Skocz do zawartości

Zwietrzała benzyna czy popsute auto?


piter333

Rekomendowane odpowiedzi

Czy benzyna na stacjach jest ostatnio jakieś miernej jakości czy mam popsute auto? 

Jeżdżę sporo po kraju, robiąc po 5-7 tys km w miesiącu. Auto to Renault Megane III 1.6 z LPG. Od tak naprawdę pół roku zauważyłem taką zależność że po zatankowaniu z reguły robię to raz na miesiąc by mieć zawsze to dobre pół baku paliwa auto zaczyna na zimno co raz gorzej odpalać. W pewnym momencie paliła za 10tym razem, a z gazu zawsze od strzała. Udałem się do mechanika od razu mówił że to wina paliwa i faktycznie zlalismy wszystko, test ognia i ledwo co się paliło, zalalismy świeże i auto znowu odpalało od strzała, aż po około miesiącu (zrobiłem 7500km) historia zaczęła się powtarzać. Wyjeździłem praktycznie do zera paliwo, zatankowałem świeżego i znowu auto ożyło i tak w kółko, gorzej pali, wyjeżdżam i świeże paliwo. 

Moje auto jest popsute czy taka jakość paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, piter333 napisał:

Czy benzyna na stacjach jest ostatnio jakieś miernej jakości czy mam popsute auto? 

Jeżdżę sporo po kraju, robiąc po 5-7 tys km w miesiącu. Auto to Renault Megane III 1.6 z LPG. Od tak naprawdę pół roku zauważyłem taką zależność że po zatankowaniu z reguły robię to raz na miesiąc by mieć zawsze to dobre pół baku paliwa auto zaczyna na zimno co raz gorzej odpalać. W pewnym momencie paliła za 10tym razem, a z gazu zawsze od strzała. Udałem się do mechanika od razu mówił że to wina paliwa i faktycznie zlalismy wszystko, test ognia i ledwo co się paliło, zalalismy świeże i auto znowu odpalało od strzała, aż po około miesiącu (zrobiłem 7500km) historia zaczęła się powtarzać. Wyjeździłem praktycznie do zera paliwo, zatankowałem świeżego i znowu auto ożyło i tak w kółko, gorzej pali, wyjeżdżam i świeże paliwo. 

Moje auto jest popsute czy taka jakość paliwa?

Jest słabsze paliwo, jakoś od stycznia zaobserwowałem większe okopcenie rury wydechowej...

Możesz dolać jakiegoś stabilizatora paliwa na pełny bak, coś jak do motorówek na sezon zimowy. Sprawdza się. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, piter333 napisał:

Wyjeździłem praktycznie do zera paliwo, zatankowałem świeżego i znowu auto ożyło i tak w kółko, gorzej pali, wyjeżdżam i świeże paliwo. 

Moje auto jest popsute czy taka jakość paliwa?

 

Instalacja rozjeżdża Ci korekty, jak "wyjeżdżasz" benzynę do zera to korekty wracają do prawidłowych i tak w koło Macieju

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Piotrus napisał:

jak "wyjeżdżasz" benzynę do zera to korekty

 

Mam wątpliwości, żeby ECU silnika patrzyło na poziom paliwa i na tej podstawie robiło korekty, ale to francuskie auto........:nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, ccLot napisał:

 

Mam wątpliwości, żeby ECU silnika patrzyło na poziom paliwa i na tej podstawie robiło korekty, ale to francuskie auto........:nie_wiem:

 

Bo nie bierze, po prostu jedzie na benzynie dłużej niż poranne odpalenie i przełączenie na lpg po osiągnięciu 40 st - wtedy kotekty mają szansę wrócić do prawidłowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Piotrus napisał:

wtedy kotekty mają szansę wrócić do prawidłowych

 

Ok, ale autor nic nie mówi o dłuższej jeździe na noPB.

Ja to zrozumiałem tak, że wyjeżdża/wypala noPB na odpalenia i już, po czym tankuje nową benzynę i jest lepiej.

Dla mnie też to wygląda na rozjechane korekty.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, ccLot napisał:

 

Mam wątpliwości, żeby ECU silnika patrzyło na poziom paliwa i na tej podstawie robiło korekty, ale to francuskie auto........:nie_wiem:

Jak jeździsz długo na gazie i masz niewłaściwą mieszankę to komp usiłuje ją skorygować. Powoduje to rozjeżdżanie się map benzyny i gazu. Do tego stopnia że zaczyna być problem z jazdą na samej benzynie. Jak odpalisz na benzynie i chwilę pojeździsz to korekty powoli wracają. Ten sam efekt dawało się uzyskać przez odłączenie na jakiś czas aku - wtedy zapominał i brał domyślne. A w niektórych autach można było wykasować z komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marcindzieg

Wszystko ok, oczywiście tak to działa jak piszesz.

