Skocz do zawartości

Toyota hybryda i wakacje


MarcG

Rekomendowane odpowiedzi

No więc hybryda nie lubi jak się ją porzuca w garażu i jedzie na wakacje. Po tygodniu nie chce się ruszyć z miejsca pomimo świecenia lampkami ;]

Rozładowuje się akumulator pod maską do 10V. Assistance z Toyoty twierdzi, że to normalne i najszybciej to mam podłączyć po powrocie prostownik na 15min.  

Edytowane przez MarcG
  • Haha 3
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, MarcG napisał:

No więc hybryda nie lubi jak się ją porzuca w garażu i jedzie na wakacje. Po tygodniu nie chce się ruszyć z miejsca pomimo świecenia lampkami ;]

Rozładowuje się akumulator pod maską do 10V. Assistance z Toyoty twierdzi, że to normalne i najszybciej to mam podłączyć po powrocie prostownik na 15min.  

U mnie miętka hybryda potrafiła 2tyg stać ( bo służbowe też mam ) i paliła od strzała po takim czasie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minutes ago, MarcG said:

No więc hybryda nie lubi jak się ją porzuca w garażu i jedzie na wakacje. Po tygodniu nie chce się ruszyć z miejsca pomimo świecenia lampkami ;]

Rozładowuje się akumulator pod maską do 10V. Assistance z Toyoty twierdzi, że to normalne i najszybciej to mam podłączyć po powrocie prostownik na 15min.  

 

Dla mnie najwiekszym absurdem jest, ze w takiej sytuacji nie potrafi zaciagnac pradu z akumulatora trakcyjnego.

Z reszta ktos tu chyba opisywal podobny przypadek w aucie EV :facepalm:

Tak jak bys siedzial na beczce wody na pustynii i nie mogl sie z niej napic :hehe:

 

  • Lubię to 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Dla mnie najwiekszym absurdem jest, ze w takiej sytuacji nie potrafi zaciagnac pradu z akumulatora trakcyjnego.

Z reszta ktos tu chyba opisywal podobny przypadek w aucie EV :facepalm:

Tak jak bys siedzial na beczce wody na pustynii i nie mogl sie z niej napic :hehe:

 

Gość podłączył dodatkowy booster samochód ruszył na prądzie, przestawiłem na tryb sport i P w skrzyni, postal z 15min, zapalał i gasił spalinowy i się naprawił ;]

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Bo mild to nie jest zadna hybryda, tylko zwykle spalinowe auto.

ale potrafi się bezszelestnie toczyć na  luzie poniżej 15km/h i straszyć osoby obok których się przejeżdża 🤣 i nie tyle co wyglądem co , że coś za mną jechało 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Dla mnie najwiekszym absurdem jest, ze w takiej sytuacji nie potrafi zaciagnac pradu z akumulatora trakcyjnego.

Z reszta ktos tu chyba opisywal podobny przypadek w aucie EV :facepalm:

Tak jak bys siedzial na beczce wody na pustynii i nie mogl sie z niej napic :hehe:

 

 

Ano, a w takiej rav4 jest aku 45ah i ile pamiętam, więc wiele mu nie trzeba aby zdechł

Elektryk może napędzać klimę, może ruszyć autem i jechać 2km, a nie może uruchomić spalinowego silnika

Podobno częsty problem w toyocie 🙄

Dlatego mojej nie daje odpocząć i zrobiliśmy 250km po wyspie, średnie spalanie 4.5L 😎

Edytowane przez Koonrad
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MarcG napisał:

No więc hybryda nie lubi jak się ją porzuca w garażu i jedzie na wakacje. Po tygodniu nie chce się ruszyć z miejsca pomimo świecenia lampkami

Z tego, co czytałem to najczęściej problem dotyka egzemplarze wyposażone w dołożony przez dealera immobilizer META lub VODAFONE.

 

Ja nie mam tego dodatku i po 10 dniach kwarantanny ruszył jak zwykle. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mmaciejosss napisał:

U mnie miętka hybryda potrafiła 2tyg stać ( bo służbowe też mam ) i paliła od strzała po takim czasie 

Taa, u mnie Mustang i po 3 miesiącach stanie odpala ;)

 

1 godzinę temu, MarcG napisał:

No więc hybryda nie lubi jak się ją porzuca w garażu i jedzie na wakacje. Po tygodniu nie chce się ruszyć z miejsca pomimo świecenia lampkami ;]

Rozładowuje się akumulator pod maską do 10V. Assistance z Toyoty twierdzi, że to normalne i najszybciej to mam podłączyć po powrocie prostownik na 15min.  

