Skocz do zawartości

Szeregowo na równolegle!!!


piweg

Rekomendowane odpowiedzi

Dowiedzialem się juz, ze w lanosie plyn przez caly czas przeplywa przez nagrzewnice i nie ma zadnego zaworku, ktory by to regulowal. Zatem, czy moge sobie wpiac parownik szeregowo (obecnie jest rownolelge) za nagrzewnica i czy to powinno poprawic slabe ogrzewanie. Termostat sprawny, poziom plynu odpowiedni, nagrzewnica wymieniona 2 miesiace temu.

Czy ktos przepinal tak parownik i zuwazyl istotna zmiane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dowiedzialem się juz, ze w lanosie plyn przez caly czas przeplywa

> przez nagrzewnice i nie ma zadnego zaworku, ktory by to

> regulowal. Zatem, czy moge sobie wpiac parownik szeregowo

> (obecnie jest rownolelge) za nagrzewnica i czy to powinno

> poprawic slabe ogrzewanie. Termostat sprawny, poziom plynu

> odpowiedni, nagrzewnica wymieniona 2 miesiace temu.

> Czy ktos przepinal tak parownik i zuwazyl istotna zmiane?

mozesz przerobić na szeregowo za nagrzewnicą. powinno się poprrawić ogrzewanie. przeróbka to chwila roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Spróbuj kolego połączyć to spowrotem równolegle.

Za trójnokiem do parownika na wężu gumowym załóż opaskę

zaciskową na wkrętak.Skręcając zmiejszasz przepływ przez parownik a powinien zwiększyć się przez nagrzewnicę. Parownik może mieć większą przepustowość niż nagrzewnica.Podobny problem miał kolega w peugocie i to tam działa.Myślę że warto spróbować.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

> Za trójnokiem do parownika na wężu gumowym załóż opaskę

> zaciskową na wkrętak.Skręcając zmiejszasz przepływ przez parownik a powinien zwiększyć się przez

> nagrzewnicę.

Odgrzebię trupa, żeby nikt nie krzyczał o niepotrzebnym zakładaniu nowych wątków. 270635636-JUMP2.gif

Czy zamiast opaski zaciskowej, która budzi moją obawę (może pokaleczyć wąż) mogę użyć starego, metalowego registera? Jest on przeznaczony do regulowania przepływu gazu, a czy puszczenie przez niego gorącego płynu chłodniczego mu zaszkodzi? Rozpadnie się, skruszeje czy coś?

Pozdrawiam,

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odgrzebię trupa, żeby nikt nie krzyczał o niepotrzebnym zakładaniu nowych wątków.

> Czy zamiast opaski zaciskowej, która budzi moją obawę (może pokaleczyć wąż) mogę użyć starego,

> metalowego registera? Jest on przeznaczony do regulowania przepływu gazu, a czy puszczenie

> przez niego gorącego płynu chłodniczego mu zaszkodzi? Rozpadnie się, skruszeje czy coś?

> Pozdrawiam,

> M

Register będzie przeciekał. Nie jest 100% szczelny. Jeśli chcesz zawór to poszukaj na szrocie regulowanego zaworu do ogrzewania. Np Fiat 125p miał takie rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Naprawdę?

> Czyli register jest szczelny jak przepływa przez niego LPG a przecieka jak woda/płyn chłodzący?

> Coś mi się to wydaje nielogiczne...

Teoretycznie masz rację, tylko że register nie był do tego projektowany - uszczelnienie jest na gwincie. Jak wkleisz śrubę uszczelniając ją, to powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teoretycznie masz rację, tylko że register nie był do tego projektowany - uszczelnienie jest na

> gwincie. Jak wkleisz śrubę uszczelniając ją, to powinno być ok.

Przez register płynie gaz w postaci pary i to przy ciśnieniu minimalnie tylko wyższym ( albo często i równym - zależnie od regulacji ) niż atmosferyczne i tylko w momencie pracy na LPG ( jedziesz na benzynie czy gasisz silnik i gazu już niema ). W układzie chłodzenia masz gorący płyn i to pod ciśnieniem ponad 1 bara.

Ja mam reduktor wpięty w przelew do zbiorniczka wyrównawczego i to moim zdaniem najlepsze miejsce. Nawet w duże mrozy już po kilku minutach płyn w tym miejscu ma temperature powyżej zera.

A nagrzewnica praktycznie grzeje normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dowiedzialem się juz, ze w lanosie plyn przez caly czas przeplywa przez nagrzewnice i nie ma

> zadnego zaworku, ktory by to regulowal. Zatem, czy moge sobie wpiac parownik szeregowo

> (obecnie jest rownolelge) za nagrzewnica i czy to powinno poprawic slabe ogrzewanie. Termostat

> sprawny, poziom plynu odpowiedni, nagrzewnica wymieniona 2 miesiace temu.

> Czy ktos przepinal tak parownik i zuwazyl istotna zmiane?

miałem kiedyś leganze i reduktor miałem wpięty chyba pod ogrzewanie przepustnicy o ile dobrze pamiętam- na pewno było to na przewodzie który szedł do zbiorniczka wyrównawczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miałem kiedyś leganze i reduktor miałem wpięty chyba pod ogrzewanie przepustnicy o ile dobrze

> pamiętam- na pewno było to na przewodzie który szedł do zbiorniczka wyrównawczego.

Ten obieg zaczynał się tuż z przed termostatu i szedł przez przepustnicę do zbiornika wyrównawczego. Bardzo dobrze nadawał się do podgrzewania parownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miałem kiedyś leganze i reduktor miałem wpięty chyba pod ogrzewanie przepustnicy o ile dobrze

> pamiętam- na pewno było to na przewodzie który szedł do zbiorniczka wyrównawczego.

A ja mam tak podłączone w Multipli 1.6.

Po przepięciu pojawiło się grzanie w kabinie cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.