Skocz do zawartości

Nowe tarcze i klocki - czy musza sie ulozyc?


Maciej__

Rekomendowane odpowiedzi

Przy  przegladzie na 100kkm, do wymiany poszly tarcze i klockow z tylu w Mazdzie.   Czy taki zestaw po wymianie musi sie jakos dotrzec i ulozyc?

Z ciekawosci sprawdzilem i mam wrazenie, ze lewy tyl nagrzewa sie troche bardziej niz prawy.

Auto jezdzi raczej normalnie, bez problemu stacza na pochylosci, reczny odpuszcza, etc.

Miejsce parkingowe w garazu podziemnym ma lekki spadek i auto sie stacza analogicznie jak przed wymiana.

Natomiast po przejechaniu ok 20km po S-ce bez dotykania hamulca, lewa tylna tarcza jest wyraznie cieplejsza niz prawa, nadal mozna obie dotknac palcem i sie nie oparzyc.  Zacisk, felga, sruby sie nie grzeja ponad norme. 

Jezdzic dalej i obserwowac, czy jednak umawiac sie do serwisu na jakas poprawke? Od wymiany zrobilem dopiero 150km.

PS. gdyby nie to, ze w kiedys w C4 mialem notoryczne problemy z hamulcami z tylu, to pewnie bym sie nawet nie zainteresowal ;]

 

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, ghost2255 said:

Być może jedna prowadnic chodzi troszkę ciężej i wyższe tarcie zwiększa temperaturę tarczy, ale nie trze na tyle mocno byś to czuł?

 

Po 20km tarcze mozna dotknac palcem ale jest wyraznie cieplejsza niz druga.

Zacisk jest chlodny po obu stronach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

Po 20km tarcze mozna dotknac palcem ale jest wyraznie cieplejsza niz druga.

Zacisk jest chlodny po obu stronach.

 

No to warto rozebrać i zweryfikować. Prowadnice, jarzma, klocki, tłoczki, gumki, blaszki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, ghost2255 said:

 

No to warto rozebrać i zweryfikować. Prowadnice, jarzma, klocki, tłoczki, gumki, blaszki. 

 

Ale sam tego nie zrobie i stad ten watek ;] Pytanie czy zaraz po wymianie moze tak byc, czy raczej nie powinno...

Zadnej spalenizny nie czuc, kolo sie nie grzeje, etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Po 20km tarcze mozna dotknac palcem ale jest wyraznie cieplejsza niz druga.

Zacisk jest chlodny po obu stronach.

No to chyba nie jest źle.

Ale można mechanikowi zwrócić uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

Ale sam tego nie zrobie i stad ten watek ;] Pytanie czy zaraz po wymianie moze tak byc, czy raczej nie powinno...

Zadnej spalenizny nie czuc, kolo sie nie grzeje, etc.

Nie powinno.

Można to zrobić samemu mając podstawowe klucze i trochę czasu. Albo jechać z reklamacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Maciej__ napisał:

Przy  przegladzie na 100kkm, do wymiany poszly tarcze i klockow z tylu w Mazdzie.   Czy taki zestaw po wymianie musi sie jakos dotrzec i ulozyc?

Nowy zestaw owszem powinien się ułożyć pod względem siły hamowania, na początku hamulce nie mają 100% skuteczności (dopiero jak się klocek ułoży do tarczy). Natomiast opisane przez Ciebie zjawisko nagrzewania jednej strony nie jest normalne. U mnie podczas normalnego serwisu (co drugi serwis) zalecane jest rozbieranie i czyszczenie zacisków. Przy wymianie tarcz i klocków powinno to być obowiązkową procedurą i chyba ktoś tego nie zrobił. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podnieś auto i zakręć ręcznie kołem, będziesz wtedy wiedzial czy jest opór czy nie, bo to że tarcza jest cieplejsza, ale mozesz ja dotykac, auto samo się toczy to wyglada na przewrażliwienie niż nieodskakujacy zacisk

 

jak auto wjedzie na podnosnik w ASO i gosc zakreci kołem i sie okaze ze nic nie stoi to co wtedy? ;)

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minutes ago, Cinos said:

podnieś auto i zakręć ręcznie kołem, będziesz wtedy wiedzial czy jest opór czy nie, bo to że tarcza jest cieplejsza, ale mozesz ja dotykac, auto samo się toczy to wyglada na przewrażliwienie niż nieodskakujacy zacisk

 

jak auto wjedzie na podnosnik w ASO i gosc zakreci kołem i sie okaze ze nic nie stoi to co wtedy? ;)

 

To wypije kawe za friko i wroce do domu ;]

Tak jak mowie, po C4 mam niestety zle wspomnienia z hamulcami i faktycznie moge byc przewrazliwiony na tym punkcie.

