Skocz do zawartości

Crossover do stówki - Renault Captur czy coś innego?


komor

Rekomendowane odpowiedzi

27 minutes ago, maro_t said:

 

Sportage HEV mają trochę na placu. Ale też nie wszystkie konfiguracje. Jak pytałem o wersję 4x4 z dosyć podstawowym wyposażeniem, bo nie potrzebuję bajerów, to nie ma. Podstawowe są FWD, a AWD już wypasy za 200 tys. Ale twierdzą, że przy zamówieniu do produkcji jest max 6 miesięcy czekania.

 

Na plac zamawiaja pewnie to co sie najlepiej i najszybciej sprzedaje :ok:

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Slawcio napisał:

Od nowego roku będą podwyzszki cen i dlatego dealerzy już nie chcą dawać gwarancji ceny przy odbiorze - oczywiście piszę o aucie "wrzuconym na produkcje".

 

No już teraz mogę zamówić na produkcję wersję tylko po lifcie cennikowym. +4000, ale coś dorzucili do wyposażenia więc realnie 2000-3000 podwyżki powiedzmy.

Do tego jeśli będę zamawiać MY2023 to cena nie jest gwarantowana.

Od czasów rozpoczęcia pandemii kupuje z wyprzedzeniem bo to się po prostu opłaca. Chyba jeszcze nie udało mi się kupić czegoś taniej niż gdybym zamówił to we wcześniej, nawet kilka dni ;] Tak było m. in z Nissan Leaf, miałem brać za 130 k PLN, teraz ta sama wersja kosztuje 145 k PLN. 3-4 miesiące różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamiq 1.0/1.5 TSI + DSG i masz całkiem fajne auto do miasta, choć z wyglądu bardziej odpowiada mi Captur. Pytałem się ostatnio o Kamiq to w Skodzie powiedzieli max 3 miesiące czekania jak do produkcji. Podobno dużo mają na już na placu(Skoda Gliwice).

Edytowane przez pejus1982
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, pejus1982 napisał:

Kamiq 1.0/1.5 TSI + DSG i masz całkiem fajne auto do miasta, choć z wyglądu bardziej odpowiada mi Captur. Pytałem się ostatnio o Kamiq to w Skodzie powiedzieli max 3 miesiące czekania jak do produkcji. Podobno dużo mają na już na placu(Skoda Gliwice).

Ogólnie Kamiq jest świetnym samochodem! Testowałem swego czasu wersję 1.0 TSI, o ile dobrze pamiętam, i byłem zachwycony tym modelem. Nie dość, że jest dobrze wykonany, przyjemnie się prowadzi, posiada obszerne wnętrze, jest dobrze wyciszony (140 km/h całkiem cicho), mało pali i zapewnia wysoki komfort jazdy jak na swój segment.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.08.2022 o 23:53, prawoimotoryzacja napisał:

Kolega na pewno miał do czynienia z tym modelem?

Mam nieprzyjemność jeździć często. Najbardziej wkurza podłokietnik dla chyba dziesięciolatka i te, szajsowe DSG, które zamula przy redukcjach jakby prowadził kierownik, który wczoraj odebrał prawko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

A jak ktos nie potrzebuje wiekszego?

Jak wyklikasz wszystko co sie da w Arkanie to pewnie wyjdzie ze 170-180kPLN...

NIe bardzo wiem po co sie tak uczepiles ceny tego Captura.

Dilerzy zawsze na demo biora takie auta w max specyfikacji.

Ja zawsze wolałem więcej za mniej czyli większe "coś" ale  mniej wypasione 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, malrapida napisał:

A co ja prezes Wieśmix-u żeby z tyłu jeździć? Bachory wsadzić wystarczy.


Chodzi o to żeby primo wygodnie tam weszły i łatwo pozapinać fotelik, a po drugie primo żeby buciorami nie kopały fotela. Między Yarisem Cross a Kamiq jest przepaść jeśli chodzi o ilość miejsca z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, malrapida napisał:

Mam nieprzyjemność jeździć często. Najbardziej wkurza podłokietnik dla chyba dziesięciolatka i te, szajsowe DSG, które zamula przy redukcjach jakby prowadził kierownik, który wczoraj odebrał prawko.

