piweg Napisano 30 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2006 Dowiedzialem się juz, ze w lanosie plyn przez caly czas przeplywa przez nagrzewnice i nie ma zadnego zaworku, ktory by to regulowal. Zatem, czy moge sobie wpiac parownik szeregowo (obecnie jest rownolelge) za nagrzewnica i czy to powinno poprawic slabe ogrzewanie. Termostat sprawny, poziom plynu odpowiedni, nagrzewnica wymieniona 2 miesiace temu. Czy ktos przepinal tak parownik i zuwazyl istotna zmiane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jawor36 Napisano 30 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2006 > Dowiedzialem się juz, ze w lanosie plyn przez caly czas przeplywa > przez nagrzewnice i nie ma zadnego zaworku, ktory by to > regulowal. Zatem, czy moge sobie wpiac parownik szeregowo > (obecnie jest rownolelge) za nagrzewnica i czy to powinno > poprawic slabe ogrzewanie. Termostat sprawny, poziom plynu > odpowiedni, nagrzewnica wymieniona 2 miesiace temu. > Czy ktos przepinal tak parownik i zuwazyl istotna zmiane? mozesz przerobić na szeregowo za nagrzewnicą. powinno się poprrawić ogrzewanie. przeróbka to chwila roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jedrula1952 Napisano 30 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2006 Mam ogrzewanie parownika w szereg z przepustnicą, a ogrzewanie wnętrza jest słabe podobno TTTM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
auto Napisano 30 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2006 Witam. Spróbuj kolego połączyć to spowrotem równolegle. Za trójnokiem do parownika na wężu gumowym załóż opaskę zaciskową na wkrętak.Skręcając zmiejszasz przepływ przez parownik a powinien zwiększyć się przez nagrzewnicę. Parownik może mieć większą przepustowość niż nagrzewnica.Podobny problem miał kolega w peugocie i to tam działa.Myślę że warto spróbować. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mat_79 Napisano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 > Za trójnokiem do parownika na wężu gumowym załóż opaskę > zaciskową na wkrętak.Skręcając zmiejszasz przepływ przez parownik a powinien zwiększyć się przez > nagrzewnicę. Odgrzebię trupa, żeby nikt nie krzyczał o niepotrzebnym zakładaniu nowych wątków. Czy zamiast opaski zaciskowej, która budzi moją obawę (może pokaleczyć wąż) mogę użyć starego, metalowego registera? Jest on przeznaczony do regulowania przepływu gazu, a czy puszczenie przez niego gorącego płynu chłodniczego mu zaszkodzi? Rozpadnie się, skruszeje czy coś? Pozdrawiam, M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 > Odgrzebię trupa, żeby nikt nie krzyczał o niepotrzebnym zakładaniu nowych wątków. > Czy zamiast opaski zaciskowej, która budzi moją obawę (może pokaleczyć wąż) mogę użyć starego, > metalowego registera? Jest on przeznaczony do regulowania przepływu gazu, a czy puszczenie > przez niego gorącego płynu chłodniczego mu zaszkodzi? Rozpadnie się, skruszeje czy coś? > Pozdrawiam, > M Register będzie przeciekał. Nie jest 100% szczelny. Jeśli chcesz zawór to poszukaj na szrocie regulowanego zaworu do ogrzewania. Np Fiat 125p miał takie rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinur Napisano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 > Register będzie przeciekał. Nie jest 100% szczelny. Naprawdę? Czyli register jest szczelny jak przepływa przez niego LPG a przecieka jak woda/płyn chłodzący? Coś mi się to wydaje nielogiczne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 > Naprawdę? > Czyli register jest szczelny jak przepływa przez niego LPG a przecieka jak woda/płyn chłodzący? > Coś mi się to wydaje nielogiczne... Teoretycznie masz rację, tylko że register nie był do tego projektowany - uszczelnienie jest na gwincie. Jak wkleisz śrubę uszczelniając ją, to powinno być ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elektromechanik Napisano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 > Teoretycznie masz rację, tylko że register nie był do tego projektowany - uszczelnienie jest na > gwincie. Jak wkleisz śrubę uszczelniając ją, to powinno być ok. Przez register płynie gaz w postaci pary i to przy ciśnieniu minimalnie tylko wyższym ( albo często i równym - zależnie od regulacji ) niż atmosferyczne i tylko w momencie pracy na LPG ( jedziesz na benzynie czy gasisz silnik i gazu już niema ). W układzie chłodzenia masz gorący płyn i to pod ciśnieniem ponad 1 bara. Ja mam reduktor wpięty w przelew do zbiorniczka wyrównawczego i to moim zdaniem najlepsze miejsce. Nawet w duże mrozy już po kilku minutach płyn w tym miejscu ma temperature powyżej zera. A nagrzewnica praktycznie grzeje normalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 > Ja mam reduktor wpięty w przelew do zbiorniczka wyrównawczego i to moim zdaniem najlepsze > miejsce. O ile tylko coś takiego istnieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taxi Napisano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 > Dowiedzialem się juz, ze w lanosie plyn przez caly czas przeplywa przez nagrzewnice i nie ma > zadnego zaworku, ktory by to regulowal. Zatem, czy moge sobie wpiac parownik szeregowo > (obecnie jest rownolelge) za nagrzewnica i czy to powinno poprawic slabe ogrzewanie. Termostat > sprawny, poziom plynu odpowiedni, nagrzewnica wymieniona 2 miesiace temu. > Czy ktos przepinal tak parownik i zuwazyl istotna zmiane? miałem kiedyś leganze i reduktor miałem wpięty chyba pod ogrzewanie przepustnicy o ile dobrze pamiętam- na pewno było to na przewodzie który szedł do zbiorniczka wyrównawczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 > miałem kiedyś leganze i reduktor miałem wpięty chyba pod ogrzewanie przepustnicy o ile dobrze > pamiętam- na pewno było to na przewodzie który szedł do zbiorniczka wyrównawczego. Ten obieg zaczynał się tuż z przed termostatu i szedł przez przepustnicę do zbiornika wyrównawczego. Bardzo dobrze nadawał się do podgrzewania parownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
9442 Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 > miałem kiedyś leganze i reduktor miałem wpięty chyba pod ogrzewanie przepustnicy o ile dobrze > pamiętam- na pewno było to na przewodzie który szedł do zbiorniczka wyrównawczego. A ja mam tak podłączone w Multipli 1.6. Po przepięciu pojawiło się grzanie w kabinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.