ładowarki do tel nie podpinałeś :phi: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, ghost2255 napisał:

Z tego, co czytałem to najczęściej problem dotyka egzemplarze wyposażone w dołożony przez dealera immobilizer META lub VODAFONE.

 

Ja nie mam tego dodatku i po 10 dniach kwarantanny ruszył jak zwykle. 

To może być prawda. Nawet ten moduł przy pilocie nie wytrzymuje roku na baterii, często pada. Trzeba po staremu klemę odłączać ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc hybryda nie lubi jak się ją porzuca w garażu i jedzie na wakacje. Po tygodniu nie chce się ruszyć z miejsca pomimo świecenia lampkami ;]
Rozładowuje się akumulator pod maską do 10V. Assistance z Toyoty twierdzi, że to normalne i najszybciej to mam podłączyć po powrocie prostownik na 15min.  
Moja corolla hybryda stała 2 tygodnie na parkingu pod lotniskiem i ruszyła bez problemu.
Dodatkowo gps w aucie ciągle pobierający prąd.

Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Marko33 napisał:

Moja corolla hybryda stała 2 tygodnie na parkingu pod lotniskiem i ruszyła bez problemu.
Dodatkowo gps w aucie ciągle pobierający prąd.

Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka
 

A masz dodatkowy immobilizer?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, MarcG napisał:

No więc hybryda nie lubi jak się ją porzuca w garażu i jedzie na wakacje. Po tygodniu nie chce się ruszyć z miejsca pomimo świecenia lampkami ;]

Rozładowuje się akumulator pod maską do 10V. Assistance z Toyoty twierdzi, że to normalne i najszybciej to mam podłączyć po powrocie prostownik na 15min.  

No nie lubi ;] Powiem więcej! Jedna z moich klientek 45 minut czekała kiedyś gdzieś na koleżankę, 45 minut na zapłonie radia słuchała i już nie odjechała :bzik: 

ja mam kupiony boosterek za 250zł - odpalił padnięte TDI, więc myślę, że i z hybrydą sobie poradzi

 

Alarmy jak Cobra czy BLE to już inna zupełnie historia i temat na niejedną opowieść 

Edytowane przez Lynda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 hours ago, MarcG said:

To może być prawda. Nawet ten moduł przy pilocie nie wytrzymuje roku na baterii, często pada. Trzeba po staremu klemę odłączać ;]

 

Ja mam takie zewnetrzne imo w Mazdzie, to czasami co 3 miesiace trzeba wymieniac.

Kupilem caly blister, wrzucilem do auta i tyle ;]

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ghost2255 napisał:

A masz dodatkowy immobilizer?

 

nic mi na ten temat nie wiadomo

Fabryczne auto z dołożonym gps

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Marko33 said:

 

nic mi na ten temat nie wiadomo

Fabryczne auto z dołożonym gps

 

Ile ten GPS żre? 

 

W Hybrydach HSD są bardzo małe Aku 12v, bo kręcić rozrusznikiem nie muszą. Ale w zupełności wystarczające, żeby fabryczne auto uruchomić po kilku miesiącach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Alfi napisał:

Zerknąłem na kalendarz bo myślałem że mamy ostrą zimę ;]

Takie problemy w środku lata ;]

 

Bo niestety auta są projektowane "na styk" i nawet niewielki dodatkowy pobór (z alarmu czy innego immo) niszczy bilans elektryczny auta.

Ale stary, skompromitowany system KeyLess w Hyundaiach/KIA zupełnie producentowi nie przeszkadza :facepalm:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maxit napisał:

 

Bo niestety auta są projektowane "na styk" i nawet niewielki dodatkowy pobór (z alarmu czy innego immo) niszczy bilans elektryczny auta.

