Jump to content
Sign in to follow this  
azja

EGR - temat wciąż powracający

Recommended Posts

> No niby tylko 2 srubki, ale chyba trzeba rozebrac wszystko w kolo bo

> podejscie tam jest raczej masakryczne:) No chyba ze ktos ma

> bardzo małe dłonie:)

no fakt, łatwo nie jest

a ze zwykłymi płaskimi kluczami to można zapomnieć...

i bez WD-40 też się raczej nie uda zlosnik.gif

pozdr.

Azja

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jakie klucze najlepiej uzyc???? jakis oczkowy z grzechotka???czy moze płąski oczkowy???prosze o jakies sugestje bo zaraz mam obiad cool.gifi ide z tym walczyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> to jakie klucze najlepiej uzyc???? jakis oczkowy z grzechotka???czy

> moze płąski oczkowy???prosze o jakies sugestje bo zaraz mam

> obiad i ide z tym walczyć.

nie wiem, czy w C16NZ jest dokładnie tak jak u mnie...

oceń sam, jakim kluczem uda Ci się najłatwiej...

wg mnie oczkowym wygiętym ok.gif

pozdr.

Azja

Share this post


Link to post
Share on other sites

tez tak mysle tylko kurde mam długie klucze i troche szkoda łamac, ale bez tego to chyba nie podejde. no ale sprubuje, najpierw oprysk z WD40 poczekam z 5 minut zeby sie wgryzło i powalcze:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

> tez tak mysle tylko kurde mam długie klucze i troche szkoda łamac,

> ale bez tego to chyba nie podejde. no ale sprubuje, najpierw

> oprysk z WD40 poczekam z 5 minut zeby sie wgryzło i powalcze:)

powodzenia ok.gif

pozdr, miłego weekendu

Azja

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaślepiłem EGR w C16NZ. zonk jest taki ze trzeba w blaszce zrobić trzy dziurki.dwie na sruby trzecia na część EGR-u która wchodzi w kolektor dolotowy, wiec wychodzi z tego ze zaslepiamy tylko wylot spalin, wlotu niestety nie zabardzo da rade:) Co po zaślepieniu, dałem mu konkretnie po zaworach, fura jakby szybciej sie na obroty wkreca(moze to tylko sugestja) ale daje 99% ze lepiej idzie, znikło takie podrygiwanie silnikiem i odgłosik jak ja to mowiłem "szczelania w rure" bo na jałowym od czasu do czasu sobie tak "prychnoł". Do odkręcenia EGR-a polecam oczkowe łamane klucze rozmiar 13:) pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> zaślepiłem EGR w C16NZ.

kongratulejszyn brawo.gif

> Do odkręcenia EGR-a polecam

> oczkowe łamane klucze rozmiar 13:) pozdrawiam.

a nie mówiłem ? blush.gif

pozdr.

Azja

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaslepilem egr-a, wstawilem nuwencje egra (poprzedni zamarł w bezruchu), a check engine ma czelnosc sie jeszcze zapalic (szczegolnie jak pociagne na wysokie obroty go) co wy na to?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> zaslepilem egr-a, wstawilem nuwencje egra (poprzedni zamarł w

> bezruchu), a check engine ma czelnosc sie jeszcze zapalic

> (szczegolnie jak pociagne na wysokie obroty go) co wy na to?

a wcześniej się zapalał ?

to masz odpowiedź - walnięty jest i tyle...

a zaślepienie go nie naprawi

IMO tą usterkę można śmiało ignorować, bo w TIS-ie stoi

napisane, że w tej sytuacji EGR jest "wyłączany"

a nie wiąże się to chyba ze zmianą parametrów

przyjmowanych przez ECU

pozdr.

Azja

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a wcześniej się zapalał ?

> to masz odpowiedź - walnięty jest i tyle...

> a zaślepienie go nie naprawi

gratuluje umiejętnosci czytania. Tak zapalał sie dlatego go wymieniłem na nowy i zaślepiłem blaszką. wiec nowy nie jest walniety...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> gratuluje umiejętnosci czytania.

dziękuję

> Tak zapalał sie dlatego go

> wymieniłem na nowy i zaślepiłem blaszką.

masz za dużo kasy chyba ?

albo tanio gdzieś dostałeś... ?

> wiec nowy nie jest

> walniety...

a skąd ta pewność ?

btw. check engine, jak napisałeś, "ma czelność" zapalać się

nie tylko z powodu EGR-a

rozumiem, że sprawdzałeś kod błędu ?

pozdr.

