Skocz do zawartości

BMW F30 330E


Kris88

Rekomendowane odpowiedzi

33 minuty temu, hefi napisał:

Oglądałem 530e, na oglądaniu się skończyło bo tam nie ma bagażnika

glownie jezdze sam a czasem z moją wiec akurat bagaznik jest dla mnie mniej istotny,

Chciałbym aby auto dawało fun a przy tym było w miare nie drogie w utrzymaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Kris88 napisał:

hmm z tym słbo to troche mnie zaskoczyłeś, niutkow całkiem sporo + łatwo zrobić czipa na ~350KM co powinno dać okolice 5s do 100

Chip w BMW to od razu wiedza online :hehe: To nie tak latwo bo jak bateria pusta to tej mocy nie ma masz 184KM plus lekkiego kopa od eleltryka. Do setki to idzie jako tako ale pozniej zdycha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, wujek napisał:

Chip w BMW to od razu wiedza online :hehe: To nie tak latwo bo jak bateria pusta to tej mocy nie ma masz 184KM plus lekkiego kopa od eleltryka. Do setki to idzie jako tako ale pozniej zdycha.

no widzisz wlasnei chciałem podyskutować :)

 

Pusta bateria myślałem że nie jest nigdy bo poniżej 5-8% silnik zaczyna wiecej palic i ja podładowywać,

Tras robie mało - glownie miasto + jakies tam weekendy nie zalezy mi na wysokich predkosciach a ravzej zwawej dynamice do max tych 140km/h

Ciekaw jestem ile to kosztuje w serwisowaniu i ile pali bez doładowania z gniazdka ( nie mam pod blokiem takiej możliwosci ale ładowarka płatna jest na siłowni gdzie bywam te 3 razy w tyg )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Kris88 napisał:

no widzisz wlasnei chciałem podyskutować :)

 

Pusta bateria myślałem że nie jest nigdy bo poniżej 5-8% silnik zaczyna wiecej palic i ja podładowywać,

Tras robie mało - glownie miasto + jakies tam weekendy nie zalezy mi na wysokich predkosciach a ravzej zwawej dynamice do max tych 140km/h

Ciekaw jestem ile to kosztuje w serwisowaniu i ile pali bez doładowania z gniazdka ( nie mam pod blokiem takiej możliwosci ale ładowarka płatna jest na siłowni gdzie bywam te 3 razy w tyg )

Jak jest 100% baterii to idzie ladnie ale co to znaczy ladnie? 2.0 184KM nie ma prawa byc szybkie jak dostanie kopa z baterii to lepiej. Jak pusta no dobra nie calkiem pusta jak w hybrydzie Toyoty to nie ma katalogowych osiagow i tego nie przeskoczysz.

 

Poza tym tam mi sprzedawca tlumaczyl, ze jest jakis algorytm co ma oszczedzac baterie. Wiec niby jest boost ale nie zawsze taki sam.

 

Jak zjedziesz do zera to jakas Skoda Cie wciagnie no ale to w miescie trzeba jezdzic jak malpa kto tak jezdzi?

 

Na trasy to sie nie nadaje do miasta moze bym przezyl choc wolalbym 340i tylko cenowo to kosmos.

Edytowane przez wujek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wujek napisał:

Jak jest 100% baterii to idzie ladnie ale co to znaczy ladnie? 2.0 184KM nie ma prawa byc szybkie jak dostanie kopa z baterii to lepiej. Jak pusta no dobra nie calkiem pusta jak w hybrydzie Toyoty to nie ma katalogowych osiagow i tego nie przeskoczysz.

 

Poza tym tam mi sprzedawca tlumaczyl, ze jest jakis algorytm co ma oszczedzac baterie. Wiec niby jest boost ale nie zawsze taki sam.

 

Jak zjedziesz do zera to jakas Skoda Cie wciagnie no ale to w miescie trzeba jezdzic jak malpa kto tak jezdzi?

 

Na trasy to sie nie nadaje do miasta moze bym przezyl choc wolalbym 340i tylko cenowo to kosmos.

na trasy hybryda to chyba ogolnie slaby pomysl, u mnie wlasnie trasa jest sporadycznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy później...

miałem taki samochód przez 5 lat. największym minusem z mojej perspektywy to było nadwozie sedan. bagaznik dośc płytki i zmniejszony przez baterie więc żeby sie zapakować na urlop trzeba było pakować wszystko w nieduże torby i zabawa w tetrisa.

