Skocz do zawartości

SWAPY silnikow - wszystko co warto wiedziec !


Radek

Rekomendowane odpowiedzi

W tym watku postaram sie opisac wszystkie interesujace aspekty dotyczace przekladki silnikow oraz modyfikacji . Zapraszam do umieszczania tutaj informacji technicznych , wszystko bede przegladal i uaktualnial ten post wink.gif

Na poczatek krotkie info na temat przekladki silnika 1.2 8v MPI 73KM .

Co bedzie potrzebne :

- kompletny silnik z listwa wtryskowa i kolektorem ssacym ( kolektor wydechowy pasuje od 1.1 , mozna zastosowac jako tymczasowe rozwiazanie w przypadku braku $$ )

-pompa paliwa od MPI , poniewaz od SPI jest slabsza

-koncowka przewodu paliwowego , poniewaz w listwie od MPI przewod jest przykrecany a w SPI jest wciskany

-fragment wiazki elektrycznej od MPI , konkretnie cztery kabelki do wtryskiwaczy

- komputer od 1.2 MPI

- kopulka filtra powietrza od 900 lub Palio 1.2 , lub jakakolwiek inna konstrukcja z filtrem stozkowym , poniewaz seryjna puszka filtra od 1.1 nie zmiesci sie pod maske z racji wyzszego silnika

Co pasuje od 1.1 :

- rozrusznik

- alternator

- sprzeglo kompletne

- skrzynia biegow , polosie

- przewody gumowe i uklad chlodzenia od 1.1

____________________________________________________________________

Jesli chodzi o o CCS to lap nie trzeba zmieniac , przy silnikach 900/700 trzeba zmienic lapy na Sportingowe , zarowno w CC jak i SC.

Jesli chodzi o SCS to czasami trzeba zmienic lape przy skrzyni na stalowa , ale to przy zmianie skrzyni na ta od Palio 1.2

____________________________________________________________________

ile jest łap? 3? czy poduszki z 700 pasuja do nowych łap ? i ile takie łapki moga kosztowac? (uzywki i nowe)

pzdr

Lapy sa 3..poduszki nie pasuja...poza tylnia te pod skrzynia...

____________________________________________________________________

wybor silnikow i autek z ktorych one pochodza zlosnik.gif

1,2 8V MPI = 73KM...[punto I)

1.2 8V SPI - 60KM (punto I, Lancia Y)

1.2 8V MPI - 60KM (z Punto II, Lancia Y)

1.2 8V MPI - 73KM (Punto I, Palio)

1.2 16V - 86KM (z PuntoI, Lancia Y)

1.2 16V - 80KM (z Punto II, Lancia Y, Albei itp)

1.2 16V - cos ok 82KM (taki byl w Bravo(a))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzeba by chyba coś dodać o łapach silnika z cc. Chyba trzeba

> zmienić. Gdzieć o tym czytałem

Jesli chodzi o o CCS to lap nie trzeba zmieniac , przy silnikach 900/700 trzeba zmienic lapy na Sportingowe , zarowno w CC jak i SC.

Jesli chodzi o SCS to czasami trzeba zmienic lape przy skrzyni na stalowa , ale to przy zmianie skrzyni na ta od Palio 1.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli chodzi o o CCS to lap nie trzeba zmieniac , przy silnikach

> 900/700 trzeba zmienic lapy na Sportingowe , zarowno w CC jak i

> SC.

> Jesli chodzi o SCS to czasami trzeba zmienic lape przy skrzyni na

> stalowa , ale to przy zmianie skrzyni na ta od Palio 1.2

ile jest łap? 3? czy poduszki z 700 pasuja do nowych łap ? i ile takie łapki moga kosztowac? (uzywki i nowe)

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam właśnie takie pytanie, chcę włożyć silnik 1.2 mpi 8v 75 KM do 1.1 spi 8v. Ale Przewody paliwowe oraz wtrysk i kolektor ssący zostawić od 1.1 spi. Będzie pasował ten kolektor ssący czy też nie?

Nie chce bawić się w komputery, wtryski, pompy. A mam do wyboru kupić 1.1 spi troche nowszy od mojego, bądź 1.2 mpi z małym przebiegiem.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam właśnie takie pytanie, chcę włożyć silnik 1.2 mpi 8v 75 KM do 1.1

> spi 8v. Ale Przewody paliwowe oraz wtrysk i kolektor ssący

> zostawić od 1.1 spi. Będzie pasował ten kolektor ssący czy też

> nie?

Nie będzie pasował, bo jest inny rozsraw śrób. Ale zatykasz otrwory na wtryskiwacze w kolektorze 1,2, i bez problemu zostawiasz spi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam właśnie takie pytanie, chcę włożyć silnik 1.2 mpi 8v 75 KM do 1.1

> spi 8v. Ale Przewody paliwowe oraz wtrysk i kolektor ssący

> zostawić od 1.1 spi. Będzie pasował ten kolektor ssący czy też

> nie?