Autor nic nie wspomina o dłuższej jeździe na benzynie.

Standardowe odpalenie, rozgrzanie i przełączenie na LPG i wraz ze zmniejszającą się ilością noPB w baku robi się gorzej..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, ccLot napisał:

@marcindzieg

Wszystko ok, oczywiście tak to działa jak piszesz.

Autor nic nie wspomina o dłuższej jeździe na benzynie.

Standardowe odpalenie, rozgrzanie i przełączenie na LPG i wraz ze zmniejszającą się ilością noPB w baku robi się gorzej..

Tu masz korelacje czasową. Dłużej jeździsz na gazie jest coraz gorzej. Albo ma syf w baku i po zalaniu świeżej benzyny jest chwilę czysto czysto. Trzeba by sprawdzić układ paliwowy. Albo jakiś czas jeździć na samej benzynie. Jeśli będzie OK to jest problem z gazem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 hours ago, piter333 said:

Czy benzyna na stacjach jest ostatnio jakieś miernej jakości czy mam popsute auto? 

....Udałem się do mechanika od razu mówił że to wina paliwa i faktycznie zlalismy wszystko, test ognia i ledwo co się paliło, zalalismy świeże i auto znowu odpalało od strzała....

 

zmienić mechanika...nie ma szans na tak szybkie 'wietrzenie' benzyny.... 

moje zapasowe wozidło stało ponad rok pod chmurką z benzyna zalaną ledwie powyżej rezerwy....i po roku odpaliło od strzała jakby dzien wczesniej jezdzone.....

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marcindzieg napisał:

Tu masz korelacje czasową. Dłużej jeździsz na gazie jest coraz gorzej. Albo ma syf w baku i po zalaniu świeżej benzyny jest chwilę czysto czysto. Trzeba by sprawdzić układ paliwowy. Albo jakiś czas jeździć na samej benzynie. Jeśli będzie OK to jest problem z gazem.

Nic to nie daje. Mogę zrobić zdjęcie i filmik z próby podpalenia benzyny świeżej i z baku. U mnie w baku benzyna jest aż żółta, zaś świeża praktycznie przezroczysta. Rozlalem na próbę na podłodze w garażu. Świeża od razu się zapala, przy mojej z baku trochę trzeba się natrudzić i ledwo co się pali.

Kosiarkę tym zatankowałem nawet nie odpaliła 

Edytowane przez piter333
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, piter333 napisał:

Moje auto jest popsute czy taka jakość paliwa?

Też jeżdżę na gazie, zawsze leję benzyny do pełna i jak zejdzie poniżej połowy baku znów dolewam do pełna.

W zależności od tego jak często i długo postanowię pogonić auto na benzynie tankuję co 2-3 miesiace, pół roku albo i dłużej.

Problemów z odpalaniem czy jakością paliwa nie zauważyłem.

Szukałbym przyczyny w aucie i najpierw pojechałbym do gazownika.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Piotrus napisał:

 

A jakie mas korekty LTFT jak pojawiają się problemy z odpaleniem? 

 

 

 

 

Było to sprawdzane przez CLIPa i wszystko w normie. Teściowa ma takie samo auto jak ja z tym samym silnikiem i LPG z tym że ona nie całe 800km robi, ja 5-7 tys km w miesiąc. I nic się nie dzieje. 

Ja zacząłem zastanawiać się nad pochłaniaczem oparów paliwa czy on nie uległ uszkodzeniu, tylko nie wiem czy w Megane III on występuje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, piter333 napisał:

 

Ja zacząłem zastanawiać się nad pochłaniaczem oparów paliwa czy on nie uległ uszkodzeniu, tylko nie wiem czy w Megane III on występuje 

 

10 lat temu mieliśmy seicento z lpg i po pewnym czasie przestał odpalać na benzynie, odpalał za x razem (na zimnym) , po nocnym staniu nigdy za 1. razem. nikt nie potrafił go naprawić-a wymienione dużo rzeczy, nawet pompa... Wkuffilem się i odłączyłem pochłaniacz par paliwa (odpiąłem wężyk z pochłaniacza idący bodajże do kolektora, zaslepilem) ..i Auto się naprawiło. Więc trop dobry.

Edytowane przez Pado
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, piter333 napisał:

Nic to nie daje. Mogę zrobić zdjęcie i filmik z próby podpalenia benzyny świeżej i z baku. U mnie w baku benzyna jest aż żółta, zaś świeża praktycznie przezroczysta. Rozlalem na próbę na podłodze w garażu. Świeża od razu się zapala, przy mojej z baku trochę trzeba się natrudzić i ledwo co się pali.

