Skocz do zawartości

Wątek oponiarski - edycja wiosenna


Sibui

Rekomendowane odpowiedzi

> tylko patrząc na te porównanie (opona przykładowa, ceny z

> opony.com.pl):

> Fulda CARAT PROGRESSO 185/55R15 82 H : 1szt 255zł

> Fulda CARAT PROGRESSO 195/55R15 85 H : 1szt 248zł

> to taka zamiana nic mi nie da..

> A jeśli nie chiał bym podcierać tyłka szkłem to co polecacie w 195/55

> R15 w cenie do 250PLN ?Bo właściwie widzę tylko Savę, Baruma,

> Kormorana i wspomnianą wyżej Fuldę... Reszta ma ceny już

> astronomiczne (a liczyłem, że będą Rainsporty za trochę ponad

> 170PLN )

Falken ZE 912 195/55R15 85 V za 246 zl.

Opony com pl. Nie znam modelu.

Sugeruje sprawdzenie jak to sie sprawuje.

Tez Falkena albo Dunlop sport masz ponizej 200 zl

w rozmiarze 185/60/15 ale to tez podcieranie..

W ogole o jakim aucie mowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w rozmiarze 185/60/15 ale to tez podcieranie..

Ja mam zimówki 185/60R15 zamiast 195/55R15 i wcale nie uważam tego zamiennika za "podcieranie..." Po prostu w cenie opon niższej klasy w rozmiarze 195/55 mogłem kupić GoodYeara UG7+ 185/60. Rozmiarem na fabryczną felgę 6" pasują idealnie ok.gif

Edit: 185/55 mogą być za małe... lepiej szukać 185/60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W ogole o jakim aucie mowa?

Seat Cordoba (2004). Oryginalnie są właśnie 195/55/15.

Ktoś ma sprawdzone (najlepiej przetestowane na własnej skórze) oponki w takim rozmiarze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Seat Cordoba (2004). Oryginalnie są właśnie 195/55/15.

> Ktoś ma sprawdzone (najlepiej przetestowane na własnej skórze) oponki

> w takim rozmiarze?

W takiej Corbie 195/50 jest ewentualnym zamiennikiem.

Podobny dylemat mialem w Fabii.

Ale ze wzgledu na masywne nadwozie wybralem wieksze kola.

Akurat u mnie padlo na 205/45/16 a przy 15-ce byloby to pewnie 205/50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W takiej Corbie 195/50 jest ewentualnym zamiennikiem.

Skąd taka informacja ?? confused.gif

> Podobny dylemat mialem w Fabii.

> Ale ze wzgledu na masywne nadwozie wybralem wieksze kola.

> Akurat u mnie padlo na 205/45/16 a przy 15-ce byloby to pewnie

> 205/50.

Przez chwilę był plan zamiany na 16" ale jednak funduszy na to brak. 205/50 to faktycznie zamiennik dla 195/55 tyle, że cenowo wychodzi podobnie a więc niewiele mi daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skąd taka informacja ??

Pierwszy lepszy konfigurator poda taka mozliwosc.

Druga rzecz - auto zblizone do Ibizy i Fabii.

Moze u Ciebie (i slusznie) oryginalnie byly 195/55/15

ale juz w Fabii producent wypuszczal modele na 195/50/15.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pierwszy lepszy konfigurator poda taka mozliwosc.

> Druga rzecz - auto zblizone do Ibizy i Fabii.

> Moze u Ciebie (i slusznie) oryginalnie byly 195/55/15

> ale juz w Fabii producent wypuszczal modele na 195/50/15.

No to ciekawa uwaga ok.gif Choć teraz mam zagwozdkę.. Kupić 195/50/15 takie jak chciałem i mieć nadzieję, że będzie wszystko ok (włącznie z wyglądem) albo wykartkować dodatkowe ~400PLN i zachować oryginalny rozmiar... hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szukam nowych opon do siebie i po wstepnej selekcji na placu zostaly

> te 2 oponki. Bardziej sklaniam sie ku rainsportom jakie sa

> wasze opinie ?

Mam rainsporty u siebie, jako że wcześniej miałem jakieś badziewne stare bridgestone'y b391 to te są jak niebo a ziemia.

Pomyśl ew. o Pirelli P7 Cinturato, wg testów super opona, a nie rujnuje portfela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to ciekawa uwaga Choć teraz mam zagwozdkę.. Kupić 195/50/15

> takie jak chciałem i mieć nadzieję, że będzie wszystko ok

> (włącznie z wyglądem) albo wykartkować dodatkowe ~400PLN i

> zachować oryginalny rozmiar...

