Skocz do zawartości

EGR - temat wciąż powracający


azja

Rekomendowane odpowiedzi

witam !

postanowiłem podzielić się z Kolegami wiedza zdobytą

z pewnej płytki CD wink.gif

ostatnio wiele mówi się o EGR, zwłaszcza zaślepianiu

pojawiają się pytania: a ja mam, czy nie mam ?

w związku z tym parę faktów wink.gif

(dotyczy silników beznynowych, w dieslach to już cuda som...)

1 - EGR dla C16NZ i C18NZ- sterowany podciśnieniem

274456946-EGR_1.jpg

2 - EGR dla X14XE, X16XEL, X16SZ i X16SZR

- sterowany elektrycznie przez ECU

274456946-EGR_2.jpg

12 - EGR dla X18XE, X20XEV

274456946-EGR_3.jpg

i na deser najlepsze hehe.gif

pomysł zaślepiania EGR-a pochodzi od samego GM...

9 - zaślepka pod (lub zamiast ?) EGR - nr kat. 8 51 926

stosowana dla 16LZ2 i 16NZ2

274456946-EGR_4.jpg

pozdr.

Azja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ups, nie napomknąłem, że powyższe

> dotyczy astry F prod. 92-98...

W mojej jest taki jak w pkt. 2 na rys, ale inaczej jest skierownay wtyk do sterowania i powierzchnia tyku z kolektorem nie jest dokłądnie płaska, przez co w zaślepce trza wycinać dodatkwy otwór

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 9 - zaślepka pod (lub zamiast ?) EGR - nr kat. 8 51 926

> stosowana dla 16LZ2 i 16NZ2

Takie zaślepki gdzieś widziałem do kupienia Allegro albo inny dom aukcyjny wink.gif

Ja sobie dorobiłem własną japonkę zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To OK.

> A elektronika się "nie pluje" i nie wyświetla jakiejś kontrolki albo

> błędu w gniazdku diagnostycznym ?

EGR jest jeszcze w miare sprawny i nie daje błędów - działa normalnie, ale że jest zaślepka to spaliny nie dostają sie do kolektora doldotowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> EGR jest jeszcze w miare sprawny i nie daje błędów - działa

> normalnie, ale że jest zaślepka to spaliny nie dostają sie do

> kolektora doldotowego.

i tu ujawnia sie przewaga prostoty nad zaawansowaną technologią zlosnik.gif

u mnie wystąpienie błędu EGR-a jest chyba niemożliwe smile.gif

pozdr.

Azja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> EGR jest jeszcze w miare sprawny i nie daje błędów - działa

> normalnie, ale że jest zaślepka to spaliny nie dostają sie do

> kolektora doldotowego.

Ostatnie pytanko.

To kiedy trzeba zaślepiać ?

Ty przy jakim przebiegu zaślepiałeś i jakie byly objawy ? confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnie pytanko.

> To kiedy trzeba zaślepiać ?

> Ty przy jakim przebiegu zaślepiałeś i jakie byly objawy ?

Główne objawy, to szarpanie na zimnym, ale i ciut na ciepłyn nawet w czasie płynnej jazdy i coraz większe przymulenie silnika, słabł w oczach ... zapene dlatego ze EGR był lekko otwarty wtedy kiedy nie pownien być.

To już miałem po przebiegu 30tkm, ale mu przeszło i wróciło gdzieś w okolicach 50tkm.

Po zaślepieniu samochód odzyskał moc i nie szarpie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Główne objawy, to szarpanie na zimnym, ale i ciut na ciepłyn nawet w

> czasie płynnej jazdy

dokładnie tak!

jeżeli ilość "zawracanych" spalin jest za duża,

(bo zawór sie nie domyka, lub otwiera za mocno)

silnik będzie miał za mało tlenu dla spalania,

sonda lambda wykryje ubogą mieszankę, zmienią się

parametry wtrysku

no i będzie szarpać...

pozdr.

Azja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wszystko już wiem.

To teraz już jestem pewny że to zaczęło się robić w mojej Astrze I jak kiedyś miałem 1.6.

Prawie przed jej sprzdażą przy przebiegu ok. 70 tyś też coś czaczą silnik nierówno chodzić i lekko szarpną nieraz.

