maagog Napisano 20 Marca 2010 Udostępnij Napisano 20 Marca 2010 > tylko patrząc na te porównanie (opona przykładowa, ceny z > opony.com.pl): > Fulda CARAT PROGRESSO 185/55R15 82 H : 1szt 255zł > Fulda CARAT PROGRESSO 195/55R15 85 H : 1szt 248zł > to taka zamiana nic mi nie da.. > A jeśli nie chiał bym podcierać tyłka szkłem to co polecacie w 195/55 > R15 w cenie do 250PLN ?Bo właściwie widzę tylko Savę, Baruma, > Kormorana i wspomnianą wyżej Fuldę... Reszta ma ceny już > astronomiczne (a liczyłem, że będą Rainsporty za trochę ponad > 170PLN ) Falken ZE 912 195/55R15 85 V za 246 zl. Opony com pl. Nie znam modelu. Sugeruje sprawdzenie jak to sie sprawuje. Tez Falkena albo Dunlop sport masz ponizej 200 zl w rozmiarze 185/60/15 ale to tez podcieranie.. W ogole o jakim aucie mowa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zieliniaczek Napisano 20 Marca 2010 Udostępnij Napisano 20 Marca 2010 toyo jest chyba za 200zl jakiś tekst Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 20 Marca 2010 Udostępnij Napisano 20 Marca 2010 > w rozmiarze 185/60/15 ale to tez podcieranie.. Ja mam zimówki 185/60R15 zamiast 195/55R15 i wcale nie uważam tego zamiennika za "podcieranie..." Po prostu w cenie opon niższej klasy w rozmiarze 195/55 mogłem kupić GoodYeara UG7+ 185/60. Rozmiarem na fabryczną felgę 6" pasują idealnie Edit: 185/55 mogą być za małe... lepiej szukać 185/60 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tasiorek Napisano 21 Marca 2010 Udostępnij Napisano 21 Marca 2010 > W ogole o jakim aucie mowa? Seat Cordoba (2004). Oryginalnie są właśnie 195/55/15. Ktoś ma sprawdzone (najlepiej przetestowane na własnej skórze) oponki w takim rozmiarze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 21 Marca 2010 Udostępnij Napisano 21 Marca 2010 > Seat Cordoba (2004). Oryginalnie są właśnie 195/55/15. > Ktoś ma sprawdzone (najlepiej przetestowane na własnej skórze) oponki > w takim rozmiarze? W takiej Corbie 195/50 jest ewentualnym zamiennikiem. Podobny dylemat mialem w Fabii. Ale ze wzgledu na masywne nadwozie wybralem wieksze kola. Akurat u mnie padlo na 205/45/16 a przy 15-ce byloby to pewnie 205/50. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tasiorek Napisano 21 Marca 2010 Udostępnij Napisano 21 Marca 2010 > W takiej Corbie 195/50 jest ewentualnym zamiennikiem. Skąd taka informacja ?? > Podobny dylemat mialem w Fabii. > Ale ze wzgledu na masywne nadwozie wybralem wieksze kola. > Akurat u mnie padlo na 205/45/16 a przy 15-ce byloby to pewnie > 205/50. Przez chwilę był plan zamiany na 16" ale jednak funduszy na to brak. 205/50 to faktycznie zamiennik dla 195/55 tyle, że cenowo wychodzi podobnie a więc niewiele mi daje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 21 Marca 2010 Udostępnij Napisano 21 Marca 2010 > Skąd taka informacja ?? Pierwszy lepszy konfigurator poda taka mozliwosc. Druga rzecz - auto zblizone do Ibizy i Fabii. Moze u Ciebie (i slusznie) oryginalnie byly 195/55/15 ale juz w Fabii producent wypuszczal modele na 195/50/15. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tasiorek Napisano 21 Marca 2010 Udostępnij Napisano 21 Marca 2010 > Pierwszy lepszy konfigurator poda taka mozliwosc. > Druga rzecz - auto zblizone do Ibizy i Fabii. > Moze u Ciebie (i slusznie) oryginalnie byly 195/55/15 > ale juz w Fabii producent wypuszczal modele na 195/50/15. No to ciekawa uwaga Choć teraz mam zagwozdkę.. Kupić 195/50/15 takie jak chciałem i mieć nadzieję, że będzie wszystko ok (włącznie z wyglądem) albo wykartkować dodatkowe ~400PLN i zachować oryginalny rozmiar... