Skocz do zawartości

Wątek oponiarski - edycja wiosenna


Sibui

Rekomendowane odpowiedzi

w rozmiarze 195/55/15 na lato?

chodzi mi o jakas bdb opone na wode, trzymanie boczne, itp

fabrycznie mialem turanze, spisuje sie ok, powoli sie konczy i nie wiem czy jeszcze raz ja zalozyc, czy moze pojsc w Vredestein Sportrac 3?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do FWD ~200KM i 1350kg. Na wszystkie cztery koła.

Kandydaci:

Nankang NS-2 55 euro

Falken ZE-912 68 euro

Toyo Proxes T1-R 75 euro

Hankook V12 Evo 78 euro

Federal 595RS 80 euro

Interesuje mnie głównie trakcja na suchym. Auto ma dość sporo momentu dlatego opony muszą dość dobrze trzymać. Komfort i hałas bez znaczenia. Trwałość - jak wytrzymają 7-8 tys dynamicznej jazdy ulicą to jest ok. Niepotrzebny rant ochronny. Mile widziana twardaścianka boczna.

Jeśli ktoś ma inne propozycje w podobnej cenie to z chęcią poczytam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do FWD ~200KM i 1350kg. Na wszystkie cztery koła.

> Kandydaci:

> Nankang NS-2 55 euro

> Falken ZE-912 68 euro

> Toyo Proxes T1-R 75 euro

> Hankook V12 Evo 78 euro

> Federal 595RS 80 euro

> Interesuje mnie głównie trakcja na suchym. Auto ma dość sporo momentu dlatego opony muszą dość

> dobrze trzymać. Komfort i hałas bez znaczenia. Trwałość - jak wytrzymają 7-8 tys dynamicznej

> jazdy ulicą to jest ok. Niepotrzebny rant ochronny. Mile widziana twardaścianka boczna.

z tych to brałbym Hankook, ale one są wszystkie słabe na mokro

> Jeśli ktoś ma inne propozycje w podobnej cenie to z chęcią poczytam

troszkę tańszy sklep chyba http://www.reifen-fix.de/artikelliste.php

a tutaj Uniroyal zlosnik.gif chyba lepsze na mokro i trwalsze niż Dunlop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nankang NS-2 55 euro

mam, nie są złe ale jeśli zależy Ci na naprawdę porządnym trzymaniu to bym sobie darował..

> Toyo Proxes T1-R 75 euro

miałem, świetna oponka, ale szybko znika.

o reszcie się nie wypowiem bo nie mam wiedzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do FWD ~200KM i 1350kg. Na wszystkie cztery koła.

> Kandydaci:

> Nankang NS-2 55 euro

> Falken ZE-912 68 euro

> Toyo Proxes T1-R 75 euro

> Hankook V12 Evo 78 euro

> Federal 595RS 80 euro

> Interesuje mnie głównie trakcja na suchym. Auto ma dość sporo momentu dlatego opony muszą dość

> dobrze trzymać. Komfort i hałas bez znaczenia. Trwałość - jak wytrzymają 7-8 tys dynamicznej

> jazdy ulicą to jest ok. Niepotrzebny rant ochronny. Mile widziana twardaścianka boczna.

> Jeśli ktoś ma inne propozycje w podobnej cenie to z chęcią poczytam

Podbijam temat. Czy jeszcze ktos sie wypowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie, pomóżcie bo zgłupieję. Nic się nie zgadza. Opinie na forach skrajnie różne, testy ADAC się z nimi też nie zgadzają - jedni że głośne, inni że ciche, inni że się wolno zużywają, inni że szybko, jedni że super na wodzie, inni że aquaplaning duży...

Zależy mi na: ciszy - może nie być idealna, ale mają być z takich cichszych. Chcę na nich zrobić ze 3-4 sezony, po ok. 10kkm na letnich oponach. Mają dobrze prowadzić przy jeździe na wprost - bez efektu jakbym miał luz na kierownicy - niektóre opony tak mają a nikt o tym nie pisze. Mają być w miarę komfortowe i trzymać w zakrętach ale bez szaleństw - ot zwykła jazda w trasie na szybkim łuku. No i dobrze hamować i trzymać się na mokrym - to oczywista podstawa.

