Skocz do zawartości

Wątek oponiarski - edycja wiosenna


Sibui

Rekomendowane odpowiedzi

> panowie szukam oponek 206/55/16 albo 205/50/16 w cenie do 250 zł /

> szt

> auto z napedem na tyl

> co byscie polecili z dobrym stosunkiem cena/przyczepnosc?

jeśli 205/50/16 to nic tańszego i w miare dobrego do 250zł/szt poza nankangach ns2 nie dostaniesz

w 205/55/16 już można bardziej powybrzydzać ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli 205/50/16 to nic tańszego i w miare dobrego do 250zł/szt poza

> nankangach ns2 nie dostaniesz

> w 205/55/16 już można bardziej powybrzydzać

no widzialem jakies barumy ale opinie ma srednie i sam ich nie polecasz smile.gif

co bys polecil w rozmiarze 205/55/16?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no widzialem jakies barumy ale opinie ma srednie i sam ich nie

> polecasz

> co bys polecil w rozmiarze 205/55/16?

na www.opony.com.pl masz do każdego modelu opony po kilkanaście a niekiedy kilkaset opinii i średnią ocene wyciągniętą

warto tam poszukać, a te oponie są dosyć rzeczowe moim zdaniem

zobaczysz na jaką cie stać i z jaką oceną, 5 i wyżej to już są bardzo dobre opony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miał ktoś styczność z oponami Marangoni Verso ???

Jak to się sprawuje ??? Jakie zachowanie na mokrej/suchej nawierzchni ??? Mają być do normalnej jazdy, bez dużych prędkości itp do Vectry B kombi 2.0DTI (jeśli ma to jakiekolwiek znaczenie wink.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabrycznie mam 195/60R15 - takie też mam obecnie zimówki.

Letnie oponki miałem w rozmiarze 205/55R15 - i jeździło mi się na nich lepiej (może poza koleinami grinser006.gif ).

Gość w zakładzie wulkanizacyjnym powiedział mi dzisiaj, że zamiennikiem jaki powinienem mieć z 205 jest 50 - zgadza się???

Nie mogę się zdecydować, który rozmiar wybrać zlosnik.gif

Kolejna rzecz - co konkretnie wybrać?

Z klasy średniej polecają mi wszędzie klebelki - myślałem o czymś lepszym - tu najczęściej proponują Michleny.

Chcę opony, które będą się dobrze trzymały, ale poza tym mają być w miarę ciche...

Coś poza michlenami jeszcze wchodzi w grę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fabrycznie mam 195/60R15 - takie też mam obecnie zimówki.

> Letnie oponki miałem w rozmiarze 205/55R15 - i jeździło mi się na

> nich lepiej (może poza koleinami ).

> Gość w zakładzie wulkanizacyjnym powiedział mi dzisiaj, że

> zamiennikiem jaki powinienem mieć z 205 jest 50 - zgadza się???

Jeśli fabrycznym rozmiarem jest 195/60, to 205/55 będzie mu zdecydowanie bliższe niż 205/50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Które wybrać?

Warto dopłacać do Toyo?

Różnica cenowa:

DAYTON - 217zł / szt.

TOYO - 307zł / szt

Na komplecie to juz niezla sumka sie robi, a wiec warto czy nie doplacac?

Jazda raczej nie wyczynowa, miasto/trasa.

Doradzcie coś 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że Toyo-Dayton moim zdaniem to kupa nie opony sick.gif

A u mnie dopiero dzis spojrzalem ze w chryslerze sa 205/55/16 i takie 2 szt. musze kupic-tam sa good year ale nie musze takich brac.

potrzebuje kupic z ochrona rantu

gdzies powiedzmy do 350 / szt. swiety.gif

Brat mnie namawia na wlasnie dunlopy sp maxx bo sa "podobno" najlepsze (ma w AR 156)

ja myślę jeszcze nad:

Bridgestone turanza

Good year excellence

Nokian Z

pirelli pzero rosso

SP sport maxx dunlopa jest tutaj

uniroyal rainsport 2

zasadnicza sprawa to to ze musza miec ochronny rant bo felgi chromowane som, no i auto jest to jakby nie patrzec van w turbo dieslu a nie sportowa honda.....wiec komfortowa musi byc i zarazem bezpieczna w prowadzeniu..........

z tego co czytalem w wielu testach bezkrompromisowa opona to pirelli p7, wiec je kupuje

tutaj jest najtaniej skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba wybiorę jednak standard - 195 - tylko co brać, żeby dobrze się

> trzymało i było w miarę ciche?

no ale dlaczego standard 195 ..skoro na 205/55 jezdzilo sie lepiej ?

sam wlasnie sie zastanawiam czy 205/55 nie brac smile.gif

a wybor padnie raczej na Bridgestone ER300 - cicha i jedna z najwyzszych ocen w testach ADAC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście że Toyo-Dayton moim zdaniem to kupa nie opony

Po czym wnosisz ze Dayton to qpa ??? Miales, jezdziles czy slyszales ???

