Skocz do zawartości

EGR - temat wciąż powracający


azja

Rekomendowane odpowiedzi

Wielkie dzieki za informacje.

Martwi mnie ten blad generowany przez zaslepiony zawor, bo w takim wypadku zaslepienie mija sie z celem skoro komp. w przypadku usterki usrednia parametry frown.gif

Jestes pewien ze przed zaslepieniem zawor byl sprawny?

Tak na marginesie: kiedy kupowalem astre szukalem jak glupi silnika 1.6 16V bo pomyslalem ze nowoczesniejszy i wogole ale to jest po prostu jakies gowno ciagle cos nie tak a to jakis czujniczek a to jakis zaworek albo jakis inny pierdolniczek. Normalnie zazdroszcze userom 8V oni nawet moga pokojnie zaslepic EGR-a bez ryzyka wystpienia usterki g angryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, nie jest tak źle z tym silnikiem, choć 8V są rzeczywiście sprawdzoną jednostką.

Co do EGRa - przed zaślepienioem nie miałem oznak niesprawności, choć ze trzy razy lampka EGRa 1405 zaświeciła sie w przeciągu roku od ostatniego czyszczenia. Myślę, że to już były oznaki zgromadzonej tam sadzy, niż rzeczywistego siadania zaworu.

Poza tym gdzieś tu na forum ktoś dał takie info, że kontrolka EGRa nie powoduje przejścia kompa w parametry zastępcze - trzeba to sprawdzić (może w ASO?)

A te błędy trzeba jeszcze obadać - moje obecne przypuszczenie: to może związek z podwyższoną temp. spalania, która jest po zaślepieniu EGRa. Ale to tylko przypuszczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> . Jesli jeszcze sie nie zapalila to zaslepiac

> Dzisiaj zrobiłem test , zaslepiłem EGR i po ok 4km zaświeciła sie

> kontrolka silnika i juz nie zgasła . Po wyciągnieciu zaslepki

> kontrolka sie juz nie zapala . EGR mam jednak sprawny...

> Pozdrawiam Maciek.

> Astra G X14XE,

Mam ten sam silnik tylko w Astrze F, czyli co nie mozemy zaslepic go ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poza tym gdzieś tu na forum ktoś dał takie info, że kontrolka EGRa

> nie powoduje przejścia kompa w parametry zastępcze - trzeba to

> sprawdzić (może w ASO?)

dokładnie ok.gif

błąd EGR powoduje odłączenie jego sterowania...

żadnych "uśrednionych parametrów" jak pisał Kolega wyżej...

tako stanowi TIS, a ASO hmmm....jakby to powiedzieć....

ja bym ich nawet nie pytał wink.gif

pozdr.

Azja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokładnie

> błąd EGR powoduje odłączenie jego sterowania...

> żadnych "uśrednionych parametrów" jak pisał Kolega wyżej...

oki, rozumiem, że jest tak nawet wtedy, gdy błą jest wyświetlany przez checkengine?

> tako stanowi TIS, a ASO hmmm....jakby to powiedzieć....

> ja bym ich nawet nie pytał

ok.gif

To jest dobry pomysł grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> jako laik w temacie EGR chciałbym skontaktować sie po privie z kimś

> kto posiada silniczek X14XE i zaślepił swój EGR.

> Z lektury forum n/t temat zauważyłem że jednak warto go zaślepić i z

> tąd moja prośba sam

> dzięki

> Pzdr

nie ma w tym żadnej filozofii - podstawa to dostać sie do EGRa, wykrecić go

pod nim jest uszczelka metalowa - trza od nie odrysować sobie zaślepkę z dziurami na śruby i ewentualnie z dziurą na grzybek

wyciąć, wyklepać dopiłowac i zamontować pod EGRem wraz z uszczelką i najlepiej na silikon smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie ma w tym żadnej filozofii - podstawa to dostać sie do EGRa,

> wykrecić go

> pod nim jest uszczelka metalowa - trza od nie odrysować sobie

> zaślepkę z dziurami na śruby i ewentualnie z dziurą na grzybek

> wyciąć, wyklepać dopiłowac i zamontować pod EGRem wraz z uszczelką i

> najlepiej na silikon

dzięki za info

w łykent do szkółki i sesja ale w następny biorę sie za robotę.

Rozumiem że EGR montuje z powrotem i podłaczam pod instalkę bo jak zdjąłem to pali się lampka "cotrollen"

Thx

Pzdrd

20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzięki za info

> w łykent do szkółki i sesja ale w następny biorę sie za robotę.

