Skocz do zawartości

EGR - temat wciąż powracający


azja

Rekomendowane odpowiedzi

To samo dokładnie miałem napisać. Co ciekawe - mam taki sam motorek w 5d.

Zrobiłem trasę i powiem tak, czuć różnicę. Przykład: do dynamicznego wyprzedzania zwykle wrzucałem III i bucior. Teraz wystarczy mi IV.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Astra II Z16SE ...zaślepiłem tydzień temu i jestem zadowolony.Silnik pracuje dużo płynniej ,nie szarpie na niskich obrotach i ma jakby parę koni więcej i to wszystko na benzynce i LPG.Błędów zadnych nie pokazuje choć wcześniej bywało różnie/chodzi o kontrolke błędów kompa/

Blaszkę zrobiłem z puszki po drewnochronie hehe.gifidealnie sie nadaje

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zaślepce robiłes otworek na grzybek?

Wg. tych zdjęc w pierwszym poscie wygląda na to, że powinna być. Ja założyłem akurat bez tego - nie chce aby mi sie ten EGRek do reszty rozsypał passed_out.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zaślepce zrobiłem jeden otworek tylko na grzybek,bo u mnie wystaje na zewnątrz tzn.nie jest równy z powierzchnią EGR-a.

Zgodnie z instrukcjami z wcześniejszych postów.Zanim założyłem blaszke oczywiście wszystko wyczyściłem...WD-40 na 10min. i szmatka i cały nagar ładnie schodzi.

A jeszcze jedno,u siebie nie dawałem silikonu i jak narazie jest OK,także dla silnika Z16SE sposób idealny.

Zakładałem też u kolesia ale w identycznym motorku i jest zachwycony.

Pozdrowienia brawo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W zaślepce zrobiłem jeden otworek tylko na grzybek,bo u mnie wystaje

> na zewnątrz tzn.nie jest równy z powierzchnią EGR-a.

> Zgodnie z instrukcjami z wcześniejszych postów.Zanim założyłem

> blaszke oczywiście wszystko wyczyściłem...WD-40 na 10min. i

> szmatka i cały nagar ładnie schodzi.

> A jeszcze jedno,u siebie nie dawałem silikonu i jak narazie jest

> OK,także dla silnika Z16SE sposób idealny.

> Zakładałem też u kolesia ale w identycznym motorku i jest zachwycony.

> Pozdrowienia

no juz troche czasu minelo wiec moze powiecie mi czy po zaslepieniu zauwazyliscie jakies roznice co do spalania paliwka??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam problem z zapalającą się kontrolką checkengine. zapala się raczej nie często ale kiedy chce. Samodiagnoza pokazuje kod błędu sondy lambda. Sonde sprawdziłem i napięcia przez nią wskazywane zgadzają się z mądrymi książkami. Czy może w tym maczać paluchy EGR (w pracy silnika nie zauważam wielkich nieprawidłowości). Proszę o pomoc bo nie chcę zmieniać lambdy "w ciemno". Mechanik radzi zmienić ale odpowiedzialności nie bierze.

HELP!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To wielka TEORIA bo co potwierdza mój ostatni test

ofkors to TEORIA, ale w wielu przypadkach potwierdzona

takie obliczenie jest prawidłowe i z grubsza dokładne

inna sprawa, że tabelki na WoA są lekko "nierzetelne"

mimo tego, źe żródłem był TIS, znalazły się odstępstwa

tzn. inne skrzynie montowane np. w classikach były

itede, itepe...

generalnie typ skrzyni najłatwiej sprawdzić u siebie "naocznie"

przełożenie główne też na skrzyni jest "nabite"

ale ciężko jest odczytać, to fakt wink.gif

IMO jesteś przykładem, że dane z Tabeli nie pasują

do rzeczywistości w Twoim przypadku

i tyle smile.gif

pozdr.

Azja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mówicie ze w c14nz nie ma erg ?? to jesteście w błędzie , sprawdziłem u kumpla w tym o to silniku z roku 93' i sie okazuje ze on ma a ja nie wiec cholera wie o co tu chodzi , ze jedne mają inne nie , moze on ma dlatego bo ma niebieski kolor auta zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy później...