Kolega porównuje ten samochód do innych modeli w klasie, czy do Infiniti z podpisu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, prawoimotoryzacja napisał:

Kolega porównuje ten samochód do innych modeli w klasie, czy do Infiniti z podpisu?

Do Macana bo QX50 to jest raczej dla starej, małej, grubej baby z kompleksami i wcale nie jest lepsze. Może poza podłokietnikiem bo ten jest na odpowiedniej wysokości? 🤔Skrzynia też beznadziejna tylko inaczej.

  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

W Kia nie jest zle, pod warunkiem, ze chcesz manual.

DCT praktycznie wszedzie wylecialo z cennikow i ludzie czekaja miesiacami.

HEV maja klasyczny automat i tez ida w miare na biezaco.

 

Przed wakacjami byłem na przeglądzie Kii i pytałem z ciekawości jak z dostępnością, to gość powiedział że auta z automatem około 300 dni, a z manualną skrzynią - jakieś są na stanie, a na zamówienie to około miesiąca, ale zależy jeszcze od konkretnego modelu i tego co chcemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, malrapida napisał:

Do Macana bo QX50 to jest raczej dla starej, małej, grubej baby z kompleksami i wcale nie jest lepsze. Może poza podłokietnikiem bo ten jest na odpowiedniej wysokości? 🤔Skrzynia też beznadziejna tylko inaczej.

Widzę merytoryka naprawdę na wysokim poziomie, w tym w szczególności w zadanym temacie! :)

 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, komor napisał:
W dniu 26.08.2022 o 02:23, vavoom napisał:

 

A na co mi w miejskim wozidle napęd 4x4? Rozumiem, gdyby miał 200 lub więcej KM, ale przy tak słabych silnikach to mija się z celem.

Moc nie ma tu żadnego znaczenia. Są ludzie, którzy tymi wozidłami dojeżdżają np. do domu pod miastem, gdzie zimą bardzo różnie bywa. Czasami wybierają się też gdzieś dalej niż wycieczka wokół odśnieżonego komina etc. To nie jest kwestia mijania czy nie mijania się z celem, a indywidualnych potrzeb użytkownika.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, mmaciejosss napisał:

Dokładnie. Jedni wolą Captura za 137 inni Superba za podobne pieniądze może mniej wyposażonego 

 

Dzisiaj spotkałem koleżankę w nowym aucie Ford Puma. Oglądam i mówię że całkiem ładne, a ona że wszystko OK tylko ten maluch kosztował tyle samo co kilka lat temu nowe Audi A4 :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, prawoimotoryzacja napisał:

Ogólnie Kamiq jest świetnym samochodem! Testowałem swego czasu wersję 1.0 TSI, o ile dobrze pamiętam, i byłem zachwycony tym modelem. Nie dość, że jest dobrze wykonany, przyjemnie się prowadzi, posiada obszerne wnętrze, jest dobrze wyciszony (140 km/h całkiem cicho), mało pali i zapewnia wysoki komfort jazdy jak na swój segment.

Potwierdzam. Jeżdżę na codzień i bardzo fajne wozidlo. Jak na swoją klasę ma bardzo dużo miejsca w środku przy nadal rozsądnych wymiarach zewnętrznych. 

Świetne miejskie wozidlo, a i dłuższą trase bez problemu zrobi (ma aktywny tempomat). 

1.0.TSI do miasta zupełnie wystarcza (chociaż nie wiem jak z LPG - ja nie rozważałem takiej opcji). 

Gdyby tak na siłę szukać to kamera cofania w nocy mogła by być lepsza :)

Jak wybierałem to cena do możliwości była najlepsza (+miejsce w środku). A, że miałem też dość konkretne oczekiwania co do wyposażenia to bardzo mi pasowała dość duża swoboda wyboru opcji dodatkowych. Finalnie to co potrzebowałem podokładałem do Ambition (a trochę tych dodatków wziąłem) i wyszło 2k taniej niż Style. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, pejus1982 napisał:


Liczyłeś wersje Style plus te dodatki co chciałeś?

Tak (oczywiście duża ich część była już w podstawie Style). 