Potrzebuję nowe oponki letnie do Corolli E12. Fabrycznie 195/60R15, ale moim zdaniem 195/65R15 też mogą być - a wybór większy i tańsze. Budżet ok. 200zł, może kilka zł więcej.

Już chciałem brać Fulda Carat Progresso za 183zł, ale czytam raz że głośne, raz że ciche, raz że duże opory toczenia i wysokie spalanie, raz na odwrót... Żeby było ciekawiej, w starszym teście ADAC zajęły pierwsze miejsce, po 2 latach jedno z ostatnich :/ O co chodzi, już się zepsuły i ich nie brać?

Inny typ to ContiPremiumContact2 za 210zł. Niby klasa wyżej, ale raz czytam że bardzo ciche (użytkownicy), raz że głośne (testy i niektóre fora), raz że się szybko bardzo zużywają, raz że w normie. Raz że super na wodzie, dwa że duży aquaplaning.

Zadzwoniłem do Oponeo i tam doradca twierdzi tak: Fuldy głośniejsze, mniej komfortowe, wolniej się zuzywają, na pewno lepsze na głębokiej wodzie. Conti cichsze i bardziej komfortowe.

Komu wierzyć? Co polecacie? Proszę o szybką pomoc, muszę je dzisiaj zamówić żeby w piątek wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem, ale jako użytkownika Fuld Carat Progresso, powiem tak: sprzedawca ma rację, ale z ta głośnością to bym nie szalał. Jakoś specjalnie nie szumią. Jeżdżę na standardowym kapciu 195/65/15. O Conti się nie wypowiem, bo ich nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

65 to niezły balon cool.gif więc na zakrętach szału nie będzie, to dość wysoki profil. Zapewne to także zależy od auta. Stilo MW jest dość wysokie, a zawieszenie ma w sumie miękkie i na ciasnych zakrętach jest nie fajne. Co do mokrego, a nawet bardzo mokrego to miałem okazję się przekonać. Autostrada Niemcy, lało tak, że max prędkość 60-70km/h nic nie było widać. Raz jedyny włączył mi się ESP i ASR przy próbie wyprzedzenia tira. Padało około 2 godziny. Dały radę ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toyo jest najpewniejsze jakosciowo. Z firmowek mozesz tez porozgladac sie za semi od Yokohamy, ale sa trudniej dostepne niz Toyo.

Mozesz tez poczytac o Markgumach- maja rozne mieszanki (chyba 3 twardosci). Co do jakosci slyszalem rozne opinie- musisz poczytac jak jest w chwili obecnej.

Profil robi tez semislicki, i np. Avon- tylko ta firma nie ma dystrybutora na PL AFAIK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Toyo jest najpewniejsze jakosciowo. Z firmowek mozesz tez porozgladac sie za semi od Yokohamy, ale

> sa trudniej dostepne niz Toyo.

> Mozesz tez poczytac o Markgumach- maja rozne mieszanki (chyba 3 twardosci). Co do jakosci slyszalem

> rozne opinie- musisz poczytac jak jest w chwili obecnej.

> Profil robi tez semislicki, i np. Avon- tylko ta firma nie ma dystrybutora na PL AFAIK.

Moze Maxsport? Tansza opcja niz R888 chociaz nie wiem jak z homologacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Noszę się z zamiarem kupna opon w powyższym rozmiarze. Wymagania: mają się dobrze trzymać zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchnii, na prostej jak i na szybciej pokonywanych łukach. Wiadomo, że opony nie są typowo deszczowe, więc nie zatrzymam auta w miejscu podczas wielkiej ulewy. Nie chcę jednak skończyć ponownie na zadku jakiegoś innego samochodu, bo opony w ogóle nie chciały hamować na deszczu (siakieś klebery).