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teres Napisano 21 Marca 2010 Udostępnij Napisano 21 Marca 2010 > szukam nowych opon do siebie i po wstepnej selekcji na placu zostaly > te 2 oponki. Bardziej sklaniam sie ku rainsportom jakie sa > wasze opinie ? Mam rainsporty u siebie, jako że wcześniej miałem jakieś badziewne stare bridgestone'y b391 to te są jak niebo a ziemia. Pomyśl ew. o Pirelli P7 Cinturato, wg testów super opona, a nie rujnuje portfela. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 21 Marca 2010 Udostępnij Napisano 21 Marca 2010 > No to ciekawa uwaga Choć teraz mam zagwozdkę.. Kupić 195/50/15 > takie jak chciałem i mieć nadzieję, że będzie wszystko ok > (włącznie z wyglądem) albo wykartkować dodatkowe ~400PLN i > zachować oryginalny rozmiar... Wyglad z pewnoscia bedzie daleki od OK. Jesli masz jakiegos ziomka z Fabia na 195/50/15 to najlepiej poprosic o przysluge i przymierzyc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 21 Marca 2010 Udostępnij Napisano 21 Marca 2010 > Seat Cordoba (2004). Oryginalnie są właśnie 195/55/15. > Ktoś ma sprawdzone (najlepiej przetestowane na własnej skórze) oponki > w takim rozmiarze? Ja mam, nie bardzo wiem o co Ci chodzi w senie testowania ale mam jakby co. Wadą tego rozmiaru jest wyższa cena średnio o 30% do np. 195/50/15 za to jest ciut wyższa więc lepsza na nasze drogi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 21 Marca 2010 Udostępnij Napisano 21 Marca 2010 > Pierwszy lepszy konfigurator poda taka mozliwosc. nie wydaje mi się... fabryka: 195/55/15 zamiennik: 195/50/15 +3,4%, różnica średnicy koła 20mm zamiennik: 185/60/15 -1,2%, różnica średnicy koła 7mm więc ten drugi rozmiar będzie gorzej wyglądał ale jest najbardziej zbliżony, no chyba że komuś nie zależy na "liczniku" > Druga rzecz - auto zblizone do Ibizy i Fabii. a to chyba nie ma nic do rzeczy > Moze u Ciebie (i slusznie) oryginalnie byly 195/55/15 > ale juz w Fabii producent wypuszczal modele na 195/50/15. ale wypuszczał też z różnymi skrzynkami i zapewne reduktory też były inaczej dobrane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 21 Marca 2010 Udostępnij Napisano 21 Marca 2010 > nie wydaje mi się... Moze najpierw sprawdz. > fabryka: 195/55/15 > zamiennik: 195/50/15 +3,4%, różnica średnicy koła 20mm > zamiennik: 185/60/15 -1,2%, różnica średnicy koła 7mm > więc ten drugi rozmiar będzie gorzej wyglądał ale jest najbardziej > zbliżony, no chyba że komuś nie zależy na "liczniku" To juz bylo napisane powyzej. Na marginesie - wskazania licznika to jedno a prowadzenie auta to drugie. Ja bym jednak wolal, zeby sie prowadzil. Najlepszym rozwiazaniem jest kupic oryginal co zapewni w miare przyzwoite prowadzenie, komfort, wyglad. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 21 Marca 2010 Udostępnij Napisano 21 Marca 2010 > Moze najpierw sprawdz. sprawdziłem i napisałem, to chyba widać ?? > To juz bylo napisane powyzej. > Na marginesie - wskazania licznika to jedno > a prowadzenie auta to drugie. > Ja bym jednak wolal, zeby sie prowadzil. > Najlepszym rozwiazaniem jest kupic oryginal > co zapewni w miare przyzwoite prowadzenie, komfort, wyglad. w sumie tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 21 Marca 2010 Udostępnij Napisano 21 Marca 2010 > sprawdziłem i napisałem, to chyba widać ?? Konfigurator felg Ronal chociazby wyswietli m.in. 195/50/15. Zakladajac taka opone krzywdy sobie nie zrobi. Ewentualnie czesciej bedzie szorowal brzuchem