Skocz do zawartości

Pomoc techniczna Renault


Colliber

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że coraz wiecej userów samochodów Renault potrzebuje pomocy technicznej lub odpowiedzi na techniczne pytania, załączam manuala czego potrzebuję aby takiej pomocy udzielić.

Do wszystkich szczegółowych danych waszych bolidów potrzebuję informacji zawartych na owalnej naklejce technicznej.

Takiej jak na załączonym rysunku:

271995567-ident.GIF

Znajduje sie ona na prawym środkowym słupku i jest widoczna po otwarciu drzwi.

Niestety ale do softu który potrafi odpowiedzieć na wiekszośc pytań mam ograniczony dostep, wiec niestety czasami bedziecie musieli się uzbroic w cierpliwość.

W razie długich zaległości prosze się stanowczo upominać na priv. jestem tylko człowiekiem i czasami zdarza mi sie o czyms zapomnieć...

post-7950-14352462907951_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> Jako, że coraz wiecej userów samochodów Renault potrzebuje pomocy

> technicznej lub odpowiedzi na techniczne pytania, załączam

> manuala czego potrzebuję aby takiej pomocy udzielić.

> Do wszystkich szczegółowych danych waszych bolidów potrzebuję

> informacji zawartych na owalnej naklejce technicznej.

> Takiej jak na załączonym rysunku:

> Znajduje sie ona na prawym środkowym słupku i jest widoczna po

> otwarciu drzwi.

> Dane tam zawarte mówią nam o:

> CB2D - kod modelu

> Y139076 - numer kolejny samochodu

> E1 - poziom wyposażenia

> SAN 913 - określa dokładnie poziom wyposażenia

> SAN 513 - j.w.

> OV 460 - kod techniczny

> DRAP 15 - rodzaj foteli

> HARM 03 - wystrój wnetrza/ tapicerka

> 54/ ACF NRTV - to kody techniczne...

> Niestety ale do softu który potrafi odpowiedzieć na wiekszośc pytań

> mam ograniczony dostep, wiec niestety czasami bedziecie musieli

> się uzbroic w cierpliwość.

> W razie długich zaległości prosze się stanowczo upominać na priv.

> jestem tylko człowiekiem i czasami zdarza mi sie o czyms

> zapomnieć...

Jezeli mozna sprecyzuje tylko ze kod techniczny OV 460 czy tez widniejacy na fotce "TEF 47" jest kodem lakieru .....

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co mi powiecie o mojej rakiecie??

Auto wyprodukowane do kwietnia '96.

Silnik K7M 702 lub 703 (1598ccm), przekładnia typu JB1, Do silnika wchodzi 3,5 litra oleum + pół litra na filtr, do przekładni 3,4 litra oleju TransElf TRX 75W 80W, układ hamulcowy zalany płynem DOT3, 60 litrowy zbiornik paliwa, Układ wspomagania zalany Elf Renault Matic D2 lub Mobil ATF 220, układ chłodzący - 6 litrów Glaceol RX typu D, średnica tarcz z przodu - 238 mm, grubośc - 20mm, minimalna grubość - 18,3mm, średnica bembnów z tyłu - 203,2 mm max. średnica po przetoczeniu - 204,4 mm, róznica w kątach zawieszenia kół przednich 1*, koła 13"..

Coś jeszcze???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc.Jestem tu pierwszy raz i troche zielony.

Prosze jednoczesnie o pomoc. Jestem posiadaczem megana z 2001roku 1.4 16V. Postanowilem zmienic tlo zegarow na biale. Udalo mi sie juz kupi cala deske z bialymi cyferblatami. Moj problam polega na tym iz nie wiem jak sie dokopac do nich(rozebrac deske). A druga sprawa to , slyszalem ze trzeba miec jakis patent na zdjecie wskazowek zeby nie uszkidzic silniczkow, Czy to prawda? Moze jednak mozna to delikatnie zdjac??????? Poradzcie prosze jak najlepiej to zrobic. POMOCY!!!!!!

Niestety nie wiem czy uda mi sie to wyslac, a jak odczytam odpowiedz hoho. Ale bede walczyl. Moj nr GG: 5101913. za pomoc wielkie dziekuje

POZDRAWIAm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze primo wypełnij profil, żebyśmy wiedzieli komu mamy pomóc.

