Skocz do zawartości

Drgania i wibracje auta


rzel

Rekomendowane odpowiedzi

Auto strasznie drga i wibruje, szczególnie w okolicach 55km/h i 85km/h ale przy innych prędkościach także. Przy podniesionym i napędzanym silnikiem jednym a potem drugim przednim kole wibracje są takie same, aż drży cała buda i kierownica także.

Wymieniono łożyska kół, przeguby zewnętrze i wewnętrze wraz z krzyżakami, opony są nowe i wyważone ale bez kół też wibracje są. Amortyzatory 75% na stacji pokazują. Poduszka pod skrzynią nowa. Co może być powodem - skrzynia? Fiat Punto 1, skrzynia z przegubami zewnętrzymi

Edytowane przez rzel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak raz jedno raz drugie, zawsze jedno stoi na ziemi, a wibracje takie same; raz pewnie miałem oba koła w powietrzu i wibracje były

co do poduszki silnika to chyba wibracje na nadwoziu byłyby odczuwalne także na postoju jak działa silnik, ale wtedy ich nie ma

Edytowane przez rzel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, rzel napisał:

Nie widać na niej jakichś pęknięć; ma przejechane ok. 20 tys. (oryginał fiata dałem).

 

Nie zawsze widać na silniku. Dopiero po wymianie użytkownik czuje różnicę. No ale skoro wymieniałeś całkiem niedawno na oryginał to powinno być ok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tłumika to jest złącze elastyczne i też jest nowe. Podmieniłem dziś obydwie półosie na inne używki i wibracje są nadal. Nawet jak się rozpędzę i wyłączę silnik w trasie, co powinno wyeliminować poduszkę to wibracje są nadal, głównie przy prędkości 65km/h odczuwalne. Czy to czasem nie będzie wina mechanizmu różnicowego, np. tych kół koronowych czy satelit?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, rzel napisał:

Jak stoi to sobie można gazować do odcinki i wibracji nie ma; natomiast jak jadę i wrzucę na luz to wibracje są nadal.

 

 

Skoro silnik ok., od skrzyni do koła wszystko sprawdzone to zostaje połączenie silnika ze skrzynią lub sama skrzynia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, chojny napisał:

Skoro silnik ok., od skrzyni do koła wszystko sprawdzone to zostaje połączenie silnika ze skrzynią lub sama skrzynia.

...i jeszcze sprzęgło. Ciekawe czy z wciśniętym pedałem też są drgania? 🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, volf6 napisał:

Nie bardzo, bo skoro drgania nie ustają na wybiegu (znaczy na luzie) a wtedy silnik i sprzęgło chodzi sobie przecież na wolnych obrotach:)

No tak, czyli pozostaje układ przeniesienia napędu i hamulce.

Może auto stało jakiś czas i na tarczach jest odcisk klocków? Wtedy wystarczyłoby jedno czy dwa porządne hamowania żeby pozbyć się problemu.

Chyba, że stało kilka lat, no to jedno czy dwa hamowania nie wystarczą?

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.08.2022 o 19:07, rzel napisał:

Auto strasznie drga i wibruje, szczególnie w okolicach 55km/h i 85km/h ale przy innych prędkościach także. Przy podniesionym i napędzanym silnikiem jednym a potem drugim przednim kole wibracje są takie same, aż drży cała buda i kierownica także.

Wymieniono łożyska kół, przeguby zewnętrze i wewnętrze wraz z krzyżakami, opony są nowe i wyważone ale bez kół też wibracje są. Amortyzatory 75% na stacji pokazują. Poduszka pod skrzynią nowa. Co może być powodem - skrzynia? Fiat Punto 1, skrzynia z przegubami zewnętrzymi

Masz masę antywibracyjne na dłuższej półosi? 

 

W dniu 3.08.2022 o 19:07, rzel napisał:

Auto strasznie drga i wibruje, szczególnie w okolicach 55km/h i 85km/h ale przy innych prędkościach także. Przy podniesionym i napędzanym silnikiem jednym a potem drugim przednim kole wibracje są takie same, aż drży cała buda i kierownica także.

Wymieniono łożyska kół, przeguby zewnętrze i wewnętrze wraz z krzyżakami, opony są nowe i wyważone ale bez kół też wibracje są. Amortyzatory 75% na stacji pokazują. Poduszka pod skrzynią nowa. Co może być powodem - skrzynia? Fiat Punto 1, skrzynia z przegubami zewnętrzymi

Masz.mase.antywibracyjna na dłuższej półosi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia już założona, łożyska mechanizmu różnicowego bez luzów, tryby jak nowe bez widocznych śladów zużycia. Założyłem jeszcze nową, oryginalną przednią poduszkę skrzyni, ale wibracje są nadal takie same. Może rzeczywiście trzeba poszukać takiej stacji z rolkami do rozpędzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy taki luz na wieloklinie tarczy sprzęgła w który wchodzi wałek skrzyni jest dopuszczalny? Mam tarcze z innych aut i tam ten element jest sztywny. Dzisiaj podmieniam skrzynię na inną używkę i sprawdziłem też sprzęgło. Wałek w skrzyni ma minimalny luz góra-dół.

