawsze wychodzi z całej trasy powtarzalne 6,5l/100km . Autostrada tempomat na 135-140 - spalanie 7,5-7,8 , poza autostradą 4,7-5,5/100km .Ogólnie nie jest źle , ale np Octavia 2 1,6TDI spala przy wyższych prędkościach ( 140km/h ) ok 1-1,5l mniej , poza miastem już nie ma takiej różnicy , do 100km/h może 0,5-0,7l różnicy - Octavia zawsze poniżej 5l 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, delco napisał:

A w moim volvo v70 przy 130 na tempomacie śroednia  wychodzi 5,3 litra... Natomiat Volvo So0  z 2 litrowym benzynowym  silnikiem przy takiej samej jezdzie bierze 9 litró na 100...

Ale cieszę się Twoim szczesciem - choc przykład byłby pełniejszy przy podaniu spalania auta tej samej marki z silnikiem diesla. 

Ja Ci mogę podać podobne porównanie w drugą stronę ;).

Też ta sama marka, podobna wielkosc i moc, ten sam kierowca, itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, goden napisał:

Kilka dni temu zrobiłem trasę Toruń radomsko Toruń, tempomat 140, w dużych opadach deszczu itp.
Volvo xc60 b4 mild hybrid benzyna - spalanie w jedną 7,9 spowrotem 7,7.
Wiem że przy 160 trzeba dodać 1 litr, bo też już tam jeździłem, ale realnie przy dosyć duzym ruchu 140 jest całkiem kulturalnie emoji106.png

Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka
 

Podobnie jak u mnie. Diesel w moim wykonaniu palił mniej jedynie w mieście jak stałem w korkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, sherif napisał:

Ja Ci mogę podać podobne porównanie w drugą stronę ;).

Też ta sama marka, podobna wielkosc i moc, ten sam kierowca, itd.

Dobrze Cie zrozumiałem ? masz parę w której benzynowy silnik pali na trasie 5,3 a diesel 9? Ok dawaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, hefi napisał:

Nie wiem, pomyliłem się myśląc o dizlu.
Poza tym czy spali 8 czy 12 to co to za różnica przy takim aucie.
Q7 pb średnie ma 10/100
Dizel 7. To nie aż taki dramat

4 litry na 100 orzy trasie 1500 w jedna stronę to daje teraz przynajmniej 900 zl. Odobiscie wolałbym to ja przepić niz auto.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, delco napisał:

Alez ja przede wszytkim tez pisze o rzeczywistosci - jazda do wloch na dwa samochody V70 i S80 łacznie dobrze  ponad 3000 km w odległości rozmowy przez CB Ta sama marka , ten sam segment, ta sama pojemność, zblizona moc... - spalanie 5,3 kontra 9* litrów na 100 - ale to tylko tez jako przeciwwstawienie do twierdzenia że 15 tys zł dopłaty do diesla zwraca sie bardzo długo... A skode przywołałem tylko dla zanegowania tezy że trudno jest znaleźć samochód benzynowy spalajacy 10 l/100 km

*dokładnie chyba było 9,1 ale juz nie bądżmy drobiazgowi ;) 

Jednak rozni kierowcy. Podam Ci przyklad auta 380KM. Lodz Wawa potrafi spalic 8l i wcale nie jestem zawalidroga a i 14l tez wciagnie roznica w czasie dojazdu 10 minut. 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Rado_ napisał:

4 litry na 100 orzy trasie 1500 w jedna stronę to daje teraz przynajmniej 900 zl. Odobiscie wolałbym to ja przepić niz auto.

Idąc tym tokiem myślenia to lepiej i szybciej tanimi liniami. Można pojechać samochodem klasy B jak sardynka w puszce. Tylko nie po to daje się pół bańki za auto żeby liczyć się z każdym, spalonym litrem paliwa. Przecież nie o to chodzi.

Poza tym spalanie 4 przy 140 to ma niewiele dużych, wygodnych aut. Nawet diesli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, marcindzieg napisał:

Idąc tym tokiem myślenia to lepiej i szybciej tanimi liniami. Można pojechać samochodem klasy B jak sardynka w puszce. Tylko nie po to daje się pół bańki za auto żeby liczyć się z każdym, spalonym litrem paliwa. Przecież nie o to chodzi.

Poza tym spalanie 4 przy 140 to ma niewiele dużych, wygodnych aut. Nawet diesli.

Generalnie tak ale przez mode ludzie kupuja SUV i przepalaja niepotrzebnie kase na paliwo. Takie BMW 5 kombi o niebo lepiej nadaje sie na trasy od X5. Jednak wiekszosc ludzi jest otluszczonych i nieruchawych wiec latwiej na codzien uzytkuje sie X5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wujek napisał:

ednak rozni kierowcy.

W teorii tak. w praktyce kierowców było 3 na dwa samochody i rotowaliśmy sie... 90% przejazdu  niezbyt zatłoczonymi autostradami na tempomacie - ok zaraz będzie że tempomaty moga byc róznie skonfigurowane - tylko nie do końca wiem do czego zmierzasz? - czy do tego że róznica w spalaniu jest za duża czy ze róznica jest za ma mała...

