Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

osgood

G

Recommended Posts

mam takie dość nietypowe pytanie, potrzebuje surowy odlew głowicey 1,2 bez gniazd zaworowych, z nieobrobioną komorą spalania, poprostu surowy odlew, ma moze ktos z was jakies dojascia do fabryki fiata ? i wogóle gdzie są produkowane te głowice ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> mam takie dość nietypowe pytanie, potrzebuje surowy odlew głowicey

> 1,2 bez gniazd zaworowych, z nieobrobioną komorą spalania,

> poprostu surowy odlew, ma moze ktos z was jakies dojascia do

> fabryki fiata ? i wogóle gdzie są produkowane te głowice ?

a nie może być kompletna? kompletną trafisz za 100pln od 1.1 mpi a taką surówkę to może być ciężko oslabiony.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> mam takie dość nietypowe pytanie, potrzebuje surowy odlew głowicey

> 1,2 bez gniazd zaworowych, z nieobrobioną komorą spalania,

> poprostu surowy odlew, ma moze ktos z was jakies dojascia do

> fabryki fiata ? i wogóle gdzie są produkowane te głowice ?

przeciez jstes z bielsko bialej wiec fabyke fiata masz pod nosem ale watpie zeby takie co szlo zalatwic. Ale polak potrafi zakrecony.gifrotfl.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a nie może być kompletna? kompletną trafisz za 100pln od 1.1 mpi a

> taką surówkę to może być ciężko

no własnie chodzi o odlew, ale jak sie nie uda to bedzie trzeba dłubać gotową, tylko ze gotowa ma sporo wybranego materiału w komorze spalanie frown.gif i nie najlepiej dopracowana, mam znajomego inz. co wyliczył wyrysował i zaprojektował głowice do tego silniczka, co by duzoo dała, tylko, ze potrzebna surówka frown.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> przeciez jstes z bielsko bialej wiec fabyke fiata masz pod nosem ale

> watpie zeby takie co szlo zalatwic. Ale polak potrafi

no własnie tego nie robią w bb, zalatwic to by sie dało jakbym wiedział, gdzie to dokładnie robią...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> no własnie chodzi o odlew, ale jak sie nie uda to bedzie trzeba

> dłubać gotową, tylko ze gotowa ma sporo wybranego materiału w

> komorze spalanie i nie najlepiej dopracowana, mam znajomego

> inz. co wyliczył wyrysował i zaprojektował głowice do tego

> silniczka, co by duzoo dała, tylko, ze potrzebna surówka

o to widze ze mody na maxa ale czy to bedzie oplacalne w sensie uzyskania lepszych parametrow w stosunku do standardowej glowicy po dlubnieciu???

Share this post


Link to post
Share on other sites

> o to widze ze mody na maxa ale czy to bedzie oplacalne w sensie

> uzyskania lepszych parametrow w stosunku do standardowej glowicy

> po dlubnieciu???

bedzie opłacalne zeby.GIF seryjną zawsze można zmienić tylko w pewnym zakresie a ta bedzie całkowicie przekonstruowana, m.in. szerzej zawory umieszczone, co pozwoli na zastosowanie duzo wiekszych zaworków, projekt robi inz. z OBR BOSMAL, były projektant Fiata, chyba zna sie na rzeczy, jego zasługą było wprowadzenie nowych hamulców w 126p wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> bedzie opłacalne seryjną zawsze można zmienić tylko w pewnym

> zakresie a ta bedzie całkowicie przekonstruowana, m.in. szerzej

> zawory umieszczone, co pozwoli na zastosowanie duzo wiekszych

> zaworków, projekt robi inz. z OBR BOSMAL, były projektant Fiata,

> chyba zna sie na rzeczy, jego zasługą było wprowadzenie nowych

> hamulców w 126p

to i nowy walek bedzie potrzeba wykombinowac skoro bedzie wiekszy rozstaw zaworow. ciekawe jak to bedzie wygladalo mam nadzieje ze jak Ci sie uda to wykombinowac to podzielisz sie ta informacja???

Share this post


Link to post
Share on other sites

> i wogóle gdzie są produkowane te głowice ?

