Lukanido Napisano 3 Października 2006 Udostępnij Napisano 3 Października 2006 Witam Od miesiąca mam bardzo duży problem z gazem. Mianowicie pali mi 15l bez wzgledu na szybkość jazdy. Nie ma znaczenia jazda w mieście ani w trasie po prostu pali 15l. Posiadam butle gazową o pojemności 40l, wchodzi do niej ok 35l gazu. Przy cenniku gazu ok. 2,09 za 1l gazu na baku przejeżdzam 213 km. To jest masakra, zwłaszcza ze jeszcze niedawno w trasie spalał mi poniżej 9l i mogłem nawet przejechac 400 km. Posiadam instalacje z regulowaną śrubką na przewodzie i pokrętłem na parowniku. Nie znam się na rozróżnianiu generacji tych instalacji, ale jest to chyba II st. generacji. Tak jak napisałem wyżej od momentu kiedy zaczął mi palić 15l od razu udalem sie do gaziarza. Ze wzgledu na to że na dotychczasowym parowniku przejechał 70 tys. zdecydowałem sie na całkowitą jego wymianę, oczywiście wszystkie rzeczy pochodne też zostały wymienione (czyli filterek gazu, przewodziki, świece, przewody wysokiego napięcia, filtr powietrza, filtr paliwa). Został wyregulowany i niestety ale dalej pali 15l. Czy przyczyną może sonda lambda? A może coś innego, np silnik krokowy? Pomóżcie bo już tracę siły do tego samochodu, zwłaszcza że spalanie w wysokości 15l naprawdę boli. Czekam na wasze opinie PROSZĘ O POMOC!!! DZIĘKI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FeiLong Napisano 4 Października 2006 Udostępnij Napisano 4 Października 2006 Mialem niedawno podobny problem z instalacja II generacji na identycznym silniku. Do wymiany poszly swiece, przewody WN, filtr gazu i filtr powietrza. Czy pojechales do gazownika, ktory reguluje na sluch, czy tez ma analizator spalin? Ja jezdze tylko tam, gdzie maja analizatory i jak narazie sie nie zawiodlem. Przyczyna zwiekszonego spalania okazala sie dziura w srodkowym tlumiku. Po wymianie tlumika i regulacji gazu (ANALIZATOR), wszystko wrocilo do normy i znow pali mi 10 l po miescie i 8 w trasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukanido Napisano 4 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2006 Dziękuje za podpowiedź. Zaskoczył mnie Pan tłumikiem. Owszem mam dziurawy tłumik, dokładnie ostatnią część, jest tam dziurka w którą spokojnie można włożyć palec. Jeszcze samochodzik nie wyje dlatego też nie wymieniałem tłumika. Czy to naprawdę może mieć wpływ na wysokie spalanie gazu? Dzisiaj odstawiłem samochodzik do gaziarza, zobaczymy czy znajdą usterkę. Oczywiście posiadają dignostykę komputerową i analizę spalin. Tak jak wcześniej pisałem wszyastko praktycznie zostało wymienione (mówie o tych częsciach które mogą wpływać na spalanie). Zobaczymy co dzisiaj gaziarz powie. Mam nadzieje, że w końcu zapadnie jakaś sensowna decyzja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FeiLong Napisano 4 Października 2006 Udostępnij Napisano 4 Października 2006 Gaziarz z analizatorem spalin i nie stwierdzil dziury w wydechu? Cos mi sie wierzyc nie chce Albo Cie naciagnal na koszty, albo cos kombinuje. Jakim cudem wyregulowal instalacje gazowa majac bledne odczyty. I nie mowie tu o delikatnych odchylach, lecz o przekroczeniu norm >10 krotnie. Jak tylko zaczely sie u mnie problemy ze spalaniem, pojechalem do gazownika. Ten wsadzil sonde w wydech i od razu skierowal mnie do tlumikarza. Podregulowal nieco instalacje, abym mial sile dojechac i tyle. Po wymianie tlumika, ponowna regulacja na analizatorze i wszystko dziala jak przed awaria. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukanido Napisano 5 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2006 Witam! Dzisiaj odebrałem fiacika z diagnostyki komputerowej i od gaziarza. Okazalo sie ze, trzeba bylo zrobic regulacje zaworów. Czesc plytek mialo za duzy luz, czesc za maly wiec trzeba bylo ustawic je zarowno przy goracym jak i zimnym silniku. Poza tym diagnostyka wykazala trzy bledy: sonda lambda przerywa (raz dobrze wskazuje, raz zle, a czasami w ogole), wtryskiwacz (ponoc zwiazane z instalacja gazu, cos odlaczyli przy montazu i dlatego wyskakuje blad, choc jest nieszkodliwy), lampka sygnalizacji wtryskiwacza na desce rozdzielczej (odlączona zeby sie nie swiecila ze pojawia sie blad, to taki patent gaziarzy. Kombinuja jak moga byle zamontowac gaz, a potem okazuje sie ze wyskakuja jakies bledy). Najgorsze jest to, że po usunieciu komuterowo bledow i po ponowym uruchomieniu silnika pojawiaja sie ponownie te 3 bledy. Podobniez nie powinienem sie dziwic poniewaz mam instalacje gazu I generacji i takie bledy moga sie czasami pojawiac. Czy spotakalo Was cos takiego kiedys? Ogolnie rzecz biorac zobaczymy czy przyczyna wysokiego spalania byly zawory i sonda lambda. Wszystko na to wskazuje. Jutro sprawdze jakie jest spalanie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobraluk Napisano 6 Października 2006 Udostępnij Napisano 6 Października 2006 > Witam! > Dzisiaj odebrałem fiacika z diagnostyki komputerowej i od gaziarza. > Okazalo sie ze, trzeba bylo zrobic regulacje zaworów. Czesc > plytek mialo za duzy luz, czesc za maly wiec trzeba bylo ustawic > je zarowno przy goracym jak i zimnym silniku. Poza tym > diagnostyka wykazala trzy bledy: sonda lambda przerywa (raz > dobrze wskazuje, raz zle, a czasami w ogole), wtryskiwacz (ponoc > zwiazane z instalacja gazu, cos odlaczyli przy montazu i dlatego > wyskakuje blad, choc jest nieszkodliwy), lampka sygnalizacji > wtryskiwacza na desce rozdzielczej (odlączona zeby sie nie > swiecila ze pojawia sie blad, to taki patent gaziarzy. Kombinuja > jak moga byle zamontowac gaz, a potem okazuje sie ze wyskakuja > jakies bledy). Najgorsze jest to, że po usunieciu komuterowo > bledow i po ponowym uruchomieniu silnika pojawiaja sie ponownie > te 3 bledy. Podobniez nie powinienem sie dziwic poniewaz mam > instalacje gazu I generacji i takie bledy moga sie czasami > pojawiac. Czy spotakalo Was cos takiego kiedys? Ogolnie rzecz > biorac zobaczymy czy przyczyna wysokiego spalania byly zawory i > sonda lambda. Wszystko na to wskazuje. Jutro sprawdze jakie jest > spalanie. Pozdrawiam ale mnie rozbawiles czemu sie błedy nei maja pojawiac jak problemy z nimi związane dalej są najpierw gazownicy muszą ci elektroniką oszukac kompa zeby nie ładowalo ponownie błedów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukanido Napisano 6 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2006 Może i Cie rozbawilem, to prosze mi powiedziec w jaki sposob skasowac i ominąć takie bledy. To jest najprymitywniejsza instalacja gazu wiec takie bledy ponoc moga sie pokazywac. Dla mnie wazniejsze bylo spalanie (kotlowal 15l) nie zas jakies bledy... ktore nie maja wplywu na nic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobraluk Napisano 6 Października 2006 Udostępnij Napisano 6 Października 2006 > Może i Cie rozbawilem, to prosze mi powiedziec w jaki sposob skasowac > i ominąć takie bledy. To jest najprymitywniejsza instalacja gazu > wiec takie bledy ponoc moga sie pokazywac. Dla mnie wazniejsze > bylo spalanie (kotlowal 15l) nie zas jakies bledy... ktore nie > maja wplywu na nic. dopuki nie oszukasz kompa elektronika to błedy bedą i te błedybeda wprowadzac kompa w stan awari i samochod bedzie wariowal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukanido Napisano 6 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2006 No dobrze ale w glownej mierze komputer w tej chwili wariuje poniewaz sonda lambda przerywa (raz dziala, raz nie dziala) i w tym tkwi problem. Musze ja wymienic to wtedy nie bedzie pracowal w trybie awaryjnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobraluk Napisano 6 Października 2006 Udostępnij Napisano 6 Października 2006 > No dobrze ale w glownej mierze komputer w tej chwili wariuje poniewaz > sonda lambda przerywa (raz dziala, raz nie dziala) i w tym tkwi > problem. Musze ja wymienic to wtedy nie bedzie pracowal w trybie > awaryjnym. bedzie bo silnik nie bedzie widzial wtrysku paliwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukanido Napisano 6 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2006 OK, a może centralka pada i dlatego sa takie sytuacje z bledami, bo taka mozliwosc wchodzi w gre. Tak mi powiedzial zawodnik od diagnostyki komputerowej. Co Pan o Tym sadzi?