mrBEAN Napisano 23 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2022 Tu przypadek EV6. W tabelce wygląda miło, ale robię właśnie konkurs ofert i po wpłynięciu pierwszej zapowiada się ciekawie. Ile cebulionów szacujecie za ten zakres na 30000 km? Swoją drogą wymiana płynu hamulcowego co 30 kkm brzmi conajmniej dziwnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 23 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2022 Przegląd gwarancyjny? W żadnym wypadku! A komu to poczebne?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 23 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2022 2 hours ago, mrBEAN said: Tu przypadek EV6. W tabelce wygląda miło, ale robię właśnie konkurs ofert i po wpłynięciu pierwszej zapowiada się ciekawie. Ile cebulionów szacujecie za ten zakres na 30000 km? Swoją drogą wymiana płynu hamulcowego co 30 kkm brzmi conajmniej dziwnie Rozumiem, że można zrobić przegląd poza ASO. Tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 23 Lipca 2022 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2022 4 godziny temu, format napisał: Przegląd gwarancyjny? W żadnym wypadku! A komu to poczebne?! Tu jest jakiś cwaniak! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 23 Lipca 2022 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2022 3 godziny temu, HelixSv napisał: Rozumiem, że można zrobić przegląd poza ASO. Tak? Pewnie można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 23 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2022 (edytowane) Szczelam koło 1000 albo i nie. Jaki płyn chłodzący leją fabrycznie, że pierwsza wymiana po 210kkm lub 10 latach, a potem już 30kkm lub co 2 lata? To płyn chłodzący baterie? Edytowane 23 Lipca 2022 przez ZUBERTO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 23 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2022 2000 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 23 Lipca 2022 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2022 57 minut temu, ZUBERTO napisał: Szczelam koło 1000 albo i nie. Jaki płyn chłodzący leją fabrycznie, że pierwsza wymiana po 210kkm lub 10 latach, a potem już 30kkm lub co 2 lata? To płyn chłodzący baterie? Podejrzewam, że bezwodny. Układ chłodzenia jest jeden z tego co widzę, także chłodzenie baterii, silnika. Jakich 10 latach? Po 5-ciu bateria do lasu, a karoseria na żyletki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralph78 Napisano 24 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2022 Zepsuję konkurs https://www.auto-swiat.pl/ev/wiadomosci/tego-nie-spodziewasz-podczas-serwisu-elektryka-musial-wymienic-plyn-za-prawie-2-tys/s8lmlbn Czyli strzelam, że koło 2k PLN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 24 Lipca 2022 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2022 6 godzin temu, Ralph78 napisał: Zepsuję konkurs https://www.auto-swiat.pl/ev/wiadomosci/tego-nie-spodziewasz-podczas-serwisu-elektryka-musial-wymienic-plyn-za-prawie-2-tys/s8lmlbn Czyli strzelam, że koło 2k PLN A nie piszą przypadkiem, że ten płyn po 60 kkm? Bo ja kliknąć niestety nie mogę W tygodniu spłyną oferty, to będzie rozwiązanie konkursu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralph78 Napisano 25 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2022 A nie piszą przypadkiem, że ten płyn po 60 kkm? Bo ja kliknąć niestety nie mogę W tygodniu spłyną oferty, to będzie rozwiązanie konkursu.Tak, rzeczywiście auto Hyundai Kona i 60 kkm Natomiast koszt myślę że za litr będzie taki samWysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 25 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2022 W dniu 23.07.2022 o 11:02, mrBEAN napisał: Swoją drogą wymiana płynu hamulcowego co 30 kkm brzmi conajmniej dziwnie Jeszcze ciekawiej wyglada wymiana tego slynnego plynu chlodzacego, o