wladmar Napisano 8 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2022 4 minuty temu, marcindzieg napisał: W zależności od tego ile zapłacisz. Jak zapłacisz więcej to silnik w magiczny sposób wydłuża swoją żywotność? Są jednak granice odpowiedzialności. Można było do auta z silnikiem 1.6 MPI dokupić gwarancję do 150 czy 200 kkm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2022 12 minut temu, r1sender napisał: Ja bym radził jednak zapoznać się z budową tłoka i cylindra, a potem dalej brnąć. Zapieczenie się pierścienia olejowego nie ma nic wspólnego ze zużyciem silnika. Zużycie tych elementów związane jest z tarciem. Można je przyspieszyć niewłaściwą eksploatacją jednostki- brakiem odpowiedniego smarowania, doborem niewłaściwego środka smarnego czy zbyt wysoką temperaturą silnika np. z braku płynu. Zużycie silnika to nie tylko brak kompresji z powodu zużycia ścianek cylindrów (z grubsza) czy pierścieni. To również inne awarie, które wynikają z wieku i przebiegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 8 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2022 2 minuty temu, wladmar napisał: Są jednak granice odpowiedzialności. Można było do auta z silnikiem 1.6 MPI dokupić gwarancję do 150 czy 200 kkm? Nie mam pojęcia. Ale 150 kkm to silnik bez problemu wytrzymywał nawet w wyrobie samochodopodobnym o nazwie Matiz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2022 Teraz, marcindzieg napisał: Nie mam pojęcia. Ale 150 kkm to silnik bez problemu wytrzymywał nawet w wyrobie samochodopodobnym o nazwie Matiz. Oczywiście. Ale prawdopodobieństwo awarii rośnie i nawet w przypadku udanych silników 150 kkm to już jest jakiś przebieg, nie "zaledwie" i można spodziewać się wszystkiego (chociaż prawdopodobieństwo jest małe). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 8 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2022 1 minutę temu, wladmar napisał: nawet w przypadku udanych silników 150 kkm to już jest jakiś przebieg Tak. Zdążył się dotrzeć. To samo można powiedzieć o 50 kkm i 100 kkm. A pierścień może się zapiec w nawet nowym silniku. Wystarczy jeździć ze zbyt niskim poziomem oleju. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 8 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2022 7 minut temu, wladmar napisał: Zużycie silnika to nie tylko brak kompresji z powodu zużycia ścianek cylindrów (z grubsza) czy pierścieni. To również inne awarie, które wynikają z wieku i przebiegu. Ale to nie ja postanowiłem tezę, że zapieczony pierścień to wynik zużycia silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2022 1 minutę temu, marcindzieg napisał: Tak. Zdążył się dotrzeć. To samo można powiedzieć o 50 kkm i 100 kkm. Jednak przy takim przebiegu jest gwarancja producenta, czyli producent gwarantuje niezawodność. I owszem, jest różnica między przebiegiem 50 kkm a 150 kkm. Zaprzeczając temu, dochodzimy do absurdu, że przebieg nie ma znaczenia. No bo gdzie jest granica? 200 kkm? 800 kkm? 1 minutę temu, marcindzieg napisał: A pierścień może się zapiec w nawet nowym silniku. Wystarczy jeździć ze zbyt niskim poziomem oleju. A to już inna historia, rażące zaniedbanie użytkownika. Tak można załatwić dowolną nową rzecz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2022 1 minutę temu, r1sender napisał: Ale to nie ja postanowiłem tezę, że zapieczony pierścień to wynik zużycia silnika. Ja postawiłem tezę, że 150 kkm to wcale nie "zaledwie" i silnik może wykazywać zużycie i mieć awarie, wynikające między innymi z zużycia (w tym zapieczone pierścienie, jeżeli problem polega na tym). Zapieczony pierścień jest awarią, czyli objawem zużycia silnika (może w bardziej potocznym rozumieniu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 8 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2022 (edytowane) 8 minut temu, wladmar napisał: Jednak przy takim przebiegu jest gwarancja producenta, czyli producent gwarantuje niezawodność. W najgorszych, możliwych warunkach pracy. I już Ci pisałem wyżej - jak dopłacisz to producent zaczyna gwarantować niezawodność dla wyższych przebiegów. Cud jakiś czy montują inny silnik? Przebieg ma znaczenie ale nie jest to 150 kkm. Zresztą większe znaczenie ma wiek niż przebieg. Edytowane 8 Lipca 2022 przez marcindzieg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Popularny post pejus1982 Napisano 9 Lipca 2022 Autor Popularny post