Skocz do zawartości

A może tak zestaw letnie/wielosezonowe, zamiast letnie/zimowe?


K3

Rekomendowane odpowiedzi

Generalnie jestem zwolennikiem dostosowania opon do warunków drogowych oraz pogodowych, dlatego też zawsze do tej pory jeździłem na letnie/zimowe.

 

Ale...

 

Zimy w DK są "jesienne". Śniegu prawie wcale, jak spadnie to topnieje od razu. Temperatury w okolicach 0°-5°C...

W takich warunkach przyczepność na śniegu schodzi na drugi plan, ważne jest odprowadzanie wody i błota pośniegowego.

 

Z drugiej strony jeżdżę dość dynamicznie, więc przyczepność na suchym ciepłym asfalcie w lato jest równie ważna. I wtedy typowe letnie byłyby w użyciu nadal.

 

I co ciekawe, w interesującym mnie rozmiarze opony całoroczne są mimo wszystko tańsze niż zimowe. Mowa oczywiście o producentach z klasy premium.

 

Co wobec tego sądzicie o takim pomyśle? 

Edytowane przez K3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minutes ago, K3 said:

Generalnie jestem zwolennikiem dostosowania opon do warunków drogowych oraz pogodowych, dlatego też zawsze do tej pory jeździłem na letnie/zimowe.

 

Ale...

 

Zimy w DK są "jesienne". Śniegu prawie wcale, jak spadnie to topnieje od razu. Temperatury w okolicach 0°-5°C...

W takich warunkach przyczepność na śniegu schodzi na drugi plan, ważne jest odprowadzaniem wody.

 

Z drugiej strony jeżdżę dość dynamicznie, więc przyczepność na suchym ciepłym asfalcie jest ważna.

 

I co ciekawe, w interesującym mnie rozmiarze opony całoroczne są mimo wszystko tańsze niż zimowe. Mowa oczywiście o producentach z klasy premium.

 

Co wobec tego sądzicie o takim pomyśle? 

 

Jak nie jezdzisz po sniegu, to IMHO klasycznie zimowki w zasadzie nie maja sensu.

Aczkolwiek ja bym wolal zostac tylko przy calorocznych premium i czesciej zmieniac, niz sie bawic w 2 komplety.

U siebie juz oba auta mam na wielosezonie GY Vector 4s i do sezonowych na pewno nie wroce.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, K3 napisał:

Co wobec tego sądzicie o takim pomyśle? 

 

Co kto woli, ale chyba faktycznie wybrałbym komplet wielosezonówek raz na 3 lata niż 2 komplety. Zimowe to zimowe, na śniegu najbardziej uzasadnione. Poza tym nadają się dobrze na ujemne temperatury, w dodatnich więcej minusów niż plusów.

22 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Jak nie jezdzisz po sniegu, to IMHO klasycznie zimowki w zasadzie nie maja sensu.

Aczkolwiek ja bym wolal zostac tylko przy calorocznych premium i czesciej zmieniac, niz sie bawic w 2 komplety.

U siebie juz oba auta mam na wielosezonie GY Vector 4s i do sezonowych na pewno nie wroce.

 

Miększa mieszanka, inaczej się zachowuje, ale w takich warunkach to faktycznie ani letnie ani zimowe. Też chciałem wielosezonówki, ale już mi żona dziękowała podczas śnieżycy że ma solidne zimowe opony, koleżanki na nowych wielosezonowych pływały po drodze. Mój przyjaciel ma nowe wielosezonowe, w górach w kopnym śniegu dalej utrzymuje wyższość dobrej zimówki nad super hiper all season. Trochę jak "coś jest do wszystkiego to jest do niczego".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, komor said:

Miększa mieszanka, inaczej się zachowuje, ale w takich warunkach to faktycznie ani letnie ani zimowe. Też chciałem wielosezonówki, ale już mi żona dziękowała podczas śnieżycy że ma solidne zimowe opony, koleżanki na nowych wielosezonowych pływały po drodze. Mój przyjaciel ma nowe wielosezonowe, w górach w kopnym śniegu dalej utrzymuje wyższość dobrej zimówki nad super hiper all season. Trochę jak "coś jest do wszystkiego to jest do niczego".

 

Gdybym mieszkal albo jezdzil czesto zima po gorach to pewnie tez bym zostal przy 2 kompletach i bral 4x4.

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja biorę takie rozwiązanie pod uwagę. Kończą mi się zimówki, a letnie są jeszcze dość świeże. Myślę o kupnie opon uniwersalnych zamiast zimówek i sprawdzenia w praktyce ile to jest warte. Jak się sprawdzą, to sprzedam koła z letnimi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, K3 napisał:

Generalnie jestem zwolennikiem dostosowania opon do warunków drogowych oraz pogodowych, dlatego też zawsze do tej pory jeździłem na letnie/zimowe.

 

Ale...

 

Zimy w DK są "jesienne". Śniegu prawie wcale, jak spadnie to topnieje od razu. Temperatury w okolicach 0°-5°C...

W takich warunkach przyczepność na śniegu schodzi na drugi plan, ważne jest odprowadzaniem wody.