Wyglad z pewnoscia bedzie daleki od OK.

Jesli masz jakiegos ziomka z Fabia na 195/50/15

to najlepiej poprosic o przysluge i przymierzyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Seat Cordoba (2004). Oryginalnie są właśnie 195/55/15.

> Ktoś ma sprawdzone (najlepiej przetestowane na własnej skórze) oponki

> w takim rozmiarze?

Ja mam, nie bardzo wiem o co Ci chodzi w senie testowania ale mam jakby co.

Wadą tego rozmiaru jest wyższa cena średnio o 30% do np. 195/50/15 za to jest ciut wyższa więc lepsza na nasze drogi ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pierwszy lepszy konfigurator poda taka mozliwosc.

nie wydaje mi się...

fabryka: 195/55/15

zamiennik: 195/50/15 +3,4%, różnica średnicy koła 20mm

zamiennik: 185/60/15 -1,2%, różnica średnicy koła 7mm

więc ten drugi rozmiar będzie gorzej wyglądał ale jest najbardziej zbliżony, no chyba że komuś nie zależy na "liczniku"

> Druga rzecz - auto zblizone do Ibizy i Fabii.

a to chyba nie ma nic do rzeczy

> Moze u Ciebie (i slusznie) oryginalnie byly 195/55/15

> ale juz w Fabii producent wypuszczal modele na 195/50/15.

ale wypuszczał też z różnymi skrzynkami i zapewne reduktory też były inaczej dobrane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wydaje mi się...

Moze najpierw sprawdz.

> fabryka: 195/55/15

> zamiennik: 195/50/15 +3,4%, różnica średnicy koła 20mm

> zamiennik: 185/60/15 -1,2%, różnica średnicy koła 7mm

> więc ten drugi rozmiar będzie gorzej wyglądał ale jest najbardziej

> zbliżony, no chyba że komuś nie zależy na "liczniku"

To juz bylo napisane powyzej.

Na marginesie - wskazania licznika to jedno

a prowadzenie auta to drugie.

Ja bym jednak wolal, zeby sie prowadzil.

Najlepszym rozwiazaniem jest kupic oryginal

co zapewni w miare przyzwoite prowadzenie, komfort, wyglad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moze najpierw sprawdz.

sprawdziłem i napisałem, to chyba widać ?? cfaniaczek.gif

> To juz bylo napisane powyzej.

> Na marginesie - wskazania licznika to jedno

> a prowadzenie auta to drugie.

> Ja bym jednak wolal, zeby sie prowadzil.

> Najlepszym rozwiazaniem jest kupic oryginal

> co zapewni w miare przyzwoite prowadzenie, komfort, wyglad.

w sumie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdziłem i napisałem, to chyba widać ??

Konfigurator felg Ronal chociazby wyswietli m.in. 195/50/15.

Zakladajac taka opone krzywdy sobie nie zrobi.

Ewentualnie czesciej bedzie szorowal brzuchem najezdzajac na wysokie krawezniki.

Zostaje kwestia wygladu takiego auta. Bedzie mutancko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam, nie bardzo wiem o co Ci chodzi w senie testowania ale mam

> jakby co.

O testowaniu pisałem w kontekscie konkretnej marki i modelu opony. Narazie były założone w fabryce Firestone. Więc jakie konkretnie posiadasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Konfigurator felg Ronal chociazby wyswietli m.in. 195/50/15.

> Zakladajac taka opone krzywdy sobie nie zrobi.

> Ewentualnie czesciej bedzie szorowal brzuchem najezdzajac na wysokie

> krawezniki.

> Zostaje kwestia wygladu takiego auta. Bedzie mutancko.

niecałe 10mm w wysokości całkowitej nie będzie jakoś strasznie wpływało na szorowanie po progach i równiutko 4,88mm w wysokości profilu, czyli znowu nie będzie tak dramatycznej różnicy.

Jakby się bliżej przyjrzeć to bieżnik nowej opony ma około 8mm, więc różnica pomiędzy 195/55/15 a 195/50/15 jest taka sama jak pomiędzy nową i zużytą 195/55/15. Na oko będzie ciężko wyłapać 2% różnicy w średnicy koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niecałe 10mm w wysokości całkowitej nie będzie jakoś strasznie

> wpływało na szorowanie po progach i równiutko 4,88mm w wysokości

> profilu, czyli znowu nie będzie tak dramatycznej różnicy.