Udostępnij Napisano 9 Lipca 2022 (edytowane) Panowie stała się rzecz niezwykła. Wczoraj byłem umówiony na próbę olejową z mechanikiem ale coś mu wypadło i przełożyliśmy wizytę w warsztacie na najbliższy poniedziałek. Międzyczasie za podpowiedzią kolegi @Pipperuzyłem płukanki firmy TEC. Wlałem do silnika płukankę, auto pracowało jakieś 30 minut i wylałem olej. To co wypłynęło to taki szlam (olej miał jakieś 4kkm przebiegu), zalałem nowy olej i druga płukanka. Rownież wypłynął syf, ale tak jakby mniejszy. Gdybym miał trzecią płukankę to też bym użył. Nowy olej, odpaliłem silnik i wszystko OK, tzn. silnik pracuje równo, brak falowania obrotów, pełna moc silnika. Dzisiaj zmierzę ciśnienie na tym 4 cylindrze i dam znać ile wyszło ale jak dla mnie jest znaczna poprawa. Edytowane 9 Lipca 2022 przez pejus1982 13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 9 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2022 Przecież plukanki nie działają. Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 9 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2022 Ja kiedyś "odmoczylem" pierścienie w 1.4 fiata zalewając naftą z toluenem (za radą ojca mechanika). Silnik nie miał kompresji na dwóch cylindrach po rocznym postoju.Taka płukankę wlałem przez otwory świec, wkręciłem świece i powoli kluczem kręciłem wałem licząc że kompresja przepcha naftę na dół silnika i odmoczy pierścienie. Następnego dnia nawet kręcąc silnikiem czuć było że kompresja na cylindrach jest porównywalna. Sukces pełen.Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 9 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2022 Płukanki działają w określonych przypadkach. Bez rozebrania silnika nie dowiemy się, co jest przyczyną braku kompresji, czy brania dużych ilości oleju. Można coś tam diagnozować itp, ale nadal nie można wykluczyć dwóch, czy nawet trzech przyczyn problemu. Dlatego w wielu przypadkach, zanim zaczniemy brnąć w spore koszty, warto relatywnie tanim sposobem iść w stronę chemii, czasem nawet dość agresywnej lub stosowanej niezgodnie z instrukcją (wydłużone płukanie). Ja kiedyś naprawiłem swój silnik chemią, BMW brało spore ilości oleju po zakupie, udało się ograniczyć 5-cio krotnie, bo miałem szczęście, że nagar tylko zablokował pierścienie. Innemu się nie uda, bo przyczyna będzie inna, ale warto próbować. Płukanie stosuję w każdym swoim aucie przy każdej zmianie oleju, żeby zapobiegać tworzeniu nagarów. 8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 9 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2022 Mam nowy silnik, tzn. cały dół wymieniony, głowica ta sama z przebiegiem 119 tys. Po przejechaniu ok 1000 km zamierzam wymienić olej. Zalać plumankę przed wymianą oleju w takim wypadku, czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 9 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2022 @aviator W niczym nie zaszkodzi. Jeśli profilaktycznie, to stosować zgodnie z instrukcją, czyli 10-15 minut. Po remoncie, czy wymianie nawet wskazane, bo płukanka pomaga też lepiej opróżnić układ smarowania z pozostałości obróbkowych. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Popularny post pejus1982 Napisano 11 Lipca 2022 Autor Popularny post Udostępnij Napisano 11 Lipca 2022 Pomiar ciśnienia wykazał na czwartym cylindrze 12,5. Na pozostałych jest jakieś 13.5. Zrobię troszkę kilometrów i zrobię raz jeszcze płukankę. Ogólnie znaczna poprawa w pracy silnika. 10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 20 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2022 Jakbyś jeszcze chciał popłukać silnik, to polecam od siebie Xado Verylube flush. Można z nią przejechać do 1000km i proponuję zaaplikować 2 puszki na 4-5L oleju. Też się zdziwiłem po takim płukaniu ile więcej syfu potrafi zlecieć z olejem niż przy wymianie oleju bez płukanki. Drugi fajny preparat to Xado Antykoks, który się aplikuje do cylindrów i komory spalania specjalną sondą. Skutecznie usuwa nagar i potrafi też dotrzeć do pierścieni zmniejszając zużycie oleju. A jeśli ona te środku nie pomogą, to ostatnią chemiczną deską ratunku jest płukanie silnika za pomocą DMSO. Jednak to już zabieg mocno inwazyjny i ryzykowny, aczkolwiek mi osobiście bardzo pomógł w Duratecu, który zużywał 1L oleju na 100km. