Skocz do zawartości

Jakie XENONY H4??


bialy260

Rekomendowane odpowiedzi

> Chciałbym sie dowiedziec jakies xenony H4 kupić do fiata UNO jest

> tego sporo na allegro i nie wiem co wybrać co jest dobre i w

> miare markowe

daj sobie spokój z xenonami !!!!

To co kupisz niby xenony to "prawie jak ...." a prawie robi róznicę.

Mozesz nawet popalić instalację, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czego przemas nie rozumiesz w tym pytaniu gdzie tu widzisz cos zakreconego

co zakręconego ?? pseudo ksenony są zakręcone i na pewno do samochodu się nie nadają. ot co.

> jak chcesz sobie poklepac w klawiature tak po

> prostu wejdz na czata

na czata bardzo chętnie wink.gif znaczy się bardziej na jabbera na fiatuno.pl zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chciałbym sie dowiedziec jakies xenony H4 kupić do fiata UNO jest

> tego sporo na allegro i nie wiem co wybrać co jest dobre i w

> miare markowe

Kup Philipsy Blue Vision ok.gif dają ładne, mocne, białe światło. Załóż też przekaźniki i będzie waytogo.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chciałbym sie dowiedziec jakies xenony H4 kupić do fiata UNO jest

> tego sporo na allegro i nie wiem co wybrać co jest dobre i w

> miare markowe

temat stary jak świat...

Nie ma ksenonów H4!!

ksenony to oświetlenie łukowe a H4 to żarowe - żarówki

Lepiej kup sobie lepsze żarówki (z serii + 30/50/60%), bo na tych "pseudo ksenonach" nic nie widac zwłaszcza na mokrej nawierzchni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> temat stary jak świat...

> Nie ma ksenonów H4!!

> ksenony to oświetlenie łukowe a H4 to żarowe - żarówki

> Lepiej kup sobie lepsze żarówki (z serii + 30/50/60%), bo na tych

> "pseudo ksenonach" nic nie widac zwłaszcza na mokrej nawierzchni

swiete slowa, Kolego swiete

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokładnie. sam mam takie blue vision i całkiem ładnie świecą.

I ja sie dołączam. Jak kupować to tylko markowe żarówki. W gazecie pisali, że najlepiej świecą OSRAM silver star. Następne właśnie takie kupie. Ostatnio miałem PHILIPS all sezon czy jakoś tak a poprzednio PHILIPS blue vision. Obie były rewelacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to dziwne, bo osram silverstar z firmowek jest tanszy od pozostalych takich jak philips gt150, czy bluvision itp.

moze umiesz to wyjasnic, albo moze gazeta w ktorej czytales wyjasnila ta sprawe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to dziwne, bo osram silverstar z firmowek jest tanszy od

> pozostalych takich jak philips gt150, czy bluvision itp.

> moze umiesz to wyjasnic, albo moze gazeta w ktorej czytales

> wyjasnila ta sprawe?

No PHILIPS jest bardziej znany to pewnie dlatego droższy. A gazeta to był auto świat. Który to numer to nie pamiętam bo to dość dawno było.

Oczywiście różnice między firmowymi żarówkami były nie wielkie. Także wszystkie firomowe są napewno dobre. Tym razem spróbuje osram i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chciałbym sie dowiedziec jakies xenony H4 kupić do fiata UNO jest

> tego sporo na allegro i nie wiem co wybrać co jest dobre i w

> miare markowe

Słabo świecą? Kup se chłopie nowe lampy i żarówki. Chyba, że wcześniej miałeś golfa i tak Ci zostało? Weź poprawkę na to, że te ksenony świecą tylko w oczy nadjeżdżającym z przeciwka kierowcom. No i nie wspomnę o komforcie jazdy przed jołopą z takimi żarówkami mlot.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chciałbym sie dowiedziec jakies xenony H4 kupić do fiata UNO jest

Jak już koledzy napisali, takie coś nie istnieje. Lampy xenonowe to lampy wyładowcze wymagające układów chłodzących, stabilizujących i innych pierduł kosztujących kupę kasy. Jak chcesz podnieść wartość uniaka o 100% to polecam. Tylko podczas sprzedaży nikt Ci za to nie zwróci. H4 to halogeny żarowe czyli bańka z gazem i żarnikiem.

Oczywistym jest że każda sroczka swój ogonek chwali ale...