> Nie chce bawić się w komputery, wtryski, pompy. A mam do wyboru kupić

> 1.1 spi troche nowszy od mojego, bądź 1.2 mpi z małym

> przebiegiem.

> pozdr.

Kolektor ssacy prawdopodobnie bedzie pasowal , Szczypior tak jezdzil przez pewien czas , ewentualnie zaloz kolektor MPI ale nie podlaczaj wtryskow i zostaw wtrysk SPI nad przepustnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cze wszystkim. A moze ktos podpowie uzytkowniom cc700 co trzeba miec i za ile $$ zeby wlozyc silnik 1,2 MPI 8V lub 16V (jezeli wejdzie pod maske). Slyszalem niepokojace opinie,ze w 700kach wymiana silnika jest bardzo!! kosztowna i wymaga sporych przerobek auta.

Czy ktos zdementuje te info ? bo jestem bardzo napalony na zrobienie swap'a w swoim cc700 ale nikt mi nie moze konkretnie powiedziec ILE. Dowiedzialem sie ze silnik 1,2 MPI + komp. + skrzynia jakies 2000zl . Jezeli ktos juz dokonal tego niech cos podpowie, bede bardzo wdzieczny i mysle ze inni posiadacze 700 -tek rowniez smile.gif . Dlaczego trzeba zmieniac zbiornik paliwa itd.... Pozdrawiam wszystkich i dzieki z gory za pomoc

Aha, i gdzie mozna kupic pewny i nie drogi silnik i wykonac wymiane w okolicach Czestochowy lub na slasku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co z zamianaą z 700-ty na 900, co potrzebuję??

> Tylko nie piszcie,, że nie warto, że co najmniej 1,1, bo jak bym miał

> kasę to bym tak zrobił, co pasuje , zostaje a co muszę dokupić

...zostaje Ci buda /hample/zawias i kierowanie...reszta won

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jeśli mam skrzynię z 900, to jak wygląda kwestia półosi, przeguby??

..musisz miec od 900...te od 700 z tego co wiem nie pasuja...

jedna rzecz natomiast pasuje na 100%...filtr powietrza zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cze wszystkim. A moze ktos podpowie uzytkowniom cc700 co trzeba miec

> i za ile $$ zeby wlozyc silnik 1,2 MPI 8V lub 16V (jezeli

> wejdzie pod maske). Slyszalem niepokojace opinie,ze w 700kach

> wymiana silnika jest bardzo!! kosztowna i wymaga sporych

> przerobek auta.

> Czy ktos zdementuje te info ? bo jestem bardzo napalony na zrobienie

> swap'a w swoim cc700 ale nikt mi nie moze konkretnie powiedziec

> ILE. Dowiedzialem sie ze silnik 1,2 MPI + komp. + skrzynia

> jakies 2000zl . Jezeli ktos juz dokonal tego niech cos podpowie,

> bede bardzo wdzieczny i mysle ze inni posiadacze 700 -tek

> rowniez . Dlaczego trzeba zmieniac zbiornik paliwa itd....

> Pozdrawiam wszystkich i dzieki z gory za pomoc

> Aha, i gdzie mozna kupic pewny i nie drogi silnik i wykonac wymiane w

> okolicach Czestochowy lub na slasku?

tak - 7kpln ale wszystko to nowe czesci - za uzywke zaplacisz mniej (w 4kpln powinnienes sie wyrobic - ale taki silnik i osprzet bardzo trudno znalesc)

a czemu bak? bo we wtryskowych pompa paliwa jest w baku - a baczki z 700 nie maja otworu na nia

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za info. A co z chlodnica i polosiami? Moze zostac chlodziara od 700 czy za mala? Poloski jakie trzeba wlozyc? Silnik i skrzynie z komp. na papierach juz wstepnie namierzylem smile.gif jeden gosc sprowadza z Francji . pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzieki za info. A co z chlodnica i polosiami? Moze zostac chlodziara

> od 700 czy za mala? Poloski jakie trzeba wlozyc? Silnik i

> skrzynie z komp. na papierach juz wstepnie namierzylem jeden

> gosc sprowadza z Francji . pzdr

tak naprawde to malo co zostaje z 700 - chlodnica inna (w 700 jest za mała) , poloski takie jak do skrzynki, ktora bedziesz miec (nie wiem czy poloski miedzy np. sportingowa a "s" czyms sie roznia)

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co z zamianaą z 700-ty na 900, co potrzebuję??