Myslałem że to może jakieś syfne paliwo akurat zatankowałem

ale teraz już wiem że to EGR. 30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy w przypadku jak sie bedzie niedomykal albo bedzie zawieszony to niekiedy moga obroty stanac w miejscu np na 1,5 tys tak zeby po okolo 5 sekundach spac na normalne 900 i przewznie zdarza sie to na cieplym silniku po dluzszej jezdzie na zimny to zjawisko niewystepuje bez roznicy czy benzyna czy gaz z wiekszym nasileniem przy jezdzie na gazie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czy w przypadku jak sie bedzie niedomykal albo bedzie zawieszony to

> niekiedy moga obroty stanac w miejscu np na 1,5 tys tak zeby po

> okolo 5 sekundach spac na normalne 900 i przewznie zdarza sie to

> na cieplym silniku po dluzszej jezdzie na zimny to zjawisko

> niewystepuje bez roznicy czy benzyna czy gaz z wiekszym

> nasileniem przy jezdzie na gazie

to chyba raczej wtedy wina silnika krokowego i ewnetulanie potencjometru przepustnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co w dieslach. Sprawa jest bardziej skomplikowana, czy nie ma sensu

> zaślepiać?

w dieslach sa inne EGR-y

nie znam tematu dokładnie, ale tam jest dodatkowo

siakiś czujnik termiczny

> Jesli zaślepać, to może ktoś wie jak?

pewnie podobnie (?)

pozdr.

Azja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czesc kolego

> masz jeszcze tą płytkę CD z tymi Egr-ami ???

> moze masz jakieś schematy mechaniczne Asterek?

> pozdrawiam

ta tajemnicza płytka (a właściwie to 2) to nic innego jak EPC

są tam nie tylko EGR-y, tam jest WSZYSTKO, co dotyczy

części opla

pozdr.

Azja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Główne objawy, to szarpanie na zimnym, ale i ciut na ciepłyn nawet w

> czasie płynnej jazdy i coraz większe przymulenie silnika, słabł

> w oczach ... zapene dlatego ze EGR był lekko otwarty wtedy kiedy

> nie pownien być.

hmm.. objawy jak u mnie, muli go strasznie, podejrzenia padały na katalizator albo właśnie EGR. mówiłem mechanikowi o masowym zaślepianiu EGR-a zlosnik.gif ale się ze mną sprzecza ze jak go zaslepię to wywali błąd i powiedział żeby go narazie wyczyścic albo jak już to kupić nowy niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm.. objawy jak u mnie, muli go strasznie, podejrzenia padały na

> katalizator albo właśnie EGR. mówiłem mechanikowi o masowym

> zaślepianiu EGR-a ale się ze mną sprzecza ze jak go zaslepię to

> wywali błąd i powiedział żeby go narazie wyczyścic albo jak już

> to kupić nowy

jak nie daje błędów teraz, to i po zaślepieniu nie będzie dawał zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie pytanko. Kupiłem nowy EGR bo czyszczenie starego nie dawało rezultatu. Cały czas paliła się lampka ale nie było żadnych objawów typu szarpanie ani innych. Po założeniu nowego lampka zgasła ale po pewnym czasie zaczęło się szarpanie. Co radzicie reklamować EGR czy zaślepiać. Jak na razie lampka się nie pali tylko szarpie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy po zaślepieniu autko nie będzie więcej paliło ?? moja furka ostatnio straciła moc do 100km/h mam aż 11s (trzy osoby na pokładzie) a na drugim biegu ledwo osiągam 100km/h jakieś 6 miechów temu na 2 leciałem 125km/h (rzeźnia była ale poleciał). czy zaślepienie mi coś pomoże bo z tego co przeczytałem to chyba tak. tylko boję sie wyników spalania i tak mi pali 12l gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy po zaślepieniu autko nie będzie więcej paliło ??

IMO nie powinno

> moja furka

> ostatnio straciła moc do 100km/h mam aż 11s (trzy osoby na

> pokładzie)

i to zły wynik dla C18NZ ???

z 3 osobami ?