> Jeśli chodzi o stację, to tankowałem na niej od dłuższego czasu - Jet

> we Wrocławiu na Kochanowskiego (w strone miasta). EGR-a nie

> zaślepiałem, check zapala się przeważnie po kilku minutach jazdy

> ze stałą prędkością obrotową - niezbyt wysoką, ostrzejsze

> piłowanie zapobiega temu (i 'kicaniu' też). Aha - przez ostatnie

> 3 dni 2 razy zgasł mi na środku skrzyżowania, w czasie redukcji.

> Zasmażka

O, widzę, że nie tylko ja miałem problemy z pseudobenzynką z tej stacji angryfire.gif Nigdy więcej tam nie pojadę, ceny niskie ale równie dobrze można sobie trochę H2O dolać do baku i też taniej wyjdzie. Opel teścia kiedyś po JET-cie stanął na śwaitłach i dłuuugo go musieliśmy prosić, żeby ruszył sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W zaślepce zrobiłem jeden otworek tylko na grzybek,bo u mnie wystaje

> na zewnątrz tzn.nie jest równy z powierzchnią EGR-a.

> Zgodnie z instrukcjami z wcześniejszych postów.Zanim założyłem

> blaszke oczywiście wszystko wyczyściłem...WD-40 na 10min. i

> szmatka i cały nagar ładnie schodzi.

> A jeszcze jedno,u siebie nie dawałem silikonu i jak narazie jest

> OK,także dla silnika Z16SE sposób idealny.

> Zakładałem też u kolesia ale w identycznym motorku i jest zachwycony.

> Pozdrowienia

jeszcze zdejmij mały wężyk z króćca przepustnicy, cieńszy wężyk co idzie od pokrywy zaworów

a w króćcu przetkaj igłą i WD-40 otworek- tzw. kanalik obejściowy przepustnicy

http://astra.autokacik.pl/technika/napraw/przepustnica.html

http://astra.autokacik.pl/technika/napraw/egrp.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Witam wszystkich.

Słuchajcie ludziska, może ktoś miał podobny problem.

Generalnie od jakiegoś czasu borykam się z EGR'em. Najpierw miał sporadyczne zwiechy, po 5 rozruchach kontrolka check engine gasła. Jakiś czas temu siadł na dobre i kontrolka świeciła cały czas. Czyszczenie nic nie pomogło, ale po powenym czasie kontrolka zgasła. Obecnie zapala się co jakiś czas podczas jazdy na wysokich obrotach. Obecnie nie swieci.Dzisiaj z ciekawości odłączyłem EGR i po odpaleniu okazało się, że kontrolka nic nie sygnalizuje??? Właśnie, a chyba powinna świecić prawda? confused.gif Jeżeli ktoś coś wie w tej kwestii to proszę o pomoc. Pozdrawiam wszystkich Astrowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich.

> Słuchajcie ludziska, może ktoś miał podobny problem.

> Generalnie od jakiegoś czasu borykam się z EGR'em. Najpierw miał

> sporadyczne zwiechy, po 5 rozruchach kontrolka check engine

> gasła. Jakiś czas temu siadł na dobre i kontrolka świeciła cały

> czas. Czyszczenie nic nie pomogło, ale po powenym czasie

> kontrolka zgasła. Obecnie zapala się co jakiś czas podczas jazdy

> na wysokich obrotach. Obecnie nie swieci.Dzisiaj z ciekawości

> odłączyłem EGR i po odpaleniu okazało się, że kontrolka nic nie

> sygnalizuje??? Właśnie, a chyba powinna świecić prawda? Jeżeli

> ktoś coś wie w tej kwestii to proszę o pomoc. Pozdrawiam

> wszystkich Astrowiczów.

tego nie sprawdzałem ...

czy check zapala się na chwilę po włączeniu zapłonu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Zachowuje sie normalnie. Tak jak zazwyczaj. Tylko czasami świeci podczas jazdy. EGR wygląda jakby od czasu kiedy próbowałem go czyścić wogóle nie drgnął (ale mogę się mylić). Pytanie jak się zachowuje komputer kiedy stwierdzi awarię EGR'a. Jeżeli go odcina to rozumiem czemu nie zapalił się check po odłączeniu wtyczki, ale czemu co jakiś czas świeci podczas jazdy. Może to jakiś inny błąd? I pytanie jak się zachowa po zamontowaniu nowego EGR'a? Tak w ogóle to dzięki za odzew. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam !

> czytam i czytam i nie wiem w końcu , zaślepiać czy nie zaślepiać ?

> proszę kto moze nie podpowie jakie są ,,za,, i ,, przeciw,,

> dzięki i pozdrowionka

hehe

nieśmiertelny wątek powraca znów zlosnik.gif

generalnie więcej jest za niż przeciw

właściwie ja nie znam z własnego doświadczenia żadnego przeciw

a jaki masz silnik kolego?

wypadałoby profil troszkę uzupełnić wink.gif

pozdr.

Azja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak. Zachowuje sie normalnie. Tak jak zazwyczaj. Tylko czasami świeci

> podczas jazdy. EGR wygląda jakby od czasu kiedy próbowałem go

> czyścić wogóle nie drgnął (ale mogę się mylić). Pytanie jak się

> zachowuje komputer kiedy stwierdzi awarię EGR'a. Jeżeli go

> odcina to rozumiem czemu nie zapalił się check po odłączeniu

> wtyczki, ale czemu co jakiś czas świeci podczas jazdy. Może to

> jakiś inny błąd? I pytanie jak się zachowa po zamontowaniu

> nowego EGR'a? Tak w ogóle to dzięki za odzew.

jeśłi EGR wygląda ze nie drgnał to podejrzewam że masz go wyłaczony ... nie byłeś w ASO ?

mi w ASO wyłaczyli EGRa (jest to mozłiwe w silniku Z16SE) i teraz rdzewieje zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO byłem jakiś rok temu jak się pierwszy raz check zaświecił. Zrobili diagnostykę, stwiredzili że EGR ma zwiechę, ale narazie jeszcze podziała, a jak siądzie całkiem to za ok 800PLN + robocizna będzie nowy. Skasowali 122pln i tyle. Zastanawia mnie tylko to, że gdyby był wyłączony to check by się co jakiś czas nie zapalał. Zresztą od tamtego czasu (wizyty w aso) jakiś czas było dobrze, potem co jakiś czas się zwiesił, aż ok miesiąca temu siadł na dobre. Załóżmy, że kupię nowy to pytanie czy układ sterujący go będzie obsługiwał czy nie, zwłaszcza że nie reaguje na wyjętą wtyczkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W ASO byłem jakiś rok temu jak się pierwszy raz check zaświecił.

> Zrobili diagnostykę, stwiredzili że EGR ma zwiechę, ale narazie

> jeszcze podziała, a jak siądzie całkiem to za ok 800PLN +

> robocizna będzie nowy. Skasowali 122pln i tyle. Zastanawia mnie

> tylko to, że gdyby był wyłączony to check by się co jakiś czas

> nie zapalał. Zresztą od tamtego czasu (wizyty w aso) jakiś czas

> było dobrze, potem co jakiś czas się zwiesił, aż ok miesiąca

> temu siadł na dobre. Załóżmy, że kupię nowy to pytanie czy układ

> sterujący go będzie obsługiwał czy nie, zwłaszcza że nie reaguje

> na wyjętą wtyczkę.

czy odczytywałeś ostatnio błedy i wiesz ze to egr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnio właśnie rok temu. Myślisz, że to może być coś innego?

moze być cokolwiek

jak nie odczytasz, to się nie dowiesz

podejdź do prywatnego warsztatu specjalizującego się w Oplach

zrobią diagnostykę za pół ceny z ASO

niech od razu spradzą czy się otwiera EGR, bo moze w ASO go wyłaczyli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> 1 - EGR dla C16NZ i C18NZ- sterowany podciśnieniem

> 2 - EGR dla X14XE, X16XEL, X16SZ i X16SZR

> - sterowany elektrycznie przez ECU

> 12 - EGR dla X18XE, X20XEV

> i na deser najlepsze

> pomysł zaślepiania EGR-a pochodzi od samego GM...

> 9 - zaślepka pod (lub zamiast ?) EGR - nr kat. 8 51 926

> stosowana dla 16LZ2 i 16NZ2

A w C16SE też nie ma EGR-a??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> moze być cokolwiek

> jak nie odczytasz, to się nie dowiesz

> podejdź do prywatnego warsztatu specjalizującego się w Oplach

> zrobią diagnostykę za pół ceny z ASO

> niech od razu spradzą czy się otwiera EGR, bo moze w ASO go wyłaczyli

Wreszcie się wybrałem do mechanika. Egr, egr i jeszcze raz egr.

