Skocz do zawartości

SWAPY silnikow - wszystko co warto wiedziec !


Radek

Rekomendowane odpowiedzi

> wszystko bedzie ok. ale nie lepiej by bylo zalozyc spi?

Ja mam jednak wątpliwości co do pompy paliwa. SPI ma ją w baku a gaźnikowiec przy korpusie silnika.

SPI nie chcę bo trzeba za dużo sprzętu i zmian a jak ma być tyle zmian, to już wole 1.1 albo 1.2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chciałbym się nieco dowiedzieć o zmianie silnika z 700 na 1100. Nie

> chodzi mi tak bardzo o kwestie mechaniczną ale załatwianie

> formalności. Jak to jest z rejestracją i ubezpieczeniem.

Normalnie idziesz do wydzialu komumikacji i przedstawiasz faktóre zakupu z numerem silnika lub umowe kupna sprzedazy i to wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W tym watku postaram sie opisac wszystkie interesujace aspekty

> dotyczace przekladki silnikow oraz modyfikacji . Zapraszam do

> umieszczania tutaj informacji technicznych , wszystko bede

> przegladal i uaktualnial ten post

> Na poczatek krotkie info na temat przekladki silnika 1.2 8v MPI 73KM

> .

> Co bedzie potrzebne :

> - kompletny silnik z listwa wtryskowa i kolektorem ssacym ( kolektor

> wydechowy pasuje od 1.1 , mozna zastosowac jako tymczasowe

> rozwiazanie w przypadku braku $$ )

> -pompa paliwa od MPI , poniewaz od SPI jest slabsza

> -koncowka przewodu paliwowego , poniewaz w listwie od MPI przewod

> jest przykrecany a w SPI jest wciskany

> -fragment wiazki elektrycznej od MPI , konkretnie cztery kabelki do

> wtryskiwaczy

> - komputer od 1.2 MPI

> - kopulka filtra powietrza od 900 lub Palio 1.2 , lub jakakolwiek

> inna konstrukcja z filtrem stozkowym , poniewaz seryjna puszka

> filtra od 1.1 nie zmiesci sie pod maske z racji wyzszego silnika

> Co pasuje od 1.1 :

> - rozrusznik

> - alternator

> - sprzeglo kompletne

> - skrzynia biegow , polosie

> - przewody gumowe i uklad chlodzenia od 1.1

Witam przede wszystkim jestem nowy na tym forum.

wlasnie zbieram sie do swapa silnika 1.2 8v mpi do mojego cieniaka sportinga. Czy to co zostalo tu wymienione to wszystko dla przekladki 1.1/1.2??

Jaka firme mozecie mi do tego polecic, chodzi mi o to zeby nie zrobili mi jakiejs kichy no i ile kosztuje taka przekladka. aha firma najlepiej jak najblizej bydgoszczy , chodz jak trzeba bedzie to sie przejade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam przede wszystkim jestem nowy na tym forum.

> wlasnie zbieram sie do swapa silnika 1.2 8v mpi do mojego cieniaka

> sportinga. Czy to co zostalo tu wymienione to wszystko dla

> przekladki 1.1/1.2??

> Jaka firme mozecie mi do tego polecic, chodzi mi o to zeby nie

> zrobili mi jakiejs kichy no i ile kosztuje taka przekladka. aha

> firma najlepiej jak najblizej bydgoszczy , chodz jak trzeba

> bedzie to sie przejade

witaj

na kaciku mamy niezle fachury, ktore pewnie zainteresowane bylyby przekladka - a napewno zrobia to dobrze - wiec proponuje poprostu sie zorientowac co i jak i za ile (tu nie wszyscy zagladaja - wiec moze warto zrobic nowy watek z przywitaniem i odrazu spytac sie o to kto by chcial sie tego podjac)

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to bedzie to samo w przypadku 1.1 , tylko zamiast

> centralki/wiazki/pompy od 1.2 bedziesz potrzebowal od 1.1

Dokładnie trza wszystko wymieniać czy do 1,1 czy do 1,2 jest w cholere do wymiany pogadaj z mefistem jego koleś wymieniał z 700 na 1,1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To daj jeśli możesz...

SWAP 700 na 1,2-mniej więcej grinser006.gif

1.silnik 1,2 zlosnik.gif+osprzęt(kompletny ukł. wtryskowy,alternator,rozrusznik,to co ściśle przy silniku przykręcone) zlosnik.gifnajlepiej z palio 8v MPi 75 km lub punto

2.Skrzynia biegów z 1,1 "ccs" lub z "s" +półośki+przeguby.

3.Komputer do 1,2 najlepiej bez "fiat code" wiązka elektr. do 1,2

4.Chłodnica z 899 lub 1,1 to to samo+mocowania i przewody gumowe ukł. chł..