ktorym pisza na motokaciku Pierwszy wystarcza na 210kkm, a nastepne juz tylko na 30? Jakies logiczne uzasadnienie tego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 25 Lipca 2022 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2022 3 godziny temu, komandos80 napisał: Jeszcze ciekawiej wyglada wymiana tego slynnego plynu chlodzacego, o ktorym pisza na motokaciku Pierwszy wystarcza na 210kkm, a nastepne juz tylko na 30? Jakies logiczne uzasadnienie tego? Nie doszukiwałbym się logiki. Po dziesięciu latach już na nic nie będzie gwarancji także spoko, przeglądy w ASO będą tylko wspomnieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 27 Lipca 2022 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2022 Ok, spłynęły oferty Wysłano do +/- 10 ASO. Koszt przeglądu po 30.000 km lub 2 latach to przedział od 950 do 1500 zł Za ten sam identyczny przegląd, czyli wymiana płynu hamulcowego, filtra kabiny (na razie brak zamienników), i ogólne obwąchanie auta. Materiały +/- 200 zł, a reszta to robocizna. Ogólnie zmieniła się polityka z tego co ustaliłem, i +/- rok temu w systemie podskoczyły im stawki 3x, za przeglądy EV. Tzn. ASO sobie wymodliły u producentów Po co ten płyn hamulcowy co 30.000 km ktoś mi wytłumaczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 28 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2022 9 godzin temu, mrBEAN napisał: Ogólnie zmieniła się polityka z tego co ustaliłem, i +/- rok temu w systemie podskoczyły im stawki 3x, za przeglądy EV. Tzn. ASO sobie wymodliły u producentów Po co ten płyn hamulcowy co 30.000 km ktoś mi wytłumaczy Płyn hamulcowy ZTCP mi w VW też wymieniali jeszcze w ramach pakietu, ale to chyba było w 3cim roku dopiero (u mnie przy 45kkm). Widocznie w elektryku hamulce się jednak bardziej zużywają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 28 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2022 10 hours ago, mrBEAN said: Po co ten płyn hamulcowy co 30.000 km ktoś mi wytłumaczy? To chyba norma, ze wymieniaja co 2 lata. Mam tak samo w Oplu, Citroenie, Mazdzie. Moze zalozyli, ze EV nie da sie zrobic wiecej niz 15kkm/rocznie bo nikt nie ma tyle czasu kwitnac przy ladowarkach 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 28 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2022 12 godzin temu, mrBEAN napisał: Ok, spłynęły oferty Wysłano do +/- 10 ASO. Koszt przeglądu po 30.000 km lub 2 latach to przedział od 950 do 1500 zł Za ten sam identyczny przegląd, czyli wymiana płynu hamulcowego, filtra kabiny (na razie brak zamienników), i ogólne obwąchanie auta. Materiały +/- 200 zł, a reszta to robocizna. Ogólnie zmieniła się polityka z tego co ustaliłem, i +/- rok temu w systemie podskoczyły im stawki 3x, za przeglądy EV. Tzn. ASO sobie wymodliły u producentów Po co ten płyn hamulcowy co 30.000 km ktoś mi wytłumaczy? Standard w Kia W książce do ceed jest tak samo - co 30kkm lub 2 lata i wymieniali mi przy 30, 60 i 90ciu. Z płynem chłodzącym identycznie wymiana po 210 a później co 30. Także schemat jest taki sam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 28 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2022 17 godzin temu, mrBEAN napisał: Ok, spłynęły oferty Wysłano do +/- 10 ASO. Koszt przeglądu po 30.000 km lub 2 latach to przedział od 950 do 1500 zł Za ten sam identyczny przegląd, czyli wymiana płynu hamulcowego, filtra kabiny (na razie brak zamienników), i ogólne obwąchanie auta. Materiały +/- 200 zł, a reszta to robocizna. Ogólnie zmieniła się polityka z tego co ustaliłem, i +/- rok temu w systemie podskoczyły im stawki 3x, za przeglądy EV. Tzn. ASO sobie wymodliły u producentów Po co ten płyn hamulcowy co 30.000 km ktoś mi wytłumaczy? Zwietrzyli interes na krojenie właścicieli EV , póki jeszcze auta na gwarancji są. Przecież nawet