Skocz do zawartości

Rżnięcie klienta w ASO...


K3

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, rafciojuve napisał:

Kolega ostatnio z ciekawości pytał do O3 hample przód plus tył to usłyszał 1800 plus 1600... :) zważywszy że w Astrze h wymienił dwie osie za 700 to klientem ASO nie zostanie :)


Koszt materiałów w sklepie motoryzacyjnym to pewnie z 900zł. Octavia to nie pojazd kosmiczny więc i wymiana prosta i przyjemna. Nawet jak ktoś nie ogarnia sam takich napraw to w warsztacie za 1500zł ma na gotowo.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

W zwyklej 5ce znajomy placil 1800PLN za klocki z wymiana z przodu ;]

Komplet oryginalnych części na przód to ok 2200 dla zwykłych hamulców i 3750 dla Mpakiet w 2L diesel. 

Same zwykłe klocki i czujnik to ok 1200 pln. 

Oczywiście są jeszcze droższe opcje ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe,  czy to ta z marketu za 30 pln
Właśnie ta, tyle że z dużym rabatem bo zamawiane hurtowo u producenta czyli 20 zł za szt. Po namalowaniu logo producenta auta cena rośnie o 500 zł

Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka

  • bakłażan 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, K3 napisał:

Fajna kwota za jedną z pozycji...

 

image.png.37f06df4b95aef84a2a9c40768cc7dec.png

Pdf, Honda CR-V 2014, klocki i tarcze przód i tył wymiana na na najtańszy zamiennik 3kchf po 80kkm...

W Polsce 2kpln przód i tył na oryginałach Hondy ...

Także ten...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam jak pojechałem na przegląd Vengi w ASO połączony z przeglądem rejestracyjnym, bo mają stację przy ASO w Rybniku.

Po przeglądzie dostaję kosztorys na wymianę przednich tarcz i klocków oraz tylnych klocków przesadzony tak ze 3x i uwagą, że jeśli nie zgadzam się na wymianę, to robią adnotację, że samochód ma niesprawny układ hamulcowy.

Ok, jednak dziękuję za taką przyjemność. A jak tam wynik przeglądu w SKP pytam? Bo tam przecież to się hamulce i amortyzatory w sumie tylko sprawdza.... A tam wszystko w normie i ok, podbity 😄

  • Lubię to 2
  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, rallyrychu napisał:

Po przeglądzie dostaję kosztorys na wymianę przednich tarcz i klocków oraz tylnych klocków przesadzony tak ze 3x i uwagą, że jeśli nie zgadzam się na wymianę, to robią adnotację, że samochód ma niesprawny układ hamulcowy

Chyba są jakieś normy określające dopuszczalne zużycie tarcz i klocków (min. grubość), a nie jest to widzimisię pana Czesia z ASO. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minutes ago, iwik said:

Chyba są jakieś normy określające dopuszczalne zużycie tarcz i klocków (min. grubość), a nie jest to widzimisię pana Czesia z ASO. 

 

Oczywiscie, ze sa normy :ok:

Ale jak auto wiecej stoi niz jezdzi to czasem tarcze potrafia zardzewiec i tutaj juz jest pole do interpretacji ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, lucash napisał:

Wszystko jasne. Ja mam SJ ;) Przód za 700-800

Tył

Przód

 

Nie wiem co Ty masz ale SJ to dalej < 800 zł. Chyba że masz XT. Ale pamiętam wątek że ASO za komplet przód z wymianą liczyło sobie przed pandemią bodajże 1500 zł.

Nie wiem czy to nie są te same. I pasują do Astry H :)

Edytowane przez marcindzieg
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, iwik napisał:

Chyba są jakieś normy określające dopuszczalne zużycie tarcz i klocków (min. grubość), a nie jest to widzimisię pana Czesia z ASO. 

