Skocz do zawartości

--JAK WZMOCNIĆ HAMULCE W UNO--


maureliusz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich! Chciałem poruszyć nowy temat. Jak wiadomo uniaczek fajny jest, ale niestety nie grzeszy super wydajnym hamulcem...generalnie to przypomina ten w polonezie :-(. Spotkałem już kilka opinii o możliwości montowania zacisków z UNO turbi itp. Chciałem jednak usłyszeć kilka rad od ludzi, którzy usprawniali hamulce w unie. Proszę o komentarze:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam Wszystkich! Chciałem poruszyć nowy temat. Jak wiadomo uniaczek

> fajny jest, ale niestety nie grzeszy super wydajnym

> hamulcem...generalnie to przypomina ten w polonezie :-(.

> Spotkałem już kilka opinii o możliwości montowania zacisków z

> UNO turbi itp. Chciałem jednak usłyszeć kilka rad od ludzi,

> którzy usprawniali hamulce w unie. Proszę o komentarze:-)

po pierwsze odpowiem Witaj 20.GIF

po drugie uzupełnij profil (jak zwykle ) biglaugh.gif

po trzecie najprościej wsadzić tarcze i etc. od CCs lub SC

troche więcej zabawy od uno diesla ok.gif

a w ogóle to po kiego ja to pisze skoro jest opcja szukaj rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam Wszystkich! Chciałem poruszyć nowy temat. Jak wiadomo uniaczek

> fajny jest, ale niestety nie grzeszy super wydajnym

> hamulcem...generalnie to przypomina ten w polonezie :-(.

> Spotkałem już kilka opinii o możliwości montowania zacisków z

> UNO turbi itp. Chciałem jednak usłyszeć kilka rad od ludzi,

> którzy usprawniali hamulce w unie. Proszę o komentarze:-)

Witam!!

Kolega Yogibau nie powiedział jeszcze że witamy sie w podwieszonym wątku zeby.GIF i nie spamujemy na FU zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!!

> Kolega Yogibau nie powiedział jeszcze że witamy sie w podwieszonym

> wątku i nie spamujemy na FU

Masz rację ok.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam Wszystkich! Chciałem poruszyć nowy temat. Jak wiadomo uniaczek

> fajny jest, ale niestety nie grzeszy super wydajnym

> hamulcem...generalnie to przypomina ten w polonezie :-(.

> Spotkałem już kilka opinii o możliwości montowania zacisków z

> UNO turbi itp. Chciałem jednak usłyszeć kilka rad od ludzi,

> którzy usprawniali hamulce w unie. Proszę o komentarze:-)

Jarzma i zaciski z Fiata CC + klocki ham. Fiat CC + tarcze ham. Uno 1.7D = waytogo.gif

Miałem, przetestowałem - polecam zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam Wszystkich!

Witaj. 20.GIF

według mnie hamulce w uno może nie są super super, ale są dobre jak na jego wagę, wystarczy w sprawności utrzymywać elementy i całość i to wystarczy reszta zależy od but.gif i opon. Aby go polepszyć poszukaj ABSu. Był montowany w którejś wersji UNO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ABS nie skraca drogi hamowania, jedynie umożliwia ominięcie przeszkody zlosnik.gif

Jak pierwszy raz jechałem autem z ABS to mało nie skasowałem kilku aut - to nie dla mnie - ja jestem człowiek starej daty, granatem od pługa oderwany skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ABS nie skraca drogi hamowania, jedynie umożliwia ominięcie

> przeszkody

> Jak pierwszy raz jechałem autem z ABS to mało nie skasowałem kilku

> aut - to nie dla mnie - ja jestem człowiek starej daty, granatem

> od pługa oderwany

bo panie jak sie ma ABS to cza normalnie mocno pedal wcisnac i trzyamc a nie tak jak bez 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Uzupełniłem troszkę i mam nadzieję, że jest ok:-). Przeczytałem te posty spod adresu wyrzej, ale tam nic nie ma... żadnych konkretów:-( Chodzi mi o:

1. Preferowane klocki

2. Preferowane tarcze (wentylowane, czy nie)

3. Preferowane modyfikacje ( nowe zaciski od turbo, wyrzucenie korektora siły hamowania itp.)

O opinię na powyższe pytania ludzi, którzy w tym siedzą i się tym bawili:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo panie jak sie ma ABS to cza normalnie mocno pedal wcisnac i

> trzyamc a nie tak jak bez

eeee. do dupy taki układ....