5.łapy+poduszki pod silnik z ccs 1,1

6.Zbiornik wyr. pł. chłodzącego z ccs 1,1

7.Bak z ccs i pompa paliwa z 1,2 najlepiej z punto I 75

8.Lewarek zmiany biegów z ccs 1,1

9.Linki gazu,sprzęgła,prędkosciomierza.

10.Sprzegło z 1,2

11.Czwórnik gumowy do układu chłodzenia.

12.Najlepiej mieć już dolot do 1,2+może być kopułka z wtrysku z sc 899 spi

13.Czujnik ciśnienia bezwzględnego z 899 lub 1,1

14.Blacha pod kompa

15.Podgrzewacz układu wtryskowego

16.Sonda lambda z 1,1 lub 1,2

17.Blachy miedzy silnik a skrzynie te co zaślepiają np:koło zębate

18.Przekaznik do silnika 1,2

19.Bzdety typu śruby do łączenia silnika z skrzynią czy filtr paliwa do 1,2 palio/punto

To lista rzeczy mniej więcej potrzebnych do swapa z 700 na 1,2 (być może o czymś zapomniałem )pozbierana przeze mnie z forum i od swapowców bo ja jak na razie swapowałem z 700 na 899.

No to prosze skromny.gifpozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> SWAP 700 na 1,2-mniej więcej

> 1.silnik 1,2 +osprzęt(kompletny ukł.

> wtryskowy,alternator,rozrusznik,to co ściśle przy silniku

> przykręcone) najlepiej z palio 8v MPi 75 km lub punto

> 2.Skrzynia biegów z 1,1 "ccs" lub z "s" +półośki+przeguby.

> 3.Komputer do 1,2 najlepiej bez "fiat code" wiązka elektr. do 1,2

> 4.Chłodnica z 899 lub 1,1 to to samo+mocowania i przewody gumowe ukł.

> chł..

> 5.łapy+poduszki pod silnik z ccs 1,1

> 6.Zbiornik wyr. pł. chłodzącego z ccs 1,1

> 7.Bak z ccs i pompa paliwa z 1,2 najlepiej z punto I 75

> 8.Lewarek zmiany biegów z ccs 1,1

> 9.Linki gazu,sprzęgła,prędkosciomierza.

> 10.Sprzegło z 1,2

> 11.Czwórnik gumowy do układu chłodzenia.

> 12.Najlepiej mieć już dolot do 1,2+może być kopułka z wtrysku z sc

> 899 spi

> 13.Czujnik ciśnienia bezwzględnego z 899 lub 1,1

> 14.Blacha pod kompa

> 15.Podgrzewacz układu wtryskowego

> 16.Sonda lambda z 1,1 lub 1,2

> 17.Blachy miedzy silnik a skrzynie te co zaślepiają np:koło zębate

> 18.Przekaznik do silnika 1,2

> 19.Bzdety typu śruby do łączenia silnika z skrzynią czy filtr paliwa

> do 1,2 palio/punto

> To lista rzeczy mniej więcej potrzebnych do swapa z 700 na 1,2 (być

> może o czymś zapomniałem )pozbierana przeze mnie z forum i od

> swapowców bo ja jak na razie swapowałem z 700 na 899.

> No to prosze pozdro

dzęki , przyda się ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> SWAP 700 na 1,2-mniej więcej

> 1.silnik 1,2 +osprzęt(kompletny ukł.

> wtryskowy,alternator,rozrusznik,to co ściśle przy silniku

> przykręcone) najlepiej z palio 8v MPi 75 km lub punto

> 2.Skrzynia biegów z 1,1 "ccs" lub z "s" +półośki+przeguby.

> 3.Komputer do 1,2 najlepiej bez "fiat code" wiązka elektr. do 1,2

> 4.Chłodnica z 899 lub 1,1 to to samo+mocowania i przewody gumowe ukł.

> chł..

> 5.łapy+poduszki pod silnik z ccs 1,1

> 6.Zbiornik wyr. pł. chłodzącego z ccs 1,1

> 7.Bak z ccs i pompa paliwa z 1,2 najlepiej z punto I 75

> 8.Lewarek zmiany biegów z ccs 1,1

> 9.Linki gazu,sprzęgła,prędkosciomierza.

> 10.Sprzegło z 1,2

> 11.Czwórnik gumowy do układu chłodzenia.