Kosiarkę tym zatankowałem nawet nie odpaliła 

Moze bak rdzewieje albo się łuszczy od środka? Może ktoś czegoś kiedyś Ci dosypał?

Jak będziesz tankował, to odlej sobie trochę do kanistra i porównaj po jakimś czasie to co w kanistrze z tym co masz w baku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy z odpalaniem występują też jak parownik kończy żywot i zaczyna przepuszczać gaz do kolektora podczas postoju. 

Ja bym wyjeździł gaz do końca, zakręcił butle i sprawdził czy przy jeździe na samej benzynie problem występuje. Jeśli nie to wiadomo, że trzeba szukać przyczyny w instalacji LPG. 

Edytowane przez iwik
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykluczyć rozjechane mapy benzynowe przez odłączenie klemy, a najlepiej wyzerowanie adaptacji CLIPem. Sprawdzić jak odpala i zrobić ok 25 km na benzynie. Nie uruchamiać LPG. Jechać do ogarniętego gaziarza, który na nowo wyreguluje gaz.

 

Teraz pytania:

 

- czy problem nasila się latem w gorące dni?

- ile benzyny masz standardowo w zbiorniku?

- gdzie tankujesz benzynę? Może czas zmienić stacje? Może do odpalania lepiej sprawdzi się 98?

Edytowane przez bochumil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.09.2022 o 10:12, ccLot napisał:

 

Mam wątpliwości, żeby ECU silnika patrzyło na poziom paliwa i na tej podstawie robiło korekty, ale to francuskie auto........:nie_wiem:

 

Wydaje mi się, że jedyne co się może dziać we Francuzie, to bez specjalnego emulatora będzie opadać wskazówka poziomu benzyny mimo jazdy na LPG. Teoretycznie można założyć, że na podstawie ilości paliwa w zbiorniku sterownik odpowiednio steruje układem EVAP - więcej oparów/inna strategia otwarcia zaworu. Ale to tylko akademickie dywagacje. Należałoby zagłębić się w serwisówkę do auta lub wejść w kontakt z kompetentnym mechanikiem.

Na razie przyjąłbym wariant źle wyregulowanej instalacji LPG (za bogato/za ubogo) co w konsekwencji prowadzi do rozjeżdżania korekt i problemów z odpalaniem zimnego silnika. Niewykluczona jakaś niesprawność mechaniczna/elektryczna zarówno na zasilaniu gazem jak i benzyną. Temat dla lpg-forum.pl. Tam kolegę pokierują gdzie jechać w najbliższej okolicy.

Edytowane przez bochumil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, bochumil napisał:

Na razie przyjąłbym wariant źle wyregulowanej instalacji LPG (za bogato/za ubogo) co w konsekwencji prowadzi do rozjeżdżania korekt i problemów z odpalaniem zimnego silnika.

Tylko jak to się ma do zalania nowego paliwa i tymczasowego rozwiązania problemu z odpalaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ccLot napisał:

Tylko jak to się ma do zalania nowego paliwa i tymczasowego rozwiązania problemu z odpalaniem.

 

Ile benzyny masz standardowo w zbiorniku? Blisko rezerwy? Jeśli tak, to ta mała ilość paliwa ciągle krąży w układzie i w przyspieszonym tempie ulega zwietrzeniu/degradacji chociażby z tytułu odbierania temperatury z pompy oraz listwy wtryskowej. Dlatego niektórzy zalecają jazdę z min. połową zbiornika benzyny, bo pamiętać należy że podczas pracy na LPG układ zasilania benzyną wciąż pracuje. 

Możesz pokusić się o eksperyment i dolać do baku dodatku do benzyny podnoszącego liczbę cetanową, np Archoil AR6900-P Max. 

To tak w ramach internetowych diagnoz 😉

Edytowane przez bochumil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ccLot napisał:

Tylko jak to się ma do zalania nowego paliwa i tymczasowego rozwiązania problemu z odpalaniem.

 

U mnie w opisywanym przypadku z seicento miała wpływ ilość benzyny w baku, im więcej tym lepiej odpalał - na pierwszy rzut oka można było myśleć, ze chodzi o jakość paliwa, bo tankowaliśmy coraz częściej i więcej , a okazało się, ze to pochłaniacz par paliwa.

Zresztą nigdy nie miałem problemów ze starą benzyna np w kosiarkach, jak dla mnie to taki temat nie istnieje...

Edytowane przez Pado
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.09.2022 o 08:43, iwik napisał:

Problemy z odpalaniem występują też jak parownik kończy żywot i zaczyna przepuszczać gaz do kolektora podczas postoju. 

