Skocz do zawartości

Czym smarować poliuretany ?


sherif

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety przy obejmach stabilizatora nie miałem wyboru i zamiast gum mam poliuretany. Efekt aut skrzypi na nierównościach jak stare łóżko:( . Smarował mi mechanik bodajże białym smarem, pomogło na miesiąc. Wczoraj z braku laku wyczyściłem i przesmarowałem PTFE, w jednym pomogło drugi skrzypi 8-).

Czym to najlepiej posmarować, chodzi o styk pracy metalowego stabilizatora w obejmie poliuretanowej ? Lepiej stały, gęsty smar czy spray ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, sherif napisał:

Niestety przy obejmach stabilizatora nie miałem wyboru i zamiast gum mam poliuretany. Efekt aut skrzypi na nierównościach jak stare łóżko:( . Smarował mi mechanik bodajże białym smarem, pomogło na miesiąc. Wczoraj z braku laku wyczyściłem i przesmarowałem PTFE, w jednym pomogło drugi skrzypi 8-).

Czym to najlepiej posmarować, chodzi o styk pracy metalowego stabilizatora w obejmie poliuretanowej ? Lepiej stały, gęsty smar czy spray ?

Zwykłą gumę w elementach zawieszenia psikam silikonowym smarem, jest elastyczna mimo kilkunastu lat i sporej ilości km za sobą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Pipper napisał:

Zwykłą gumę w elementach zawieszenia psikam silikonowym smarem, jest elastyczna mimo kilkunastu lat i sporej ilości km za sobą...

Z gumą nie mam problemów, nie skrzypi nawet bez smarowania ;). Niestety w grubszych stabilizatorach występuje tylko poliuretan 8-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smarowanie pomoże na krótki okres , to będzie skrzypiało sprawdzone u mnie na stabilizatorze , różne smarowidła , w końcu zostało to wywalone i założona guma i jest cicho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, WaWeR napisał:

Mi się obiło o ucho że albo silikonowy, albo ten do tłoczków/prowadnic hamulcowych

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
 

Dzięki, sprawdzę.

 

1 godzinę temu, kris37 napisał:

Smarowanie pomoże na krótki okres , to będzie skrzypiało sprawdzone u mnie na stabilizatorze , różne smarowidła , w końcu zostało to wywalone i założona guma i jest cicho

Gdybym miał wybór kupiłbym odrazu z gumą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Hondzie miałem tuleje ze Strongflex, posmarowane ich smarem - nie skrzypiało nic.

 

Ogólnie większość producentów (strongflex, powerflex, energy) polibuszy poleca smar silikonowy lub smar silikonowy z PTFE. 

Jedynie na oficjalnej stronie FB Racingflex znalazłem dość długi opis, w którym polecają smar miedziany.

 

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po montażu przez pierwsze dwa lata było oki , bez uwag , później smarowanie , pomagało na kilka mc. , także albo smar na jakiś czas , albo nowe i pewnie dwa lata spokoju  .

Lub guma , jak nie ma w ori lub zamiennikach,- dorobić np , tu chyba robią https://www.lorensfamily.pl/regen.php .Poli tak ma jednym skrzypi innym nie , W tulei wahacza mam założone i tam się sprawdza a  ze stabilizatora  musiałem wywalić ( przejazd przez progi zwalniające dobrze był słyszalny ) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, czachabrava napisał:

Ja używam smaru do prowadnic hamulcowych, woda go nie wypłukuje i nie wchodzi w reakcje z gumą.

Śmieszne ale te auto jeszcze deszczu nie widziało a już zaczeło skrzypieć :phi:

 

4 godziny temu, format napisał:

A co to za poli? U mnie w Miacie wszystkie gumy były wymienione na poliuretan i nic nie skrzypiało

Nie wiem, może też nie jest to do końca sam poli tylko jakieś połączenie, choć w opisie jest "black polyurethane" Na pewno nie jest to guma, jest to dość twarde ale elastyczne tworzywo.

Tutaj chłopaki też z US mają podobny materiał, ale dostali gratis smar ;):

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, analyzer64 napisał:

Ogólnie większość producentów (strongflex, powerflex, energy) polibuszy poleca smar silikonowy lub smar silikonowy z PTFE. 

Te już przerabiałem.

Spróbuję ten od hamulców (bo mam), choć nie mogę doczytać jeszcze co to jest dokładnie za smar.

Sprzedawca jeszcze zasugerował smar syntetyczny Mobil1, tylko znów nie wiem czy to nie to samo co wyżej ..