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 25 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2022 On 7/7/2022 at 1:55 PM, wladmar said: 150 kkm to niewielki przebieg? Współczesne silniki są projektowane na ok. 200 kkm i tyle ma ŚREDNIO wytrzymać silnik. Awaria silnika przy 150 kkm nie jest niczym niezwykłym, w zasadzie jeżeli przedłużyłeś gwarancję, to może się jeszcze załapiesz. Piszesz takie bzdury że aż strach. Nikt nie projektuje na 200kkm, szczególnie że duża część sprzedaży to firmy a tam często samochody przebijają tyle. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 25 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2022 59 minut temu, AstraC napisał: Piszesz takie bzdury że aż strach. Nikt nie projektuje na 200kkm, szczególnie że duża część sprzedaży to firmy a tam często samochody przebijają tyle. A na ile projektują? Oświeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 25 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2022 23 minutes ago, wladmar said: A na ile projektują? Oświeć. Czyli wydałeś osąd nie mając pojęcia. Brawo! Na lata, jednak krótsze przebiegi to wtopa a nie projekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 25 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2022 41 minut temu, AstraC napisał: Czyli wydałeś osąd nie mając pojęcia. Brawo! Na lata, jednak krótsze przebiegi to wtopa a nie projekt. Bazuję na gwarancji, udzielanej przez producenta. Czyli czas i przebieg, podczas którego producent bierze na siebie odpowiedzialność za usterki. Ty natomiast wolisz wierzyć w bajki, że silniki są wieczne, a już na pewno w twoim aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 25 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2022 24 minutes ago, wladmar said: Bazuję na gwarancji, udzielanej przez producenta. Czyli czas i przebieg, podczas którego producent bierze na siebie odpowiedzialność za usterki. Ty natomiast wolisz wierzyć w bajki, że silniki są wieczne, a już na pewno w twoim aucie. Aha, czyli bez pojęcia dalej. Zatem samochody praktycznie nigdy nie były projektowane na więcej niż 150kkm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 25 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2022 20 minut temu, wladmar napisał: Bazuję na gwarancji, udzielanej przez producenta. Czyli czas i przebieg, podczas którego producent bierze na siebie odpowiedzialność za usterki. Ale zrozum że producent daje tyle gwarancji bo musi przez ten czas utrzymać serwis i dostęp części. A to są KOSZTY. Chodzi tylko i wyłącznie o to a nie czas życia silnika. Pisałem Ci już ze dwa razy że jak zapłacisz więcej to dostaniesz dłuższą gwarancje. Bo płacisz za serwis i dostęp do części. Zresztą ustawowo masz dwa lata bez limitu kilometrów. Producenci by nie udzielali najchętniej w ogóle gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 25 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2022 (edytowane) 8 minut temu, AstraC napisał: Aha, czyli bez pojęcia dalej. Zatem samochody praktycznie nigdy nie były projektowane na więcej niż 150kkm? Dlaczego tak twierdzisz? Owszem, samochody są projektowane na bezawaryjny okres eksploatacji ok 150 kkm w celu zmniejszenia ryzyka napraw gwarancyjnych. Ale np. blacha to 12 lat gwarancji. Ale silnik zdecydowanie mniej. Nic nie jest wieczne. Edytowane 25 Lipca 2022 przez wladmar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 25 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2022 2 minuty temu, marcindzieg napisał: Ale zrozum że producent daje tyle gwarancji bo musi przez ten czas utrzymać serwis i dostęp części. A to są KOSZTY. Chodzi tylko i wyłącznie o to a nie czas życia silnika. Pisałem Ci już ze dwa razy że jak zapłacisz więcej to dostaniesz dłuższą gwarancje. Bo płacisz za serwis i dostęp do części. Zresztą ustawowo masz dwa lata bez limitu kilometrów. Producenci by nie udzielali najchętniej w ogóle gwarancji. Ależ są producenci, którzy dobrowolnie udzielają dłuższą gwarancję, bo w ten sposób są bardziej konkurencyjni. Jednak w przypadku samochodów osobowych raczej żaden nie da powyżej 200 kkm. Wszystko ma swój kres wytrzymałości. Silnik również i nie jest to milion kilometrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 25 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2022 3 minuty temu, wladmar napisał: Ależ są producenci, którzy dobrowolnie udzielają dłuższą gwarancję, bo w ten sposób są bardziej konkurencyjni. Jednak w przypadku samochodów osobowych raczej żaden nie da powyżej 200 kkm. Wszystko ma swój kres wytrzymałości. Silnik również i nie jest to milion kilometrów. W Hondzie jest możliwość wykupienia do 300 kkm. W MB chyba do 350. Nie jest to milion ale nie jest to też 200. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 25 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2022 1 minutę temu, marcindzieg napisał: W Hondzie jest możliwość wykupienia do 300 kkm. W MB chyba do 350. Nie jest to milion ale nie jest to też 200. Ale to wyjątki i raczej tania ta opcja nie jest (bo jest to ubezpieczenie i ryzyko jest wyliczone). Owszem, jeden silnik przejedzie więcej, drugi mniej, ale w przypadku osobowych aut nikt nie zakłada przebiegów rzędu milionu (co jest normą w ciężarowych!) i typowy zakres gwarancyjny to odzwierciedla. Naiwnością jest sądzić, że producent projektuje silnik tak, by wytrzymywał dowolne (wg życzenia użytkownika) przebiegi. Nie, bo zresztą kupującym nowe auta na tym nie zależy. Auto ma być (i zazwyczaj jest) niezawodne na gwarancji. Potem to już loteria i przebieg 150-200 kkm jest pewną granicą, kiedy można już spodziewać się dowolnej awarii (ryzyko rośnie wraz z przebiegiem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 25 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2022 1 minutę temu, wladmar napisał: Potem to już loteria i przebieg 150-200 kkm jest pewną granicą, kiedy można już spodziewać się dowolnej awarii (ryzyko rośnie wraz z przebiegiem). Dawno temu widziałem jak cofali w Octaviach TDI przebiegi z > 700 kkm na 150. Te auta wyglądały jakby tyle miały. Bardziej wieku bym się bał niż przebiegu. 8-10 lat to jest dosyć graniczna wartość. Tam się wszystko może wysypać ale ze starości. Producent musi uwzględnić że lejesz olej LL i jeździsz na krótkich odcinkach. W skrajnie niekorzystnych warunkach. Tyle że w gruncie rzeczy niewiele aut jest tak eksploatowanych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 25 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2022 1 minutę temu, marcindzieg napisał: Dawno temu widziałem jak cofali w Octaviach TDI przebiegi z > 700 kkm na 150. Te auta wyglądały jakby tyle miały. Bardziej wieku bym się bał niż przebiegu. 8-10 lat to jest dosyć graniczna wartość. Tam się wszystko może wysypać ale ze starości. Wiek to swoją drogą, chociaż akurat w przypadku silnika bardziej przebieg. No i znowuż stare TDI owszem, były dosyć wytrzymałe, ale np. VAGowskie 1.4 TDI traciły kompresję i zaczynały żłopać olej często jeszcze na gwarancji, a 200 kkm chyba rzadko który dożył (swoją drogą nie wiem jak trzeba nienawidzieć życie, żeby przejechać tyle trzycylindrowym dieslem). W Renault 1.5 dci padał zazwyczaj ok 100-120 kkm. 1 minutę temu, marcindzieg napisał: Producent musi uwzględnić że lejesz olej LL i jeździsz na krótkich odcinkach. W skrajnie niekorzystnych warunkach. Tyle że w gruncie rzeczy niewiele aut jest tak eksploatowanych. Czy ja wiem czy niewiele... Zobacz wątek obok - auto używane w mieście na krótkich odcinkach i pomimo zaleceń producenta wszyscy radzą, że nie warto wymieniać olej co rok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 25 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2022 5 minut temu, wladmar napisał: Czy ja wiem czy niewiele... Zobacz wątek obok - auto używane w mieście na krótkich odcinkach i pomimo zaleceń producenta wszyscy radzą, że nie warto wymieniać olej co rok. Ale tu już chodzi o kulturę techniczną. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 25 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2022 1 minutę temu, marcindzieg napisał: Ale tu już chodzi o kulturę techniczną. Nie tylko. Auto używane w trasach zużywa się mniej (w tym zdecydowanie silnik), więc i statystycznie (!) zrobi większy przebieg. Dla auta 10-15letniego przebieg 150 kkm to już spory wyczyn, bo silnik pracuje w zdecydowanie gorszych warunkach. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 26 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2022 W dniu 7.07.2022 o 13:55, wladmar napisał: 150 kkm to niewielki przebieg? Współczesne silniki są projektowane na ok. 200 kkm i tyle ma ŚREDNIO wytrzymać silnik. Awaria silnika przy 150 kkm nie jest niczym niezwykłym, w zasadzie jeżeli przedłużyłeś gwarancję, to może się jeszcze załapiesz. to nie jest współczesny silnik https://spidersweb.pl/autoblog/volkswagen-1-6-historia-czesc-1/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.