Samochód to ford sierra 2.0 (dość ciężki przód).

Co polecicie z tych dwóch (może jeszcze coś innego?)

Jak sprawują się te opony? Jak ze ścieralnością?

Opon szukam mniej więcej w cenie 200 zł/szt (nowe).

Dzięki i pozdrawiam, Piter zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar kupić letnie oponki :

195/50/15 Yokohama A.drive AA01 [82] T

robię 5-6 tys km rocznie

Jak sie spisują te oponki na suchym/mokrym i co najważniejsze na śniegu da sie tym jeździć w zimie bo niektórzy twierdzą, że się da ale nie wiem czy czasem nie jest to reklama .

Dzieki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam zamiar kupić letnie oponki :

> 195/50/15 Yokohama A.drive AA01 [82] T

> robię 5-6 tys km rocznie

> Jak sie spisują te oponki na suchym/mokrym i co najważniejsze na śniegu da sie tym jeździć w zimie

> bo niektórzy twierdzą, że się da ale nie wiem czy czasem nie jest to reklama .

> Dzieki za odpowiedzi.

A.drive miałem w cinquecento w rozmiarze 155/65R13 i złego słowa na nie nie mogę powiedzieć. Byłem z nich bardzo zadowolony, trzymały się na prostej i na zakrętach, piszczeć za bardzo nie chciały.

Na mokrym też było dobrze, wiadomo, nie była to opona typowo deszczowa ale zawsze wyhamowałem w porę, na zakrętach mnie nie wyrzucało. Na śniegu - nie wiem - od tego mam zimówki zlosnik.gif

Z czystym sumieniem mogę polecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkie pytanie - RE-11 czy RE050A? Do tej pory jeździłem na RE050A i są to niesamowite opony. Maja tylko jedna wadę - 20 tys. km to max co da sie na nich zrobić. Wiec myśle o kupieniu RE-11 ktore są podobno minimalnie bardziej trwałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szybkie pytanie - RE-11 czy RE050A? Do tej pory jeździłem na RE050A i są to niesamowite opony. Maja

> tylko jedna wadę - 20 tys. km to max co da sie na nich zrobić. Wiec myśle o kupieniu RE-11

> ktore są podobno minimalnie bardziej trwałe.

ale co jest problemem, zużywają się? zjadają bieżnik? mam wprost przeciwne zdanie jeśli chodzi o RE050 (starszy model) kupiłem opony uzywane wraz z felgami, i na pewno były po 1 a może i 2 sezonach. Chciałem pojeżdzić jeszce jeden a jak uda się dwa to będzie super. Jeżdze już na nich trzeci sezon i jeszcze się zastanawiam czy nie pociągną troche w przyszłym roku. Jak dla mnie wyjatkowo trwałe pod kątem zużycia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem jest geometria zawieszenia w IS-F - podejrzewam ze moje "prawie zużyte" opony przejechalyby następne 20 tys. km w samochodzie o innej geometrii. Mi zaś by sie przydało coś bardziej zaokraglonego żeby nie ciał po brzegach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Szukam jakiś stosunkowo tanich lecz markowych opon w rozmiarze 195/50/15, żeby koniecznie miały rant chroniący felgę przed zarysowaniami od np. krawężników zlosnik.gif Ktoś coś poradzi? Skuszony ceną i opiniami chciałem kupić Barum Bravuris 2, ale one ponoć są bez rantu ochronnego sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ponieważ nie widzę za wiele odpowiedzi, to wstawiam wyniki moich przemyśleń - zdecydowałem się jednak nie iść w Bridgestone, ale w Michelina, a konkretnie model Pilot Super Sport:

http://www.motortrend.com/features/perfo...rt/viewall.html

W wielu testach jakie znalazłem uważany jest za najlepszą oponę na rynku. Co ciekawe jest także zauważalnie tańszy od Bridgestone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

To może ja zaczne edycje 2012...

