Skocz do zawartości

Wątek oponiarski - edycja wiosenna


Sibui

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiałem się Vredestein Ultrac Sessanta lub Ultrac Cento. Co myślicie o takich oponach?Z plusów to rozsądna cena, fajny bieżnik i wg danych producenta niska głośność oraz przyzwoite zachowanie na mokrym. Użytkownicy Sessanty piszą ponoć o zwiększonej głośności po częściowym zużyciu... Chętnie posłucham Waszych opinii smile.gif A może coś jeszcze innego w cenie ~350zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawiałem się Vredestein Ultrac Sessanta lub Ultrac Cento. Co myślicie o takich oponach?Z

> plusów to rozsądna cena, fajny bieżnik i wg danych producenta niska głośność oraz przyzwoite

> zachowanie na mokrym. Użytkownicy Sessanty piszą ponoć o zwiększonej głośności po częściowym

> zużyciu... Chętnie posłucham Waszych opinii A może coś jeszcze innego w cenie ~350zł?

Ujeżdżam je pierwszy sezon, jak na razie oceniam je pozytywnie, są dość ciche, bo są nowe. Nie wiem właśnie co będzie po częściowym zużyciu. Na pewno są cichsze od Michelin Primacy 3. Tylko porównanie mam troche nieobiektywne, bo Micheliny miały już za sobą kilka sezonów i pora była je zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawiałem się Vredestein Ultrac Sessanta lub Ultrac Cento. Co myślicie o takich oponach?Z

> plusów to rozsądna cena, fajny bieżnik i wg danych producenta niska głośność oraz przyzwoite

> zachowanie na mokrym. Użytkownicy Sessanty piszą ponoć o zwiększonej głośności po częściowym

> zużyciu... Chętnie posłucham Waszych opinii A może coś jeszcze innego w cenie ~350zł?

Zastanawiałem się też nad sessantami, ale wybrałem vorti ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wybrałem w tym rozmiarze Nokian z-line i jestem b.zadowolony,opony b.cichutkie(pewnie dlatego,że bieżnik nie jest jakoś szczególnie kierunkowy),na suchym trzymają tylnonapędowca o wadze 1,7t jak przyklejone.Na mokrym też bardzo dobrze,ja polecam z-line,na drugiej osi mam nokiany zg2 i też b.dobrze,a dodatkowo jest ran chroniący felgę. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawiałem się też nad sessantami, ale wybrałem vorti

A dlaczego nie Cento? Albo inaczej, w czym są lepsze? Bo Sessanta chyba odpuszczę ze względu na opinie o głośności po częściowym zużyciu. Trochę boję się tego nietypowego bieżnika. Bo i wg danych producenta Vorti jest sporo (4dB) głośniejsza od Cento, no ale również niby nieco lepiej zachowuje się na mokrym niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A dlaczego nie Cento? Albo inaczej, w czym są lepsze? Bo Sessanta chyba odpuszczę ze względu na

> opinie o głośności po częściowym zużyciu. Trochę boję się tego nietypowego bieżnika. Bo i wg

> danych producenta Vorti jest sporo (4dB) głośniejsza od Cento, no ale również niby nieco

> lepiej zachowuje się na mokrym

Cento nawet nie brałem pod uwagę, myślałem o sessantach, ale właśnie robią się głośne wraz ze zużywaniem, a poza tym nie przemawiał za mną ten bieżnik. W necie trafiłem na opinie ludzi którzy mieli i sessante i vorti i polecali te drugie, poza tym zależało mi na trakcji , dobrym prowadzeniu na mokrym i przy dużych prędkościach, i dlatego wybrałem vorti. Dopiero wczoraj założyłem letnie kapcie wiec dopiero się przekonam czy to był dobry wybór wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cento nawet nie brałem pod uwagę, myślałem o sessantach, ale właśnie robią się głośne wraz ze

> zużywaniem, a poza tym nie przemawiał za mną ten bieżnik. W necie trafiłem na opinie ludzi

> którzy mieli i sessante i vorti i polecali te drugie, poza tym zależało mi na trakcji ,