> 12.Najlepiej mieć już dolot do 1,2+może być kopułka z wtrysku z sc

> 899 spi

> 13.Czujnik ciśnienia bezwzględnego z 899 lub 1,1

> 14.Blacha pod kompa

> 15.Podgrzewacz układu wtryskowego

> 16.Sonda lambda z 1,1 lub 1,2

> 17.Blachy miedzy silnik a skrzynie te co zaślepiają np:koło zębate

> 18.Przekaznik do silnika 1,2

> 19.Bzdety typu śruby do łączenia silnika z skrzynią czy filtr paliwa

> do 1,2 palio/punto

> To lista rzeczy mniej więcej potrzebnych do swapa z 700 na 1,2 (być

> może o czymś zapomniałem )pozbierana przeze mnie z forum i od

> swapowców bo ja jak na razie swapowałem z 700 na 899.

> No to prosze pozdro

a jak jest z układem hamulcowym ? nie trzeba czegoś "skuteczniejszego" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> CZyli na serii można jeździć bez problemu ?

No niby można ale zauważ,że prędkości są wyższe a 700 nie ma takich super hamulców np:jadąc 190 i nagle trzeba sie zatrzymać ja tego nie widzę na seriino.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

700 i 1100 mają takie same hamulce, więc do 1100 powinny starczyć ale nie ma się co oszukiwać, seria jest do pupa.gif, wogóle nie są odporne na fading, kilka mocniejszych hamwań i leci dym z klocków nie mówiąc już o kuteczności hamowania sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 700 i 1100 mają takie same hamulce, więc do 1100 powinny starczyć ale

> nie ma się co oszukiwać, seria jest do , wogóle nie są odporne

> na fading, kilka mocniejszych hamwań i leci dym z klocków nie

> mówiąc już o kuteczności hamowania

no to co radzisz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a tarcze ?

Tarcze na upartego mogłyby zostać seryjne nie zużywają się tak jak klocki ale jak juz się ktoś uprze to proponuję "Brembo" nacinane tak jak mówię przy tym przyspieszeniu i tych szybkościach co się rozwija przy silniku 1,2 to chodzi o twoje bezpieczeństwo.Ale do 1,1 seria wystarczy jak ci się klocki zjadą a masz kaskę to można się szarpnąć na "Ferodo"ale nie ma przymusu.pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tarcze na upartego mogłyby zostać seryjne nie zużywają się tak jak

> klocki ale jak juz się ktoś uprze to proponuję "Brembo" nacinane

> tak jak mówię przy tym przyspieszeniu i tych szybkościach co się

> rozwija przy silniku 1,2 to chodzi o twoje bezpieczeństwo.Ale do

> 1,1 seria wystarczy jak ci się klocki zjadą a masz kaskę to

> można się szarpnąć na "Ferodo"ale nie ma przymusu.pozdro

...dzęki....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to co radzisz ?

tak jak juz napisal cienias powinny wystarczyc lepsiejsze klocki, krokiem dalej sa nacinane tarcze ale niestety bardzo przyspieszaja zuzycie klockow, wg. najlepszym rozwiązaniem bylby montaz przednich hantli z uno t są najbardziej odporne na fading ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak jak juz napisal cienias powinny wystarczyc lepsiejsze klocki,

> krokiem dalej sa nacinane tarcze ale niestety bardzo

> przyspieszaja zuzycie klockow, wg. najlepszym rozwiązaniem bylby

> montaz przednich hantli z uno t są najbardziej odporne na fading

może i lepsiejszym , ale i kosztowniejszym sporo .... ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może i lepsiejszym , ale i kosztowniejszym sporo .... ??

zaciski (używane) 250pln, tarcze ok 120pln/szt w aso, klocki omp 100pln, co daje ramem jakieś 600pln wg mnie lepiej kupić taki komplecik niż nacinane tarcze do seryjnych zacisków + drogie klocki, cena pewnie bedzie podobna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zaciski (używane) 250pln, tarcze ok 120pln/szt w aso, klocki omp

> 100pln, co daje ramem jakieś 600pln wg mnie lepiej kupić taki

> komplecik niż nacinane tarcze do seryjnych zacisków + drogie

> klocki, cena pewnie bedzie podobna

ale skoro mowisz , ze nie jest to rzecz pierwszej potrzeby ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanka:

Jakie jest mniej więcej zużycie paliwa w CC z silnikiem 1,2 MPI 8V??

Czy do silnika 1,2 MPI 8V podchodzi bez problemu skrzynia 6?? Gdzie ona była montowana?? W Punto??

Jaką skrzynie polecacie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanka:

> Jakie jest mniej więcej zużycie paliwa w CC z silnikiem 1,2 MPI 8V??

> Czy do silnika 1,2 MPI 8V podchodzi bez problemu skrzynia 6??

