Skocz do zawartości

Pojazd mini kamper baza co wybrać propozycje dyskusja


Rajd

Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

 

Pomysł na mini kampa może ktoś podpowie

 

- Auto do 15 tyś zł

- Chętnie wolnossący diesel spalanie max 7l/100km (trasa 90-120km/h, bez pośpiechu)

- Min 195cm paki na długość, wysokość by zmieścić rower

- Nie rzucający się w oczy

- Wygodne na trasy 300km+

- Trwały i tani w eksploatacji

 

Przychodzi do głowy:

 

- Transit Connect Max

- Scudo/Partner/Jumpy I

- Dacia Logan VAN 1.6 lpg

- Kangoo I (ze składanym fotelem pasażera jest spania na 190cm, może rower obok wejdzie po skosie) 1.9dti

- Berlingo Long 1.6HDI/1.9D

 

Co polecacie może coś jeszcze albo coś pominąłem, jakie wersję z tych i które silniki

 

Osiągi nie są tak ważne jak spalanie i pancernosc - rozrządy na łańcuchach czy kołach zębatych, brak (lub trwała) turbiny, duże przebiegi (500kkm+) bez remontu, prosta konstrukcja i niewrażliwość na jakość paliwa

 

T5 2,5 było by spoko ale dużo (~10l) pali.

 

Myślę blaszak bo łatwo będzie go zaizolować, z drugiej strony kombi więcej roboty ale może mniejsze spalanie i większą wygoda jazdy?

 

Dacia niewygodne fotele ale można wymienić, tania i wysoka w teren no i buda 194cm długa

 

Alternatywnie W124 2,5 w automacie lub Okular + bagażnik na rower

 

Spać można po złożeniu siedzeń A komfort jazdy wysoki (fotele itd)

 

Może też być jakieś kombi typu właśnie w/w albo Passat 1.9?

 

Jeszcze nie wiem 

 

Może ktoś coś doradzi

 

Chodzi o to żeby móc spać w tym i przewieźć rower i żeby w miarę tanio się poruszać

 

Ale też żeby nie rzucało się szczególnie w oczy i było tanie pancerne itd

 

Scudo/Dacia przemawia, z fotelami od Mercedesa i silnikiem z nich ;)

 

Czy któreś z tych dostawczych które wymieniam ma blachę w ocynku np rodzina Scudo/Jumpy?

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez Rajd
Proszę o przeniesienie do poprawnego działu przeczytałem motoryzacyjny A tu widzę że motocyklowy ;)
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę rzeczy mi się kłóci, pierwsza to wolnossący diesel i komfort.

Osobiście bym szedł w kierunku dostawczych aut, Transportery, Trafic/Vivaro/Primastar ale w tej kwocie to można zapomnieć. 

 

Jak ma być bezproblemowo to jednak pozostałbym przy benzynie, diesel będzie po sporym przebiegu, silnik może jeszcze posłużyć wiele tysięcy ale osprzęt jego, skrzynia niekoniecznie. Ja poszedłem w kierunku benzyny. Mam 2.0 w Vivaro I, na autostradzie przy 120 km/h spala 10 litrów, przy 80-90 km/h można i 9 zobaczyć. W mieście 12-13. Miałem przez moment 2.0 dci i poza spalaniem o litr mniej eksploatacja była droższa. Niestety mimo, że rozrząd na łańcuchu to z racji przebiegu kwalifikował się do wymiany. Wymiana paska w benzynie połowa tego. Na niemieckich forach ludzie chwalili się przebiegami rzędu 700 tys. km bez remontu tym silnikiem.Też szukałem, żeby bezproblemowo przewieźć 2 rowery bez kombinowania z rozkręcaniem czy gimnastyka z fotelami.

 

Zawsze jak fundusze skromne to może Sharan/Alhambra, Espace. Widziałem ludzi którzy w takich autach mieli tylne rzędy siedzeń wyjęte i spali na materacach czy karimatach. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 300 km to polski Lublin da radę.

Poszukać z benzynowym silnikiem +LPG i będzie cisza w kabinie.