Musze kupić do F. Mondeo MK3 komplet butów letnich na celownik wpadły mi takie wynalazki:

1. Toyo Proxes T1-R 205/55R16 91 W ZR - KLIK1

2. Fulda CARAT PROGRESSO 205/55R16 91 V - KLIK2

3. Firestone TZ300 205/55R16 91 V KLIK3

4. Uniroyal RainExpert 205/55R16 91 H KLIK4

Nie znam kompletnie tych modeli, miałem kiedyś TZ200 Fiorestona ale jakaś miękka mi sie wydawała i szybko się starły... Toyo znam tylko z opowieści że extra... cena tez OK i w sumie najbardziej chodza mi po głowie nr 1 i 4

To jest dobry moment na zakup opon czy jeszcze poeczekać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To może ja zaczne edycje 2012...

> Musze kupić do F. Mondeo MK3 komplet butów letnich na

> To jest dobry moment na zakup opon czy jeszcze poeczekać?

moment na zakup wg mnie dobry, sam takowy na dniach planuję, taniej raczej nie będzie już

Do takiego samego Mondeo ja decyduję się na pirelli P7 cinturato, nie pamiętam teraz dokładnie ale jakiś sklep na allegro miał je za 1139pln za kpl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwuje rynek opon praktycznie cały czas i zauważyłem dość spory wzrost cen na opony zimowe. Będe potrzebował kupić teraz na wiosnę komplet opon 17" i też chce wybrać dobry moment. NIestety jest ryzyko, ze z przyjściem nowego sezonu przyjdą nowe wyższe ceny, zatem teraz może być dobry okres na zakup. Jest jednak jedno ale

opony, które mnie interesuja to Bridgestony RE050A 225/45/17 albo DUNLOPy SP SPORT MAXX TT. Jedne i drugie na opony.com kosztuja ok 450-460 PLN co uwazam za dość dobra cene. Niestety cena taka obowiązuje na opony, które są na stanie magazynu a opon oczywiście nie ma na magazynie. MOzna je zamówić na podstawie indywidualnego zamówienia u producenta ale wyedy cena + 60-70 PLN na sztuce.

Kojarzy ktoś, kiedy opony letnie na sezon 2012 zaczną pojawiać sie w magazynach sklepów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moment na zakup wg mnie dobry, sam takowy na dniach planuję, taniej raczej nie będzie już

> Do takiego samego Mondeo ja decyduję się na pirelli P7 cinturato, nie pamiętam teraz dokładnie ale

> jakiś sklep na allegro miał je za 1139pln za kpl

Poczytałem o Toyo... niby OK ale powtarzające się w kółko opinie, że miękkie - za miękkie, i szybko ścierne...

Pirelki P7 Cinturato niby OK, ale na tą chwilę bardziej skłaniam się na Uniroyale RainExpert.... chociaż nie podejmuje jeszcze ostatniego zdania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Chcę kupić nowe opony w rozmiarze 215/55 R16. Teraz póki nie rozpocznie się sezon można kupić jeszcze w sensownych pieniądzach. Zatem szukam dobrych, cichych opon. Muszą też dobrze sobie radzić na mokrym.

Myślałem o Toyo.. ale różne opinie słyszałem. Zawsze jeździłem na Michelinach - letnie i Pirelli - zimowe i byłem zadowolony.

Co polecacie i może jakąś promocję cenową gdzieś zauważyliście, to poproszę o namiar.

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebne opony 155/70/13 do Saxo 1.1 mojego ojca, pod uwagę bierzemy Dayton D110, BF Goodrich Touring, Yoko A-Drive i Uniroyal Rainexpert. Czy któraś z tych opon jakoś zdecydowanie wyróżnia się na plus lub na minus czy do zwykłej miejskiej jazdy każda z nich się nada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potrzebne opony 155/70/13 do Saxo 1.1 mojego ojca, pod uwagę bierzemy Dayton D110, BF Goodrich

> Touring, Yoko A-Drive i Uniroyal Rainexpert.

