elmenel Napisano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2007 A wiec tak sprawdzam poziom oleju na ciepłym silniku na płaskim podłożu , wyciągam bagnet wycieram do sucha i wkładam ponownie stroną z podziałka (tam gdzie jest zaznaczone max. i min.) w strone silnika wyciągam i odczytuje, jest minimum . Teraz powtarzam tylko wkładam bagnet przekręcając go o 360 stopni czyli podziałką w strone chłodnicy , odczytuje jest polowa. I teraz który pomiar jest wiarygodny dolewać ojeju ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2007 > A wiec tak sprawdzam poziom oleju na ciepłym silniku na płaskim > podłożu , wyciągam bagnet wycieram do sucha i wkładam ponownie > stroną z podziałka (tam gdzie jest zaznaczone max. i min.) w > strone silnika wyciągam i odczytuje, jest minimum . Teraz > powtarzam tylko wkładam bagnet przekręcając go o 360 stopni > czyli podziałką w strone chłodnicy , odczytuje jest polowa. I > teraz który pomiar jest wiarygodny dolewać ojeju ?? U mnie jest napisem do chłodnicy.Odczekam sobie 1 godzine i sprawdzam .Dzis miałem akurat deko powyżej maxa ,ale x16xel swoje spali ------------ Astra F 1.6 16V 161kkm HV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2007 > U mnie jest napisem do chłodnicy.Odczekam sobie 1 godzine i sprawdzam > .Dzis miałem akurat deko powyżej maxa ,ale x16xel swoje spali > ------------ > Astra F 1.6 16V > 161kkm HV chociaz teraz juz sam zgłupiałem ----------- Astra F 95r 1,6 16V 161kkm HB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2007 nie zebym się śmiał, ale jak obracasz o 360 stopni to bagnet wraca na swoje miejsce;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elmenel Napisano 31 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2007 > nie zebym się śmiał, ale jak obracasz o 360 stopni to bagnet wraca na > swoje miejsce;) dobra o 180 no ale mysle ze wiadomo o co chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2007 Nie wiem jak wygląda u ciebie bagnet, u mnie ma u góry ucho. Wkładam go tak, żeby ucho było równolegle do osi samochodu. W ten sposób mam po obu stronach to samo. Myślę, że jak przekręcisz bagnet o 90* to będziesz miał dobry odczyt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2007 Ja też mam ten silnik, ale Astra G. Napisz jakiej długości masz bagnet: od miejsca, gdzie zaczyna się drut do końca, zanurzanego w oleju? Jestem ciekaw, czy mamy takie same bagnety... Jeśli tak, to napiszę, w którym miejscu jest poziom właściwy oleju. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralfik77 Napisano 1 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2007 Ja jak sprawdzam olej u siebie to wkładam bagnet i kręce nim tak jak kolega o 180 stopni i jak jest mało to wtedy dolewam oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mf77 Napisano 1 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2007 Dziwne... jak ja sprawdzam to odczyt jest chyba taki sam jakby nie wsadzić bagnet... bez żadnego kręcenia czy obracania. Ale pomysł aby bagnet obrócić o 90 stopni wydaje się rozsądny Pozdro Calv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KeyaR Napisano 1 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2007 Generalnie są dwie szkoły...sprawdza się na zimnym silniku albo na ciepłym (5 minut po zatrzymaniu)...moim zdaniem ta druga jest lepsza, bo sprawdza ilość oleju jaką ma silnik w czasie pracy (a to jest chyba ważniejsze)...poza tym rurka często gęsto wchodzi pod kątem więc inaczej będzie pokazywał na tylnej a inaczej na przedniej ściance bagnetu...teren też czasem wygląda na płaski ale będzie mały odchył i już zmienione wskazanie...dlatego moim zdaniem ważne jest, żeby na ciepło miał pomiędzy min i max...a czy jest 3/4 czy 1/2 to już mniej istotne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crys7 