> Tylko nie piszcie,, że nie warto, że co najmniej 1,1, bo jak bym miał

> kasę to bym tak zrobił, co pasuje , zostaje a co muszę dokupić

Jeśli chodzi o zmianę z 700 na 900 to proponuję gaznikową 900 po pierwsze ma większą moc od spi po drugie mniej jest do wymiany z 700.Potrzebujesz silnik 900 z osprzętem skrzynie biegów z półośkami lewarek zm. biegów z linkami,wiadomo sprzęgło z 900 wiązkę z 900-jeszcze moduł nie komp. łapy z poduchami,chłodnicę bo w 700 z 1 strony pł.chłodzacy wpływa a 2 wypływa i 900 jest dużo większa.chyba wsio instalacja elektr. z 700 pasuje nawet zostaje kilka kabli bak zostaje bez zmian przy spi musisz zmieniac a do tego pompa paliwa dochodzi, inst eletryczna przy gazniku tylko 2 kable na cewke dodatkowo w wiązce- beda juz 2 cewki w 700 jest jedna a w spi trzeba całą inst. auta przerabiac ja sobie zmieniłem z 700 na 900 gaznik i jestem zadowolony.pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W tym watku postaram sie opisac wszystkie interesujace aspekty

> dotyczace przekladki silnikow oraz modyfikacji . Zapraszam do

> umieszczania tutaj informacji technicznych , wszystko bede

> przegladal i uaktualnial ten post

> Na poczatek krotkie info na temat przekladki silnika 1.2 8v MPI 73KM

> .

> Co bedzie potrzebne :

> - kompletny silnik z listwa wtryskowa i kolektorem ssacym ( kolektor

> wydechowy pasuje od 1.1 , mozna zastosowac jako tymczasowe

> rozwiazanie w przypadku braku $$ )

> -pompa paliwa od MPI , poniewaz od SPI jest slabsza

> -koncowka przewodu paliwowego , poniewaz w listwie od MPI przewod

> jest przykrecany a w SPI jest wciskany

> -fragment wiazki elektrycznej od MPI , konkretnie cztery kabelki do

> wtryskiwaczy

> - komputer od 1.2 MPI

> - kopulka filtra powietrza od 900 lub Palio 1.2 , lub jakakolwiek

> inna konstrukcja z filtrem stozkowym , poniewaz seryjna puszka

> filtra od 1.1 nie zmiesci sie pod maske z racji wyzszego silnika

> Co pasuje od 1.1 :

> - rozrusznik

> - alternator

> - sprzeglo kompletne

> - skrzynia biegow , polosie

> - przewody gumowe i uklad chlodzenia od 1.1

A moze wiesz co potrzeba przy swapie w PII z 1,2 16v na 1,8 ????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jeśli chodzi o wymiane przedniej wiązki instalacji , bo mnie to

> czeka to nie orientujesz się jak to wygląda, wpinasz się w jakąś

> kostkę, czy czeka mnie bebeszenie tapicerki, albo okolic

> licznika????

a co chcesz zieniać? raczej wszystkie babeli są poprowadzone, instalke silnika wymieniasz tylko od kostki wewnątrz komory silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie wiem tak naprawdę co chcę wymieniać, znaczy wiem, że silnik, ale poza tym hmm.gif, jak najmniej hehe.gif, jednak dowiedziałem się , że przednia wiązka musowo, więc się pytam jak to wygląda, ciesz się, że jest kostaka gdzie się wepnę z nową, mniej dłubania, dzieki wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z 700/ 900 SPI, ale w mojej wiązce są jakieś niepotrzebne końcówki, koło modółu,i w okolicach akumlatora, zaślepione, a pierwszym właścicielem był paracownik Fiat'a, więc może jest to lepiej wyposażona wersja?? hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie zakładasz obtotka ani immobilajzera to nic nie musisz przerabiać ani żadnych dodatkowych kabelków zakładać, wymieniasz tylko wiązke z 700 na tą z 900 i jest ok. jedynie kostka może nie pasować ale można to połączyć bez kostki grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opowiem wanm o moim przypadku:

bylo: 1,1

jest : 1.2 8v mpi(palio weekend), skrzynia 6 stopniowa punto 2 (dluga)

jezdzi jak szalony wkoncu mozna wykozystac wszystkie biegi choc szustki jeszcze nie zamknolem smile.gif))

ale wiem jak to jest jak wskazowka predkosciomierza jest pionowo w doł i sunie dalej (powoli) oczywiscie na autostradzie z gorki

5500rpm przy 180km/h na szustce

silnik jeszcze nie zrobiony poprostu seria

jedyne co to kolektor supersprinta i wydech z rury 55ki

za niedlugo bede go robil

to dopiero bedzie

jak by ktos mial jakies problemy to sluze konsultacja waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegę z Opola.