Ale podobnie było przy zakupie Forda - najwyraźniej mam nietypowe oczekiwania :)

 

PS. Oczywiście że Style szły również dodatkowe rzeczy - ale na nich mi nie zależało i nie chciałem niepotrzebnie dopłacać. 

 

Edytowane przez Misieq
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Misieq napisał:

Tak (oczywiście duża ich część była już w podstawie Style). 

Ale podobnie było przy zakupie Forda - najwyraźniej mam nietypowe oczekiwania :)

 

PS. Oczywiście że Style szły również dodatkowe rzeczy - ale na nich mi nie zależało i nie chciałem niepotrzebnie dopłacać. 

 

 

Najważniejsze, że jesteś zadowolony.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.08.2022 o 19:09, Maciej__ napisał:

 

Chyba najlepsze value for money ma w tej chwili Skoda Scala.

 

Przy okazji też jest świetnie wyciszona - mam hopla na tym punkcie i bardzo dobrze mi się nią jechało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.08.2022 o 22:48, Slawcio napisał:

W obrębie mojego zamieszkania i kilku salonów, mają do jazd "próbnych" tylko hybrydy:no: taka ekologiczna moda.

Jeśli Pan/Pani chce się przejechać 1.0 LPG " to nie mamy ale w Daci u kolegów jest auto z tym silnikiem i możemy się nim przejechać" tak zazwyczaj to wygląda.

Akcja fajna kiedyś była bo obejmowała całą gamę modeli z różnymi silnikami a teraz tylko hybryda 😕

Przy okazji musze pochwalić Dacie bo podejście do klienta jest na wysokim poziomie i pożyczenie mi Joggera na weekend nie stanowiło dla nich żadnego problemu:ok:

 

Gdzie takie podejście mają?

Bo w Rybniku pytałem o nowe Sandero dla teściowej, chciałem nawet odpłatnie wziąć na weekend ale "jazda próbna tylko z naszym pracownikiem".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, prawoimotoryzacja napisał:

Świetnie to może nie, ale jest naprawdę dobrze pod tym względem! Kamiq to samo!

 

Jeśli nie świetnie, to daj mi przykład innego auta tej wielkości i w zbliżonym przedziale cenowym które jest w Twojej opinii wyciszone lepiej - chętnie się przejadę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, prawoimotoryzacja napisał:

Golf, Leon, Kamiq, Megane, Astra K,

 

Leon, Megane poziomem wyciszenia to niestety do Scali mają daleko. Golfem i Kamiq nie jechałem. Megane to jest w ogóle przepaść, nie wiem jak ktoś mógł to porównać. 

Astra K zgadzam się, do tej pory myślałem że Scala to jednak poziom niżej niż Astra, ale rzeczywiście to segment C. 

O Golfie słyszałem dużo dobrego, ale wygonił mnie z salonu dotykowy ekran do sterowania funkcjami auta, jestem zwolennikiem klasycznych pokręteł jednak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bizz napisał:

 

Leon, Megane poziomem wyciszenia to niestety do Scali mają daleko. Golfem i Kamiq nie jechałem. Megane to jest w ogóle przepaść, nie wiem jak ktoś mógł to porównać. 

Astra K zgadzam się, do tej pory myślałem że Scala to jednak poziom niżej niż Astra, ale rzeczywiście to segment C. 

O Golfie słyszałem dużo dobrego, ale wygonił mnie z salonu dotykowy ekran do sterowania funkcjami auta, jestem zwolennikiem klasycznych pokręteł jednak.

Scalę miałem na tydzień w ramach testów. Przejechałem ponad 1 tysiąc kilometrów - przesiadając się z użytkowanego przeze mnie Leona, także chyba jakieś porównanie mam i mówię Ci, że Leon jest lepiej wyciszony, w szczególności podczas jazdy z dużymi prędkościami.

 

Megane również jest bardzo ładnie wyciszone - dużo lepiej wyciszone nadkola niż w VAGu. 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, prawoimotoryzacja napisał:

Scalę miałem na tydzień w ramach testów. Przejechałem ponad 1 tysiąc kilometrów - przesiadając się z użytkowanego przeze mnie Leona, także chyba jakieś porównanie mam i mówię Ci, że Leon jest lepiej wyciszony, w szczególności podczas jazdy z dużymi prędkościami.

