Jump to content

Drgania i wibracje auta


rzel
 Share

Recommended Posts

Auto strasznie drga i wibruje, szczególnie w okolicach 55km/h i 85km/h ale przy innych prędkościach także. Przy podniesionym i napędzanym silnikiem jednym a potem drugim przednim kole wibracje są takie same, aż drży cała buda i kierownica także.

Wymieniono łożyska kół, przeguby zewnętrze i wewnętrze wraz z krzyżakami, opony są nowe i wyważone ale bez kół też wibracje są. Amortyzatory 75% na stacji pokazują. Poduszka pod skrzynią nowa. Co może być powodem - skrzynia? Fiat Punto 1, skrzynia z przegubami zewnętrzymi

Edited by rzel
Link to comment
Share on other sites

ale że obie krzywe są? jak wymieniłem przeguby zewnętrzne na nowe oryginały to wibracje się nasiliły; jedziesz autem i drgasz razem z nim

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

tak raz jedno raz drugie, zawsze jedno stoi na ziemi, a wibracje takie same; raz pewnie miałem oba koła w powietrzu i wibracje były

co do poduszki silnika to chyba wibracje na nadwoziu byłyby odczuwalne także na postoju jak działa silnik, ale wtedy ich nie ma

Edited by rzel
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, rzel napisał:

Nie widać na niej jakichś pęknięć; ma przejechane ok. 20 tys. (oryginał fiata dałem).

 

Nie zawsze widać na silniku. Dopiero po wymianie użytkownik czuje różnicę. No ale skoro wymieniałeś całkiem niedawno na oryginał to powinno być ok.

 

Link to comment
Share on other sites

Co do tłumika to jest złącze elastyczne i też jest nowe. Podmieniłem dziś obydwie półosie na inne używki i wibracje są nadal. Nawet jak się rozpędzę i wyłączę silnik w trasie, co powinno wyeliminować poduszkę to wibracje są nadal, głównie przy prędkości 65km/h odczuwalne. Czy to czasem nie będzie wina mechanizmu różnicowego, np. tych kół koronowych czy satelit?

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, rzel napisał:

Jak stoi to sobie można gazować do odcinki i wibracji nie ma; natomiast jak jadę i wrzucę na luz to wibracje są nadal.

 

 

Skoro silnik ok., od skrzyni do koła wszystko sprawdzone to zostaje połączenie silnika ze skrzynią lub sama skrzynia. 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, chojny napisał:

Skoro silnik ok., od skrzyni do koła wszystko sprawdzone to zostaje połączenie silnika ze skrzynią lub sama skrzynia.

...i jeszcze sprzęgło. Ciekawe czy z wciśniętym pedałem też są drgania? 🤔

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, malrapida napisał:

...i jeszcze sprzęgło. Ciekawe czy z wciśniętym pedałem też są drgania? 🤔

 

Wystarczy że gdzieś odpadł kawałek czegoś i już są wibracje... 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

57 minut temu, malrapida napisał:

...i jeszcze sprzęgło. Ciekawe czy z wciśniętym pedałem też są drgania? 🤔

Nie bardzo, bo skoro drgania nie ustają na wybiegu (znaczy na luzie) a wtedy silnik i sprzęgło chodzi sobie przecież na wolnych obrotach:)

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, volf6 napisał:

Nie bardzo, bo skoro drgania nie ustają na wybiegu (znaczy na luzie) a wtedy silnik i sprzęgło chodzi sobie przecież na wolnych obrotach:)

No tak, czyli pozostaje układ przeniesienia napędu i hamulce.

Może auto stało jakiś czas i na tarczach jest odcisk klocków? Wtedy wystarczyłoby jedno czy dwa porządne hamowania żeby pozbyć się problemu.

Chyba, że stało kilka lat, no to jedno czy dwa hamowania nie wystarczą?

;)

Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.08.2022 o 19:07, rzel napisał:

Auto strasznie drga i wibruje, szczególnie w okolicach 55km/h i 85km/h ale przy innych prędkościach także. Przy podniesionym i napędzanym silnikiem jednym a potem drugim przednim kole wibracje są takie same, aż drży cała buda i kierownica także.

Wymieniono łożyska kół, przeguby zewnętrze i wewnętrze wraz z krzyżakami, opony są nowe i wyważone ale bez kół też wibracje są. Amortyzatory 75% na stacji pokazują. Poduszka pod skrzynią nowa. Co może być powodem - skrzynia? Fiat Punto 1, skrzynia z przegubami zewnętrzymi

Masz masę antywibracyjne na dłuższej półosi? 

 

W dniu 3.08.2022 o 19:07, rzel napisał:

Auto strasznie drga i wibruje, szczególnie w okolicach 55km/h i 85km/h ale przy innych prędkościach także. Przy podniesionym i napędzanym silnikiem jednym a potem drugim przednim kole wibracje są takie same, aż drży cała buda i kierownica także.

Wymieniono łożyska kół, przeguby zewnętrze i wewnętrze wraz z krzyżakami, opony są nowe i wyważone ale bez kół też wibracje są. Amortyzatory 75% na stacji pokazują. Poduszka pod skrzynią nowa. Co może być powodem - skrzynia? Fiat Punto 1, skrzynia z przegubami zewnętrzymi

Masz.mase.antywibracyjna na dłuższej półosi?

Link to comment
Share on other sites

Auto jeździ codziennie 50km, hamulce są ok; masa antywibracyjna jest na swoim miejscu; ściągam skrzynie to bedę weryfikował sprzęgło i mechanizm różnicowy.

Link to comment
Share on other sites

Już ściągnąłeś?

Podjedź może na jakieś rolki na hamowni albo stacji diagnostycznej, na których będzie można "rozpędzić"

auto i jednocześnie obserwować na kanale co się dzieje z układem napędowym.

Link to comment
Share on other sites

Skrzynia już założona, łożyska mechanizmu różnicowego bez luzów, tryby jak nowe bez widocznych śladów zużycia. Założyłem jeszcze nową, oryginalną przednią poduszkę skrzyni, ale wibracje są nadal takie same. Może rzeczywiście trzeba poszukać takiej stacji z rolkami do rozpędzania.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.