Po drugie primo wskazówki sie zdejmuje z osi licznika.

Chodzi jednak o to, zeby zapamiętac w jakim położeniu one się znajdują przed ich zdjeciem (chodzi o poprawność wskazań). A po trzecie primo same wskazówki są dosyć misternie wykonane a co za tym idzie bardzo czułe na uszkodzenia, dlatego nalezy zachować szczególną ostroznosc przy ich demontażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szok dzieki (skad to wiecie obywatelu)?? a teraz drugie pytanie co to

> za rura i dlaczego mi sie rozleciała?? mam gaz wybuch. i ile

> kosztuje patrz załacznik...

To jest rura łącząca filtr powietrza (ta okrągła pucha z przyklejonym zaworem) z obudową przepustnicy.

Rozleciała się na wskutek strzału gazu w kolektor. Czałe szczęscie rozpadła sie ona a nie kolektor. Coś masz nie tak z instalacją LPG skoro wystepują takie zjawiska. Strzał był na tyle słaby, ze rozwalił rurę a nie wywalił tego zaworu bezpieczeństwa zamontowanego na obudowie filtra powietrza. Byc może dlatego, ze ta rura jest dosyć długa, a ile kosztuje tego niestety nie wiem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Witam

Mam Renault Scenic II 1.9 dTi z 2001 roku

Mam ostatnio problemy z rozruchem frown.gif

Diagnoskop informuje o występowaniu usterki:

2213 PRZEKAŹNIK GŁÓWNY - wyłączenie za wczesne

Błąd występuje cały czas - nie da się skasować!

Nie wiem co może być tego powodem frown.gif nie mam żadnych materiałów ani schematów do tego auta crazy.gif

Masz może jakieś sugestie?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Mam Renault Scenic II 1.9 dTi z 2001 roku

> Mam ostatnio problemy z rozruchem

> Diagnoskop informuje o występowaniu usterki:

> 2213 PRZEKAŹNIK GŁÓWNY - wyłączenie za wczesne

> Błąd występuje cały czas - nie da się skasować!

> Nie wiem co może być tego powodem nie mam żadnych materiałów ani

> schematów do tego auta

> Masz może jakieś sugestie?

> Pozdrawiam

IMHO Winny całego zamieszania jest ów przekaźnik.

Najprawdopodobniej poprzez niego podawany jest prąd na rozrusznik. Jezeli bedzie miał nadpalone lub wręcz powypalane styki wtedy na rozrusznik "trafia" za mało prądu i nie ma on siły zakręcic kołem zamachowym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Mam pytanko:

> Czy z tabliczki znamionowej Renault Clio da sie odczytać rok

> produkcji (modelowy?) auta?

> Pozdrawiam

Z takiej naklejki jak widać powyżej nie da się.

Tylko z numeru VIN umieszczonego na podszybiu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z takiej naklejki jak widać powyżej nie da się.

> Tylko z numeru VIN umieszczonego na podszybiu

A która w kolejności literka czy cyferka VIN odpowiada rokowi produkcji (czy jest to rok produkcji czy rok modelowy?)

PS

Wiem jak jest w Oplach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A która w kolejności literka czy cyferka VIN odpowiada rokowi

> produkcji (czy jest to rok produkcji czy rok modelowy?)

> PS

> Wiem jak jest w Oplach.

bodajże dziewiąta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam Clio II z 99r. Potrzebuje dokupic komplet zarowek. Niestety nie mam instrukcji do samochodu. Wiec nie wiem jakie zarowki mam skompletowac. Prosilbym o podanie kodów wszystkich zarowek swiatel zewnetrznych, lub ewentualnie link do strony gdzie moglbym cos takiego odnalezc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam Clio II z 99r. Potrzebuje dokupic komplet zarowek. Niestety nie

> mam instrukcji do samochodu. Wiec nie wiem jakie zarowki mam

> skompletowac. Prosilbym o podanie kodów wszystkich zarowek

> swiatel zewnetrznych, lub ewentualnie link do strony gdzie

> moglbym cos takiego odnalezc.