W mieście super, bo realnie nawet w korkach dało sie zrobić ~ 22km w ciepłych warunkach. W zimie zasięg z baterii spadał bardzo zauważalnie

prowadzenie świetne bo przez baterie w bagażniku zrobił sie rozkład mas 51/49 czy jakoś tak.

generlanie w domu wszyscy bardzo lubili ten samochód

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.06.2022 o 17:09, Kris88 napisał(a):

na trasy hybryda to chyba ogolnie slaby pomysl,

 

Na chłopski rozum to tak wygląda.

Bateria pusta, a spaliniak musi targać dodatkową masę.

 

W praktyce wygląda inaczej i jestem miło zaskoczony.

Bateria nigdy nie jest pusta, bo byle dohamowanie czy górka i coś tam jest. Czasem silnik doładuje jak akurat wykorzystałeś baterię do wyprzedzania.

I właśnie wszelkie dohamowania i górki sprawiają, że energię odzyskujesz, która by poszła w ciepło hamulców.

 

Wygląda to tak, że taki Golf GTE o mocy deklarowanej 245KM, pali w trasie niewiele więcej (10%?) od 1.0TSI, a ma osiągi niewiele gorsze od GTI 2.0TSI.

 

 

Nie wiem czy tak jest w BMW, ale nie zakładam że w BMW zatrudnili debili zamiast inżynierów ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, mrBEAN napisał(a):

 

w sumie to nie wiem czy wiecie ale odkopaliście wątek z zeszłego roku.... ale macie wyczucie bo akurat jestem posiadaczem auta około tygodnia ;D.

 

Test tyczy nowszej generacji widziałem go już dawno i w sumie sie nie zgadzam.

Autor mowi ze jak da mocniej w palnik to benzyna sie budzi na wysokich obrotach. - może i tak ale ja nigdy nie deptałem żadnego zimnego auta i tu po prostu robię tak samo. czasem faktycznie zimny silnik mi sie budzi ale to są okolice 1,8k obrotow.

 

2ga sprawa strasznie narzeka na mały bak:

1 Hybryda to nie auto na trasy.

2 Ja autem max jeżdżę nad morze ~600km i nie wyobrażam sobie zrobić takiej trasy na raz bez siku czy rozprostowania kości wiec taki zasięg mi w zupełności wystarcza

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kris88 napisał(a):

1 Hybryda to nie auto na trasy.

2 Ja autem max jeżdżę nad morze ~600km i nie wyobrażam sobie zrobić takiej trasy na raz bez siku czy rozprostowania kości wiec taki zasięg mi w zupełności wystarcza


1. Hybryda jak najbardziej na trasy, tylko do plug-inów zazwyczaj jakieś micro zbiorniczki wkładają.

 

2. to już jesteś gotów na zakup 100% elektryka 😁

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, mrBEAN napisał(a):


1. Hybryda jak najbardziej na trasy, tylko do plug-inów zazwyczaj jakieś micro zbiorniczki wkładają.

 

2. to już jesteś gotów na zakup 100% elektryka 😁

 

 

1

czy ja wiem

2

jasne że jestem ale kasy brak, nic powyżej 7s do 100 mnie nie interesuje

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, mrBEAN napisał(a):


1. Hybryda jak najbardziej na trasy, tylko do plug-inów zazwyczaj jakieś micro zbiorniczki wkładają.

 

2. to już jesteś gotów na zakup 100% elektryka 😁

 

 

w poprzedniej generacji czyli F30 był zbiornik 40 l co przy spalaniu autostradowym pozwalało przejechać do 500km. w zasadzie i tak co 3h warto sie zatrzymac na toalete i rozprostowanie kości wiec wielkość zbiornika nie jest jakimś dużym ograniczeniem

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, krzychuk napisał(a):

w poprzedniej generacji czyli F30 był zbiornik 40 l co przy spalaniu autostradowym pozwalało przejechać do 500km. w zasadzie i tak co 3h warto sie zatrzymac na toalete i rozprostowanie kości wiec wielkość zbiornika nie jest jakimś dużym ograniczeniem


Ale jesteśmy na AK, zasięg jest ważniejszy od wielkości pindola!
Tu się siada do wozu, robi min. 1000 na strzał i wysiada. Jedzenie i toaleta kolejnego dnia, chyba, że znowu jest 1000 do zrobienia ;) 
Jeśli ktoś robi postój co 2,5-3h, to jest przegrany życiowo 😁