Buda na ramie podda się każdym modyfikacjom.

https://www.olx.pl/d/oferta/lublin-ii-3317-2-2-benzyna-117-km-9-osob-gwarantowany-przebieg-97-tys-km-pelna-f-23-vat-cena-brutto-CID5-IDP5jZG.html

 

Bardzo tanie i dostępne części. Budę i rudą naprawić i zakonserwować.

Lublinem z dieslem Andorii robiłem trasę dwa- trzy razy w tygodniu 2x300 km z przelotem 90-100km/h i ładunkiem w jedną stronę 1-1,2 T. Później sprzedałem Lublina chłopakom na Złombola. Mieli przerabiać na kampera i pojechali do Turcji.

 

Lub poszukać busa na ramię i zainstalować Niewiadówkę,  coś w ten deseń:

https://www.dostawczakiem.pl/kamper-samorobka-iveco-daily-z-przyczepa-kempingowa/

 

 

 

 

Lublin camp.jpg

Edytowane przez Tre-Bor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budżet bardzo niski, a wymagania niemałe. Samochody dostawcze w tek kwocie 500tys.km. będą miały już za sobą, więc na bezawaryjność bym nie liczył. Kup jakiegoś osobowego vana, najlepiej niezbyt popularnego. Będziesz mial w środku dużo miejsca i jest szansa na znalezienie taniego, niewyeksploatowanego egzemplarza. Spójrz na Fiata Ulysse i pochodne (Peugeot 807), one są dosyć tanie a technicznie proste.

Taptaraptap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, deszczowyRoman napisał:

Jezdziłes tym? Predkosc przelotowa na trasie to 80. Przy 90 wzrasta spalanie i hałas w kabinie

 

Dokładnie, nie ta epoka ;)

Jeśli już gwiazda to vito, tylko pewnie nie ten budżet i będzie problem z rudą

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, deszczowyRoman napisał:

Jezdziłes tym? Predkosc przelotowa na trasie to 80. Przy 90 wzrasta spalanie i hałas w kabinie

 

 

Stoi mi na placu. Wersja niska i długa.

Mam jeszcze na placu vana Espace I generacji. Moim zdaniem w Mercu jest 3 razy wiecej miejsca 😉  

296726176_1194461854666394_6418661321253178875_n.jpg

297232127_622974152727185_2035036282495306933_n.jpg

Edytowane przez NaczelnyFilozof
  • Lubię to 1
  • maszt 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, NaczelnyFilozof napisał:

 

Ale mówimy o aucie za 15tys zł. 

Albo van i mało miejsca . Albo duzo miejsca i auto z innej epoki. Prosty wybór 🙂

 

Ale nie było mowy o vanie, a w zestawieniu pojawiła się Dacia MPV ;)

 

IMO z większych 

https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-scudo-klima-maly-przebieg-ID6EQN3A.html

 

Z mniejszych Berlingo/partner i podobne, najlepiej w wersji long,

bo w krótkim Berlingo trzeba składać przednie fotele do spania

Spałem kilka razy w Berlingo

Tych aut jest sporo i można wybierać 

 

Rowery platforma na hak 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomina mi to rozmowę z moim szwagrem. Wynajmuje co jakiś czas kampera i mu się spodobało, więc kupił iveco  jakieś maxi- wielki jak cholera- będzie przerabiał. Na codzień jeździ RAMem i podsunąłem mu pomysł -azar4. Podpalił się mocno i... rozgląda się za przyczepą dwuosiową :hehe:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
3 godziny temu, janusz napisał:

Jak wygląda miejsce na przednich fotelach po rozłożeniu do spania? Nie da się na nich usiąść, bo oparcie musi być pochylone? Może masz jakieś zdjęcie. 

Niestety trzeba złożyć. Zamiast tylnych siedzeń wkładam skrzynkę samoróbkę, by mieć miejsce na walizki/pojemniki. Można bezproblemu łóżko złożyć (jeden panel) i usiąść z przodu. Akurat się pakuję na wyjazd i cyknąłem fotki.

 

20220928_174000.jpg

20220928_174015.jpg

20220928_174528.jpg

20220928_174537.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.