> Pozdrawiam

Reflektory przednie z soczewkami czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ojciec ma megi z 2000r 1.416v przejechane 30000km, ma problemy na zimnym silniku z odpaleniem za pierwszym razem ..czasami odpala za 3-cim a nawet czwartym, na ciepłym zapala bez problemu .Wymienione zostały świece i problem dalej się pojawia, słyszałem że może być to czujnik na kole pasowym ???? Proszę o pomoc

20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój ojciec ma megi z 2000r 1.416v przejechane 30000km, ma problemy na

> zimnym silniku z odpaleniem za pierwszym razem ..czasami odpala

> za 3-cim a nawet czwartym, na ciepłym zapala bez problemu

> .Wymienione zostały świece i problem dalej się pojawia,

> słyszałem że może być to czujnik na kole pasowym ???? Proszę o

> pomoc

Albo cewki, albo wspomniany przez ciebie czujnik, moze tez byc problem czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem tu poraz pierwszy. Mam problem. Posiadam Renault 19 1.7l 73km(monowtrsyk). Gdy stoje dosyc długo w korku, silnik pracuje lub gdy zostawie włączony silnik na parnascie minut to gdy ruszam z samochodu tak jakby uchodzila wiekszosc mocy tzn. strasznie muli przy dodawaniu gazu frown.gif po paru kilometrach jazdy sytuacja się poprawia. Podobnie gdy chce mocno przyśpieszyć i wcisne gaz troche wiecej niż do połowy autko zamula tak jakby sie dławił. Co może być tego przyczyną? Podejżewam że coś z kolektorem jest nie tak ale nie wiem bo się nie znam. Dodam tylko że w samochodzie 2 lata temu był wymieniany układ wydechowy(cały z katalizatorem) i jest instalacja gazowa (przed i po wymianie układu i było dokładnie tak samo frown.gif po zagazowaniu auto minimalnie mniej się dławi przy mocnym wciśnieciu gazu) Z góry dziękuje za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Jestem użytkownikiem Renault Megane Coupe 1.6 98r. Mam problem z elektryką. Po włączeniu świateł po chwili gaśnie podświetlenie deski rozdzielczej. Czasami wraz z tym gasną również tylne światła. Tak jest teraz. Przedtem po dłuższym postoju samochodu gdy się włączyło światła to było ok., cały czas wszystko się świeciło. Podświetlenie gasło, gdy samochód dłużej pracował, wyłączyło się światła i z powrotem od razu włączyło. Od jednego mechanika dowiedziałem się że jest to problem z przekaźnikiem świateł. Jest on podobno zamocowany na jakiejś większej płytce którą kupuje się w całości i samego przekaźnika nie można łatwo wymienić.

Podejrzewam, że jednak jakoś można go wymienić tylko trzeba wiedzieć który to i jaki kupić. Mam prośbę o jakiś schemat elektryczny i wskazanie który to przekaźnik. Chyba że to może być coś zupełnie innego.

Dane spisane z naklejki na słupku:

DA0F E037481

E2 SAN913 EVE

NV432 DR0ND0 ATLANT

0/ ACGK NRTW

VIN:

VF1DA0F0G18647770

Z góry dziękuję za pomoc,

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Witam serdecznie! ja tu po siasiedzku z problemem . a mianowicie jest renault megane coupe silnik 1.6 90 km z roku 97 silnik ma przejechane 110 tys i problem: jak sie nagrzeje gasnie na wolnych obrotach nie trzyma obrotow na biegu jalowym wogole w calkowicie dolnych obrotach jak sie przygazuje to jakos tam jedzie mulowato,caly silnik sie trzesie tak jak by sie dlawil.co moze byc przyczyna? wymieniony filtr paliwa i nowe swiece ngk.Czy moze to byc pompa paliwowa cos zapchane w niej?czy moze wtrysk paliwa? Prosze o porade jak ktos spotkal sie z takim problemem dziekuje za wszystkie porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Witam

Noszę się z zamiarem wymiany rozrządu. W związku z tym mam pytanie czy konieczna jest też wymiana rolki napinacza??

Renault Megane 1.6 8v 1998 r. Silnik K7M

Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Po sąsiedzku mam pytanie o kangoo 1,4 z roku 1998.