Kupowanie super żarówek z niebieską poświatą to głupota bo dzięki tej niebieskiej poświacie w czasie zmroku i deszczu nie masz praktycznie świateł. A światła służą głównie do tego żeby oświetlać Ci drogę a nie ładnie wyglądać z przeciwka. Dlatego w samochodach montuje się żarówki ze światłem białym i żółtym selektywnym. Bo daje to dobrą widoczność na drodze. Niebiesko-fioletowawy odcień mają właśnie xenony ale jak już napisałem to zupełnie inna technologia i budowa i im tak wolno. Z drugiej strony pseudoxenony czyli podrasowane halogeny H4 padają jak muchy. Optymalna temperatura pracy dla tego rodzaju zestawu to ok. 3200K. Takie warunki pracy zapewniają prawidłowy cykl regeneracyjny żarnika w stopniu dającym prawo do stwierdzenia że żarówki te mogą pracować wiecznie (pomijam oczywiście czynniki mechaniczne jak wstrząsy podczas jazdy po dziurach). Podkręcanie żarówek do 6400 czy nawet czasem 10000K (żeby bialutkie były) powoduje, że po kilkunastu dniach ciągłego świecenia (ja jeżdżę na światłach non-stop) bańki stają się czarne (halogen nie nadąża regenerować wypalanego żarnika) czyli oświetlenie spada a po paru tygodniach żarówka się kończy. I tak masz nic za np. 50 plnów.

Kupowanie markowych żarówek.

Czy mając do wybory dwa komputery o jednakowych parametrach zapłacisz dwa razy więcej za ten, który się ładniej nazywa i ma bardziej trendy naklejkę? Myślę że nie. Jeśli się mylę dalej możesz nie czytać. Jeśli jednak czytasz to wybór będzie dla Ciebie oczywisty. Po co płacić dwu czy trzykrotnie wyższą ceną za produkt jakościowo identyczny lub nawet lepszy. Kup Tungsramy, będzie jasno, daleko, bezpiecznie i tanio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wierzyć w testy auto swiata

> zresztą tak jak i inne testy w połowie gazet

Test z pewnością przeprowadził auto bild a auto świat go tylko wydrukował. W każdym bądź razie firomowe żarówki lepsze od jakiś tam super hiper xenon tuning mega power +10000%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I Raven bardzo ładnie to napisał smile.gif

JA dodam tylko jedno ksenony potrzebują przetwornicy napięcia (zresztą drogiej), gdyż wymagane jest HV smile.gif to raz.

Z jednym się tylko nie zgodze - ksenony nie dają światła niebieskiego - lecz światło najbardziej zbliżone do białego (podobno słonecznego), i dlatego że są białe i zimne oko może je widzieć błekitnawo.

Koeljną sprawa są filtry w kloszach lub gniazdach żarówek ksenonowych i odpowiednio dopasowane lustro, co by nie razić innych z naprzeciwka - jazda z takimi żarówami bez filtra jest nielegalna wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam problem ze światłami ponieważ są naprawdę słabe. I tutaj moje pytanie: Czy jak kupie takie żarówki http://allegro.pl/item139045578_zarowki_tungsram_megalight_h4_plus_60_2_szt_.html to będą lepiej świeciły?? Jeszcze jedno: Czy są one przystosowane do reflektora unolota (czy nie trzeba nic przerabiać)??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam problem ze światłami ponieważ są naprawdę słabe. I tutaj moje

> pytanie: Czy jak kupie takie żarówki

> http://allegro.pl/item139045578_zarowki_tungsram_megalight_h4_plus_60_2_szt_.html

> to będą lepiej świeciły?? Jeszcze jedno: Czy są one

> przystosowane do reflektora unolota (czy nie trzeba nic

> przerabiać)??

Miałem takie żarówki. Wcześniej używałem Philips Premium +30% (pakowane w żółte pudełeczka). Trudno mi powiedzieć czy te Tungsramy (niby +60%) były od tych Philipsów jaśniejsze. Nie zauważyłem tego. Denerwujące było natomiast to, że zgodnie z tym co napisane jest na pudełku, maksymalna jasność wypada w małym kącie bryłowym (ten trik ma właśnie zwiększac jasność żarówek w centrum pola widzenia). Powodowało to taki efekt, że pobocze było bardzo słabo widoczne. Według mnie było to nie tylko nieprzyjemne, ale i niebezpieczne.

W każdym razie dość szybko się przepaliły (wystarczyły chyba na pół roku).

Krótszy czas życia żarówek spowodowany był moim zdaniem tym, że w celu skupienia światła w centrum, mocno 'ściśnięto' żarnik (widać to z zewnątrz) - w wyniku tego miał on pewnie dużo wększą temperaturę pracy niż w zwykłych żarówkach.

