Jump to content

Drgania i wibracje auta


rzel
 Share

Recommended Posts

Auto strasznie drga i wibruje, szczególnie w okolicach 55km/h i 85km/h ale przy innych prędkościach także. Przy podniesionym i napędzanym silnikiem jednym a potem drugim przednim kole wibracje są takie same, aż drży cała buda i kierownica także.

Wymieniono łożyska kół, przeguby zewnętrze i wewnętrze wraz z krzyżakami, opony są nowe i wyważone ale bez kół też wibracje są. Amortyzatory 75% na stacji pokazują. Poduszka pod skrzynią nowa. Co może być powodem - skrzynia? Fiat Punto 1, skrzynia z przegubami zewnętrzymi

Edited by rzel
Link to comment
Share on other sites

ale że obie krzywe są? jak wymieniłem przeguby zewnętrzne na nowe oryginały to wibracje się nasiliły; jedziesz autem i drgasz razem z nim

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

tak raz jedno raz drugie, zawsze jedno stoi na ziemi, a wibracje takie same; raz pewnie miałem oba koła w powietrzu i wibracje były

co do poduszki silnika to chyba wibracje na nadwoziu byłyby odczuwalne także na postoju jak działa silnik, ale wtedy ich nie ma

Edited by rzel
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, rzel napisał:

Nie widać na niej jakichś pęknięć; ma przejechane ok. 20 tys. (oryginał fiata dałem).

 

Nie zawsze widać na silniku. Dopiero po wymianie użytkownik czuje różnicę. No ale skoro wymieniałeś całkiem niedawno na oryginał to powinno być ok.

 

Link to comment
Share on other sites

Co do tłumika to jest złącze elastyczne i też jest nowe. Podmieniłem dziś obydwie półosie na inne używki i wibracje są nadal. Nawet jak się rozpędzę i wyłączę silnik w trasie, co powinno wyeliminować poduszkę to wibracje są nadal, głównie przy prędkości 65km/h odczuwalne. Czy to czasem nie będzie wina mechanizmu różnicowego, np. tych kół koronowych czy satelit?

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, rzel napisał:

Jak stoi to sobie można gazować do odcinki i wibracji nie ma; natomiast jak jadę i wrzucę na luz to wibracje są nadal.

 

 

Skoro silnik ok., od skrzyni do koła wszystko sprawdzone to zostaje połączenie silnika ze skrzynią lub sama skrzynia. 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, chojny napisał:

Skoro silnik ok., od skrzyni do koła wszystko sprawdzone to zostaje połączenie silnika ze skrzynią lub sama skrzynia.

...i jeszcze sprzęgło. Ciekawe czy z wciśniętym pedałem też są drgania? 🤔

Link to comment
Share on other sites

57 minut temu, malrapida napisał:

...i jeszcze sprzęgło. Ciekawe czy z wciśniętym pedałem też są drgania? 🤔

Nie bardzo, bo skoro drgania nie ustają na wybiegu (znaczy na luzie) a wtedy silnik i sprzęgło chodzi sobie przecież na wolnych obrotach:)

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, volf6 napisał:

Nie bardzo, bo skoro drgania nie ustają na wybiegu (znaczy na luzie) a wtedy silnik i sprzęgło chodzi sobie przecież na wolnych obrotach:)

No tak, czyli pozostaje układ przeniesienia napędu i hamulce.

Może auto stało jakiś czas i na tarczach jest odcisk klocków? Wtedy wystarczyłoby jedno czy dwa porządne hamowania żeby pozbyć się problemu.

Chyba, że stało kilka lat, no to jedno czy dwa hamowania nie wystarczą?

;)

Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.08.2022 o 19:07, rzel napisał:

Auto strasznie drga i wibruje, szczególnie w okolicach 55km/h i 85km/h ale przy innych prędkościach także. Przy podniesionym i napędzanym silnikiem jednym a potem drugim przednim kole wibracje są takie same, aż drży cała buda i kierownica także.

Wymieniono łożyska kół, przeguby zewnętrze i wewnętrze wraz z krzyżakami, opony są nowe i wyważone ale bez kół też wibracje są. Amortyzatory 75% na stacji pokazują. Poduszka pod skrzynią nowa. Co może być powodem - skrzynia? Fiat Punto 1, skrzynia z przegubami zewnętrzymi

Masz masę antywibracyjne na dłuższej półosi? 

 

W dniu 3.08.2022 o 19:07, rzel napisał:

Auto strasznie drga i wibruje, szczególnie w okolicach 55km/h i 85km/h ale przy innych prędkościach także. Przy podniesionym i napędzanym silnikiem jednym a potem drugim przednim kole wibracje są takie same, aż drży cała buda i kierownica także.

Wymieniono łożyska kół, przeguby zewnętrze i wewnętrze wraz z krzyżakami, opony są nowe i wyważone ale bez kół też wibracje są. Amortyzatory 75% na stacji pokazują. Poduszka pod skrzynią nowa. Co może być powodem - skrzynia? Fiat Punto 1, skrzynia z przegubami zewnętrzymi

Masz.mase.antywibracyjna na dłuższej półosi?

Link to comment
Share on other sites

Auto jeździ codziennie 50km, hamulce są ok; masa antywibracyjna jest na swoim miejscu; ściągam skrzynie to bedę weryfikował sprzęgło i mechanizm różnicowy.