 

A tak serio, to lepsze są „tankowania” w elektryku, bo podpinasz i zajmujesz się sobą, nie latasz wkoło dystrybutora i płacić. Ale to już dywagacje na kilka stron dyskusji ;) 

 

Wszystkie napędy są dobre* i niech każdy jeździ tym, który mu najbardziej odpowiada 👍😎


*nie dotyczy śmierdzących diesli - te należy złomować w trybie pilnym 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mrBEAN napisał(a):

A tak serio, to lepsze są „tankowania” w elektryku, bo podpinasz i zajmujesz się sobą, nie latasz wkoło dystrybutora i płacić. Ale to już dywagacje na kilka stron dyskusji ;) 

 

 

to imo zalezy czy na ładowarce jest kabel, bo jeśli nie to trzeba wozic ten zaś jest brudny i zajemuje miejsce, trzeba rozwinąć ładne, zwinąć, tez jest zabawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Kris88 napisał(a):

to imo zalezy czy na ładowarce jest kabel, bo jeśli nie to trzeba wozic ten zaś jest brudny i zajemuje miejsce, trzeba rozwinąć ładne, zwinąć, tez jest zabawy

To już zależy chyba od kultury użytkowania. W moich autach czy to kabel do ładowania (ma już 3 lata) czy to klucz do kół jest czysty i gotowy do użytku ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, sherif napisał(a):

To już zależy chyba od kultury użytkowania. W moich autach czy to kabel do ładowania (ma już 3 lata) czy to klucz do kół jest czysty i gotowy do użytku ;).

miałem na myśli że też jest "coś do roboty" Twój kabel jak ładujesz na dworze to się brudzi, nawiązując do wypowiedzi mrBEAN spalinowiec lata wokół instrybutora a ty latasz ze szmatką i czyścisz kabel aaa no i jeszcze szmatkę musisz wozić może i trochę wody aby była wilgna itp...

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Kris88 napisał(a):

to imo zalezy czy na ładowarce jest kabel, bo jeśli nie to trzeba wozic ten zaś jest brudny i zajemuje miejsce, trzeba rozwinąć ładne, zwinąć, tez jest zabawy

DC kabel mają zawsze, a AC w trasie interesuje Cię eweeeeentualnie, gdy rozsiądziesz się na 3h obiad ;) 

 

A kabel jak masz brudny, to umyć trzeba 😁

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Kris88 napisał(a):

miałem na myśli że też jest "coś do roboty" Twój kabel jak ładujesz na dworze to się brudzi, nawiązując do wypowiedzi mrBEAN spalinowiec lata wokół instrybutora a ty latasz ze szmatką i czyścisz kabel aaa no i jeszcze szmatkę musisz wozić może i trochę wody aby była wilgna itp...

Nigdy go nie czyściłem a roboty rzeczywiście mniej, bo wystarczy wetknąć. Jeszcze lepiej jak nie trzeba płacić :skromny:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, mrBEAN napisał(a):


Ale jesteśmy na AK, zasięg jest ważniejszy od wielkości pindola!
Tu się siada do wozu, robi min. 1000 na strzał i wysiada. Jedzenie i toaleta kolejnego dnia, chyba, że znowu jest 1000 do zrobienia ;) 
Jeśli ktoś robi postój co 2,5-3h, to jest przegrany życiowo 😁

 

 

tak mi sie wydawało, że coś ze mną "nie tak" - starość/przegryw...

i dlatego jeżdżąc na benzynie dalej musze sie co 3h zatrzymać bo dalej trzeba iść do toalety/rozprostować kości a 64 l zbiornik dalej wystarcza na około 500km na autostradzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, krzychuk napisał(a):

tak mi sie wydawało, że coś ze mną "nie tak" - starość/przegryw...

i dlatego jeżdżąc na benzynie dalej musze sie co 3h zatrzymać bo dalej trzeba iść do toalety/rozprostować kości a 64 l zbiornik dalej wystarcza na około 500km na autostradzie...

Jeden jedzie na wakacje, inny goni targety ;).