Teraz wróciłem w/w Philipsów Premium +30%. Jeżdżę z nimi 2 lata i świecą nadal (światła mam włączone równiez w dzień).

Tak w ogóle, to najlepiej chyba poprawisz jasność jak zmodyfikujesz sobie instalację tak jak jest to opisane na wielu stronach www (zasilanie bezpośrednio z akumulatora przez przekaźniki). Dodatkowo zaoszczędzisz sobie wymiany przełącznika świateł, którego styki mogą sie przepalić od przepływającego dużego prądu żarówek. Po modyfikacji przepływa prze nie jedynie mały prąd zasilający przekaźniki.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam problem ze światłami ponieważ są naprawdę słabe. I tutaj moje

> pytanie: Czy jak kupie takie żarówki

> http://allegro.pl/item139045578_zarowki_tungsram_megalight_h4_plus_60_2_szt_.html

> to będą lepiej świeciły?? Jeszcze jedno: Czy są one

> przystosowane do reflektora unolota (czy nie trzeba nic

> przerabiać)??

Do reflektora raczej tak ,a le do instalacji elektrycznej nie bardzo - będzie Ci się grzał przełącznik a ostatecznie mogą się poupalać styki.

Jak naprawde źle Ci lampy świecą to może są inne powody - np wyszarzałe odbłyśniki albo zabrudzone bardzo klosze, to też mocno wpływa, ale fakt że bez halogenów nie pojeździsz, więc chyba podstawa to przerobić instalacje i założyć H4 nawet zwykłe wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do reflektora raczej tak ,a le do instalacji elektrycznej nie bardzo

> - będzie Ci się grzał przełącznik a ostatecznie mogą się

> poupalać styki.

Nie prawda. Zarówki te sa dokładnie na ten sam prąd co standardowe (czyli moc 55/60W), więc na żywotność styków (i instalacji przeznaczonej do standardowych H4) będą wpływać podobnie jak one. Większa jasność (ale tylko w centrum pola widzenia, kosztem boków) jest osiągnięta przez ściśnięcie spirali grzejnej.

Poza tym prosze przeczytać co na temat tych żarówek napisałem dwa posty wyżej.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kup Philipsy Blue Vision dają ładne, mocne, białe światło. Załóż

> też przekaźniki i będzie

a czy możesz mi coś powiedzieć na temat tego rodzaju żarówek (foto niżej) w porównaniu oczywiście do BLUE VISION?? - pytam z czystej ciekawości, bo moje żarówki mają już 2-3 lata i nadal świecą, a być może niedługo będę musiał zmienić na coś inszego.

277804382-h410090.jpg

post-48875-14352475735196_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czy możesz mi coś powiedzieć na temat tego rodzaju żarówek (foto

> niżej) w porównaniu oczywiście do BLUE VISION?? - pytam z

> czystej ciekawości, bo moje żarówki mają już 2-3 lata i nadal

> świecą, a być może niedługo będę musiał zmienić na coś inszego.

Moim zdaniem to są właśnie żarówki przy których niewiele widać przy mokrej nawierzchni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moim zdaniem to są właśnie żarówki przy których niewiele widać przy

> mokrej nawierzchni...

na foto akurat są 90/100W i też masz o nich takie zdanie? To normalne H4, a nie opisywane jako xenon (pseudo).

Zastanawiam się cały czas nad BLUE VISION, które niektórzy też nazywają pseudoxenonami, a chciałbym znać opinie o innych podobnych produktach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czy możesz mi coś powiedzieć na temat tego rodzaju żarówek (foto

> niżej) w porównaniu oczywiście do BLUE VISION?? - pytam z

> czystej ciekawości, bo moje żarówki mają już 2-3 lata i nadal

> świecą, a być może niedługo będę musiał zmienić na coś inszego.

Nie zakładałem takich żarówek. Efekt napewno będzie porównywalny z philipsem co do jakosci światła, nie wiem natomiast jak z zywotnoscią tych żarówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie zakładałem takich żarówek. Efekt napewno będzie porównywalny z

> philipsem co do jakosci światła, nie wiem natomiast jak z

> zywotnoscią tych żarówek.

UPS !!! Po Twoim poście przyjrzałem się, że to przecież nie jest PHILIPS!!! A na stronce, gdzie była fota szukałem żarówek philipsa i były one między właśnie philipsami.

Ale ze mnie gapa!!! A już myślałem, że to PHILIPS i w takim przekonaniu zadałem to głupie pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na foto akurat są 90/100W i też masz o nich takie zdanie? To normalne

> H4, a nie opisywane jako xenon (pseudo).

