Skocz do zawartości

Koszt przeglądów ASO


Rekomendowane odpowiedzi

Tu przypadek EV6. 
W tabelce wygląda miło, ale robię właśnie konkurs ofert i po wpłynięciu pierwszej zapowiada się ciekawie.

 

Ile cebulionów szacujecie za ten zakres na 30000 km? :) 

Swoją drogą wymiana płynu hamulcowego co 30 kkm brzmi conajmniej dziwnie 🙃

2504C815-3ACA-40DD-B123-75FD0002C5CE.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, mrBEAN said:

Tu przypadek EV6. 
W tabelce wygląda miło, ale robię właśnie konkurs ofert i po wpłynięciu pierwszej zapowiada się ciekawie.

 

Ile cebulionów szacujecie za ten zakres na 30000 km? :) 

Swoją drogą wymiana płynu hamulcowego co 30 kkm brzmi conajmniej dziwnie 🙃

2504C815-3ACA-40DD-B123-75FD0002C5CE.jpeg

 

Rozumiem, że można zrobić przegląd poza ASO. Tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczelam koło 1000 albo i nie. :oki:

Jaki płyn chłodzący leją fabrycznie, że pierwsza wymiana po 210kkm lub 10 latach, a potem już 30kkm lub co 2 lata? To płyn chłodzący baterie?

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, ZUBERTO napisał:

Szczelam koło 1000 albo i nie. :oki:

Jaki płyn chłodzący leją fabrycznie, że pierwsza wymiana po 210kkm lub 10 latach, a potem już 30kkm lub co 2 lata? To płyn chłodzący baterie?

Podejrzewam, że bezwodny. Układ chłodzenia jest jeden z tego co widzę, także chłodzenie baterii, silnika. 
 

Jakich 10 latach? 
Po 5-ciu bateria do lasu, a karoseria na żyletki 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Ralph78 napisał:

A nie piszą przypadkiem, że ten płyn po 60 kkm? Bo ja kliknąć niestety nie mogę 😁

 

W tygodniu spłyną oferty, to będzie rozwiązanie konkursu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie piszą przypadkiem, że ten płyn po 60 kkm? Bo ja kliknąć niestety nie mogę
 
W tygodniu spłyną oferty, to będzie rozwiązanie konkursu.
Tak, rzeczywiście auto Hyundai Kona i 60 kkm Natomiast koszt myślę że za litr będzie taki sam

Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.07.2022 o 11:02, mrBEAN napisał:

Swoją drogą wymiana płynu hamulcowego co 30 kkm brzmi conajmniej dziwnie 🙃

 

Jeszcze ciekawiej wyglada wymiana tego slynnego plynu chlodzacego, o ktorym pisza na motokaciku
Pierwszy wystarcza na 210kkm, a nastepne juz tylko na 30?
Jakies logiczne uzasadnienie tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, komandos80 napisał:

Jeszcze ciekawiej wyglada wymiana tego slynnego plynu chlodzacego, o ktorym pisza na motokaciku
Pierwszy wystarcza na 210kkm, a nastepne juz tylko na 30?
Jakies logiczne uzasadnienie tego?

Nie doszukiwałbym się logiki.

Po dziesięciu latach już na nic nie będzie gwarancji także spoko, przeglądy w ASO będą tylko wspomnieniem. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, spłynęły oferty :)

Wysłano do +/- 10 ASO.

 

Koszt przeglądu po 30.000 km lub 2 latach to przedział od 950 do 1500 zł 😅

Za ten sam identyczny przegląd, czyli wymiana płynu hamulcowego, filtra kabiny (na razie brak zamienników), i ogólne obwąchanie auta. 

Materiały +/- 200 zł, a reszta to robocizna.

Ogólnie zmieniła się polityka z tego co ustaliłem, i +/- rok temu w systemie podskoczyły im stawki 3x, za przeglądy EV. Tzn. ASO sobie wymodliły u producentów ;) 

 

Po co ten płyn hamulcowy co 30.000 km ktoś mi wytłumaczy? :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, mrBEAN napisał:

Ogólnie zmieniła się polityka z tego co ustaliłem, i +/- rok temu w systemie podskoczyły im stawki 3x, za przeglądy EV. Tzn. ASO sobie wymodliły u producentów ;) 

 

Po co ten płyn hamulcowy co 30.000 km ktoś mi wytłumaczy

:hehe:

 

Płyn hamulcowy ZTCP mi w VW też wymieniali jeszcze w ramach pakietu, ale to chyba było w 3cim roku dopiero (u mnie przy 45kkm). Widocznie w elektryku hamulce się jednak bardziej zużywają ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 hours ago, mrBEAN said:

Po co ten płyn hamulcowy co 30.000 km ktoś mi wytłumaczy? :) 

 

To chyba norma, ze wymieniaja co 2 lata. Mam tak samo w Oplu, Citroenie, Mazdzie.