Tak

> Gdzie ona była montowana?? W Punto??

w p1 1.1 ale tylko w niektórych wersjach

p2 sporting

> Jaką skrzynie polecacie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim proponuje za nim kto kolwiek kupi silnik(z zza granicy) przejsc sie do wydziału komunikacji i spytac sie czy zarejestruja takiego "potwora"

tertaz padnie pytanie dlaczego

odpowiedz jest bardzo prosta z tego względu iz Polska a przede wszystkim nasi "kochani" urzędasy sa bez karni i odczytuja przepisy jak chca.

ja robiłem swapa rok temu i własnie miałem przechery z dyr. wydziału komunikacji w Pabianicach i z tego powodu musiałem sie zameldowac w Łodzi i tu dopiero mi zarejestrowali autko.

Dyr wspomnianego wczesniej urzedu powiedział iż to sprostowanie które było wysłane z wawy z Ministerstwa Gospodarki i Ifrastruktury do wszystkich firm które sprowadzają silniki jest dla niego nie wazne poniewaz nie jest to zapisane jako ustawa tylko "jakiś śmieszny papierek ,którym moze sobie podetrzec tyłek" to były jego słowa.

zycze miłego i pomyślnego załatwiania spraw z URZĘDASAMI!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przede wszystkim proponuje za nim kto kolwiek kupi silnik(z zza

> granicy) przejsc sie do wydziału komunikacji i spytac sie czy

> zarejestruja takiego "potwora"

> tertaz padnie pytanie dlaczego

> odpowiedz jest bardzo prosta z tego względu iz Polska a przede

> wszystkim nasi "kochani" urzędasy sa bez karni i odczytuja

> przepisy jak chca.

> ja robiłem swapa rok temu i własnie miałem przechery z dyr. wydziału

> komunikacji w Pabianicach i z tego powodu musiałem sie

> zameldowac w Łodzi i tu dopiero mi zarejestrowali autko.

> Dyr wspomnianego wczesniej urzedu powiedział iż to sprostowanie które

> było wysłane z wawy z Ministerstwa Gospodarki i Ifrastruktury do

> wszystkich firm które sprowadzają silniki jest dla niego nie

> wazne poniewaz nie jest to zapisane jako ustawa tylko "jakiś

> śmieszny papierek ,którym moze sobie podetrzec tyłek" to były

> jego słowa.

> zycze miłego i pomyślnego załatwiania spraw z

> URZĘDASAMI!!!!!!!!!!!!!!

Nie takie rzeczy da sie przepchnac w urzedach ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jakie sa koszty samej robocizny?! czyli przyjezdzam do pana Henka do warsztatu autkiem przywoze wszystkie czesci silkik skrzynie i inne potrzebne rzeczy i on ma mi to poskladac pod maske?!

to co jakie moga byc koszty (uwzgledniajac mala zabawe z elektryka dopadowywaniem mocowan silnika?!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak ja mam silnik 1100 i chcialbym wlozyc cos duzo wiekszego powiedzmy ze tak duzego ze akumulator i wiekszosc zbiorniczkow musialaby powedrowac do bagaznika i wiazalo by sie to ze zmiana calej elektryki, ze wzmocnieniem nadwozia! jednym slowem masa dlubaniny i troche kombinowania (dlatego chodzi mi o typowego "Henia" fachowca!)

to ile to mogloby kosztowac (robocizna!)?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W większości przypadków, nawet przy bardzo dużych silnikach, nie ma potrzeby przenoszenia akumulatora i np. zbiornika spryskiwacza do bagażnika. Są one mocowane w "martwych" miejscach komory silnikowej (czyli w takich, które są i tak niepotrzebne). Natomiast instalacja takich silników wiąże się z innymi pracami, które są niezwykle pracochłonne i często kosztowne. Koszty takiej zabudowy są rzędu kilku tysięcy zł, a w ogromnej większości przypadków trzeba jeszcze zmodyfikować (a czasami wręcz zbudować na nowo, np. 2.0 16vt) wkładany silnik i jego osprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co bedzie potrzebne :

> - kompletny silnik z listwa wtryskowa i kolektorem ssacym ( kolektor

> wydechowy pasuje od 1.1 , mozna zastosowac jako tymczasowe

> rozwiazanie w przypadku braku $$ )

Ale w 900 nie pasuje i trzeba zdobyć funkiel noofkę

> -pompa paliwa od MPI , poniewaz od SPI jest slabsza

> -koncowka przewodu paliwowego , poniewaz w listwie od MPI przewod

> jest przykrecany a w SPI jest wciskany

> -fragment wiazki elektrycznej od MPI , konkretnie cztery kabelki do

> wtryskiwaczy

> - komputer od 1.2 MPI

> - kopulka filtra powietrza od 900

Pasuje zlosnik.gif

> Co pasuje od 1.1 :

> - rozrusznik

> - alternator

> - sprzeglo kompletne

> - skrzynia biegow , polosie

> - przewody gumowe i uklad chlodzenia od 1.1

a co z tych szpejów pasuje z 900? łapy pewnie też trzeba zmieniać...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.