 

Z drugiej strony jeżdżę dość dynamicznie, więc przyczepność na suchym ciepłym asfalcie jest ważna.

 

I co ciekawe, w interesującym mnie rozmiarze opony całoroczne są mimo wszystko tańsze niż zimowe. Mowa oczywiście o producentach z klasy premium.

 

Co wobec tego sądzicie o takim pomyśle? 

Dobry pomysł. 
A Vredestein Quatrac to tez dobry pomysł ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, K3 napisał:

Generalnie jestem zwolennikiem dostosowania opon do warunków drogowych oraz pogodowych, dlatego też zawsze do tej pory jeździłem na letnie/zimowe.

 

Ale...

 

Zimy w DK są "jesienne". Śniegu prawie wcale, jak spadnie to topnieje od razu. Temperatury w okolicach 0°-5°C...

W takich warunkach przyczepność na śniegu schodzi na drugi plan, ważne jest odprowadzaniem wody.

 

Z drugiej strony jeżdżę dość dynamicznie, więc przyczepność na suchym ciepłym asfalcie jest ważna.

 

I co ciekawe, w interesującym mnie rozmiarze opony całoroczne są mimo wszystko tańsze niż zimowe. Mowa oczywiście o producentach z klasy premium.

 

Co wobec tego sądzicie o takim pomyśle? 

 

IMO jeśli patrzeć z punktu widzenia bezpieczeństwa to sensowny jest zestaw wielosezonowe + zimowe. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pod koniec września montuje wielosezony goodyeara, juz czekają. Letnie i tak mam juz z przodu zjechane, dlatego zaryzykuje - co prawda żona ma już od roku goodyeary i wszystko ok, ale jest to jednak auto wokół komina, ze sporadycznymi wysokokami do 500km. Ja w swoim  tylko obawiam się zachowania w dłuższych trasach (>1000km) w upałach, jeśli będzie źle to po prostu na lato kupie nowe letnie, a wielosezony będą jeździć od października do maja..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minutes ago, Pado said:

Ja pod koniec września montuje wielosezony goodyeara, juz czekają. Letnie i tak mam juz z przodu zjechane, dlatego zaryzykuje - co prawda żona ma już od roku goodyeary i wszystko ok, ale jest to jednak auto wokół komina, ze sporadycznymi wysokokami do 500km. Ja w swoim  tylko obawiam się zachowania w dłuższych trasach (>1000km) w upałach, jeśli będzie źle to po prostu na lato kupie nowe letnie, a wielosezony będą jeździć od października do maja..

 

Robilem juz na  GY V4S trasy po kilkaset km w temp 30+ i nic niepokojacego nie zauwazylem.

Przy czym nie latam z predkosciami ponad 150km/h bo auto sie do tego nie nadaje.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, pejus1982 napisał:

W Twoim przypadku jak najbardziej polecam „zimą” opony wielosezonowe. W duńskim klimacie będą nawet bezpieczniejsze niż zimówki.

Możesz to uzasadnić? Jeżdżę już trochę w kilku autach na wielosezonowych (raczej dobrych CC, GY, nokian) i nie mogę się z tym zgodzić. 

Opony zimowe też mogą się od siebie znacznie różnić w zależności czy są projektowane bardziej na śnieg, czy wodę i błoto pośniegowe. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, K3 napisał:

Co wobec tego sądzicie o takim pomyśle? 

Jak napisałem wyżej jeżdżę już trochę na wielosezonowych (raczej dobrych) i jeśli lubisz dynamicznie jeździć to przy Twoich 200 KM i ośce możesz być rozczarowany zarówno w lecie jak i zimie. 

Edycja 

Jak chcesz zobaczyć jak sobie radzą świeże gy przy ośce i 140 KM to daj znać jak będziesz w pobliżu, to sobie sprawdzisz. 

Edytowane przez janusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, K3 napisał:

Generalnie jestem zwolennikiem dostosowania opon do warunków drogowych oraz pogodowych, dlatego też zawsze do tej pory jeździłem na letnie/zimowe.

 

Ale...

 

Zimy w DK są "jesienne". Śniegu prawie wcale, jak spadnie to topnieje od razu. Temperatury w okolicach 0°-5°C...

W takich warunkach przyczepność na śniegu schodzi na drugi plan, ważne jest odprowadzaniem wody.

 

Z drugiej strony jeżdżę dość dynamicznie, więc przyczepność na suchym ciepłym asfalcie jest ważna.

 

I co ciekawe, w interesującym mnie rozmiarze opony całoroczne są mimo wszystko tańsze niż zimowe. Mowa oczywiście o producentach z klasy premium.

 

Co wobec tego sądzicie o takim pomyśle? 

IMO lepiej mieć dobre wielosezonówki i zmieniać je częściej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Jak nie jezdzisz po sniegu, to IMHO klasycznie zimowki w zasadzie nie maja sensu.

Aczkolwiek ja bym wolal zostac tylko przy calorocznych premium i czesciej zmieniac, niz sie bawic w 2 komplety.

U siebie juz oba auta mam na wielosezonie GY Vector 4s i do sezonowych na pewno nie wroce.