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobraluk Napisano 7 Października 2006 Udostępnij Napisano 7 Października 2006 > OK, a może centralka pada i dlatego sa takie sytuacje z bledami, bo > taka mozliwosc wchodzi w gre. Tak mi powiedzial zawodnik od > diagnostyki komputerowej. Co Pan o Tym sadzi?? jaka centralka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukanido Napisano 7 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2006 Chodzi mi o komputer w samochodzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobraluk Napisano 8 Października 2006 Udostępnij Napisano 8 Października 2006 > Chodzi mi o komputer w samochodzie. jedz skasuj błedy pojeździj chwile na paliwie tzn odłącz tymczasowo instalacje gazową podjedz ponownie na podłaczenie i zobacz jakie błedy ,jesli sie pojawia spradz instalacje elektryczna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukanido Napisano 8 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2006 Tak tez mi zaproponował gosciu na diagnostyce. Jestem z nim umowiony na wtorek. Najpierw wymienimy sonde lambde, wykasuje bledy i zobaczymy co sie dalej bedzie dzialo. Jesli beda sie pojawiac dalej błędy to zrobie tak jak mi podpowiedziales, odlącze gaz i zobacze jak bedzie sie zachowywal na paliwie. Jeśli jednak znow sie pojawią to co może być przyczyną?? Co mogło by nawalić w instalacji elektrycznej?? Łukasz Fiat Palio Weekend 1.4 kat 1997 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobraluk Napisano 8 Października 2006 Udostępnij Napisano 8 Października 2006 > Tak tez mi zaproponował gosciu na diagnostyce. Jestem z nim umowiony > na wtorek. Najpierw wymienimy sonde lambde, wykasuje bledy i > zobaczymy co sie dalej bedzie dzialo. Jesli beda sie pojawiac > dalej błędy to zrobie tak jak mi podpowiedziales, odlącze gaz i > zobacze jak bedzie sie zachowywal na paliwie. Jeśli jednak znow > sie pojawią to co może być przyczyną?? Co mogło by nawalić w > instalacji elektrycznej?? > Łukasz Fiat Palio Weekend 1.4 kat 1997 zgniła instalacje w jakims kawałku albo piny we wtyczkach nie łącza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pepe75 Napisano 11 Października 2006 Udostępnij Napisano 11 Października 2006 Cześć, może zrobię tu trochę zametu ale moim zdaniem to jest normalna sytuacja: masz 1 generację gazu. 1) błąd sondy lambda - raz działa raz nie - przyczyna: aby samochód poprawnie pracował na benzynie po jeżdzeniu na gazie stosuje się emulację sondy lambda, jadąc na gazie ECU dostaje zastępczy sygnał z sondy lambda. W silnikach fiata na monowtrysku ustawia się ją jako emulacja masą (ECU dostaje 0V) gdyby jej nie odłączać to ECU bądź skracało lub wydłużało by czasy wtrysku benzyny i samochód na benzynie nie działał by poprawnie - "żabki" i kłopoty z odpalaniem. 2) błąd wtryskiwacza - tu gazownik się nie popisał założył pewnie zwykły przekaźnik który przerywa obwód wtryskiwacza benzyny podczas jazdy na gazie aby ten błąc nie wyskakiwał powinien zastosować emulator wtrysku (w zasadzie to rezystor o oporności zbliżonej do wtryskiwacza) wtedy ECU benzynowe jest oszukane i błąd wtryskiwacza nie bedzie się świecił. 3) odłączenie lampki "marchewy" zastosowane aby nie denerwować kierowcy nie wiem jak sonda lambda ale na pewno wtryskiwacz powoduje jej świecenie moim zdaniem warto przekombinować coś z tym emulatorem wtrysku, aby wyeliminowac błąd wtryskiwacza i świecenie lampki, sonda lambda w twoim wypadku 1 generacja i tak nie jest potrzebna do jazdy na gazie - nie ruszałbym, za duże spalanie - to moim zdaniem nieprawidłowa regulacja instalacji - należy podłaczyć się pod analizator spalin i ustawić instalację (na śrubkach regulacyjnych) ufff POzdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.