 

2 godziny temu, Waldek40 napisał:

A smar grafitowy od przegubów nie byłby odpowiedni?

Podobno nie ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
12 minut temu, volf6 napisał:

Jak już wszystko przetestowałeś i efekt mizerny to chyba zostaje montaż centralnego smarowania:phi:

Sprzedawca polecił mi Mobil 1 syntetyczny:

https://www.amazon.com/Mobil-Synthetic-Grease-Auto-12-5/dp/B000LDJ3XQ

Tylko u nas nie widzę 1:1 odpowiednika, znalazłem jedynie jakieś wysokotemperaturowe.

Pokombinuje jeszcze z odpowiednią siłą to dokręcić, bo mechanik to chyba dokręcił jak było na rękę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sherif napisał:

Tylko u nas nie widzę 1:1 odpowiednika, znalazłem jedynie jakieś wysokotemperaturowe.

K2 ma na pewno syntetyczny silikonowy, a CX80 miało w małych tubkach też syntetyczny do trudnych warunków.

Smar do hamulców też jest syntetyczny.

Obawiam się, że jak zaczęło piszczeć to ciężko to będzie pokonać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.07.2022 o 17:19, kris37 napisał:

Smarowanie pomoże na krótki okres , to będzie skrzypiało sprawdzone u mnie na stabilizatorze , różne smarowidła , w końcu zostało to wywalone i założona guma i jest cicho

Mozna założyc kalamitki i smarowac smarem PTFE pod ciśnieniem.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.08.2022 o 15:37, sherif napisał:

Jakieś sugestie ?

 

Nikt ci nic mądrego tu nie powie, bo przecież sam nie wiesz w ogóle co tam masz. Normalnie droga jest taka, że piszesz do producenta (strongflex, olkuski Deuter itd) jaka jest sytuacja i oni ci opisują, często w ciągu 15 minut, co masz zrobić. Kup poli ze wsparciem i nie trać życia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, format napisał:

 

Nikt ci nic mądrego tu nie powie, bo przecież sam nie wiesz w ogóle co tam masz. Normalnie droga jest taka, że piszesz do producenta (strongflex, olkuski Deuter itd) jaka jest sytuacja i oni ci opisują, często w ciągu 15 minut, co masz zrobić. Kup poli ze wsparciem i nie trać życia.

Mam "black poly" tyle wiem. Z tymi producentami to tak nie dokońca działa. Producentem całej części jest duża firma co robi graty do klasyków z EU, próbowałem z nimi kiedyś dyskutować .. zero odzewu. Sama część z poly nie ma wybitych napisów i producenta, więc nie wiadomo kto to pewnie w CHRL robi. Niektóre firmy jak na filmie wyżej dodają smar do produktu, tu tak nie było.

Wczoraj dostałem jeszcze momenty dokręcania, sprawdzę to dokładnie, może jeszcze w tym jest problem.

3 godziny temu, czachabrava napisał:

Przerabiałem temat gdzie smarowanie pomagało tylko na kilka miesięcy.

To byłoby super, bo na razie starcza na tydzień ;). Choć z PTFE chyba było 3-tygodnie.

Jest też dziwna zależność, np jak ostatnio posmarowałem smarem od hamulców, skręciłem sprawdziłem .. cisza. Przejechałem się .. cisza. Auto postało tydzień, zrobiło 200km i znów jest tapczan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryczne gumy do stabilizatora mają często zalane w gumie elementy obniżające tarcie. Pamiętam np jakieś siateczki-plecionki z czarnego tworzywa. Albo elementy z zawulkanizowaną blachą, a na tej blasze warstwa teflonu. Może pójść tą drogą i poszukać cienkościennych tulejek teflonowych, w stylu poniższego obrazka.

To akurat jest od kombajnu: https://agromex.com.pl/product-pol-31769-Slizg-teflonowy-kombajn-Claas-628601.html

spacer.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.08.2022 o 10:31, gondoljerzy napisał:

Fabryczne gumy do stabilizatora mają często zalane w gumie elementy obniżające tarcie. Pamiętam np jakieś siateczki-plecionki z czarnego tworzywa. Albo elementy z zawulkanizowaną blachą, a na tej blasze warstwa teflonu. Może pójść tą drogą i poszukać cienkościennych tulejek teflonowych, w stylu poniższego obrazka.

Niestety bez destrukcji elementu z poly nie podejdzie. Jest ciasno spasowany.

Na razie po 2 dniach brak skrzypienia ale dużo nie jeździłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.