Też myśle o wymianie silnika (kiedyś musi nastąpić) w przyszości, ale ja chcę wymienić z 900 na 900. Po prostu chce zapodać nowy jak stary klęknie. Mam jednak na gaźniku i nie dostanę już nowego. Czy jak zapodam spi, z gaźnikiem to będzie działało?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko:

Co mi będzie potrzebne przy swapie z 700 na 1,2 MPI?

Gdzie były montowane takie 1,2 MPI? Punto, Bravo, Palio??

Co kupić razem silnikiem, a co osobno (od CC 1.1)??

Co ile kosztuje??

Co trzeba przerobić żeby wsadzić 1,2??

Czy jest problem z elektroniką??

Prosze o konkretną i w miare szczegółową odpowiedź.

Czy ktoś to robił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanko:

> Co mi będzie potrzebne przy swapie z 700 na 1,2 MPI?

> Gdzie były montowane takie 1,2 MPI? Punto, Bravo, Palio??

> Co kupić razem silnikiem, a co osobno (od CC 1.1)??

> Co ile kosztuje??

> Co trzeba przerobić żeby wsadzić 1,2??

> Czy jest problem z elektroniką??

> Prosze o konkretną i w miare szczegółową odpowiedź.

> Czy ktoś to robił?

Kolego FAJA wiem że jesteś świeży na kąciku więc podpowiem ci,że w archiwum naszego kąciku jest ze 100 postów na ten temat i wystarczy poszukać ja sam jakies 4 miesiące temu pytałem o to co potrzeba do swapa 700 na 1,2.Co zapisze się nowy kącikowicz zawsze pyta o to samo,jest to już męczące. zlosnik.gifpozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanko:

> Co mi będzie potrzebne przy swapie z 700 na 1,2 MPI?

prawie wszystko - silnik , sprzet do neigo , skrzynia biegow , cala elektronika itp (nawet bak i chlodnica)

> Gdzie były montowane takie 1,2 MPI? Punto, Bravo, Palio??

zalezy o jaki 1.2 pytasz - bo do pewego roku byly 75KM - pozniej po wprowadzeniu eobd 60KM

> Co kupić razem silnikiem, a co osobno (od CC 1.1)??

zalezy czy chcesz nowe czesci czy uzywki - ale np. skrzynia , poloski , chlodnica z wiatrakiem , bak pasuja z 1.1 spi

> Co ile kosztuje??

ba - powiedz czy chcesz nowe czy uzywki , bedziesz kupowac oddzielnie czy razem czesci (swap z 700 na nowe 1.2 to koszt rzedu 8tys zł)

> Co trzeba przerobić żeby wsadzić 1,2??

1.2 mpi 8v czy 16v z eobd czy bez?

> Czy jest problem z elektroniką??

taki, ze trzeba ja przerobic smile.gif

> Prosze o konkretną i w miare szczegółową odpowiedź.

> Czy ktoś to robił?

jasne i o szczegoly powinnienes te osoby pytac np. mefisto z 700 swapowal na 1.2

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanko:

> Co mi będzie potrzebne przy swapie z 700 na 1,2 MPI?

silnik kompletny, skrzynia i całe mnusto innych pierduł grinser006.gif takich ja zbiornik paliwa, chłodnica 900/1.1 spi

> Gdzie były montowane takie 1,2 MPI? Punto, Bravo, Palio??

Lancia Y

> Co kupić razem silnikiem, a co osobno (od CC 1.1)??

od 1.1 potrzeba: łapy, wybierak, wajha zmany biegów, flansze, półosie, chłodnica, bak + pompa mpi

> Co ile kosztuje??

zalezy gdzie kupujesz i co. nie bede wyszystkiego opisywal co ile kosztuje bo za duzo miejsca to zajmie zlosnik.gif

> Co trzeba przerobić żeby wsadzić 1,2??

kostke łączącą wiązke silnika z pozostałą elektryką samochodu

> Czy jest problem z elektroniką??

nie ma chbe ze zakładasz silnik z nowego punto

> Prosze o konkretną i w miare szczegółową odpowiedź.

> Czy ktoś to robił?

ja swiety.gifcfaniaczek.gif może nie z 700 ale z 900 gaźnikowej ale to praktycznie to samo ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam kolegę z Opola.

> Też myśle o wymianie silnika (kiedyś musi nastąpić) w przyszości, ale

> ja chcę wymienić z 900 na 900. Po prostu chce zapodać nowy jak

> stary klęknie. Mam jednak na gaźniku i nie dostanę już nowego.

> Czy jak zapodam spi, z gaźnikiem to będzie działało?

> Pozdrawiam

wszystko bedzie ok. ale nie lepiej by bylo zalozyc spi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.