Napisano 1 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2007 > Generalnie są dwie szkoły...sprawdza się na zimnym silniku albo na > ciepłym (5 minut po zatrzymaniu)...moim zdaniem ta druga jest > lepsza, bo sprawdza ilość oleju jaką ma silnik w czasie pracy (a > to jest chyba ważniejsze)...poza tym rurka często gęsto wchodzi > pod kątem więc inaczej będzie pokazywał na tylnej a inaczej na > przedniej ściance bagnetu...teren też czasem wygląda na płaski > ale będzie mały odchył i już zmienione wskazanie...dlatego moim > zdaniem ważne jest, żeby na ciepło miał pomiędzy min i max...a > czy jest 3/4 czy 1/2 to już mniej istotne... Czesc Koledzy. Przy okazji tego tematu mam małe pytanko. Czy jest to normą że ubywa oleju. Pomijam asekuracje producentów (0,6-0,7l/1000km- to po co wymieniac?) Spotkałem się z teorią że auto na LPG musi brac. Moja Astra G Z16SE bierze około 1l na 15000 km. Może to nie jest dużo ale jest to mój pierwszy samochód w którym muszę pamiętac o oleju. POZDRAWIAM. MIŁEGO DNIA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mf77 Napisano 1 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2007 Akurat mowa o olejożernym X16XEL inne też biorą może mniej - ale kto nie bierze? takie czasy - wszyscy birorą bo kto smaruje ten jedzie he he Pozdro Calv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elmenel Napisano 1 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2007 > Ja też mam ten silnik, ale Astra G. Napisz jakiej długości masz > bagnet: od miejsca, gdzie zaczyna się drut do końca, zanurzanego > w oleju? > Jestem ciekaw, czy mamy takie same bagnety... Jeśli tak, to napiszę, > w którym miejscu jest poziom właściwy oleju. Pozdr. sprawdzwilem u mnie jest 35 cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elmenel Napisano 1 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2007 > Nie wiem jak wygląda u ciebie bagnet, u mnie ma u góry ucho. Wkładam > go tak, żeby ucho było równolegle do osi samochodu. W ten sposób > mam po obu stronach to samo. Myślę, że jak przekręcisz bagnet o > 90* to będziesz miał dobry odczyt. sprawdziłem dzisiaj w ten sposób na ciepłym silniku i byla polowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 1 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2007 > Czesc Koledzy. Przy okazji tego tematu mam małe pytanko. > Czy jest to normą że ubywa oleju. Pomijam asekuracje producentów > (0,6-0,7l/1000km- to po co wymieniac?) Spotkałem się z teorią że > auto na LPG musi brac. Moja Astra G Z16SE bierze około 1l na > 15000 km. Może to nie jest dużo ale jest to mój pierwszy > samochód w którym muszę pamiętac o oleju. POZDRAWIAM. MIŁEGO > DNIA Od min do max jest 1 litr, a olej chyba wymieniasz co 15000km. To za specjalnie pamiętać nie musisz A co mają powiedzieć ci, którym bierze 1l na 1000km albo więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 1 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2007 > Od min do max jest 1 litr, a olej chyba wymieniasz co 15000km. To za > specjalnie pamiętać nie musisz A co mają powiedzieć ci, którym > bierze 1l na 1000km albo więcej Na przykład mi .Macha ciagle w górze.Na szczescie dolewam co 2 miesiace litr ,chyba ze jade w trase , to bańka ze soba ----------- Astra F 95r 1.6 16V 161kkm HB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 1 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2007 > sprawdzwilem u mnie jest 35 cm U mnie też, a więc mamy te same silniki i te same bagnety. A teraz informacja: do tego silnika wg instrukcji wlewamy 3,5l oleju. Po wlaniu dokładnie 3,5 litra bagnet pokazuje 1 litr ponad poziom maksimum!!! Cały plastykowy koniec jest mokry od oleju. Pomiar dokonywany na zimnym silniku na równej i poziomej powierzchni. Szczegóły na rysunku poniżej. Mechanik, który zmieniał mi olej zalecał jeździć i ewentualnie uzupełniać olej nie wg nominalnego wskazania bagnetu (wtedy byłoby ok. 1,5 litra za mało), ale wg tego, co wskazuje bagnet po zalaniu dokładnie 3,5 litra. Gdyby ktoś miał wątpliwości, to dzwoniłem w tej sprawie do ASO Opel i potwierdziłem, że mam misę olejową oryginalną oraz oryginalny bagnet do tego silnika: X16XEL. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 1 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2007 > U mnie też, a więc mamy te same silniki i te same bagnety. > A teraz informacja: do tego silnika wg instrukcji wlewamy 3,5l oleju. > Po wlaniu dokładnie 3,5 litra bagnet pokazuje 1 litr ponad > poziom maksimum!!! Cały plastykowy koniec jest mokry od oleju. > Pomiar dokonywany na zimnym silniku na równej i poziomej > powierzchni. Szczegóły na rysunku poniżej. > Mechanik, który zmieniał mi olej zalecał jeździć i ewentualnie > uzupełniać olej nie wg nominalnego wskazania bagnetu (wtedy > byłoby ok. 1,5 litra za mało), ale wg tego, co wskazuje bagnet > po zalaniu dokładnie 3,5 litra. Gdyby ktoś miał wątpliwości, to > dzwoniłem w tej sprawie do ASO Opel i potwierdziłem, że mam misę > olejową oryginalną oraz oryginalny bagnet do tego silnika: > X16XEL. > Pozdr. Firmowo akurat do tego silnika wchodzi 3,25l, a z tym bagnetem z grubsza jest tak jak piszesz. Pzdr! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 1 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2007 Rzeczywiście masz rację, ale ja też: Oto wyciąg z Info-Techa: Astra F silnik X16XEL: Miska olejowa silnika, razem z filtrem: 3.25 (l) Astra G silnik X16XEL: Miska olejowa silnika, razem z filtrem: 3.5 (l) Różnica niby niewielka, ale jednak 250 ml - szklanka z meniskiem. To teraz najtrudniejsze: mamy te same silniki, czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zyga_wr Napisano 1 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2007 > Firmowo akurat do tego silnika wchodzi 3,25l, a z tym bagnetem z > grubsza jest tak jak piszesz. > Pzdr! W pełni potwierdzam - dzwoniłem do Serwisu Opel Szpot w Swarzędzu koło Poznania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 1 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2007 > Rzeczywiście masz rację, ale ja też: > Oto wyciąg z Info-Techa: > Astra F silnik X16XEL: > Miska olejowa silnika, razem z filtrem: 3.25 (l) > Astra G silnik X16XEL: > Miska olejowa silnika, razem z filtrem: 3.5 (l) > Różnica niby niewielka, ale jednak 250 ml - szklanka z meniskiem. > To teraz najtrudniejsze: mamy te same silniki, czy nie? ooooo, robi się ciekawie Temat oleju i jego pochodnych w x16xel to temat rzeka Pzdr! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elmenel Napisano 2 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2007 > U mnie też, a więc mamy te same silniki i te same bagnety. > A teraz informacja: do tego silnika wg instrukcji wlewamy 3,5l oleju. > Po wlaniu dokładnie 3,5 litra bagnet pokazuje 1 litr ponad > poziom maksimum!!! Cały plastykowy koniec jest mokry od oleju. > Pomiar dokonywany na zimnym silniku na równej i poziomej > powierzchni. Szczegóły na rysunku poniżej. > Mechanik, który zmieniał mi olej zalecał jeździć i ewentualnie > uzupełniać olej nie wg nominalnego wskazania bagnetu (wtedy > byłoby ok. 1,5 litra za mało), ale wg tego, co wskazuje bagnet > po zalaniu dokładnie 3,5 litra. Gdyby ktoś miał wątpliwości, to > dzwoniłem w tej sprawie do ASO Opel i potwierdziłem, że mam misę > olejową oryginalną oraz oryginalny bagnet do tego silnika: > X16XEL. > Pozdr. u mnie przy ostatniej wymianie oleju gosc wlał 3 litry oleju i na bagnecie było na polowie miedzy min a max Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.