Bo akurat ja i kilku moich znajomych mamy odmienne zdanie (dotyczy modelu D210 i zimowek chyba DW500). Opony warte swojej ceny, bdb stosunek cena/jakosc/trwalosc.

Nie wiem jak nowy model D320 o ktory kolega pyta, ale w/w D210 ma bdb opinie wsrod uzytkownikow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po czym wnosisz ze Dayton to qpa ??? Miales, jezdziles czy slyszales

> ???

> Bo akurat ja i kilku moich znajomych mamy odmienne zdanie (dotyczy

> modelu D210 i zimowek chyba DW500). Opony warte swojej ceny, bdb

> stosunek cena/jakosc/trwalosc.

> Nie wiem jak nowy model D320 o ktory kolega pyta, ale w/w D210 ma bdb

> opinie wsrod uzytkownikow.

No i padło na DAYTON D320 (ze względu na cenę).

Założyłem je wczoraj wieczorkiem i co moge powiedziec.

- bardzo ładny bieznik (był kiedyś wykorzystywany na FIRESTONE)

- duzym plusem jest rant ochronny felgi (co się nie często zdarza w oponach klasy budzetowej zlosnik.gif )

Wrażenia z jazdy (zrobiłem az 20km):

- jest OK! Nie hałasują nadmiernie.

Opinia wulkanizatora:

- jedne z lepszych opon w tej cenie

Więc mam wrażenie, że będe zadowolony, a zaoszczedzone prawie 400zł nma kpl mogę przeznaczyć na jakiś wypad weekendowy poza miasto 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bridgestone ER300 - ktoś ma jakieś doświadczenia ?

> Auto segmentu C, napęd na tył, opona 205/55/16.

w ostatnim Auto Świecie jest test opon w tym rozmiarze i wygrywa właśnie Bridgestone Turanza ER300, więc pewnie jest dobra smile.gif

Ale co ciekawe np. Pirelli P7 ma lepszą przyczepność na mokrym, za to trochę gorszą na suchym, jest głośniejsza i ma wysokie opory toczenia. To wystarczyło żeby zajęła 4 miejsce w teście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w ostatnim Auto Świecie jest test opon w tym rozmiarze i wygrywa

> właśnie Bridgestone Turanza ER300, więc pewnie jest dobra

Dzięki smile.gifok.gif

Na stronce ADAC też ją polecają, ale wiesz jak to jest,

test sobie, a opinia po 30-40 kkm swoje wink.gif

Ciekawe jak się zachowują w miarę zużywania confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 20kkm od zakupu mogę z całym przekonaniem stwierdzić że kupię ją jeszcze raz. Świetna na suchym i na mokrym, jedyna lecz dla mnie mało istotna wada to to że nie jest najcichszą oponą z jaką miałem styczność.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po 20kkm od zakupu mogę z całym przekonaniem stwierdzić że kupię ją

> jeszcze raz. Świetna na suchym i na mokrym, jedyna lecz dla mnie

> mało istotna wada to to że nie jest najcichszą oponą z jaką

> miałem styczność.

Dzięki smile.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki

> Na stronce ADAC też ją polecają, ale wiesz jak to jest,

> test sobie, a opinia po 30-40 kkm swoje

> Ciekawe jak się zachowują w miarę zużywania

wiem, tak naprawdę to może być różnie pod każdym względem, bo w teście mierzą np. głośność zewnętrzną, a wewnątrz auta mogą być inne odczucia. Ja mam Pirelli P7 w tym rozmiarze, które niby są głośne, ale po wymianie z zimówek mam dużo ciszej w aucie. Oczywiście może na innych będzie jeszcze ciszej. Nie wspominając już o tym, że test nie uwzględnia właśnie tego jakie właściwości będą mieć opony jak zostanie 1/2 bieżnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 205 jeździło się lepiej - ale przy większych prędkościach (powyżej 150 km/h) auto było stabilniejsze.