 

Megane również jest bardzo ładnie wyciszone - dużo lepiej wyciszone nadkola niż w VAGu. 

 

 

Wychodzi na to że każdy z nas słyszy inne dźwięki i to też nie jest nic dziwnego. 

Ja miałem bezpośrednie porównanie jadąc praktycznie tym samym odcinkiem najpierw Leonem, później Astrą K (jako jazdy próbne) i wracając Scalą z kumplem do domu. Leon wyszedł z tego najgorzej. 

Megane to tak jak pisałem dla mnie głośna, prawie jak w Corolli. Nie aż tak źle, ale najbliżej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bizz napisał:

 

Wychodzi na to że każdy z nas słyszy inne dźwięki i to też nie jest nic dziwnego. 

Ja miałem bezpośrednie porównanie jadąc praktycznie tym samym odcinkiem najpierw Leonem, później Astrą K (jako jazdy próbne) i wracając Scalą z kumplem do domu. Leon wyszedł z tego najgorzej. 

Megane to tak jak pisałem dla mnie głośna, prawie jak w Corolli. Nie aż tak źle, ale najbliżej. 

O której generacji Megane i Leonie mowa (rocznik i wersja wyposażenia), oraz w jakich wersjach silnikowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bizz napisał:

 

Leon, Megane poziomem wyciszenia to niestety do Scali mają daleko. Golfem i Kamiq nie jechałem. Megane to jest w ogóle przepaść, nie wiem jak ktoś mógł to porównać. 

Astra K zgadzam się, do tej pory myślałem że Scala to jednak poziom niżej niż Astra, ale rzeczywiście to segment C. 

O Golfie słyszałem dużo dobrego, ale wygonił mnie z salonu dotykowy ekran do sterowania funkcjami auta, jestem zwolennikiem klasycznych pokręteł jednak.

O której Megane piszesz? 

Bo jeżeli o IV i do tego z benzynowym silnikiem to chyba popsuty egzemplarz miałeś. 

Co do diesla to nie jeździłem także się nie wypowiem.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, r1sender napisał:

O której Megane piszesz? 

Bo jeżeli o IV i do tego z benzynowym silnikiem to chyba popsuty egzemplarz miałeś. 

Co do diesla to nie jeździłem także się nie wypowiem.

 

Nie wiem, na Megane się nie znam. Benzyna z salonu demo do jazd próbnych z takim dużym (bardzo dużym) wyświetlaczem na środku. Szumy z nadkoli, szum wiatru, nijak to się do Astry miało. Zdziwiony nawet byłem bo jako prywatne auta miałem ze trzy renówki pod rząd i ta mi mocno odbiegała...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, prawoimotoryzacja napisał:

O której generacji Megane i Leonie mowa (rocznik i wersja wyposażenia), oraz w jakich wersjach silnikowych?

 

2019 rok, jak teraz, końcówka wakacji, Leon i Megane demówki z salonu, Leon 1.5 (albo 1.4, ten co miał 140-150 koni), Megane nie mam pojęcia ale benzyna, Astra K benzyna chyba rok starsza, służbowa 1.4 150 KM.

Z tej ekipy Astra i Scala się wyróżniała mocno na plus. Piszę tylko o wyciszeniu oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, prawoimotoryzacja napisał:

Scalę miałem na tydzień w ramach testów. Przejechałem ponad 1 tysiąc kilometrów - przesiadając się z użytkowanego przeze mnie Leona, także chyba jakieś porównanie mam i mówię Ci, że Leon jest lepiej wyciszony, w szczególności podczas jazdy z dużymi prędkościami.

 

Megane również jest bardzo ładnie wyciszone - dużo lepiej wyciszone nadkola niż w VAGu. 