Azja

Share this post


Link to post
Share on other sites

> dziękuję

proszę wink.gif

> masz za dużo kasy chyba ?

nie mam frown.gif

> albo tanio gdzieś dostałeś... ?

owszem, a widzisz jakas alternatywe jak padnie takowy poza kupieniem nowego? czyszczenie nie szło juz, a kupowanie uzywki to jak kupowanie tego co mam smile.gif

> a skąd ta pewność ?

zakładam ze nowe jest sprawne, grzybak chodził bezoporowo...

> btw. check engine, jak napisałeś, "ma czelność" zapalać się

> nie tylko z powodu EGR-a

> rozumiem, że sprawdzałeś kod błędu ?

no wiem, mialem tam kilka innych bledow, tyle ze jak zczytuje błedy to dalej jest ten sam zestaw :/ i nie wiem jak wykasowac zebybylo czysto. odpiecie klemy nic nie pomaga obd1 nie mam frown.gif

tyle ze z starym egr check zapalal sie od razu, a teraz zapala sie czasem, a czasem wogole frown.gif wczesniej zanim nie padl EGR czek sie wogole nie swiecil

pozdr Raf

> pozdr.

> Azja

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ja dałem blaszkę japonkę + silikon wysokotemoeraturowy

Jaki to jest silikon wysokotemperaturowy?

Ostanio z nudow bawilem sie zwyklym silikonem sanitarym i byl odporny na tortury lutownica 350-400'C, wiec tez pewnie sie nada niewiem.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jaki to jest silikon wysokotemperaturowy?

> Ostanio z nudow bawilem sie zwyklym silikonem sanitarym i byl odporny

> na tortury lutownica 350-400'C, wiec tez pewnie sie nada

A co ma się nie nadać... Można i bez siliconu...Też zadziała...

smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jaki to jest silikon wysokotemperaturowy?

> Ostanio z nudow bawilem sie zwyklym silikonem sanitarym i byl odporny

> na tortury lutownica 350-400'C, wiec tez pewnie sie nada

Jest specjalny czerwony samochodowy do 350*C - w sklepie motoryzacyjnym kupowałem za 4,50zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jest specjalny czerwony samochodowy do 350*C - w sklepie

> motoryzacyjnym kupowałem za 4,50zł

Hehe, to zwykly bialy sanitarny wytrzymuje 400'C, wiec jak ktos uszczelnial cos w lazience to tez mozna wziac.

A jak duza jest tubka tego samochodowego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy możecie mi powiedzieć czy ja mam już zaślepiony EGR skoro moja astra jest z 10.1999 (czyli z gliwic).Bo EGR w niej jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Hehe, to zwykly bialy sanitarny wytrzymuje 400'C, wiec jak ktos

> uszczelnial cos w lazience to tez mozna wziac.

> A jak duza jest tubka tego samochodowego?

ale moze nie wytrzymały na olej itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Czy możecie mi powiedzieć czy ja mam już zaślepiony EGR skoro moja

> astra jest z 10.1999 (czyli z gliwic).Bo EGR w niej jest.

jeżeli jest, to raczej fabrycznie go nie zaślepili chyba hmm.gif

pozdr.

Azja

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jeżeli jest, to raczej fabrycznie go nie zaślepili chyba

> pozdr.

> Azja

A co zrobili, by oszukać kompa? Inny programulec wrzucili do ECU?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A co zrobili, by oszukać kompa? Inny programulec wrzucili do ECU?

nie rozumiem pytania.... confused.gif

rwIcIk pisał na ten temat w innym wątku, a Kolega pytał o coś innego...

pozdr.

Azja

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie rozumiem pytania....

> rwIcIk pisał na ten temat w innym wątku, a Kolega pytał o coś

> innego...

> pozdr.

> Azja

Skoro nie montowali EGR, to jak rozwiązywali problem błedów na kompie? Bo chyba były modele bez EGR?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Skoro nie montowali EGR, to jak rozwiązywali problem błedów na

> kompie? Bo chyba były modele bez EGR?

Zapewne jest inny program do kompa od wtrysku

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Skoro nie montowali EGR, to jak rozwiązywali problem błedów na

> kompie? Bo chyba były modele bez EGR?

podobno w gliwicach nie montowali...

ale kolega pisał:

"Czy możecie mi powiedzieć czy ja mam już zaślepiony

EGR skoro moja astra jest z 10.1999 (czyli z gliwic).Bo EGR w niej jest. "

to montowali, czy nie ? czasami montowali ???

co do braku EGR, to zapewne faktycznie inny program w ECU

pozdr.