Tylko tam była mowa o wyniku przeglądu na SKP-auto będzie hamować nadal dobrze mimo przekroczenia owego dopuszczalnego zużycia a zaden diagnosta nie będzie przecież mierzył każdej tarczy mikromierzem i sprawdzał czy tarcza nie jest za cienka o 0,05 mm:)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, marcindzieg napisał:

Tył

Przód

 

Nie wiem co Ty masz ale SJ to dalej < 800 zł. Chyba że masz XT. Ale pamiętam wątek że ASO za komplet przód z wymianą liczyło sobie przed pandemią bodajże 1500 zł.

Nie wiem czy to nie są te same. I pasują do Astry H :)

Wyszukiwarka allegrowa nie działa idealnie. Dzięki! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na bogato :) 

Z rekordów mi znanych osobiście:

- na wiosnę musiałem wymienić klocki przód i tył w Leonie Cupra. Oferta ASO klocki 1800 + wymiana 300. Ostatecznie kupiłem OEM za niecałe 1200 i wymiana za 300.

- zaprowadziłem BMW na przegląd na koniec gwarancji - podczas przeglądu stwierdzono przeterminowaną gaśnicę i zaoferowano jej wymianę za jedyne 540 zł 😂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Manx napisał:

Na bogato :) 

Z rekordów mi znanych osobiście:

- na wiosnę musiałem wymienić klocki przód i tył w Leonie Cupra. Oferta ASO klocki 1800 + wymiana 300. Ostatecznie kupiłem OEM za niecałe 1200 i wymiana za 300.

- zaprowadziłem BMW na przegląd na koniec gwarancji - podczas przeglądu stwierdzono przeterminowaną gaśnicę i zaoferowano jej wymianę za jedyne 540 zł 😂


Wyglada jakby na każdej części była marża „500”

Czy to hamulce, gaśnica czy śrubka ;]

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, volf6 napisał:

Tylko tam była mowa o wyniku przeglądu na SKP-auto będzie hamować nadal dobrze mimo przekroczenia owego dopuszczalnego zużycia a zaden diagnosta nie będzie przecież mierzył każdej tarczy mikromierzem i sprawdzał czy tarcza nie jest za cienka o 0,05 mm:)

 

A powinni. W DK sprawdzają stan i i grubość tarcz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, K3 napisał:

 

A powinni. W DK sprawdzają stan i i grubość tarcz.

Powinni, no nie wiem. nIc o pmiarzxe grubości nie ma:

Cytat

Kontrola wzrokowa

. a) Nadmierne zużycie bębna lub tarczy; korozja, rysy lub pęknięcia na powierzchni; niepewne mocowanie. X X

b) Zanieczyszczenie bębna lub tarczy (olej, smar itp.). X

c) Brak bębna lub tarczy. X

d) Uszkodzone, niepewnie zamocowane osłony bębna hamulcowego bądź tylnej tarczy hamulca lub ich brak

Przecież do takiego pomiaru trzeba by koła zdjąć, nie mówiąc już o wiedzy o minimalnej grubości tarczy, która jest inna dla każdego auta.

Ile trwa i kosztuje badanie techniczne w DK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kravitz napisał:


Wyglada jakby na każdej części była marża „500”

Czy to hamulce, gaśnica czy śrubka ;]

Nie tylko w bmw. W VW tylne klocki 700 pln do zwyklego golfa 7 (pytałem czy aby na pewno nie policzyli dla GTI 😆). TRW (chyba robi im OEM) w sklepie 120 pln. 