 

 

A Golfa miałem na Teneryfie wypożyczonego, 1200 km zrobione - rocznik 2018, który to model nie wiem bo ich nie rozróżniam. Benzyna, automat, było poprawnie cicho ale nie na tyle żebym to poczuł jako coś extra - a w Scali poczułem. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@prawoimotoryzacja wpisałem teraz w google frazę "Megane IV wyciszenie" bo chciałem sprawdzić jakiś pomiar decybeli i pierwsze co wyskakuje to maty do wygłuszania i wątek na forum że auto jest głośne i co polecają żeby wyciszyć... no nie chcę się upierać, tak jak pisałem każdy ma wrażliwość na inne dźwięki i mnie ten szum męczył

Spróbuję znaleźć jakieś skategoryzowane wyniki, sam jestem ciekaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bizz napisał:

@prawoimotoryzacja wpisałem teraz w google frazę "Megane IV wyciszenie" bo chciałem sprawdzić jakiś pomiar decybeli i pierwsze co wyskakuje to maty do wygłuszania i wątek na forum że auto jest głośne i co polecają żeby wyciszyć... no nie chcę się upierać, tak jak pisałem każdy ma wrażliwość na inne dźwięki i mnie ten szum męczył

Spróbuję znaleźć jakieś skategoryzowane wyniki, sam jestem ciekaw.

Uwierz na słowo, że jest dużo gorzej wyciszona od Leona :) Jestem tym punkcie również mocno wyczulony :)

 

 

 

Bez tytułu.png

Bez tytułu2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, bizz napisał:

 

Nie wiem, na Megane się nie znam. Benzyna z salonu demo do jazd próbnych z takim dużym (bardzo dużym) wyświetlaczem na środku. Szumy z nadkoli, szum wiatru, nijak to się do Astry miało. Zdziwiony nawet byłem bo jako prywatne auta miałem ze trzy renówki pod rząd i ta mi mocno odbiegała...

No to ja Ci napiszę, że jestem fanem Megane, jeździłem wszystkimi od mk 1 i Mk 4 jest najlepiej z nich wytłumiona. 

I

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, prawoimotoryzacja napisał:

Uwierz na słowo, że jest dużo gorzej wyciszona od Leona :) Jestem tym punkcie również mocno wyczulony :)

 

 

 

 

ja tam wiem, że jak wsiadam do leona (taki jak Twój excelence kombi z '18) a wsiadam regularnie od 4 lat,  to za każdy razem pierwsze co uderza to to, że to auto szumi bardzo, a hałasuje głównie od nadkoli, jakby wcale wygłuszenia nie miało. A Golf 7 to przy nim prawdziwy premium pod tym względem, też był w rodzinie, nie jakieś jazdy testowe kilka razy.
Właściciel tego leona o którym pisze też mówi że głośny, zastępczaki (leony) które miał tak samo były szumiące.

Edytowane przez TomekD000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, TomekD000 napisał:

 

ja tam wiem, że jak wsiadam do leona (taki jak Twój excelence kombi z '18) a wsiadam regularnie od 4 lat,  to za każdy razem pierwsze co uderza to to, że to auto szumi bardzo, a hałasuje głównie od nadkoli, jakby wcale wygłuszenia nie miało. A Golf 7 to przy nim prawdziwy premium pod tym względem, też był w rodzinie, nie jakieś jazdy testowe kilka razy.
Właściciel tego leona o którym pisze też mówi że głośny, zastępczaki (leony) które miał tak samo były szumiące.

Tak, nadkola są średnio wyciszone i jeżeli ktoś ma głośne opony, to rzuca się głównie szum opon. Kupując opony patrzyłem przede wszystkim na ten parametr. W pozostałymi aspekcie  jest bardzo dobrze pod względem wyciszenia,  jak na klasę pojazdu. Jedynie powyżej 180 km/h czasem mocniej słychać szum od relingów, w szczególności jeżeli wiatr uderza w sposób niekorzystny.

 

Na zimówkach 16 cali, o dobrym indeksie głośności,  Goodyear Ultragrip jest bardzo cicho.

 

Golf 7 jest na pewno lepiej wyciszony pod tym względem (nadkola) i trudno, żeby było inaczej, tylko cóż z tego, skoro jeździ się nim jak autem dla emeryta?