Do zwykłej jazdy po bułki nada się każda opona i można się kierować ceną. Ale jeżeli miałbym wybierać, to brałbym w kolejności odwrotnej do powyższej listy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potrzebne opony 155/70/13 do Saxo 1.1 mojego ojca, pod uwagę bierzemy Dayton D110, BF Goodrich

> Touring, Yoko A-Drive i Uniroyal Rainexpert. Czy któraś z tych opon jakoś zdecydowanie

> wyróżnia się na plus lub na minus czy do zwykłej miejskiej jazdy każda z nich się nada?

Ja bym wybrał Uniroyal. Jeżdżę tylko w mieście na 155/80 R13 i są jak dla mnie lepsze o od pirelli P3000 (bardziej komfortowe i lepsze na mokrym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też polecam Uniroyal RainExpert. Jeździłem na nich 1 sezon (około 20tys km w rozmiarze 155/70R13). Na suchym to prawie każda opona jest dobra. Ale jak jedzie się w deszczu i do tego w koleinach to opona bardzo dobrze odprowadza wodę. Niektórzy piszą też, że się szybko zużywa ale ja tego nie stwierdziłem wink.gif zależy od stylu jazdy kierowcy 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja zawsze będę polecał DUNLOP SP SPORT 01.

> REWELACJA!!

> Na suchym wiadomo, ale dopiero pokazuje, co jest warta ta opona na mokrym. Nie wiedziałem że można

> tak szybko w zakrętach jeździć w deszczu.

> Polecam!

Na suchym wiem, że są dobre. Ale na mokrym powiadasz, że też są takie fajne? A orientujesz się czy są lepsze niż Uniroyale na mokrym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na suchym wiem, że są dobre. Ale na mokrym powiadasz, że też są takie fajne? A orientujesz się czy

> są lepsze niż Uniroyale na mokrym?

no właśnie, dysponuje ktoś jakimś testem porównującym te dwie opony?

miałem brać uniroyale ale.... kolega wbił mi teraz przysłowiowego gwoździa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad TYMI oponami.

Wydają się sensowne. I na mokrym podobno spisują się rewelacyjnie. A przecież sytuacje ekstremalne zdarzają się najczęściej w lecie własnie podczas deszczu.

Stąd pytanie.. czy Rumuni dają rade z tymi oponami i jest sens je kupować? Wie ktoś jak one spisują się na suchym gruncie i czy mocno hałasują?

Chcę już teraz kupić opony, ale ciągle się waham..

Dzięki za Wasze opinie, najlepiej poparte dobra lekturą, a jeszcze lepiej własnym doświadczeniem z użytkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździłem na Rainsport-ach i jakoś mnie nie przekonały. Miałem wrażenie jakby guma była za twarda.

> Nie wiem nic o Rainexpert, ale niesmak do Uniroyal-a pozostal.

a widzisz.. a ja miałem je kupować.. hmm i teraz się jeszcze mocniej zastanawiam.. hehe

Bądź mądry...

Są już jakieś testy opon na wiosnę - lato w jakiś czasopismach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie, dysponuje ktoś jakimś testem porównującym te dwie opony?

> miałem brać uniroyale ale.... kolega wbił mi teraz przysłowiowego gwoździa...

Z Dunlopami SP Sport 01 bywają problemy w postaci huczenia/bicia. Niby opona wyważona, nie uszkodzona, a zachowuje się jak po przejściach.

Poza tym SP Sport 01 to stary model opony, który będzie stopniowo wycofywany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawiam się nad TYMI oponami.

Brat ma takie, a dzisiaj szukał dokładnie takie do drugiego auta.

Mówi, że są świetne, w rozsądnej cenie i nie chce innych ok.gif. Świetnie mu sie na nich jeździ, nie hałasują przy większych prędkościach i bdb. spisują się na mokrym. - taką dzisiaj usłyszałem jego opinie o nich wink.gif , a sporo jeździ.

Ja to mogę tylko powiedzieć, ze są ciche na suchym jak i mokrym jak z nim jeździłem czasem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.