Na weekend najwyzej pojedziemy autem zony i zajme sie tym juz na spokojnie w przyszlym tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

To wypije kawe za friko i wroce do domu ;]

Tak jak mowie, po C4 mam niestety zle wspomnienia z hamulcami i faktycznie moge byc przewrazliwiony na tym punkcie.

Na weekend najwyzej pojedziemy autem zony i zajme sie tym juz na spokojnie w przyszlym tygodniu.

Jeśli felga nie jest mocno ciepła, to nie powinno być problemu.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Maciej__  Jeździj i obserwuj przez kolejne 100-200 km, ale moim zdaniem wszystko jest ok. Ciepła tarcza ile może mieć? 50-60 stopni? To tylko 30 więcej od temperatury otoczenia, a wiadomo, że klocki są na styku z tarczą. Jak masz tam napęd fwd, to @Cinos dobrze radzi, podnieś najpierw to chłodniejsze, zakręć, potem to podejrzane i porównaj. Przed każdym zakręceniem wciśnij mocno hamulec na chwilę, żeby bezpośrednio po hamulcu sprawdzić opory. 

  • Lubię to 2
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minutes ago, kaczorek79 said:

@Maciej__  Jeździj i obserwuj przez kolejne 100-200 km, ale moim zdaniem wszystko jest ok. Ciepła tarcza ile może mieć? 50-60 stopni? To tylko 30 więcej od temperatury otoczenia, a wiadomo, że klocki są na styku z tarczą. Jak masz tam napęd fwd, to @Cinos dobrze radzi, podnieś najpierw to chłodniejsze, zakręć, potem to podejrzane i porównaj. Przed każdym zakręceniem wciśnij mocno hamulec na chwilę, żeby bezpośrednio po hamulcu sprawdzić opory. 

 

Dzieki, mialem nadzieje, ze sie wypowiesz w temacie :) :ok:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Maciej__ napisał:

Przy  przegladzie na 100kkm, do wymiany poszly tarcze i klockow z tylu w Mazdzie.   Czy taki zestaw po wymianie musi sie jakos dotrzec i ulozyc?

 

Miałem tak przy starych klockach. Zamówiłem nowe, panowie chyba coś poczyścili i jest ok. Ewidentnie zacisk dociskał mocniej klocki na jednym kole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednym słowem ,

 

zmieniaczom klocków i tarcz mówimy zdecydowanie NIE.

 

z pozoru to jedna z prostszych czynności ,a jak sie potem okazuje większość tylko zamienia stare na nowe i potem takie kwiatki wychodzą.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 8/9/2022 at 6:03 PM, kaczorek79 said:

@Maciej__  Jeździj i obserwuj przez kolejne 100-200 km, ale moim zdaniem wszystko jest ok. Ciepła tarcza ile może mieć? 50-60 stopni? To tylko 30 więcej od temperatury otoczenia, a wiadomo, że klocki są na styku z tarczą. Jak masz tam napęd fwd, to @Cinos dobrze radzi, podnieś najpierw to chłodniejsze, zakręć, potem to podejrzane i porównaj. Przed każdym zakręceniem wciśnij mocno hamulec na chwilę, żeby bezpośrednio po hamulcu sprawdzić opory. 

 

Mialem cos do zalatwienia dzisiaj i przegonilem wieczorem 100km po S-ce, wyglada, ze chyba sie jednak ulozylo czy dotarlo :ok:

Jak wracalem to zjechalem specjalnie na MOP i obie tylne tarcze mialy juz podobna temperature, sporo nizsza niz wczesniej.

Zaciski zimne, felgi w temperaturze otoczenia.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.