To kierowca ma panować nad autem, a nie elektronika za niego i jakieś duperele 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co?

Widze, ze wszyscy tu bardzo dobrze znaja opcje szukaj, ale napisać konkretów nie umieją.

Jeszeli chodzi o system ABS, to jego zadanie to utrzymać 20% poslizgu kola w jego śladzie i zapewnić możliwość ominięcia przeszkody z wciśniętym pedałem hamulca. Logiczne jest, że na nie równej drodze lub na śniegu szybciej można zahamować ostrym blokiem.

Coś mi się wydaje, że nie ma sensu hamulcy dalej kontynuować, bo to forum to generalnie zna się na opcji szukaj....ha ha ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciach [...]

Wyluzuj poślady, to raz, dwa nie spodziewaj sie natychmiastowej odpowiedzi na Twoje pytanie- to trzy, a cztery zapoznaj się dokładnie z regulaminem i pięć możesz kliknąć ikonke "powiadom moderatora- a ten wtedy ukarze nas- tych złych spamerów", a sześć miłej nocy 30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiecie co?

> Widze, ze wszyscy tu bardzo dobrze znaja opcje szukaj, ale napisać

> konkretów nie umieją.

> Jeszeli chodzi o system ABS, to jego zadanie to utrzymać 20% poslizgu

> kola w jego śladzie i zapewnić możliwość ominięcia przeszkody z

> wciśniętym pedałem hamulca. Logiczne jest, że na nie równej

> drodze lub na śniegu szybciej można zahamować ostrym blokiem.

> Coś mi się wydaje, że nie ma sensu hamulcy dalej kontynuować, bo to

> forum to generalnie zna się na opcji szukaj....ha ha ha

ale kolega czuły zlosnik.gif

jest godzina późna wiec odpowiedzi nie sa od razu takie jak kolega się spodziewa.

Kup kolego sobie tarcze + zaciski na przód z UT i na tył cała belke z UT z hamulacami tarczowymi, to na pewno hamulce się poprawią

PS. poprawa profilu jest znaczna rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiecie co?

> Widze, ze wszyscy tu bardzo dobrze znaja opcje szukaj, ale napisać

> konkretów nie umieją.

> Jeszeli chodzi o system ABS, to jego zadanie to utrzymać 20% poslizgu

> kola w jego śladzie i zapewnić możliwość ominięcia przeszkody z

> wciśniętym pedałem hamulca. Logiczne jest, że na nie równej

> drodze lub na śniegu szybciej można zahamować ostrym blokiem.

> Coś mi się wydaje, że nie ma sensu hamulcy dalej kontynuować, bo to

> forum to generalnie zna się na opcji szukaj....ha ha ha

nono.gif

wrzuc na luz kolego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kup kolego sobie tarcze + zaciski na przód z UT i na tył cała belke z

> UT z hamulacami tarczowymi, to na pewno hamulce się poprawią

Niech sobie silnik kupi zlosnik.gif

Po kiego walca hample od turbiaka, lub od diesla do "prawie 900" palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niech sobie silnik kupi

> Po kiego walca hample od turbiaka, lub od diesla do "prawie 900"

Napisałem ta odpowiedź a potem rzuciłem okiem na tamten profil zeby.GIF

Wiesz dla niektórych hamulce to rzecz ważniejsza od silnika, my tego nie wiemy bo mamy/mileiśmy zabójcze 69kM zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzalem do twego profilu i wiedze, ze sie toczysz 899.

I mysle, ze moze masz cos uszkodzone w ukladzie hamulcowym i dlatego nie jestes zadowolony z niego...

Bo po jakiego ciorta wymieniac hamulce na lepsze przy takiej pojemnosci??

