Skocz do zawartości

Uszkodzenie opony


pejus1982

Rekomendowane odpowiedzi

Czy takie uszkodzenie opony to wada fabryczna czy może niewłaściwa eksploatacja? Pytam bo opona to 3-letnia GoodTear 4seasons i nie wiem czy zaufać ponownie marce czy coś innego. Druga opona na tej osi dokładnie takie same uszkodzenia. Bo rozumiem, że opona na śmietnik?

 

IMG_1257.JPG

IMG_1258.JPG

Edytowane przez pejus1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, pejus1982 said:

Czy takie uszkodzenie opony to wada fabryczna czy może niewłaściwa eksploatacja? Pytam bo opona to 3-letnia GoodTear 4seasons i nie wiem czy zaufać ponownie marce czy coś innego. Bo rozumiem, że opona na śmietnik?

 

 

Jezeli to jest tylko w tym jednym miejscu, to raczej uszkodzenie mechaniczne...

Natomiast nie sadze, zeby to mialo jakis wplyw na dalsza eksploatacje.

Delikatnie poszarpane masz przeciez tylko "kostki" bieznika.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wygląda to na nic groźnego - słuszczenie kauczuku z bieżnika.

Najbardziej prawdopodobne przyczyny 1. mocniej pojechane było (gwałtowne przyspieszenia, mocne hamowanie). 2. Przegrzanie opony - przy zimówkach i wielosezonowych, przy takim lecie jakie mamy w tym roku, to jest możliwe.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pejus1982 napisał:

Czy takie uszkodzenie opony to wada fabryczna czy może niewłaściwa eksploatacja? Pytam bo opona to 3-letnia GoodTear 4seasons i nie wiem czy zaufać ponownie marce czy coś innego. Druga opona na tej osi dokładnie takie same uszkodzenia. Bo rozumiem, że opona na śmietnik?

 

IMG_1257.JPG

IMG_1258.JPG


Nie jeździsz po jakiejś drodze żwirowej lub innej „trzeciej kategorii”?

Stare płyty betonowe budowlane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, kravitz napisał:


Nie jeździsz po jakiejś drodze żwirowej lub innej „trzeciej kategorii”?

Stare płyty betonowe budowlane?


Raz na jakiś czas na budowę śmigam tym autem, dojazd póki co tragiczny. Kurcze pewnie tutaj masz racje…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszej fotce widać jakby opona w rowku bieżnika jest popękana, sparciała. Gdzieś już słyszałem, że Goodyeary G2 lubią parcieć jak Nokiany Made in Russia. Nawet jak jeździ się po płytach betonowych, drodze żwirowej to coś takiego nie ma prawa się wydarzyć. To źle świadczy o mieszance opony. Przecież to opona klasy premium... 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, pejus1982 napisał:

Czy takie uszkodzenie opony to wada fabryczna czy może niewłaściwa eksploatacja? Pytam bo opona to 3-letnia GoodTear 4seasons i nie wiem czy zaufać ponownie marce czy coś innego. Druga opona na tej osi dokładnie takie same uszkodzenia. Bo rozumiem, że opona na śmietnik?

 

IMG_1257.JPG

IMG_1258.JPG

Ja odpuściłem, półroczne opony były strasznie śliskie, na zimę i tak zimówki kupiłem do Hondy CR-V, po drugim roku wyząbkowały podobnie, jak u Ciebie. W sumie 4 sezony letnie przejeździły i utylizacja. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, pejus1982 napisał:


Raz na jakiś czas na budowę śmigam tym autem, dojazd póki co tragiczny. Kurcze pewnie tutaj masz racje…

Weź się nie wygłupiaj z tym czasem.

Prawie 20 lat non stop zasuwam po budowach, drogach ostatniej możliwej kategorii, a nigdy takich opon nie uświadczyłem.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, pakuu1 napisał:

Mam takie same opony i ten sam przypadek, u mnie nawet więcej tych kawałków odpadło...

 

Super, był już wątek o Nokianach które mam u siebie i też się pięknie łuszczą

Ale GY to trochę wyższa półka a przypadek Nokian traktowałem jako wpadkę

Jak widać równają w dół 

 

Dodam że jeżdżę już od 2-3lat na takich oponach (20-30tys km), zmieniłem tylko  tył/przód 

 

 

Co do jazdy po gorszych nawierzchniach, służbowo swego czasu sporo jeździłem po kamieniach i żadne opony tak się nie łuszczyły

 

Edytowane przez Koonrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, skrzychu napisał:

Gen 2 czy Gen3?

W tym watku wrzucałem zdjęcia swoich GY 4season Gen2 po 2 latach i 40 kkm, wyglądały gorzej.