> dobrym prowadzeniu na mokrym i przy dużych prędkościach, i dlatego wybrałem vorti. Dopiero

> wczoraj założyłem letnie kapcie wiec dopiero się przekonam czy to był dobry wybór

Dzięki bardzo za opinię, Sessante sobie odpuściłem, ale dość mocno myślę o Cento, bo Vorti jest jednak droższe (choć jeszcze akceptowalnie dla mnie). Poczekam na jakieś promocje i może skuszę się na Vorti (na razie jeszcze mam na czym jeździć).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja wybrałem w tym rozmiarze Nokian z-line i jestem b.zadowolony,opony b.cichutkie(pewnie dlatego,że

Ostatecznie ja też smile.gif Ty mnie naprowadziłeś, co skłoniło mnie do dalszych poszukiwań i trafiłem na wyniki testu i ostatecznie przekonała mnie relacja ceny do jakości Nokiana. Tak wiem, testy są niemiarodajne i opłacone, ale na czymś trzeba się oprzeć, bo nie mam możliwości przetestowania wszystkich opon 270751858-jezyk.gif

> bieżnik nie jest jakoś szczególnie kierunkowy),na suchym trzymają tylnonapędowca o wadze 1,7t

> jak przyklejone.Na mokrym też bardzo dobrze,ja polecam z-line,na drugiej osi mam nokiany zg2 i

> też b.dobrze,a dodatkowo jest ran chroniący felgę.

u mnie to lekki (katalogowo ~1,3t) przednionapędowy kompakt z małym silniczkiem 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.Miał ktoś może styczność z tymi oponami?Przymierzam się do ich zakupu.Rozmiar 225 45 17 do

> Vectry C.Wszelkie sugestie i uwagi mile widziane.

> PZDR.

jak na cywilne opony bardzo twarde boki (nie każdy to lubi), imo przyzwoita guma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

> Kto miał do czynienia z Goodyear EfficientGrip Performance 205/65? Mają miękkie boki czy w normie?

Rozumiem że 15 cali, inne nie występują w podanym przez Ciebie rozmiarze.

W podanym przez Ciebie profilu 65% nie mają rantu ochronnego.

Ja kupiłem 10 dni temu 245/45/17, z rantem ochronnym i o podwyższonej wytrzymałości (XL).

Zdążyłem przejechać 2000 km i bardzo mi pasują, są przede wszystkim bardzo ciche, nawet jadąc 250 km/h , sztywne i idealnie proste.

Co ciekawe, są bardzo lekkie.

DOT 2015 (były jeszcze "ciepłe" grinser006.gif), miejsce produkcji to Niemcy (ten rozmiar jest też robiony w Turcji i jeszcze gdzieś w EU).

Poprzednie, ContiSport 3 były głośniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem że 15 cali, inne nie występują w podanym przez Ciebie rozmiarze.

> W podanym przez Ciebie profilu 65% nie mają rantu ochronnego.

> Ja kupiłem 10 dni temu 245/45/17, z rantem ochronnym i o podwyższonej wytrzymałości (XL).

> Zdążyłem przejechać 2000 km i bardzo mi pasują, są przede wszystkim bardzo ciche, nawet jadąc 250

> km/h , sztywne i idealnie proste.

> Co ciekawe, są bardzo lekkie.

> DOT 2015 (były jeszcze "ciepłe" ), miejsce produkcji to Niemcy (ten rozmiar jest też robiony w

> Turcji i jeszcze gdzieś w EU).

> Poprzednie, ContiSport 3 były głośniejsze.