W Oplu podpięcie do kompa diag. 300 pln. Programowanie/kalibracja ecu drugie 300 pln (pewnie 10 min. roboty ;]

Edytowane przez iwik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Manx napisał:

- zaprowadziłem BMW na przegląd na koniec gwarancji - podczas przeglądu stwierdzono przeterminowaną gaśnicę i zaoferowano jej wymianę za jedyne 540 zł 😂

 

i co? wziąłeś?

ja bym powiedział, ze przeterminowana działa tak samo, a jak przerdzewieje i się dziury porobią to za 5 dyszek kupie w markecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechałem na urlop do Chorwacji Insignią B, w okolicach Bratysławy wjechałem w ścianę deszczu, zaświeciła się choinka na desce (nie wiedziałem nawet że jest tyle kontrolek) deszcz się skończył, wszystkie błędy udało się skasować telefonem, u Madziarów powtórka, po deszczu błędów nie było. Na miejscu w Cro podjechałem do ASO Opla bo było blisko, szybko znaleźli przyczynę - pogryziona wiązka przez jakieś gryzonie, propozycja wymiany wiązki za 2700e. Podziękowałem, poprosiłem o zaizolowanie kabelków które są uszkodzone. W Polskim ASO naprawa 1tys PLN (też wymiana tej samej wiązki co proponowali w Cro)

Wysłane z mojego RMX3370 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 hours ago, Toost said:

 

i co? wziąłeś?

ja bym powiedział, ze przeterminowana działa tak samo, a jak przerdzewieje i się dziury porobią to za 5 dyszek kupie w markecie

Żartujesz :) Nie ma wymogu by ta zabawka miała ważną legalizację. Nie przerdzewieje nawet przez 20 lat ;) 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 hours ago, michbaran said:

Jechałem na urlop do Chorwacji Insignią B, w okolicach Bratysławy wjechałem w ścianę deszczu, zaświeciła się choinka na desce (nie wiedziałem nawet że jest tyle kontrolek) deszcz się skończył, wszystkie błędy udało się skasować telefonem, u Madziarów powtórka, po deszczu błędów nie było. Na miejscu w Cro podjechałem do ASO Opla bo było blisko, szybko znaleźli przyczynę - pogryziona wiązka przez jakieś gryzonie, propozycja wymiany wiązki za 2700eemoji38.png. Podziękowałem, poprosiłem o zaizolowanie kabelków które są uszkodzone. W Polskim ASO naprawa 1tys PLN (też wymiana tej samej wiązki co proponowali w Cro)

Wysłane z mojego RMX3370 przy użyciu Tapatalka
 

Nieźle. Ponad 10 lat temu padła mi klima w Fordzie, który miał rok - czasem się załączała, czasem nie. Pojechałem i zawyrokowali "co z tego że auto ma rok -Panu padła sprężarka". Prosimy zapłącić coś ponad 5 000 zł i zostawić auto na tydzień. Się nieco wkurzyłem i odpowiedziałem, że mam gwarancję i co z tego że auto kupiłem od dealera w Niemczech - jest ogólnoeuropejska... ale nadal nie uśmiechało mi się, zostawać bez auta tak długo. Zauważyłem też że szalało mi wskazanie temperatury zewnętrznej, więc kazałem im to sprawdzić. Po godzinie dzwonią, że nic z tego - dali nowy czujnik i dalej to samo. Kiedy już byłem zrezygnowany i godziłem się, że auta parę dni nie będzie, jakiś mechanik znalazł nadgryziony przez kunę przewód od czujnika. Naprawili przewód za kilkadzieisąt (możez 30 zł), czujnik zaczął pokazywać prawidłowe wartości i klima zaczęła chodzić ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.08.2022 o 22:11, Pipper napisał:

Pdf, Honda CR-V 2014, klocki i tarcze przód i tył wymiana na na najtańszy zamiennik 3kchf po 80kkm...

W Polsce 2kpln przód i tył na oryginałach Hondy ...

Także ten...

 

Ja sie ciesze, ze TypeR ma zaciski Brembo :) bo wybor klockow mam taki jak nigdy od jakis syfow za lekko ponad 100  przez Brembo za 300+ do wyczynowych za gruby hajs. Nawet nie pamietam ile wolaja za brembo w kartoniku z H :)

tylne OEM bg ATE w Aso za ok 300. Nie ma w luznej dystrybucji ale wzialem Brembo do kompletu z przednimi za 130 zl :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.