Co do tego że się nie świeci check engine po odłączeniu wtyczki, to mówił że często takie przypadki spotyka. Po prostu najwidoczniej lepiej reagują na błędy niż na całkowite odłączenie. 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy później...

Witam, przebrnąłem przez cały wątek i doszedłem do wniosku że u mnie też czas zaślepić EGR- jeszcze jest sprawny ale po tym jak zachowuje się autko widać że jego czas już nadchodzi:) w związku z tym mam kilka pytań:

1. Czy w Astrze G przy silniku X20XEV zaślepienie dobrego EGR może spowodować zaświecenie się CE- jeżeli tak czy ewentualnie jakieś dodatkowe rzeczy trzeba zrobić by zapobiec zapaleniu sie kontolki

2. Czy po zaślepieniu Egr-a muszę resetować kompa przez odłączanie akumlatora bądź jechać na regulacje instalacji gazowej

Z góry dzięki z odpowiedź Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. A co do instalacji to gdzieś zniknął podpis pod profilem dlatego ni pisałem rodzaju:) Mam instalkę LandiRenzo IV gen OMEGAS- wiec jak mam rozumieć skoro przy II generacji konieczne jest ustawianie to przy IV już nie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Mój egr nawalał już od dłuższego czasu i w zasadzie check świecił non stop. Czasami mu się gasło (check enginowi). Nie wiem w jakiej pozycji się blokował ale auto wyraźnie miało mniej mocy. Kilka tygodni temu kupiłem w końcu nówkę na allegro (ok. 240zł) zamontowałem (bez zaślepiania) i fura odzyskała dawną moc. Stwierdziłem, że hromole, nie zaślepiam. A jak mi się za rok zepsuje to kupię nowy smile.gif. Tak więc, ani nie polecam zaślepiania, ani nie odradzam. Proponuję żeby każdy poeksperymentował we własnym zakresie. Zepsuć nic się nie zepsuje, a może lepiej pójdzie. cool.gifdrive.gif Pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

A ja proponuje wszystkim experymenty grinser006.gif

Zaslepic, tu mala uwaga sprawdzic jak grzybek wystaje i ewentualnie ten otwor jeden musi byc, drugi zaslepiony. Moja blaszka z piwa Zywiec ma 1,5 lub wiecej lat i nie ma przepalenia.

Dlaczego, Ci co maja komputer pokladowy zobacza oszczednosci paliwa, Ci co nie maja musza kombinowac z nalewaniem do full zbiornika.

Denerwowala mnie pomaranczowa lampka jak dawala w nocy, zakupilem Emulator EGR i mam spokoj, ale oszczednosci zostaly przy obecnych cenach paliwa dosc duze hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak mi się za rok zepsuje to kupię nowy . Tak więc, ani nie polecam zaślepiania, ani nie odradzam.

A ja proponuje niezdecydowanym rozebranie dolotu i zobaczyć ile sadzy dostaje się przez zawór EGR do kolektora i dalej. Ewentualnie można fotki wyszukać w sieci.

Co do spalania to różnie mi wychodziło ale przeważnie troszkę mniej z działającym EGR.

Testowałem na tempomacie na odcinku 9km, a dane odnośnie spalania z kompa pokładowego więc takie sobie.

Różnica w spalaniu jaka mi wyszła średnio na 100/km max 0,4 L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo raz jechał w mieście, a drugi raz poza. :D

Mi kiedyś Astrolot F, X14XE sedan, spalił 5,5 l / 100 km. I co ? Łyso ? 270751858-jezyk.gif

Przejechałem wtedy jakieś 350 km, z prędkością 100 - 110 km/h. Sprawdzone tankowaniem pod korek.

To taki mały offtop.

A co do EGR, to w obecnej G jest on zaślepiony i zemulowany. Swego czasu jego uszkodzenie, a raczej zacinanie się doprowadzało do gaśnięcia silnika w najmniej oczekiwanych momentach co mnie przyprawiało o mocne ściskanie kierownicy. I akurat check nie zaświecał się.

