Skocz do zawartości

Opóźnienie wyłączenia zasilenia w zapalniczce samochodowej


tomecki

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

temat jest taki, że mam transmiter, który automatycznie łączy się z telefonem i wszystko działa dobrze, ale jest jeden minus.

 

Zasilanie w zapalniczce pojawia się u mnie w momencie otwarcia drzwi.

I jak szybko odpalę auto to jest idealnie, bo transmiter nie zdąży się połączyć jeszcze z telefonem. Ale w większości sytuacji robię to wolniej (bo dziecko wkładam do fotelika itp)

 

A wtedy scenariusz jest taki:

- otwieram drzwi i pakuje dzieciaka

- transmiter i telefon już się połączyły

- wsiadam za kółko, odpalam i dostaje info z głośników "Bluetooth disconected - waiting for connecting - Bluetooth connected"

 

Gdyby udało się podłączyć zapalniczkę tak, żeby przy odpalaniu silnika nie traciła zasilania to cały proces, by działał idealnie ;]

 

Jedyna opcja jaka mi przychodzi do głowy to jakiś mini bateria, ale to by z czasem też przestało działać.

 

Dam radę żyć z tym jak to teraz działa, ale ciekawy jestem czy specjaliści by znaleźli jakieś rozwiązanie ;]

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, CRAZY_Wroc napisał:

ja obstawiam kondensator - pytanie o czas kiedy się naładuje i czy zgromadzony ładunek wystarczy do podtrzymania urządzenia

 

To samo chciałem napisać, duży kondzioł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, CRAZY_Wroc napisał:

ja obstawiam kondensator - pytanie o czas kiedy się naładuje i czy zgromadzony ładunek wystarczy do podtrzymania urządzenia

 

 

Pytanie czy to jest bezpieczne i czy mi auto z dymem nie pójdzie ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, tomecki napisał:
12 godzin temu, Orochimaru napisał:

Nie masz fabrycznie odłączania zapalniczki na czas pracy rozrusznika?

Raczej za głupie auto myślę ;]

Właśnie najwyraźniej masz i stąd ten cały problem...

 

17 godzin temu, tomecki napisał:

Gdyby udało się podłączyć zapalniczkę tak, żeby przy odpalaniu silnika nie traciła zasilania to cały proces, by działał idealnie ;]

Dla mnie najprostsze byłoby "przezbrojenie" obwodu zasilania gniazda zapalniczki w taki sposób, żeby była zasilana dopiero po załączeniu zapłonu a nie po otwarciu samochodu.

W zasadzie tyle- każda inna kombinacja będzie co najmniej tak samo pracochłonna. No chyba, że w innych sytuacjach jednak potrzebujesz żeby gniazdo działało po wyłączeniu zapłonu/silnika.

Edytowane przez Wasylek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, tomecki napisał:

Dam radę żyć z tym jak to teraz działa, ale ciekawy jestem czy specjaliści by znaleźli jakieś rozwiązanie ;]

 

Zorientowałbym się pierw czy da się podłączyć kompem i zmienić sobie parametry zasilania gniazda zapalniczki.

W moim potrafię sobie to ogarnąć, pytanie czy w Twoim jest też to do zrobienia. Wbijaj na forum swojego modelu i zobacz, najwyżej zlecić zmianę opcji w ASO ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, komor napisał:

Zorientowałbym się pierw czy da się podłączyć kompem i zmienić sobie parametry zasilania gniazda zapalniczki.

W moim potrafię sobie to ogarnąć, pytanie czy w Twoim jest też to do zrobienia. Wbijaj na forum swojego modelu i zobacz, najwyżej zlecić zmianę opcji w ASO ;]

 

moje auto jest na pewno za głupie, ale fakt...nie poszukałem w necie. A już ktoś znalazł rozwiązanie ;]

 

Tutaj fest rozbudowany układ.

