Skocz do zawartości

falujace obroty w Lacetti


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem posiadaczem Lacetti 1,4 i od pewnego czasu dokuczja mi falujace obroty od 2-4 tys obr na wolnych obrotach. Podczas jazdy wyczuwalne jest szarpanie, a podczas zmiany biegow rosna do 5-6. Wymianili mi zawor recyrkulacji spalin Egr ale niewiele pomoglo. Czy ktos z Szanownych kolegow ma podobne klopoty. Nadmienie ze jestem juz po wymianie korpusu przepustnicy a czekam na wymiane chlodnicy bo sie rozszczelnila frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche pytan-tez:

-jestes pewnie posiadaczem lacetti 1,4 rok modelowy MY04 i tam byly problemy z tzw wypadaniem zapłonów ,objawiało sie to nierowna praca silnika oraz świeceniem kontrolki "silniczka"check. Zapewne mało jeździsz i na małych odcinkach i stad te problemy , a mianowicie zbiera sie nagar w gniazdach zaworowych i przez to nie domyka sie zawor i jest nierona praca, ta usterka spowodowana byla nie do konca dobrze dobranym skladem metali na pierscionki ktore przepuszczaly olej. Rada przejedz sie kawalek na wysokich obrotach ok 5tys powinno na jakis czas minac, ale mecz serwis oni po jakims czasie zdejmia glowice rozwierca gniazda i przeczyscza je . takie zjawisko wystepuje tylko w silniku 1,4 i jest to stara dolegliwosc oplowska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Jestem posiadaczem Lacetti 1,4 i od pewnego czasu dokuczja mi

> falujace obroty od 2-4 tys obr na wolnych obrotach. Podczas

> jazdy wyczuwalne jest szarpanie, a podczas zmiany biegow rosna

> do 5-6. Wymianili mi zawor recyrkulacji spalin Egr ale niewiele

> pomoglo. Czy ktos z Szanownych kolegow ma podobne klopoty.

> Nadmienie ze jestem juz po wymianie korpusu przepustnicy a

> czekam na wymiane chlodnicy bo sie rozszczelnila

a nie masz jakiejś nieszczelności w dolocie powietrza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pierscionki ktore przepuszczaly olej. Rada przejedz sie kawalek

> na wysokich obrotach ok 5tys powinno na jakis czas minac, ale

ja starem się, aby mój Lecek dostał codzienną dawkę 5000 obr. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> troche pytan-tez:

> -jestes pewnie posiadaczem lacetti 1,4 rok modelowy MY04 i tam byly

> problemy z tzw wypadaniem zapłonów ,objawiało sie to nierowna

> praca silnika oraz świeceniem kontrolki "silniczka"check.

> Zapewne mało jeździsz i na małych odcinkach i stad te problemy ,

> a mianowicie zbiera sie nagar w gniazdach zaworowych i przez to

> nie domyka sie zawor i jest nierona praca, ta usterka

> spowodowana byla nie do konca dobrze dobranym skladem metali na

> pierscionki ktore przepuszczaly olej. Rada przejedz sie kawalek

> na wysokich obrotach ok 5tys powinno na jakis czas minac, ale

> mecz serwis oni po jakims czasie zdejmia glowice rozwierca

> gniazda i przeczyscza je . takie zjawisko wystepuje tylko w

> silniku 1,4 i jest to stara dolegliwosc oplowska.

mam nadzieje że mój 1.4 jest ok.gif (bez wady), czasem faktycznie obroty lubią podskoczyć, albo jestem przewrażliwiony tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poczekam aż sucho będzie albo będe miał zimówki

zimą na letnich lepiej nie szaleć zlosnik.gif

ja swojej przynajmniej raz dziennie staram się docisnąć podeł gazu tak, aby osiągnęła 5000

robi to bardzo chętnie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zimą na letnich lepiej nie szaleć

> ja swojej przynajmniej raz dziennie staram się docisnąć podeł gazu

> tak, aby osiągnęła 5000

> robi to bardzo chętnie

no patrz a jak tak szanuje, aż zamule silnik grinser006.gif

zawsze miałem 8v i jechały "z niska", jeszcze nie przestawiłem się na 16v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no patrz a jak tak szanuje, aż zamule silnik

> zawsze miałem 8v i jechały "z niska", jeszcze nie przestawiłem się na

> 16v

mojej Astry 8V też nie zamulałem

jeździłem normalnie, czyli do 4000 obr. w czasie przyspieszania, a czasem powyżej 5000obr.

w czasie jednostajnej jazdy, pomiedzy 2000 a 3000 obr.

na autostradzie non stop 5000 obr.

i bez problemu dawała radę zlosnik.gif

silnik lubi jak się czasem przewentyluje zawory zlosnik.gif

tym bardziej Lacetti 16V potrzebuje takiej jazdy - nie zaszkodzi smile.gif

a co najważniejsze spalanko mi spada - ostatnie 2 baki spalanie równo 8 yay.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mojej Astry 8V też nie zamulałem

> jeździłem normalnie, czyli do 4000 obr. w czasie przyspieszania, a

> czasem powyżej 5000obr.

> w czasie jednostajnej jazdy, pomiedzy 2000 a 3000 obr.

> na autostradzie non stop 5000 obr.

> i bez problemu dawała radę

> silnik lubi jak się czasem przewentyluje zawory

> tym bardziej Lacetti 16V potrzebuje takiej jazdy - nie zaszkodzi

> a co najważniejsze spalanko mi spada - ostatnie 2 baki spalanie równo

> 8

hmm.gif, a jaki już masz przebieg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli jednak nie mało jeździsz, u mnie również 3500 przekroczyło ale

> cały czas tankuje po 50pln

ja normalnie robię ciut ponad 20kkm rocznie

były czasy że robiłem 40kkm rocznie zlosnik.gif

codziennie dojeżdzam do pracy 20km w jedną stronę

a i sporo weekendowych wyjazdów się trafia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.