Przy niższych prędkościach - różnicy specjalnej nie było - za to był znacznie mniejszy komfort to raz a dwa - na koleinach strasznie rzucało sick.gif

Poza tym - niestety jendak więcej jeżdżę po dziurawych drogach (z ograniczeniem do 70 km/h) niż po autostradach - i jak wjadę oponką o niskim profilu w wyrwę w jezdni to sobie fele przy okazji pokrzywię hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie chodzi mi o dwa modele opon

1. Toyo

2. BARUM

co mozecie podpowiedziec w tym temacie? jakies opinie sugestie?

nie ukrywam ze dosyc istotnym kryterium jest cena - autko glownie bedzie po czarnym ale jednak czasem z czarnego zjedzie

a druga sprawa zastanawiam sie czy na lato nie przesiasc sie z 16" na 17" lub 18".... jakie za i przeciw? - oczywiscie wiem ze cena opon w takim rozmiarze bedzie wieksza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Stoję przed wyborem opon letnich do mojej vectry C. Obecnie mam letnie w rozmiarze 215/55R16 jednak z powodu gorszego prowadzenia na koleinach a także z powodu ceny chcę przeskoczyć o jeden rozmiar w dół spośród zalecanych a więc na 205/55R16.

Pod uwagę biorę:

Pirelli P7 - cena około 279pln

Goodyear Excellence - około 290pln

Dunlop SP Sport 01 - około 280 pln

Fulda Carat Exelero - około 270 pln

Bridgestone Turanza ER300 - około 305pln

a może calkiem dobre będą Dayton D210 91H za około 262 pln ?

Ceny jak widać zbliżone i w tym zakresie chcę coś wybrać.

Nie jeżdżę agresywnie, oczekuję od opony komfortu i niskiego hałasu, oczywiście akceptowalnej przyczepności na sucho i mokro także grinser006.gif

Czy ktoś ma jakieś dobre lub złe doświadczenia z wymienionymi wyżej oponami ? Które wybralibyście ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pirelli P7 - cena około 279pln

> Goodyear Excellence - około 290pln

> Dunlop SP Sport 01 - około 280 pln

> Fulda Carat Exelero - około 270 pln

> Bridgestone Turanza ER300 - około 305pln

tak jak pisałem już wcześniej w tym wątku, mam pirelli P7 w tym rozmiarze. Przyczepność zarówno na suchym jak i mokrym uznaję za wzorową. Co do głośności, to w testach jest to jedna z głośniejszych opon. Mnie się jednak wydaje że nie jest źle pod tym względem, ale fakt że nie mam porównania do innych, bo te P7 to opony na których odebrałem auto z salonu i jeszcze nie jeździłem nim na innych letnich. Na pewno jest ciszej niż na zimowych smile.gif

Kolega ma Goodyear Excellence i cośtam na nie narzeka (że mu "pływa" w koleinach czy coś takiego), ale on jest specyficzny i ma bardzo wyśrubowane wymagania smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A u mnie dopiero dzis spojrzalem ze w chryslerze sa 205/55/16 i takie

> 2 szt. musze kupic-tam sa good year ale nie musze takich brac.

> potrzebuje kupic z ochrona rantu

> gdzies powiedzmy do 350 / szt.

> Brat mnie namawia na wlasnie dunlopy sp maxx bo sa "podobno"

> najlepsze (ma w AR 156)

> ja myślę jeszcze nad:

> Bridgestone turanza

> Good year excellence

> Nokian Z

> pirelli pzero rosso

> SP sport maxx dunlopa jest tutaj

> uniroyal rainsport 2

> zasadnicza sprawa to to ze musza miec ochronny rant bo felgi

> chromowane som, no i auto jest to jakby nie patrzec van w turbo

> dieslu a nie sportowa honda.....wiec komfortowa musi byc i

> zarazem bezpieczna w prowadzeniu..........

hmm a jaką nośność kupujesz ? zwykłe 91 czy wzmocnione ?

szukam opon do sharan'a w tym rozmiarze i ciężko coś znaleźć

Nokian H za 292zł

Dayton D 320 205/55 R16 94 V za 261.49 zł

Firestone Firehawk TZ 200 FS 205/55 R16 94 za 284.90 zł

Fulda CARAT PROGRESSO 205/55R16 94 za 293.00 zł

auto ojca więc jeździ spokojnie, chciał jak najtaniej i chyba zamówimy te dayton'y hmm.gif

jest sens dopłacać do lepszych ?

Co sądzicie o nokian H ? bo są u gumiarza za 290zł ?

ale mnie bieznik jakoś nie przekonuje

h.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co sądzicie o nokian H ? bo są u gumiarza za 290zł ?