> a na drugim biegu ledwo osiągam 100km/h jakieś 6

> miechów temu na 2 leciałem 125km/h (rzeźnia była ale poleciał).

o fuk, to faktycznie rzeźnia....

tzn. konkretnie Ci prędkościomierz zawyża...

bo to niemożliwe jest

> tylko boję sie wyników spalania i tak mi pali 12l gazu

całkiem w normie (jeżeli jeździsz tak, jak w powyższych

przykładach)

u mnie miasto na niezmiennym poziomie ~11 l/100 km

pozdr.

Azja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skrzynia F15

...czyli nietypowa dla C18NZ

nie żebym się wymądrzał, ale:

przy typowej wielkości kół i opon (175/65/14)

z F15 WR- II bieg przełożenie 1,96, przełożenie główne 3,55

czyli założona przeze mnie "najlepsza" z możliwych kombinacja

pójdzie niewiele szybciej niż 100 km/h...

dokładnie 102,7 km/h

możesz powiedzieć, że to tylko wyliczenia teoretyczne...

ale ja tez jeżdzę C18NZ i dlatego nie uwierzę, póki nie zobaczę...

pozdr.

Azja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lepiej nie karz mu tego robić bo mu jeszcze silnik eksploduje

eeee, kolega daleko ode mnie mieszka...

to zreszta nie była sugestia do prezentacji,

po prostu uwierzyć w to nie mogę...

ja bym swojej asterce takich wrażen nie fundował...

za bardzo ją lubię blush.gif

pozdr.

Azja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak to policzyłeś??

dane do obliczeń masz na WoA w dziale Skrzynie i przełożenia

a prędkości liczy sie tak:

V = ((OBR / PRZEŁ * PRZEŁ_G) * 60) * OBW_KOŁA

V - prędkość rzeczywista (nie licznikowa!)

OBR - obroty rzeczywiste, [obr/min]

PRZEŁ - przełożenie danego biegu,

PRZEŁ_G - przełożenie główne

OBW_KOŁA - obwód koła w [km]

pozdr.

Azja

PS. jak byś nie liczył, to 125 na II nie wyjdzie dla F16...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy możesz kolego napisać do czego ten EGR służy i co można zyskać

> przez zaślepienie go. I jeszcze jedno, doczytałem się że w

> Gliwicach zaślepiano EGR, czy we wszystkich egzemplarzach ?

> Pozdrawiam

No to ja chyba odpowiem na część wątpliwości odnośnie zaślepiania EGR.

Też byłem sceptykiem i nie chciałem poprawiać po fabryce. Co się jednak okazuje? Ktoś pisał, że po zaślepieniu EGRa wzrosła mu jakby moc silnika. O dziwo muszę potwierdzić te spostrzeżenia. Dziś rano (EGRa zaślepiłem przedwczoraj, ale nie jeździłem) po odpaleniu auta i ruszeniu nie mogłem poznać mojego caravana. Przeważnie kulał się jak taczka. Nie tym razem. Lekki ruch manetki gazu spowodował żywą reakcję i wyzwolił jakieś nieczyste moce w moim aucie. Żwawo ruszyło naprzód, równomiernie pracując i mając jakby kilka koni w zapasie. Jakież bylo moje zdziwienie, gdy po nagrzaniu się silnika do 90*C (czas nagrzewania się nie zmienił - 4 km) samochód miał tyle mocy, że przy wyprzedzaniu nie musiałem redukować nawet biegów. Idzie jak burza! Ciekawy jestem jak się to ma do spalania paliwa. Póki co wynika z tego zaślepienia fakt, że widocznie nie zawracane spaliny w EGRze powodują, że faktycznie lambda ma więcej tlenu w spalinach przez co komp zbiera inne parametry. Tylko wydawało mi się, żę winno być odwrotnie - mało tlenu, to więcej paliwa w mieszance. Jednak coś jest inaczej, czego póki co nie kumam.

Zaślepienie EGRa spowodowało tez jakby większą kulturę pracy silnika. Jakoś już nie buja obrotami na wolnych po nagrzaniu się silnika oraz nic nie puka i nie stuka pod pokrywą zaworów. Dziwne to w sumie...