> Rozumiem że EGR montuje z powrotem i podłaczam pod instalkę bo jak

> zdjąłem to pali się lampka "cotrollen"

U mnie po zamontowaniu z zaślepką i podłączeniu wtyczki żadne lamki się nie paliły - wsio OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeżeli nie jest "wyświetlany przez check engine" to nie jest błąd

Zaraz, bo nie możemy sie dogadać - chodzi mi o taką sytuację: 1. komp wywalił przez checkengine błąd EGR - lampka się świeci, EGR zaślepiony - czy komp wchodzi w parametry zastępcze? Bo jadąc z zapaloną lampką nie czuję, żeby była jakaś różnica.

2. Lampka gaśnie po ponownym zaplonie auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaraz, bo nie możemy sie dogadać

możemy, możemy...

powtórzę to, co wyżej już zostało powiedziane: po zarejestrowaniu

przez ECU błędu związanego z EGR, zostaje on "odłączony"

i komp nim nie steruje...

nie ma żadnych zastępczych parametrów, bo EGR

to nie jest czujnik, który po "padnięciu" trzeba zastąpić

jakimś sygnałem...

pozdr.

Azja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegladajac watkio EGR postanowilem w mojej Asterce G X16XEL zaslepic to to.Cala operacja przebiegla bezbolesnie,nie musialem robic trzeciego otworu, grzybek byl na rowni z płaszczyzna EGRa.Zmontowalem i co pewien czas zapala sie kontrolka Check Engine. Wiec pomyslalem ze moze ten grzybek wychodzi czasami i postanowilem rozebrac calosc jeszcze raz i zrobic trzecia dziurke .I TO SAMO. Bledy to 1405 i 0400.Kontrolka zapala sie nieregularnie , dzisiaj np 3 razy , wczoraj ani razu. Jakies sugestie co nie tak ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co pewien czas zapala sie kontrolka Check

> Engine. Bledy to 1405 i 0400.Kontrolka zapala sie

> nieregularnie , dzisiaj np 3 razy , wczoraj ani razu. Jakies

> sugestie co nie tak ??

Mam to samo, na początku po zaślepieniu było oki, potem w trasie sie zaświeciła - zaczęło od błędu 0400, potem dołączył 1405.

Może zawór sie grzeje od blaszki, może temp. spalania sie trochę podniosła. Ja podłożyłem dodatkowo oryginalną uszczelkę z EGRa na zaślepkę, zobaczymy, jaki będzie efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> jako laik w temacie EGR chciałbym skontaktować sie po privie z kimś

> kto posiada silniczek X14XE i zaślepił swój EGR.

> Z lektury forum n/t temat zauważyłem że jednak warto go zaślepić i z

> tąd moja prośba sam

> dzięki

> Pzdr

Ja takowy mam ale jeszcze nie zaslepilem bo widze ze ktos z takim motorem mial problemy po zaslepieniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam to samo, na początku po zaślepieniu było oki, potem w trasie sie

> zaświeciła - zaczęło od błędu 0400, potem dołączył 1405.

> Może zawór sie grzeje od blaszki, może temp. spalania sie trochę

> podniosła. Ja podłożyłem dodatkowo oryginalną uszczelkę z EGRa

> na zaślepkę, zobaczymy, jaki będzie efekt.

uszczelke trza koniecznie dać, bo będzie łykał lewe powietrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> uszczelke trza koniecznie dać, bo będzie łykał lewe powietrze

Hmmm, ja natomiast zalozylem tylko (japonke blaszke 0,5mm smile.gif ) i uszczelki nie zakladalem i myśle ze lewego powietrza nie łyka. Błąd pokazuje mi tylko przy ostrej jeździe kiedy temp spalanie mocno wzrośnie. Tak normalnie to nic nie wyskakuje smile.gif

P.S. czym moze sie objawiac lykanie lewego powietrza przez silnik przy egr ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy próbował któryś z kolegów odpiąć przewód sterowania podciśnieniem a EGR w tym miejscu zaslepić, zakorkować (wersja w silnikach C16NZ, C18NZ). Czy jeśli nie bedzie sterowania bedzie on nieczynny tak jak na biegu jałowym.

Tak sobie myśle czy to nie wystarczy (w końcu mniej roboty), jeśli się myle proszę o sprostowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Czy próbował któryś z kolegów odpiąć przewód sterowania podciśnieniem

> a EGR w tym miejscu zaslepić, zakorkować (wersja w silnikach

> C16NZ, C18NZ). Czy jeśli nie bedzie sterowania bedzie on

> nieczynny tak jak na biegu jałowym.