Mi w zupelnosci wystarcza seryjny ukl.ham. a mam wiekszy silnik od ciebie...

A jezeli juz sie uparles na lepsze to mozesz zalozyc od palio/siena, wymieniasz jarzma, tarcze, zaciski,klocki

A tak naprawde to nie wiem po coz sie rzucasz, bo takie tematy byly poruszane wielokrotnie.OT!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisałem ta odpowiedź a potem rzuciłem okiem na tamten profil

> Wiesz dla niektórych hamulce to rzecz ważniejsza od silnika, my tego

> nie wiemy bo mamy/mileiśmy zabójcze 69kM

A jak ktoś wywalił kata, to już prawie moc rotfl.gif

O odkręcaniu kranu przy LPg nie wspmnę

Dodam, z lekką przechwałką(bo i tak pewnie polecę na wczasy yay.gif) iż moje ex uno latało V -max licznikowe 190 km/h -na prostych drogach i w zupełności starczały mi hamulce oryginalne ( no może prawie, bo kupowałem podjebki) zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm tak czytam czytam nie tylko ten wątek, i powiem ze kolega "maureliusz" ma sporo racji, konkretnych prad technicznych skromnie tu, glownie gadanie o pierdolkach i odsylanie do szukajki...

a w szukajce poierdólki i tak w kolko smile.gif

co do hamulcy UNO ma SŁABE hamulce nawet jak sa sprawne, moze jak nie jeździliscie niczym innym to wydaje sie wam ze sa OK ale nie sa, w dodatku maja tendencje do bardzo szybkiego blokowani akol i wpadania w poslizg, no i silnik niewiele ma tu do hamulcy, ale to moje zdanie, wiem ze wiekszosci zalezy by wyrywac w przod z kopyta a o bezpieczenstwie to sienie mysli.

Jesli da sie podmienic ukald na wydajniejszy i kogos stac na to , to sadze ze to dobry pomysł, pomyslal bym tez nad inna pompą hamulcowa i moze ciut wiekszym serwem wtedy tez. Ja niestety nie wiem co tam podpasuje, ale byc moze zestaw CC czy UT jak koledzy cos pisali podejdzie czy tylko taki z CC ma wieksza sprawnosc to nie wiem.

Druga rzecz to sprawnosc ukladu i zastosowanie dobry ch materiałow ciernych , tarcz i klockow.

Trzecia to hamulce tylne, w moim uno nie manawet korektora hamowania a sazczeki sa rodem z 126p, i jak sadze te bebny z tyłu to sa tylko do recznego i to tez slabego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO! Widzę, że jednak są poważni ludzie na tym forum. Zgadzam się z Tobą rafantek. Każdy myśli, żeby mieć 100km, ale o efektywnym hamowaniu nikt nie myśli. Żeby to zrozumieć, to od czasu do czasu trzeba się innym samochodem przejechać o podobnej masie: np. seicento, peugeot 106 i wtedy widać różnice w hamulcach...

A wracając do rozmowy. Modyfikacje od CC nie wydaje mi się, żeby były dużo lepsze. To już bardziej od SC byłbym skłonny. Swoją drogą, to jestem ciekaw czy ktoś z forumowiczów coś takiego robił i czy wszystkie elementy pasowały bez przeróbek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam Wszystkich! Chciałem poruszyć nowy temat. Jak wiadomo uniaczek

> fajny jest, ale niestety nie grzeszy super wydajnym

> hamulcem...generalnie to przypomina ten w polonezie :-(.

> Spotkałem już kilka opinii o możliwości montowania zacisków z

> UNO turbi itp. Chciałem jednak usłyszeć kilka rad od ludzi,

> którzy usprawniali hamulce w unie. Proszę o komentarze:-)

Siena HL/Palio - podchodzą bez modyfikacji, tylko trzeba koła większe.

A tak BTW - jak się zastosuje dobre tarcza i klocki i się o to dba to hamulce w uno nie są takie złe - ja mogę się wyhamować z dużych prędkości bardzo skutecznie waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Siena HL/Palio - podchodzą bez modyfikacji, tylko trzeba koła

> większe.