3 minuty temu, wujek napisał:

Lodz Wawa potrafi spalic 8l i wcale nie jestem zawalidroga a i 14l tez wciagnie roznica w czasie dojazdu 10 minut. 

Tutaj róznica dojazdu  nie przekraczała 10 sekund - jachalismy w kontakcie wzrokowym na tempomacie (nie adapracyjnym - bo to mogloby sie przekładać na róznice w spalaniu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wujek napisał:

Generalnie tak ale przez mode ludzie kupuja SUV i przepalaja niepotrzebnie kase na paliwo. Takie BMW 5 kombi o niebo lepiej nadaje sie na trasy od X5. Jednak wiekszosc ludzi jest otluszczonych i nieruchawych wiec latwiej na codzien uzytkuje sie X5.

Pytanie ile na tych trasach spędza. Jak więszość tras to oczywiście że 5 w dieslu jest lepsze. Ale jak pół na pół to można się zastanawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, marcindzieg napisał:

Tylko nie po to daje się pół bańki za auto żeby liczyć się z każdym, spalonym litrem paliwa. Przecież nie o to chodzi.

Zasadniczo zgadzam sie !!!,  z drobnym szczegółem ze nie trzeba mieć auta za pół bańki żeby paliło 10-12 litrów na 100 km

Laguna III paliła mi przy licznikowych 160 km/h ok 12 litrów benzyny a V70 w tych samych warunkach ok 8 litrów ON - cena labuny jako newj wynosiła 70 kzł a przy odsprzedaży po 8 latach 30 kzł ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, delco napisał:

W teorii tak. w praktyce kierowców było 3 na dwa samochody i rotowaliśmy sie... 90% przejazdu  niezbyt zatłoczonymi autostradami na tempomacie - ok zaraz będzie że tempomaty moga byc róznie skonfigurowane - tylko nie do końca wiem do czego zmierzasz? - czy do tego że róznica w spalaniu jest za duża czy ze róznica jest za ma mała...

Tutaj róznica dojazdu  nie przekraczała 10 sekund - jachalismy w kontakcie wzrokowym na tempomacie (nie adapracyjnym - bo to mogloby sie przekładać na róznice w spalaniu)

Zmierzam do tego ze roznice w spalaniu moga byc :phi: W PL na autostradzie zeby jechac 170km/h na tempomacie to trzeba jezdzic o mocno dziwnych porach. Inaczej to jest jazda szarpana. Jak tempomat jest w trybie komfort to szybki i wsciekly prawym pasem bedzie wyprzedzal zwlaszcza w Audi. Dlatego tez lepiej wsiasc w pociag czy samolot niz rozwazac, ze te 2-4 litry mniej na autostradzie maja znaczenie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, marcindzieg napisał:

Idąc tym tokiem myślenia to lepiej i szybciej tanimi liniami. Można pojechać samochodem klasy B jak sardynka w puszce. Tylko nie po to daje się pół bańki za auto żeby liczyć się z każdym, spalonym litrem paliwa. Przecież nie o to chodzi.

Poza tym spalanie 4 przy 140 to ma niewiele dużych, wygodnych aut. Nawet diesli.

Nie przeczytałeś, do czego sie odnoszę.  Jakie znaczenie ma, ile kosztuje auto? Napisalem, że mamy sluzbowego suva. Jadac na urlop tankujemy za swoje, a nie za firmowe. Wiec spalanie ma dla nas znaczenie. Dlatego wolę dizla, ktory spali mniej, niz benzynę.  A zastanawiam się, czy nawet nie lepiej zmienic na GLC niz GLE, bo GLE na 2 osoby to i tak za duze. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, delco napisał:

Zasadniczo zgadzam sie !!!,  z drobnym szczegółem ze nie trzeba mieć auta za pół bańki żeby paliło 10-12 litrów na 100 km

Pisałem o Q7

 

Teraz, delco napisał:

Laguna III paliła mi przy licznikowych 160 km/h ok 12 litrów benzyny a V70 w tych samych warunkach ok 8 litrów ON -

Przy 200 różnica będzie jeszcze większa. Tylko kupujesz auto na publiczne drogi - nie na tor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wujek napisał:

W PL na autostradzie zeby jechac 170km/h na tempomacie to trzeba jezdzic o mocno dziwnych porach.

Ok tyle że to nie ja pisałem o 170 km/H - ten "test" o któruym pisze był przy licznikowych 130 km/h pory były raczej poranno/przedpołudniowe.

 

Teraz, wujek napisał:

Dlatego tez lepiej wsiasc w pociag czy samolot niz rozwazac, ze te 2-4 litry mniej na autostradzie maja znaczenie.