> Zastanawiam się cały czas nad BLUE VISION, które niektórzy też

> nazywają pseudoxenonami, a chciałbym znać opinie o innych

> podobnych produktach.

Wg zdjęcia mi to wygląda jak te pseudo ksenony bo widac że bańka jest barwiona żeby uzyskac białe światło bardziej, stąd moja opinia.

Nie polecam stosowania żarówek 100/90 gdyż nawet po zastosowaniu przekaźników reflektory mogą znacznie szybciej się żuzyć - wypłowieją odbłyśniki od ogromnych ilości ciepła.

Ja jestem zadowolony z żarówek Tungsram +60% i nie uważam żeby niedoświetlały pobocza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie prawda. Zarówki te sa dokładnie na ten sam prąd co standardowe

> (czyli moc 55/60W), więc na żywotność styków (i instalacji

> przeznaczonej do standardowych H4) będą wpływać podobnie jak

> one. Większa jasność (ale tylko w centrum pola widzenia, kosztem

> boków) jest osiągnięta przez ściśnięcie spirali grzejnej.

> Poza tym prosze przeczytać co na temat tych żarówek napisałem dwa

> posty wyżej.

> Pozdrawiam

O upalanie przełącznika to chodziło mi o instalacje nie przystosowana pod H4 a pod R4 (chyba taka nazwa była) i tam nie było przekaźników, w nowych pewnie już dawali standardowo, ale ja ciągle nie rozumiem, przecież na H4 bardzo dobrze droge widać - dodam że mam zwykłe tungsramy, sporo tańśze od bajerowanych philipsów wink.gif

Przyjrzyjcie się odbłyśnikom i samym kloszom, u mnei były tak zmatowione że przy jakiejkolwiek żarówce by nie świeciło ładnie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wg zdjęcia mi to wygląda jak te pseudo ksenony bo widac że bańka jest

> barwiona żeby uzyskac białe światło bardziej, stąd moja opinia.

> Nie polecam stosowania żarówek 100/90 gdyż nawet po zastosowaniu

A wolno wogóle na takich mocnych jeździć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A wolno wogóle na takich mocnych jeździć?

Oj wielu szukało mi na to przepis w kodeksie i ustawach i jakoś nie znaleźli do tej pory, a i znajomych z policial.gif pytałem i nie otrzymałem odpowiedzi zakazującej używania takich żarówek. A w salonie Fiata takie mi wcisnęli, a nie znałem się na tym i zaufałem "specjalistom".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A obglondnie se pudełko od takich żarówek... Widnieje napis jak byk:

> dont use in europe

Te które ja mam pochodzą zza zachodniej granicy (Niemcy) smile.gif opakowanie kiedyś pokazywałem na forum

Zapomniałem dodać, że od ponad dwóch lat nie wymieniałem jeszcze żarówek z przodu, a jak były zwykłe bańki to ok.5-7 żarówek rocznie się wymieniało!!!

> Trza jechać na kaszuby obić jednego typa za łamanie przepisów

Nie rób mu krzywdy bow.gif

Poza tym ma dobrze ustawione lampki i nie powinny oślepiać bo nawet świecą dosyć nisko (czyt. blisko), a nie jak niektórzy co mają rozregulowane reflektory, albo żarówki źle wstawione i świecą gdzie chcą, a szczególnie po gałach innych kierowców (dotyczy wszystkich rodzajów żarówek - ksenon, halogen, bańka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> R2

> i z tego co wiem instalacji na przekaźnikach nie było zarówno w

> wersjach z R2 jak i H4.

To ja nie wiem jak oni to robili - bo ja musiałem wstawić co najmniej na jedną lampe - bo sięgrzał przełącznik tak że pod dłuższej jeździe śmierdziało :|

Teraz jak będe miał chwilke to jeszcze do drugiej wstawie zeby.GIF

A odnośnie tych 100W to to już wogóle przegięcie, kolega kiedyś w audicy tak jeździł - dopóki mandata nie dostał wink.gif dodam że w Opolskiem jeździł smile.gif

A co do regulacji świateł to ja się nawet wypowiadał nie będe - ale niektórych to należałoby bić na drodze wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja nie wiem jak oni to robili - bo ja musiałem wstawić co najmniej