> A tak BTW - jak się zastosuje dobre tarcza i klocki i się o to dba to

> hamulce w uno nie są takie złe - ja mogę się wyhamować z dużych

> prędkości bardzo skutecznie

o dobrze wiedziec

hmm hamowanie bardzo skuteczne pojecie wzgledne ... smile.gif mozemy pojechac sobie, ja moim fordem, ty Uno i depniemy do oporu przy 120, chetnie wyremontuje tylny zderzak smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o dobrze wiedziec

> hmm hamowanie bardzo skuteczne pojecie wzgledne ... mozemy pojechac

> sobie, ja moim fordem, ty Uno i depniemy do oporu przy 120,

> chetnie wyremontuje tylny zderzak

hmm.gif jeśli nie masz ABS-u i depniesz do blokady, to przy dobrych oponach i mniejszej masie UNO chyba masz krótsza drogę hamowania, ale tego do końca nie wiem 270751858-jezyk.gif bo może ta lekkość powoduje że samochód leci/fruwa hmm.gif nie wiem, nie miałem do tej pory takiego zdarzenia.

Jak już wcześniej pisałem i czytałem, że inni też tak myślą, w naszych UNO wystarczy mieć dobre tarcze i klocki z dobrej firmy, odpowiednie opony, utrzymywać wszystko w bardzo dobrym stanie. Ja moim samochodem jeżdżę szybko i dosyć dynamicznie i to właśnie hamulce są najważniejszym elementem, a dopiero potem sprawność silnikiera. Jeżdżę już wiele lat, nie będę sie chwalił jak Hysek ile jeździłem i jak do tej pory... (odpukać mlotek.gifmlot.gif)

seryjne hamulce wystarczały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli nie masz ABS-u i depniesz do blokady, to przy dobrych oponach

> i mniejszej masie UNO chyba masz krótsza drogę hamowania,

Witaj! Najstarsi Indianie widzą nawet, że zablokowanie kół podczas hamowania jest niebezpieczne i wydłuża drogę hamowania. Skuteczniej zahamujesz gdy koła nie wpadną w poślizg.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witaj! Najstarsi Indianie widzą nawet, że zablokowanie kół podczas

> hamowania jest niebezpieczne i wydłuża drogę hamowania.

> Skuteczniej zahamujesz gdy koła nie wpadną w poślizg.

> Pozdrawiam

Wiem cool.gif

ale odpowiadałem rafantkowi

Quote:

[...] mozemy pojechac sobie, ja moim fordem, ty Uno i
depniemy do oporu
przy 120, chetnie wyremontuje tylny zderzak


który wyraźnie chciał depnąć do oporu. Ciekawi mnie takie doświadczenie, aby sprawdzić skuteczną drogę hamowania przy zablokowanych kołach hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem

> ale odpowiadałem rafantkowi Quote:

> [...] mozemy pojechac sobie, ja moim fordem, ty Uno i depniemy

> do oporu przy 120, chetnie wyremontuje tylny zderzak

> który wyraźnie chciał depnąć do oporu. Ciekawi mnie takie

> doświadczenie, aby sprawdzić skuteczną drogę hamowania przy

> zablokowanych kołach

takie pierniczenie świeżaków mnie tylko irytuje

co to za kierowiec co nie wie że zablokowanie kół jest cholernie niebezpieczne że o efektywności nie wspomne

ja sobie kiedyś robiłem test na seryjnych hamulcach

więc z prędkości 140km/h depnięcie opór droga ham. wynosiła uwaga 64m

a ta sama prędkość przy prawidłowym hamowaniu 34m

chyba więcej nie musze nikomu nic tłumaczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> takie pierniczenie świeżaków mnie tylko irytuje

> co to za kierowiec co nie wie że zablokowanie kół jest cholernie

> niebezpieczne że o efektywności nie wspomne

> ja sobie kiedyś robiłem test na seryjnych hamulcach

> więc z prędkości 140km/h depnięcie opór droga ham. wynosiła uwaga 64m

> a ta sama prędkość przy prawidłowym hamowaniu 34m

> chyba więcej nie musze nikomu nic tłumaczyć

Dobrze prawisz claps.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hulajnogą

