Skocz do zawartości

Katalizator rozgrzany do czerwoności


Łukasz___F

Rekomendowane odpowiedzi

Jaka może być przyczyna takiej awarii? Dodam że chodzi o motocykl z przebiegiem 2,5 kkm. Stało się to po odpaleniu silnika który 2,5 roku był nie odpalany.

 

Podczas jazdy nie ma mocy i szarpie, na postoju pracuje normalnie

Edytowane przez Łukasz___F
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, Łukasz___F said:

Jaka może być przyczyna takiej awarii? Dodam że chodzi o motocykl z przebiegiem 2,5 kkm. Stało się to po odpaleniu silnika który 2,5 roku był nie odpalany.

 

Nie zalales go przypadkiem paliwem przy probach odpalania?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Łukasz___F napisał:

Jaka może być przyczyna takiej awarii? Dodam że chodzi o motocykl z przebiegiem 2,5 kkm. Stało się to po odpaleniu silnika który 2,5 roku był nie odpalany.

 

Może któryś gar nie pali? Wygląda jakby pojawiło się tam paliwo które się dopala.

 

Co to za moto?

 

Zrób może prosty test, zaraz po odpaleniu pryskaj kolektory wodą (tak jak sprawdzasz czy patelnia jest nagrzana) i zobacz czy na wszystkich równo schnie.

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Piotrus napisał:

 

Może któryś gar nie pali? Wygląda jakby pojawiło się tam paliwo które się dopala.

 

Co to za moto?

 

Zrób może prosty test, zaraz po odpaleniu pryskaj kolektory wodą (tak jak sprawdzasz czy patelnia jest nagrzana) i zobacz czy na wszystkich równo schnie.

 

 

Vulcan 1700

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Łukasz___F napisał:

Vulcan 1700

 

Ok, czyli raczej wyłapałbyś że chodzi na jednym garze, także to co podejrzewałem można wykluczyć. 

 

Zostaje zatem przytkany wydech albo lejące wtryski, nic innego mi nie przychodzi do głowy.

 

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Łukasz___F napisał:

Jaka może być przyczyna takiej awarii? Dodam że chodzi o motocykl z przebiegiem 2,5 kkm. Stało się to po odpaleniu silnika który 2,5 roku był nie odpalany.

 

Podczas jazdy nie ma mocy i szarpie, na postoju pracuje normalnie

 

Objawy identyczne jak kiedyś w mojej starej BMW 5er. Katalizator był zapchany na amen własnymi wypalonymi wnętrznościami, problemu szukaliśmy ze dwa miesiące. Auto na postoju chodziło normalnie, przy spokojnej jeździe było w miarę ok, po dłuższym czasie albo próbie dynamicznej jazdy silnik przerywał i rosła temperatura, tak jakby nie miał chłodzenia. Zdążyłem wymienić rury od chłodzenia, samą chłodnicę, termostat, uj wie co jeszcze bo nie pamiętam aż kumpel postanowił wywiercić małą dziurkę w kacie i wsadzić kamerę termowizyjną. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Łukasz___F napisał:

Jaka przyczyną może być, silnik byl sprawny, zresztą ma tylko 2,5 kkm przebiegu.

'Stara" benzyna w baku raczej nie powinna być przyczyną?

Stare paliwo? Zapieczony, lejący wtrysk?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Vadero napisał:

A nie ma tam jakiejś klapki w wydechu, co go przydusza na zimnym, i klapka się ze starości zablokowała? 

Tak właśnie myślałem ale spaliny lecą przez wydech.

Dzwonil przed chwilą mechanik i podobno sprawa ogarnięta.

Wieczorem będę wiedział co było. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.07.2022 o 20:44, Łukasz___F napisał:

Moto działa, świece były zalane i niespalone paliwo leciało do kata. 

Czyli jednak stara benzyna czy była jakaś usterka?

 

Następnym razem wlej sobie przed zimą stabilizator do paliwa, np Ipon albo Motul.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.07.2022 o 22:05, Piotrus napisał:

Czyli jednak stara benzyna czy była jakaś usterka?

 

 

Benzyna do +/-2 lat trzyma swoje parametry. 

 

Szacuje się, że pełnię właściwości paliwa zachowują ok. 6 miesięcy, a pierwsze oznaki utlenienia pojawiają się już po 3 miesiącach od zatankowania. Wspominany w kontekście benzyny 2-letni okres ważności to termin graniczny, którego nie warto przekraczać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, chojny napisał:

 

 

Benzyna do +/-2 lat trzyma swoje parametry. 

 

Szacuje się, że pełnię właściwości paliwa zachowują ok. 6 miesięcy, a pierwsze oznaki utlenienia pojawiają się już po 3 miesiącach od zatankowania. Wspominany w kontekście benzyny 2-letni okres ważności to termin graniczny, którego nie warto przekraczać.

 

 

Ale to chyba w kanistrze zalanym pod korek? 

 

W moim poprzednim moto na gaźniorach, po zimie nie było co podchodzić do tematu odpalania bez spuszczenia paliwa z komór pływakowych. Fireblade jest na wtrysku więc pali bez problemu, ale na 1.5 rocznym paliwie np wolne nie są idealne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.