Skocz do zawartości

G


osgood

Rekomendowane odpowiedzi

> mam takie dość nietypowe pytanie, potrzebuje surowy odlew głowicey

> 1,2 bez gniazd zaworowych, z nieobrobioną komorą spalania,

> poprostu surowy odlew, ma moze ktos z was jakies dojascia do

> fabryki fiata ? i wogóle gdzie są produkowane te głowice ?

a nie może być kompletna? kompletną trafisz za 100pln od 1.1 mpi a taką surówkę to może być ciężko oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam takie dość nietypowe pytanie, potrzebuje surowy odlew głowicey

> 1,2 bez gniazd zaworowych, z nieobrobioną komorą spalania,

> poprostu surowy odlew, ma moze ktos z was jakies dojascia do

> fabryki fiata ? i wogóle gdzie są produkowane te głowice ?

przeciez jstes z bielsko bialej wiec fabyke fiata masz pod nosem ale watpie zeby takie co szlo zalatwic. Ale polak potrafi zakrecony.gifrotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie może być kompletna? kompletną trafisz za 100pln od 1.1 mpi a

> taką surówkę to może być ciężko

no własnie chodzi o odlew, ale jak sie nie uda to bedzie trzeba dłubać gotową, tylko ze gotowa ma sporo wybranego materiału w komorze spalanie frown.gif i nie najlepiej dopracowana, mam znajomego inz. co wyliczył wyrysował i zaprojektował głowice do tego silniczka, co by duzoo dała, tylko, ze potrzebna surówka frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no własnie chodzi o odlew, ale jak sie nie uda to bedzie trzeba

> dłubać gotową, tylko ze gotowa ma sporo wybranego materiału w

> komorze spalanie i nie najlepiej dopracowana, mam znajomego

> inz. co wyliczył wyrysował i zaprojektował głowice do tego

> silniczka, co by duzoo dała, tylko, ze potrzebna surówka

o to widze ze mody na maxa ale czy to bedzie oplacalne w sensie uzyskania lepszych parametrow w stosunku do standardowej glowicy po dlubnieciu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o to widze ze mody na maxa ale czy to bedzie oplacalne w sensie

> uzyskania lepszych parametrow w stosunku do standardowej glowicy

> po dlubnieciu???

bedzie opłacalne zeby.GIF seryjną zawsze można zmienić tylko w pewnym zakresie a ta bedzie całkowicie przekonstruowana, m.in. szerzej zawory umieszczone, co pozwoli na zastosowanie duzo wiekszych zaworków, projekt robi inz. z OBR BOSMAL, były projektant Fiata, chyba zna sie na rzeczy, jego zasługą było wprowadzenie nowych hamulców w 126p wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bedzie opłacalne seryjną zawsze można zmienić tylko w pewnym

> zakresie a ta bedzie całkowicie przekonstruowana, m.in. szerzej

> zawory umieszczone, co pozwoli na zastosowanie duzo wiekszych

> zaworków, projekt robi inz. z OBR BOSMAL, były projektant Fiata,

> chyba zna sie na rzeczy, jego zasługą było wprowadzenie nowych

> hamulców w 126p

to i nowy walek bedzie potrzeba wykombinowac skoro bedzie wiekszy rozstaw zaworow. ciekawe jak to bedzie wygladalo mam nadzieje ze jak Ci sie uda to wykombinowac to podzielisz sie ta informacja???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to i nowy walek bedzie potrzeba wykombinowac skoro bedzie wiekszy

> rozstaw zaworow. ciekawe jak to bedzie wygladalo mam nadzieje ze

> jak Ci sie uda to wykombinowac to podzielisz sie ta

> informacja???

jak tylko wszystko bedzie złożone to pokażą sie i foty i relacje

a co do wałka to i tak bedzie robiony ale chyba skorzystam z doświadczenia któregoś z producentów wałków...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiesz że istnieje minimalna odległośc jaka powinna byc zachowana od ścianki cylindra, jak zawór będzie za blisko to niestety kibel bedzie, pozatym bez problemu da się włożyć naprawde duże zawory przy seryjnym rozstawie, więsze i tak są juz bezsensu bo nie rozbobrujesz kanałów na więcej bo dkopiesz sie do wody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a wiesz że istnieje minimalna odległośc jaka powinna byc zachowana od

> ścianki cylindra, jak zawór będzie za blisko to niestety kibel

> bedzie, pozatym bez problemu da się włożyć naprawde duże zawory

> przy seryjnym rozstawie, więsze i tak są juz bezsensu bo nie

> rozbobrujesz kanałów na więcej bo dkopiesz sie do wody

to tez jest fakt zabardzo rozstawu sie nie powiekszy bo odewy posiadaj tam naddatki gdzie przewdzial to projektan/konstruktor o zmienijac polozenie osi zaworow jest szansa ze bedzie problem z osadzeniem prowadnic zaworow poprostu moze tam nie byc naddatku materialu a nie lepiej by bylo pokombinowac z 16V???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to tez jest fakt zabardzo rozstawu sie nie powiekszy bo odewy

> posiadaj tam naddatki gdzie przewdzial to projektan/konstruktor

> o zmienijac polozenie osi zaworow jest szansa ze bedzie problem

> z osadzeniem prowadnic zaworow poprostu moze tam nie byc

> naddatku materialu a nie lepiej by bylo pokombinowac z 16V???

zawory minimalnie mają być rozsunięte, głównie chodzi o kształt komory spalania, profil wylotu spalin i nawiew swiezej mieszanki, a co do 16 V to niestety posiada mniejsze rezerwy, trzeba by zaprojektowac totalnie nową 16 jednak przy tak małych średnicach cylindrów to i tak niewiele da, a pozatym w planach jest turbo wiec po co 16 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo uturbiona 16 bendzie prędsza niz uturbiona 8

no nie moge sie z Tobą zgodzić, na jakiej podstawie tak sądzisz ?

jest pewne graniczne maksymalne cisnienie doładowania, i jest ono takie samo i dla 8 V jak i dla 16 V mieszanki dostanie sie teoretycznie tyle samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no nie moge sie z Tobą zgodzić, na jakiej podstawie tak sądzisz ?