> Jakby się bliżej przyjrzeć to bieżnik nowej opony ma około 8mm, więc

> różnica pomiędzy 195/55/15 a 195/50/15 jest taka sama jak

> pomiędzy nową i zużytą 195/55/15. Na oko będzie ciężko wyłapać

> 2% różnicy w średnicy koła.

Zalezy kto patrzy.

Jeden zobaczy roznice 2 mm w offsecie felgi

a drugi nie zobaczy roznicy miedzy 14" a 16".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zalezy kto patrzy.

> Jeden zobaczy roznice 2 mm w offsecie felgi

> a drugi nie zobaczy roznicy miedzy 14" a 16".

dokladnie nawet jak zalozysz na tyl inne opony i na przod inne takiego samego rozmiaru a innej firmy moze byc to widoczne zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo kurcze cena już jest naprawdę atrakcyjna 155zł/szt 195/45/16 a dalej brak rzetelnych opinii na

> temat tej opony

miałem 185/60R15 i była porażka, nie dość że ząbkowały to poszły sie szybko paść....do dunlopek to nawet połowy przebiegu nie zrobiłem, teraz mam nexen CXP641 i jest o niebo lepsza.....dodam że ząbkowanie miałem tylko na tych oponach....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miałem 185/60R15 i była porażka, nie dość że ząbkowały to poszły sie szybko paść....do dunlopek to

> nawet połowy przebiegu nie zrobiłem, teraz mam nexen CXP641 i jest o niebo lepsza.....dodam że

> ząbkowanie miałem tylko na tych oponach....

nie mówisz przypadkiem o poprzedniej wersji ?

ja mówie o takich barumach :

bravuris2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie te miałem, co na zdjeciu, miałem na przodzie, 2 kolejnych nie kupiłem......strasznie miękka ta guma, na wyważarce byłam dobrych kilka razy podczas jednego sezonu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktoś się zdecydował na te opony? (przyp. Riken Maystorm2)

> Ciekaw jestem odczuć

Ktoś wie gdzie produkują te Rikeny?

Ja zastanawiam się właśnie nad nimi i nad Sava Intensa HP.

Ewentualnie jeszcze Nexen CP... (ale to też nie wiem gdzie tłuką i czy Nexen to to samo co Kenex, bo na alledrogo piszą tak i tak).

Jak ktoś ma jakieś swoje doświadczenia z w/w markami to poproszę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktoś wie gdzie produkują te Rikeny?

No, to akurat jest zabawne - za diabła nie udało mi się ustalić. To znaczy inaczej, opony Riken są produkowane w fabrykach Michelina, ale które gdzie, to już jest słodka tajemnica. W zakładach w Olsztynie, też są produkowane, ale które? (rozmiarówka, typ bieżnika)

I jeszcze jedna sprawa: wydaje mi się, że Riken w Stanach i Kanadzie a Riken w europie, to niestety nie jest dokładnie to samo.

Ja sobie je w każdym razie odpuszczam - zbyt mało informacji, nawet strony int. marki nie ma pad.gif

Sava Intensa HP i Barum Bravuris 2 zostały do rozważenia.

Obie stosunkowo nowe, obie ulepszone w stosunku do poprzedniczek (mam wrażenie, że koncerny "poczuły chiński oddech" na karku i postarały się trochę bardziej).

Sava - symetryk, Barum asymetryk.

Opinie w necie skrajne, od "jeśli ci życie niemiłe" po "rewelacyjne opony" - z tym że część komentujących nie rozróżnia wcześniejszych wersji od następczyń, no bo jeśli Sava Intensa HP miała premierę na początku ubiegłego roku, a facet pisze, że przejeździł na nie j dwa sezony i zrobił xx kkm, no to sorry rotfl.gif

/edit/

znalazłem w końcu test Barum Bravuris 2, na stronie niemieckiego automobilklubu, proszsz:

Test 03.2009

Wygrały Nokian H, ale Barumy wypadły niewiele słabiej od Bridgestone ER 300 icon_eek.gif.

Taka ciekawostka przyrodnicza.

