Skocz do zawartości

EGR - temat wciąż powracający


azja

Rekomendowane odpowiedzi

> No niby tylko 2 srubki, ale chyba trzeba rozebrac wszystko w kolo bo

> podejscie tam jest raczej masakryczne:) No chyba ze ktos ma

> bardzo małe dłonie:)

no fakt, łatwo nie jest

a ze zwykłymi płaskimi kluczami to można zapomnieć...

i bez WD-40 też się raczej nie uda zlosnik.gif

pozdr.

Azja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jakie klucze najlepiej uzyc???? jakis oczkowy z grzechotka???czy

> moze płąski oczkowy???prosze o jakies sugestje bo zaraz mam

> obiad i ide z tym walczyć.

nie wiem, czy w C16NZ jest dokładnie tak jak u mnie...

oceń sam, jakim kluczem uda Ci się najłatwiej...

wg mnie oczkowym wygiętym ok.gif

pozdr.

Azja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tez tak mysle tylko kurde mam długie klucze i troche szkoda łamac,

> ale bez tego to chyba nie podejde. no ale sprubuje, najpierw

> oprysk z WD40 poczekam z 5 minut zeby sie wgryzło i powalcze:)

powodzenia ok.gif

pozdr, miłego weekendu

Azja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaślepiłem EGR w C16NZ. zonk jest taki ze trzeba w blaszce zrobić trzy dziurki.dwie na sruby trzecia na część EGR-u która wchodzi w kolektor dolotowy, wiec wychodzi z tego ze zaslepiamy tylko wylot spalin, wlotu niestety nie zabardzo da rade:) Co po zaślepieniu, dałem mu konkretnie po zaworach, fura jakby szybciej sie na obroty wkreca(moze to tylko sugestja) ale daje 99% ze lepiej idzie, znikło takie podrygiwanie silnikiem i odgłosik jak ja to mowiłem "szczelania w rure" bo na jałowym od czasu do czasu sobie tak "prychnoł". Do odkręcenia EGR-a polecam oczkowe łamane klucze rozmiar 13:) pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zaslepilem egr-a, wstawilem nuwencje egra (poprzedni zamarł w

> bezruchu), a check engine ma czelnosc sie jeszcze zapalic

> (szczegolnie jak pociagne na wysokie obroty go) co wy na to?

a wcześniej się zapalał ?

to masz odpowiedź - walnięty jest i tyle...

a zaślepienie go nie naprawi

IMO tą usterkę można śmiało ignorować, bo w TIS-ie stoi

napisane, że w tej sytuacji EGR jest "wyłączany"

a nie wiąże się to chyba ze zmianą parametrów

przyjmowanych przez ECU

pozdr.

Azja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a wcześniej się zapalał ?

> to masz odpowiedź - walnięty jest i tyle...

> a zaślepienie go nie naprawi

gratuluje umiejętnosci czytania. Tak zapalał sie dlatego go wymieniłem na nowy i zaślepiłem blaszką. wiec nowy nie jest walniety...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gratuluje umiejętnosci czytania.

dziękuję

> Tak zapalał sie dlatego go

> wymieniłem na nowy i zaślepiłem blaszką.

masz za dużo kasy chyba ?

albo tanio gdzieś dostałeś... ?

> wiec nowy nie jest

> walniety...

a skąd ta pewność ?

btw. check engine, jak napisałeś, "ma czelność" zapalać się

nie tylko z powodu EGR-a

rozumiem, że sprawdzałeś kod błędu ?

pozdr.

Azja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dziękuję

proszę wink.gif

> masz za dużo kasy chyba ?

nie mam frown.gif

> albo tanio gdzieś dostałeś... ?

owszem, a widzisz jakas alternatywe jak padnie takowy poza kupieniem nowego? czyszczenie nie szło juz, a kupowanie uzywki to jak kupowanie tego co mam smile.gif

> a skąd ta pewność ?

zakładam ze nowe jest sprawne, grzybak chodził bezoporowo...

> btw. check engine, jak napisałeś, "ma czelność" zapalać się

> nie tylko z powodu EGR-a

> rozumiem, że sprawdzałeś kod błędu ?

no wiem, mialem tam kilka innych bledow, tyle ze jak zczytuje błedy to dalej jest ten sam zestaw :/ i nie wiem jak wykasowac zebybylo czysto. odpiecie klemy nic nie pomaga obd1 nie mam frown.gif

tyle ze z starym egr check zapalal sie od razu, a teraz zapala sie czasem, a czasem wogole frown.gif wczesniej zanim nie padl EGR czek sie wogole nie swiecil

pozdr Raf

> pozdr.