> na jedną lampe - bo sięgrzał przełącznik tak że pod dłuższej

> jeździe śmierdziało :|

> Teraz jak będe miał chwilke to jeszcze do drugiej wstawie

> A odnośnie tych 100W to to już wogóle przegięcie, kolega kiedyś w

> audicy tak jeździł - dopóki mandata nie dostał dodam że w

> Opolskiem jeździł

> A co do regulacji świateł to ja się nawet wypowiadał nie będe - ale

> niektórych to należałoby bić na drodze

Tak z ciekawości zapytam, za co dostał mandata? Przeczytaj mój post wyżej, nikt nie może mi znaleźć, że 100W są niedozwolone. Mam opakowania od moich i na nich nie ma tekstu, o którym pisał slawny7 "dont use in europe" i w dodatku wszystko jest po niemiecku (czyli europejskie są).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak z ciekawości zapytam, za co dostał mandata? Przeczytaj mój post

> wyżej, nikt nie może mi znaleźć, że 100W są niedozwolone. Mam

> opakowania od moich i na nich nie ma tekstu, o którym pisał

> slawny7 "dont use in europe" i w dodatku wszystko jest po

> niemiecku (czyli europejskie są).

Powiem szczerze że w przepisy sięnie zagłębiałem, a niemieckie mogą być bo zdaje się że na rajdy itp się na takich jeździ?

Ale nie jestem pewien ale coś do rzeczy może mieć opis pojazdu albo coś? Nie wiem ale to coś jak kolorowe diodki w światłach itp. ale mogę się mylić smile.gif

Na przeciwmieglnych też jeździć nie można bez mgły wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem szczerze że w przepisy sięnie zagłębiałem, a niemieckie mogą

> być bo zdaje się że na rajdy itp się na takich jeździ?

> Ale nie jestem pewien ale coś do rzeczy może mieć opis pojazdu albo

> coś? Nie wiem ale to coś jak kolorowe diodki w światłach itp.

> ale mogę się mylić

> Na przeciwmieglnych też jeździć nie można bez mgły

No właśnie, że też nie moge odszukać informacji na temat tych żarówek ani w ustawach ani w kodeksie, a przecież są to żarówki halogenowe do reflektorów tyle, że mocniejsze bo zamiast 55/60 są 90/100. I często sprzedaje się je jako żarówki normalnego zastosowania, a nie jako specjalne tylko na rajdy. Będę szukał informacji dalej na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a na halogenach przeciwmgielnych w deszczu bez mgły można? Bo

> szukałem kiedyś i nic nie znalazłem na ten temat

No właśnie - ciekawa sprawa - bo w ulewie wieczorem bardzo dużo dają i w śnieżyce też a to nie mgła wink.gif

Z deszczem tylko jeden problem, niektórzy co sobie sami je robią mają źle ustawione i się światło od drogi odbija i po oczach wali gorzej niż długie :| tragedia czasem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak z ciekawości zapytam, za co dostał mandata? Przeczytaj mój post

> wyżej, nikt nie może mi znaleźć, że 100W są niedozwolone. Mam

> opakowania od moich i na nich nie ma tekstu, o którym pisał

> slawny7 "dont use in europe" i w dodatku wszystko jest po

> niemiecku (czyli europejskie są).

a jest znak homolagacli czyli duza litera E z cyferką obok?

bo jak nie to nie można wg prawa ich uzywac (dotyczy zarówek reflektorowych)

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jest znak homolagacli czyli duza litera E z cyferką obok?

> bo jak nie to nie można wg prawa ich uzywac (dotyczy zarówek

> reflektorowych)

> pozdr

Dzisiaj jestem po rozmowie z szefem naszej drogowej policial.gif i jak się dowiedziałem na temat żarówek to oprócz wymaganej homologacji nie ma nigdzie w przepisach unormowane, że zakazuje się czy nie wolno używać żarówek typu 90/100w.

Jedynym minusem dla użytkownika może być spalenie instalacji lub przełącznika świateł oraz szybsze wypalenie reflektorów jeśli oczywiście nie przystosowano pojazdu do takich żarówek.

Ale co do mocy żarówek nie ma przepisów zakazujących stosowania tego typu.

Mam nadzieję, że przeczyta to także Slawny7, którego serdecznie pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam nadzieję, że przeczyta to także Slawny7, którego serdecznie

> pozdrawiam.

Slawny przeczytał i dziękuje za pozdrówienia zlosnik.gif

A propos żarówek i polucjanta... Tuż przed łebą jest przejazd kolejowy strzeżony bez zapór. Ciut za sygnalizatorem są wymalowane na asfalcie takie ło STOP . Teraz pytanie do Twojego polucjanta: Czy należy się zatrzymać przed przejazdem? Dodam, że tutejsze plicmany nie potrafili się określić w krzyżowym ogniu pytań...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.