najezdzajac na wysokie krawezniki. Zostaje kwestia wygladu takiego auta. Bedzie mutancko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tasiorek Napisano 21 Marca 2010 Udostępnij Napisano 21 Marca 2010 > Ja mam, nie bardzo wiem o co Ci chodzi w senie testowania ale mam > jakby co. O testowaniu pisałem w kontekscie konkretnej marki i modelu opony. Narazie były założone w fabryce Firestone. Więc jakie konkretnie posiadasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 21 Marca 2010 Udostępnij Napisano 21 Marca 2010 > Konfigurator felg Ronal chociazby wyswietli m.in. 195/50/15. > Zakladajac taka opone krzywdy sobie nie zrobi. > Ewentualnie czesciej bedzie szorowal brzuchem najezdzajac na wysokie > krawezniki. > Zostaje kwestia wygladu takiego auta. Bedzie mutancko. niecałe 10mm w wysokości całkowitej nie będzie jakoś strasznie wpływało na szorowanie po progach i równiutko 4,88mm w wysokości profilu, czyli znowu nie będzie tak dramatycznej różnicy. Jakby się bliżej przyjrzeć to bieżnik nowej opony ma około 8mm, więc różnica pomiędzy 195/55/15 a 195/50/15 jest taka sama jak pomiędzy nową i zużytą 195/55/15. Na oko będzie ciężko wyłapać 2% różnicy w średnicy koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 21 Marca 2010 Udostępnij Napisano 21 Marca 2010 asymetryczne Michelin PILOT PRIMACY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 21 Marca 2010 Udostępnij Napisano 21 Marca 2010 > niecałe 10mm w wysokości całkowitej nie będzie jakoś strasznie > wpływało na szorowanie po progach i równiutko 4,88mm w wysokości > profilu, czyli znowu nie będzie tak dramatycznej różnicy. > Jakby się bliżej przyjrzeć to bieżnik nowej opony ma około 8mm, więc > różnica pomiędzy 195/55/15 a 195/50/15 jest taka sama jak > pomiędzy nową i zużytą 195/55/15. Na oko będzie ciężko wyłapać > 2% różnicy w średnicy koła. Zalezy kto patrzy. Jeden zobaczy roznice 2 mm w offsecie felgi a drugi nie zobaczy roznicy miedzy 14" a 16". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zieliniaczek Napisano 21 Marca 2010 Udostępnij Napisano 21 Marca 2010 > Zalezy kto patrzy. > Jeden zobaczy roznice 2 mm w offsecie felgi > a drugi nie zobaczy roznicy miedzy 14" a 16". dokladnie nawet jak zalozysz na tyl inne opony i na przod inne takiego samego rozmiaru a innej firmy moze byc to widoczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertinio Napisano 26 Marca 2010 Udostępnij Napisano 26 Marca 2010 bo kurcze cena już jest naprawdę atrakcyjna 155zł/szt 195/45/16 a dalej brak rzetelnych opinii na temat tej opony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nuba98 Napisano 26 Marca 2010 Udostępnij Napisano 26 Marca 2010 > bo kurcze cena już jest naprawdę atrakcyjna 155zł/szt 195/45/16 a dalej brak rzetelnych opinii na > temat tej opony miałem 185/60R15 i była porażka, nie dość że ząbkowały to poszły sie szybko paść....do dunlopek to nawet połowy przebiegu nie zrobiłem, teraz mam nexen CXP641 i jest o niebo lepsza.....dodam że ząbkowanie miałem tylko na tych oponach.