Moze zalozyli, ze EV nie da sie zrobic wiecej niz 15kkm/rocznie bo nikt nie ma tyle czasu kwitnac przy ladowarkach ;]

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, mrBEAN napisał:

Ok, spłynęły oferty :)

Wysłano do +/- 10 ASO.

 

Koszt przeglądu po 30.000 km lub 2 latach to przedział od 950 do 1500 zł 😅

Za ten sam identyczny przegląd, czyli wymiana płynu hamulcowego, filtra kabiny (na razie brak zamienników), i ogólne obwąchanie auta. 

Materiały +/- 200 zł, a reszta to robocizna.

Ogólnie zmieniła się polityka z tego co ustaliłem, i +/- rok temu w systemie podskoczyły im stawki 3x, za przeglądy EV. Tzn. ASO sobie wymodliły u producentów ;) 

 

Po co ten płyn hamulcowy co 30.000 km ktoś mi wytłumaczy? :) 

 

Standard w Kia

W książce do ceed jest tak samo - co 30kkm lub 2 lata i wymieniali mi przy 30, 60 i 90ciu.

 

Z płynem chłodzącym identycznie wymiana po 210 a później co 30. Także schemat jest taki sam ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, mrBEAN napisał:

Ok, spłynęły oferty :)

Wysłano do +/- 10 ASO.

 

Koszt przeglądu po 30.000 km lub 2 latach to przedział od 950 do 1500 zł 😅

Za ten sam identyczny przegląd, czyli wymiana płynu hamulcowego, filtra kabiny (na razie brak zamienników), i ogólne obwąchanie auta. 

Materiały +/- 200 zł, a reszta to robocizna.

Ogólnie zmieniła się polityka z tego co ustaliłem, i +/- rok temu w systemie podskoczyły im stawki 3x, za przeglądy EV. Tzn. ASO sobie wymodliły u producentów ;) 

 

Po co ten płyn hamulcowy co 30.000 km ktoś mi wytłumaczy? :) 

Zwietrzyli interes na krojenie właścicieli EV ;), póki jeszcze auta na gwarancji są. Przecież nawet z wymianą płynu to tam nie ma roboty na 2godz. W spalinówce to trochę pokręcę się przy aucie, filtry wymienią, olej .. może się nawet ubrudzą ;). Ojciec ostatnio w Niro robił to zapłacił coś koło 1kzł, idąc tym tokiem to powinien zapłacić z 3kzł (materiały z 600zł + nowa (x3)stawka roboczogodziny).

Nic, ja zamierzam jeździć do ASO jedynie jeżeli cena będzie adekwatna do roboty, bo auto i tak po gwarancji. Jak powiedzą ponad 500zł to im :bananpapa:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 27.07.2022 o 22:07, mrBEAN napisał:

Ok, spłynęły oferty :)

Wysłano do +/- 10 ASO.

 

Zdaje się, że za niespełna rok będę robił do samo.

 

Tydzień temu pojechałem na przegląd po pierwszym roku. "Wynegocjowałem" go przy zakupie auta, więc był darmowy, ale:

 

1. Dowiedziałem się, że roboczogodzina u nic kosztuje (o ile pamiętam) 356pln brutto - MITCAR

2. Byłem umówiony na 10.oo, przyjechałem 20 minut wcześniej. Koleś wyszedł, pooglądał budę, znalazł obicie od drzwi z miasta, potem kazał pójść do poczekalni. I przez 50 minut nie działo się nic. potem koleś zaczął zajmować się autem tj. podniósł na górę podnośnikiem, udawał, że sprawdził luzy na przodzie, poświecił latarką w stronę klocków hamulcowych, przebiegł pod autem świecąc w górę. Potem opuścił auto o połowę, sprawdził ciśnienie w oponach i opuścił auto. W sumie razem zajęło mu to może 4 minuty. Poszedł. Po około 10 minutach wrócił z tabletem, wpiął się i klikał około 5 minut. Potem znów poszedł. Po jakimś kwadransie przyszedł z kolegą. Kolega wsiadł, sprawdzili światła i wycieraczki i kolega wyjechał opłukać auto (nie mylić z myciem). Po kolejnych około 40 minutach zacząłem się kręcić, więc "doradca" stwierdził, żebym się nie oddalał. Po kolejnym kwadransie oddał kluczyki stwierdzając, że auto jest bez uwag. Łącznie byłem tam 2 godziny i 28 minut... Nawet nie chcę wiedzieć ile miałbym za taki przegląd zapłacić....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Maxit napisał:

 

Zdaje się, że za niespełna rok będę robił do samo.