Opony na przedniej osi były zniszczone, tylne ok i nie był to odosobniony przypadek.

 

wygląda na gen2, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, skrzychu napisał:

Gen 2 czy Gen3?

W tym watku wrzucałem zdjęcia swoich GY 4season Gen2 po 2 latach i 40 kkm, wyglądały gorzej.

Opony na przedniej osi były zniszczone, tylne ok i nie był to odosobniony przypadek.


Gen 2, produkcja Turcja jeśli to ma znaczenie.

Edytowane przez pejus1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbuj to reklamować. GY mają 5 lat gwarancji od daty produkcji(według Oponeo). Chociaż w oficjalnym sklepie GY mi powiedzieli, że ich opony mają 2 lata gwarancji. Problem jest taki, że na pewno to uznają jako mechaniczne uszkodzenie nie podlegające gwarancji. Druga sprawa trzeba te opony odesłać na reklamację. To też kosztuje + inne opony dla podmiany, zapłacić dla oponiarzy. Finalnie tylko na tym wszystkim stracisz. GY G2 to nie tylko łuszczący się bieżnik, ale ta opona nie radzi sobie z aquapalingiem - w G3 to poprawili. G3 ma całkowicie inną mieszankę, więc pewnie poprawili problem z G2. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wygląda to na nic groźnego - słuszczenie kauczuku z bieżnika.
Najbardziej prawdopodobne przyczyny 1. mocniej pojechane było (gwałtowne przyspieszenia, mocne hamowanie). 2. Przegrzanie opony - przy zimówkach i wielosezonowych, przy takim lecie jakie mamy w tym roku, to jest możliwe.
dodaj jeszcze krecenie w miejscu kierownica na kompletnie nietoczacym sie aucie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.08.2022 o 08:44, emigrant napisał:

Próbuj to reklamować. GY mają 5 lat gwarancji od daty produkcji(według Oponeo). Chociaż w oficjalnym sklepie GY mi powiedzieli, że ich opony mają 2 lata gwarancji. Problem jest taki, że na pewno to uznają jako mechaniczne uszkodzenie nie podlegające gwarancji. Druga sprawa trzeba te opony odesłać na reklamację. To też kosztuje + inne opony dla podmiany, zapłacić dla oponiarzy. Finalnie tylko na tym wszystkim stracisz. GY G2 to nie tylko łuszczący się bieżnik, ale ta opona nie radzi sobie z aquapalingiem - w G3 to poprawili. G3 ma całkowicie inną mieszankę, więc pewnie poprawili problem z G2. 

 

Co tu reklamować, przecież z daleka widać że to drobne uszkodzenie mechaniczne. Krecenie kierownica w miejscu lub szybkie ruszanie, jedno i drugie poza asfaltem. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak bywa, moje wyglądają słabiej, ale pod blokiem parking ze szlaki a do teściów około 200m utwardzonego drobnymi kamieniami dojazdu.

Wysłane z mojego moto e5 plus przy użyciu Tapatalka


Rocznik 2016 gen2, około 50k przebiegu (na oko pół na pół przód tył), zostało lekko poniżej 4mm bieżnika mierzone na środku.879a102f3026559e474ed8c515e57863.jpg3f8d9734b0ea742d8db66097fc33667f.jpg

Wysłane z mojego moto e5 plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Chalek napisał:

Tu to wygląda na rozjechana zbieżność. 

właśnie chciałem to napisać,ja dziś byłem na geometrii ,zjechane mam tak opony na przedniej osi ale od wewnętrznej  strony opon, różnica była 1,5 stopnia , lewe koło chciało jechać w lewo a prawe w prawo ;], po ustawieniu geometrii nareszcie nastała cisza nic nie tłucze nic nie stuka w zawieszeniu, a ja szukałem nieustannie luzów w zawieszeniu bo coś mi stukało a luzów nigdzie nie było

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu to wygląda na rozjechana zbieżność. 
Pudło,w czerwcu robiona ma wymianie wahaczy.
Te GY są po prostu miękkie, po zimowych GY830 nie widać nic takiego a użytkowane na podobny sposób.

Wysłane z mojego moto e5 plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, kokosz said:

Pudło,w czerwcu robiona ma wymianie wahaczy.
Te GY są po prostu miękkie, po zimowych GY830 nie widać nic takiego a użytkowane na podobny sposób.

Wysłane z mojego moto e5 plus przy użyciu Tapatalka
 

 

Moze i zrobiona, ale chyba za pozno...

Te opony IMHO nadaja sie tylko na smietnik, bo sa sciete i praktycznie lyse na zewnatrz.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.