Azja

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Zapewne jest inny program do kompa od wtrysku

O take łodpowiedź mi chodziło. Czyli jednak inny soft... Na dobrą sprawę wynika z tego, że można wgrac inny soft do każdej Astry i wywalić EGRa. Czyż to nie piękne by było?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Na dobrą

> sprawę wynika z tego, że można wgrac inny soft do każdej Astry i

> wywalić EGRa. Czyż to nie piękne by było?

w starszych modelach (C16NZ i C18NZ) nawet nie trzeba... smile.gif

pozdr.

Azja

Share this post


Link to post
Share on other sites

> w starszych modelach (C16NZ i C18NZ) nawet nie trzeba...

> pozdr.

> Azja

Pocieszę cię - u mnie też nie trzeba... Siakoś kiedyś przypadkowo przy grzebaniu w aucie odpiąłem wtyk EGRa (był sprawny w 100%) i żaden check się nie zaświecił. Ale siakoś się tym nie zainteresowałem... A teraz jak zaślepiłem, to nie zwróciłem uwagi, czy po odłączeniu kostki też się nie zaświeci. Zbadam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Pocieszę cię - u mnie też nie trzeba... Siakoś kiedyś przypadkowo

> przy grzebaniu w aucie odpiąłem wtyk EGRa (był sprawny w 100%) i

> żaden check się nie zaświecił. Ale siakoś się tym nie

> zainteresowałem... A teraz jak zaślepiłem, to nie zwróciłem

> uwagi, czy po odłączeniu kostki też się nie zaświeci. Zbadam!

przez samo odpięcie może się nie zaświecić...

jednak ECU bada "otwarcie" zaworu (procentowe)

i jak coś nie pasi - błąd

u mnie tego nie ma, bo zawór nie-elektryczny cool.gif

pozdr.

Azja

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ale moze nie wytrzymały na olej itp.

Mysle ze jest, bo w koncu odporne toto jest na wszelkie rodzaje żrącej chemii (cilit, wc-cośtam). Taki olej to pewnie przyszcz w porownaniu z tą chimią wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> zaslepilem egr-a, wstawilem nuwencje egra (poprzedni zamarł w

> bezruchu), a check engine ma czelnosc sie jeszcze zapalic

> (szczegolnie jak pociagne na wysokie obroty go) co wy na to?

Mam to samo. Po wymianie EGR CHE sie nie zapala, ale po zaslepieniu tak. Bardzo to denerwujące bo chciałbyn juz mieć spokój z EGR "na zawsze" (po zaślepieniu). Co z tym fantem zrobić? crazy.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam !

A ja korzystając z ładnej pogody zaślepiłem wreszcie ten nieszczęsny EGR - ale dostęp angryfire.gif trzeba było klucz przeciąć - i teraz czekam na przejażdżkę (jak silikon stwardnieje). Ale sadzy na nim to było, oj było. wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Mam to samo. Po wymianie EGR CHE sie nie zapala, ale po zaslepieniu

> tak. Bardzo to denerwujące bo chciałbyn juz mieć spokój z EGR

> "na zawsze" (po zaślepieniu). Co z tym fantem zrobić?

Przy EGR sterowanym elektronicznie ECU mierzy różnicę ciśnień pomiędzy kolektorem ssącym i czymś jeszcze... (nie doczytałem :D) jak ta różnica ciśnień jest powyżej normy powyżej 2 sekund - zapala się kontolka.

Gdy zaślepiłem u siebie kontrolka zapalała się jak jechało się na biegu bez gazu. Dlatego egz przesmarowany i założony jak fabryka przykazała smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

no wszyscy zaslepiaja wiec moze i ja zaslepie..tyl;ko nie wiem po co smile.gif ? moze mi to wyjasnic...po sie go wogole zaslepia?no i najwazniejsze gdzie go znajde w silniku 2.0 8V ??moze jakies foto ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> no wszyscy zaslepiaja wiec moze i ja zaslepie..tyl;ko nie wiem po co

> ? moze mi to wyjasnic...po sie go wogole zaslepia?no i

> najwazniejsze gdzie go znajde w silniku 2.0 8V ??moze jakies

> foto ??

Przy wieszającym się EGR silnik potrafi tracić moc, szczególnie odczuwalne przy ostrym przyspieszaniu. A poza tym jak EGR nie pracuje to mniejsze ryzko uszkodzenia "ekologicznej zabawki" za 800 zł hahaha.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Przy EGR sterowanym elektronicznie ECU mierzy różnicę ciśnień

> pomiędzy kolektorem ssącym i czymś jeszcze... (nie doczytałem

> :D) jak ta różnica ciśnień jest powyżej normy powyżej 2 sekund -

> zapala się kontolka.