Turcja, Rumunia zlosnik.gif coś w tym klimacie zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> to i nowy walek bedzie potrzeba wykombinowac skoro bedzie wiekszy

> rozstaw zaworow. ciekawe jak to bedzie wygladalo mam nadzieje ze

> jak Ci sie uda to wykombinowac to podzielisz sie ta

> informacja???

jak tylko wszystko bedzie złożone to pokażą sie i foty i relacje

a co do wałka to i tak bedzie robiony ale chyba skorzystam z doświadczenia któregoś z producentów wałków...

Share this post


Link to post
Share on other sites

a wiesz że istnieje minimalna odległośc jaka powinna byc zachowana od ścianki cylindra, jak zawór będzie za blisko to niestety kibel bedzie, pozatym bez problemu da się włożyć naprawde duże zawory przy seryjnym rozstawie, więsze i tak są juz bezsensu bo nie rozbobrujesz kanałów na więcej bo dkopiesz sie do wody

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a wiesz że istnieje minimalna odległośc jaka powinna byc zachowana od

> ścianki cylindra, jak zawór będzie za blisko to niestety kibel

> bedzie, pozatym bez problemu da się włożyć naprawde duże zawory

> przy seryjnym rozstawie, więsze i tak są juz bezsensu bo nie

> rozbobrujesz kanałów na więcej bo dkopiesz sie do wody

to tez jest fakt zabardzo rozstawu sie nie powiekszy bo odewy posiadaj tam naddatki gdzie przewdzial to projektan/konstruktor o zmienijac polozenie osi zaworow jest szansa ze bedzie problem z osadzeniem prowadnic zaworow poprostu moze tam nie byc naddatku materialu a nie lepiej by bylo pokombinowac z 16V???

Share this post


Link to post
Share on other sites

> to tez jest fakt zabardzo rozstawu sie nie powiekszy bo odewy

> posiadaj tam naddatki gdzie przewdzial to projektan/konstruktor

> o zmienijac polozenie osi zaworow jest szansa ze bedzie problem

> z osadzeniem prowadnic zaworow poprostu moze tam nie byc

> naddatku materialu a nie lepiej by bylo pokombinowac z 16V???

zawory minimalnie mają być rozsunięte, głównie chodzi o kształt komory spalania, profil wylotu spalin i nawiew swiezej mieszanki, a co do 16 V to niestety posiada mniejsze rezerwy, trzeba by zaprojektowac totalnie nową 16 jednak przy tak małych średnicach cylindrów to i tak niewiele da, a pozatym w planach jest turbo wiec po co 16 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> bo uturbiona 16 bendzie prędsza niz uturbiona 8

widac ze wreszcie niektorzy zrozumieli zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gifok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> widac ze wreszcie niektorzy zrozumieli

to zrobcie w koncu ta 16v T bo juz sie doczekac nie moge jak to bedzie latalo zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> bo uturbiona 16 bendzie prędsza niz uturbiona 8

no nie moge sie z Tobą zgodzić, na jakiej podstawie tak sądzisz ?

jest pewne graniczne maksymalne cisnienie doładowania, i jest ono takie samo i dla 8 V jak i dla 16 V mieszanki dostanie sie teoretycznie tyle samo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> no nie moge sie z Tobą zgodzić, na jakiej podstawie tak sądzisz ?

> jest pewne graniczne maksymalne cisnienie doładowania, i jest ono

> takie samo i dla 8 V jak i dla 16 V mieszanki dostanie sie

> teoretycznie tyle samo...

no ale w takim razie jaki sens mialo by zastosowanie 16V skoro mozna to samo uzyskac na 8V tansza technologi i wogole to nie logiczne

Share this post


Link to post
Share on other sites

> to zrobcie w koncu ta 16v T bo juz sie doczekac nie moge jak to

> bedzie latalo

juz dawno jezdzi ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> no nie moge sie z Tobą zgodzić, na jakiej podstawie tak sądzisz ?

pewnie z praktyki

Share this post


Link to post
Share on other sites

> no ale w takim razie jaki sens mialo by zastosowanie 16V skoro mozna

> to samo uzyskac na 8V tansza technologi i wogole to nie

> logiczne

no widzisz w silniku wolnossącym 16 daje troche, poprawia góre, jednak w doładowanym silniku nie ma to praktycznie zadnego znaczenia, gdyż mieszanka i tak jest wtłaczana przez zawory, ale tylko taka ilość aby nie przekroczyc cisnienia niebezpiecznego dla silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