> Tak sobie myśle czy to nie wystarczy (w końcu mniej roboty), jeśli

> się myle proszę o sprostowanie.

Takie działanie wystarczy, jeśli EGR domyka się.

Jeśli jest niedomknięty i cały czas puszcza spaliny, to i tak trza go oczyścić albo zaślepić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej tego nie zauważyłem ale od pewnego czasu chcąc utrzymać stałą prędkość np 60km/h na 4 biegu czuje takie nie równe falowanie ciut zwalnia ciut idzie normalnie (wręcz lekko sie dławi) Czy może być to przczyną padającego EGR-a, czy przyczyny szukać w innym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wcześniej tego nie zauważyłem ale od pewnego czasu chcąc utrzymać

> stałą prędkość np 60km/h na 4 biegu czuje takie nie równe

> falowanie ciut zwalnia ciut idzie normalnie (wręcz lekko sie

> dławi) Czy może być to przczyną padającego EGR-a, czy przyczyny

> szukać w innym miejscu.

moze, ale nie musi

może przytkany filtr paliwa, moze coś z pompą, moze jeszcze coś innego ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wcześniej tego nie zauważyłem ale od pewnego czasu chcąc utrzymać

> stałą prędkość np 60km/h na 4 biegu czuje takie nie równe

> falowanie

Gdyby to był EGR (zależy jeszcze jaki masz silnik), to przy jego niedomaganiu powinno Ci od razu wywalić błąd przez checkengine. IMHO szukaj przyczyn grzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wcześniej tego nie zauważyłem ale od pewnego czasu chcąc utrzymać

> stałą prędkość np 60km/h na 4 biegu czuje takie nie równe

> falowanie ciut zwalnia ciut idzie normalnie (wręcz lekko sie

> dławi) Czy może być to przczyną padającego EGR-a, czy przyczyny

> szukać w innym miejscu.

Mysle , ze to kwestia czystosci ukladu dolotowego. Krokowiec i przepustnica.

Wyczyscic nie zaszkodzi. Przy krokowcu nie tylko samego krokowca ale przede wszystkim dokladnie gniazdo.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> AAA ja mam takie pytanko.

> Mam Peugeota 306 1.6 z 98r. da się w nim zaślepić EGR i jak to w

> miare dobrze i porządnie zrobić(pytanko do kogoś kto robił to w

> francuskim 1.6 )? Robił to już ktoś tutaj w takim silniku?

> Pozdrawiam

znaleźć go, wykręcić i zobaczyć co się da zrobić smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam to samo, na początku po zaślepieniu było oki, potem w trasie sie

> zaświeciła - zaczęło od błędu 0400, potem dołączył 1405.

> Może zawór sie grzeje od blaszki, może temp. spalania sie trochę

> podniosła. Ja podłożyłem dodatkowo oryginalną uszczelkę z EGRa

> na zaślepkę, zobaczymy, jaki będzie efekt.

Witam

mam podobny problem zaślepiłem EGR-a wczoraj i szukam przyczyn no i widzę że kolega ma to samo motor inny ja mam X14XE ale EGR-y mamy takie same.

Nie umiem jeszcze zczytać błędów ale objawy takie jak kolega opisał smile.gif

i z tąd moje laickie pytanko czy dalej koledze ślepi po oczach kontrolka???

i drugie co może spowodować jazda z zapaloną kontrolką i tymi błędami czy coś się może przez to rozp.....yć hmm.gif

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze ja się dołączę. Około 2 miesięcy temu udało mi się zatankować kiepskie paliwo i od tej pory moja Astra F z silnikiem X14XE zaczęła skakać podobnie jak większości w tym wątku, przy czym dopiero po jako-takim rozgrzaniu silnika. Po pewnym czasie włącza sie kontrolka silnika (kod jest na temat EGR) i szarpanie ustaje, co potwierdza, że sterownik odłącza EGR.

Jak dotąd mój znajomy mechanik przepłukał zbiornik, wymienil filtr paliwa i oczyścił EGR, ale szarpanie nie ustało. Wg niego jednak EGR sie otwiera po podłączeniu zewnętrznego napiecia, a nie reaguje przy normalnym podlaczeniu - jeszcze nie wiem, czy mu wierzyć. confused.gif

Problem w tym, że moja znajoma zatankowała tego samego dnia na tej samej stacji do Cinquecento i miała podobne problemy. Wymienili jej świece i - skończyło się. Czy jest możliwe, że lewe paliwo spowodowało u mnie uszkodzenie EGR, a u niej świec?