 

Felgi mam, więc sama zmiana kół nie jest problemowa. 

Nie chcę też wielosezonowych używać zamiast letnich, bo wiem, że nie będą lepsze.

 

Chcę tylko aby nie były gorsze na mokrym przy 2°C niż zimówki.

Nie pytam o -5°C i 10cm śniegu, bo wtedy brałbym typowe zimówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, K3 napisał:

 

A ja chcę mieć dobre letnie na lato, i dobre wielosezonowe na późną jesień i wczesną wiosnę. Bo zimy tu nie ma...

Ile kilometrów robisz w ciągu roku? Może się okazać, że będziesz wyrzucał "gumy z dużą ilością mięsa", bo bieżnik będzie, ale straci właściwości. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, janusz napisał:

Ile kilometrów robisz w ciągu roku? Może się okazać, że będziesz wyrzucał "gumy z dużą ilością mięsa", bo bieżnik będzie, ale straci właściwości. 

 

O, to jest dobra uwaga. Opony teraz robią z jakiejś ekologicznej gumy, która ma świetne właściwości, kiedyś nie do osiągnięcia, po prostu cud współczesnej chemii i inżynierii. Ale jest jeden minus - szybko się starzeją. Dlatego jak dla mnie wielosezonowe są idealne - zmieniam co 3 lata (przebieg akurat ok 70 kkm), po trzech latach zaczynają gwałtownie się starzeć.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, K3 napisał:

Ale...

 

Zimy w DK są "jesienne". Śniegu prawie wcale, jak spadnie to topnieje od razu. Temperatury w okolicach 0°-5°C...

W takich warunkach przyczepność na śniegu schodzi na drugi plan, ważne jest odprowadzanie wody i błota pośniegowego.

 

nie linczujcie...

jeździj na letnich

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, K3 napisał:

Generalnie jestem zwolennikiem dostosowania opon do warunków drogowych oraz pogodowych, dlatego też zawsze do tej pory jeździłem na letnie/zimowe.

 

Ale...

 

Zimy w DK są "jesienne". Śniegu prawie wcale, jak spadnie to topnieje od razu. Temperatury w okolicach 0°-5°C...

W takich warunkach przyczepność na śniegu schodzi na drugi plan, ważne jest odprowadzanie wody i błota pośniegowego.

 

Z drugiej strony jeżdżę dość dynamicznie, więc przyczepność na suchym ciepłym asfalcie w lato jest równie ważna. I wtedy typowe letnie byłyby w użyciu nadal.

 

I co ciekawe, w interesującym mnie rozmiarze opony całoroczne są mimo wszystko tańsze niż zimowe. Mowa oczywiście o producentach z klasy premium.

 

Co wobec tego sądzicie o takim pomyśle? 

 

Pomysł niegłupi. Ze dwa lata temu chciałem zastąpić jedne z opon wielosezonowymi i z tego co wówczas czytałem, lub słuchałem, to po pierwsze ważna jest marka, a po drugie są wielosezonówki "bardziej letnie" i "bardziej zimowe".

 

Dobry znajomy, mieszkający w górach stosuje odwrotne rozwiązanie - zimowe i wielosezonowe - głównie dlatego że późną już wiosną czy wczesną jesienią, gdy większość już na letnich, pogoda potrafi zaskoczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, K3 napisał:

 

A ja chcę mieć dobre letnie na lato, i dobre wielosezonowe na późną jesień i wczesną wiosnę. Bo zimy tu nie ma...

Ja tak używam. Letnie mam tylko na lato (salonowego kompletu na stalówkach nikt nie chciał kupić, więc używam), tzn przekładam sobie koła w maju jak już jest ciepło i potem we wrześniu/październiku zakładam całoroczne. W góry nie jeżdżę także typowych opon śniegowych nie potrzebuję.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, K3 napisał:

 

A ja chcę mieć dobre letnie na lato, i dobre wielosezonowe na późną jesień i wczesną wiosnę. Bo zimy tu nie ma...

Ja w takich warunkach to latalem na letnich w zime. Sniegu nie ma ostatnio a jak byl to bralem taxi albo car sharing. Teraz mam 3 pary, zimowe w sumie bez sensu, letnie i semi slicki na tor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.08.2022 o 15:18, K3 napisał:

Zimy w DK są "jesienne". Śniegu prawie wcale, jak spadnie to topnieje od razu. Temperatury w okolicach 0°-5°C...

W takich warunkach przyczepność na śniegu schodzi na drugi plan, ważne jest odprowadzanie wody i błota pośniegowego.

 

IMO aktualnie sprzedawane zimówki typu LM005 czy TS870 są dokładnie takimi oponami jakich szukasz. Nie są to typowe opony śniegowe tylko uniwersalne opony na zmienne zimowe warunki. Nie sądzę żeby były gorsze w w wymienionych konkurencjach od wielosezonowych.

 

Tak btw, typowe opony śniegowe to np Bridgestone DMV1 czy V2 - one na mokrym/suchym zdecydowanie odstają od wielosezonowych za to na śniegu są lepsze od znanych nam zimówek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.