major_601 Napisano 23 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2006 To zapytaj przy okazji wspomnianego znajomego czy można używac halogenów przeciwmgielnych w deszczu i śniezycy, bo nikt mi madrze nie odpowiedział od czasu jak jeżdzę autem a to już trochę jest co na to przepisy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawny7 Napisano 23 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2006 > To zapytaj przy okazji wspomnianego znajomego > czy można używac halogenów przeciwmgielnych w deszczu i śniezycy, bo > nikt mi madrze nie odpowiedział od czasu jak jeżdzę autem a to > już trochę jest co na to przepisy... Ja Tobie odpowiem Jeśli mijam się z jołopą w czasie nie mgły, to odpalam światła drogowe i prędko halogeny gasną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
strazak1 Napisano 23 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2006 > Moim zdaniem to są właśnie żarówki przy których niewiele widać przy > mokrej nawierzchni... ja mam zwykłe h4 NARVA i mam taki efekt, jak jest mokra nawierzchnia (asfalt) albo pada deszcz coś jak mgła to też kiepsko widać? czy to mogą być wypalone odbłyśniki czy korekta kąta lustra (na h4 jeżdżę od 2lat a tak to bańki i tylko w porze zimowej) ooooo jak odpale światła i patrze po kloszach z ukosa to widać chodźby ktoś nahuhał dymu papierosowego na wewnętrzną strone kolsza (niepara!! niby jakiś nalot) czy otwarcie coś da? i jak to potem skleić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DJGRUBY Napisano 24 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2006 > Slawny przeczytał i dziękuje za pozdrówienia > A propos żarówek i polucjanta... Tuż przed łebą jest przejazd > kolejowy strzeżony bez zapór. Ciut za sygnalizatorem są > wymalowane na asfalcie takie ło STOP . Teraz pytanie do Twojego > polucjanta: Czy należy się zatrzymać przed przejazdem? Dodam, że > tutejsze plicmany nie potrafili się określić w krzyżowym ogniu > pytań... Wg mnie to znak poziomy, który należy także przestrzegać. Na "naszym" przejeździe ustawiony jest znak bo w zimie to nikt by się nie zatrzymał gdyby znaku nie było i gdy śnieg zakryje znaki na asfalcie. Na wszelki wypadek popytam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
major_601 Napisano 26 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2006 > Ja Tobie odpowiem > Jeśli mijam się z jołopą w czasie nie mgły, to odpalam światła > drogowe i prędko halogeny gasną jak sa dobrze ustawione halogeny przeciwmgielne to w żaden sposób nie oślepiają bo świecą po dole tylko. A co do tego że ktoś świeci "długimi" to odświecam równiez hehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
major_601 Napisano 26 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2006 > ja mam zwykłe h4 NARVA i mam taki efekt, jak jest mokra nawierzchnia > (asfalt) albo pada deszcz coś jak mgła to też kiepsko widać? > czy to mogą być wypalone odbłyśniki czy korekta kąta lustra (na > h4 jeżdżę od 2lat a tak to bańki i tylko w porze zimowej) ooooo > jak odpale światła i patrze po kloszach z ukosa to widać chodźby > ktoś nahuhał dymu papierosowego na wewnętrzną strone kolsza > (niepara!! niby jakiś nalot) czy otwarcie coś da? i jak to > potem skleić? Wizualnie można stwierdzić czy odbłyśniki są ok czy złe. Jeśli są matowe to znaczy że nie są dobre. Na mokrej nawierzchni dobrze spisują sie jedynie żarówki o barwie żółtej - dopuszczalne wg przepisów Generalnie zasada jest taka, że im bardziej "zimna" brawa światła tym mniej widać, a pseudoksenony maja barwe niebieskawą, więc odpowiedź nasuwa się sama Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
strazak1 Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 na matowe to wygląda szkło od wewnątrz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tvardy Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > A co sądzicie o Philipsach GT 150? dobre są... tylko cena jest dość wysoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesiox Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > Wizualnie można stwierdzić czy odbłyśniki są ok czy złe. > Jeśli są matowe to znaczy że nie są dobre. > Na mokrej nawierzchni dobrze spisują sie jedynie żarówki o barwie > żółtej - dopuszczalne wg przepisów > Generalnie zasada jest taka, że im bardziej "zimna" brawa światła tym > mniej widać, a pseudoksenony maja barwe niebieskawą, więc > odpowiedź nasuwa się sama Zobacz parametry świecenia ksenonów Przy dużo mniejszej mocy dają duzo lepsze światło - nie wiem jak jest z tymi żółtymi, ale to podobno ksenony na chwile obecną dają światrło najbardziej zbliżone do słonecznego (nie wiem skąd ta poświata niebieskawa ) i to przy nich najlepiej droga jest rozświetlona czy to w dzień czy w nocy Żadne H4 im nie dorównują H7 na pewno też nie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