> Gdy zaślepiłem u siebie kontrolka zapalała się jak jechało się na

> biegu bez gazu. Dlatego egz przesmarowany i założony jak fabryka

> przykazała

z tego co wiem to mierzy wychylenie grzybka a nie cisnienie...przeciez tam nie ma zadnego czujnika cisnienia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam !!

Po wczorajszej akcji zaślepienie EGR przychylam się do zdania szanownych kolegów - WARTO !

Silnik może mocniejszy nie jest, ale pracuje równo - zwłaszcza w niższym zakresie obrotów, nie szarpie i nie ma efektu "wieszania się" gazu - tzn. pedał gazu w podłodze, a autko myśli i po kilku sekundach namysłu dostaje kopa (ciekawe zwłaszcza na skrzyżowaniu i podczas wyprzedzania - zwłaszcza, że nie zawsze tak jest i nie wiadomo kiedy się zdarzy).

No i komfort, że jeszcze jedna rzecz do czyszczenia i ewentualnej awarii wykluczona wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

tylko gdzie znajdyje sie EGR?chetnie bym tez tam zajrzal i go chociaz przeczyscil...gdzie go szukac...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam! A kto mi odpowie czy coś się stanie lub jaki będzie miał wpływ zaślepiony EGR ale dający błąd check engine- kontrolka będzie świecić. Bo zamierzam go zaślepić ale nie wymieniać - czyszczony już był.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Witam! A kto mi odpowie czy coś się stanie lub jaki będzie miał wpływ

> zaślepiony EGR ale dający błąd check engine- kontrolka będzie

> świecić. Bo zamierzam go zaślepić ale nie wymieniać - czyszczony

> już był.

piszą, że w przypadku wykrycia usterki EGR zostaje "odłączony"

tzn. ECU nie próbuje nim regulować...

pozdr.

Azja

Share this post


Link to post
Share on other sites

> tylko gdzie znajdyje sie EGR?chetnie bym tez tam zajrzal i go chociaz

> przeczyscil...gdzie go szukac...

w 2-litrowych był chyba tylko w X20XEV

a Ty masz inny silniczek ?

zerknij na 1 post w tym wątku - i szukaj u siebie po obrazku wink.gif

pozdr.

Azja

Share this post


Link to post
Share on other sites

wychodzi na to ze w C20NE nie ma EGR ...mam sie cieszyc czy jak smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> wychodzi na to ze w C20NE nie ma EGR ...mam sie cieszyc czy jak

jeden (potencjalny) kłopot mniej ok.gif

pozdr.

Azja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam Astre Z14XE i problem ponieważ silnik tracł moc przy 3500 obr w ASO zdecydowano na zaślepienie EGRa ale niestety po zaślepieniu nie ma możliwości wgrania nowego programu do kompa który by omijał EGR i w związku z tym komputer wywala błąd i podobno muszę jeździć z otwartym EGRem

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ta tajemnicza płytka (a właściwie to 2) to nic innego jak EPC

> są tam nie tylko EGR-y, tam jest WSZYSTKO, co dotyczy

> części opla

A gdzie można zdobyć takie cudowne płytki?

confused.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Mam Astre Z14XE i problem ponieważ silnik tracł moc przy 3500 obr w

> ASO zdecydowano na zaślepienie EGRa ale niestety po zaślepieniu

> nie ma możliwości wgrania nowego programu do kompa który by

> omijał EGR i w związku z tym komputer wywala błąd i podobno

> muszę jeździć z otwartym EGRem

Witam!

No to mnie nie pocieszyłeś! frown.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

heh no dobra poczytalem pomyslalem i dalej nienwiem co to ta.... blaszka japonka. sciana.gif

TYLKO NIE SMIAC MI SIE TU piesc.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> heh no dobra poczytalem pomyslalem i dalej nienwiem co to ta....

> blaszka japonka.

> TYLKO NIE SMIAC MI SIE TU

blaszka "japonka",to blaszka bardzo dokładnie i starannie wykonana palacz.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> heh no dobra poczytalem pomyslalem i dalej nienwiem co to ta....

> blaszka japonka.

> TYLKO NIE SMIAC MI SIE TU

byle jaka blaszka w kształcie jak na obrazku, ewentualnie bez środlkowej dziury

do wykonania samodzielnie zlosnik.gif

274656696-blaszka.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.