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fly Napisano 26 Marca 2010 Udostępnij Napisano 26 Marca 2010 Ktoś się zdecydował na te opony? (przyp. Riken Maystorm2) Ciekaw jestem odczuć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertinio Napisano 26 Marca 2010 Udostępnij Napisano 26 Marca 2010 > miałem 185/60R15 i była porażka, nie dość że ząbkowały to poszły sie szybko paść....do dunlopek to > nawet połowy przebiegu nie zrobiłem, teraz mam nexen CXP641 i jest o niebo lepsza.....dodam że > ząbkowanie miałem tylko na tych oponach.... nie mówisz przypadkiem o poprzedniej wersji ? ja mówie o takich barumach : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oxxxz Napisano 26 Marca 2010 Udostępnij Napisano 26 Marca 2010 > Ktoś się zdecydował na te opony? (przyp. Riken Maystorm2) > Ciekaw jestem odczuć to ja pozwolę sobie zaytac o opony letnie sava perfecta. ktos jeźdzł na nich? jakie odczucia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nuba98 Napisano 26 Marca 2010 Udostępnij Napisano 26 Marca 2010 właśnie te miałem, co na zdjeciu, miałem na przodzie, 2 kolejnych nie kupiłem......strasznie miękka ta guma, na wyważarce byłam dobrych kilka razy podczas jednego sezonu.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 27 Marca 2010 Udostępnij Napisano 27 Marca 2010 Jeździł ktoś na nich? Co prawda tu są opinie ale równie dobrze mogli napisać je sprzedawcy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 28 Marca 2010 Udostępnij Napisano 28 Marca 2010 > Ktoś się zdecydował na te opony? (przyp. Riken Maystorm2) > Ciekaw jestem odczuć Ktoś wie gdzie produkują te Rikeny? Ja zastanawiam się właśnie nad nimi i nad Sava Intensa HP. Ewentualnie jeszcze Nexen CP... (ale to też nie wiem gdzie tłuką i czy Nexen to to samo co Kenex, bo na alledrogo piszą tak i tak). Jak ktoś ma jakieś swoje doświadczenia z w/w markami to poproszę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fly Napisano 29 Marca 2010 Udostępnij Napisano 29 Marca 2010 > Ktoś wie gdzie produkują te Rikeny? No, to akurat jest zabawne - za diabła nie udało mi się ustalić. To znaczy inaczej, opony Riken są produkowane w fabrykach Michelina, ale które gdzie, to już jest słodka tajemnica. W zakładach w Olsztynie, też są produkowane, ale które? (rozmiarówka, typ bieżnika) I jeszcze jedna sprawa: wydaje mi się, że Riken w Stanach i Kanadzie a Riken w europie, to niestety nie jest dokładnie to samo. Ja sobie je w każdym razie odpuszczam - zbyt mało informacji, nawet strony int. marki nie ma Sava Intensa HP i Barum Bravuris 2 zostały do rozważenia. Obie stosunkowo nowe, obie ulepszone w stosunku do poprzedniczek (mam wrażenie, że koncerny "poczuły chiński oddech" na karku i postarały się trochę bardziej). Sava - symetryk, Barum asymetryk. Opinie w necie skrajne, od "jeśli ci życie niemiłe" po "rewelacyjne opony" - z tym że część komentujących nie rozróżnia wcześniejszych wersji od następczyń, no bo jeśli Sava Intensa HP miała premierę na początku ubiegłego roku, a facet pisze, że przejeździł na nie j dwa sezony i zrobił xx kkm, no to sorry /edit/ znalazłem w końcu test Barum Bravuris 2, na stronie niemieckiego automobilklubu, proszsz: Test 03.2009 Wygrały Nokian H, ale Barumy wypadły niewiele słabiej od Bridgestone ER 300 . Taka ciekawostka przyrodnicza. Falken ZE 912 - niepolecane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 29 Marca 2010 Udostępnij Napisano 29 Marca 2010 poszukuje opon o dużej odporności na ścieranie aktualnie mam Fuldę EcoControl i wg. guma jest średnio odporna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