z wymianą płynu to tam nie ma roboty na 2godz. W spalinówce to trochę pokręcę się przy aucie, filtry wymienią, olej .. może się nawet ubrudzą . Ojciec ostatnio w Niro robił to zapłacił coś koło 1kzł, idąc tym tokiem to powinien zapłacić z 3kzł (materiały z 600zł + nowa (x3)stawka roboczogodziny). Nic, ja zamierzam jeździć do ASO jedynie jeżeli cena będzie adekwatna do roboty, bo auto i tak po gwarancji. Jak powiedzą ponad 500zł to im 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 28 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2022 22 godziny temu, mrBEAN napisał: Po co ten płyn hamulcowy co 30.000 km ktoś mi wytłumaczy? No tak oni zmieniają. W swoim mam to na każdej fakturze 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 23 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2022 W dniu 27.07.2022 o 22:07, mrBEAN napisał: Ok, spłynęły oferty Wysłano do +/- 10 ASO. Zdaje się, że za niespełna rok będę robił do samo. Tydzień temu pojechałem na przegląd po pierwszym roku. "Wynegocjowałem" go przy zakupie auta, więc był darmowy, ale: 1. Dowiedziałem się, że roboczogodzina u nic kosztuje (o ile pamiętam) 356pln brutto - MITCAR 2. Byłem umówiony na 10.oo, przyjechałem 20 minut wcześniej. Koleś wyszedł, pooglądał budę, znalazł obicie od drzwi z miasta, potem kazał pójść do poczekalni. I przez 50 minut nie działo się nic. potem koleś zaczął zajmować się autem tj. podniósł na górę podnośnikiem, udawał, że sprawdził luzy na przodzie, poświecił latarką w stronę klocków hamulcowych, przebiegł pod autem świecąc w górę. Potem opuścił auto o połowę, sprawdził ciśnienie w oponach i opuścił auto. W sumie razem zajęło mu to może 4 minuty. Poszedł. Po około 10 minutach wrócił z tabletem, wpiął się i klikał około 5 minut. Potem znów poszedł. Po jakimś kwadransie przyszedł z kolegą. Kolega wsiadł, sprawdzili światła i wycieraczki i kolega wyjechał opłukać auto (nie mylić z myciem). Po kolejnych około 40 minutach zacząłem się kręcić, więc "doradca" stwierdził, żebym się nie oddalał. Po kolejnym kwadransie oddał kluczyki stwierdzając, że auto jest bez uwag. Łącznie byłem tam 2 godziny i 28 minut... Nawet nie chcę wiedzieć ile miałbym za taki przegląd zapłacić.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 23 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2022 45 minut temu, Maxit napisał: Zdaje się, że za niespełna rok będę robił do samo. Tydzień temu pojechałem na przegląd po pierwszym roku. "Wynegocjowałem" go przy zakupie auta, więc był darmowy, ale: 1. Dowiedziałem się, że roboczogodzina u nic kosztuje (o ile pamiętam) 356pln brutto - MITCAR 2. Byłem umówiony na 10.oo, przyjechałem 20 minut wcześniej. Koleś wyszedł, pooglądał budę, znalazł obicie od drzwi z miasta, potem kazał pójść do poczekalni. I przez 50 minut nie działo się nic. potem koleś zaczął zajmować się autem tj. podniósł na górę podnośnikiem, udawał, że sprawdził luzy na przodzie, poświecił latarką w stronę klocków hamulcowych, przebiegł pod autem świecąc w górę. Potem opuścił auto o połowę, sprawdził ciśnienie w oponach i opuścił auto. W sumie razem zajęło mu to może 4 minuty. Poszedł. Po około 10 minutach wrócił z tabletem, wpiął się i klikał około 5 minut. Potem znów poszedł. Po jakimś kwadransie przyszedł z kolegą. Kolega wsiadł, sprawdzili światła i wycieraczki i kolega wyjechał opłukać auto (nie mylić z myciem). Po kolejnych około 40 minutach zacząłem się kręcić, więc "doradca" stwierdził, żebym się nie oddalał. Po kolejnym kwadransie oddał kluczyki stwierdzając, że auto jest bez uwag. Łącznie byłem tam 2 godziny i 28 minut... Nawet nie chcę wiedzieć ile miałbym za taki przegląd zapłacić.... Ja przy przeglądzie swojego eGolfa nie byłem, ale jak usłyszałem „ile za przegląd”, to się spytałem co w jego skład ma wchodzić. Okazalo się ze 400pln