Ale stary, skompromitowany system KeyLess w Hyundaiach/KIA zupełnie producentowi nie przeszkadza :facepalm:

Fajna ta nowa motoryzacja 🤭

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, MarcG napisał:

No więc hybryda nie lubi jak się ją porzuca w garażu i jedzie na wakacje. Po tygodniu nie chce się ruszyć z miejsca pomimo świecenia lampkami ;]

Rozładowuje się akumulator pod maską do 10V. Assistance z Toyoty twierdzi, że to normalne i najszybciej to mam podłączyć po powrocie prostownik na 15min.  

Ilu letnie auto? Nie zostawiłeś jakieś ładowarki do tel lub coś innego włączonego?🤔

 

Ja swoją Toyotą też bardzo rzadko jeżdżę ale takiego problemu nigdy nie miałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Dla mnie najwiekszym absurdem jest, ze w takiej sytuacji nie potrafi zaciagnac pradu z akumulatora trakcyjnego.

Z reszta ktos tu chyba opisywal podobny przypadek w aucie EV :facepalm:

Tak jak bys siedzial na beczce wody na pustynii i nie mogl sie z niej napic :hehe:

 

Przyznam się że nie wiedziałem że tam jest w ogole aku rozruchowy😱

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Danielpoz. napisał:

Ilu letnie auto? Nie zostawiłeś jakieś ładowarki do tel lub coś innego włączonego?🤔

 

Ja swoją Toyotą też bardzo rzadko jeżdżę ale takiego problemu nigdy nie miałem. 

Samochód w miarę nowy ma z półtora roku. To służbowy żony, ma ten dodatkowy alarm + monitorowanie przez GPS. Jak jeszcze raz zdechnie to zmierzę amperomierzem ile prądu żre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MarcG napisał:

Samochód w miarę nowy ma z półtora roku. To służbowy żony, ma ten dodatkowy alarm + monitorowanie przez GPS. Jak jeszcze raz zdechnie to zmierzę amperomierzem ile prądu żre.

Moja prawie 3 lata. Czas leci😱

 

Nie mam GPS a alarm to chyba taki fabryczny o ile w ogóle jest tam alarm🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 hours ago, Maciej__ said:

Dla mnie najwiekszym absurdem jest, ze w takiej sytuacji nie potrafi zaciagnac pradu z akumulatora trakcyjnego.

Z reszta ktos tu chyba opisywal podobny przypadek w aucie EV :facepalm:

Tak jak bys siedzial na beczce wody na pustynii i nie mogl sie z niej napic :hehe:

 

Akumulator trakcyjny to ~350V. Cała elektronika jest projektowana na 12V - bo tak jest bezpieczniej. 

W aucie jest inverter, który ładuje akumulator 12V z trakcyjnego. Ale żeby go aktywować, trzeba włączyć komputer nim sterujący. 12V... :]

 

Odpalałem kiedyś Priusa z zasilacza do laptopa 15V... 

 

  

3 hours ago, sherif said:

Taki dokładany ok 50mA, mierzyłem ostatnio u siebie. Jak ładuje (wbudowaną) baterię to ok 150mA.

 

Czyli jak bateria w GPSie uwalona, to ciągnie 150mA non stop. Tydzień wystarczy, żeby ubić malutki akumulator, który w takim aucie jest... 

Edytowane przez grogi
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, grogi napisał:

Czyli jak bateria w GPSie uwalona, to ciągnie 150mA non stop. Tydzień wystarczy, żeby ubić malutki akumulator, który w takim aucie jest... 

Raczej jak bateria jest uwalona to nic nie ciągnie i nic nie oddaje. Przy normalnym działaniu godzinę pobiera zwiększony prąd bo aku jest tam malutki .. tak przynajmniej to wygląda w moim GPS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, sherif said:

Raczej jak bateria jest uwalona to nic nie ciągnie i nic nie oddaje. Przy normalnym działaniu godzinę pobiera zwiększony prąd bo aku jest tam malutki .. tak przynajmniej to wygląda w moim GPS.

 

Każdy przypadek jest inny i faktycznie może nie ciągnąć, jest nie ma przez nią przepływu. Osobiście miałem alarm z awaryjną baterią. Miała wewnętrzny upływ i ciągle dawała za małe napięcie - system ciągle próbował ją naładować. 

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, grogi napisał:

 

Ty jestes teoretyk, ja jestem praktyk 😄

Nom praktycznie też się nie spotkałem aby padnięte ogniwo pobierało prąd. Po tym też można poznać jego pad, że prąd nie płynie do ogniwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.