Znajomy prosił mnie o wymianę oszczelki pod głowicą, a że na co dzień grzebię w fiatach, alfach i oplach, a we francuzach sporadycznie (głównie w CX-ie), to pytam:

1. Czy ten silnik 1,4 (blok żeliwny) jest na mokrych tulejach cylindrowych?

2. Czy znane sa jakieś pułapki/szczególne utrudnienia w wymianie rozrządu?

Serdecznie dziekuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

Jestem szczęśliwym posiadaczem Renault Megane Scenic 1.6 z silnikiem K7M '97 893goodvibes.gif Jednak moje szczęście psuje pewien szczegół...nie działa mi prędkościomierz frown.gif... Raczej wykluczam awarię czujnika prędkości pojazdu, gdyż sprawdziłem , że jest on zasilany, a kabel sygnałowy między tym czujnikiem a prędkościomierzem jest sprawny... nie wiem natomiast jak w tym przypadku, a konkretnie jak wysokim napięciem jest wzbudzany prędkościomierz, bo po podaniu napięcia do stykku impulsowego w prędkościomierzu, jego wskazówka nawet nie drgnie może macie jakieś pomysły, bo moje się już skończyły niewiem.gif...

Bardzo bym prosił o jakiekolwiek wskazówki, rady oraz jakby ktos miał informacje ile może kosztowac zestaw wskaźników (używany) do Meganki. Ewentualnie proszę o namiary do miejsc (szrotów, sklepów) z częściami używanymi do Renault z Warszawy i okolic. tuptup.gif

Dzięki, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich!

> Jestem szczęśliwym posiadaczem Renault Megane Scenic 1.6 z silnikiem

> K7M '97 Jednak moje szczęście psuje pewien szczegół...nie

> działa mi prędkościomierz ... Raczej wykluczam awarię czujnika

> prędkości pojazdu, gdyż sprawdziłem , że jest on zasilany, a

> kabel sygnałowy między tym czujnikiem a prędkościomierzem jest

> sprawny... nie wiem natomiast jak w tym przypadku, a konkretnie

> jak wysokim napięciem jest wzbudzany prędkościomierz, bo po

> podaniu napięcia do stykku impulsowego w prędkościomierzu, jego

> wskazówka nawet nie drgnie może macie jakieś pomysły, bo moje

> się już skończyły ...

> Bardzo bym prosił o jakiekolwiek wskazówki, rady oraz jakby ktos miał

> informacje ile może kosztowac zestaw wskaźników (używany) do

> Meganki. Ewentualnie proszę o namiary do miejsc (szrotów,

> sklepów) z częściami używanymi do Renault z Warszawy i okolic.

> Dzięki, pozdrawiam.

Zrób test zegarów. Jeżeli masz komputer pokładowy to wciśnij guzik od zmiany jego funkcji i przytrzymując go przekręć kluczyk w stacyjce, jeżeli nie masz komputera to zrób to samo z guzikiem do kasowania licznika przebiegu dziennego.

Jeżeli test wypadnie OK. (zapalą sie wszystkie kontrolki i wskazówki zaczną "latać" po tarczy) to przyczyna leży poza zegarami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Noszę się z zamiarem wymiany rozrządu. W związku z tym mam pytanie

> czy konieczna jest też wymiana rolki napinacza??

> Renault Megane 1.6 8v 1998 r. Silnik K7M

> Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedź

Tak, lub wręcz wymienia się cały napinacz.

Nie wiem jak w K7M, ale w K4J ASO zaleca też wymianę pompy wody...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrób test zegarów. Jeżeli masz komputer pokładowy to wciśnij guzik od

> zmiany jego funkcji i przytrzymując go przekręć kluczyk w

> stacyjce, jeżeli nie masz komputera to zrób to samo z guzikiem

> do kasowania licznika przebiegu dziennego.

> Jeżeli test wypadnie OK. (zapalą sie wszystkie kontrolki i wskazówki

> zaczną "latać" po tarczy) to przyczyna leży poza zegarami...