z tej kwoty to był…kabinowy filtr przeciwpyłkowy. Nieszczesliwie nie mam na tego Golfa pakietu darmowych przeglądów. A podczas leasingu mam je darmowe. Cale szczęście można było wybrać opcje bez wymiany tego filtra. Tak, ASO znalazło sobie możliwości na zarabianie na elektrykach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 23 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2022 54 minuty temu, Maxit napisał: 2. Byłem umówiony na 10.oo, przyjechałem 20 minut wcześniej. Koleś wyszedł, pooglądał budę, znalazł obicie od drzwi z miasta, potem kazał pójść do poczekalni. I przez 50 minut nie działo się nic. potem koleś zaczął zajmować się autem tj. podniósł na górę podnośnikiem, udawał, że sprawdził luzy na przodzie, poświecił latarką w stronę klocków hamulcowych, przebiegł pod autem świecąc w górę. Potem opuścił auto o połowę, sprawdził ciśnienie w oponach i opuścił auto. W sumie razem zajęło mu to może 4 minuty. Poszedł. Po około 10 minutach wrócił z tabletem, wpiął się i klikał około 5 minut. Potem znów poszedł. Po jakimś kwadransie przyszedł z kolegą. Kolega wsiadł, sprawdzili światła i wycieraczki i kolega wyjechał opłukać auto (nie mylić z myciem). Po kolejnych około 40 minutach zacząłem się kręcić, więc "doradca" stwierdził, żebym się nie oddalał. Po kolejnym kwadransie oddał kluczyki stwierdzając, że auto jest bez uwag. Łącznie byłem tam 2 godziny i 28 minut... Nawet nie chcę wiedzieć ile miałbym za taki przegląd zapłacić.... No i dlatego w większości warsztatów na halę nie wejdziesz , a nie wszędzie dobrze widać stanowiska. Pamiętaj też, że skoro przyszedł z kolegą, to liczy się czas x2 ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 23 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2022 6 minut temu, kravitz napisał: Ja przy przeglądzie swojego eGolfa nie byłem, ale jak usłyszałem „ile za przegląd”, to się spytałem co w jego skład ma wchodzić. Okazalo się ze 400pln z tej kwoty to był…kabinowy filtr przeciwpyłkowy. Nieszczesliwie nie mam na tego Golfa pakietu darmowych przeglądów. A podczas leasingu mam je darmowe. Cale szczęście można było wybrać opcje bez wymiany tego filtra. Tak, ASO znalazło sobie możliwości na zarabianie na elektrykach. Dziwnie mało .. oni w systemie mają rozpiskę co, kiedy trzeba zrobić. W przypadku Skody, gość oczywiście nie widział co wchodzi w zakres, ale odnalazł auto i na pierwszym przegladzie po 2latach/30kkm wymieniają filtr p.pyłkowy, sprawdzają płyny i czyszczą hamulce tył. Do tego kontrola zawieszenia i diagnostyka. W sumie trwało to ok 2h, z czego większość czasu auto stało na zewn .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 23 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2022 2 godziny temu, Maxit napisał: 1. Dowiedziałem się, że roboczogodzina u nic kosztuje (o ile pamiętam) 356pln brutto ASO pożaliły się KIA na serwisy elektryków i w systemie im teraz wybija 500 zł za roboczogodzinę Krojenie na żywca 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 23 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2022 1 godzinę temu, mrBEAN napisał: ASO pożaliły się KIA na serwisy elektryków i w systemie im teraz wybija 500 zł za roboczogodzinę Krojenie na żywca Widziałem te roboczogodziny na żywo. K#restwo i złodziejstwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 23 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2022 2 hours ago, mrBEAN said: ASO pożaliły się KIA na serwisy elektryków i w systemie im teraz wybija 500 zł za roboczogodzinę Krojenie na żywca 500 zł za godzinę. Szwedzkie ceny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 23 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2022 5 godzin temu, HelixSv napisał: 500 zł za godzinę. Szwedzkie ceny. Wstajemy z kolan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.