> no widzisz w silniku wolnossącym 16 daje troche, poprawia góre,

> jednak w doładowanym silniku nie ma to praktycznie zadnego

> znaczenia, gdyż mieszanka i tak jest wtłaczana przez zawory, ale

> tylko taka ilość aby nie przekroczyc cisnienia niebezpiecznego

> dla silnika

ale jezeli chodzi o tdi to tam chyba sa zastosowane glowice w ktorych zastosowano po 4 zawory na cylinder wiem ze harkterystyki diesla i benzyny sa troche inne no ale sadze ze zastosowanie wiekszej liczby zaworow nawet przy doladowanej benzynie da lepszy rezultat

Share this post


Link to post
Share on other sites
to jak wytlumaczysz ze cc 1.2 16v na doladowaniu 0,5 bara kreci niziutkie 15/wysokie 14?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> to jak wytlumaczysz ze cc 1.2 16v na doladowaniu 0,5 bara kreci

> niziutkie 15/wysokie 14?

no tak wzasadzie miałem to rozpisac, ze 16 V bedzie miało lepsze rezultaty przy mniejszym doladowaniu, ale graniczne osiagi powinny być zbliżone albo i takie same... tzn, ze 0,5 bara w dolocie w 16V bedzie dawało wieksze cisnienie w komorze spalania niz w 8 V jednak granica cisniania w cylindrze bedzie lezala w tym samym miejscu i moc bedzie zbliżona...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak tyle samo jak w 16 dwoma zaworami sie dostaje a w 8 jednym, pozatym 16 ma natryski oleju na denko tłoka czyli ten olej chłodzi to denko (co to daje zlosnik.gif)

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jak tyle samo jak w 16 dwoma zaworami sie dostaje a w 8 jednym,

> pozatym 16 ma natryski oleju na denko tłoka czyli ten olej

> chłodzi to denko (co to daje )

8 też ma natryski zeby.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jak tyle samo jak w 16 dwoma zaworami sie dostaje a w 8 jednym,

> pozatym 16 ma natryski oleju na denko tłoka czyli ten olej

> chłodzi to denko (co to daje )

a pozatym i co z tego jak dwoma wchodzi, jak nie może przekroczyć pewnego granicznego cisnienia w komorze, i dlatego ustala sie cisnienie doładowania, które w 8 może być wieksze, ponieważ wlot jest nieco mniejszy a w 16 musi być mniejsze, ponieważ szybciej można osiagnac granice wytrzymałości silnika...

Share this post


Link to post
Share on other sites

każde , zresztą widzę że jesteś przemądry okrutnie i wiesz najlepiej ale to dobrze, zbuduj to swoje przepredkie auto wedlug projektu inzyniera a sklepię Cie jak dzieciaka wolnossącym 180 konnym sejakiem sknutym według projektu praktyka

Share this post


Link to post
Share on other sites

> no nie moge sie z Tobą zgodzić, na jakiej podstawie tak sądzisz ?

> jest pewne graniczne maksymalne cisnienie doładowania, i jest ono

> takie samo i dla 8 V jak i dla 16 V mieszanki dostanie sie

> teoretycznie tyle samo...

Kolego, to powiedz jakie jest to ciśnienie graniczne? Poza tym czy wiesz, że 16V to nie tylko większa przepustowość przy zasysaniu / wtłaczaniu mieszanki, ale również przy wydechu spalin? I jak myślisz, że przy danym doładowaniu w 8V i 16V dostanie sie tyle samo mieszanki to jesteś w wielkim błędzie - i to w błędzie na poziomie podstaw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak mnie jeszcze naszlo chesz zmienic rozstaw zaworow zeby zalozyc jakies wieksze zawory czyli chodzi Ci szybsze oproznianie i napenianie cylindrow, wiec czemu nie zastosowac 16V???