 

 

W Macanie jest dla przykładu również głośno o kół, lecz tam rozmiar opon robi swoje. To samo w A5 45 TFSI z oponami o szerokości 255, też mocno słychać szum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.08.2022 o 20:11, pejus1982 napisał:

 

Dzisiaj spotkałem koleżankę w nowym aucie Ford Puma. Oglądam i mówię że całkiem ładne, a ona że wszystko OK tylko ten maluch kosztował tyle samo co kilka lat temu nowe Audi A4 :)

Pumy bardzo mi się podobały z zewnątrz, żonie też. Wnętrze - tu już mnie bardzo drażnił ekran, rozmiar i jego umiejscowienie. Fajny bagażnik. Zamykając drzwi miałem wrażenie, że rączka mi zostanie w dłoni (to samo co w Fieście). To plus cena mnie ostatecznie zniechęciło do modelu. Mało tego jeździ, więc może nie tylko mnie.

 

W dniu 29.08.2022 o 12:58, mmaciejosss napisał:

Ja zawsze wolałem więcej za mniej czyli większe "coś" ale  mniej wypasione 

Gdzieś jest granica potrzeb, np. poniżej 130k kupisz długie Ducato.

Większe auto to zwykle większe koszty eksploatacji, spalanie, opony, serwis itd.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, fosfor napisał:

Pumy bardzo mi się podobały z zewnątrz, żonie też. Wnętrze - tu już mnie bardzo drażnił ekran, rozmiar i jego umiejscowienie. Fajny bagażnik. Zamykając drzwi miałem wrażenie, że rączka mi zostanie w dłoni (to samo co w Fieście). To plus cena mnie ostatecznie zniechęciło do modelu. Mało tego jeździ, więc może nie tylko mnie.

 

Gdzieś jest granica potrzeb, np. poniżej 130k kupisz długie Ducato.

Większe auto to zwykle większe koszty eksploatacji, spalanie, opony, serwis itd.

Puma to hit sprzedaży Forda w EU u nas mało jeździ bo drogie i bez prestizu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, r1sender napisał:

No to ja Ci napiszę, że jestem fanem Megane, jeździłem wszystkimi od mk 1 i Mk 4 jest najlepiej z nich wytłumiona. 

I

 

No ale z tym nie zamierzałem nigdy dyskutować, też lubię Megane i pewnie IV jest najcichsza. Tyle że to nie ma nic wspólnego z treścią dyskusji;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, prawoimotoryzacja napisał:

Uwierz na słowo, że jest dużo gorzej wyciszona od Leona :) Jestem tym punkcie również mocno wyczulony :)

 

 

 

Bez tytułu.png

Bez tytułu2.png

 

 

Z jednej strony ciężko się kłócić z pomiarami publikowanymi przez tygodnik motoryzacyjny, z drugiej - w Maździe 3 jest ciszej przy 130 km/h niż w Scali? W wiele rzeczy mógłbym uwierzyć, ale nie w to. 

Wiesz, na to się składa wiele czynników, może Meganką jechałem podczas sporego wiatru, przy jednorazowych jazdach nigdy nie sprawdzisz wszystkiego. Napisałem swoje odczucia i się ich trzymam bo są sprawdzone realnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bizz @prawoimotoryzacja @r1sender Ja i tak nie celuje w kompakty więc Wasza dyskusja i tak tu nic nie wniesie ;]

Cisza to dość istotny parametr jeśli jeździ się tym autem poza miastem i na drogach S i A, wtedy to MA znaczenie :oki:

 

Muszę się kiedyś karnąć zobaczyć tego Kamiqa ale same internety wypluwają >100 k PLN za Ambition czy Style 1.0 z DSG, więc raczej poza budżetem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, bizz napisał:

 

 

Z jednej strony ciężko się kłócić z pomiarami publikowanymi przez tygodnik motoryzacyjny, z drugiej - w Maździe 3 jest ciszej przy 130 km/h niż w Scali? W wiele rzeczy mógłbym uwierzyć, ale nie w to. 

Wiesz, na to się składa wiele czynników, może Meganką jechałem podczas sporego wiatru, przy jednorazowych jazdach nigdy nie sprawdzisz wszystkiego. Napisałem swoje odczucia i się ich trzymam bo są sprawdzone realnie.

Jasne, że pomiary to jedno, a odczucia własne to drugie :)  W Megane duże znaczenie ma silnik pod kątem odczuć wyciszenia.