subArek Napisano 30 Marca 2010 Udostępnij Napisano 30 Marca 2010 bo gumiarz czynny kole 21 miał tylko te dostępne od ręki jakiś tekst a sytuacja mocno awaryjna była i musialem wydać 300 zeta na 2 nówki, ktoś uzytkuje bo sprzedawca zachwalał ale jak szukam jakichkolwiek opinii to mało jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vqsoft Napisano 30 Marca 2010 Udostępnij Napisano 30 Marca 2010 czy ktoś pomyka na takich kapciach ? jak wrażenia ? są ciche? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 30 Marca 2010 Udostępnij Napisano 30 Marca 2010 > poszukuje opon o dużej odporności na ścieranie > aktualnie mam Fuldę EcoControl i wg. guma jest średnio odporna ale dlaczego akurat tak ? przecież im twardsza guma tym gorsza przyczepność, szczegolnie na mokrym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 30 Marca 2010 Udostępnij Napisano 30 Marca 2010 > ale dlaczego akurat tak ? > przecież im twardsza guma tym gorsza przyczepność, szczegolnie na mokrym ? nie koniecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vqsoft Napisano 30 Marca 2010 Udostępnij Napisano 30 Marca 2010 dobra co polecicie z tych trzech gumek Continental ContiPremiumContact 2 205/55R16 91 VFR Goodyear EFFICIENTGRIP 205/55R16 91 H Dunlop SP Sport Fastresponse 205/55R16 91 V ma trzymać dobrze i być cicho! czy w Goodyear EFFICIENTGRIP 205/55R16 91 H rzeczywiście tak spadły opory toczenia ? które z nich mają ranty ochronne ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gustuff Napisano 30 Marca 2010 Udostępnij Napisano 30 Marca 2010 > czy w Goodyear EFFICIENTGRIP 205/55R16 91 H rzeczywiście tak spadły opory toczenia ? > które z nich mają ranty ochronne ? kupilem optigripy i sie zdziwilem - maja ranty ochronne efficient pewnie tez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 31 Marca 2010 Udostępnij Napisano 31 Marca 2010 http://moto.wp.pl/kat,45754,title,Zabojcze-opony-z-Chin,wid,10925589,wiadomosc.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszzz Napisano 31 Marca 2010 Udostępnij Napisano 31 Marca 2010 Witam, Nabylem opony Uniroyal Rainexpert w rozmiarze 185/65/R15 i jak na razie jestem bardzo zadowolony. Jednak znajomy zasiał nutke niepewności. Zauwazył, iż ww. opony mają zaokrąglone brzegi, czyli teoretycznie powierzchnia sytku opony z nawierzchnią jest sporo mniejsza niż deklarowany rozmiar opony. Jego zdaniem "dobre" opony mają brzegi bardziej ostre i wystające na boki. I rzeczywiście, porównałem kilka innych opon z moimi, np. Bridgestone Turanza ER300, i faktycznie jest w tym elemencie różnica. Czy i ew. jakie znaczenie ma ksztalt brzegu opony? Co o tym sadzicie? Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 31 Marca 2010 Udostępnij Napisano 31 Marca 2010 > Witam, > Nabylem opony Uniroyal Rainexpert w rozmiarze 185/65/R15 i jak na razie jestem bardzo zadowolony. > Jednak znajomy zasiał nutke niepewności. Zauwazył, iż ww. opony mają zaokrąglone brzegi, czyli > teoretycznie powierzchnia sytku opony z nawierzchnią jest sporo mniejsza niż deklarowany > rozmiar opony. Jego zdaniem "dobre" opony mają brzegi bardziej ostre i wystające na boki. I > rzeczywiście, porównałem kilka innych opon z moimi, np. Bridgestone Turanza ER300, i > faktycznie jest w tym elemencie różnica. > Czy i ew. jakie znaczenie ma ksztalt brzegu opony? Co o tym sadzicie? > Pzdr. To tak jak bys zadal pytanie dlaczego moje auto ma mniej zaokraglony bagaznik od auta sasiada. Kazdy projektuje inaczej opone i wszystkie elementy bierznika spelniaja okreslona funkcje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 31 Marca 2010 Udostępnij Napisano 31 Marca 2010 Daj spokój. Opony świetnie dają radę w deszczu a i na suchym są dobre. Śmigaj i się nie przejmuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszzz Napisano 31 Marca 2010 Udostępnij Napisano 31 Marca 2010 > Kazdy projektuje inaczej opone i wszystkie elementy bierznika spelniaja okreslona funkcje To oczywiste, jednak chodzi