Skocz do zawartości

8v czy 16v??


RallyMAN22

Rekomendowane odpowiedzi

> wszystko prawda, ale dalsza eksploatacja 16v tez jest drozsza (chodzi

> mi np. o rozrzad albo kable zaplonowe)

a powiedz co ile to wymieniasz? co miesiac, co pol roku? czy raz na 2-3 lata? zlosnik.gif

> tak pozatym to watpie abysmy doszli do jakiegos porozumienia w tym

> watku

hehe.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie zaprzeczam - ale wydech zrobiony od kanałów w głowicy po

> końcówkę przy zderzaku kosztuje więcej niż 1000 pln

no nie zlosnik.gif ale w 16 sporo daje rozluznienie wydechu nawet na serii kolektorze zlosnik.gif

> Podatne to może nie, ale jedno jest pewne, że tuningowe graty,

> chociażby używane są dużo bardziej dostępne do 8v niż do 16v -

> temu chyba nikt nie zaprzeczy.

ok.gif

> Myślę, że wychodzi podobnie, jak ja niedawno liczyłem skompletowanie

> 1.2 16V (cena silnika, podstawowego osprzętu, sprzęgło, świece,

> kable, olej, upg) do CCSa to wyszło ponad 4 kpln - nie

> uwzględnia to robocizny oczywiście.

znaczy sie silnik + remont generalny ? zlosnik.gif

Ta sama kalkulacja z 8v

> zamyka się na 2,9 kpln, i ta różnica powinna wystarczyć na 86 KM

> z 8 zaworów

sa gusta i gusciki, kazdy lubi co innego zlosnik.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no nie ale w 16 sporo daje rozluznienie wydechu nawet na serii

> kolektorze

> znaczy sie silnik + remont generalny ?

> Ta sama kalkulacja z 8v

> sa gusta i gusciki, kazdy lubi co innego

nie ma o czym dyskutowac teraz jakbym wkładał to tyz 16v i moze w zime se zmienie biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a powiedz co ile to wymieniasz? co miesiac, co pol roku? czy raz na

> 2-3 lata?

no nie ale jak cokolwiek trzeba zrobic to po kieszeni szarpie bardziej zlosnik.gif

ja niejestem ani zatym ani zatym, dlugo myslalem nawet o 16v (ten dzwiek biglaugh.gifserduszka.gif) ale jakos tak padlo wkoncu na 8v palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> heh moj ojciec ma brave 1.2 16v i do 100 tys bo wlasnie teraz tyle ma

> od nowosci wymienilismy tylko rozrzad i kable WN a tak to sie

> smiga wiec nie ma sie co bac 16

ale chyba zapominasz o najważniejszym...

że jak włożysz do CC/SC 16V to jest troche mało miejsca, w przeciwieństwie do Bravy.... wymiana rozrządu staje się wtedy nie co trudniejsza... a jak ktoś nie ma zaplecza technicznego i wiedzy, to musi do kogoś oddać, a ten go za robote skasuje i to pewnie nie mało....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale chyba zapominasz o najważniejszym...

> że jak włożysz do CC/SC 16V to jest troche mało miejsca, w

> przeciwieństwie do Bravy.... wymiana rozrządu staje się wtedy

> nie co trudniejsza... a jak ktoś nie ma zaplecza technicznego i

> wiedzy, to musi do kogoś oddać, a ten go za robote skasuje i to

> pewnie nie mało....

nie ma tragedi z wymiana rozrzadu akurat na wlozonym silniku ;d;d sprawdzone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale chyba zapominasz o najważniejszym...

> że jak włożysz do CC/SC 16V to jest troche mało miejsca, w

> przeciwieństwie do Bravy.... wymiana rozrządu staje się wtedy

> nie co trudniejsza... a jak ktoś nie ma zaplecza technicznego i

> wiedzy, to musi do kogoś oddać, a ten go za robote skasuje i to

> pewnie nie mało....

miejsca na rozrzad jest tylko samo co w 8v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> da rade zrobic

heh, wiem że da rade smile.gif

tyle że chodziło mi o samą robociznę, no chyba że za wymiane rozrządu w 16 V liczysz jak w 8V...

no to wtedy nie mam wiecej pytań zlosnik.gif

aczkolwiek wydaje mi się że drożej bo troche wiecej się trzeba narobić (tak mi się wydaje hmm.gif)

pzdr 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ospret to sie wlasnie z 16v mk 1 zaklada i jest malina, tylko trzeba

> z kolektorem wydechowym pokombinowac zeby sie bombona pozbyc

takie 1.4 16V by bylo fajne dla mnie zlosnik.gif zaczyna sie od 98KM zlosnik.gif jak sie nie myle... a jak by go wykopac na N/A zlosnik.giflove.gif

bedzie trzeba pomyslec zeby cos za rok pokopac w CC biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> takie 1.4 16V by bylo fajne dla mnie

ale przeciez 16v jest beee, drogie i wogole nie fajne hehe.gif

> zaczyna sie od 98KM jak sie

> nie myle... a jak by go wykopac na N/A

> bedzie trzeba pomyslec zeby cos za rok pokopac w CC

95km to ma w serii ale nie wiadomo jak bedzie na ecu z mk1, bez wirusowania sie nei obejdzie... i jestem ciekaw jak bedzie z miska albo z kolektorem ssacym bo silnik jest troche wyzszy niz 1.2 frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja generalnie chce ten silnik do jazdy codziennej + KJS... Na poczatek napewno bede chciał serie, ale znając siebie wiem, że po kilku miesiacach bede chciał WIĘCEJ...

Chce, żeby było mocne ale, nie aż tak, żeby paliło 15l/100km... wink.gif Wiec dlatego pytam czy lepiej potem dłubać ósemke czy szesnastke... ale z waszych wypowiedzi wynika, ze chyba lepiej 16v... w serii wiecej kucy i lepsza baza do dalszej zabawy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale przeciez 16v jest beee, drogie i wogole nie fajne

> 95km to ma w serii ale nie wiadomo jak bedzie na ecu z mk1, bez

> wirusowania sie nei obejdzie... i jestem ciekaw jak bedzie z

> miska albo z kolektorem ssacym bo silnik jest troche wyzszy niz

> 1.2

bedzie wszystko okey wink.gif bede nawet wyzej niz w 1.2 na oko ... grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale przeciez 16v jest beee, drogie i wogole nie fajne

no tak ale nie 1,4 270751858-jezyk.gifzlosnik.gif

> 95km to ma w serii ale nie wiadomo jak bedzie na ecu z mk1, bez

> wirusowania sie nei obejdzie... i jestem ciekaw jak bedzie z

> miska albo z kolektorem ssacym bo silnik jest troche wyzszy niz

> 1.2

no ale na 14 cali sie zmiesci no i zawsze ozna garba na masce zrobic...

wink.gif

powiem ci ze jak by sie tak znowu gebiej zastanowic to nie wiem czy nie lepiej T wsadzic albo kupic jakies jeszcze auto sobie hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to ze ma mala miska to wcale nie zonacza ze bedzie wyzej skok tloka

> jest wiekszy i gdzies to musi wyjsc, trzeba by zmierzyc blok od

> lapy silnika...

bedzie wyzej ;d empirycznie potwierdzone ... fakt ze nie widzialem na aucie ale widzialem silnik po wyciagnieciu z sc ... i koles mowil ze nie ma zadnego problemu z wysokoscia ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.