Skocz do zawartości

poziom oleju x16xel


elmenel

Rekomendowane odpowiedzi

A wiec tak sprawdzam poziom oleju na ciepłym silniku na płaskim podłożu , wyciągam bagnet wycieram do sucha i wkładam ponownie stroną z podziałka (tam gdzie jest zaznaczone max. i min.) w strone silnika wyciągam i odczytuje, jest minimum . Teraz powtarzam tylko wkładam bagnet przekręcając go o 360 stopni czyli podziałką w strone chłodnicy , odczytuje jest polowa. I teraz który pomiar jest wiarygodny niewiem.gif dolewać ojeju ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A wiec tak sprawdzam poziom oleju na ciepłym silniku na płaskim

> podłożu , wyciągam bagnet wycieram do sucha i wkładam ponownie

> stroną z podziałka (tam gdzie jest zaznaczone max. i min.) w

> strone silnika wyciągam i odczytuje, jest minimum . Teraz

> powtarzam tylko wkładam bagnet przekręcając go o 360 stopni

> czyli podziałką w strone chłodnicy , odczytuje jest polowa. I

> teraz który pomiar jest wiarygodny dolewać ojeju ??

U mnie jest napisem do chłodnicy.Odczekam sobie 1 godzine i sprawdzam .Dzis miałem akurat deko powyżej maxa ,ale x16xel swoje spali wink.gif

------------

Astra F 1.6 16V

161kkm HV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie jest napisem do chłodnicy.Odczekam sobie 1 godzine i sprawdzam

> .Dzis miałem akurat deko powyżej maxa ,ale x16xel swoje spali

> ------------

> Astra F 1.6 16V

> 161kkm HV

chociaz teraz juz sam zgłupiałem hmm.gif

-----------

Astra F 95r 1,6 16V

161kkm HB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak wygląda u ciebie bagnet, u mnie ma u góry ucho. Wkładam go tak, żeby ucho było równolegle do osi samochodu. W ten sposób mam po obu stronach to samo. Myślę, że jak przekręcisz bagnet o 90* to będziesz miał dobry odczyt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam ten silnik, ale Astra G. Napisz jakiej długości masz bagnet: od miejsca, gdzie zaczyna się drut do końca, zanurzanego w oleju?

278291237-bagnet.jpg

Jestem ciekaw, czy mamy takie same bagnety... Jeśli tak, to napiszę, w którym miejscu jest poziom właściwy oleju. Pozdr.

post-65098-14352478365849_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne... jak ja sprawdzam to odczyt jest chyba taki sam jakby nie wsadzić bagnet... bez żadnego kręcenia czy obracania. Ale pomysł aby bagnet obrócić o 90 stopni wydaje się rozsądny icon_rolleyes.gif

Pozdro

Calv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie są dwie szkoły...sprawdza się na zimnym silniku albo na ciepłym (5 minut po zatrzymaniu)...moim zdaniem ta druga jest lepsza, bo sprawdza ilość oleju jaką ma silnik w czasie pracy (a to jest chyba ważniejsze)...poza tym rurka często gęsto wchodzi pod kątem więc inaczej będzie pokazywał na tylnej a inaczej na przedniej ściance bagnetu...teren też czasem wygląda na płaski ale będzie mały odchył i już zmienione wskazanie...dlatego moim zdaniem ważne jest, żeby na ciepło miał pomiędzy min i max...a czy jest 3/4 czy 1/2 to już mniej istotne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Generalnie są dwie szkoły...sprawdza się na zimnym silniku albo na

> ciepłym (5 minut po zatrzymaniu)...moim zdaniem ta druga jest

> lepsza, bo sprawdza ilość oleju jaką ma silnik w czasie pracy (a

> to jest chyba ważniejsze)...poza tym rurka często gęsto wchodzi

> pod kątem więc inaczej będzie pokazywał na tylnej a inaczej na

> przedniej ściance bagnetu...teren też czasem wygląda na płaski

> ale będzie mały odchył i już zmienione wskazanie...dlatego moim

> zdaniem ważne jest, żeby na ciepło miał pomiędzy min i max...a

> czy jest 3/4 czy 1/2 to już mniej istotne...

Czesc Koledzy. Przy okazji tego tematu mam małe pytanko.

Czy jest to normą że ubywa oleju. Pomijam asekuracje producentów (0,6-0,7l/1000km- to po co wymieniac?) Spotkałem się z teorią że auto na LPG musi brac. Moja Astra G Z16SE bierze około 1l na 15000 km. Może to nie jest dużo ale jest to mój pierwszy samochód w którym muszę pamiętac o oleju. POZDRAWIAM. MIŁEGO DNIA banana-wave.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja też mam ten silnik, ale Astra G. Napisz jakiej długości masz

> bagnet: od miejsca, gdzie zaczyna się drut do końca, zanurzanego

> w oleju?

> Jestem ciekaw, czy mamy takie same bagnety... Jeśli tak, to napiszę,

> w którym miejscu jest poziom właściwy oleju. Pozdr.

sprawdzwilem u mnie jest 35 cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jak wygląda u ciebie bagnet, u mnie ma u góry ucho. Wkładam

> go tak, żeby ucho było równolegle do osi samochodu. W ten sposób

> mam po obu stronach to samo. Myślę, że jak przekręcisz bagnet o

> 90* to będziesz miał dobry odczyt.

sprawdziłem dzisiaj w ten sposób na ciepłym silniku i byla polowa smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czesc Koledzy. Przy okazji tego tematu mam małe pytanko.