> ale mnie bieznik jakoś nie przekonuje

na swoim mam nokiany nre - nie wiem jaksie maja do H ale powiem jedno - przy biezniku ok 5 mm niestety znaczaco czuje spadek przyczepnosci na mokrym w stosunku do tego gdy byly nowe - jak byly nowe na mokrym sprawowaly sie wysmienice

a i chyba ciut sie za szybko scieraja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co sądzicie o nokian H ? bo są u gumiarza za 290zł ?

własnie juz z miesiąc mam komplecik i powiem ze bardzo fajne oponki. ciche, male opory toczenia. na wodzie póki co bardzo fajnie, ale duzo mokrego ostatnio nie bylo zeby to dogłębniej stestować. aha - mozna kupic za 240 wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 195/50/15 uzytkowal ktos ?:) jakie wrazenia ?

bardzo pozytywne oprócz ścieralności niestety, przy kupni edzwonił gość z ankietą z oponeo w kwestii wyboru i po moim stwierdzeniu, że premium nie bo za bardzo się niszczą potwierdził więc nie jestem jedyny wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie. W mojej Hondzie Civic producent podaje zalecany rozmiar opon: 175/65 R14 lub szerszy zamiennik 180/60R14. Ostatnio założyłem, nie znając się na tym za bardzo, używane (w przyszłym sezonie kupię alufelgi R15 i nowe opony) 170/65 R14. Czy mogą zostać czy lepiej je sprzedać? Grozi to czymś realnie? Nie szaleję na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bridgestone ER300 - ktoś ma jakieś doświadczenia ?

> Auto segmentu C, napęd na tył, opona 205/55/16.

Mam takie seryjnie zalozone do 3-er, wersja run-flat. Po 10kkm moge stwierdzic ze tzrymanie maja bardzo dobre zarowno na suchym jak i mokrym. W koleinach zbytnio nie plywaja. Jedyna wada jak do tej pory to halas....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mam te opony ale na nieco niższym profilu (45) - najlepsze na jakich dotychczas jeździłem. zresztą w autoświecie i jakieś innej gazecie niedawno był test opon letnich - w obu testach te bridgestony zdobyły pierwsze miejsca smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z miesiąc temu kupiłem te Klebery i mnie wqr***ą strasznie.

Zadałbym o to pytanie ale obawiam się bana zlosnik.gif

Ale wracając do tematu:

+ drogi trzymają się bardzo dobrze (chociaż mam wrażenie, że jednak goodyeary były lepsze)

- są tak tragicznie głośne, że zastanawiam się nad wywaleniem tych opon angryfire.gif

Przy 50 km/h w aucie słychać tylko szum toczących się opon sciana.gifsciana.gifsciana.gif

Trochę ciszej robi się dopiero przy 120-130 km/h (na autostradzie mam w aucie ciszę zlosnik.gif ).

Nie wiem co jest tego przyczyną, zbieżność miałem ustawianą, na innych oponkach była cisza - a na tych tragedia angryfire.gif

---------

Te fuldy natomiast sa podobno ogólnie kiepskie i nie są warte swojej ceny. (w opinii wulkanizatora u którego chciałem je kupić)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli szukasz niedrogich, a cichych to Fulda Ecocontrol.

No właśnie, Fulda. Za kilka dni po raz pierwszy w życiu będę kupował nowe opony - mam dość używek, dorosłem do stwierdzenia, że nowa niższej klasy opona jest pewniejsza. Ale za nic w świecie nie mogę się zdecydować. Wybór jest między:

1). Fulda EcoControl: http://www.oponeo.pl/lista_opinii/21/z,z,z,q,z,unfcy/opinie_o_oponie_osobowej_fulda_ecocontrol.htmlx

2). Nokian i3: http://www.oponeo.pl/lista_opinii/21/z,z,z,q,z,unipc/opinie_o_oponie_osobowej_nokian_i3.htmlx - jak na razie chyba one do mnie najbardziej przemawiają

3). Dunlop SP Sport 01: http://www.oponeo.pl/lista_opinii/21/z,z..._sport_01.htmlx

4). Vredestein Hi-Trac - drugie które do mnie przemawiają: http://www.oponeo.pl/dane_opony/49/715188,14837/vredestein_hi_trac_185_60r14_82_h.htmlx

Jestem totalnie zagubiony :/ Proszę o pomoc w wyborze. Autko to Honda Civic '98, 1.5 115KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym wziął dunlopy, mój brat takie miał i był nie słyszałem narzekania.

Ja kupiłem niedawno toyo t1r w rozmiarze 255/45/18 99Y

trudno było znaleźć opinie o oponach w takim/zbliżonym rozmiarze i troche kupowałem w ciemno, cenę miałem ok i polecił mi je chłopak jeżdżący e39 M5, często zmienia opony i może porównać i wieloma innymi. Na moim aucie sprawują się świetnie, są ciche i świetnie się trzymają, żywotności sie nie spodziewam, bo to ciężki klocek i lubie przycisnąć...

Ja polecam te toyo, na ciężkich autach sprawują się świetnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.