--

Zasmażka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jeszcze ja się dołączę. Około 2 miesięcy temu udało mi się

> zatankować kiepskie paliwo i od tej pory moja Astra F z

> silnikiem X14XE zaczęła skakać podobnie jak większości w tym

> wątku, przy czym dopiero po jako-takim rozgrzaniu silnika. Po

> pewnym czasie włącza sie kontrolka silnika (kod jest na temat

> EGR) i szarpanie ustaje, co potwierdza, że sterownik odłącza

> EGR.

> Jak dotąd mój znajomy mechanik przepłukał zbiornik, wymienil filtr

> paliwa i oczyścił EGR, ale szarpanie nie ustało. Wg niego jednak

> EGR sie otwiera po podłączeniu zewnętrznego napiecia, a nie

> reaguje przy normalnym podlaczeniu - jeszcze nie wiem, czy mu

> wierzyć.

> Problem w tym, że moja znajoma zatankowała tego samego dnia na tej

> samej stacji do Cinquecento i miała podobne problemy. Wymienili

> jej świece i - skończyło się. Czy jest możliwe, że lewe paliwo

> spowodowało u mnie uszkodzenie EGR, a u niej świec?

> --

> Zasmażka

Podaj publicznie jaka to stacja. Takie instytucje trzeba tepic przez antyreklame!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podaj publicznie jaka to stacja. Takie instytucje trzeba tepic przez

> antyreklame!!

też tak sądze bo wszystkie kontrole stacji chyba jakoś niekonieczne skutkuja ale wymiana info pomiedzy uzytkownikami powinna poskutkowac odpowiednio na tych kombinatorków cool.gif

A przy okazji pytanko czy kolega zaślepił swój EGR i pali sie check czy nie zaślepiony EGR mam ten sam motor i opis UP

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> mam podobny problem zaślepiłem EGR-a wczoraj i szukam przyczyn no i

> widzę że kolega ma to samo motor inny ja mam X14XE ale EGR-y

> mamy takie same.

> Nie umiem jeszcze zczytać błędów ale objawy takie jak kolega opisał

> i z tąd moje laickie pytanko czy dalej koledze ślepi po oczach

> kontrolka???

> i drugie co może spowodować jazda z zapaloną kontrolką i tymi błędami

Kontrolka mi sie świeci czasami, ale raczej w jeździe na trasie. Nie wiem, co może być tego przyczyną, domysły są opisane wyżej, jeśli kolega dokładnie prześledzi ten temat.

Również kolega azja opisywał, że po błędzie EGRa komp nie wchodzi w parametry zastępcze, tylko odcina działanie EGRa, stąd nic sie silnikowi nie dzieje jeśli EGR jest "ślepy". Po prostu jest info na desce, że taki dziad jak EGR niedomaga i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kontrolka mi sie świeci czasami, ale raczej w jeździe na trasie. Nie

> wiem, co może być tego przyczyną, domysły są opisane wyżej,

> jeśli kolega dokładnie prześledzi ten temat.

> Również kolega azja opisywał, że po błędzie EGRa komp nie wchodzi w

> parametry zastępcze, tylko odcina działanie EGRa, stąd nic sie

> silnikowi nie dzieje jeśli EGR jest "ślepy". Po prostu jest info

> na desce, że taki dziad jak EGR niedomaga i tyle.

serdeczne dzięki doczytałem to wcześniej w postach ale z przekory wolałem się upewnić zatem zaślepiam z powrotem (włączał sie po dłuższej jeździe jak u kolegi) ale jakoś mi sie wydaje że motor bardziej się składał w obroty i nie mulił tak.

Thx

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>> Podaj publicznie jaka to stacja. Takie instytucje trzeba tepic przez

>> antyreklame!!