> Czy jest to normą że ubywa oleju. Pomijam asekuracje producentów

> (0,6-0,7l/1000km- to po co wymieniac?) Spotkałem się z teorią że

> auto na LPG musi brac. Moja Astra G Z16SE bierze około 1l na

> 15000 km. Może to nie jest dużo ale jest to mój pierwszy

> samochód w którym muszę pamiętac o oleju. POZDRAWIAM. MIŁEGO

> DNIA

Od min do max jest 1 litr, a olej chyba wymieniasz co 15000km. To za specjalnie pamiętać nie musisz cfaniaczek.gif A co mają powiedzieć ci, którym bierze 1l na 1000km albo więcej wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od min do max jest 1 litr, a olej chyba wymieniasz co 15000km. To za

> specjalnie pamiętać nie musisz A co mają powiedzieć ci, którym

> bierze 1l na 1000km albo więcej

Na przykład mi zlosnik.gif.Macha ciagle w górze.Na szczescie dolewam co 2 miesiace litr ,chyba ze jade w trase but.gif, to bańka ze soba grinser006.gif

-----------

Astra F 95r 1.6 16V

161kkm HB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdzwilem u mnie jest 35 cm

U mnie też, a więc mamy te same silniki i te same bagnety.

A teraz informacja: do tego silnika wg instrukcji wlewamy 3,5l oleju. Po wlaniu dokładnie 3,5 litra bagnet pokazuje 1 litr ponad poziom maksimum!!! Cały plastykowy koniec jest mokry od oleju. Pomiar dokonywany na zimnym silniku na równej i poziomej powierzchni. Szczegóły na rysunku poniżej.

278296865-bagnet.jpg

Mechanik, który zmieniał mi olej zalecał jeździć i ewentualnie uzupełniać olej nie wg nominalnego wskazania bagnetu (wtedy byłoby ok. 1,5 litra za mało), ale wg tego, co wskazuje bagnet po zalaniu dokładnie 3,5 litra. Gdyby ktoś miał wątpliwości, to dzwoniłem w tej sprawie do ASO Opel i potwierdziłem, że mam misę olejową oryginalną oraz oryginalny bagnet do tego silnika: X16XEL.

Pozdr.

post-65098-14352478417195_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie też, a więc mamy te same silniki i te same bagnety.

> A teraz informacja: do tego silnika wg instrukcji wlewamy 3,5l oleju.

> Po wlaniu dokładnie 3,5 litra bagnet pokazuje 1 litr ponad

> poziom maksimum!!! Cały plastykowy koniec jest mokry od oleju.

> Pomiar dokonywany na zimnym silniku na równej i poziomej

> powierzchni. Szczegóły na rysunku poniżej.

> Mechanik, który zmieniał mi olej zalecał jeździć i ewentualnie

> uzupełniać olej nie wg nominalnego wskazania bagnetu (wtedy

> byłoby ok. 1,5 litra za mało), ale wg tego, co wskazuje bagnet

> po zalaniu dokładnie 3,5 litra. Gdyby ktoś miał wątpliwości, to

> dzwoniłem w tej sprawie do ASO Opel i potwierdziłem, że mam misę

> olejową oryginalną oraz oryginalny bagnet do tego silnika:

> X16XEL.

> Pozdr.

Firmowo akurat do tego silnika wchodzi 3,25l, a z tym bagnetem z grubsza jest tak jak piszesz.

Pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście masz rację, ale ja też:

Oto wyciąg z Info-Techa:

Astra F silnik X16XEL:

Miska olejowa silnika, razem z filtrem: 3.25 (l)

Astra G silnik X16XEL:

Miska olejowa silnika, razem z filtrem: 3.5 (l)

Różnica niby niewielka, ale jednak 250 ml - szklanka z meniskiem.

To teraz najtrudniejsze: mamy te same silniki, czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rzeczywiście masz rację, ale ja też:

> Oto wyciąg z Info-Techa:

> Astra F silnik X16XEL:

> Miska olejowa silnika, razem z filtrem: 3.25 (l)

> Astra G silnik X16XEL:

> Miska olejowa silnika, razem z filtrem: 3.5 (l)

> Różnica niby niewielka, ale jednak 250 ml - szklanka z meniskiem.

> To teraz najtrudniejsze: mamy te same silniki, czy nie?

ooooo, robi się ciekawie smile.gif

Temat oleju i jego pochodnych w x16xel to temat rzeka grinser006.gif

Pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie też, a więc mamy te same silniki i te same bagnety.

> A teraz informacja: do tego silnika wg instrukcji wlewamy 3,5l oleju.

> Po wlaniu dokładnie 3,5 litra bagnet pokazuje 1 litr ponad

> poziom maksimum!!! Cały plastykowy koniec jest mokry od oleju.

> Pomiar dokonywany na zimnym silniku na równej i poziomej

> powierzchni. Szczegóły na rysunku poniżej.

> Mechanik, który zmieniał mi olej zalecał jeździć i ewentualnie

> uzupełniać olej nie wg nominalnego wskazania bagnetu (wtedy

> byłoby ok. 1,5 litra za mało), ale wg tego, co wskazuje bagnet

> po zalaniu dokładnie 3,5 litra. Gdyby ktoś miał wątpliwości, to

> dzwoniłem w tej sprawie do ASO Opel i potwierdziłem, że mam misę

> olejową oryginalną oraz oryginalny bagnet do tego silnika:

> X16XEL.

> Pozdr.

u mnie przy ostatniej wymianie oleju gosc wlał 3 litry oleju i na bagnecie było na polowie miedzy min a max

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.