Póki co nie powiem, że efekt jest trwały, bo muszę jeszcze pojeździć, by wyciągnąć wnioski końcowe. Zwłaszcza muszę zbadać zużycie paliwa w cyklu miejskim i w trasie.

Jednak juz wiem, że ten zawór powstał dla zemsty chyba, by nękac userów OPLA. Jakoś nie widzę ogromnej logiki jego stosowania.

A więc polecam na razie próbne ślepienie zaworu recyrkulacji spalin. Sami oceńcie co się stanie bez niego u was w aucie. Może tez mocy przybędzie (a może ja mam jakiś udar mózgu ?). smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to ja chyba odpowiem na część wątpliwości odnośnie zaślepiania

> EGR.

> Też byłem sceptykiem i nie chciałem poprawiać po fabryce. Co się

> jednak okazuje? Ktoś pisał, że po zaślepieniu EGRa wzrosła mu

> jakby moc silnika. O dziwo muszę potwierdzić te spostrzeżenia.

> Dziś rano (EGRa zaślepiłem przedwczoraj, ale nie jeździłem) po

> odpaleniu auta i ruszeniu nie mogłem poznać mojego caravana.

Takie same mam odczucia po zaślepieniu swojego.

EGR dopóki działa poprawnie, to i moc jest, ale jak już zaczyna przepuszczać to silnik traci moc.

Po zaślepieniu odzyskuje siły. Palić mi zaczął tak 0,5L więcej

> co komp zbiera inne parametry. Tylko wydawało mi się, żę winno

> być odwrotnie - mało tlenu, to więcej paliwa w mieszance. Jednak

> coś jest inaczej, czego póki co nie kumam.

Sonda + inne czujniki pewnie dobirą taką mieszankę by była dobra - nie za uboga i nie za bogata.

A ze silnik odzyskał moc, to pedał gazu z ochotą się wciska i pali więcej smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Ktoś pisał, że po zaślepieniu EGRa wzrosła mu

> jakby moc silnika. O dziwo muszę potwierdzić te spostrzeżenia.

hmmm, ja u siebie nie zauważyłem... frown.gif

> Póki co wynika z tego

> zaślepienia fakt, że widocznie nie zawracane spaliny w EGRze

> powodują, że faktycznie lambda ma więcej tlenu w spalinach przez

> co komp zbiera inne parametry. Tylko wydawało mi się, żę winno

> być odwrotnie - mało tlenu, to więcej paliwa w mieszance. Jednak

> coś jest inaczej, czego póki co nie kumam.

chyba niezupełnie tak

właśnie przy zawracaniu większej ilości spalin (mniej tlenu)

wtryski dają więcej paliwa (tzn. czas wtrysku sie wydłuża)

bo lambda wykrywa uboższą miesznkę

czyli spalanie teoretycznie powinno zmaleć bez udziału EGR-a(?)

> Zaślepienie EGRa spowodowało tez jakby większą kulturę pracy silnika.

to potwierdzam całkowicie ok.gif

> Jednak juz wiem, że ten zawór powstał dla zemsty chyba, by nękac

> userów OPLA. Jakoś nie widzę ogromnej logiki jego stosowania.

zaraz zemsta.....

niemieckie normy emisji spalin ich "pogoniły"... hehe.gif

pozdr.

Azja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmmm, ja u siebie nie zauważyłem...

U mnie odczuwalne nad wyraz !

> chyba niezupełnie tak

> właśnie przy zawracaniu większej ilości spalin (mniej tlenu)

> wtryski dają więcej paliwa (tzn. czas wtrysku sie wydłuża)

> bo lambda wykrywa uboższą miesznkę

> czyli spalanie teoretycznie powinno zmaleć bez udziału EGR-a(?)

W sumie może i racja... Ale RwIcIkowi więcej pali...heheh...

> zaraz zemsta.....

> niemieckie normy emisji spalin ich "pogoniły"...

Po co oni dbają o to środowisko. Przecież i tak wszystkie nieekologiczne auta stoją w Polsce. Myślę, że troszkę z tym wszystkim przesadzamy. To niech wprowadzą lepiej te auta na wodór czy może na jakiś inny wynalazek i już... smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.