No ja kurcze szukam dobrych opon i trwałych. Micheliny są za drogie. I tak, opony 15 calowe. Contipremiumcont 5 też wydają się ok, ale ponoć i te szybko się ścierają. Szukam opon dobrych na suchym i mokrym, a jeżdżę spokojnie zlosnik.gif

zacząłem nawet patrzeć na jakieś tanie fuldy eco contact gdzie ma niską ścieralność, ale kurcze nie chcę przesadzić też w drugą stronę gdzie opona będzie trwała a dupa będzie tańczyć na zakrętach (napęd na tylną oś) zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kurcze, jak czytam tych co je kupili to chwalą, ale najczęściej okazuje się, ze to jakieś maluchy

> 165 do 185

> no nic, pozostaje kupić contipremium contact 5

Popatrz na Hankook Ventus Prime 2. Bardzo dobre na mokrym i trwałe w zużyciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tymi oponami eco caly szkopul jest taki ze sa dwa sprzeczne zalozenia - z jednej strony zmniejeszenie oporow a z drugiej poprawa (zachowanie sensownej) przyczepnosci

i o ile poki opona nowa jakos to daje rade to po stosunkowo niedlugim czasie/przebiegu na mokrym eco jest zwyczajnie sliskie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

właśnie wychodząc z podobnego założenia kupiłem Uniroyale Rainsport3 , które nie są zbyt eco ale ponoc świetnie trzymają na mokrym. Miałem kiedyś rainsporty2 i były rewelacyjne, mam nadzieję, że w 3kach tego nie posuli. Jutro je założe i pewnie zdam relację co i jak. Tak na pierwszy rzut oka wydają się baaaaardzo miękkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Z gamy Riken/Kormoran/Taurus chodzi o ten model:

opona-205-50r16-maystorm_383.jpg

 

 

Właśnie rozpocząłem testowanie RIKEN Maystorm B2 w rozmiarze 225/50/17

Pierwsze wrażenia:

- wyważyły się bez problemu,

- dziwnie wyglądają przed założeniem na felgę (są jakby rozepchane na bokach

 

Kolejna relacja po 1000km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie rozpocząłem testowanie RIKEN Maystorm B2 w rozmiarze 225/50/17

Kolejna relacja po 1000km

Gdzie są produkowane te opony?

Ciekawe jak będzie z głośnością.

Ja mam w podobnej cenie Nankangi NS-20 (215/50/17). Na początku były ciche, ale z wiekiem zaczynają hałasować (nie są wyząbkowane, opony rotuję co sezon).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie są produkowane te opony?

Ciekawe jak będzie z głośnością.

Ja mam w podobnej cenie Nankangi NS-20 (215/50/17). Na początku były ciche, ale z wiekiem zaczynają hałasować (nie są wyząbkowane, opony rotuję co sezon).

 

wlasnie dzis zalozylem klon tych opon, czyli Kormoran Gamma B2 w rozmiarze 215/60/16 99H. Robione w Serbii. Kupilem pare - jedna wywazona za pierwszym razem, druga przekladana 6 razy. Na razie zrobilem ponizej 100km, na oko glosniejsze od poprzednich GoodYear ale znosnie. Dosc miekkie - zarowno bieznik jak i boki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Właśnie rozpocząłem testowanie RIKEN Maystorm B2 w rozmiarze 225/50/17

Pierwsze wrażenia:

- wyważyły się bez problemu,

- dziwnie wyglądają przed założeniem na felgę (są jakby rozepchane na bokach

 

Kolejna relacja po 1000km

 

Opony nawinęły ok. 4000km asfaltu, w większości autostradowego, ale trafiały się też odcinki dróg jednojezdniowych, miasto, szuter...

 

Wrażenia:

- duży deszcz: dają radę, może to nie wyczyn ale 80-90km/h przy naprawdę sporej ulewie i koleinach na gierkówce da się jechać w miarę pewnie,

- deszcz: też się spisują, można bezstresowo poruszać się z max. prędkościami dozwolonymi po autostradzie

- hałas: do 120km/h, nie słychać opon, powyżej tej prędkości hałas silnika/powietrza zaczyna dominować, więc hałas od opon schodzi na dalszy plan

- dotychczasowa V-max na tych kapciach to 170km/h

- są komfortowe pomimo żekomo wzmacnianych boków opony, poprzednie Dunlopy Sport Maxx (z jakimś klonem technologii run-flat) były zdecydowanie twardsze i mniej komfortowe, za to precyzja prowadzenia była lepsza.

 

Jak na razie: duży + dla tych opon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • rwIcIk odpiął ten temat

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.