> też tak sądze bo wszystkie kontrole stacji chyba jakoś niekonieczne

> skutkuja ale wymiana info pomiedzy uzytkownikami powinna

> poskutkowac odpowiednio na tych kombinatorków

> A przy okazji pytanko czy kolega zaślepił swój EGR i pali sie check

> czy nie zaślepiony EGR mam ten sam motor i opis UP

Jeśli chodzi o stację, to tankowałem na niej od dłuższego czasu - Jet we Wrocławiu na Kochanowskiego (w strone miasta). EGR-a nie zaślepiałem, check zapala się przeważnie po kilku minutach jazdy ze stałą prędkością obrotową - niezbyt wysoką, ostrzejsze piłowanie zapobiega temu (i 'kicaniu' też). Aha - przez ostatnie 3 dni 2 razy zgasł mi na środku skrzyżowania, w czasie redukcji.

mad.gif

Zasmażka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

ja z pytankiem do znawców tematu

co ewentualnie mogę roz...yć jeżdżąc z zaślepionym EGR-em i kodem błędu 0400

czy jest to groźne czy niekoniecznie

EGR jest sprawny zapala się dopiero po dłuższej jeździe około 6km

po ponownym odpaleniu silniczka akcja się powtarza.

z góry Thx

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dane do obliczeń masz na WoA w dziale Skrzynie i przełożenia

> a prędkości liczy sie tak:

> V = ((OBR / PRZEŁ * PRZEŁ_G) * 60) * OBW_KOŁA

> V - prędkość rzeczywista (nie licznikowa!)

> OBR - obroty rzeczywiste, [obr/min]

> PRZEŁ - przełożenie danego biegu,

> PRZEŁ_G - przełożenie główne

> OBW_KOŁA - obwód koła w [km]

> pozdr.

> Azja

> PS. jak byś nie liczył, to 125 na II nie wyjdzie dla F16...

To wielka TEORIA bo co potwierdza mój ostatni test:

opony 185/60 R14, silniczek X18XE z tabelki na WoA wynika że skrzynia F18CR

i na 5 biegu ok 3250 obr/min autko pomyka 140km/h a z obliczeń wychodzi ok 111km/h

podciagam do 3500 obr/min i na zegarku jest 160 km/h (obliczenia dają 120)

Teren prawie równy, sprawdzałem w obu kierunkach na tym samym odcinku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a powiedzcie mi co zrobic z tym wezykiem ktory wchodzi do egr-a

> (c16nz). zaslepic go od strony gdzie wchodzil do zaworu czy nie.

jezeli EGRa wywalasz i zostawiasz tylko zaslepke, to proponowalbym wkrecic srubke jakas dluga w pusty wezyk.

a jezeli dajesz tylko zaslepke w postaci podkladki pod EGRa, to wg. zaufanego znajomego nie trzeba nic z nim robic - zostawic go na swoim miejscu jak byl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak wrażenia po jeździe z zaślepionym EGRem?

"Nie czuje różnicy...więc po co przepłacać" hahaha.gif

...widac mialem sprawnego EGRa ;-)

jak lekko szarpał przy ruszaniu na benzynie, tak dalej lekko szarpie (za duża moc ? 270751858-jezyk.gif)

a na gazie jak gładko chodził, tak dalej gładko chodzi.

największego kopa u mnie dało:

- naprawienie pękających wężyków od podciśnienia

- ustawienie zapłonu (jak kupiłem fure, to sie teraz okazuje, ze wtedy wyprzedzenie było równe ok. 0% sciana.gif)

- czyszczenie krokowca tylko troszke poprawiło problem z szarpaniem

reszta (nowa sonda lamba, świece, WN i pare innych zabawek) nie zmieniło nic w MOCY silnika.

Jeżeli masz coś nie teges z silnikiem, to zaślep EGRa - przynajmniej wyeliminujesz ew. inne przyczyny 270635636-JUMP2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> największego kopa u mnie dało:

> - naprawienie pękających wężyków od podciśnienia

Hmm jak mam to sprawdzić? Na "oko" są chyba OK.

> - ustawienie zapłonu (jak kupiłem fure, to sie teraz okazuje, ze

> wtedy wyprzedzenie było równe ok. 0% )

Pewnie podjadę do tego elektryka na Beniowskiego który Tobie ustawił.

> - czyszczenie krokowca tylko troszke poprawiło problem z szarpaniem

Krokowca mam wymienionego.

> reszta (nowa sonda lamba, świece, WN i pare innych zabawek) nie

> zmieniło nic w MOCY silnika.

Świece mam nowe, sonda chyba OK bo spalanie w normie, a kable chce jutro wymienić.

> Jeżeli masz coś nie teges z silnikiem, to zaślep EGRa - przynajmniej

> wyeliminujesz ew. inne przyczyny

Jutro mam go zamiar zaślepić, może to pomoże a napewno nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm jak mam to sprawdzić? Na "oko" są chyba OK.

jezeli hamulce dzialaja Ci bardzo dobrze, to wezyki podcisnieniwe sa raczej OK.

...macac i patrzec czy nie ma dziur (pekniec podluznych) i czy nie sa sparciale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.