Też mam podobny styl jazdy niezależnie od zasięgu auta. Może dlatego też nigdy diesli nie lubiłem :phi:, w swoim i tak często dotankowuje od ok połowy zbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.03.2023 o 18:32, mrBEAN napisał(a):

DC kabel mają zawsze, a AC w trasie interesuje Cię eweeeeentualnie, gdy rozsiądziesz się na 3h obiad ;) 

 

A kabel jak masz brudny, to umyć trzeba 😁

 

 

DC? do 330e co ma ładowarkę 3,6kw ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.03.2023 o 17:02, Kris88 napisał(a):

w sumie to nie wiem czy wiecie ale odkopaliście wątek z zeszłego roku.... ale macie wyczucie bo akurat jestem posiadaczem auta około tygodnia ;D.

 

Test tyczy nowszej generacji widziałem go już dawno i w sumie sie nie zgadzam.

Autor mowi ze jak da mocniej w palnik to benzyna sie budzi na wysokich obrotach. - może i tak ale ja nigdy nie deptałem żadnego zimnego auta i tu po prostu robię tak samo. czasem faktycznie zimny silnik mi sie budzi ale to są okolice 1,8k obrotow.

 

2ga sprawa strasznie narzeka na mały bak:

1 Hybryda to nie auto na trasy.

2 Ja autem max jeżdżę nad morze ~600km i nie wyobrażam sobie zrobić takiej trasy na raz bez siku czy rozprostowania kości wiec taki zasięg mi w zupełności wystarcza

 

 

Ja na 330e się zastanawiam bo te 180KM to jest zdławione 280KM z elektrykiem podbija do 400 także widzę tu niezłego cichociemnego na autostrady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.03.2023 o 17:02, Kris88 napisał(a):

2ga sprawa strasznie narzeka na mały bak:

1 Hybryda to nie auto na trasy.

2 Ja autem max jeżdżę nad morze ~600km i nie wyobrażam sobie zrobić takiej trasy na raz bez siku czy rozprostowania kości wiec taki zasięg mi w zupełności wystarcza

 

Ja się nie zgadzam ;)

1. To jest auto na trasy właśnie, dla kogoś kto nie chciał pełnego elektryka. Mnie mały bak w Golfie GTE tez denerwuje. Jest 40, a normalnie jest 50.

2. Nie chodzi o to, żeby jechac ciurkiem 1000km, ale o to, żeby zatankowac w Polsce i dojechac na miejsce na tańszym paliwie. Zatrzymywać się w jakiejs fajnej knajpie, a nie w fajnej knajpie i dodatkowo na stacji benzynowej.

 

Moim zdaniem to spora wada tej hybrydy którą ja użytkuję. Zmniejszony zasięg o dobre 200km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.03.2023 o 19:07, mrBEAN napisał(a):

A to rozmawiamy o jakichś abstrakcjach i ładowaniu plug-in w trasie na AC? 😁

To już lepiej Leafa 24 kWh w trasę wziąć 😅

 

Ja na wakacje biorę cegłę całą ;]

Zawsze pod hotelem za free dodatkowe kilkadziesiąt km się liczy ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.04.2023 o 11:05, kravitz napisał(a):

 

Ja się nie zgadzam ;)

1. To jest auto na trasy właśnie, dla kogoś kto nie chciał pełnego elektryka. Mnie mały bak w Golfie GTE tez denerwuje. Jest 40, a normalnie jest 50.

2. Nie chodzi o to, żeby jechac ciurkiem 1000km, ale o to, żeby zatankowac w Polsce i dojechac na miejsce na tańszym paliwie. Zatrzymywać się w jakiejs fajnej knajpie, a nie w fajnej knajpie i dodatkowo na stacji benzynowej.

 

Moim zdaniem to spora wada tej hybrydy którą ja użytkuję. Zmniejszony zasięg o dobre 200km.

jak mawiał mój tata:

jeden lubi ogórki a inny ogrodnika córki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.04.2023 o 11:05, kravitz napisał(a):

2. Nie chodzi o to, żeby jechac ciurkiem 1000km, ale o to, żeby zatankowac w Polsce i dojechac na miejsce na tańszym paliwie. Zatrzymywać się w jakiejs fajnej knajpie, a nie w fajnej knajpie i dodatkowo na stacji benzynowej.

 

 

Jak 2-3 razy w roku wydasz 100PLN wiecej za paliwo to raczej nie zbiedniejesz i nadal bedziesz mogl zjesc tam gdzie chcesz ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.