Klawo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo raz jechał w mieście, a drugi raz poza. :D

> Mi kiedyś Astrolot F, X14XE sedan, spalił 5,5 l / 100 km. I co ? Łyso ?

Moge napisac ze w tej chwili komp pokazuje 5,4l/100km 270751858-jezyk.gif

Ale to za trase poza miastem, wioskami, zero ruchu.

Wiec lyso mi nie jest hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hehe

> nieśmiertelny wątek powraca znów

> generalnie więcej jest za niż przeciw

> właściwie ja nie znam z własnego doświadczenia żadnego przeciw

> a jaki masz silnik kolego?

> wypadałoby profil troszkę uzupełnić

> pozdr.

> Azja

moja astra z16xe miala juz 2 nowe (zamienniki) egry i jeden oryginal po regeneracji. jak padnie - zaslepie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie bo schemat zaczerpnięty jest z Z22SE forum i dotyczy tego silnika. Poszukaj postu kol. krzycho82. On założył sobie emulator a zaślepki są w sprzedaży na allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem tak. Mój egr nawalał już od dłuższego czasu

Akurat w twoim silniku można EGRa wyłączyć programowo. Jedziesz do kogoś kto ma TECHa i umie sie nim poslugiwać, 10 minut i po problemie. W ASO chcą za to ok 120zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam,

Nie chciałem zakładać nowego tematu więc znalazłem ten przy pomocy szukajki.

"Chyba" mam problem z EGRem w x16xel (tylko,że w VB), na początku zapalił się check - błąd 1405 ( Uszkodzenie zaworu EGR).

Postanowiłem go wyciągnąć i zaślepić, tak i zrobiłem. Spokój był na miesiąc czas po tym znowu zaświecił mi się check sprawdziłem błędy i oprócz 1405 pojawił się jeszcze 0400 (Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR). Znowu wykręciłem zawór i postanowiłem go porządnie wyczyścić i nasmarować cały grzybek i ten trzpień od niego. Po wszystkim wyglądał jak nowy, założyłem go z powrotem z podkładką zaślepiającą i po dwóch dniach check znowu się pokazał i te same błędy.

Samochód jeździ bez najmniejszej różnicy, tak samo przyśpiesza, takie samo spalanie, odpala na dotyk. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu check znika a pojawia się tylko w pewnym momencie. Na biegu 4 i 5, przyśpieszam do ponad 2500rpm jadąc tak chwile, puszczam gaz i wywala check, na trzecim biegu pojawia się to samo dopiero po 3000rpm. Na 1 i 2 jest OK.

Przy czyszczeniu EGRa zaniepokoiła mnie jedna rzecz, gdy go potrząsałem słychać było "luz" na grzybku, choćby ten trzpień był luźny i leciutko sie przesuwał potrząsając go. Nie wiem czy to może świadczyć o uszkodzeniu zaworu czy tak ma być.

Jest możliwość sprawdzenia z pomocą TECH2 poprawnego działania zaworu? Czy jest sens kupić EGR ze szrotu i go podmienić mając nadzieję,że jest dobry? I czy taki zawór od razu zaślepić?

Mam nadzieję, że jasno się wyraziłem i nie ma chaosu w tym co napisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam silnik tyle że w Astrze F. Zawór EGR wywaliłem, zamontowałem zaślepkę oraz emulator zaworu EGR. I już mi check nie wywala błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku ECM sprawdza "kontrolnie" działanie EGR poprzez chwilowe otwarcie na 99% i pomiar zmiany ciśnienia w kolektorze dolotowym, robi to z reguły przy dużej prędkości na 4, 5 biegu, podczas hamowania silnikiem, aby nie stwarzać zagrożenia na drodze.... Z tego wynika, że zaślepić można, ale MUSI być wpięty emulator, który oszuka ECM, aby nie wywalał błędu 1405.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam ten sam silnik tyle że w Astrze F. Zawór EGR wywaliłem, zamontowałem zaślepkę oraz emulator

> zaworu EGR. I już mi check nie wywala błędu.

Dokladnie tak.Do silnika x16xel po zaślepieniu EGR-a trzeba założyć emulator i problem zapalającej sie kontrolki CE przestanie istnieć wink.gifEDIT Szkoda tylko, że nigdzie nie idzie dokupic 5pinowej wtyczki pasujacej do fabrycznej kostki p&p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.