bravo110 Napisano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 Wyglada na to ze warsztat ktory zmienial opony za mocno dokrecil sruby kola przedniego. Wyglada rowniez na to, ze 3 sruby sie ukreca (jedna prawdopodobnie juz) Poradzcie jak zjdac to cholerne kolo, a w szczegolnosci jak wykrecic ukrecone sruby nie uszkadzajac tarczy (kosztowala kupe forsy) Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andy1111 Napisano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 > Wyglada na to ze warsztat ktory zmienial opony za mocno dokrecil > sruby kola przedniego. > Wyglada rowniez na to, ze 3 sruby sie ukreca (jedna prawdopodobnie > juz) > Poradzcie jak zjdac to cholerne kolo, a w szczegolnosci jak wykrecic > ukrecone sruby nie uszkadzajac tarczy (kosztowala kupe forsy) > Pozdro. a wystają choć trochę z piasty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sienolot Napisano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 > Wyglada na to ze warsztat ktory zmienial opony za mocno dokrecil > sruby kola przedniego. > Wyglada rowniez na to, ze 3 sruby sie ukreca (jedna prawdopodobnie > juz) > Poradzcie jak zjdac to cholerne kolo, a w szczegolnosci jak wykrecic > ukrecone sruby nie uszkadzajac tarczy (kosztowala kupe forsy) > Pozdro. Będzie ciężko, śruby są bardzo twarde, więc praca wykrętakiem i wcześniejsze wiercenie, może być bardzo trudne. Spróbuj wykręcić, te śruby które się nie ukręciły, lej na nie wd40, w ostateczności można spróbować podgrzać od wewnętrznej strony koła piastę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokrates Napisano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 Wyglada rowniez na to, ze 3 sruby sie ukreca (jedna prawdopodobnie juz) hmmm z tego co piszesz to znaczy sie ze masz 3+1=4 sruby urwane ? hmmmm wymien piaste skoro wszystkie sie urwaly lub urwia a jak tylko jedna to wykrec pozostale 3 a ta urwana rozwiercaj (jest szansa ze sie wykreci na wylot) , mozesz ja sprobowac wykrecac na rozne sposoby(np, wywierci otwor i wbij do srodka super siasno odpowiednio dopasowany klucz imbusowy i jest gigantyczna szansa ze sie wykreci) , a jak nie masz czasu i checi to oddaj zwrotnice cala do slusarza a on sobie poradzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravo110 Napisano 30 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 Tego jeszcze nie wiem, bo na razie kolo siedzi przykrecone 3 srubami. Jedna jest juz zerwana a z 3 kolejnymi pewnie bedzie podobnie. Nie chce za bardzo podgrzewac bo nie chce przegrzac tarcz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clasic Napisano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 Wygląda na to że źle wkręcono śruby i dlatego są przesilone a co za tym idzie został uszkodzony gwint w piaście koła. Po wykręceniu (albo urwaniu podczas próby odkręcenia) należy sprawdzić gwint w piaście ( tarcze zejdą bez problemu po odkręceniu śrub z kołkiem ustalającym), w przypadku uszkodzenia (zerwania) gwintu na długości powyżej 1/3 kwalifikuje się tylko do wymiany piasty. Ja osobiście wymieniłbym piastę ponieważ jeśli wszystkie śruby zostały tak wkręcone nie ryzykowałbym naprawy tym bardziej na przednim kole!!! I jeszcze jedno: jeśli będziesz próbował wykręcić te śruby przygotuj się na wymianę lub naprawę ponieważ już raczej na pewno nie założysz ponownie tego koła gdyż nie wkręcisz śrub ( o ile będą jeszcze całe ). Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rostek Napisano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 A moze dospawac do tych urwanych jakis pret wygiety i probowac je odkrecic? Albo jak radzil ktos - sprobuj popsikac jakims odrdzewiaczem i pozniej kluczem z dlugim ramieniem sprobuj delikatnie odkrecic te sruby, ktore jeszcze sie nie ukrecily. pzdr Rostek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 Zdejmuj tylko w warsztacie. Miałem tak samo jak zamontowałem za długie śruby, do zimowych felg. Łeb śruby wystawał poza piastę i ją jakims cudem rozgniotło, tak że przy wykręcaniu popsowała gwint na piaście. Teraz zamówiłem kpl. szpilek co by takim sytuacją zapobiec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokrates Napisano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 szkoda ze nie zakreciles kolem zanim ruszyles z kopyta. wyszlo by odrazu ze sruby za dlugie. warto zmierzyc sruby zanim sie zalozy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 > warto zmierzyc sruby zanim sie zalozy. Dlatego zdecydowałem sie na szpilki, problem znika sam... Dodatkowo nie będe się musiał męczyć z doborem długości śrub przy zakładaniu dystansów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokrates Napisano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 juz kiedys bylo o tym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 > juz kiedys bylo o tym No i stało się... Tyle że zimowego kpl. kól już nie mam, bo się powiedzmy pospował o lewą wystającą część drogi. Była to od razu motywacja do podjęcia działań, a nie przemyśleń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 Tarczy nie uszkodzisz jak zerwiesz nawet wszystkie śruby. Po zdjęciu koła ściągasz zacisk, jarzmo i tarczę. Prawdopodobnie pożegnasz się z piastą ... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.