Falken ZE 912 - niepolecane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra co polecicie z tych trzech gumek

Continental ContiPremiumContact 2 205/55R16 91 VFR

Goodyear EFFICIENTGRIP 205/55R16 91 H

Dunlop SP Sport Fastresponse 205/55R16 91 V

ma trzymać dobrze i być cicho!

czy w Goodyear EFFICIENTGRIP 205/55R16 91 H rzeczywiście tak spadły opory toczenia ?

które z nich mają ranty ochronne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy w Goodyear EFFICIENTGRIP 205/55R16 91 H rzeczywiście tak spadły opory toczenia ?

> które z nich mają ranty ochronne ?

kupilem optigripy i sie zdziwilem - maja ranty ochronne

efficient pewnie tez

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Nabylem opony Uniroyal Rainexpert w rozmiarze 185/65/R15 i jak na razie jestem bardzo zadowolony. Jednak znajomy zasiał nutke niepewności. Zauwazył, iż ww. opony mają zaokrąglone brzegi, czyli teoretycznie powierzchnia sytku opony z nawierzchnią jest sporo mniejsza niż deklarowany rozmiar opony. Jego zdaniem "dobre" opony mają brzegi bardziej ostre i wystające na boki. I rzeczywiście, porównałem kilka innych opon z moimi, np. Bridgestone Turanza ER300, i faktycznie jest w tym elemencie różnica.

Czy i ew. jakie znaczenie ma ksztalt brzegu opony? hmm.gif Co o tym sadzicie?

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Nabylem opony Uniroyal Rainexpert w rozmiarze 185/65/R15 i jak na razie jestem bardzo zadowolony.

> Jednak znajomy zasiał nutke niepewności. Zauwazył, iż ww. opony mają zaokrąglone brzegi, czyli

> teoretycznie powierzchnia sytku opony z nawierzchnią jest sporo mniejsza niż deklarowany

> rozmiar opony. Jego zdaniem "dobre" opony mają brzegi bardziej ostre i wystające na boki. I

> rzeczywiście, porównałem kilka innych opon z moimi, np. Bridgestone Turanza ER300, i

> faktycznie jest w tym elemencie różnica.

> Czy i ew. jakie znaczenie ma ksztalt brzegu opony? Co o tym sadzicie?

> Pzdr.

To tak jak bys zadal pytanie dlaczego moje auto ma mniej zaokraglony bagaznik od auta sasiada. Kazdy projektuje inaczej opone i wszystkie elementy bierznika spelniaja okreslona funkcje wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kazdy projektuje inaczej opone i wszystkie elementy bierznika spelniaja okreslona funkcje

To oczywiste, jednak chodzi mi o konkrety. W jakich elementach jezdnych moja opona z zaookraglonymi brzegami moze sie roznic od opon z brzegami ostrymi i wystajacymi?

Poza tym zauwazylem, ze duza wiekszosc opon posiada wlasnie brzegi ostre. A moze zaokraglone brzegi to cecha opon deszczowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy i ew. jakie znaczenie ma ksztalt brzegu opony? Co o tym sadzicie?

Ocena kształtu brzegów nieobciążonej opony nie ma sensu.

Ważne jest to, jak opona przylega do podłoża po obciążeniu jej samochodem (statycznie - czyli gdy jest zamontowana w stojącym samochodzie, oraz dynamicznie - podczas jazdy w zakrętach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo kurcze cena już jest naprawdę atrakcyjna 155zł/szt 195/45/16 a dalej brak rzetelnych opinii na

> temat tej opony

Mam już w 2 aucie i nie narzekam. Opona miękka i szybko się zużywa ale za to doskonale radzi sobie z nierównościami polskich bezdroży. Wodę odprowadza średnio, ale na suchej nawierzchni spisuje sie dobrze. Nieźle klei się drogi, przy nagłym hamowaniu nie piszczy okrutnie. Oceniam ją 7/10. Mam 205/55/R16

Dodam, że BARUM to tańsza wersja Continentali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy różne rozmiary opon na przedniej i tylnej osi to problem przy kontroli drogowej lub badaniu

> technicznym? Oczywiście w ramach jednej osi opony są takie same.

> Pojazd nie ma adnotacji w DR, że posiada różne rozmiary.

Na jednej osi opony musza byc takie same.

Nie ma mowy o takich samych oponach na obu osiach.

Opony musisz miec w rozmiarze zgodnym z homologacja

(ale w praktyce nikt tego nie sprawdza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Opony musisz miec w rozmiarze zgodnym z homologacja

> (ale w praktyce nikt tego nie sprawdza).

Do momentu wypadku. Firma ubezpieczeniowa może nie wypłacić odszkodowania, jeśli opony (rozmiar) nie były zgodne z homologacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.