Już widać skąd sie bierze taka ilość wysłanych wiadomości

A tak wogóle to jestem o miesiac dłużej na forum niż ty hehe.gif

Ale nie bierz tego do siebie jaja sobie robie, może jak bede pisał o głupotach zamiast pomagać potrzebującym jak niektórzy to też bede miał 1900 wysłanych wiadomości yay.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kolega Puzonek wsadzil wlasnie do siebie hamulce z Palio/Siena 257mm wentylowane i moge powiedziec ze to naprawde ladnie hamuje smile.gif Przymierzam sie do tego samego..Jedyny mankament to ze trzeba zmienic koleczka na 14" bo tarcze nie mieszcza sie w 13"

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm tak czytam czytam nie tylko ten wątek, i powiem ze kolega

> "maureliusz" ma sporo racji, konkretnych prad technicznych

> skromnie tu, glownie gadanie o pierdolkach i odsylanie do

> szukajki...

Bo zdecydowana większośc poruszanych spraw był już omawiana, a to ze pisze się na wesoło tworzy dobra atmosferę na forum

> a w szukajce poierdólki i tak w kolko

> co do hamulcy UNO ma SŁABE hamulce nawet jak sa sprawne,

guzik prawda, droga hamowania jak się potrafi dobrze hamowac jest na przyzwoitym poziomie, może serwo jest słabsze dlatego nalezy mocniej nacisnąć pedał w Uno niz w autach za 10 razy więcej gdzie wystarczy musnięcie a nie mając ABS hamuja tak samo (zakładam ze równiez szerokość opon jest ta sama)

> moze jak nie jeździliscie niczym innym to wydaje sie wam ze sa OK ale nie sa,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Już widać skąd sie bierze taka ilość wysłanych wiadomości

biglaugh.gif

> A tak wogóle to jestem o miesiac dłużej na forum niż ty

co to ma do rzeczy spineyes.gif

> Ale nie bierz tego do siebie jaja sobie robie, może jak bede pisał o

> głupotach zamiast pomagać potrzebującym jak niektórzy to też

> bede miał 1900 wysłanych wiadomości

a pronci bardzo biglaugh.gif przecie ja nikomu nie bronie

ja to widze tak:

przychodzi ktoś i nie chce mu sie zkorzystać z opcji szukaj

tylko wali wątek i jeszcze sie sząpierzy że nie tak ktoś inny mu podpowie

narzeka jakie to uno jest do dupy i.t.p

skoro tak jest to na cholere je kupywał

koledzy tutaj dobrze doradzaja , niejednokrotnie wypróbowane na własnej skórze

ale jak ktoś nie potrafi przeczytać ze zrozumieniem to każda wypowiedź będzie mało treściwa

nie bierz tego do siebie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moze jak nie jeździliscie niczym innym to wydaje sie wam ze sa OK ale nie sa,

w sumie... może za dużego doświadczenia nie mam, ale od tak mniej -więcej 2000r. jeździłem takimi: Honda Civic - 2 szt. służbowe, Skoda Favorit, Polonez Atu, Daewoo Tico - też służbowe smile.gif, Seicento 1.1 - też smile.gif, potem trochę brata Seatem Cordobą, kuzynki Fiestą 1.1 z 93r., kumpla Octavią 1.9 TDi, moimi 3 kaszlakami a teraz uniaczem 1.4 no i... nie widzę różnicy w hamowaniu (no, może za wyj, 126p), na prawdę wink.gif mam w Uniaczu standardowe hamulce i za wyjątkiem tego, że trochę popiskuje mi prawy przód nie mam żadnych problemów...

No, ale jam amator w końcu wink.gif

Pozdrówka!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm tak czytam czytam nie tylko ten wątek, i powiem ze kolega

> "maureliusz" ma sporo racji, konkretnych prad technicznych

> skromnie tu, glownie gadanie o pierdolkach i odsylanie do

> szukajki...