mi o konkrety. W jakich elementach jezdnych moja opona z zaookraglonymi brzegami moze sie roznic od opon z brzegami ostrymi i wystajacymi? Poza tym zauwazylem, ze duza wiekszosc opon posiada wlasnie brzegi ostre. A moze zaokraglone brzegi to cecha opon deszczowych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donpedro Napisano 31 Marca 2010 Udostępnij Napisano 31 Marca 2010 > Czy i ew. jakie znaczenie ma ksztalt brzegu opony? Co o tym sadzicie? Ocena kształtu brzegów nieobciążonej opony nie ma sensu. Ważne jest to, jak opona przylega do podłoża po obciążeniu jej samochodem (statycznie - czyli gdy jest zamontowana w stojącym samochodzie, oraz dynamicznie - podczas jazdy w zakrętach). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 31 Marca 2010 Udostępnij Napisano 31 Marca 2010 > http://moto.wp.pl/kat,45754,title,Zabojcze-opony-z-Chin,wid,10925589,wiadomosc.html A nie masz gdzieś jakiejś tabeli z wynikami? Bo tu bardzo ogólnie piszą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 31 Marca 2010 Udostępnij Napisano 31 Marca 2010 > Daj spokój. Opony świetnie dają radę w deszczu a i na suchym są dobre. Śmigaj i się nie przejmuj. potwierdzam - właśnie rozpocząłem na nich drugi sezon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 31 Marca 2010 Udostępnij Napisano 31 Marca 2010 ktoś coś o nich słyszał? Firma Kandayjska, znane więc raczej na rynku US/CAN. Konkretnie chodzi mi o modele Raptis VR1 i WR1. Dobre to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deniZ Napisano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 Ktos ma i moze cos powiedziec o tej oponie? Nowa, ponoc nastepca HP2, robiona w Polsce. Znalazlem tylko kilka opinii o niej dopiero... Cena 175/65R14 w ok. 130-150 zl w necie, czyli taniej niz poprzednik HP2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusek PL Napisano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 > bo kurcze cena już jest naprawdę atrakcyjna 155zł/szt 195/45/16 a dalej brak rzetelnych opinii na > temat tej opony Mam już w 2 aucie i nie narzekam. Opona miękka i szybko się zużywa ale za to doskonale radzi sobie z nierównościami polskich bezdroży. Wodę odprowadza średnio, ale na suchej nawierzchni spisuje sie dobrze. Nieźle klei się drogi, przy nagłym hamowaniu nie piszczy okrutnie. Oceniam ją 7/10. Mam 205/55/R16 Dodam, że BARUM to tańsza wersja Continentali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2010 Czy różne rozmiary opon na przedniej i tylnej osi to problem przy kontroli drogowej lub badaniu technicznym? Oczywiście w ramach jednej osi opony są takie same. Pojazd nie ma adnotacji w DR, że posiada różne rozmiary. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2010 > Czy różne rozmiary opon na przedniej i tylnej osi to problem przy kontroli drogowej lub badaniu > technicznym? Oczywiście w ramach jednej osi opony są takie same. > Pojazd nie ma adnotacji w DR, że posiada różne rozmiary. Na jednej osi opony musza byc takie same. Nie ma mowy o takich samych oponach na obu osiach. Opony musisz miec w rozmiarze zgodnym z homologacja (ale w praktyce nikt tego nie sprawdza). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojak999 Napisano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2010 > Opony musisz miec w rozmiarze zgodnym z homologacja > (ale w praktyce nikt tego nie sprawdza). Do momentu wypadku. Firma ubezpieczeniowa może nie wypłacić odszkodowania, jeśli opony (rozmiar) nie były zgodne z homologacją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.