Link to comment
Share on other sites

Już ściągnąłeś?

Podjedź może na jakieś rolki na hamowni albo stacji diagnostycznej, na których będzie można "rozpędzić"

auto i jednocześnie obserwować na kanale co się dzieje z układem napędowym.

Link to comment
Share on other sites

Skrzynia już założona, łożyska mechanizmu różnicowego bez luzów, tryby jak nowe bez widocznych śladów zużycia. Założyłem jeszcze nową, oryginalną przednią poduszkę skrzyni, ale wibracje są nadal takie same. Może rzeczywiście trzeba poszukać takiej stacji z rolkami do rozpędzania.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Czy taki luz na wieloklinie tarczy sprzęgła w który wchodzi wałek skrzyni jest dopuszczalny? Mam tarcze z innych aut i tam ten element jest sztywny. Dzisiaj podmieniam skrzynię na inną używkę i sprawdziłem też sprzęgło. Wałek w skrzyni ma minimalny luz góra-dół.

Link do krótkiego filmiku pokazującego luz o który pytam.

 

https://drive.google.com/file/d/15sffo5qfLgR_rZWPJ-wjpsYZnSjXzN4A/view?usp=sharing

Edited by rzel
Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, rzel napisał:

Link do krótkiego filmiku pokazującego luz o który pytam.

Tylko pokazany jest raczej luz  na zabieraku tarczy sprzęgła a nie na połączeniu zabierak tarczy-wałek skrzyni.

 Jakiś dziwny ten luz, chyba, ze jakaś nowoczesna konstrukcja to jest:hmm: To nowa tarcza?

 

 Tak czy owak nie powinno to powodować opisanych objawów, skoro wcześniej pisałeś:

Cytat

Nawet jak się rozpędzę i wyłączę silnik w trasie to wibracje są nadal, głównie przy prędkości 65km/h odczuwalne.

 

Edited by volf6
Link to comment
Share on other sites

 

Pokazana tarcza Luk została wyjęta z auta. Pokazałem ten luz bo w poprzednim sprzęgle Sachs o tej samej konstrukcji kilka km po montażu ten zabierak został zerwany przez wałek skrzyni i trzeba było wsadzić nową tarczę - tę którą teraz zdemontowałem. Teraz włożyłem tarczę, która nie ma w tym miejscu luzu.

Chciałem się tylko upewnić, czy to czasem nie wina tarczy. Wsadziłem inną skrzynię z 96r. oraz inne sprzęgło i wibracje prawie ustały. Piszę prawie, bo przy wspominanej wcześniej prędkości 65km/h delikatnie je czuć. Wygląda na to, że coś nie tak jest z tą moją zdemontowaną aktualnie skrzynią. Skrzynia była cichutka więc nic nie wskazywałoby na łożyska, chyba że wałek główny ma jakieś bicie, ale to trzeba by go zdemontować i sprawdzić na maszynie.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I co ostatecznie wyszlo?

 

 

On 8/3/2022 at 9:51 PM, rzel said:

tak raz jedno raz drugie, zawsze jedno stoi na ziemi, a wibracje takie same; raz pewnie miałem oba koła w powietrzu i wibracje były

co do poduszki silnika to chyba wibracje na nadwoziu byłyby odczuwalne także na postoju jak działa silnik, ale wtedy ich nie ma

 

Tutaj pytalem dla siebie bo mam te wibracje. Jak jedno kolo bede miec na ziemi, a drugie w powietrzu i bede chcial ruszyc to te na ziemi sie nie ruszy? (zeby auto mi nie spadlo) Do jakiej predkosci mozna bezpiecznie rozpedzic te jedno co jest w gorze?

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, patgaw napisał:

I co ostatecznie wyszlo?

 

 

 

Tutaj pytalem dla siebie bo mam te wibracje. Jak jedno kolo bede miec na ziemi, a drugie w powietrzu i bede chcial ruszyc to te na ziemi sie nie ruszy? (zeby auto mi nie spadlo)

 

tumblr_oxp0jyTOGX1v1fqrro1_500.gifv

 

Godzinę temu, patgaw napisał:

Do jakiej predkosci mozna bezpiecznie rozpedzic te jedno co jest w gorze?

 

Aż nie uszkodzi się mechanizm różnicowy. I raczej prędkość ma tu niewielkie znaczenie. 

Link to comment
Share on other sites

Będziesz miał jedno koło napędzane w górze i tylko ono będzie się kręcić. Auto nie odjedzie, pomimo, że drugie koło będzie na ziemi. Nie gazuj za bardzo bo mechanizm różnicowy się zużywa.

Ja dalej nie wiem co jest przyczyną. Skrzynia została rozebrana, wymienione łożyska, założyłem nowe sprzęgło, nowe przeguby wewnętrzne i zewnętrzne i dalej są wibracje szczególnie odczuwalne przy 65km/h. Mierzyłem bicie kola zamachowego przy wymienie sprzęgła i chiński zegar pokazał 2 setki bicia na polu po którym ślizga się tarcza, ale jak wcześniej pisałem wibracje są przy wciśniętym sprzęgle, a nawet na luzie i przy wyłączonym w czasie jazdy silniku.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.