> a w szukajce poierdólki i tak w kolko

kolego chyba nie odwiedzales innych for... wink.gif

Szukanie nie boli, ale kolega "mar.."chcial konkretow i dostal...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> takie pierniczenie świeżaków mnie tylko irytuje

270751858-jezyk.gif może na forum nie jestem za długo, ale prawko i niejeden własny samochód (w przyszłym roku będzie dwadzieścia lat) mam dłużej niż niejeden forumowicz lat życia

> co to za kierowiec co nie wie że zablokowanie kół jest cholernie

> niebezpieczne

to akurat kazdy wie, ale nie robiłem takiego doświadczenia jak Ty - podając tu wyniki, nie miałem nigdy takiej potrzeby, natomiast po poście rafantka interesuje mnie jak ma się ten Twój wynik do innych samochodów

że o efektywności nie wspomne

> ja sobie kiedyś robiłem test na seryjnych hamulcach

> więc z prędkości 140km/h depnięcie opór droga ham. wynosiła uwaga 64m

> a ta sama prędkość przy prawidłowym hamowaniu 34m

> chyba więcej nie musze nikomu nic tłumaczyć

nie musisz, hamuję standardowo i będę się upierał że hamulce w UNO są w miarę wystarczające, reszta zależy od jego utrzymania, opon i refleksu kierownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Kolega Puzonek wsadzil wlasnie do siebie hamulce z Palio/Siena

> 257mm wentylowane i moge powiedziec ze to naprawde ladnie hamuje

> Przymierzam sie do tego samego..Jedyny mankament to ze trzeba

> zmienic koleczka na 14" bo tarcze nie mieszcza sie w 13"

> Pozdrawiam

grinser006.gif Tak właśnie zrobiłem... Po kilku modyfikacjach ze starym układem... Zaczęło się od tego że przyszło mi wyhamować ze 150 do świateł sick.gif Schamował ładnie do 70 i potem czuć było już tylko smród. Pytając na forum dowiedziałem się że pewnie ,,trzyma mi tłoczek i dla tego się tak gotują". Zrobiłem remoncik generalny, kupiłem tarcze ATE power disc(frezowane) ok.gif i klocki Ferrodo no.gif Czuć było różnice już po pierwszym ostrzejszym hamowaniu z większej prędkości, dodatkowo powiem ze nie było opcji żeby tarcza się zwichrowała od wody... Sam testowałem dosyć extramalnie. I teraz mogę powiedzieć że wszystkie te modyfikację to strata kasy i czasu. Po założeniu prawdziwych opon i hamulców 257mm z Palio, mogę powiedzieć że Uno hamuje zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli nie masz ABS-u i depniesz do blokady, to przy dobrych oponach

> i mniejszej masie UNO chyba masz krótsza drogę hamowania, ale

> tego do końca nie wiem bo może ta lekkość powoduje że samochód

> leci/fruwa nie wiem, nie miałem do tej pory takiego zdarzenia.

> Jak już wcześniej pisałem i czytałem, że inni też tak myślą, w

> naszych UNO wystarczy mieć dobre tarcze i klocki z dobrej firmy,

> odpowiednie opony, utrzymywać wszystko w bardzo dobrym stanie.

> Ja moim samochodem jeżdżę szybko i dosyć dynamicznie i to

> właśnie hamulce są najważniejszym elementem, a dopiero potem

> sprawność silnikiera. Jeżdżę już wiele lat, nie będę sie chwalił

> jak Hysek ile jeździłem i jak do tej pory... (odpukać )

> seryjne hamulce wystarczały.

ciekawe ile ty kkm rocznie wyjezdzasz... nie wiem co to sa dobre tarcze i klocki, w UNO mam obecnie magneti marelli , uklad jest caly nowy i jakos rewelacji nie widze..

> Witaj! Najstarsi Indianie widzą nawet, że zablokowanie kół podczas

> hamowania jest niebezpieczne i wydłuża drogę hamowania.

> Skuteczniej zahamujesz gdy koła nie wpadną w poślizg.