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm jedna rzecz mnie nurtuje dlaczego wszystkie nowoczesne auta są w 16 turbione jezeli można by taniej budować 8 i to turbić fabrycznie i miec tyle samo koni

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie dyskutuj bo on wie najlepiej bo mu inzinier powiedział co hamulce w malarze ulepszył na poziomie fabryki

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a pozatym i co z tego jak dwoma wchodzi, jak nie może przekroczyć

> pewnego granicznego cisnienia w komorze, i dlatego ustala sie

> cisnienie doładowania, które w 8 może być wieksze, ponieważ wlot

> jest nieco mniejszy a w 16 musi być mniejsze, ponieważ szybciej

> można osiagnac granice wytrzymałości silnika...

A czy wiesz, że w tym przypadku nie liczy się ciśnienie doładowania tylko ilość powietrza jaką trzeba wtłoczyć do cylindra? I to od tej ilości powietrza zależy ciśnienie w komorze. Ciśnienie doładowania jest tylko czynnikiem ustalającym możliwość wtłoczenia do danego silnika odpowiedniej ilości powietrza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie dyskutuj bo on wie najlepiej bo mu inzinier powiedział co hamulce

> w malarze ulepszył na poziomie fabryki

To ciekawe co by ten inżynier powiedział jakby zobaczył nasze niektóre, "seryjne" silniki zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

nic by nie powiedział zaniemówił by bo według jego inzinierskich wyliczeń toto niema prawa działać

Share this post


Link to post
Share on other sites

> to zrobcie w koncu ta 16v T bo juz sie doczekac nie moge jak to

> bedzie latalo

Tak jak napisał Green - już dawno jeździ i z tego co mi wiadomo ma się bardzo dobrze, a w terminie ok. 2 tygodni boost ma być podniesiony do 1.0 bara zlosnik.gifok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

i tak zbije twoja argumentacje z miedzy pośladów wystrzelonym argumentem zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> to zrobcie w koncu ta 16v T bo juz sie doczekac nie moge jak to

> bedzie latalo

16 v T czy to wogóle mozliwe zlosnik.gifbiglaugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> i tak zbije twoja argumentacje z miedzy pośladów wystrzelonym

> argumentem

Domyślam się, ale i tak z chęcią to poczytam zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tak jak napisał Green - już dawno jeździ i z tego co mi wiadomo ma

> się bardzo dobrze, a w terminie ok. 2 tygodni boost ma być

> podniesiony do 1.0 bara

brawo brawo!! brawo.gif

jak bedziesz mial jakies blizsze wiadomosci daj info zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> brawo brawo!!

> jak bedziesz mial jakies blizsze wiadomosci daj info

Zdam relację tak jak zawsze zlosnik.gifok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> hmmm jedna rzecz mnie nurtuje dlaczego wszystkie nowoczesne auta są w

> 16 turbione jezeli można by taniej budować 8 i to turbić

> fabrycznie i miec tyle samo koni

Hmm przy konstrukcji nowych silnikow jedna z wazniejszych rol odgrywa czystosc spalin...

Ale generalnie popieram teze ze im wiecej zaworow przypadajacych na 1 cylinder tym lepiej smile.gif Chyba doskonalym tego przykladem jest 1.8T VAG...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Hmm przy konstrukcji nowych silnikow jedna z wazniejszych rol odgrywa

> czystosc spalin...

> Ale generalnie popieram teze ze im wiecej zaworow przypadajacych na 1

> cylinder tym lepiej Chyba doskonalym tego przykladem jest 1.8T

> VAG...

im wiecej zaworów

tym sie autoszlify ciesza biglaugh.gif

zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tak jak napisał Green - już dawno jeździ i z tego co mi wiadomo ma

> się bardzo dobrze, a w terminie ok. 2 tygodni boost ma być

> podniesiony do 1.0 bara

i jeszzce powiesz ze na tym cudownym Boschu to jest zrobione cfaniaczek.gif i ile to ma KM teraz ????

Share this post


Link to post
Share on other sites

> i jeszzce powiesz ze na tym cudownym Boschu to jest zrobione i ile

> to ma KM teraz ????

Nie, nie zlosnik.gif Jest MM IAW ok.gif A ile koni... nie wiadomo, bo jeszcze nie był na hamowni, narazie tylko czasy były mierzone waytogo.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.