 

Tydzień temu pojechałem na przegląd po pierwszym roku. "Wynegocjowałem" go przy zakupie auta, więc był darmowy, ale:

 

1. Dowiedziałem się, że roboczogodzina u nic kosztuje (o ile pamiętam) 356pln brutto - MITCAR

2. Byłem umówiony na 10.oo, przyjechałem 20 minut wcześniej. Koleś wyszedł, pooglądał budę, znalazł obicie od drzwi z miasta, potem kazał pójść do poczekalni. I przez 50 minut nie działo się nic. potem koleś zaczął zajmować się autem tj. podniósł na górę podnośnikiem, udawał, że sprawdził luzy na przodzie, poświecił latarką w stronę klocków hamulcowych, przebiegł pod autem świecąc w górę. Potem opuścił auto o połowę, sprawdził ciśnienie w oponach i opuścił auto. W sumie razem zajęło mu to może 4 minuty. Poszedł. Po około 10 minutach wrócił z tabletem, wpiął się i klikał około 5 minut. Potem znów poszedł. Po jakimś kwadransie przyszedł z kolegą. Kolega wsiadł, sprawdzili światła i wycieraczki i kolega wyjechał opłukać auto (nie mylić z myciem). Po kolejnych około 40 minutach zacząłem się kręcić, więc "doradca" stwierdził, żebym się nie oddalał. Po kolejnym kwadransie oddał kluczyki stwierdzając, że auto jest bez uwag. Łącznie byłem tam 2 godziny i 28 minut... Nawet nie chcę wiedzieć ile miałbym za taki przegląd zapłacić....


Ja przy przeglądzie swojego eGolfa nie byłem, ale jak usłyszałem „ile za przegląd”, to się spytałem co w jego skład ma wchodzić.

Okazalo się ze 400pln z tej kwoty to był…kabinowy filtr przeciwpyłkowy.

 

Nieszczesliwie nie mam na tego Golfa pakietu darmowych przeglądów.

A podczas leasingu mam je darmowe.

 

Cale szczęście można było wybrać opcje bez wymiany tego filtra.

 

Tak, ASO znalazło sobie możliwości na zarabianie na elektrykach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Maxit napisał:

2. Byłem umówiony na 10.oo, przyjechałem 20 minut wcześniej. Koleś wyszedł, pooglądał budę, znalazł obicie od drzwi z miasta, potem kazał pójść do poczekalni. I przez 50 minut nie działo się nic. potem koleś zaczął zajmować się autem tj. podniósł na górę podnośnikiem, udawał, że sprawdził luzy na przodzie, poświecił latarką w stronę klocków hamulcowych, przebiegł pod autem świecąc w górę. Potem opuścił auto o połowę, sprawdził ciśnienie w oponach i opuścił auto. W sumie razem zajęło mu to może 4 minuty. Poszedł. Po około 10 minutach wrócił z tabletem, wpiął się i klikał około 5 minut. Potem znów poszedł. Po jakimś kwadransie przyszedł z kolegą. Kolega wsiadł, sprawdzili światła i wycieraczki i kolega wyjechał opłukać auto (nie mylić z myciem). Po kolejnych około 40 minutach zacząłem się kręcić, więc "doradca" stwierdził, żebym się nie oddalał. Po kolejnym kwadransie oddał kluczyki stwierdzając, że auto jest bez uwag. Łącznie byłem tam 2 godziny i 28 minut... Nawet nie chcę wiedzieć ile miałbym za taki przegląd zapłacić....

No i dlatego w większości warsztatów na halę nie wejdziesz :phi:, a nie wszędzie dobrze widać stanowiska.

Pamiętaj też, że skoro przyszedł z kolegą, to liczy się czas x2 !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, kravitz napisał:


Ja przy przeglądzie swojego eGolfa nie byłem, ale jak usłyszałem „ile za przegląd”, to się spytałem co w jego skład ma wchodzić.

Okazalo się ze 400pln z tej kwoty to był…kabinowy filtr przeciwpyłkowy.

 

Nieszczesliwie nie mam na tego Golfa pakietu darmowych przeglądów.

A podczas leasingu mam je darmowe.

 

Cale szczęście można było wybrać opcje bez wymiany tego filtra.

 

Tak, ASO znalazło sobie możliwości na zarabianie na elektrykach.

Dziwnie mało .. oni w systemie mają rozpiskę co, kiedy trzeba zrobić.

W przypadku Skody, gość oczywiście nie widział co wchodzi w zakres, ale odnalazł auto i na pierwszym przegladzie po 2latach/30kkm wymieniają filtr p.pyłkowy, sprawdzają płyny i czyszczą hamulce tył. Do tego kontrola zawieszenia i diagnostyka.

W sumie trwało to ok 2h, z czego większość czasu auto stało na zewn ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maxit napisał:

1. Dowiedziałem się, że roboczogodzina u nic kosztuje (o ile pamiętam) 356pln brutto

ASO pożaliły się KIA na serwisy elektryków i w systemie im teraz wybija 500 zł za roboczogodzinę 🙃

Krojenie na żywca :)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mrBEAN napisał:

ASO pożaliły się KIA na serwisy elektryków i w systemie im teraz wybija 500 zł za roboczogodzinę 🙃

Krojenie na żywca :)

 

Widziałem te roboczogodziny na żywo. K#restwo i złodziejstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.