> Pozdrawiam

si ale uno bardzolatwo wpada w poslizg frown.gif

i dalej

1) moj ford nawet bez ABSu duzo poźniej wpada w poslizg, i mimo takowego skuteczniej hamuje

2) moj ford niestety dla tych z tyłu ma ABS

> takie pierniczenie świeżaków mnie tylko irytuje

> co to za kierowiec co nie wie że zablokowanie kół jest cholernie

> niebezpieczne że o efektywności nie wspomne

> ja sobie kiedyś robiłem test na seryjnych hamulcach

> więc z prędkości 140km/h depnięcie opór droga ham. wynosiła uwaga 64m

> a ta sama prędkość przy prawidłowym hamowaniu 34m

> chyba więcej nie musze nikomu nic tłumaczyć

kolego a czym ty takie testy robiles?? 34m z 140km/h to jakies wyczynowe autko musilo byc? ceramiczne hamulce?

> to akurat kazdy wie, ale nie robiłem takiego doświadczenia jak Ty -

> podając tu wyniki, nie miałem nigdy takiej potrzeby, natomiast

> po poście rafantka interesuje mnie jak ma się ten Twój wynik do

> innych samochodów

> że o efektywności nie wspomne

> nie musisz, hamuję standardowo i będę się upierał że hamulce w UNO są

> w miarę wystarczające, reszta zależy od jego utrzymania, opon i

> refleksu kierownika.

moj ford ok 40 -42m z 100km/h na suchej nawierzchni (z ABS)

i tu sie z kolega zgorze, standardowe hamulce w UNO sa w miare wystarczajace... ale nic ponad to smile.gif

> Tak właśnie zrobiłem... Po kilku modyfikacjach ze starym układem...

> Zaczęło się od tego że przyszło mi wyhamować ze 150 do świateł

> Schamował ładnie do 70 i potem czuć było już tylko smród.

> Pytając na forum dowiedziałem się że pewnie ,,trzyma mi tłoczek

> i dla tego się tak gotują". Zrobiłem remoncik generalny, kupiłem

> tarcze ATE power disc(frezowane) i klocki Ferrodo Czuć było

> różnice już po pierwszym ostrzejszym hamowaniu z większej

> prędkości, dodatkowo powiem ze nie było opcji żeby tarcza się

> zwichrowała od wody... Sam testowałem dosyć extramalnie. I teraz

> mogę powiedzieć że wszystkie te modyfikację to strata kasy i

> czasu. Po założeniu prawdziwych opon i hamulców 257mm z Palio,

> mogę powiedzieć że Uno hamuje

gotowanie hamulcy w takim obciazeniu i palenie sie klockow, norma, lita niewentylowana tarcza, czego sie wiecej spodziewac dodatkowo malej srednicy, zmiana na "lepsze" materiały poprawia własciwosci cierne tarczy i klocka, ale dalej jest problemz odprowadzeniem ciepła, i s sama siła nacisku tloczka (pompa i serwo) oraz z sama przyczepnoscia do asfaltu.

Wymiana tarczy na wentylowana o wiekszej srednicy, i ew zacisku na inny konstrukcyjnie (sprawniejszy, mocniejszy) moze drastycznie poprawic sytuacje wlasnie, i ta droga bym szedl chcac uzyskac lepsze hamulce. Plus jak kolega napisal prawdziwe opony, nie rowerowe 270751858-jezyk.gifsmile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja powiem tak

bezsensowne jest zwiększanie siły hamowania jeśli i tak przy sprawnie(!!) działających seryjnych hamulcach można zablokować koła

chyba że używasz dobrych nowych opon (sportowych)....

ale tak czy tak uważam że do seryjnego uno wystarczą SPRAWNE seryjne hamulce...

ale jeśli chcesz naprawdę dobre hamulce to polecam zaciski czterotłoczkowe od aut takich jak fiat coupe turbo, czy mitsubishi lancer, albo jakieś porshe, i do tego odpowiednio wielkie tarcze i będziesz zużywał jedną parę opon na jedno hamowanie smirk.gif

a jak uważasz że problem twki w tym że poprostu musisz użyć dużej siły żeby dobrze zahamować (ale jest to możliwe) to zamontuj wynalazek sprzedawany przez JC Auto, można nawet do testów za darmo porzyczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.