Wielkie dzięki za pomoc...jutro spróbuję tego tricku smile.gif co prawda dziś udało mi się wykluczyć awarię zegarów podłączając dwa inne zestawy wskaźników cool.gif ale na przyszłość taka informacja się przyda...ja już natomiast mam pewność, że padł mi czujnik prędkości pojazdu, bo kable zostały sprawdzone...niestety, brak jakichkolwiek zamienników zmusza do wydatku 140 zł w serwisie za zakup części angryfire.gifcałe szczęście wymiany dokonam sam smile.gif Jeszcze raz wielkie dzięki za info...a co do kosztów zestawu wskaźników JAEGERA do Megane to większość miejsc gdzie dzwoniłem powalała mnie ceną 250-300zł, jednak udało mi się znaleźć za 150 zł. na SZROCIE przy trasie na Terespol 2 km za miejscowością Dębe Wielkie (woj. Mazowieckie) po prawej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wielkie dzięki za pomoc...jutro spróbuję tego tricku co prawda dziś

> udało mi się wykluczyć awarię zegarów podłączając dwa inne

> zestawy wskaźników ale na przyszłość taka informacja się

> przyda...ja już natomiast mam pewność, że padł mi czujnik

> prędkości pojazdu, bo kable zostały sprawdzone...niestety, brak

> jakichkolwiek zamienników zmusza do wydatku 140 zł w serwisie za

> zakup części całe szczęście wymiany dokonam sam Jeszcze raz

> wielkie dzięki za info...a co do kosztów zestawu wskaźników

> JAEGERA do Megane to większość miejsc gdzie dzwoniłem powalała

> mnie ceną 250-300zł, jednak udało mi się znaleźć za 150 zł. na

> SZROCIE przy trasie na Terespol 2 km za miejscowością Dębe

> Wielkie (woj. Mazowieckie) po prawej stronie.

Spróbowałem tego tricku z przyciskiem w zestawie wskaźników, niestety u mnie nie działa... klnie.gif kupiłem juz natomiast czujnik prędkości pojazdu... icon_eek.gif troche bolało...Jutro jadę do warsztatu na jego wymianę...ciekawe, czy sie nie pomyliłem w diagnostyce?? niewiem.gif mam nadzieję, że nie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spróbowałem tego tricku z przyciskiem w zestawie wskaźników, niestety

> u mnie nie działa... kupiłem juz natomiast czujnik prędkości

> pojazdu... troche bolało...Jutro jadę do warsztatu na jego

> wymianę...ciekawe, czy sie nie pomyliłem w diagnostyce?? mam

> nadzieję, że nie

Niestety, nadal nie działa... sciana.gifale o tym TUTAJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Jako, że coraz wiecej userów samochodów Renault potrzebuje pomocy

> technicznej lub odpowiedzi na techniczne pytania, załączam

> manuala czego potrzebuję aby takiej pomocy udzielić.

> Do wszystkich szczegółowych danych waszych bolidów potrzebuję

> informacji zawartych na owalnej naklejce technicznej.

> Takiej jak na załączonym rysunku:

> Znajduje sie ona na prawym środkowym słupku i jest widoczna po

> otwarciu drzwi.

> Dane tam zawarte mówią nam o:

> CB2D - kod modelu

> Y139076 - numer kolejny samochodu

> E1 - poziom wyposażenia

> SAN 913 - określa dokładnie poziom wyposażenia

> SAN 513 - j.w.

> OV 460 - kod techniczny

> DRAP 15 - rodzaj foteli

> HARM 03 - wystrój wnetrza/ tapicerka

> 54/ ACF NRTV - to kody techniczne...

> Niestety ale do softu który potrafi odpowiedzieć na wiekszośc pytań

> mam ograniczony dostep, wiec niestety czasami bedziecie musieli

> się uzbroic w cierpliwość.

> W razie długich zaległości prosze się stanowczo upominać na priv.

> jestem tylko człowiekiem i czasami zdarza mi sie o czyms

> zapomnieć...

super, dobrze wiedzieć, że możesz w razie jakichkolwiek pytań pomóc, dzięki że jesteś 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> super, dobrze wiedzieć, że możesz w razie jakichkolwiek pytań pomóc,

> dzięki że jesteś

Nie wiem czy dobrze, w każdym razie jest coraz trudniej odpowiadać na nurtujące was pytania.