major_601 Napisano 28 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2006 > Zobacz parametry świecenia ksenonów > Przy dużo mniejszej mocy dają duzo lepsze światło - nie wiem jak jest > z tymi żółtymi, ale to podobno ksenony na chwile obecną dają > światrło najbardziej zbliżone do słonecznego (nie wiem skąd ta > poświata niebieskawa ) i to przy nich najlepiej droga jest > rozświetlona czy to w dzień czy w nocy > Żadne H4 im nie dorównują H7 na pewno też nie... Kolego... Ja nie pisałem o ksenonach z wyładowaniem łukowym gdybyś czytał poprzednie moje posty miałem na myśli tzw ksenony H4 czyli "pseudoksenony"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rascal Napisano 28 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2006 > Dzisiaj jestem po rozmowie z szefem naszej drogowej i jak się > dowiedziałem na temat żarówek to oprócz wymaganej homologacji > nie ma nigdzie w przepisach unormowane, że zakazuje się czy nie > wolno używać żarówek typu 90/100w. > Jedynym minusem dla użytkownika może być spalenie instalacji lub > przełącznika świateł oraz szybsze wypalenie reflektorów jeśli > oczywiście nie przystosowano pojazdu do takich żarówek. > Ale co do mocy żarówek nie ma przepisów zakazujących stosowania tego > typu. > Mam nadzieję, że przeczyta to także Slawny7, którego serdecznie > pozdrawiam. Święte słowa. Jeśli ma homologację!! A pokaż mi żarówkę 100/90, która ma homologację. Tylko taką z papierami w urzędzie inspekcji handlowej a nie wybitą na cokole przez chińskiego producenta. Aby dostać homologację żarówka musi dawać określnony strumień światła z przedziału <min, max> i mieć określoną geometrię. Nie wierzę, że żarówki 100/90 spełniają te wymogi (vide test żarówek w autoświecie rok temu). Z resztą diagnosta nie sprawdza symbolu na żarówce tylko podjeżdża testerem pod reflektor i ma wszystko jak na dłoni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesiox Napisano 28 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2006 > Kolego... > Ja nie pisałem o ksenonach z wyładowaniem łukowym > gdybyś czytał poprzednie moje posty miałem na myśli tzw ksenony H4 > czyli "pseudoksenony"... Czyli nie ksenony W takim razie nie zrozumiałem - sorka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryan_ab Napisano 29 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2006 Temat sie strasznie "rozlał" Może wreszcie jakieś konkrety? - Wiemy już że stosowanie "pseudo ksenonów" jest generalnie bezsensowne i mija sie z celem. - Generalnie polecacie żarówki markowe, ale niech wypowie sie ktoś kto stosował albo może porównać na tym samym reflektorze Narve i Philipsa albo Narve i Osram'a. Różnica w cenie jednak jest zauważalna. - Jak wkońcu jest ze światłami przeciwmgielnymi? Wolno na nich jeździć przykladowo po zmroku podczas opadów deszczu lub śniegu, czyli wtedy gdy jest najgorsza widoczność i tylko same standartowe reflektory nie wystarczają? - Jak wyczyścić od wewnętrznej strony reflektor i czy wogóle jest taka możliwość? Trudna to czynność, czy sprowadza sie do użycia kawałka waty na jakimś patyczku tak jak tu kiedyś chyba czytałem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