 

W jednym z postów tego wątku ( klik ), takie rozwiązanie. Wydaje się bardzo proste i sensowne, tylko nie wiem czemu gość proponuje podpiąć się pod bezpiecznik zapalniczki- efekt będzie żaden, będzie to działało w taki sam sposób. Wydaje mi się, że sensownym będzie podpięcie się pod radio, które włącza się po odpaleniu auta.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, tomecki napisał:

W jednym z postów tego wątku ( klik ), takie rozwiązanie. Wydaje się bardzo proste i sensowne, tylko nie wiem czemu gość proponuje podpiąć się pod bezpiecznik zapalniczki- efekt będzie żaden, będzie to działało w taki sam sposób. Wydaje mi się, że sensownym będzie podpięcie się pod radio, które włącza się po odpaleniu auta.

Czyli jak proponowałem- kawałek przewodu i zasilenie gniazda z innego punktu instalacji. Jednak należałoby wziąć pod uwagę, że czasami pod to gniazdo może zostać podpięte inne urządzenie o dużym poborze prądu, więc sam przewód i obwód do którego się podłączymy musi wytrzymać odpowiedni prąd- być zabezpieczony odpowiednio dużym bezpiecznikiem.

Oczywiście- można też rzeźbić z dodatkowymi układami podtrzymującymi czy opóźniającymi, ale podłączeń będzie zawsze więcej niż przełączenie pojedynczego napięcia, bo do każdego takiego układu trzeba zawsze doprowadzić jedno dodatkowe napięcie z innego punktu. W takim wypadku użyłbym gotowego przekaźnika czasowego- do wyboru np. TUTAJ  -choćby Seria 3S

Edytowane przez Wasylek
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

obraz.png.a0514b3ae36885118bad358bf849f738.png

 

I dupa ;]

 

Nie znalazłem żadnego bezpiecznika, który by miał prąd dopiero po odpaleniu. Nawet radio. I rzeczywiście, bo... przecież na postoju bez silnika słucham radia. Zakręciłem się, bo radio po prostu włącza się razem z silnikiem (ale nie wyłącza się po zgaszeniu silnika).

 

CHYBA bezpiecznik od świateł stopu jest 'po silniku', ale to z kolei też bez sensu, bo na postoju nie skorzystam z transmitera ;]

 

W dniu 1.07.2022 o 10:48, Wasylek napisał:

W takim wypadku użyłbym gotowego przekaźnika czasowego- do wyboru np. TUTAJ  -choćby Seria 3S

 

patrzę na to i nie mam pojęcia o czym do mnie rozmawiasz 8]

 

obraz.png.065167aecc6c35becc3fa8921e0968a4.png

 

Dobrze rozumiem, że podłączam plusa pod 3kę, masę pod 2kę i na 5tce mam opóźnionego plusa?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.06.2022 o 15:22, tomecki napisał:

Hej,

temat jest taki, że mam transmiter, który automatycznie łączy się z telefonem i wszystko działa dobrze, ale jest jeden minus.

 

Zasilanie w zapalniczce pojawia się u mnie w momencie otwarcia drzwi.

I jak szybko odpalę auto to jest idealnie, bo transmiter nie zdąży się połączyć jeszcze z telefonem. Ale w większości sytuacji robię to wolniej (bo dziecko wkładam do fotelika itp)

 

A wtedy scenariusz jest taki:

- otwieram drzwi i pakuje dzieciaka

- transmiter i telefon już się połączyły

- wsiadam za kółko, odpalam i dostaje info z głośników "Bluetooth disconected - waiting for connecting - Bluetooth connected"

 

Gdyby udało się podłączyć zapalniczkę tak, żeby przy odpalaniu silnika nie traciła zasilania to cały proces, by działał idealnie ;]

 

Jedyna opcja jaka mi przychodzi do głowy to jakiś mini bateria, ale to by z czasem też przestało działać.

 

Dam radę żyć z tym jak to teraz działa, ale ciekawy jestem czy specjaliści by znaleźli jakieś rozwiązanie ;]

 

 

 

 

A patrząc od innej strony to w ustawieniach tego transmitera nie da się jakoś wyłączyć tego komunikatu ?