Link do krótkiego filmiku pokazującego luz o który pytam.

 

https://drive.google.com/file/d/15sffo5qfLgR_rZWPJ-wjpsYZnSjXzN4A/view?usp=sharing

Edytowane przez rzel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, rzel napisał:

Link do krótkiego filmiku pokazującego luz o który pytam.

Tylko pokazany jest raczej luz  na zabieraku tarczy sprzęgła a nie na połączeniu zabierak tarczy-wałek skrzyni.

 Jakiś dziwny ten luz, chyba, ze jakaś nowoczesna konstrukcja to jest:hmm: To nowa tarcza?

 

 Tak czy owak nie powinno to powodować opisanych objawów, skoro wcześniej pisałeś:

Cytat

Nawet jak się rozpędzę i wyłączę silnik w trasie to wibracje są nadal, głównie przy prędkości 65km/h odczuwalne.

 

Edytowane przez volf6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pokazana tarcza Luk została wyjęta z auta. Pokazałem ten luz bo w poprzednim sprzęgle Sachs o tej samej konstrukcji kilka km po montażu ten zabierak został zerwany przez wałek skrzyni i trzeba było wsadzić nową tarczę - tę którą teraz zdemontowałem. Teraz włożyłem tarczę, która nie ma w tym miejscu luzu.

Chciałem się tylko upewnić, czy to czasem nie wina tarczy. Wsadziłem inną skrzynię z 96r. oraz inne sprzęgło i wibracje prawie ustały. Piszę prawie, bo przy wspominanej wcześniej prędkości 65km/h delikatnie je czuć. Wygląda na to, że coś nie tak jest z tą moją zdemontowaną aktualnie skrzynią. Skrzynia była cichutka więc nic nie wskazywałoby na łożyska, chyba że wałek główny ma jakieś bicie, ale to trzeba by go zdemontować i sprawdzić na maszynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

I co ostatecznie wyszlo?

 

 

On 8/3/2022 at 9:51 PM, rzel said:

tak raz jedno raz drugie, zawsze jedno stoi na ziemi, a wibracje takie same; raz pewnie miałem oba koła w powietrzu i wibracje były

co do poduszki silnika to chyba wibracje na nadwoziu byłyby odczuwalne także na postoju jak działa silnik, ale wtedy ich nie ma

 

Tutaj pytalem dla siebie bo mam te wibracje. Jak jedno kolo bede miec na ziemi, a drugie w powietrzu i bede chcial ruszyc to te na ziemi sie nie ruszy? (zeby auto mi nie spadlo) Do jakiej predkosci mozna bezpiecznie rozpedzic te jedno co jest w gorze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, patgaw napisał:

I co ostatecznie wyszlo?

 

 

 

Tutaj pytalem dla siebie bo mam te wibracje. Jak jedno kolo bede miec na ziemi, a drugie w powietrzu i bede chcial ruszyc to te na ziemi sie nie ruszy? (zeby auto mi nie spadlo)

 

tumblr_oxp0jyTOGX1v1fqrro1_500.gifv

 

Godzinę temu, patgaw napisał:

Do jakiej predkosci mozna bezpiecznie rozpedzic te jedno co jest w gorze?

 

Aż nie uszkodzi się mechanizm różnicowy. I raczej prędkość ma tu niewielkie znaczenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziesz miał jedno koło napędzane w górze i tylko ono będzie się kręcić. Auto nie odjedzie, pomimo, że drugie koło będzie na ziemi. Nie gazuj za bardzo bo mechanizm różnicowy się zużywa.

Ja dalej nie wiem co jest przyczyną. Skrzynia została rozebrana, wymienione łożyska, założyłem nowe sprzęgło, nowe przeguby wewnętrzne i zewnętrzne i dalej są wibracje szczególnie odczuwalne przy 65km/h. Mierzyłem bicie kola zamachowego przy wymienie sprzęgła i chiński zegar pokazał 2 setki bicia na polu po którym ślizga się tarcza, ale jak wcześniej pisałem wibracje są przy wciśniętym sprzęgle, a nawet na luzie i przy wyłączonym w czasie jazdy silniku.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.