Ja bym wyjeździł gaz do końca, zakręcił butle i sprawdził czy przy jeździe na samej benzynie problem występuje. Jeśli nie to wiadomo, że trzeba szukać przyczyny w instalacji LPG. 

Sprawdzane było. Nawet wszystko poodpinalismy bo też o tym słyszałem. Nic to nie dało. 

 

11 godzin temu, bochumil napisał:

najlepiej wyzerowanie adaptacji CLIPem.

Było zerowane, było jezdzone na samej benzynie nic to nie daje, problem po przejechaniu około 3 tys km powraca. Było tak że odpalałem w trybie awaryjnym na LPG, palił od strzała, po przełączeniu od razu na benzynę gasł. Jak się rozgrzał było wszystko ok. 

 

11 godzin temu, bochumil napisał:

- czy problem nasila się latem w gorące dni?

Bez znaczenia, już czuję że gorzej odpala. 

11 godzin temu, bochumil napisał:

ile benzyny masz standardowo w zbiorniku?

Wcześniej blisko całego teraz 1/4 bo raz na tydzień dotankowuje by zawsze było świeże

11 godzin temu, bochumil napisał:

gdzie tankujesz benzynę? Może czas zmienić stacje? Może do odpalania lepiej sprawdzi się 98?

Stacje różne odkąd mam ten problem z odpalaniem porannym to zawsze leje 98 na dłużej jest dobrze

 

 

W skrócie zmieniłem zawór od pochłaniacza oparów. Niestety bez zmian, jutro wjadę na garaż i poszukam samego pochłaniacza. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, piter333 napisał:

W skrócie zmieniłem zawór od pochłaniacza oparów. Niestety bez zmian, jutro wjadę na garaż i poszukam samego pochłaniacza. 

Mieliśmy w rodzinie podobny przypadek.

Tam pomogła wymiana pompy paliwa. To co zlaliśmy z wyjętej przypominało jakąś breję nie paliwo.

Bujalismy się długo z tematem, aż magik podpiął kompa i w 1 minutę wydał wyrok.

Wiem/doczytalem, że już pompę wymieniłeś, ale sprawdzał ktoś ciśnienie?

Nie znam się za dobrze na układzie paliwowym, jest w nim jeszcze coś co może go przytykać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, ZUBERTO napisał:

Wiem/doczytalem, że już pompę wymieniłeś, ale sprawdzał ktoś ciśnienie?

Sprawdzane... Wszystko w normie zarówno na starej jak i na nowej bo też padło podejrzenie na pompę. Z resztą świece były pozalewane jak wykrecalismy przy próbie odpalenia na zimno, iskra oczywiście też jest. Nawet listwę podmienialismy, niestety ciągle to samo... Jak jest świeża benzyna, problemów żadnych, zrobisz z 3 tys km na tym co masz w baku z każdym dniem co raz gorzej odpala aż w pewnym momencie odpala za 7mym razem itd. pojawia się problem z wejściem na obroty, szarpie póki nie złapie trochę temperatury. Jak jest na świeżo pali od strzała i wyżej wymienione sytuacje nie występują 

Edytowane przez piter333
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ZUBERTO napisał:

Mieliśmy w rodzinie podobny przypadek.

Tam pomogła wymiana pompy paliwa. To co zlaliśmy z wyjętej przypominało jakąś breję nie paliwo.

Bujalismy się długo z tematem, aż magik podpiął kompa i w 1 minutę wydał wyrok.

Wiem/doczytalem, że już pompę wymieniłeś, ale sprawdzał ktoś ciśnienie?

Nie znam się za dobrze na układzie paliwowym, jest w nim jeszcze coś co może go przytykać?

co do przytkania przewodu, to opiszę kiedyś swoją z gazem.

Samochód na LPG zamulał (instalacja 1 lub 2 generacji z mieszalnikiem). Wszystko niby ok, ustawienia na sondę z rury i tak dalej.

W końcu się wkarwiłem i odkręciłem przewód od gazu fazy ciekłej przed filtrem, odkręciłem zawór w butli, gaz tak ledwo jakby syczał - leciał bardzo powoli, no mówię: no jak nic gdzieś przywaliłem i na podwoziu zagiąłem "miedziankię". Nagle yeeeeeeeeeeep i GAZ zaczął zapierniczać jak pociąg ekspresowy - i od tej pory już było OK 😁

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, mugen napisał:

Dodatek do dizla ma lać do benzyny ? W jakim celu.

 

Mój błąd. Chodzi o ten środek

 

https://sklep.archoil.pl/produkt/archoil-ar6900-p-max-advanced-petrol-synthesis-do-benzyny/

 

Stosowałem wcześniej jego odpowiednik do diesla (D-Max) i to był cetane booster 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.