> Azja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaki to jest silikon wysokotemperaturowy?

> Ostanio z nudow bawilem sie zwyklym silikonem sanitarym i byl odporny

> na tortury lutownica 350-400'C, wiec tez pewnie sie nada

A co ma się nie nadać... Można i bez siliconu...Też zadziała...

smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaki to jest silikon wysokotemperaturowy?

> Ostanio z nudow bawilem sie zwyklym silikonem sanitarym i byl odporny

> na tortury lutownica 350-400'C, wiec tez pewnie sie nada

Jest specjalny czerwony samochodowy do 350*C - w sklepie motoryzacyjnym kupowałem za 4,50zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hehe, to zwykly bialy sanitarny wytrzymuje 400'C, wiec jak ktos

> uszczelnial cos w lazience to tez mozna wziac.

> A jak duza jest tubka tego samochodowego?

ale moze nie wytrzymały na olej itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie rozumiem pytania....

> rwIcIk pisał na ten temat w innym wątku, a Kolega pytał o coś

> innego...

> pozdr.

> Azja

Skoro nie montowali EGR, to jak rozwiązywali problem błedów na kompie? Bo chyba były modele bez EGR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro nie montowali EGR, to jak rozwiązywali problem błedów na

> kompie? Bo chyba były modele bez EGR?

podobno w gliwicach nie montowali...

ale kolega pisał:

"Czy możecie mi powiedzieć czy ja mam już zaślepiony

EGR skoro moja astra jest z 10.1999 (czyli z gliwic).Bo EGR w niej jest. "

to montowali, czy nie ? czasami montowali ???

co do braku EGR, to zapewne faktycznie inny program w ECU

pozdr.

Azja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapewne jest inny program do kompa od wtrysku

O take łodpowiedź mi chodziło. Czyli jednak inny soft... Na dobrą sprawę wynika z tego, że można wgrac inny soft do każdej Astry i wywalić EGRa. Czyż to nie piękne by było?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w starszych modelach (C16NZ i C18NZ) nawet nie trzeba...

> pozdr.

> Azja

Pocieszę cię - u mnie też nie trzeba... Siakoś kiedyś przypadkowo przy grzebaniu w aucie odpiąłem wtyk EGRa (był sprawny w 100%) i żaden check się nie zaświecił. Ale siakoś się tym nie zainteresowałem... A teraz jak zaślepiłem, to nie zwróciłem uwagi, czy po odłączeniu kostki też się nie zaświeci. Zbadam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pocieszę cię - u mnie też nie trzeba... Siakoś kiedyś przypadkowo

> przy grzebaniu w aucie odpiąłem wtyk EGRa (był sprawny w 100%) i

> żaden check się nie zaświecił. Ale siakoś się tym nie

> zainteresowałem... A teraz jak zaślepiłem, to nie zwróciłem

> uwagi, czy po odłączeniu kostki też się nie zaświeci. Zbadam!

przez samo odpięcie może się nie zaświecić...

jednak ECU bada "otwarcie" zaworu (procentowe)

i jak coś nie pasi - błąd

u mnie tego nie ma, bo zawór nie-elektryczny cool.gif

pozdr.

Azja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zaslepilem egr-a, wstawilem nuwencje egra (poprzedni zamarł w

> bezruchu), a check engine ma czelnosc sie jeszcze zapalic

> (szczegolnie jak pociagne na wysokie obroty go) co wy na to?

Mam to samo. Po wymianie EGR CHE sie nie zapala, ale po zaslepieniu tak. Bardzo to denerwujące bo chciałbyn juz mieć spokój z EGR "na zawsze" (po zaślepieniu). Co z tym fantem zrobić? crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

A ja korzystając z ładnej pogody zaślepiłem wreszcie ten nieszczęsny EGR - ale dostęp angryfire.gif trzeba było klucz przeciąć - i teraz czekam na przejażdżkę (jak silikon stwardnieje). Ale sadzy na nim to było, oj było. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam to samo. Po wymianie EGR CHE sie nie zapala, ale po zaslepieniu

> tak. Bardzo to denerwujące bo chciałbyn juz mieć spokój z EGR

> "na zawsze" (po zaślepieniu). Co z tym fantem zrobić?