Piszesz tak jakbyć nie dopuszczał ze ktos moze mieszkać w innym miejscu niz np Zurich czy Amsterdam i jechać gdzie indziej niz do Rzymy czy Paryza. - tam pociag faktycznie jest OK  ale zrób pociagiem dla 9 osób komfortowa podróż w ktrej wyjeżzdżajac z Lublina/Zamościa odwiedzisz:

1. Wiedeń

2. Wenecje (w tym 2 dni na lido di Jesolo)

3. San Marino

4. Florencję

5. Perugie

6. Bolonię

7. Triest

8. Budapeszt

9. Bardejov

 

Do tego jeszcze jezioro Garda po drodze...

Pociag i samolot mówisz? ;)  i będzie mnie to kosztowało tyle do paliwo do diesla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, marcindzieg napisał:

Przy 200 różnica będzie jeszcze większa. Tylko kupujesz auto na publiczne drogi - nie na tor.

Dlatego pisząc o parze porównywalnych aut czyli V70 i S80 pisałem o włskich autostradach i jeżdzie 130 na tempomacie - tam tóznica wynosiła blisko 4 litry co przy aktualnych cenach paliwa daje w polsce róznice powiedzmy 32 zł - co powoduje ze  dopłata 15 tys zł do diesla "zwraca się" stopsunkowo szybko

 

 

- i tylko tyle chciałem napisac  ale ciagle ze mna ktos dyskutuje próbujac zmienic warunki wyjsciowe (ok ta uwaga nie jest w jakiś szczególny sposób do Ciebie) - zreszta jakby wszyscy sie zgadali we wszystki to po co jakiekolwiek forum. 

16 minut temu, marcindzieg napisał:

Pisałem o Q7

Ok nowe Q7 pewnie tak... a jak jest 10 letnie i kosztuje (strzelam 80 tys) - to pali tyle samo czy mniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam porównanie diesla v60cc b4, z xc60 b4 benzyną.
Różnica w spalaniu to według mnie max 2 litry i to na trasie.
W mieście diesel volvo jest dosyć mocno paliwożerny.

Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Generalnie tak ale przez mode ludzie kupuja SUV i przepalaja niepotrzebnie kase na paliwo. Takie BMW 5 kombi o niebo lepiej nadaje sie na trasy od X5. Jednak wiekszosc ludzi jest otluszczonych i nieruchawych wiec latwiej na codzien uzytkuje sie X5.


Nie jestem otluszczony, nie jestem nie ruchawy. Robię rowerem na raz 150km czy 50km biegowek lub 790km skiturow


Trasa najczęściej kończy się jakaś droga gruntową, szutrami czy wąskim ostrym podjazdem

Jezdze suvem bo wpisuje się w mój aktywny model użytkowania.
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam porównanie diesla v60cc b4, z xc60 b4 benzyną.
Różnica w spalaniu to według mnie max 2 litry i to na trasie.
W mieście diesel volvo jest dosyć mocno paliwożerny.

Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka



Te 2l to przy jakim V

Bo te dwa litry to z mojego doświadczenia przy 120-140
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, delco napisał:

Dobrze Cie zrozumiałem ? masz parę w której benzynowy silnik pali na trasie 5,3 a diesel 9? Ok dawaj.

Prawie 6l i 9l. Dieslem nie udało mi zejść poniżej 7l, noPb poniżej 6l. Nie jest to jedna trasa tylko wyniki z odpowiednio 2 x 3lata / 90kkm.

Poniżej 6l może i by się udało zejśc, ale ja tak nie potrafię, poza tym zwykle jeźdzę z rodziną (albo szybko).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat skręcił w stronę spalania to ja zapytam gdzie ta rewelacja? Mam złego diesla2.7 HDI z 2007 roku .Taki wynik z Niemieckiej autostrady oraz Lublin-Londyn .Dwie osoby,dziecko i bagaż .Ope...od żony za 245 km/h też dostałem...Dodam że wtedy nie było S-ki do Warszawy i obwodnicy .020e72390a68230c2d0b6c0da5cecf91.jpg391e136bda1600362418ce00336905ce.jpg

Wysłane z mojego SM-G998B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, sherif napisał:

Prawie 6l i 9l. Dieslem nie udało mi zejść poniżej 7l, noPb poniżej 6l. Nie jest to jedna trasa tylko wyniki z odpowiednio 2 x 3lata / 90kkm.

Poniżej 6l może i by się udało zejśc, ale ja tak nie potrafię, poza tym zwykle jeźdzę z rodziną (albo szybko).

Czyli  jazdy nie odbywały sie w porównywalnych warunka przy braku róznic zewnetrznych - ok  rozumiem - dodatkow pisałem o uzytkowaniu na trasie ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, delco napisał:

Czyli  jazdy nie odbywały sie w porównywalnych warunka przy braku róznic zewnetrznych - ok  rozumiem - dodatkow pisałem o uzytkowaniu na trasie ;) 

Nie, bo nigdzie nie będziesz miał idealnie tych samych warunków ;). Też pisałem o użytkowaniu na trasie. W mieście to akurat diesel palił deko mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.