Gdyby go nie było pewnie byś się nie zorientował że "problem" istnieje 😀

 

W moim transmiterze (wrzucałem nawet tu link) komunikat o połączeniu jest po chińsku i sprawdzałem jak zmienić go na angielski ale odpuściłem bo wprawia mnie w dobry humor za każdym razem kiedy go słyszę ( ale jakoś ańcza eńcze czango  🤣)

Skoro miałem opcję zmienić język to może byłaby opcja żeby go wyłączyć i może tak można tez u Ciebie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.07.2022 o 11:23, tomecki napisał:

obraz.png.a0514b3ae36885118bad358bf849f738.png

 

patrzę na to i nie mam pojęcia o czym do mnie rozmawiasz 8]

Dobrze rozumiem, że podłączam plusa pod 3kę, masę pod 2kę i na 5tce mam opóźnionego plusa?

Dokładnie, potrzebny byłby stały, niezanikający plus pod 3kę ale ten oryginalnie znikający plus trzeba dodatkowo pod 1kę. Wtedy gdy 1ka chwilowo zniknie to na 5ce nadal będzie plus, który zniknie dopiero po nastawionym czasie.

Poza tym jest niemożliwe żeby żaden obwód w samochodzie (Renault) nie był podłączony "po stacyjce" i nie zanikał podczas odpalania, no nie ma bata...

Edytowane przez Wasylek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Wasylek napisał:

Dokładnie, potrzebny byłby stały, niezanikający plus pod 3kę ale ten oryginalnie znikający plus trzeba dodatkowo pod 1kę. Wtedy gdy 1ka chwilowo zniknie to na 5ce nadal będzie plus, który zniknie dopiero po nastawionym czasie.

Poza tym jest niemożliwe żeby żaden obwód w samochodzie (Renault) nie był podłączony "po stacyjce" i nie zanikał podczas odpalania, no nie ma bata...

 

pier...niczę temat ;l

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.07.2022 o 09:47, Marko33 napisał:

 

A patrząc od innej strony to w ustawieniach tego transmitera nie da się jakoś wyłączyć tego komunikatu ?

Gdyby go nie było pewnie byś się nie zorientował że "problem" istnieje 😀

 

W moim transmiterze (wrzucałem nawet tu link) komunikat o połączeniu jest po chińsku i sprawdzałem jak zmienić go na angielski ale odpuściłem bo wprawia mnie w dobry humor za każdym razem kiedy go słyszę ( ale jakoś ańcza eńcze czango  🤣)

Skoro miałem opcję zmienić język to może byłaby opcja żeby go wyłączyć i może tak można tez u Ciebie ?

 

u mnie nie ma żadnych ustawień z tego co widzę. Komunikaty są po angielsku więc nie ma tragedii. Dodatkowo w sumie wolę wiedzieć, że nie połączyło, bo czasem jak co chwilę się zatrzymuję, odpalam (pasażer idzie do sklepu itp) to zdarzy się, że się nie połączy z automatu i wtedy ręcznie wyklikam w telefonie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, tomecki napisał:

 

pier...niczę temat ;l

 

 

 

a pasowało by ci rozwiązanie że zapalniczka włącza się dopiero po odpaliniu silnika (jak bądzie ładowanie z alternatora) a wyłączy po zgaszeniu kluczykiem ?

bo jeżeli tak to pomyśl o adaptacji automatu do świateł dziennych

https://allegro.pl/oferta/polski-automatyczny-wlacznik-swiatel-mijania-5332957220

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, chris_66 napisał:

 

a pasowało by ci rozwiązanie że zapalniczka włącza się dopiero po odpaliniu silnika (jak bądzie ładowanie z alternatora) a wyłączy po zgaszeniu kluczykiem ?

bo jeżeli tak to pomyśl o adaptacji automatu do świateł dziennych

https://allegro.pl/oferta/polski-automatyczny-wlacznik-swiatel-mijania-5332957220

 

 

I tak i nie. Lipa jest taka, że na postoju przestanie działać bez silnika. Więcej kłopotów niż pożytku ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.07.2022 o 11:23, tomecki napisał:

I dupa ;]

 

Moze radio już po can'e chodzi, znaczy jest wybudzane a cała elektryką auta steruje BCM czy jak tam się to w renówkach nazywa? 

Czemu nie zastosujesz układu, który wcześniej linkowałeś, znaczy tego?

W dniu 1.07.2022 o 09:56, tomecki napisał:

Tutaj fest rozbudowany układ.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.