Przy EGR sterowanym elektronicznie ECU mierzy różnicę ciśnień pomiędzy kolektorem ssącym i czymś jeszcze... (nie doczytałem :D) jak ta różnica ciśnień jest powyżej normy powyżej 2 sekund - zapala się kontolka.

Gdy zaślepiłem u siebie kontrolka zapalała się jak jechało się na biegu bez gazu. Dlatego egz przesmarowany i założony jak fabryka przykazała smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no wszyscy zaslepiaja wiec moze i ja zaslepie..tyl;ko nie wiem po co

> ? moze mi to wyjasnic...po sie go wogole zaslepia?no i

> najwazniejsze gdzie go znajde w silniku 2.0 8V ??moze jakies

> foto ??

Przy wieszającym się EGR silnik potrafi tracić moc, szczególnie odczuwalne przy ostrym przyspieszaniu. A poza tym jak EGR nie pracuje to mniejsze ryzko uszkodzenia "ekologicznej zabawki" za 800 zł hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy EGR sterowanym elektronicznie ECU mierzy różnicę ciśnień

> pomiędzy kolektorem ssącym i czymś jeszcze... (nie doczytałem

> :D) jak ta różnica ciśnień jest powyżej normy powyżej 2 sekund -

> zapala się kontolka.

> Gdy zaślepiłem u siebie kontrolka zapalała się jak jechało się na

> biegu bez gazu. Dlatego egz przesmarowany i założony jak fabryka

> przykazała

z tego co wiem to mierzy wychylenie grzybka a nie cisnienie...przeciez tam nie ma zadnego czujnika cisnienia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !!

Po wczorajszej akcji zaślepienie EGR przychylam się do zdania szanownych kolegów - WARTO !

Silnik może mocniejszy nie jest, ale pracuje równo - zwłaszcza w niższym zakresie obrotów, nie szarpie i nie ma efektu "wieszania się" gazu - tzn. pedał gazu w podłodze, a autko myśli i po kilku sekundach namysłu dostaje kopa (ciekawe zwłaszcza na skrzyżowaniu i podczas wyprzedzania - zwłaszcza, że nie zawsze tak jest i nie wiadomo kiedy się zdarzy).

No i komfort, że jeszcze jedna rzecz do czyszczenia i ewentualnej awarii wykluczona wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! A kto mi odpowie czy coś się stanie lub jaki będzie miał wpływ zaślepiony EGR ale dający błąd check engine- kontrolka będzie świecić. Bo zamierzam go zaślepić ale nie wymieniać - czyszczony już był.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam! A kto mi odpowie czy coś się stanie lub jaki będzie miał wpływ

> zaślepiony EGR ale dający błąd check engine- kontrolka będzie

> świecić. Bo zamierzam go zaślepić ale nie wymieniać - czyszczony

> już był.

piszą, że w przypadku wykrycia usterki EGR zostaje "odłączony"

tzn. ECU nie próbuje nim regulować...

pozdr.

Azja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko gdzie znajdyje sie EGR?chetnie bym tez tam zajrzal i go chociaz

> przeczyscil...gdzie go szukac...

w 2-litrowych był chyba tylko w X20XEV

a Ty masz inny silniczek ?

zerknij na 1 post w tym wątku - i szukaj u siebie po obrazku wink.gif

pozdr.

Azja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Astre Z14XE i problem ponieważ silnik tracł moc przy 3500 obr w ASO zdecydowano na zaślepienie EGRa ale niestety po zaślepieniu nie ma możliwości wgrania nowego programu do kompa który by omijał EGR i w związku z tym komputer wywala błąd i podobno muszę jeździć z otwartym EGRem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam Astre Z14XE i problem ponieważ silnik tracł moc przy 3500 obr w

> ASO zdecydowano na zaślepienie EGRa ale niestety po zaślepieniu

> nie ma możliwości wgrania nowego programu do kompa który by

> omijał EGR i w związku z tym komputer wywala błąd i podobno

> muszę jeździć z otwartym EGRem

Witam!

No to mnie nie pocieszyłeś! frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> heh no dobra poczytalem pomyslalem i dalej nienwiem co to ta....

> blaszka japonka.

> TYLKO NIE SMIAC MI SIE TU

byle jaka blaszka w kształcie jak na obrazku, ewentualnie bez środlkowej dziury

do wykonania samodzielnie zlosnik.gif

274656696-blaszka.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.