> jest pewne graniczne maksymalne cisnienie doładowania, i jest ono

> takie samo i dla 8 V jak i dla 16 V mieszanki dostanie sie

> teoretycznie tyle samo...

no ale w takim razie jaki sens mialo by zastosowanie 16V skoro mozna to samo uzyskac na 8V tansza technologi i wogole to nie logiczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ale w takim razie jaki sens mialo by zastosowanie 16V skoro mozna

> to samo uzyskac na 8V tansza technologi i wogole to nie

> logiczne

no widzisz w silniku wolnossącym 16 daje troche, poprawia góre, jednak w doładowanym silniku nie ma to praktycznie zadnego znaczenia, gdyż mieszanka i tak jest wtłaczana przez zawory, ale tylko taka ilość aby nie przekroczyc cisnienia niebezpiecznego dla silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no widzisz w silniku wolnossącym 16 daje troche, poprawia góre,

> jednak w doładowanym silniku nie ma to praktycznie zadnego

> znaczenia, gdyż mieszanka i tak jest wtłaczana przez zawory, ale

> tylko taka ilość aby nie przekroczyc cisnienia niebezpiecznego

> dla silnika

ale jezeli chodzi o tdi to tam chyba sa zastosowane glowice w ktorych zastosowano po 4 zawory na cylinder wiem ze harkterystyki diesla i benzyny sa troche inne no ale sadze ze zastosowanie wiekszej liczby zaworow nawet przy doladowanej benzynie da lepszy rezultat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jak wytlumaczysz ze cc 1.2 16v na doladowaniu 0,5 bara kreci

> niziutkie 15/wysokie 14?

no tak wzasadzie miałem to rozpisac, ze 16 V bedzie miało lepsze rezultaty przy mniejszym doladowaniu, ale graniczne osiagi powinny być zbliżone albo i takie same... tzn, ze 0,5 bara w dolocie w 16V bedzie dawało wieksze cisnienie w komorze spalania niz w 8 V jednak granica cisniania w cylindrze bedzie lezala w tym samym miejscu i moc bedzie zbliżona...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak tyle samo jak w 16 dwoma zaworami sie dostaje a w 8 jednym,

> pozatym 16 ma natryski oleju na denko tłoka czyli ten olej

> chłodzi to denko (co to daje )

a pozatym i co z tego jak dwoma wchodzi, jak nie może przekroczyć pewnego granicznego cisnienia w komorze, i dlatego ustala sie cisnienie doładowania, które w 8 może być wieksze, ponieważ wlot jest nieco mniejszy a w 16 musi być mniejsze, ponieważ szybciej można osiagnac granice wytrzymałości silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no nie moge sie z Tobą zgodzić, na jakiej podstawie tak sądzisz ?

> jest pewne graniczne maksymalne cisnienie doładowania, i jest ono

> takie samo i dla 8 V jak i dla 16 V mieszanki dostanie sie

> teoretycznie tyle samo...

Kolego, to powiedz jakie jest to ciśnienie graniczne? Poza tym czy wiesz, że 16V to nie tylko większa przepustowość przy zasysaniu / wtłaczaniu mieszanki, ale również przy wydechu spalin? I jak myślisz, że przy danym doładowaniu w 8V i 16V dostanie sie tyle samo mieszanki to jesteś w wielkim błędzie - i to w błędzie na poziomie podstaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a pozatym i co z tego jak dwoma wchodzi, jak nie może przekroczyć

> pewnego granicznego cisnienia w komorze, i dlatego ustala sie

> cisnienie doładowania, które w 8 może być wieksze, ponieważ wlot

> jest nieco mniejszy a w 16 musi być mniejsze, ponieważ szybciej

> można osiagnac granice wytrzymałości silnika...

A czy wiesz, że w tym przypadku nie liczy się ciśnienie doładowania tylko ilość powietrza jaką trzeba wtłoczyć do cylindra? I to od tej ilości powietrza zależy ciśnienie w komorze. Ciśnienie doładowania jest tylko czynnikiem ustalającym możliwość wtłoczenia do danego silnika odpowiedniej ilości powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmmm jedna rzecz mnie nurtuje dlaczego wszystkie nowoczesne auta są w

> 16 turbione jezeli można by taniej budować 8 i to turbić

> fabrycznie i miec tyle samo koni

Hmm przy konstrukcji nowych silnikow jedna z wazniejszych rol odgrywa czystosc spalin...

Ale generalnie popieram teze ze im wiecej zaworow przypadajacych na 1 cylinder tym lepiej smile.gif Chyba doskonalym tego przykladem jest 1.8T VAG...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm przy konstrukcji nowych silnikow jedna z wazniejszych rol odgrywa

> czystosc spalin...

> Ale generalnie popieram teze ze im wiecej zaworow przypadajacych na 1

> cylinder tym lepiej Chyba doskonalym tego przykladem jest 1.8T

> VAG...

im wiecej zaworów

tym sie autoszlify ciesza biglaugh.gif

zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.