 

W Leonie kiepsko pod tym względem jest w modelach Cupra - w czasie trwania leasingu miałem myśl, żeby wziąć Cuprę, ale po weekendzie z tym samochodem od razu go przekreśliłem właśnie przez ogromny hałas od kół - szersze opony bardzo potęgują hałas w tym modelu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, prawoimotoryzacja napisał:

Jasne, że pomiary to jedno, a odczucia własne to drugie :)  W Megane duże znaczenie ma silnik pod kątem odczuć wyciszenia.

 

W Leonie kiepsko pod tym względem jest w modelach Cupra - w czasie trwania leasingu miałem myśl, żeby wziąć Cuprę, ale po weekendzie z tym samochodem od razu go przekreśliłem właśnie przez ogromny hałas od kół - szersze opony bardzo potęgują hałas w tym modelu.

 

Tu macie więcej aut 

https://www.auto-decibel-db.com/index_kmh.html

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bizz napisał:

 

 

Z jednej strony ciężko się kłócić z pomiarami publikowanymi przez tygodnik motoryzacyjny, z drugiej - w Maździe 3 jest ciszej przy 130 km/h niż w Scali? W wiele rzeczy mógłbym uwierzyć, ale nie w to. 

Wiesz, na to się składa wiele czynników, może Meganką jechałem podczas sporego wiatru, przy jednorazowych jazdach nigdy nie sprawdzisz wszystkiego. Napisałem swoje odczucia i się ich trzymam bo są sprawdzone realnie.

 

zależy kto jest na jakie dźwięki wyczulony. Dla mnie np. w samochodzie może być słabiej wyciszony silnik (o ile nie jest to diesel oczywiście) czy wydech, a nie znoszę głośnych opon i słabo wyciszonych nadkoli, szumu toczenia, czy takiego "blaszanego" rezonansu ze słabo wygłuszonego bagażnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maro_t napisał:

 

zależy kto jest na jakie dźwięki wyczulony. Dla mnie np. w samochodzie może być słabiej wyciszony silnik (o ile nie jest to diesel oczywiście) czy wydech, a nie znoszę głośnych opon i słabo wyciszonych nadkoli, szumu toczenia, czy takiego "blaszanego" rezonansu ze słabo wygłuszonego bagażnika

 

Dokładnie mam to samo. Silnik, dodatkowo o niezłym brzmieniu (a umówmy się mało już jest irytujących silników) może sobie "grać", szum z nadkoli, szum toczenia dyskwalifikuje auto od razu. Nie cierpię też tego rezonansu o którym piszesz, w 2017 kupowałem nowe auto i wybór na końcu był między Astrą J, Tipo i Corollą - Corolla to był dramat pod względem hałasu również tego przy zamykaniu drzwi. Z wrażeniem siedzenia w cienkiej puszce. Najciszej było o dziwo w Tipo, ale tam silnik 95KM nie chciał jechać i została Astra.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, komor napisał:

Muszę się kiedyś karnąć zobaczyć tego Kamiqa ale same internety wypluwają >100 k PLN za Ambition czy Style 1.0 z DSG, więc raczej poza budżetem.

W krakowskim Interauto widziałem ofertę poniżej 100k. Więc znaleźć się coś da. Pytanie czy wyposażenie pasuje. 

 

https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-kamiq-ambition-1-0tsi-110km-dsg-2022r-od-reki-ID6EGyDv.html

 

Polecam w najbliższym salonie obejrzeć, przejechać się, a później decydować czy wyposażenie w takim zakresie cenowym pasuje (nie wiem czy szukasz dostępnego od ręki czy chcesz zamawiać - chociaż obecnie zamawianie to trochę ryzyko). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, maro_t napisał:

 

zależy kto jest na jakie dźwięki wyczulony. Dla mnie np. w samochodzie może być słabiej wyciszony silnik (o ile nie jest to diesel oczywiście) czy wydech, a nie znoszę głośnych opon i słabo wyciszonych nadkoli, szumu toczenia, czy takiego "blaszanego" rezonansu ze słabo wygłuszonego bagażnika

W Cuprze huczy od opon ze hej. Bardzo przyoszczędzili na wyciszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.