Dlaczego?

Ano dlatego, że:

a) mam ostatnio sporo zajeć "pozalekcyjnych"

b) mam ograniczony dostęp do wspomnianego softu (czyt. nie mam go wcale), ale pracuje usilnie, zeby cos z tym fantem zrobić.

Być może uda sie dotrzeć do najnowszej wersji uwzgledniającej najnowsze modele Renault (wyprodukowane po roku 2002).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam jestem tutaj nowy.

> Mam problemik z kontrolką wtrysku. Wogóle się nie zapala nie wiem

> czy w tym modelu ona działa czy też nie.

> Jast to Clio rok 93 1.2 Energy

Pytanie, czy silnik jest zasilany wtryskiem, czy gaźnikiem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie, czy silnik jest zasilany wtryskiem, czy gaźnikiem..

Jest to wtrysk.

Dziś rozebrałem deskę i nie było tam żarówy włożyłem inną ale nie działa, sprawdziłem bezpieczniki podłączenia i inne kable wiązkiitd, itp. nie działa. W opisie po niemiecku doczytałem że zależy to od modelu i powinna się zapalać jak autko posiada wegfahrspere.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Co może być przyczyną w MEGANE COUPE 2001r., że:

- szarpie na wolnych obrotach (całe auto tak jakby się trzęsło)

- spadła moc

- świeci się kontrolka od "układ oczyszczania paliwa"

- silnik dziwnie chodzi

Co to może być? Bo każdy mechanik mówi co innego!

Bardzo proszę o pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Zrób test zegarów. Jeżeli masz komputer pokładowy to wciśnij guzik od

> zmiany jego funkcji i przytrzymując go przekręć kluczyk w

> stacyjce, jeżeli nie masz komputera to zrób to samo z guzikiem

> do kasowania licznika przebiegu dziennego.

> Jeżeli test wypadnie OK. (zapalą sie wszystkie kontrolki i wskazówki

> zaczną "latać" po tarczy) to przyczyna leży poza zegarami...

Mam od wczoraj identyczny problem z K7M w Meganie. Przedwczoraj podczas jazdy około 40km/h prędkościomierz kilkakrotnie wychylił się prawie na maks (zaobserwowałem na pewno około 150 km/h) a potem wszystko wróciło do normy. Wczoraj prędkościomierz i licznik kilometrów umarły na dobre....

Próbowałem zrobić ten test ale tak jak u kolegi u mnie nie chodzi poprzez wcisnięcie przycisku zerującego ... Jak w związku z tym wykluczyć zegary ??

I drugie pytanie do kolegi który demontował czujnik... Gdzie on na skrzyni jest umiejscowiony... bo nie mogego znaleść ?? może go urwałem wink.gif

Proszę o pomoc.

Z góry thx za każdą odpowiedź w temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam od wczoraj identyczny problem z K7M w Meganie. Przedwczoraj

> podczas jazdy około 40km/h prędkościomierz kilkakrotnie wychylił

> się prawie na maks (zaobserwowałem na pewno około 150 km/h) a

> potem wszystko wróciło do normy. Wczoraj prędkościomierz i

> licznik kilometrów umarły na dobre....

> Próbowałem zrobić ten test ale tak jak u kolegi u mnie nie chodzi

> poprzez wcisnięcie przycisku zerującego ... Jak w związku z tym

> wykluczyć zegary ??

> I drugie pytanie do kolegi który demontował czujnik... Gdzie on na

> skrzyni jest umiejscowiony... bo nie mogego znaleść ?? może go

> urwałem

> Proszę o pomoc.

> Z góry thx za każdą odpowiedź w temacie

Poradziłem sobie sam... z pewną pomocą ludzi z elektroda.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> Co może być przyczyną w MEGANE COUPE 2001r., że:

> - szarpie na wolnych obrotach (całe auto tak jakby się trzęsło)

> - spadła moc

> - świeci się kontrolka od "układ oczyszczania paliwa"

> - silnik dziwnie chodzi

> Co to może być? Bo każdy mechanik mówi co innego!

> Bardzo proszę o pomoc!

Cewka WN, czujnik położenia wału, lub czujnik podcisnienia w kolektorze dolotowym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.