de_stal2 Napisano 29 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2006 > Trudna to czynność, czy sprowadza sie do użycia > kawałka waty na jakimś patyczku tak jak tu kiedyś chyba > czytałem? Nom patyczek rzadzi Nie jest to najlatwiejsze ale jak dla mnie mniej klopotliwe niz rozdziabywanie reflektora calego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 29 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2006 > Temat sie strasznie "rozlał" > Może wreszcie jakieś konkrety? > - Wiemy już że stosowanie "pseudo ksenonów" jest generalnie > bezsensowne i mija sie z celem. > - Generalnie polecacie żarówki markowe, ale niech wypowie sie ktoś > kto stosował albo może porównać na tym samym reflektorze Narve i > Philipsa albo Narve i Osram'a. Różnica w cenie jednak jest > zauważalna. Ja uzywałem w uniaku Tungsrama (można porównać do Narvy) a poźniej Philipsa Blue Vision (już po założeniu przekaźników) i powiem tak: Róznica co do świecenia jest kolosalna na kożyść Philipsa (dużo lepiej oświetlona droga, większy zasięg światła itd.) Co ciekawe, Philipsy wytrzymały mi ponad rok (jeżdząc cały czas na światłach) a narvy padały. Nie polecam zwykłych HID'ów z reala, biedronki itd. mimo to, że mają już homologacje świecą daremnie - lepiej kupić już Narve - kupiłem takie na próbe ( koszt może niewielki bo 22zł za komplet ) i wracam teraz do Philipsa BV. Na halogeny polecam Philipsa Allweather > - Jak wkońcu jest ze światłami przeciwmgielnymi? Wolno na nich > jeździć przykladowo po zmroku podczas opadów deszczu lub śniegu, > czyli wtedy gdy jest najgorsza widoczność i tylko same > standartowe reflektory nie wystarczają? Z tego co wiem to mozna ale radze mieć dobrze ustawione halogeny bo strumień swiatła odbity od mokrego asfaltu daje mocno po oczach > - Jak wyczyścić od wewnętrznej strony reflektor i czy wogóle jest > taka możliwość? Trudna to czynność, czy sprowadza sie do użycia > kawałka waty na jakimś patyczku tak jak tu kiedyś chyba > czytałem? Można - najlepiej rozkleić reflektor: - zdjąc spinki - podgrzać opalarką lub mocną suszarką klej - klosz wymyć - odbłysnik tylko przetrzeć, żadnych detergentów bo można srebrną warstwe lakieru usunąć. Klosz schodzi elegancko - potem skleić na silikonie np. do akwariów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryan_ab Napisano 29 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2006 Teraz takie pytanko troszke nie na ten temat... ale! Mam zamiar założyć właśnie halogeny do Una. No i pytanie do tych, którzy je mają już założone: - Można spotkać na allegro np http://moto.allegro.pl/item145880937_fiat_uno_halogen_y_komplet_2_szt.html Oryginalne halogeny do Una. Jak one świecą? Czy lepsze są "normalne" halogeny czy te ładnie wygladające, dopasowane do zderzaka itp. Jeszcze raz sory za zmiane tematu, ale tyle już tych zmian w tym poście było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 29 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2006 > Teraz takie pytanko troszke nie na ten temat... ale! > Mam zamiar założyć właśnie halogeny do Una. No i pytanie do tych, > którzy je mają już założone: > - Można spotkać na allegro np > http://moto.allegro.pl/item145880937_fiat_uno_halogen_y_komplet_2_szt.html > Oryginalne halogeny do Una. Jak one świecą? Czy lepsze są > "normalne" halogeny czy te ładnie wygladające, dopasowane do > zderzaka itp. > Jeszcze raz sory za zmiane tematu, ale tyle już tych zmian w tym > poście było Jak są dobrze ustawione, nie są uszkodzone + dobre żarówki i świecą bardzo dobrze Innych jak dedykowane do uno bym nie zakładał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
major_601 Napisano 29 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2006 > Teraz takie pytanko troszke nie na ten temat... ale! > Mam zamiar założyć właśnie halogeny do Una. No i pytanie do tych, > którzy je mają już założone: > - Można spotkać na allegro np > http://moto.allegro.pl/item145880937_fiat_uno_halogen_y_komplet_2_szt.html > Oryginalne halogeny do Una. Jak one świecą? Czy lepsze są > "normalne" halogeny czy te ładnie wygladające, dopasowane do > zderzaka itp. > Jeszcze raz sory za zmiane tematu, ale tyle już tych zmian w tym > poście było ja z moich jestem bardzo zadowolony, ostatnie mgły dały możliwość odpowiedniego przetestowania i naprawde polecam. Oryginalne są bardzo dobre Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawny7 Napisano 30 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2006 > jak sa dobrze ustawione halogeny przeciwmgielne to w żaden sposób nie > oślepiają bo świecą po dole tylko. > A co do tego że ktoś świeci "długimi" to odświecam równiez hehe He he, światła przeciwmgielne... Sama nazwa mówi za siebie. Polecam poczytać prawo o ruchu drogowym zamiast zabawy przełącznikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawny7 Napisano 30 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2006 > Klosz schodzi elegancko - potem skleić na silikonie np. do > akwariów. Sprawdzone, czy tylko teoria? Zamiaruję wykonać ten manewr ze żonkową suzuką... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 30 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2006 > Sprawdzone, czy tylko teoria? Zamiaruję wykonać ten manewr ze żonkową > suzuką... Sprawdzone w uniaku idealnie puszcza klej po podgrzaniu (najlepiej opalarką ) testowaliśmy to z Wojtkiem 2 tygodnie temu - dobrze podgrzac i lekko śrubokrętem podważyć krawędź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryan_ab Napisano 30 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2006 Teraz jeszcze trzeba troche czasu skombinowac i do dzieła... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturse Napisano 30 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2006 > a na halogenach przeciwmgielnych w deszczu bez mgły można? Bo Przepisy mowia : w warunkach zmniejszonej przejrzystosci powietrza - nie precyzuja co ma ja zmniejszyc, deszcz, snieg mgla, czy tez zadymienie Co innego tylne swiatla przeciwmgielne, tu juz widocznosc musi byc ograniczona do 50 m Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
major_601 Napisano 30 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2006 > Przepisy mowia : w warunkach zmniejszonej przejrzystosci powietrza - > nie precyzuja co ma ja zmniejszyc, deszcz, snieg mgla, czy tez > zadymienie > Co innego tylne swiatla przeciwmgielne, tu juz widocznosc musi byc > ograniczona do 50 m dzięki za info o to mi chodziło. Panie Slawny - prosze przeczytać powyższy przepis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 2 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2006 > Sprawdzone w uniaku idealnie puszcza klej po podgrzaniu (najlepiej > opalarką ) testowaliśmy to z Wojtkiem 2 tygodnie temu - dobrze > podgrzac i lekko śrubokrętem podważyć krawędź Masz rację! Dzisiaj przeczytałem twój post, wziełem suszarkę w dłoń i dwa reflektory od seicento rozkleiły sie jak... dziecko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 3 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2006 > Masz rację! > Dzisiaj przeczytałem twój post, wziełem suszarkę w dłoń i dwa > reflektory od seicento rozkleiły sie jak... dziecko Wszystko zależy jaki klej uzyje firma produkująca lampy Fiatowskie lampy ładnie się rozklejają natomiast np. z forda, szkoda gadać ale wtedy sobie przypomniałem, że bez pomocy młota to nie robota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawny7 Napisano 3 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2006 > dzięki za info o to mi chodziło. > Panie Slawny - prosze przeczytać powyższy przepis Przeczytawszy... Ale i atak jeżdżę na drogowych widząc na przeciw jołopę z zapalonymi halogenami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
major_601 Napisano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2006 > Przeczytawszy... Ale i atak jeżdżę na drogowych widząc na przeciw > jołopę z zapalonymi halogenami hehe, tylko ciekawe kto by zapłacił mandat jak mówiłem dobrze ustawione halogeny nie oslepiają, niestety wiele ludzi nie ma dobrze ustawionych i to przeszkadza... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawny7 Napisano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2006 > hehe, tylko ciekawe kto by zapłacił mandat > jak mówiłem dobrze ustawione halogeny nie oslepiają, niestety wiele > ludzi nie ma dobrze ustawionych i to przeszkadza... Mówię o tych źle ustawionych i o tych, co świecą dla lansu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2006 > Mówię o tych źle ustawionych i o tych, co świecą dla lansu... ja założyłem halogenki do Tipka i nieraz włącze sobie oświetlenie drogi się znacznie poprawia ale o oślepianiu niema mowy bo one świeca bardzo nisko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
major_601 Napisano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2006 > Mówię o tych źle ustawionych i o tych, co świecą dla lansu... tu suię zgodze z Tobą, niektórzy swiecą tylko po to żeby zaświecić sobie bo mają, nawet gdy droga jest sucha i dobrze oświetlona, wtedy tez jestem to zrozumiałe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.